Is helemaal goed! Ik had in eerste instantie die nep St. Pieter als opgave gepost, maar toen zag ik dat er al een uit Yamoussoukro in de wiki stond en ik vermoedde dat dat de St. Pieter zou zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:11 schreef redunzl het volgende:
Côte d´Ivoire, Yamoussoukro, Le golf
didier drogba
dat is 'mquote:Op zondag 25 mei 2008 18:17 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Suez Canal Operating Building, Port Said, Egypt
is helemaal goed!quote:Op dinsdag 27 mei 2008 19:46 schreef Maizena het volgende:
Campo Imperatore, Italië
Hotel, ski resort (aerial tramway), observatory.
The resort became dictator Benito Mussolini's prison in August 1943 with his fall from power until he was freed by German commandos in September 1943.
Jij klagen...is in Frankrijk...quote:Op donderdag 29 mei 2008 00:29 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Gaat me niet lukken hoor,. Al hebben ze het gezelligste dorpscafé van de wereld, ik kan hem niet vinden.
Is helemaal goedquote:
is goed!quote:
Niet gevonden...past in geen enkele categorie...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 18:17 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
staat vast wel in het guiness book of records
Nee hoor, de punt is voor Redunzl...jouw plaatje bevat de hele berg.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:11 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Nou, ik heb wel een hele discussie op gang gebracht zeg!
De bedoeling was Angel Falls in Venezuela, maar ik geloof dat de marker niet helemaal goed staat.![]()
, ik kan het op dit moment niet controleren.
Redunzl heeft Venezuela gevonden dus lijkt het me dat hij een punt krijgt, maar ik wil ook wel een nieuwe opgave plaatsen. Duurt even, vanavond pas, want ik heb nu niet de beschikking over Google.
Ik hoor het wel...
heb je die problemen met Google Earth sinds kort?quote:Op zaterdag 31 mei 2008 16:27 schreef Maizena het volgende:
[..]
Nee hoor, de punt is voor Redunzl...jouw plaatje bevat de hele berg.
Ik kan die marker niet vinden...heb geen Google Earth..is te zwaar voor mijn laptop...
helemaal goedquote:
Da's wel snel...en goedquote:Op maandag 2 juni 2008 21:50 schreef redunzl het volgende:
The War Museum and Redipuglia Memorial
The Redipuglia Memorial houses the remains of the more than 100,000 soldiers who died defending the surrounding area during the First World War. The monument is Italy's largest war memorial, consisting of 32 marble stairs and 40,000 bronze plaques bearing the names of the known fallen soldiers. The top consists of two common graves holding the remains of the 60,000 unknown. A small museum displays a large collection of historic photographs, weapons, uniforms and relics from the war.
Address: Via Terza Armata, 70 Fogliano Redipuglia GO Italy
klopt, ik heb me rotgezocht in new england.quote:Op maandag 2 juni 2008 16:53 schreef Maizena het volgende:
Dat standbeeld van Kant lijkt op Washington en Franklin...zelfde hoedje...
deze heb je zo, waar staat deze vuurtoren?quote:Op maandag 2 juni 2008 23:09 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
klopt, ik heb me rotgezocht in new england.
is goedquote:
Is weer helemaal goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:17 schreef redunzl het volgende:
Cerro Prieto Geothermal plant in Mexico
hier ligt het
ik wist dat het ergens in midden-amerika lag, was 'm onlangs tegengekomen
Is typisch Engels landschap, dus even googelen: "reservoir dam spill water holes circle uk" en dan vind je hem vanzelf. Waarschijnlijk kan je de "holes" en "circle" wel weglaten. Zonder "uk" is ie trouwens ook te vinden op google.quote:Op woensdag 4 juni 2008 06:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
jammer, was die dam in Duitsland aan het zoeken
is idd goedquote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:53 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ladybower Reservoir Spillway, Derbyshire, UK
het leuke is dat ie ook op enkel "plug-hole" in google images is te vindenquote:Op woensdag 4 juni 2008 08:12 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Is typisch Engels landschap, dus even googelen: "reservoir dam spill water holes circle uk" en dan vind je hem vanzelf. Waarschijnlijk kan je de "holes" en "circle" wel weglaten. Zonder "uk" is ie trouwens ook te vinden op google.
Héél goed hoorquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:52 schreef redunzl het volgende:
hèhè ... Utrecht, KwaZulu-Natal, Zuid-Afrika
vond het al een hoog serendip gehalte hebbenquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:38 schreef Maizena het volgende:
[..]
Héél goed hoor![]()
![]()
Was gebaseerd op een Serendip vraag van vorig jaar![]()
jaaah, dat is 'm !quote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:40 schreef Maizena het volgende:
Karijini visitors center, Pilbara regio, West Australië...
aahkeequote:Op vrijdag 6 juni 2008 20:40 schreef Maizena het volgende:
Karijini visitors center, Pilbara regio, West Australië...
Weer helemaal goedquote:Op zaterdag 7 juni 2008 01:54 schreef redunzl het volgende:
Scottish National Gallery of Modern Art
http://en.wikipedia.org/w(...)allery_of_Modern_Art
In 2002 the front lawn was converted into the giant "Landform" sculpture by Charles Jencks, in collaboration with Terry Farrell. The sculpture is said to be inspired by chaos theory or Seurat's La Grand Jatte. In 2004 the gallery won the £100,000 Gulbenkian Prize for the Landform.
http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Jencks
is goed hoor!quote:
Zal ik het dan maar zeggen...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:57 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
ja, dat het een ruïne op een berg is had ik zelf ook al bedacht, maar waar???![]()
stom zeg, ik heb daar gezocht maar flink overheen gekeken,quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:28 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Kasteel van Kritinia, Rhodos, Griekenland
Helemaal goedquote:Op woensdag 11 juni 2008 01:28 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Kasteel van Kritinia, Rhodos, Griekenland
helemaal goed!quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:07 schreef Maizena het volgende:
[ afbeelding ]
LAX theme building, 1960s Williams designed this futuristic landmark with architects Pereira & Luckman.
Los Angeles International Airport, CA
Yep...helemaal goedquote:Op woensdag 11 juni 2008 22:38 schreef redunzl het volgende:
herstel:
The Leonard P. Zakim Bunker Hill Bridge in Boston
widest cable-stayed bridge
dus: breedste tuibrug?
Ocean Park was helemaal goed hoor, was dan ook niet zo moeilijk.quote:Op woensdag 11 juni 2008 18:42 schreef redunzl het volgende:
....zal m'n eigen punt er ook meteen maar bijtellen ....
deed me idd al heel snel aan Hong Kong denkenquote:Op donderdag 12 juni 2008 00:02 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
[..]
Ocean Park was helemaal goed hoor, was dan ook niet zo moeilijk.
dan zul je wel blij zijn met deze hint:quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:12 schreef Maizena het volgende:
[..]
Daar zat ik dus net...na alle andere werelddelen...
maar dat hoeft toch ook niet, het werelddeel is toch wel duidelijk met deze groepsfoto?quote:
Ja...maar's nogal groot...quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:10 schreef redunzl het volgende:
[..]
maar dat hoeft toch ook niet, het werelddeel is toch wel duidelijk met deze groepsfoto?
+ de hint/foto met de stenen....
Je bent een goede zoekert...quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:51 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Was eigenlijk niet zo moeilijk, in nog geen 10 minuutjes gevonden met al die hints
Escola = portugees, kolonie in Afrika = Mozambique of Angola, even de voetbalteams checken en je komt uit bij Angola, google met stenen en Angola: laatste hit eerste pagina gaat o.a. over zwarte stenen.
Eitje....(voor het eerst)
jaaaah, dat is !mquote:
Wel in Europa, maar niet in Duitslandquote:Op zaterdag 14 juni 2008 10:44 schreef redunzl het volgende:
iets in Duitsland?
ik heb daar vrij uitgebreid gezocht maar geen succes tot nu toe
ik had geen idee dat het iets met cement te maken zou hebben, dacht dat het om een waterzuiveringsinstallatie oid ging. heb vnl op kleur gezocht, veel zwitserland & duitsland in het beginquote:Op maandag 16 juni 2008 08:58 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Helemaal goed, en ik maar denken dat jullie hem wel snel zouden vinden....
Ik wel. had er al velen gezien alleen deze niet...helaasquote:Op maandag 16 juni 2008 09:26 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik had geen idee dat het iets met cement te maken zou hebben, dacht dat het om een waterzuiveringsinstallatie oid ging. heb vnl op kleur gezocht, veel zwitserland & duitsland in het begin
quote:Op maandag 16 juni 2008 09:38 schreef Maizena het volgende:
[..]
Ik wel. had er al velen gezien alleen deze niet...helaas
is helemaal goedquote:
Is goedquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:54 schreef redunzl het volgende:
Crveno jezero (Red Lake), Kroatië
http://en.wikipedia.org/wiki/Crveno_Jezero
jaja, indrukwekkend geval, in GE lijkt de wand veel minder steil en hoogquote:(mooi hè...heb je de dia's ook bekeken?)
Kwam hem een tijdje terug toevallig tegen...heb 'm toen bewaard. Ik vind dat soort dingen erg mooi...soms kom ik via dit soort zoektochten ook op Serendip vragen...quote:Op woensdag 18 juni 2008 22:22 schreef redunzl het volgende:
[..]
jaja, indrukwekkend geval, in GE lijkt de wand veel minder steil en hoog
dat is 'm!quote:
Heel goedquote:Op zaterdag 21 juni 2008 08:33 schreef redunzl het volgende:
St. Catherine's Oratory lighthouse, aka the "Pepperpot", Isle of Wight
En ik heb dus elke toren van deze folly-site bekenenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 08:39 schreef redunzl het volgende:
ik was er van overtuigd dat het een zgn Folly was![]()
http://www.follytowers.com/
het is een eiland in een meer, ik denk een kunstmatig meer.quote:Op zondag 22 juni 2008 20:44 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Maar wat dat eilandachtige ding nou is....
De GE foto is genomen met eb en die andere met vloed. Aan zee dus en gezien de schaduw op het noordelijk halfrond. Verder kom ik niet
helemaal goed!quote:Op zondag 22 juni 2008 23:52 schreef Maizena het volgende:
Ferropolis bij Dessau...
Ferropolis, "the city of steel" is an open museum of old huge industrial machines in Gräfenhainichen, a city near Dessau, Germany. It's an open air museum which contains machines from the mid-twentieth century. They can measure to 30 meters high, 120 meters long and weigh up to 1980 tons. Moreover, the area is used for several events like opera or music festival like the Melt! festival or the "Ferropolis in Flammen".
history
The museum is located on the site of a former strip mining operation. The minister of finance of the Saxony-Anhalt formally created the project on the 14th of December 1995. In December 2005 the museum was integrated into the "European Route of the Industrial Culture".
quote:Op maandag 23 juni 2008 22:08 schreef _jero_ het volgende:
Deze is zo wel erg moeilijk.. wordt er in die plaats ook een autorace gehouden? (gezien de bandensporen op het wegdek)
Ach.. ik was in de veronderstelling dat ik Detroit ook bekeken had maar dat was dus de enige grote stad die ik nog niet bekeken hadquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:58 schreef redunzl het volgende:
Detroit Masonic temple
http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Masonic_Temple
Lijkt maar is schijnquote:
Helemaal goedquote:Op dinsdag 24 juni 2008 14:58 schreef redunzl het volgende:
Detroit Masonic temple
http://en.wikipedia.org/wiki/Detroit_Masonic_Temple
is goed!quote:Op dinsdag 24 juni 2008 20:31 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
The Puente Uriburu in Buenos Aires, Argentina is an ugly steel lift bridge which crosses the polluted channel of the Riachuelo River in a less-than-savory neighborhood in that fascinating city. But at each end of the bridge, the portals are amazingly elegant and quite well maintained. The bridge which was built in 1938 bears the full name, “PUENTE PRESIDENTE The GENERAL JOSE FELIX URIBURU.”
ik doe dit al 2 jaar maar hier heb ik bij niet eerder bij stilgestaanquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:05 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Aan de schaduw kon je zien dat het op het zuidelijk halfrond moest zijn...
Dat is meestal het 1e waar ik naar kijkquote:Op woensdag 25 juni 2008 00:02 schreef redunzl het volgende:
[..]
ik doe dit al 2 jaar maar hier heb ik bij niet eerder bij stilgestaan, bedankt voor de tip
Is goed. Was niet moeilijk hè, alleen als je hem niet direkt herkent moet je toch nog even zoeken.quote:
Helemaal goed, tot nu toe de grootste ter wereld (als ik het goed heb)quote:Op woensdag 25 juni 2008 09:15 schreef redunzl het volgende:
Singapore Flyer
http://en.wikipedia.org/wiki/Singapore_Flyer
bedankt, ik zie nu pas dat je veranderingen ongedaan kunt makenquote:Op woensdag 25 juni 2008 12:37 schreef DeeBee het volgende:
Geeft niet...wilde meer even een tvp ook in dit topic weer eens, weer wat meer tijd om te zoeken af en toe...
De opgavenlijst van de Wiki bedoel je?
edit: heb hem weer gefixt / teruggezet naar een vorige versie en nu is de lijst weer goed als het klopt.
helemaal goed!quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:05 schreef Maizena het volgende:
Compton Cemetery Chapel, Compton
Detail...
[ afbeelding ]
Yes...thats right...quote:Op woensdag 25 juni 2008 21:17 schreef redunzl het volgende:
The Chiat/Day Building is a commercial office building located in the Venice neighborhood of Los Angeles, California
http://en.wikipedia.org/wiki/Chiat/Day_Building
is goed!quote:Op donderdag 26 juni 2008 17:04 schreef Maizena het volgende:
Nordre Skanse, Frederikshavn.
[ afbeelding ]
Is weer es helemaal goedquote:
Ja, idd. De Magat Dam op de Filipijnen...bv.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 01:55 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
En als je met "dam" in wikimapia zoekt, kom je wel heel erg veel dammen tegen...
ook weer goed!quote:Op zaterdag 28 juni 2008 02:15 schreef Maizena het volgende:
[..]
Ja, idd. De Magat Dam op de Filipijnen...bv.![]()
![]()
helemaal goed!quote:Op maandag 30 juni 2008 20:08 schreef Maizena het volgende:
Madghacen or Medghassen or Madghis also spelled Imadghassen, or Medghacen means mausoleum tomb of King Berber Imadghassen which stands near Batna city in Algeria.
Hè hè...Wel de foto maar met moeite uit de lucht gevonden...hoeveel namen kan een plaats hebben?
quote:Op maandag 30 juni 2008 20:08 schreef Maizena het volgende:
Madghacen or Medghassen or Madghis also spelled Imadghassen, or Medghacen means mausoleum tomb of King Berber Imadghassen which stands near Batna city in Algeria.
Hè hè...Wel de foto maar met moeite uit de lucht gevonden...hoeveel namen kan een plaats hebben?
Helemaal goedquote:Op dinsdag 1 juli 2008 11:41 schreef DeeBee het volgende:
Het is het Tobacco Monopoly Monument in Laoag City, op de Filipijnen.
En het staat daar omdat de inwoners in een periode van de 19e eeuw verplicht waren om tabakplanten te verbouwen, die alleen aan de regering geleverd mochten worden.
helemaal goed!quote:
Dat is goedquote:Op woensdag 2 juli 2008 18:20 schreef redunzl het volgende:
Settlement of Edinburgh, Tristan da Cunha
ongeveer 300 inwoners, volgens deze site:
http://www.sthelena.se/tristan/tristan.htm
wel lekker rustig, zouden ze er internet hebben?quote:Op donderdag 3 juli 2008 02:02 schreef Maizena het volgende:
Vakantie bestemming 2008...
Met link naar eigen website
http://www.planet.nl/plan(...)tid=930227/sc=0384e0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |