F. zei tegen een collega die er naar vroeg: 'Och, ze is niet chagrijniger dan anders'.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:41 schreef KD-fotografie het volgende:
Mijn man zegt altijd, "mijn vrouw heeft geen last van haar hormonen, ik helaas wel"
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
F. zei tegen een collega die er naar vroeg: 'Och, ze is niet chagrijniger dan anders'.![]()
Hoezo?!?!quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik verwacht hier trouwens k_i_m nog wel
Misschien moet je Maxima even bellen, die is daar wel eens geweest geloof ik!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:14 schreef admiraal_anaal het volgende:heb nu al hele goeie tips gehad, ook betreft het verven van de kinderkamer, moeders met hormoonbommen
![]()
Die linkjes met verplichte leesvoer moet ik ook maar eens gaan lezen, heb trouwens 17 juni een termijn echo bij Bronovo ziekenhuis in Den Haag. Iemand ervaring met dit ziekenhuis?
Dat vind ik juist zo'n onzin... Afhankelijk van hoe goed je je voelt in je zwangerschap kun je gewoon tillen en dat soort dingen hoor. Als het niet meer gaat merk je dat vanzelf aan je lichaam. Ik had er juist een hekel aan als mensen me behandelden alsof ik niks meer kon en mocht. Ik was zwanger, niet ziek of gehandicaptquote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:02 schreef Knut het volgende:
Probeer haar nu alvast aan het 'niet tillen' 'niet op hoge dingen' enzovoort te laten wennen omdat het niet gaat werken als je daar mee tot laat in de zwangerschap mee wacht.
Ik vond deze topic to begin with al van een behoorlijk denigrerende insteek, maar goed. Ben blij dat jij nu ff een opmerking maakt.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:27 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat vind ik juist zo'n onzin... Afhankelijk van hoe goed je je voelt in je zwangerschap kun je gewoon tillen en dat soort dingen hoor. Als het niet meer gaat merk je dat vanzelf aan je lichaam. Ik had er juist een hekel aan als mensen me behandelden alsof ik niks meer kon en mocht. Ik was zwanger, niet ziek of gehandicapt
Begrijp ik trouwens goed dat je de stille hoop hebt dat het ooit nog overgaat? Dan kan je beter emigreren, want zodra het kind er is gaat dit gedrag gewoon nog een tandje hogerquote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:32 schreef simmu het volgende:
volgens sangdrax ben ik nog nooit zo rustig geweest, maar die heeft sowieso meestal het beleid "laat maar gaan!". zolang mensen me lekker rustig zelf mijn gang laten gaan gaat alles gewoon best goed. ze moeten gewoon niet aan mijn kop zeuren, is all.....
oh; en het valt speciaal slecht als mensen me opeens behandelen alof mijn buik mijn hersens vervangt, of als er eens iets is, een giga positieve verhaal ophangen (ach meid; tis niet erg als je niet meer slaapt, je doet op een dag toch niks, dat soort opmerkingen)
en edit: als je dan klaagt erover dan ook nog eens te horen krijgt dat je "moet begrijpen dat ze het toch goed bedoelen". geweldig; elke dag rotopmerkingen, en steeds maar je mond moeten houden "want ze bedoelen het toch goed". kritiek toen ik 5 maanden koorts had (niet aanstellen, met de baby is alles toch goed) kritiek over hoe het trouwen geregeld is (geen huwelijkse voorwaarden), kritiek op onze katjes (die moeten maar weg ofzo), kritiek op de babykamer (zou je niet een ander kleurtje....) kritiek op geen werk, een week later van dezelfde persoon kritiek op wel werk als ik solliciteer. kritiek op *alles* en ik mijn mond maar houden.....
ze staan onverwacht op de stoep met zooi die ik niet wil en niet nodig heb (nee, we hebben nog geen kinderstoel nodig, en ook geen ruimte om jhet ding op te slaan en ik had zelf ook wel een andere uitgezocht) en hebben *constant* commentaar. en zodra je er iets van zegt wat volgens mij werkelijk niet onredelijk is kan je te horen krijgen dat je "wel erg last hebt van hormonen". mijn oplossing: wegwezen hier!
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 06:55 schreef Sugar het volgende:
Mijn tip:
Zeg niet: "We zijn zwanger".
Geldt ook hiervoor: "heb trouwens 17 juni een termijnecho..."
Hou het een beetje reëel.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 00:18 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Misschien moet je Maxima even bellen, die is daar wel eens geweest geloof ik!.
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:27 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat vind ik juist zo'n onzin... Afhankelijk van hoe goed je je voelt in je zwangerschap kun je gewoon tillen en dat soort dingen hoor. Als het niet meer gaat merk je dat vanzelf aan je lichaam. Ik had er juist een hekel aan als mensen me behandelden alsof ik niks meer kon en mocht. Ik was zwanger, niet ziek of gehandicapt
Het gaat dan gelukkig ook niet over jou, maar over een man en hij wil tips waar hij op moet letten. Dat de insteek dan niet helemaal overeenkomt met de insteek van de vrouwen verbaasd mij dan weer niks.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:38 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik vond deze topic to begin with al van een behoorlijk denigrerende insteek, maar goed. Ben blij dat jij nu ff een opmerking maakt..
Dit is wel een gouden tip. Ik heb zo nu en dan ook gewoon gezegd "Ja, en nu stel je je gewoon aan en dat doen we dus niet".quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:41 schreef juttertje het volgende:
[..]
en ik las het hier ook al een beetje tussen de regels door: ook weer niet TE begripvol worden hoor. Als ze te ver gaat (met onredelijk zijn ofzo) moet je er gewoon wat van kunnen zeggen (anders blijft ze alleen maar steeds verder gaan met grenzen verkennen). Althans, bij mij werkt het af en toe wel als iemand gewoon zegt "en nou even normaal doen hoor", maar misschien dat andere vouwen dan helemaal flippenProbeer het even uit, zou ik zeggen
Dat is mooi, kan je ook gelijk ophouden met jezelf te verdedigen!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:32 schreef Knut het volgende:
[..]
Het gaat dan gelukkig ook niet over jou, maar over een man en hij wil tips waar hij op moet letten. Dat de insteek dan niet helemaal overeenkomt met de insteek van de vrouwen verbaasd mij dan weer niks.
Daar zou ik dan eerst mee moeten beginnenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:38 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat is mooi, kan je ook gelijk ophouden met jezelf te verdedigen!
Dan kan je je vrouw net zo goed in een glazen kooitje houden 9 maanden lang.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:30 schreef Knut het volgende:
[..]Dat is maar een goede manier om aan te geven dat het per zwangerschap verschilt. Sil was ook niet ziek of gehandicapt maar mocht gewoon op opdracht van de verloskundige/huisarts gewoon niks meer tillen/doen. En dan is de mentale voorbereiding alleen maar fijn
Nee, maar je kan er eigenlijk altijd wel vanuit gaan dat zware dingen tillen gewoon niet de bedoeling isquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:39 schreef E.T. het volgende:
Dan kan je je vrouw net zo goed in een glazen kooitje houden 9 maanden lang.
In dit geval was het tillen, maar een ander mag iets niet eten halverwege de zwangerschap, een volgende moet halverwege iets juist wel extra doen, en nummer 4 mag niet meer naar buiten en nummer 5 moet de hele dag binnenblijven ivm luchtkwaliteit.. Je kunt onmogelijk alle mogelijke scenario's voorbij laten komen en je daar preventief op instellen.
Ach, hormonen zijn zeer zeker wel onderdeel van een zwangerschap. Je kan er omheen lullen maar het is gewoon zo dat tijdens vooral het laatste deel van de zwangerschap vrouwen anders reageren en misschien de mannen ook wel. Want ook een man die zit met het feit dat het kindje eraan zit te komen en het leven is gewoon makkelijker als je gewoon erkend dat dit het geval is. Ik zei al eerder dat iedere vrouw verschillend is en daar denk ik ook nog eens bij dat het iedere zwangerschap verschillend is. Ik ben het met Maneki eens dat je vooral naar je vrouw moet luisteren, en dat de tips die je hier krijgt van zowel mannen als vrouwen lang niet allemaal even nuttig zijn als het bij jouw vriendin/vrouw helemaal niet op die manier werktquote:Gewoon lekker zwanger laten zijn. Als het lichaam of de vk aangeeft iets niet of juist wel te doen is het heel makkelijk schakelen hoor.
Bij 80% van wat ik hier lees krijg ik een vreselijk betuttelend gevoel en zou ik gillend gek geworden zijn (wat dan natuurlijk geheid hier als 'hormonale bui' bestempeld zou worden volgens mij)
Zoals jezelf zegt verschilt elke zwangerschap. Ik zou het echt 3 keer niks vinden om vanaf het begin van de zwangerschap al niet/weinig meer te tillen/mogen doen omdat misschien later in de zwangerschap het ook echt niet meer mag. Want dat is dus niet bij elke vrouw/zwangerschap zo. Als je gewoon luistert naar je lichaam wat je wel en niet kan, dan ben je al een heel eind denk ik. De meeste vrouwen doen in de loop van de zwangerschap toch al steeds meer rustig aan, omdat alles steeds zwaarder wordt. Zolang je dingen nog kunt doen moet je daar juist lekker van genieten, vind ik.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:30 schreef Knut het volgende:
[..]Dat is maar een goede manier om aan te geven dat het per zwangerschap verschilt. Sil was ook niet ziek of gehandicapt maar mocht gewoon op opdracht van de verloskundige/huisarts gewoon niks meer tillen/doen. En dan is de mentale voorbereiding alleen maar fijn
Maar het is ook wel makkelijk om alles waar een zwangere het niet mee eens is het op de hormonen af te schuiven. Zwangere vrouwen zijn ook gewoon nog steeds mensen met een mening hoor, en soms is die mening dus niet hetzelfde als die van een ander.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:45 schreef Knut het volgende:
Ach, hormonen zijn zeer zeker wel onderdeel van een zwangerschap. Je kan er omheen lullen maar het is gewoon zo dat tijdens vooral het laatste deel van de zwangerschap vrouwen anders reageren en misschien de mannen ook wel.
Ik denk dat Knut het hier zelfs andersom ziet. Aan het einde van de zwangerschap lijkt het gewoon of de vrouw in zichzelf keert en dat dingen waar ze zich vooraf druk over maakt er dan helemaal niet meer toe doen. Dit zal ook wel door de hormonen komen, maar het is wel iets om rekening mee te houden. Het lijkt dan wel of allerlei zaken van de grote boze buitenwereld helemaal niet meer belangrijk zijn.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:53 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar het is ook wel makkelijk om alles waar een zwangere het niet mee eens is het op de hormonen af te schuiven. Zwangere vrouwen zijn ook gewoon nog steeds mensen met een mening hoor, en soms is die mening dus niet hetzelfde als die van een ander.
Maar het is gewoon niet terrecht om te zeggen dat er geen hormonen zijn. Waar ik normaal gesproken met Sil gewoon een rustige discussie kon hebben over dingen heb ik de duur van de zwangerschap zo nu en dan iets eerder mijn zin doorgedreven en ook zo nu en dan maar geaccepteerd dat het weinig nut heeft. Dit heeft zeer zeker WEL met de hormonen te maken. Want sinds afgelopen zondag is het niet meer voorgekomen en is alles weer gewoon zoals voor de zwangerschap.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:53 schreef texelonia het volgende:
[..]
Maar het is ook wel makkelijk om alles waar een zwangere het niet mee eens is het op de hormonen af te schuiven. Zwangere vrouwen zijn ook gewoon nog steeds mensen met een mening hoor, en soms is die mening dus niet hetzelfde als die van een ander.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |