abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 mei 2008 @ 20:09:26 #26
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_58905022
Leuk project. Heb je je nieuwe buren al ontmoet?
reach out and touch faith
pi_58907708
Nog niet. Maar een kennis van me woont verderop in de straat. Ben er zelf pas 2 keer geweest. Morgen na de bouwkundige keuring wel even langs. Ik moet weten waar m'n gasleiding m'n appartement binnenkomt en ik wil weten of ze de oude rookgasafvoeren nog gebruiken. Als dat niet het geval is kan ik mijn open haard wat makkelijker aanleggen.
pi_58908549
Oud huis!

Blijven er wel een paar originele dingen van huis zelf intact?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58908908
Erm, de gevels, het dak en de vloer. De hoekschouw aan de achterzijde blijft behouden, maar werk ik strak weg in de wand. De schouw vooraan gaat eraan en wordt vervangen door een nieuwe schouw welke overgaat in de gestucte inbouwkastjes. Het is een oud huis, maar van binnen helaas compleet afgeschreven.
pi_58910293
jij bent echt vastberaden en ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is
je kunt zo met " bouwval gezocht" mee doen gezien het tijdspad, al over nagedacht ?
tevens tvp
  maandag 26 mei 2008 @ 08:50:35 #31
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58912606
Tvp, om te volgen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58912976
oeh...deze ga ik volgen.
hier kun je echt iets leuks van maken.
en je plannen lijken me ook super.
kan ik je alleen nog veel succes wensen met deze verbouwing.
pi_58914991
succes met de plannen, als het eindresultaat net zo wordt als de tekeningen, is het veelbelovend!
  maandag 26 mei 2008 @ 11:28:35 #34
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58915427
Een echt klustopic
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58916133
Die straat weet ik wel te liggen, het is inderdaad niet het meest slechte gedeelte daar.

Ik vraag me alleen af of het qua inrichting bij de buurt en de bewoners past. De vraagprijs zal ook wel een stuk hoger gaan liggen dan de meeste woningen in die buurt, als je 't weer gaat verkopen. Vind de inrichting wel erg mooi maar absoluut niet passend voor die wijk. Ik zou het wat simpeler hebben gehouden, met de gedachte dat je er zelf zo'n 5 jaar in woont en het verkoopt met het oog om winst te maken.
pi_58977911
@Syytön: De vraagprijs zal inderdaad wat hoger komen te liggen dan andere woningen in de buurt. Ik zie daar geen probleem in omdat je voor dat geld veel meer kwaliteit krijgt dan andere woningen in de buurt: goede isolatie, nieuwe installaties, een moderne uitstraling én een dakterras van 70 m². Gezien de ligging nabij het centrum, openbaar vervoer en uitvalswegen (voor zover je daar in Den Haag van kan spreken natuurlijk), de rustige straat met véél ruimte en privacy (voor een binnenstad) denk ik dat de woning vooral jonge mensen aan zal spreken. In dat opzicht passen de lokatie en het ontwerp juist veel beter bij elkaar dan wanneer ik een doorzonwoning voor Jan Modaal zou ontwerpen. In de (doelgroep specifieke) prijsbepalende drie-eenheid van lokatie/omgeving, oppervlakte en kwaliteit (bouwkundig en ruimtelijk) werken bepaalde aspecten in de lokatie niet mee, maar dat wil niet zeggen dat op de andere twee aspecten geen winst te behalen is. Het is juist mijn streven om, met simpele middelen, op met name het kwaliteitsaspect een significante meerwaarde toe te voegen. Dit soort woningen/projecten zijn projecten bij uitstek waarbij de totale winst groter kan zijn dan de soms van de losse delen.

En niet te vergeten: ik zal er zelf ook 3-5 jaar moeten wonen en ik moet er niet aan denken om dat in een toonbeeld van middelmatigheid te doen terwijl ik weet dat ik een veel hogere ambitie makkelijk te realiseren is!

En qua update: Ik was van plan om in een weekeinde (of twee :p) het dragende wandje eruit te rammen en de constructie aan te pakken, om vervolgens af te wachten of de gemeente zou komen zeuren. Omdat ik het constructiewerk toch uit ga besteden heb ik besloten om toch maar even een vergunning aan te vragen. :p Ik heb i.i.g. één aannemer die er in juli tijd voor heeft en ik ga morgen nog een paar partijen benaderen waarvan ik weet dat ze tijd hebben.

Qua planning ziet er het er als volgt uit:
Gehele maand juli: sloopwerk, dak verstevigen, meterkast en installaties aan laten leggen, betonvloertje storten, bouwkundige wandjes optrekken, plafond naisoleren en verlaagd plafond laten afhangen: alles stuc- en tegelklaar opleveren. dit ga ik uitbesteden omdat ik zeker wil dat dit allemaal goed gebeurd. Daarnaast kan ik in juli bijna geen vakantie opnemen...
Gehele maand augustus: ons kantoor is de hele maand dicht, dus in deze maand wil ik alle inbouwkasten gaan maken, (deels) laten stucen, alles tegelen, keuken installeren, alles schilderen, de houten vloer leggen, sanitair installeren en alle details afwerken. Of dit allemaal gaat lukken weet ik niet, maar ik wil er het liefst begin september in. Eventueel kan ik dan nog wat kleine klusjes doen, maar liefst ben ik dan kaar.

Is het een krappe planning? Jazeker! Is het onmogelijk? Zeker niet! Ik besteed de dingen die veel tijd kosten (bouwkundig werk, installaties en delen stucwerk) uit zodat ik zelf zoveel mogelijk tijd overheb voor alle kleine details die m'n plan uiteindelijk z'n smoel moeten geven.
pi_58995095
Je mag hier toch niet zomaar een verdieping opbouwen? Anders koopt iedereen de bovenste verdieping in een apartementencomplex en zet er een extra verdieping op

Ik neem aan dat de buren e.d ook akkoord moeten gaan ermee?
  Moderator donderdag 29 mei 2008 @ 20:57:53 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58997299
Strakke planning in een heel kort tijdsbestek moeten er wel erg veel dingen aangepakt worden, ben benieuwd of je dat gaat redden.

Ga je ook nog dingen als speciale verlichting of misschien wel domotica toepassen ?
pi_58998975
@rapaille: Volgens het bestemmingsplan mag de bebouwing in mijn blok 4 lagen hoog zijn. Bestaand is 3 lagen hoog dus er mag een laag bovenop. Er staat ook geen maximum hoogte in meters aangegeven, dus behalve Welstand staat niets mij in de weg om uit te breiden. En er zijn maar heel weinig mensen die bij het kopen van een huis aan zulke mogelijkheden denken. 90% kijkt niet verder dan de verf dik is en 95% denkt pas aan zulke mogelijkheden als de noodzaak zich voor doet.

@vonkenboer: Het is een extreem strakke planning. Ik ga er ook niet van uit dat ik het helemaal ga halen. Het is voor mij wel belangrijk dat ik er per 1 oktober in kan trekken, anders kom ik in de problemen met m'n dubbele huurlasten. Desnoods trek ik er in als de keuken, toilet, badkamer en achterkamer klaar zijn en werk ik de rest af als ik er eenmaal woon. Ik wilde aanvankelijk het hele huis voorzien van LED-verlichting (past bij de andere energiebesparende maatregelen), maar daar heb ik geen budget voor. Ik wil uiteraard wel voldoende CAI en UTP aansluitingen maken, maar echt spannende snufjes passen niet in m'n budget. Hooguit wat dimmers. :p
pi_59007125
Ik ga deze stadsgenoot met veel aandacht volgen! Respect voor je plannen, ik wou dat ik dat allemaal kon
pi_59033597
quote:
Op zondag 25 mei 2008 16:26 schreef Walter-Ego het volgende:
@athlonkmf: Den Haag is in een groot aantal buurten flink bezig. Aanvankelijk ging mijn voorkeur uit naar het Regentessekwartier, maar dat is allemaal nog net iets te duur. Overigens is die wijk een hele goede wijk om in te investeren: erg populair bij jonge mensen!

@dennisdotcom: Het is de Schapenlaan.

ow dat ken ik wel! Heb jaren lang in de Jacobastraat gewoond (die kleine arbeiderswoningkjes bij jou achter) Leuk buurtje, precies dicht genoeg bij het centrum en ver genoeg bij de rottigheid vandaan.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_59068046
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:28 schreef Rapaille het volgende:
Je mag hier toch niet zomaar een verdieping opbouwen? Anders koopt iedereen de bovenste verdieping in een apartementencomplex en zet er een extra verdieping op

Ik neem aan dat de buren e.d ook akkoord moeten gaan ermee?
Je hebt sowieso een bouwvergunning nodig.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_59073248
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 16:55 schreef Essebes het volgende:

[..]

ow dat ken ik wel! Heb jaren lang in de Jacobastraat gewoond (die kleine arbeiderswoningkjes bij jou achter) Leuk buurtje, precies dicht genoeg bij het centrum en ver genoeg bij de rottigheid vandaan.
Dat dacht ik ook toen ik de lokatie bekeek. Er is wel alleen een gigantisch parkeerprobleem wat door de gemeente in 2008-2009 dramatisch gaat verergeren. In alle omliggende buurten zal een vorm van parkeerregulering van kracht worden, behalve mijn nieuwe buurtje. Het moge duidelijk zijn dat mijn buurtje een soort parkeervrijhaven gaat worden terwijl ik zelf m'n auto niet in een andere buurt kan parkeren. Ik vraag me af of de gemeente dat uberhaupt wel bedacht heeft bij het nieuwe parkeerplan. Ik had overigens ooit ergens gelezen dat er op het oude binnenterrein van Haag Wonen (thans Parnassia) de mogelijkheid was voor buurtbewoners om daar te parkeren. Weet jij daar toevallig iets van?
pi_59087628
Top leuk om te volgen
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:24:01 #45
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_59091464
Tvp, je hebt een hoop plannen, ben benieuwd wat het wordt!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:28:11 #46
151515 verita
Happy days
pi_59091595
Nou, ik hoop dat je planning haalt. In ieder geval heb je der zin in, ik weet niet of ik zo'n megaproject zou willen doen. Veel succes (tevens tvp)
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  dinsdag 3 juni 2008 @ 15:53:12 #47
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_59092324
Een interessante onderneming, succes met de verbouwing!
pi_59130373
je ideeën zijn erg mooi, waar mee heb je de schetsen gemaakt
pi_59133271
De plaatjes zijn in Sketchup gemaakt. We gebruiken het ook op m'n werk en het is een heel fijn programma om even snel wat ideeën te modelleren. In combinatie met Kerkythea kan je erg realistsche renderingen maken zonder al teveel gedoe. Beide programma's zijn gratis te downloaden.

Ik heb in dit geval geen gebruik gemaakt van Kerkythea omdat het niet relevant is om mooie renderingen te maken. Ik heb Sketchup puur als ontwerphulpmiddeltje gebruikt.
  Moderator donderdag 5 juni 2008 @ 18:12:05 #50
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_59150764
Petje af als je dat allemaal in sketchup hebt kunnen tekenen
Dat opzich vind ik namelijk al erg knap; ben je al echt aan het klussen begonnen of ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')