1 |
Nou ja, normaal doet...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:08 schreef stbabylon het volgende:
Kijk daar hoopte ik al op. Wist niet zeker of ik het nieuwe topic moest maken of dat jij dat zou doen (wat je normaal wel doet volgens mij )
Jij kan ook makkelijk een nieuwe OP maken, want onderaan staat een link naar een txt-file die je zo kan copy-pasten...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:17 schreef stbabylon het volgende:
Punt is, jij kan makkelijk jouw post uit deel 21 editen, kopiėren en plakken. Wordt voor mij iets lastiger... wacht.. quote... kut.... sorry.
Een mod die een tvp plaatst, foei tochquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ook hier lees ik weer mee
Openen in fotosoep, opslaan in grijswaardes, klaar?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:34 schreef Merovingian het volgende:
Alleen is dat volgens mij niet het formaat dat OTTD kan lezen, die zijn altijd met grijswaardes...
Ik vraag me af of dat dan goed gaat, maar probeer het eens zou ik zeggenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:46 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Openen in fotosoep, opslaan in grijswaardes, klaar?
Random map van 2048x2048. Telkens weer anders dus.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Met wat voor soort map wordt er op de Fokserver gespeeld eigenlijk?
(verkapte tvp)
op een site die het tijdelijk ff niet deed? kan ik geen OP halen anders had ik hem allang aangemaaktquote:Op vrijdag 23 mei 2008 09:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Jij kan ook makkelijk een nieuwe OP maken, want onderaan staat een link naar een txt-file die je zo kan copy-pasten...
De nieuwst RC bevat geen extra opties t.o.v. de laatste stable. Vandaar dat ik ook nog onder de stable draai, de RC biedt weinig nieuws onder de zon. En er is nog geen copy-paste build beschikbaar voor de laatste RC.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:19 schreef BenjaminFranklin het volgende:
He, die nieuwere versie van OTDD is 20 mei toch gereleased? Het is geen stable versie, maar toch... Is er trouwens een mogelijkheid om meer opties te krijgen bij de 'kies patches' optie? Want hoe meer functies van dingen die je kan aanzetten en uitzetten, hoe beter!
In het buitenland hebben ze ook internet...quote:Ik zit nu niet in NL, maar over een maandje ben ik weer in Nederland en dan zou ik graag eens mee willen spelen en kijken hoe jullie al die netwerken aanleggen.
Met ctrl-wegbouwen kun je eenrichtingsverkeer-wegen maken. Maar complexer dan dat wordt het niet.quote:Ik gebruik nu alleen nog dezelfde systemen die de compu normaal ook gebruikt met 2 treinen, 1 spoor en wissels in het midden. Ik ben op dat gebied nog echt een rookie.. Zijn er ook ingewikkelde systemen voor wegvervoer, of is dat gewoon zoals het is, 1 station ene stad, andere in andere stad, weg bouwen en rijden maar?
Bij mijn weten is dat het wel zo'n beetje met de voordelen. Ik gebruik ook nooit groepen, mij teveel werk.quote:Trouwens, ik speel nu een 2048x2048 map en ben net begonnen, en ik probeer voor elke buslijn die ik aanleg een nieuwe groep aan te maken, maar na een tijdje en 200 groepen verder is de discipline er niet meer .. Wat is nou echt het grote voordeel van die groepen, behalve dat je een overzicht hebt en makkelijker kunt vervangen etc?
edereen logt in wanneer ie zin heeft. De server is 95% van de tijd online (nu toevallig even niet). Als er geen spelers ingelogd zijn op de server staat ie op pauze, als er 1 of meer zijn ingelogd gaat de tijd gewoon lopen. Als jij niet online bent, rijden je treinen dan dus gewoon door en blijf je geld verdienen (of verliezen). Eens in de zoveel tijd wordt de map gereset.quote:Wat betreft die server, hoe gaat dat in zijn werking, julllie starten allemaal samen op een dag, of nacht?
OpenTTD gebruikt hoogstens 1kB/s bij multiplayer, ik weet niet hoe hoog je datalimiet is, maar het kost je dus circa 3,5MB aan upload voor een uurtje online spelen. Reken maar uit of dat eruit kan...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:37 schreef BenjaminFranklin het volgende:
M.B.T. dat internet, ik zit in Zuid-Afrika en wanneer ik online ga met mijn laptop slurpen servers mijn databundel leeg (ja ze hebben hier nog datalimieten). En aangezien ADSL hier supernieuw is, kost dat de nodige knaken.. daarom wacht ik ook ff totdat ik weer in NL ben o daar lekker soepel over breedband te spelen want stabiel is het hier ook zeker niet..
Kan niet eens in multiplayer.quote:Ik neem aan dat er altijd wel een soort van vaste groep is op de Fok! server, ik neem aan dat de optie om een ander bedrijf over te kopen uitstaat?
Maximaal 8 companies.quote:Of is er een ongeschreven regel dat je dat gewoon niet doet? Met hoeveel companies spelen jullie op een map?
Ik heb hem gevraagd of ie uit wilde loggen als ie niet speelde...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:06 schreef Proximo het volgende:
Ik weet niet of iemand die vadaline (ofzoiets) ooit bereikt... maar die vent is wel 90% van de tijd online en niet spelende, wat het spel niet leuker maakt
klopt, er kunnen maar 8 companies tegelijk bestaan. Maar ik vind het wel weer tijd worden voor een reset... Dan kun je dus zo meedoen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:51 schreef ILCILA het volgende:
Hej kan ik niet meedoen via multi?? Lijkt wel of iej vol zit...
Lijkt mij een leuk ideequote:Op vrijdag 23 mei 2008 13:03 schreef Proximo het volgende:
Misschien leuk om de volgende keer een ander landschap te pakken? artic ofzo..
Wanneer komt die reset?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:14 schreef Merovingian het volgende:
[..]
klopt, er kunnen maar 8 companies tegelijk bestaan. Maar ik vind het wel weer tijd worden voor een reset... Dan kun je dus zo meedoen.
Bergenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 19:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik geef het op, ik wordt constant eruit gegooid
IK zag wel dat Validinges z'n blokkades om de steden weggehaald heeft.., maar nu heeft al een enorm groot grid van straten om de stad gemaakt. Op die manier is het voor een andere speler onmogelijk om in die stad nog een treinstation te maken. De stad valt zelfs buiten het bereik van het grootste vliegveld.
Da's niet zo sympahtiek naar je medespelers toe
[..]
Lijkt mij een leuk idee
Maar dan moeten er wel meer bergen komen natuurlijk
Tja, op een gegeven moment kunnen jullie armzalige pc's het niet meer trekken om 1:1 te blijven werken met mijn server, als je meer dan 4 dagen achter loopt word je eruit gekicktquote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hmm, ik geloof dat ik de reden snap..., het is lastig om langer dan 10 minuten ingelogd te blijven
Ik heb toch niet echt een armzalig PC-tje dacht ik... Het is niet het neusje van de zalm, maar met een INtel Dualcore van 2,1Ghz en een Gforce 8600GT moet TTD toch geen probleem zijn dacht ikquote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:17 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Tja, op een gegeven moment kunnen jullie armzalige pc's het niet meer trekken om 1:1 te blijven werken met mijn server, als je meer dan 4 dagen achter loopt word je eruit gekickt
Maar jullie willen arctic met bergen? Gaat ik regelen
8600GT is waardeloos, geen 3d namelijk. Dual core is waardeloos, want singlethreaded.quote:Op zondag 25 mei 2008 09:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb toch niet echt een armzalig PC-tje dacht ik... Het is niet het neusje van de zalm, maar met een INtel Dualcore van 2,1Ghz en een Gforce 8600GT moet TTD toch geen probleem zijn dacht ik
Dat m'n PII 733Mhz, win98SE machientje op m'n atelier het niet bij kan houden kan ik begrijpen, maar deze computer thuis is toch niet te traag??
Als ik op de fastforward knop druk dan gaan de treinen zeker 2x zo snel. En terwijl ik die savegame geladen had, had ik in een ander venster ook de huidige fokserver nog lopenquote:Op zondag 25 mei 2008 09:45 schreef Merovingian het volgende:
Sla die savegame eens op en laad hem singleplayer. Als je op de fastforward knop drukt en hij gaat niet sneller, dan gebruikt TTD dus al een complete core.
Dat tweede venster gebruikt waarschijnlijk de andere core. Maargoed, toch vreemd dat je desyncs krijgt als je pc het wel aankan. Nu is het ook nog niet helemaal bugvrij. Feit is wel dat bij een volle map met veel treinen, je eerder desyncs krijgt. Oorzaak: onbekendquote:Op zondag 25 mei 2008 11:14 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Als ik op de fastforward knop druk dan gaan de treinen zeker 2x zo snel. En terwijl ik die savegame geladen had, had ik in een ander venster ook de huidige fokserver nog lopen
nou dat vind ik nou ook, helemaal mee eens.quote:
Same herequote:Op zondag 25 mei 2008 16:50 schreef armmoetzaaier het volgende:
[..]
nou dat vind ik nou ook, helemaal mee eens.
stoelen, in een spelletje!!! en dan rijden we met zijn allen , allen door het landschap op 1 motherfucking train on a motherfucking gamequote:Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Merovingian het volgende:
Er zijn weer 2 stoelen vrij aan boord van de fok-trein
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 09:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
stoelen, in een spelletje!!! en dan rijden we met zijn allen , allen door het landschap op 1 motherfucking train on a motherfucking game
Ik heb even gekeken, je hebt nog een miljoen te gaanquote:Op dinsdag 27 mei 2008 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Beste werkloze danwel studerende medemensen,
Rijden mijn treinen nog een beetje? Accepteerd de stad waar ik met truckjes goods heen breng, al goederen?
Ben ik al rijk genoeg om proximo 2 mln euro terug te betalen?
Nu je het zegt Ik zit iedere keer met pondenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 12:33 schreef Merovingian het volgende:
2.079.398 euro had je toen ik 10 seconde geleden keek, Lee...
quote:Op dinsdag 27 mei 2008 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
dat gaat helemaal goed komen dus Hoewel het niet erg veel is, voor iets van 10 treinen die hout en papier vervoeren
ik wil ook een prive berg eentje met een rails die cirkelend om hoog gaat tot hij boven is met een stationnetje en een trammetje dat erop rijdquote:Op dinsdag 27 mei 2008 20:56 schreef Proximo het volgende:
Het stadsbestuur van ludingstone is niet zo content met mijn privé berg
Het is maar een kleintje hoor;) hoogstens 20 vakjes... en als iemand daar een spoor wil leggen mag die zijn gang gaanquote:Op woensdag 28 mei 2008 13:09 schreef yorP het volgende:
Aub geen privebergen, doe andere mensen ook eens wat ruimte geven om spoor neer te leggen.
Tip: je kan ook zelf inloggen op de serverquote:Op woensdag 28 mei 2008 16:32 schreef BenjaminFranklin het volgende:
kunnen jullie wat screens posten van jullie game?
BF
Kwam er gister pas achter dat de server 0.6.0 is.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:44 schreef Merovingian het volgende:
Tip: je kan ook zelf inloggen op de server
Dus? ff je map kopieren en over die kopie weer 0.6.0 heengooien. Neem aan dat je die 10MB schijfruimte wel kan missenquote:Op donderdag 29 mei 2008 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Kwam er gister pas achter dat de server 0.6.0 is.
En ik heb laatst geupgrade naar 0.6.1 RC. .
Wet van de remmende voorsprong. .
Dat had ik gister ook.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:26 schreef Maik18 het volgende:
Wanneer word de FOK! server weer gereset? Ik kan er nu namelijk niet meer inkomen omdat er zoveel gebouwd is enzo Kom er alleen nog maar in als er niemand is en de server dus op pauze staat
Hij loopt hier nog vloeiend, en heb nog geen problemen met erop komen...quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Poging of 3 doen en je zit er wel op
Vind het wel tof dat de steden zo weinig groeien in ieder geval, van die mega steden met 200k inwoners is strondvervelendquote:Op zondag 1 juni 2008 12:52 schreef Merovingian het volgende:
Hier een screenshot van de map van de huidige fokserver. Best volgebouwd
Eenschquote:Op zondag 1 juni 2008 13:36 schreef Proximo het volgende:
[..]
Vind het wel tof dat de steden zo weinig groeien in ieder geval, van die mega steden met 200k inwoners is strondvervelend
Wat mij betreft gaan we nog even door met deze map zo
1 meespelen is bouwen tot je moe bent , en daarna uitloggenquote:Op zondag 1 juni 2008 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
Hehe, ik log ook maar ff in
update:
Ziet er goed uit!
Hoe zit het eigenlijk als je meespeelt op de server?
Moet je PC 24/7 ingelogd blijven of blijft je bedrijf gewoon staan tot je weer inlogt?
Dat je de snelheid van copy-pasten kan instellen.quote:Op maandag 2 juni 2008 13:10 schreef yorP het volgende:
Wat heb je als server aan de copy-paste patch?
Wat is een copy-paste patch??quote:Op zondag 1 juni 2008 22:43 schreef Merovingian het volgende:
Zodra de build met copy-paste patch te downloaden is, zal ik de server updaten.
Je zou het niet verwachten, maar het is een patch waardoor je kan copy-pasten. Spoor copy-pasten om precies te zijn. Handig voor grote kruisingen die je vaak gebruikt.quote:
Vergeet niet een wachtwoord in te stellen voor je bedrijfquote:Op zondag 1 juni 2008 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
Hehe, ik log ook maar ff in
Die patch is er al een hele tijd, alleen zit ie niet in de standaard versie. Je moet hem dus zelf compilen (waar ik geen zin in heb), of je wacht tot iemand een build online zet.quote:Op maandag 2 juni 2008 15:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is dat nieuw, of was dat er altijd al en wist ik het gewoon niet??
De huidige map blijft wel toch?quote:Op maandag 2 juni 2008 15:20 schreef Merovingian het volgende:
Hier het topic op tt-forums erover. Zo te zien is de build online voor 0.6.1, dus vanmiddag ga ik de server updaten zodra ik thuis kom
Heb ik alsnog niks aan, want geld heb ik dus niet in 2267 ofzo.quote:Op maandag 2 juni 2008 18:15 schreef Merovingian het volgende:
Server is nu versie 0.6.1
Huidge map is weer geladen, passwords zijn echter gereset, dus wie het eerst komt...
FAILquote:Op maandag 2 juni 2008 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
Hoe krijg ik de player "MaGNeT" uit het spel?
Ik maakte de grote fout om met gewone rails te beginnen, toen te ontdekken dat er geen locs meer waren voor gewone rails, toen alle rails om te zetten naar maglev en toen te ontdekken dat m'n geld door het omzetten op was
Dus begin nu opnieuw als MaGNeT76
edit: ik krijg een "netwerk synchronisatie" foutmelding als ik een vliegveld wil bouwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 juni 2008 18:15 schreef Merovingian het volgende:
Server is nu versie 0.6.1
Huidge map is weer geladen, passwords zijn echter gereset, dus wie het eerst komt...
Wel erg veel steden dit keer, vond het vorige map wel fijn zo weinigquote:Op maandag 2 juni 2008 21:49 schreef Merovingian het volgende:
Oke, ik zal hem zo wel resetten dan. Kan Danny dan even de Fok-database server resetten, zodat het wat sneller gaat? Niet te doen zo
Instelling is gewoon hetzelfde...quote:Op maandag 2 juni 2008 21:57 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wel erg veel steden dit keer, vond het vorige map wel fijn zo weinig
Ik draai er nu 3. Dus 2 is niet te ver neequote:Op dinsdag 3 juni 2008 06:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan je 2 servers tegelijkertijd laten draaien Mero, of gaat dat te ver??
Ik dacht misschien is het een idee om een fokserver-easy en een fokserver-hard te maken?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik draai er nu 3. Dus 2 is niet te ver nee
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben opzich voor Alleen ben ik wel een voorstander van crashes uit, zodat je niet als je na een lange dag werken aanmeld tot de conclusie moet komen dat al je vliegtuigen het loodje hebben gelegd
Goed plan. Als je dan ook meteen de reset op 24 of 36 uur kan zetten is het helemaal feestquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:51 schreef Merovingian het volgende:
Dat is uiteraard mogelijk. Meer mensen voor? Als er maar 1 speler op komt is het ook zo zielig voor AR.
Nee, daar heb je gelijk aan, maar beginnen in 2160 is ook niet leuk..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Uhmm, ik ben juist tegen een reset
Anders heb je nooit tijd om een groot netwerk op te zetten (tenzij je geen werk/studie/leven hebt )
10 bvb of is dat al teveel ?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
En een limiet op het aantal vliegtuigen per speler geeft ook een grotere uitdagen
Weinig steden zou ik niet doen, anders ben je ook met maar 6 spelers snel uitgespeeld qua personenvervoer.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:03 schreef Proximo het volgende:
Ik ben ook wel voor, crashes uit is top
Als je dan weinig steden en de stedengroei ook nog op minimaal zet is het echt een uitdaging
Wat mij betreft primaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:21 schreef Merovingian het volgende:
Ik kan vliegtuigen ook uitzetten, heb je ook geen last van crashes
Helaas is de beste optie ja..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Merovingian het volgende:
Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
Ja, daar zouden ze van OpenTTD iets op moeten verzinnenquote:
ik hoopte er wel op ja. helaas, nou dan blijf ik maar elektrische treintjes spelenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Merovingian het volgende:
Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
Acht uur in de avond mag ik hopen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
10 bvb of is dat al teveel ?
en als je niet wil beginnen , spreek een tijd af !!!
bvb woensdag om 8 uur ? dan begin je heel vroeg met zijn allen
Mwoach, het moet ook weer niet įl te makkelijk worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, daar zouden ze van OpenTTD iets op moeten verzinnen
Je kon altijd al kiezen, je kon alleen niet je spoor vervangen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, het moet ook weer niet įl te makkelijk worden.
Vroeger (voor OpenTTD), moest je ook alle treinen handmatig vervangen, en wee je gebeente als je een trein niet naar het depot had gestuurd. Die moest dus blijven staan voor eeuwig, want je kon niet gelijktijdig normaal spoor en monorail aanleggen, maar altijd één van de twee. .
Maar het vervangen van treinen is de uitdaging van het spel. Het vervangen is gewoon lopende-band-werk in principequote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, het moet ook weer niet įl te makkelijk worden.
Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken. .quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar het vervangen van treinen is de uitdaging van het spel. Het vervangen is gewoon lopende-band-werk in principe
autorail wtf? ik doe alles handmatig , waar slaat dat op ?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken. .
Nu ja, het heet Autorail, is het knopje met het kruispunt, naast de 4 richtingknopjes voor spooraanleg. Kun je langere eindes in 1 keer leggen in alle richtingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:42 schreef cablegunmaster het volgende:
autorail wtf? ik doe alles handmatig , waar slaat dat op ?
laat eens zien ?
nah, ik dacht iets heel veel ingewikkelder zoals die copy paste patch, waar ik overigens nog niet aan begonnen ben -_-quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu ja, het heet Autorail, is het knopje met het kruispunt, naast de 4 richtingknopjes voor spooraanleg. Kun je langere eindes in 1 keer leggen in alle richtingen.
Als het zo makkelijk was voor een CPU om een goed netwerk aan te leggen dan had de nieuwe AI ook al lang treinen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken. .
Ik snap niet wat je hier bedoeldquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:12 schreef cablegunmaster het volgende:
want het meeste blijft alsnog alle bochten/ kanten op gaan (voor al in gemiddelde mappen )
Tropical landscape, ook een mooiequote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mero, als ik alles samenvat voor een eventuele fokserver-hard kom ik op zoiets uit:
max 6 spelers
reset op aanvraag in dit topic
max 20 vliegtuigen
chrashes uit
Aantal steden: normaal
groeisnelheid: laag
Aantal industrieėn: laag
primaire industrie: 'onderzoek'
terreintype: bergachtig
gladheid: ruig
max lening 400.000, rente 4%
subsidie 1,5x
bouwkosten: hoog
brandstofkosten: hoog
Wat vind iedereen hiervan?? Sommige dingen zijn nog niet ter sprake gekomen, en heb ik voor nu mijn mening maar opgegeven
kijk in mn save game en je snapt het een stukje in dit topic,quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hier bedoeld
Te veel stations en te weinig bouwruimte? Ben jij zo'n figuur dat L vormige stations bouwt, en dan maar 1 zijde er van gebruikt en met de rest van het station de halve map blocked?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
kijk in mn save game en je snapt het een stukje in dit topic,
iets teveel stations etc...te weinig bouwruimte ^^
kijk de save game nou maar XD.....quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Te veel stations en te weinig bouwruimte? Ben jij zo'n figuur dat L vormige stations bouwt, en dan maar 1 zijde er van gebruikt en met de rest van het station de halve map blocked?
Ik heb die savegame bekeken en ik snap ten eerste niet wat het probleem is. En ik snap niet wat eventuele ruimte-tekort met autorail temaken heeftquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:58 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
kijk de save game nou maar XD.....
Openttd 0.6.0 final gebruikt.
http://www.savefile.com/files/1587527
ach laat maar zitten, het gaat erom dat ik altijd teveel stations bouw,quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb die savegame bekeken en ik snap ten eerste niet wat het probleem is. En ik snap niet wat eventuele ruimte-tekort met autorail temaken heeft
Dat zal dan waarschijnlijk zijn om bv een 2e kolenmijn ook binnen het gebied van het station te laten vallenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, kijk na een uur of wat op de fok server en je ziet ongetwijfeld gigantische stations verschijnen met een "zijvleugel" tegen het station aan, zonder sporen
Dan verwijder je dus de rest van het station weer, en laat je alleen een stukje station van 1x1 staan bij die kolenmijn.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat zal dan waarschijnlijk zijn om bv een 2e kolenmijn ook binnen het gebied van het station te laten vallen
Server trekt het prima. Alleen zit je een teringtijd te wachten als iemand aan het inloggen is, die maps zijn zo 7 MBquote:
eigenlijk ook wel handig kijken hoe oud een fabriek is.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voortaan graag in een beetje degelijke tijd beginnen. Het is ERG irritant als de fabrieken falliet gaan terwijl de trein al 2x heen en weer heeft gereden.
primaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:54 schreef Merovingian het volgende:
Ik ga hem niet nu online gooien, morgen staat het in de planning. Discussieer ondertussen lekker verder over de instellingen
Da's onderdeel van het spel, gebeurt ons allemaal wel eensquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Voortaan graag in een beetje degelijke tijd beginnen. Het is ERG irritant als de fabrieken falliet gaan terwijl de trein al 2x heen en weer heeft gereden.
Maar als je joined en je kan nog niet eens bussen (5 jaar wachten) en geen treinen (10 jaar wachten) en ondertussen alle industries voor je neus ziet verdwijnenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Da's onderdeel van het spel, gebeurt ons allemaal wel eens
that sux!quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Maar als je joined en je kan nog niet eens bussen (5 jaar wachten) en geen treinen (10 jaar wachten) en ondertussen alle industries voor je neus ziet verdwijnen
Ach ja, we hebben allemaal onze zwakke momenten.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Anders bouw je per ongeluk een papierfabriek ipv een drukkerij
weheh ik heb net precies hetzelfde gehadquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Anders bouw je per ongeluk een papierfabriek ipv een drukkerij
Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 20:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach ja, we hebben allemaal onze zwakke momenten.
Ik kom er zojuist, na een paar jaar, achter dat ik de seinen over lange trajecten ook kan zetten door 1 aan te klikken en dan over het spoor te slepen
Al die miljoenen muisklikjes voor niets
Mero, waarom speel jij eigenlijk niet op de server?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
Ik speel niet zo veel meer. Zo nu en dan een potje is leuk, maar ik heb het al zo teringveel gespeeld...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:03 schreef Proximo het volgende:
[..]
Mero, waarom speel jij eigenlijk niet op de server?
Of speel je al op een andere...
welke versie? ctrl betekent toch verkopen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
Vele versies, ook de laatstequote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:46 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
welke versie? ctrl betekent toch verkopen?
Anders probeer je het gewoon ff voordat je het gaat vragen...quote:Op dinsdag 3 juni 2008 23:46 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
welke versie? ctrl betekent toch verkopen?
Ahhhhh dat had ik 10 jaar geleden moeten weten!quote:Op woensdag 4 juni 2008 05:52 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vele versies, ook de laatste
Je zet 1 sein neer, dan klik je+ctrl indrukken, en dan slepen in de richting waarvan je de seinen wil hebben (2 vvakjes slepen is al genoeg). Als je dan los laat dan worden automatisch alle seinen op dat spoor geplaatst tot de computer een splitsing of een ander sein tegenkomt
ja daarom zeg ik ook het verkoopt omdat het in 0.6.0 final het zo doet daarom.quote:Op woensdag 4 juni 2008 07:59 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Anders probeer je het gewoon ff voordat je het gaat vragen...
Gast, probeer het nou gewoon ff, ctrl met seinen verkoopt helemaal niets, dat heeft het ook nooit gedaan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:13 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
ja daarom zeg ik ook het verkoopt omdat het in 0.6.0 final het zo doet daarom.
slepen wil wel met seinen dat snapte ik al
Neeequote:Op dinsdag 3 juni 2008 21:55 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
Zal ik dan ook maar eens een poging doenquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoop wel dat ik niet de enige ben die speelt op de nieuwe server.. Proxi, kom je ook??
Ik zal snel joinen, de gewone server is niet echt leuk meerquote:Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hoop wel dat ik niet de enige ben die speelt op de nieuwe server.. Proxi, kom je ook??
Maar waarom zit er een wachtwoord op die pittige? Ik wilde ook wel meedoenquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef Proximo het volgende:
Ik zal snel joinen, de gewone server is niet echt leuk meer
Wtf!quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:46 schreef Merovingian het volgende:
[ afbeelding ]
Veel plezier. Als het te moeilijk is hoor ik het wel.
Wachtwoord is "fokyou".quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar waarom zit er een wachtwoord op die pittige? Ik wilde ook wel meedoen
Euh, omdat er op die andere ook een wachtwoord zit die precies hetzelfde is, zodat er alleen fokkers op de fokserver komen?quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar waarom zit er een wachtwoord op die pittige? Ik wilde ook wel meedoen
Is geregeld. Kun je ook zelf aan hem vragen hoorquote:Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef Proximo het volgende:
Tevens Mero, kun je wat doen aan D.Duck transport, die vent koopt overal land op rond mijn stations (bijv gunninhill)
Moet niet te makkelijk worden hequote:Op woensdag 4 juni 2008 21:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
Gave server mero
Alleen, is een maximale stationsgrote van 10 niet erg klein??
Ja, ik vind het wel goed bij nader inzien. Ik denk dat dit 1 van de moeilijkste dingen wordt. En ik zag dat je de houding van steden op negatief hebt gezet, en omkopen kan ook niet. Dat gaat ook nog lastig wordenquote:Op woensdag 4 juni 2008 22:00 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Moet niet te makkelijk worden he
Treinen met 18 wagons zijn trouwens lang genoeg.
Nee, je kunt nu niet meer ongestraft alles doen... Terraforming in de buurt van een stad is zeer onverstandig, kleine kans dat je daarna de komende 10 jaar een station kan bouwenquote:Op donderdag 5 juni 2008 07:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik vind het wel goed bij nader inzien. Ik denk dat dit 1 van de moeilijkste dingen wordt. En ik zag dat je de houding van steden op negatief hebt gezet, en omkopen kan ook niet. Dat gaat ook nog lastig worden
Verder is het goed te spelen hoor, lekker uitdagend. Al zullen sommige misschien wat problemen hebben (financieel) als je niet gewend bent aan moeilijke instelling
Ik vind het wel een leuke map.quote:Op donderdag 5 juni 2008 08:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, het wordt nu echt puzzelen om een spoorlijn aan te leggen
quote:Op donderdag 5 juni 2008 09:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuke map.
Ik heb inmiddels ook al ruzie met een stad , ik wilde nl. alvast een stukje spoorlijn tot voorbij de stad leggen, maar ik mag inmiddels zijn weg niet meer slopen en nu mis ik 1 vakje
vraag een andere speler om hulpquote:Op donderdag 5 juni 2008 09:36 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Ik vind het wel een leuke map.
Ik heb inmiddels ook al ruzie met een stad , ik wilde nl. alvast een stukje spoorlijn tot voorbij de stad leggen, maar ik mag inmiddels zijn weg niet meer slopen en nu mis ik 1 vakje
Helpt vrij weinig als towns intolerant zijn t.o.v. terreinverandering...quote:Op donderdag 5 juni 2008 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
vraag een andere speler om hulp
sorry, ik kan nu even niet spelen
heb je wel al bomen geplant??
Ik heb zoveel geplant dat ik zelfs "very good"'was en nog mag ik niet slopenquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
Nou, ik ben door bomenplanten al een keer van 'teleurstellend' naar 'goed' gegaan
Daarna heb ik zoveel aangepast aan mijn wensen dat ik waarschijnlijk de komende 10 jaar nog wel teleurstellend zal blijven
ik een stukje weg. Ik breng nu met 1 trein fruit naar een food processing plantquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik weet het ook niet uit m'n hoofd. Ik weet alleen dat ik gisteren door bomen te planten m'n waardering zover omhoog kreeg dat ik iets kon slopen. Ik weet alleen niet meer wat
Vergeet niet een wachtwoord in te stellenquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Proximo het volgende:
Ik vind dit wel een toffe map, echte uitdaging
Alleen heb ik nog niet veel kunnen spelen
Met intolerante gemeentes gaat dat dus nietquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
een weg slopen kan wel al met 'goed' geloof ik
Nu ja, bij mij gisteren welquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:40 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Met intolerante gemeentes gaat dat dus niet
Ik had helemaal niet door dat het vorige deel dicht wasquote:Op donderdag 5 juni 2008 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Beetje laat, ga je schamen.
Mijn excuus, was niet de bedoeling om je buiten te sluiten.quote:Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef Proximo het volgende:
[..]
Ik zal snel joinen, de gewone server is niet echt leuk meer
Tevens Mero, kun je wat doen aan D.Duck transport, die vent koopt overal land op rond mijn stations (bijv gunninhill)
quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:28 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik had helemaal niet door dat het vorige deel dicht was
Heb je rampen aan staan???quote:Op donderdag 5 juni 2008 22:24 schreef Merovingian het volgende:
AR, je moet ff naar je station bij Brudingwood kijken, dat loopt niet helemaal lekker.
Dat is een gentlemen's agreement waar ik mij in ieder geval wel aan houd.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 06:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
Is het trouwens niet een beetje de afspraak dat je niet graan van een boerderij gaat vervoeren als je tegenspeler z'n graan daar al vandaan haald?
Of is dat een soort gentleman gedoe waar ik beter maar snel mee moet stoppen??
Ja, ik ook. Wel zo netjes dacht ik. Alleen nu zie ik dat MagNet dat bijvoorbeeld niet doet. En een paar mappen geleden was LeeHarvey met m'n kolen aan de gang.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat is een gentlemen's agreement waar ik mij in ieder geval wel aan houd.
Ik heb te lang tegen de computer gespeeld geloof ik. Als dat de afspraak is, hou ik me daar voortaan aanquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wel zo netjes dacht ik. Alleen nu zie ik dat MagNet dat bijvoorbeeld niet doet. En een paar mappen geleden was LeeHarvey met m'n kolen aan de gang.
Maar het is geen officiėle reden die vermeld staat op de site van Mero. Dus nu vroeg ik mij af wat de afspraak precies is
Dat ben ik niet met je eens. Industrie kan je namelijk gewoon bouwenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:31 schreef Racemol het volgende:
Het is inderdaad wel zo netjes om er af te blijven. Wat ik zelf vaak doe is wel bijvoorbeeld goederen vervoeren als de andere speler dat niet doet, of vergeten is.
Al moet ik zeggen dat het aantal industrieen op de moeilijke map zo matig is, dat je er bijna niet aan ontkomt om van elkaar te 'stelen'.
Nu ja Magnet, zover ik weet is er dus geen officiele afspraak over. Dus het is nog helemaal niet zeker of je iets fout gedaan hebt.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:40 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb te lang tegen de computer gespeeld geloof ik. Als dat de afspraak is, hou ik me daar voortaan aan
Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van maisquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:46 schreef Racemol het volgende:
Wat ik jammer vind is dat je raw materials alleen kan prospecten. Je weet dus nooit waar deze terecht gaat komen. Gister avond heb ik bijvoorbeeld nog 5 water supplies geprospect, om wat meer industrieen te creeren. Geen idee of iemand ze inmiddels al heeft opgepakt.
Jammer dat ik niet zoveel kan inloggen, zit op mijn werkquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais
Ik ken inderdaad de situaties waar ik een station heb met daaromheen 10 kopermijnen
Volgende keer speel ik weer gewoon mee met de "normale" editie. Maar dit gaat verder wel prima.
Ik zal als ik thuiskom ook wel even wat miljoentjes spenderenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais
Ik ken inderdaad de situaties waar ik een station heb met daaromheen 10 kopermijnen
Volgende keer speel ik weer gewoon mee met de "normale" editie. Maar dit gaat verder wel prima.
In het echt heet dat concurrentie! ;-)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais
Als zo'n mijn een productie van 250 ton heeft, jij er een station bouwt met 1 trein terwijl ik mn haven aan de andere kant van het water al af heb (was die bij de mijn vergeten :$ ), dan heb ik er minder moeite mee dan wanneer jij daar 8 treinen hebt rijden die voor 90% afhaal zorgenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wel zo netjes dacht ik. Alleen nu zie ik dat MagNet dat bijvoorbeeld niet doet. En een paar mappen geleden was LeeHarvey met m'n kolen aan de gang.
Maar het is geen officiėle reden die vermeld staat op de site van Mero. Dus nu vroeg ik mij af wat de afspraak precies is
dat dusquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Industrie kan je namelijk gewoon bouwen
Kijk, als iemand grondstoffen naar een fabriek vervoert, maar hij vervoert niet de goederen die van de fabriek afkomen dan heb ik er niet zo'n probleem mee.
Maar als ik mais van een boerderij vervoert, en ik vervoer ook nog eens minimaal 50% van het mais dan is het niet zo netjes als een ander daar ook gaat beginnen
Stel dat ik maar 30% ofzo van het mais vervoerde dan heb ik er ook nog wel begrip voor als een anders ook gaat beginnen
Maar ik vroeg me dus af wat de algemene mening hierover is, en in het bijzonder die van Mero omdat het zijn server is tenslotte
Ik weet hetquote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:59 schreef Racemol het volgende:
[..]
In het echt heet dat concurrentie! ;-)
Als je het goed organiseerd kan je ook met 2 of 3 treinen een score van 90% halen. Ik heb geen enkele industrie dat maar met 1 trein bedient wordt. Er is er altijd 1 onderweg en 1 aan het laden. En net voor die vol is komt de 2e trein weer terug om te gaan laden.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als zo'n mijn een productie van 250 ton heeft, jij er een station bouwt met 1 trein terwijl ik mn haven aan de andere kant van het water al af heb (was die bij de mijn vergeten :$ ), dan heb ik er minder moeite mee dan wanneer jij daar 8 treinen hebt rijden die voor 90% afhaal zorgen
Alweer zo'n 'ramp'quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mero, kan je de rampen uitzetten??
Dat werkt echt niet in een multiplayer. Er is altijd wel iemand online op de server. Dus in de tijd dat ik werk gaan er zo tientalle jaren voorbij. Dat zijn dan tientalle jaren waarbij een spoorlijn onderbroken is door een ufo ofzo
Dan zullen mijn treintjes inmiddels ook wel door diverse rampen getroffen zijnquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Alweer zo'n 'ramp'
Dit verpest echt spelplezier. 12 treinen hebben 3 jaar lang met verlies rondgereden omdat ik even ging lunchen
Ik wordt nu trouwens steeds gekickt met een synchonisatiefout
De vorige map was veel voller, en daar had ik geen enkel probleem. Vanochtend kon ik zelfs nog met m'n PentiumII 733Mhz nog gewoon spelen. Vreemd
heb jij een speciale pc voor TTD ofzo?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:51 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Alweer zo'n 'ramp'
Dit verpest echt spelplezier. 12 treinen hebben 3 jaar lang met verlies rondgereden omdat ik even ging lunchen
Ik wordt nu trouwens steeds gekickt met een synchonisatiefout
De vorige map was veel voller, en daar had ik geen enkel probleem. Vanochtend kon ik zelfs nog met m'n PentiumII 733Mhz nog gewoon spelen. Vreemd
Wat zijn de specs van je PC? Mijn laptop trekt het meestal met gemak en dat is niks bijzondersquote:Op vrijdag 6 juni 2008 13:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
Op m'n atelier staat een oude Pentium met windows98. Meestal is ie te traag voor grote netwerkmaps. Maar als een map nog niet zo vol is dan gaat het wel (zoals vanochtend)
En hier thuis staat m'n goede PC. Met de vorige map (die echt erg vol was) had ik geen desyncs. Raar dus dat ik nu steeds gekickt wordt
Ja is meer dan voldoende, ter vergelijking ik speel zonder problemen op een Core2duo 1.6quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
Pentium dual core 2,1Ghz
lijkt mij ruim voldoende voor een map die op een PentiumII 733Mhz ook nog werkt
autosave gooit je uit het spel , echt belabberd :p maarja ^^ waarom saven als je online speelt :3quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:06 schreef cablegunmaster het volgende:
save gamepje van me ^^ waar ik mee bezig was
simpel, spelletje ^^ maar ik vermaakte me ermee, het is nog een beetje chaotisch wou het nog uitwerken.
maar alvast een save game.
Openttd 0.6.0 final gebruikt.
http://www.savefile.com/files/1587527
Weer een slaaf voor de sektequote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:43 schreef WyriHaximus het volgende:
Nou Merovingian je hebt het voor elkaar ik ben er weer verslaaft aan .
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:39 schreef Merovingian het volgende:
Maar ik zal rampen uitzetten.
Prima, dan is dat duidelijkquote:En wat betreft stelen: dat kan niet, goederen en grondstoffen zijn van iedereen, omdat er niemand eigenaar is van een industrie. Die zijn algemeen bezit. Als jij 80% graan vervoert van een boederij, en een ander maakt er een station naast en gaat ook vervoeren, is dat gewoon concurrentie. Volledig legaal en heeft niets met netheid te maken. Als je rights gaat kopen is het wat anders, maar dat staat dan ook uit.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 02:24 schreef Proximo het volgende:
Proximo checkt met een zat hoofd het tt Topique
Ja, dan heb je treinen die +/-120.000 per jaar verdienen... Ik denk als je de helft van de treinen opdoekt dat de rest +/-500.000 per jaar gaan verdienen, misschien nog meerquote:Op zaterdag 7 juni 2008 03:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En ik met m'n vermoeide hoofd nog even wat rails aangelegd...
Ruim 100.000.000 euro uitgegeven aan 1 spoorlijn met 78 treinstellen
Maar dan heb je ook wat
Dan wordt die instelling opgeslagen in de savegame. Enige oplossing om het uit te zetten is een reset. Zeg maar wat jullie willen...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 16:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
rampen staan nog steeds aan Mero, ik heb weer een ufo op m'n spoor
quote:
Laat maar even zo gaan dan, volgende game zonder ufo's please..quote:Op zaterdag 7 juni 2008 08:06 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Dan wordt die instelling opgeslagen in de savegame. Enige oplossing om het uit te zetten is een reset. Zeg maar wat jullie willen...
Ik heb de hele dag nog géén ufo gezienquote:Op zaterdag 7 juni 2008 11:00 schreef Racemol het volgende:
[..]
Laat maar even zo gaan dan, volgende game zonder ufo's please..
Dat is wel een goed punt inderdaad, het ziet er alleen zo mooi uitquote:Op zaterdag 7 juni 2008 07:38 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ja, dan heb je treinen die +/-120.000 per jaar verdienen... Ik denk als je de helft van de treinen opdoekt dat de rest +/-500.000 per jaar gaan verdienen, misschien nog meer
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:05 schreef Merovingian het volgende:
De fokservers gaan straks offline. Ik ga een tweede HD in mijn server plaatsen, dus hij moet ff uit. Zit nu 180GB iin, komt 750GB bij
Oké danquote:Op zaterdag 7 juni 2008 19:30 schreef Merovingian het volgende:
Serverupgrade is uitgesteld naar morgen. Maar als alles goed gaat is ie niet lang offline. PC uitzetten, HD inpluggen, PC aanzetten en alles draait weer... Maargoed, morgen dus.
In nightlies hebben ze een console-functie toegevoegd waarmee je difficulty-settings aan kunt passenquote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:50 schreef Merovingian het volgende:
Server moets ik resetten om rampen uit te zetten, dus jullie wachtwoorden zijn allemaal weg. Dit is normaal, kan ik niets aan doen. Hopen dat er geen kneuzige fokkers zijn die je company gaan verneuken is het enige dat je kan doen.
Dan hoop ik dat ze dat dat ook in 0.6.2 stoppenquote:Op zaterdag 7 juni 2008 23:56 schreef yorP het volgende:
[..]
In nightlies hebben ze een console-functie toegevoegd waarmee je difficulty-settings aan kunt passen
Je moet aan en afvoer van stations ook niet over een zelfde spoor of soort rotonde laten lopen, dat geeft gegarandeerd deadlockts. Wegrijdende treinen blokkeren aankomende treinen die de wegrijdende treinen weer blokkeren...quote:Op zondag 8 juni 2008 01:11 schreef MaGNeT het volgende:
D.Duck transport in crisis:
*** klikbaar formaat ***
[ afbeelding ]
Echt een mega opstopping
zet de omkeer route een heel stuk terug, een stuk makkkelijker mss?quote:Op zondag 8 juni 2008 11:00 schreef Racemol het volgende:
Ik kan ze ook geen minuut alleen laten he! Maargoed de crisis is over
Probleem met de rotonde oplossing is dat je voldoende buffer nodig heb, daar had ik geen rekening mee gehouden. En omdat de aanvoer uit 4 verschillende richtingen komt, is het lastig om dit goed te laten lopen. Het probleem was dat de aanvoer lijn een aantal uitvoer lijnen kruisde, dit heb ik opgelost en nu zou het goed moeten werken.
En weinig winstgevend ook nog eens...quote:Op maandag 9 juni 2008 20:30 schreef Merovingian het volgende:
Voetbalzooi op mijn server? Tsss
Tof!quote:Op maandag 9 juni 2008 21:15 schreef Merovingian het volgende:
Zoals ik al zei op de server: ik moest ff resetten in verband met inbouwen nieuwe HD en uitbreiden RAM. Nu is de boel weer online met 750GB extra HD-ruimte en 2 extra GB RAM (waarvan slechts 1,25 zichtbaar, maarja dat wist ik van tevoren).
Ontwerp van wat? Maps, junctions, newgrfs?quote:Op woensdag 11 juni 2008 07:03 schreef cablegunmaster het volgende:
wie is het creatiefst in Openttd ontwerp ?
ontwerp van letters, boodschappen sturen :p / maffigheden.quote:Op woensdag 11 juni 2008 08:54 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ontwerp van wat? Maps, junctions, newgrfs?
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:18 schreef Merovingian het volgende:
Zal ik de Pittige editie maar eens resetten? Het is aardig volgebouwd en begint ook rustig te worden qua spelers...
Mooi!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 23:26 schreef Merovingian het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben weer een reset! Wachtwoord is nog steeds fokyou net als de gewone fokserver.
Euh, tot 8 uur 's ochtends staat utorrent mijn upload dicht te trekken. Na 8 uur nogmaals proberenquote:Op zondag 15 juni 2008 07:37 schreef MaGNeT het volgende:
Ben je druk met downloads ofzo? Het laden van de kaart duurt 2 a 3 minuten en de verbinding valt iedere keer weg.
Zodra ik wat wil bouwen is het *** klik ****...
Verder geen internetklachten hier.
Had al zo'n vermoedenquote:Op zondag 15 juni 2008 10:33 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Euh, tot 8 uur 's ochtends staat utorrent mijn upload dicht te trekken. Na 8 uur nogmaals proberen
En mijn downloaden staat natuurlijk los van het downloaden door jou, dat is mijn upload
Lijkt me ook een leuk plan voor de volgende keer.quote:Op zondag 15 juni 2008 18:16 schreef Merovingian het volgende:
Dat wordt dan het volgende potje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |