Het gaat om het verliezen van de zelfbeheersing onder invloed van bepaalde hormonen. In ieder mens zijn constant allerlei hormonen aan het werk. Uiteraard dienen we deze allemaal onder controle te houden. Ik denk dat dit normaalgesproken ook zonder problemen kan. Mensen die hun chagrijnige bui keer op keer afschuiven op hormonen zijn imo niet goed bezig.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Hoezo? Het gaat toch om het verliezen van je zelfbeheersing, en dat afschuiven op hormoonproblemen. Het resultaat is anders, maar het principe wat eraan ten grondslag ligt is identiek", en het is dus prima te vergelijken.
Het is toch prima als je je kan beheersen? Ik zeg juist dat het ook onzinnig is als mannen 'm ergens inhangen en dan roepen 'ja maar ik kan er niets aan doen, het is mijn testosteronspiegel!'. Maar net zoals mannen een dergelijk beroep op de hormoonhuishouding niet toekomt, moet vrouwen ook een dergelijk beroep niet toekomen. Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:25 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder schreef hield ik me ook in, ben niet gaan smijten, schreeuwen en gooien en ik was echt geen tiran.
Als ik en vele andere vrouwen dat kan ondanks de hormonen waarom zou een man zich dan niet geheel in kunnen houden en dus genieten van het zicht van een andere vrouw zonder er meteen zijn geslachtsdeel in te hangen
En overigens, dat sommige vrouwen zich dus niet in kunnen houden is het dan meteen een vrijbrief voor mannen ?![]()
Zo van jij doet dit dus ik doe dat... goede basis voor een relatie.
maar als iemand ziek is verwacht je toch ook niet dat die persoon zich exact net zoals 'anders' gedraagt?quote:Op dinsdag 9 september 2008 11:34 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is toch prima als je je kan beheersen? Ik zeg juist dat het ook onzinnig is als mannen 'm ergens inhangen en dan roepen 'ja maar ik kan er niets aan doen, het is mijn testosteronspiegel!'. Maar net zoals mannen een dergelijk beroep op de hormoonhuishouding niet toekomt, moet vrouwen ook een dergelijk beroep niet toekomen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
zwanger <> ziekquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:16 schreef simmu het volgende:
[..]
maar als iemand ziek is verwacht je toch ook niet dat die persoon zich exact net zoals 'anders' gedraagt?
idd is zwangerschap zeker geen ziekte, echter wel een behoorlijk ingrijpende verandering in iemands fysieke gesteldheid en nu en dan kan je je best beroerd voelen. ik probeer een referentiekader te kwekenquote:
hier ben ik het helemaal mee eens!!!quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
Is behalve 'incasseren' hier niet ook een keyword 'excuseren'?
Het scheelt volgens mij al de helft als iemand onderkent dat ze soms wat fel uit de hoek kan komenen daar ook haar excuses voor aan biedt dan dat die persoon idd alleen maar als een donderwolk door het huis gaat met de houding 'ik ben zwanger, je doet het er maar mee'...
quote:Op dinsdag 9 september 2008 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
Het scheelt volgens mij al de helft als iemand onderkent dat ze soms wat fel uit de hoek kan komenen daar ook haar excuses voor aan biedt dan dat die persoon idd alleen maar als een donderwolk door het huis gaat met de houding 'ik ben zwanger, je doet het er maar mee'...
mijn missje doet datquote:Op dinsdag 9 september 2008 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ben je nou een verse moeder of vader want ik vind je een beetje verwarrend worden, in dit topic ben je vader in het topic Hoe gaat het met de nieuwe moeders claim je verse moeder te zijn Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #74 ....quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:26 schreef Irenebig het volgende:
Als kersverse vader van 1 week met daarvoor 9 maanden zwangerschapservaring kan ik maar 1 ding zeggen......gewoon gewoon doen. Zoals Kluun schrijft in zijn boek "help! Ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt" Meebuigen en uitzitten..........
misschien hebben ze wel gezellig een gezamenlijk account, nu ze papa&mama zijn geworden.quote:Op zondag 15 februari 2009 00:44 schreef marlieske het volgende:
[..]
Ben je nou een verse moeder of vader want ik vind je een beetje verwarrend worden, in dit topic ben je vader in het topic Hoe gaat het met de nieuwe moeders claim je verse moeder te zijn Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders #74 ....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |