abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 september 2008 @ 11:27:14 #251
5428 crew  miss_sly
pi_61494508
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Hoezo? Het gaat toch om het verliezen van je zelfbeheersing, en dat afschuiven op hormoonproblemen. Het resultaat is anders, maar het principe wat eraan ten grondslag ligt is identiek", en het is dus prima te vergelijken.
Het gaat om het verliezen van de zelfbeheersing onder invloed van bepaalde hormonen. In ieder mens zijn constant allerlei hormonen aan het werk. Uiteraard dienen we deze allemaal onder controle te houden. Ik denk dat dit normaalgesproken ook zonder problemen kan. Mensen die hun chagrijnige bui keer op keer afschuiven op hormonen zijn imo niet goed bezig.

Tijdens een zwangerschap of bijvoorbeeld bij hormoonbehandelingen zijn de hormoonspiegels zo anders en bepaalde h ormonen zovele malen hoger, dat het een heel andere situatie is. Misschien als een vrouw een levenlang diezelfde hormoonspiegels zou hebben. dat ze dan ook beter kan leren om dat onder controle te houden. Het is echter maar een beperkte tijd waarin ze zomaar kunnen worden geconfronteerd met hoeveelheden hormonen en hun uitwerking, dat het toch anders ligt imo dan de arme mannen en hun testosteron.

Als jullie mannen dat hypocriet vinden (hoe toevallig ook ) kan ik daar prima mee leven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_61494699
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:25 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder schreef hield ik me ook in, ben niet gaan smijten, schreeuwen en gooien en ik was echt geen tiran.
Als ik en vele andere vrouwen dat kan ondanks de hormonen waarom zou een man zich dan niet geheel in kunnen houden en dus genieten van het zicht van een andere vrouw zonder er meteen zijn geslachtsdeel in te hangen

En overigens, dat sommige vrouwen zich dus niet in kunnen houden is het dan meteen een vrijbrief voor mannen ?
Zo van jij doet dit dus ik doe dat... goede basis voor een relatie.
Het is toch prima als je je kan beheersen? Ik zeg juist dat het ook onzinnig is als mannen 'm ergens inhangen en dan roepen 'ja maar ik kan er niets aan doen, het is mijn testosteronspiegel!'. Maar net zoals mannen een dergelijk beroep op de hormoonhuishouding niet toekomt, moet vrouwen ook een dergelijk beroep niet toekomen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
pi_61495652
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 11:34 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Het is toch prima als je je kan beheersen? Ik zeg juist dat het ook onzinnig is als mannen 'm ergens inhangen en dan roepen 'ja maar ik kan er niets aan doen, het is mijn testosteronspiegel!'. Maar net zoals mannen een dergelijk beroep op de hormoonhuishouding niet toekomt, moet vrouwen ook een dergelijk beroep niet toekomen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
maar als iemand ziek is verwacht je toch ook niet dat die persoon zich exact net zoals 'anders' gedraagt?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 september 2008 @ 12:21:55 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61495754
Is behalve 'incasseren' hier niet ook een keyword 'excuseren'?

Het scheelt volgens mij al de helft als iemand onderkent dat ze soms wat fel uit de hoek kan komen en daar ook haar excuses voor aan biedt dan dat die persoon idd alleen maar als een donderwolk door het huis gaat met de houding 'ik ben zwanger, je doet het er maar mee'...
pi_61495781
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:16 schreef simmu het volgende:

[..]

maar als iemand ziek is verwacht je toch ook niet dat die persoon zich exact net zoals 'anders' gedraagt?
zwanger <> ziek
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_61496121
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

zwanger <> ziek
idd is zwangerschap zeker geen ziekte, echter wel een behoorlijk ingrijpende verandering in iemands fysieke gesteldheid en nu en dan kan je je best beroerd voelen. ik probeer een referentiekader te kweken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:28:43 #257
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_61497278
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 12:21 schreef Brighteyes het volgende:

Het scheelt volgens mij al de helft als iemand onderkent dat ze soms wat fel uit de hoek kan komen en daar ook haar excuses voor aan biedt dan dat die persoon idd alleen maar als een donderwolk door het huis gaat met de houding 'ik ben zwanger, je doet het er maar mee'...
hier ben ik het helemaal mee eens!!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:45:01 #258
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61497713
quote:

Waar valt eigenlijk het van de hormonen 'poep in je handen hebben' onder ?
Bij mijn vrouw vallen vlak voor haar periode of tijdens de zwangerschap allerlei kopjes en bordjes uit haar handen. Wanneer ze zwanger is mag ook alleen ik het mooie servies aanraken.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  dinsdag 9 september 2008 @ 13:46:57 #259
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61497758
Bovenstaande hormonen-discussie lijkt mij voldoende om iedere PND in de kiem te smoren!
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61498937
SilK Tie, ik had ook slappe handjes en hebt het halve servies laten vallen als ik de vaatwasser in of uit ruimde,
tja ach ik gooi dan weer niet met borden en huisraad dus mijn man vond het niet zo spannend die hormonen.
Ik was af en toe chagrijnig, maar dat lag meer aan het feit dat ik amper kon lopen door bekkenklachten en vocht in de benen, slaap gebrek enz. soort van teleurstelling dat ik de roze wolk gemist had.
Mama van Isa en Ties
pi_61512901
Samen lachen om de hormonen werkte hier prima.
Verder zoveel mogelijk uit haar handen nemen en af en toe een bloemetje.

Zorg ook bloemen voor vlak na de bevalling. En dextro voor jezelf want als man heb je het de eerste week behoorlijk druk.
pi_61576426
Afgelopen week een klein beetje van de hormonen meegemaakt. Schattebout was net iets prikkelbaarder/emotioneler dan "normaal". Dus maar extra lief geweest, en geincasseerd
  woensdag 11 februari 2009 @ 20:07:16 #263
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_65961152
Eerlijk is eerlijk.. Diaan is niet de moeilijkste als ze zwanger is. De nieuwe papa had dus weinig aan de (al dan niet goede) tips, want hij had en heeft ze niet nodig.
pi_65965653
quote:

mijn missje doet dat beide
pi_66072677
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:26 schreef Irenebig het volgende:
Als kersverse vader van 1 week met daarvoor 9 maanden zwangerschapservaring kan ik maar 1 ding zeggen......gewoon gewoon doen. Zoals Kluun schrijft in zijn boek "help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" Meebuigen en uitzitten..........
Ben je nou een verse moeder of vader want ik vind je een beetje verwarrend worden, in dit topic ben je vader in het topic Hoe gaat het met de nieuwe moeders claim je verse moeder te zijn Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #74 ....
Mama van Isa en Ties
pi_68051829
Gezien de enorme discrepantie in aandacht (men kijke alleen al naar de zwangerschapsverlof regeling in Nederland) is het heul noodzakelijk om dit bericht een schop te geven! Vaders moeten meer opkomen voor hun rechten voor, tijdens en na een zwangerschap. Niet meer van dat stenentijdperk gedoe, als man word je geacht een wasmachine aan te sluiten, over je gevoelens te pratens en alle huishoudelijke taken uit te voeren

Mijn vriendin is nu 8 weken zwanger, en we weten het er sinds 1... 1,5 week... maar nu is het af en toe al moeilijk. Dan heb je slechts 9 uur gewerkt, kom je thuis, ligt je vriendin op de bank en die gaat nergens heen... Wie riep er toen iets over wassen, koken, boodschappen doen en de hele mikmak? Dat geknuffel terwijl je eigenlijk een keer flink van bil wilt gaan helpt ook niet echt...

Maar ze is en blijft schattig
Danmark: more usefull every day!
pi_68053314
quote:
Op zondag 15 februari 2009 00:44 schreef marlieske het volgende:

[..]

Ben je nou een verse moeder of vader want ik vind je een beetje verwarrend worden, in dit topic ben je vader in het topic Hoe gaat het met de nieuwe moeders claim je verse moeder te zijn Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #74 ....
misschien hebben ze wel gezellig een gezamenlijk account, nu ze papa&mama zijn geworden.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:42:29 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_68056055
Ja, dan is hij Irene en zij de big!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 16 april 2009 @ 08:26:55 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68061204
Het was een spammer en die zit allang in de prullenbak.
  woensdag 29 april 2009 @ 07:30:41 #270
15869 gr8w8
Better by design.
pi_68486269
Een zwangeren pens vergelijken met spam, nee daar maak je vrienden mee.
Welkom bij de V&D der webfora.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')