abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 mei 2008 @ 09:08:15 #1
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_58847800



Transport Tycoon Het beste spel ooit gemaakt
Nu met eigen FOK! multiplayer-server op 85.144.78.174:3984 (wachtwoord: fokyou)

Wat is het?
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1950. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde. Nog later krijg je er weer een railsoort bij: MagLev. Deze treinen gaan nog veel harder dan monorail.

Transport Tycoon is er in diverse varianten. In den beginne was er Transport Tycoon (original). Later kwam er een tweede versie, Transport Tycoon DeLuxe. Beide versies draaien niet onder Windows XP. Om dit probleem op te lossen zijn diverse programmeurs aan de slag gegaan, met als resultaat twee stromingen. De eerste stroming is TTDPatch, de tweede heet OpenTTD.

Maar wil ik nu OpenTTD of TTDPatch?
Er zijn een aantal verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch. Hieronder de belangrijkste vernieuwingen op een rij:

Belangrijkste verbeteringen OpenTTD t.o.v. TTD for Windows:
  • grotere maps
  • meer en grotere vliegvelden
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • kanalen
  • elektrisch spoor
  • realistische acceleratie
  • open source (zelf patches programmeren en compilen)
  • mammoet treinen
  • vrij gevormde stations
  • vensters vergroten en verkleinen
  • spelen in een window
  • resolutie aanpassen
  • nieuwe route-vind-algoritmes
  • nieuwe AI (in ontwikkeling)
  • multiplayer via internet
  • nieuwe map-generator met realistische heuvels e.d.
  • mogelijkheid om heightmaps in te laden om zo echte landen zelf na te maken in OpenTTD
  • PBS is nog in ontwikkeling
  • nieuwe map-array in ontwikkeling die seinen op bruggen en in tunnels e.d. mogelijk maakt
  • volledig nieuw gerenderde hi-res sprites in ontwikkeling voor de nieuwe map-array
  • bruggen over schuine sporen en sporen met seinen
  • trams
  • extra zoomlevels
  • 32 bits kleuren versie
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • drive-through bushaltes
  • timetables om treinen op vaste afstanden te laten rijden

    Belangrijkste verbeteringen TTDpatch t.o.v. TTD for Windows:
  • newgrf ondersteuning (nieuwe graphics)
  • newindustries (nieuwe industriën)
  • pbs (path-based signalling)
  • elektrisch spoor
  • kanalen
  • drive-through bushaltes
  • realistische acceleratie
  • mammoet treinen
  • resolutie aanpassen
  • realistische vliegtuigsnelheid
  • vrij gevormde stations
  • trams
  • programmeerbare seinen

    Voor een mooi overzicht van de belangrijkste verschillen tussen OpenTTD en TTDPatch kun je hier kijken.

    Waar kan ik het downloaden en hoe installeer ik het?
    Installeren van OpenTTD:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Dit is nodig omdat OpenTTD bronbestanden van de originele Transport Tycoon nodig heeft. Download hierna het installatie-programma van OpenTTD (kies de stable of beta, het maakt niet veel uit). De installatie vraagt waar je TTD for Windows hebt geinstalleerd, dit wijst zichzelf. Ook het wijzigen van patches zit in de grafische interface van OpenTTD verwerkt, in het spel zelf. Voor de officiële installatiehandleiding, klik hier.

    Installeren van TTDPatch:
    Installeer eerst Transport Tycoon DeLuxe for Windows (hier te downloaden). Unzip de bestanden van TTDPatch in je TTD-map. Klik hier voor een FAQ over de installatie. Om het spel te spelen moet je ttdpacthW.exe starten. Om patches te wijzigen moet je ttdpatch.cfg openen in kladblok, je kunt dan wijzigen wat je wil.

    Ik snap er helemaal niets van!
    Oke, dan volgt hier een korte tutorial.

    Het doel is geld te verdienen door goederen en passagiers te vervoeren. Passagiers en post willen van de ene naar de andere stad vervoerd worden, goederen van de ene industrie naar de andere. Om uit te vinden wat nou wat produceert en/of accepteert, klik je gewoon op een industrie. Een paar voorbeelden: kolenmijn =>energiecentrale, boerderij =>fabriek, ijzerertsmijn =>hoogoven, oliebron =>raffinaderij. Klik hier voor een cargo-flow tabel. Voor het transport van goederen kunnen bussen/vrachtwagens, treinen, boten en vliegtuigen gebruikt worden. Over het algemeen worden treinen gebruikt, in de eerste plaats omdat daar de meeste keus in is, in de tweede plaats omdat dat de meeste winst oplevert, en in de derde plaats omdat een uitdaging is doordat er een complex netwerk van rails en seinen neergelegd moet worden. Treinen kunnen namelijk botsen!

    De basis is voor alle voertuigen hetzelfde. Je hebt minimaal 2 stations/docks/vliegvelden/bushaltes (vanaf nu allemaal stations) nodig. Verder heb je natuurlijk een voertuig nodig, die bouw je in een depot. Je geeft een voertuig een order om naar het ene station te gaan, en een order om naar het andere station te gaan. Als de stations verbonden zijn met elkaar (door respectievelijk rails/water/lucht/weg) kan het voertuig zijn orders gaan uitvoeren. Dit houdt natuurlijk niet gelijk winst in! Hiervoor moeten goederen vervoerd worden. Je zet dus 1 station bij een kolenmijn, een andere bij een energiecentrale, je verbindt ze met elkaar en je laat er vervolgens een trein tussen rijden met orders om van het ene station naar het andere te rijden. Et voila, du profit!

    Een kort stappenplan voor wie snel aan de slag wil:

    1. Bouw een depot in de juiste richting.
    2. Klik op nieuwe voertuigen.
    3. Klik op de gewenste locomotief in het nieuw geopende venster, klik vervolgens op bouw voertuig. Maak op dezelfde manier de gewenste wagons eraan vast.
    4. Klik in het treinvenster dat opent zodra je een locomotief bouwt, op de orders knop (2e van onder).
    5. Klik op de Ga naar-knop.
    6. Klik op een station.
    7. Herhaal stap 5 en 6 voor het andere station.
    8. Klik op de Gestopt-knop om de trein te starten.

    Ik wil meer winst!
    Dat kan! Laat meer treinen rijden tussen je stations. Hieronder volgen enkele plaatjes om te laten zien hoe dat kan zonder botsingen te krijgen. Om botsingen te voorkomen maak je seinen (signals).


    Dit is de makkelijkste manier om een lijn te bouwen. Gewoon 1 spoortje, met 1 treintje en 2 stations. Alleen niet erg efficiënt bij hoge aantallen goederen of passagiers.


    Je kunt ook 2 lijntjes naast elkaar leggen. Dit geeft al een dubbele capaciteit, maar je hebt ook de dubbele ruimte nodig. Als je veel ruimte hebt, en veel geld en tijd en zin om veel spoor aan te leggen, dan blijft dit een goede manier om opstoppingen te voorkomen bij gebruik van veel treinen. Als iedere trein zijn eigen spoor heeft, ontstaan er natuurlijk nooit opstoppingen. Door fanatieke spelers wordt dit wel als een lelijke oplossing beschouwd. Ook is dit niet realistisch, de NS heeft ook geen 30 rails tussen Amsterdam en Utrecht liggen.


    Oke, wat zien we hier? Weer een dubbele lijn, maar nu met seinen en wissels. Er zijn verschillende soorten seinen in TTD. De belangrijkste zijn: one-way signals, two-way signals, pre-signals en exit-signals. Op de afbeelding kun je zien wat ze doen. One-way signals zorgen ervoor dat treinen op een bepaald stuk spoor maar 1 richting op kunnen rijden. Hierdoor kunnen er meerdere treinen achter elkaar rijden op 1 spoor tussen 2 stations. Op het ene spoor laat je ze de ene kant op rijden, op het andere spoor de andere kant op. De onderlinge afstand tussen de one-way signals bepaalt hoeveel treinen er tussen 2 stations kunnen rijden. Een mooie afstand is bijvoorbeeld om de 4 vakjes een sein. Maar wat is de spaghetti voor een station? Dit is er zo gemaakt dan aankomende treinen naar allebei de sporen kunnen rijden op het station, en tevens kan van ieder stationsspoor de trein naar het "afvoer"-spoor rijden.

    Hoe werkt het dan met die pre- en exit-signals? Die gebruik je bij een station met meerdere sporen. Het laatste sein op het "aanvoer"-spoor maak je een one-way pre-signal. Dit sein heeft een horizontaal geel balkje. Vervolgens bouw je op ieder stationsspoor een two-way exit-signal. Deze hebben een verticaal wit balkje. Het werkt als volgt: als een trein een stationsspoor bezet, wordt het bijbehorende exit-signal rood. Als alle exit-signals rood zijn, wordt het bijbehorende pre-signal ook rood. Duidelijker uitgelegd: een trein rijdt niet verder de wissel op als alle stationssporen bezet zijn. Het nut hiervan is dat het wissel vrij blijft, zodat treinen nog uit het station kunnen rijden. Als je geen pre- en exit-signals zou gebruiken, zou de wachtende trein de wissels oprijden, waarna de treinen op het station niet weg zouden kunnen rijden. Gevolg: algehele opstopping a la NS. Dat kunnen wij natuurlijk beter


    Hoe bouw je de verschillende seinen? Door 1 keer te klikken maak je een two-way. Nog 1 keer klikken op hetzelfde sein een one-way, en nog een keer klikken een one-way de andere kant op. Door ctrl-klikken op een bestaand sein (dus niet ctrl-klikken als er nog geen sein staat!) bouw je een pre-signal. Nog een keer ctrl-klikken: exit signal, en een derde keer ctrl-klikken: een combo-signal (pre- en exit-signal in 1, voor de gevorderden. Dit ga ik hier niet uitleggen).


    Wat is het verschil tussen een one-way en een two-way op een splitsing? Bij een splitsing met one-way signals (onderste situatie) zal een trein de korste route kiezen. De route is in dit geval bezet, voor de trein maakt dit echter niet uit, hij zal net zo lang wachten tot de route vrij is. Bij een two-way signal splitsing zal de trein niet de kortste route pakken, maar de vrije. Zie de bovenste situatie. Hieronder zie je een plaatje waarin het verschil tussen pre-signals en gewone signals wordt weergegeven:


    Voor een nog veel uitgebreidere sein-uitleg verwijs ik naar deze site.

    Een station met veel treinen kan natuurlijk veel efficiënter dan bovenstaande voorbeeld met seinen. Dat kan met zogenaamde RoRo-stations. Dit staat voor Roll-on Roll-off.

    Zoals je ziet komen treinen aan de ene kant het station binnen, en gaan er aan de andere kant weer uit. Dit heeft tot gevolg dat binnenkomende treinen de weggaande treinen niet in de weg zitten. Klik hier voor een groter plaatje.


    Zo maak je een kruising van een lijn naar een andere lijn.

    Hieruit kun je ook een soort van klaverblad afleiden:


    Dit is wel ongeveer de basis van het spel, hier kun je een heel eind mee komen. Experimenteer vooral lekker zelf en lekker veel met verschillende stations, sporen en seinen, dit is juist de fun-factor! De kunst is volgens velen om zoveel mogelijk treinen te laten rijden in 1 netwerk zonder dat de boel vastloopt.

    Zijn er nog leuke of interessante downloads beschikbaar?
    Jazeker!
  • Voor OpenTTD is een savegame beschikbaar waarin heel veel kruisingen (junctions) opgenomen zijn als voorbeeld.
  • Hier is een scenario van Nederland te downloaden voor OpenTTD.
  • Er zijn ook nightlies (soort van Beta-versie) te downloaden voor OpenTTD. Deze hebben vaak net iets meer "neat features" dan de officiële versie. Downloaden kan hier
  • Tot slot zijn er ook nieuwe graphics en voertuigen te downloaden voor zowel TTDPatch als OpenTTD. Deze dingen heten newgrf\'s. Op deze site zijn er een hoop te vinden.

    Handige links
    OpenTTD
  • Officiële website: http://www.openttd.org
  • Laatste versie: http://www.openttd.org/downloads.php
  • SourceForge pagina: http://sourceforge.net/projects/openttd/
  • Nightlies: http://www.openttd.org/nightly.php
  • Server browser: http://servers.openttd.org
  • OpenTTD Wiki (met manual): http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
  • Lijst met nieuwe features in de nightlies: http://wiki.openttd.org/index.php/Recent_and_Current_Developments

    TTDPatch
  • Officiële website: http://www.ttdpatch.net
  • Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

    Informatie
  • Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net
  • Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net
  • Signal Guide: http://uwe.s2000.ws/ttdx/signal/index.php?lang=en

    Vorige delen:
    Transport Tycoon - Deel 20
    Transport Tycoon - Deel 19
    Transport Tycoon - Deel 18
    Transport Tycoon - Deel 17
    Transport Tycoon - Deel 16
    Transport Tycoon - Deel 15
    Transport Tycoon - Deel 14
    Transport Tycoon - Deel 13
    Transport Tycoon - Deel 12
    Transport Tycoon deeltje 11
    Transport Tycoon deel 10
    Transport Tycoon Deel 9
    Transport Tycoon Deel 8
    Transport Tycoon Deel 7
    Transport Tycoon Deel 6
    Transport Tycoon Deel 5
    Transport Tycoon Deel 4
    Transport Tycoon Deel 3
    Transport Tycoon Deel 2
    Transport Tycoon

    Servers van Fok!Users

  • FOK! Server (85.144.78.174:3984) gehost door Merovingian. Speciaal voor FOK!-users en nieuwe spelers! Wachtwoord: fokyou
  • Barts Server en Big Endless (85.144.78.174:3979 en 85.144.78.174:3980) gehost door Merovingian
  • Maarten 1t/m5 (nl.mine.nu:3977 t/m nl.mine.nu:3981) gehost door Maartena

    Hoe krijg ik ook 32bpp graphics?
    Als je nightly versie r11119 of later, of 0.6.0 Beta-1 of later hebt, kun je in openttd.cfg onder [misc] de volgende regel toevoegen om 32bpp te activeren:
    1blitter = 32bpp-simple

    Er zijn ook andere blitters mogelijk, voor meer mogelijkheden moet je op deze pagina kijken.

    Nu heb je 32bpp aan staan, maar nog geen 32bpp graphics. Je ziet er dus niets van. Op tt-forums.net in het graphics-subforum kun je een hoop 32bpp graphics vinden, maar voor een overzichtje kun je het beste op deze site kijken. De TAR-files moet je in je data-folder plaatsen. Hierna worden deze automatisch gebruikt in OpenTTD.

    De OP
    Deze OP is gemaakt door Merovingian, voor vragen, opmerkingen of tips voor wijzigingen/toevoegingen kunnen jullie bij hem terecht.

    [ Bericht 71% gewijzigd door Bart op 23-05-2008 17:32:16 ]
  • I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58847811
    Kijk daar hoopte ik al op. Wist niet zeker of ik het nieuwe topic moest maken of dat jij dat zou doen (wat je normaal wel doet volgens mij )
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:10:25 #3
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58847840
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:08 schreef stbabylon het volgende:
    Kijk daar hoopte ik al op. Wist niet zeker of ik het nieuwe topic moest maken of dat jij dat zou doen (wat je normaal wel doet volgens mij )
    Nou ja, normaal doet...
    Bij mijn weten is het het gebruik op fok dat de topicsluiter ook het nieuwe deel aanmaakt, maar maakt op zich natuurlijk geen moer uit
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58847952
    Punt is, jij kan makkelijk jouw post uit deel 21 editen, kopiėren en plakken. Wordt voor mij iets lastiger... wacht.. quote... kut.... sorry.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:21:09 #5
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58848028
    Ook hier lees ik weer mee
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:25:24 #6
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58848128
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:17 schreef stbabylon het volgende:
    Punt is, jij kan makkelijk jouw post uit deel 21 editen, kopiėren en plakken. Wordt voor mij iets lastiger... wacht.. quote... kut.... sorry.
    Jij kan ook makkelijk een nieuwe OP maken, want onderaan staat een link naar een txt-file die je zo kan copy-pasten...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58848268
    Ja, ik had em door. Nog niet helemaal wakker denk ik

    Maar goed, ik had dus een hoogtekaart van Nederland neer geplempt:
    http://www.ahn.nl/demo/ahn-nederland1.jpg
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:34:30 #8
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58848328
    Alleen is dat volgens mij niet het formaat dat OTTD kan lezen, die zijn altijd met grijswaardes...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58848453
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ook hier lees ik weer mee
    Een mod die een tvp plaatst, foei toch
    Ik lift met je mee
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:41:49 #10
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_58848508
    Oy na een maand internetloos te zijn geweest heb ik sinds kort weer internet en kom ik dus ook weer spelen
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_58848611
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:34 schreef Merovingian het volgende:
    Alleen is dat volgens mij niet het formaat dat OTTD kan lezen, die zijn altijd met grijswaardes...
    Openen in fotosoep, opslaan in grijswaardes, klaar?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 09:51:00 #12
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58848729
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:46 schreef stbabylon het volgende:

    [..]

    Openen in fotosoep, opslaan in grijswaardes, klaar?
    Ik vraag me af of dat dan goed gaat, maar probeer het eens zou ik zeggen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58849063
    Met wat voor soort map wordt er op de Fokserver gespeeld eigenlijk?
    (verkapte tvp)
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 10:09:19 #14
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58849184
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 10:05 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
    Met wat voor soort map wordt er op de Fokserver gespeeld eigenlijk?
    (verkapte tvp)
    Random map van 2048x2048. Telkens weer anders dus.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58851984
    onverkapte tvp...
      vrijdag 23 mei 2008 @ 12:09:32 #16
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_58852521
    hey, hier ook een teeveepee
    Blimps are pretty pimp!
      vrijdag 23 mei 2008 @ 12:19:36 #17
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58852770
    299 tvp's en het topic is weer vol
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58853874
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 09:25 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Jij kan ook makkelijk een nieuwe OP maken, want onderaan staat een link naar een txt-file die je zo kan copy-pasten...
    op een site die het tijdelijk ff niet deed? kan ik geen OP halen anders had ik hem allang aangemaakt
    Redacted
      vrijdag 23 mei 2008 @ 13:03:37 #19
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58853917
    Mero, de server is down?

    Misschien leuk om de volgende keer een ander landschap te pakken? artic ofzo..
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:19:54 #20
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_58857914
    He, die nieuwere versie van OTDD is 20 mei toch gereleased? Het is geen stable versie, maar toch... Is er trouwens een mogelijkheid om meer opties te krijgen bij de 'kies patches' optie? Want hoe meer functies van dingen die je kan aanzetten en uitzetten, hoe beter!

    Ik zit nu niet in NL, maar over een maandje ben ik weer in Nederland en dan zou ik graag eens mee willen spelen en kijken hoe jullie al die netwerken aanleggen. Ik gebruik nu alleen nog dezelfde systemen die de compu normaal ook gebruikt met 2 treinen, 1 spoor en wissels in het midden. Ik ben op dat gebied nog echt een rookie.. Zijn er ook ingewikkelde systemen voor wegvervoer, of is dat gewoon zoals het is, 1 station ene stad, andere in andere stad, weg bouwen en rijden maar?

    Trouwens, ik speel nu een 2048x2048 map en ben net begonnen, en ik probeer voor elke buslijn die ik aanleg een nieuwe groep aan te maken, maar na een tijdje en 200 groepen verder is de discipline er niet meer .. Wat is nou echt het grote voordeel van die groepen, behalve dat je een overzicht hebt en makkelijker kunt vervangen etc? Wat betreft die server, hoe gaat dat in zijn werking, julllie starten allemaal samen op een dag, of nacht?

    BF
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:22:12 #21
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58857989
    Ja server is down, over anderhalf uur doet ie het weer. Vandaar dat ook de OP dood is...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:28:12 #22
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58858139
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 15:19 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    He, die nieuwere versie van OTDD is 20 mei toch gereleased? Het is geen stable versie, maar toch... Is er trouwens een mogelijkheid om meer opties te krijgen bij de 'kies patches' optie? Want hoe meer functies van dingen die je kan aanzetten en uitzetten, hoe beter!
    De nieuwst RC bevat geen extra opties t.o.v. de laatste stable. Vandaar dat ik ook nog onder de stable draai, de RC biedt weinig nieuws onder de zon. En er is nog geen copy-paste build beschikbaar voor de laatste RC.
    quote:
    Ik zit nu niet in NL, maar over een maandje ben ik weer in Nederland en dan zou ik graag eens mee willen spelen en kijken hoe jullie al die netwerken aanleggen.
    In het buitenland hebben ze ook internet...
    quote:
    Ik gebruik nu alleen nog dezelfde systemen die de compu normaal ook gebruikt met 2 treinen, 1 spoor en wissels in het midden. Ik ben op dat gebied nog echt een rookie.. Zijn er ook ingewikkelde systemen voor wegvervoer, of is dat gewoon zoals het is, 1 station ene stad, andere in andere stad, weg bouwen en rijden maar?
    Met ctrl-wegbouwen kun je eenrichtingsverkeer-wegen maken. Maar complexer dan dat wordt het niet.
    quote:
    Trouwens, ik speel nu een 2048x2048 map en ben net begonnen, en ik probeer voor elke buslijn die ik aanleg een nieuwe groep aan te maken, maar na een tijdje en 200 groepen verder is de discipline er niet meer .. Wat is nou echt het grote voordeel van die groepen, behalve dat je een overzicht hebt en makkelijker kunt vervangen etc?
    Bij mijn weten is dat het wel zo'n beetje met de voordelen. Ik gebruik ook nooit groepen, mij teveel werk.
    quote:
    Wat betreft die server, hoe gaat dat in zijn werking, julllie starten allemaal samen op een dag, of nacht?
    edereen logt in wanneer ie zin heeft. De server is 95% van de tijd online (nu toevallig even niet). Als er geen spelers ingelogd zijn op de server staat ie op pauze, als er 1 of meer zijn ingelogd gaat de tijd gewoon lopen. Als jij niet online bent, rijden je treinen dan dus gewoon door en blijf je geld verdienen (of verliezen). Eens in de zoveel tijd wordt de map gereset.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:37:22 #23
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_58858407
    M.B.T. dat internet, ik zit in Zuid-Afrika en wanneer ik online ga met mijn laptop slurpen servers mijn databundel leeg (ja ze hebben hier nog datalimieten). En aangezien ADSL hier supernieuw is, kost dat de nodige knaken.. daarom wacht ik ook ff totdat ik weer in NL ben o daar lekker soepel over breedband te spelen want stabiel is het hier ook zeker niet..

    Ik neem aan dat er altijd wel een soort van vaste groep is op de Fok! server, ik neem aan dat de optie om een ander bedrijf over te kopen uitstaat? Of is er een ongeschreven regel dat je dat gewoon niet doet? Met hoeveel companies spelen jullie op een map?

    BF
      vrijdag 23 mei 2008 @ 15:55:17 #24
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58858884
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 15:37 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    M.B.T. dat internet, ik zit in Zuid-Afrika en wanneer ik online ga met mijn laptop slurpen servers mijn databundel leeg (ja ze hebben hier nog datalimieten). En aangezien ADSL hier supernieuw is, kost dat de nodige knaken.. daarom wacht ik ook ff totdat ik weer in NL ben o daar lekker soepel over breedband te spelen want stabiel is het hier ook zeker niet..
    OpenTTD gebruikt hoogstens 1kB/s bij multiplayer, ik weet niet hoe hoog je datalimiet is, maar het kost je dus circa 3,5MB aan upload voor een uurtje online spelen. Reken maar uit of dat eruit kan...
    quote:
    Ik neem aan dat er altijd wel een soort van vaste groep is op de Fok! server, ik neem aan dat de optie om een ander bedrijf over te kopen uitstaat?
    Kan niet eens in multiplayer.
    quote:
    Of is er een ongeschreven regel dat je dat gewoon niet doet? Met hoeveel companies spelen jullie op een map?
    Maximaal 8 companies.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 17:06:13 #25
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58860819
    Ik weet niet of iemand die vadaline (ofzoiets) ooit bereikt... maar die vent is wel 90% van de tijd online en niet spelende, wat het spel niet leuker maakt
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 23 mei 2008 @ 17:33:35 #26
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58861293
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 17:06 schreef Proximo het volgende:
    Ik weet niet of iemand die vadaline (ofzoiets) ooit bereikt... maar die vent is wel 90% van de tijd online en niet spelende, wat het spel niet leuker maakt
    Ik heb hem gevraagd of ie uit wilde loggen als ie niet speelde...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58861675
    Hej kan ik niet meedoen via multi?? Lijkt wel of iej vol zit...
      vrijdag 23 mei 2008 @ 18:14:48 #28
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58862098
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 17:51 schreef ILCILA het volgende:
    Hej kan ik niet meedoen via multi?? Lijkt wel of iej vol zit...
    klopt, er kunnen maar 8 companies tegelijk bestaan. Maar ik vind het wel weer tijd worden voor een reset... Dan kun je dus zo meedoen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 23 mei 2008 @ 18:35:54 #29
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58862577
    Een reset??!!?? Waarom?? De kaart is nog lang niet vol
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 18:57:30 #30
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58863049
    Hmm, ik geloof dat ik de reden snap..., het is lastig om langer dan 10 minuten ingelogd te blijven
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 19:05:33 #31
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58863229
    Ik geef het op, ik wordt constant eruit gegooid

    IK zag wel dat Validinges z'n blokkades om de steden weggehaald heeft.., maar nu heeft al een enorm groot grid van straten om de stad gemaakt. Op die manier is het voor een andere speler onmogelijk om in die stad nog een treinstation te maken. De stad valt zelfs buiten het bereik van het grootste vliegveld.
    Da's niet zo sympahtiek naar je medespelers toe
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 13:03 schreef Proximo het volgende:
    Misschien leuk om de volgende keer een ander landschap te pakken? artic ofzo..
    Lijkt mij een leuk idee
    Maar dan moeten er wel meer bergen komen natuurlijk
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 23 mei 2008 @ 19:59:00 #32
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_58864426
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 18:14 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    klopt, er kunnen maar 8 companies tegelijk bestaan. Maar ik vind het wel weer tijd worden voor een reset... Dan kun je dus zo meedoen.
    Wanneer komt die reset?
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 23 mei 2008 @ 21:25:39 #33
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58866398
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 19:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik geef het op, ik wordt constant eruit gegooid

    IK zag wel dat Validinges z'n blokkades om de steden weggehaald heeft.., maar nu heeft al een enorm groot grid van straten om de stad gemaakt. Op die manier is het voor een andere speler onmogelijk om in die stad nog een treinstation te maken. De stad valt zelfs buiten het bereik van het grootste vliegveld.
    Da's niet zo sympahtiek naar je medespelers toe

    [..]

    Lijkt mij een leuk idee
    Maar dan moeten er wel meer bergen komen natuurlijk
    Bergen


    Ja die vadali-dinges zou wel wat mogen minderen idd
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      vrijdag 23 mei 2008 @ 23:55:46 #34
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58869838
    Iemand heeft lopen fucken met knakentown... hij ging ineens naar -154 Miljoen winst in 1 jaar en is nu bankroet...
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zaterdag 24 mei 2008 @ 09:17:38 #35
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58873232
    quote:
    Op vrijdag 23 mei 2008 18:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hmm, ik geloof dat ik de reden snap..., het is lastig om langer dan 10 minuten ingelogd te blijven
    Tja, op een gegeven moment kunnen jullie armzalige pc's het niet meer trekken om 1:1 te blijven werken met mijn server, als je meer dan 4 dagen achter loopt word je eruit gekickt

    Maar jullie willen arctic met bergen? Gaat ik regelen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 13:16:11 #36
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_58876056
    geen treinen in 1936.. dan maar auto's..
    Blimps are pretty pimp!
      zaterdag 24 mei 2008 @ 14:34:20 #37
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58877205
    Hmmm... Ik kan de startdate later zetten...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 14:50:04 #38
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58877456
    1941 en geen treinen..?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zaterdag 24 mei 2008 @ 15:07:10 #39
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58877740
    Ja, de treinen in arctic komen pas later beschikbaar...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 15:11:01 #40
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58877807
    De eerste trein zou in 1945 moeten uitkomen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 15:12:59 #41
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_58877847
    nog maar 2 jaar wachten.
    Blimps are pretty pimp!
      zondag 25 mei 2008 @ 09:20:44 #42
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58893097
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 09:17 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Tja, op een gegeven moment kunnen jullie armzalige pc's het niet meer trekken om 1:1 te blijven werken met mijn server, als je meer dan 4 dagen achter loopt word je eruit gekickt

    Maar jullie willen arctic met bergen? Gaat ik regelen
    Ik heb toch niet echt een armzalig PC-tje dacht ik... Het is niet het neusje van de zalm, maar met een INtel Dualcore van 2,1Ghz en een Gforce 8600GT moet TTD toch geen probleem zijn dacht ik

    Dat m'n PII 733Mhz, win98SE machientje op m'n atelier het niet bij kan houden kan ik begrijpen, maar deze computer thuis is toch niet te traag??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 25 mei 2008 @ 09:45:57 #43
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58893206
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 09:20 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik heb toch niet echt een armzalig PC-tje dacht ik... Het is niet het neusje van de zalm, maar met een INtel Dualcore van 2,1Ghz en een Gforce 8600GT moet TTD toch geen probleem zijn dacht ik

    Dat m'n PII 733Mhz, win98SE machientje op m'n atelier het niet bij kan houden kan ik begrijpen, maar deze computer thuis is toch niet te traag??
    8600GT is waardeloos, geen 3d namelijk. Dual core is waardeloos, want singlethreaded.

    Sla die savegame eens op en laad hem singleplayer. Als je op de fastforward knop drukt en hij gaat niet sneller, dan gebruikt TTD dus al een complete core. Als je net op de grens hangt, zit je goed, maar als TTD langzamer gaat draaien, dan krijg je desyncs...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 25 mei 2008 @ 11:14:08 #44
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58894089
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 09:45 schreef Merovingian het volgende:

    Sla die savegame eens op en laad hem singleplayer. Als je op de fastforward knop drukt en hij gaat niet sneller, dan gebruikt TTD dus al een complete core.
    Als ik op de fastforward knop druk dan gaan de treinen zeker 2x zo snel. En terwijl ik die savegame geladen had, had ik in een ander venster ook de huidige fokserver nog lopen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 25 mei 2008 @ 11:18:17 #45
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58894157
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 11:14 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Als ik op de fastforward knop druk dan gaan de treinen zeker 2x zo snel. En terwijl ik die savegame geladen had, had ik in een ander venster ook de huidige fokserver nog lopen
    Dat tweede venster gebruikt waarschijnlijk de andere core. Maargoed, toch vreemd dat je desyncs krijgt als je pc het wel aankan. Nu is het ook nog niet helemaal bugvrij. Feit is wel dat bij een volle map met veel treinen, je eerder desyncs krijgt. Oorzaak: onbekend
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58895338
    Wie is eigenlijk Knakentown? Hij probeerde gisteravond mijn bussen te vernielen. Toen ik er wat van zei verwijderde hij wat stukken rails en ging weg
      zondag 25 mei 2008 @ 12:52:40 #47
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_58896214
    TVP'tje!
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      zondag 25 mei 2008 @ 16:50:08 #48
    130426 armmoetzaaier
    ik type me suf
    pi_58901199
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 12:52 schreef yorP het volgende:
    TVP'tje!
    nou dat vind ik nou ook, helemaal mee eens.
    ik type ook mar wat
    pi_58904594
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 16:50 schreef armmoetzaaier het volgende:

    [..]

    nou dat vind ik nou ook, helemaal mee eens.
    Same here
      maandag 26 mei 2008 @ 20:22:08 #50
    164509 Banzaiaap
    Tony Rocky Horror
    pi_58926131
    Modderfokkers met jullie 8 companies Ik wil ook meedoen
      maandag 26 mei 2008 @ 20:28:05 #51
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_58926256
    Het is bijna 2200, en sommige rijden nog met stoomtreinen. Dus misschien Banzaiaap kan er wel wat ruimte gemaakt worden
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_58926451
    Ik zie mn bedrijf er niet meer tussen? Ik heb een lang weekend niet gespeeld..
      maandag 26 mei 2008 @ 20:40:18 #53
    171807 sir_DERFEL
    Everybody needs to get a blimp
    pi_58926523
    gooi mijn bedrijf maar weg voor ruimte.. mn pctje trekt het aantal treinen e.d. dat op de server rondrijd niet meer..
    Blimps are pretty pimp!
      maandag 26 mei 2008 @ 21:25:30 #54
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58927496
    Er zijn weer 2 stoelen vrij aan boord van de fok-trein
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58934578
    quote:
    Op maandag 26 mei 2008 21:25 schreef Merovingian het volgende:
    Er zijn weer 2 stoelen vrij aan boord van de fok-trein
    stoelen, in een spelletje!!! en dan rijden we met zijn allen , allen door het landschap op 1 motherfucking train on a motherfucking game
    Redacted
      dinsdag 27 mei 2008 @ 09:39:43 #56
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58934987
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 09:15 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    stoelen, in een spelletje!!! en dan rijden we met zijn allen , allen door het landschap op 1 motherfucking train on a motherfucking game
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58936142
    Beste werkloze danwel studerende medemensen,

    Rijden mijn treinen nog een beetje? Accepteerd de stad waar ik met truckjes goods heen breng, al goederen?

    Ben ik al rijk genoeg om proximo 2 mln euro terug te betalen?
      dinsdag 27 mei 2008 @ 12:14:20 #58
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58938273
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 10:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Beste werkloze danwel studerende medemensen,

    Rijden mijn treinen nog een beetje? Accepteerd de stad waar ik met truckjes goods heen breng, al goederen?

    Ben ik al rijk genoeg om proximo 2 mln euro terug te betalen?
    Ik heb even gekeken, je hebt nog een miljoen te gaan
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 27 mei 2008 @ 12:31:35 #59
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58938689
    Je mag ook in IRL-euro's afrekenen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 12:33:47 #60
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58938737
    2.079.398 euro had je toen ik 10 seconde geleden keek, Lee...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 27 mei 2008 @ 14:02:21 #61
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58940658
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 12:33 schreef Merovingian het volgende:
    2.079.398 euro had je toen ik 10 seconde geleden keek, Lee...
    Nu je het zegt Ik zit iedere keer met ponden
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_58940712
    dat gaat helemaal goed komen dus Hoewel het niet erg veel is, voor iets van 10 treinen die hout en papier vervoeren
      dinsdag 27 mei 2008 @ 14:26:59 #63
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58941334
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 14:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    dat gaat helemaal goed komen dus Hoewel het niet erg veel is, voor iets van 10 treinen die hout en papier vervoeren

    Mijn nieuwe lijntje loopt ook supergoed
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 27 mei 2008 @ 20:56:37 #64
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58949813
    Het stadsbestuur van ludingstone is niet zo content met mijn privé berg
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_58954085
    quote:
    Op dinsdag 27 mei 2008 20:56 schreef Proximo het volgende:
    Het stadsbestuur van ludingstone is niet zo content met mijn privé berg
    ik wil ook een prive berg eentje met een rails die cirkelend om hoog gaat tot hij boven is met een stationnetje en een trammetje dat erop rijd
    Redacted
      woensdag 28 mei 2008 @ 13:09:43 #66
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_58962122
    Aub geen privebergen, doe andere mensen ook eens wat ruimte geven om spoor neer te leggen.
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      woensdag 28 mei 2008 @ 16:32:36 #67
    192379 BenjaminFranklin
    Voor een bedachte mening
    pi_58966940
    kunnen jullie wat screens posten van jullie game?

    BF
      woensdag 28 mei 2008 @ 18:43:06 #68
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_58969718
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 13:09 schreef yorP het volgende:
    Aub geen privebergen, doe andere mensen ook eens wat ruimte geven om spoor neer te leggen.
    Het is maar een kleintje hoor;) hoogstens 20 vakjes... en als iemand daar een spoor wil leggen mag die zijn gang gaan
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      woensdag 28 mei 2008 @ 20:44:07 #69
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58972176
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 16:32 schreef BenjaminFranklin het volgende:
    kunnen jullie wat screens posten van jullie game?

    BF
    Tip: je kan ook zelf inloggen op de server
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_58981704
    quote:
    Op woensdag 28 mei 2008 20:44 schreef Merovingian het volgende:
    Tip: je kan ook zelf inloggen op de server
    Kwam er gister pas achter dat de server 0.6.0 is.
    En ik heb laatst geupgrade naar 0.6.1 RC. .

    Wet van de remmende voorsprong. .
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      donderdag 29 mei 2008 @ 10:26:02 #71
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_58982526
    quote:
    Op donderdag 29 mei 2008 09:47 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Kwam er gister pas achter dat de server 0.6.0 is.
    En ik heb laatst geupgrade naar 0.6.1 RC. .

    Wet van de remmende voorsprong. .
    Dus? ff je map kopieren en over die kopie weer 0.6.0 heengooien. Neem aan dat je die 10MB schijfruimte wel kan missen

    Of je stuurt me een PM, dan mail ik je ff een linkje waar je een kant en klare unpack-and-play versie kan downloaden, die altijd dezelfde versie heeft als de server. Dit geldt trouwens voor iedereen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59015102
    Wanneer word de FOK! server weer gereset? Ik kan er nu namelijk niet meer inkomen omdat er zoveel gebouwd is enzo Kom er alleen nog maar in als er niemand is en de server dus op pauze staat
    pi_59015151
    Poging of 3 doen en je zit er wel op
    pi_59015313
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 16:26 schreef Maik18 het volgende:
    Wanneer word de FOK! server weer gereset? Ik kan er nu namelijk niet meer inkomen omdat er zoveel gebouwd is enzo Kom er alleen nog maar in als er niemand is en de server dus op pauze staat
    Dat had ik gister ook.
    En ik werd bang van wat ik zag. .
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      vrijdag 30 mei 2008 @ 16:53:03 #75
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59015625
    quote:
    Op vrijdag 30 mei 2008 16:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Poging of 3 doen en je zit er wel op
    Hij loopt hier nog vloeiend, en heb nog geen problemen met erop komen...
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_59015983
    Bij mij loopt hij wel vloeiend, hoewel de autosave toch wat problemen geeft Misschien moet ik die maar even uitzetten en het joinen is wat moeizaam. Moet ik wel zeggen dat ik er vol naast aan het downloaden was (Tropico ).
    pi_59016205
    Vandaag mijn EEEPC met Winhoos xp binnen gekregen (eindelijk), OpenTTD was het eerste wat ik er op wilde zetten, maar die zit te zeuren om de install dir. Mgoe, komt wel goed, alleen is het niet iets wat je op het werk hoort te doen
      zondag 1 juni 2008 @ 12:52:27 #78
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59046257
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 1 juni 2008 @ 13:36:55 #79
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59047075
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 12:52 schreef Merovingian het volgende:
    Hier een screenshot van de map van de huidige fokserver. Best volgebouwd
    Vind het wel tof dat de steden zo weinig groeien in ieder geval, van die mega steden met 200k inwoners is strondvervelend

    Wat mij betreft gaan we nog even door met deze map zo
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      zondag 1 juni 2008 @ 16:41:24 #80
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59050838
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 13:36 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Vind het wel tof dat de steden zo weinig groeien in ieder geval, van die mega steden met 200k inwoners is strondvervelend

    Wat mij betreft gaan we nog even door met deze map zo
    Eensch

    Server loopt ook nog prima, geen kicks enzo
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59056751
    OpenTTD 0.6.1 is vandaag uitgekomen.
    Downloaden kan je het natuurlijk hier.
      zondag 1 juni 2008 @ 22:43:00 #82
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59057772
    Zodra de build met copy-paste patch te downloaden is, zal ik de server updaten.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59057846
    Hehe, ik log ook maar ff in

    update:
    Ziet er goed uit!
    Hoe zit het eigenlijk als je meespeelt op de server?
    Moet je PC 24/7 ingelogd blijven of blijft je bedrijf gewoon staan tot je weer inlogt?

    [ Bericht 44% gewijzigd door TheFreshPrince op 01-06-2008 22:54:20 ]
      maandag 2 juni 2008 @ 00:56:21 #84
    165512 MASD
    Music is dead.
    pi_59060593
    tvp'tje, ben het nu aan het downloaden.
    Long live music.
    pi_59064002
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
    Hehe, ik log ook maar ff in

    update:
    Ziet er goed uit!
    Hoe zit het eigenlijk als je meespeelt op de server?
    Moet je PC 24/7 ingelogd blijven of blijft je bedrijf gewoon staan tot je weer inlogt?

    1 meespelen is bouwen tot je moe bent , en daarna uitloggen
    Server tijd staat stil behalve als er 1 iemand inlogt (bvb competittor of mede speler hoe je het ook wil noemen.

    je bedrijf blijft bestaan , als 1 je niet te klein bent en 2 niette groot of te asociaal bezig bent

    logisch
    je bedrijf kan ook gewist zijn als iemand vind dat er een nieuw spel kan beginnen
    Redacted
      maandag 2 juni 2008 @ 12:41:58 #86
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59066676
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 2 juni 2008 @ 13:10:56 #87
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_59067258
    Wat heb je als server aan de copy-paste patch?
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
      maandag 2 juni 2008 @ 13:23:20 #88
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59067571
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 13:10 schreef yorP het volgende:
    Wat heb je als server aan de copy-paste patch?
    Dat je de snelheid van copy-pasten kan instellen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 2 juni 2008 @ 13:47:31 #89
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59068299
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 22:43 schreef Merovingian het volgende:
    Zodra de build met copy-paste patch te downloaden is, zal ik de server updaten.
    Wat is een copy-paste patch??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 2 juni 2008 @ 15:06:46 #90
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59070185
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 13:47 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Wat is een copy-paste patch??
    Je zou het niet verwachten, maar het is een patch waardoor je kan copy-pasten. Spoor copy-pasten om precies te zijn. Handig voor grote kruisingen die je vaak gebruikt.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 2 juni 2008 @ 15:10:40 #91
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59070277
    Is dat nieuw, of was dat er altijd al en wist ik het gewoon niet??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 2 juni 2008 @ 15:11:33 #92
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59070298
    quote:
    Op zondag 1 juni 2008 22:45 schreef MaGNeT het volgende:
    Hehe, ik log ook maar ff in
    Vergeet niet een wachtwoord in te stellen voor je bedrijf
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      maandag 2 juni 2008 @ 15:15:26 #93
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59070399
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 15:10 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Is dat nieuw, of was dat er altijd al en wist ik het gewoon niet??
    Die patch is er al een hele tijd, alleen zit ie niet in de standaard versie. Je moet hem dus zelf compilen (waar ik geen zin in heb), of je wacht tot iemand een build online zet.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 2 juni 2008 @ 15:20:22 #94
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59070531
    Hier het topic op tt-forums erover. Zo te zien is de build online voor 0.6.1, dus vanmiddag ga ik de server updaten zodra ik thuis kom
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59071960
    Net nu ik mn hele spoor geoptimaliseerd heb
      maandag 2 juni 2008 @ 17:55:55 #96
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59074007
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 15:20 schreef Merovingian het volgende:
    Hier het topic op tt-forums erover. Zo te zien is de build online voor 0.6.1, dus vanmiddag ga ik de server updaten zodra ik thuis kom
    De huidige map blijft wel toch?
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 2 juni 2008 @ 18:15:12 #97
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59074430
    Server is nu versie 0.6.1
    Huidge map is weer geladen, passwords zijn echter gereset, dus wie het eerst komt...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 2 juni 2008 @ 19:37:29 #98
    164509 Banzaiaap
    Tony Rocky Horror
    pi_59076322
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 18:15 schreef Merovingian het volgende:
    Server is nu versie 0.6.1
    Huidge map is weer geladen, passwords zijn echter gereset, dus wie het eerst komt...
    Heb ik alsnog niks aan, want geld heb ik dus niet in 2267 ofzo.

    Je moet de server gewoon om de 24 uur resetten ofzo..
    pi_59076688
    Hoe krijg ik de player "MaGNeT" uit het spel?
    Ik maakte de grote fout om met gewone rails te beginnen, toen te ontdekken dat er geen locs meer waren voor gewone rails, toen alle rails om te zetten naar maglev en toen te ontdekken dat m'n geld door het omzetten op was

    Dus begin nu opnieuw als MaGNeT76

    edit: ik krijg een "netwerk synchronisatie" foutmelding als ik een vliegveld wil bouwen
      maandag 2 juni 2008 @ 19:58:21 #100
    164509 Banzaiaap
    Tony Rocky Horror
    pi_59076859
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
    Hoe krijg ik de player "MaGNeT" uit het spel?
    Ik maakte de grote fout om met gewone rails te beginnen, toen te ontdekken dat er geen locs meer waren voor gewone rails, toen alle rails om te zetten naar maglev en toen te ontdekken dat m'n geld door het omzetten op was

    Dus begin nu opnieuw als MaGNeT76

    edit: ik krijg een "netwerk synchronisatie" foutmelding als ik een vliegveld wil bouwen
    FAIL
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      maandag 2 juni 2008 @ 20:07:40 #101
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59077087
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 18:15 schreef Merovingian het volgende:
    Server is nu versie 0.6.1
    Huidge map is weer geladen, passwords zijn echter gereset, dus wie het eerst komt...

    Hmmm
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_59077295
    Ik vind het eerlijk gezegd ook wel tijd voor een reset Misschien gewoon automatisch resetten in 2150 ofzo?
      maandag 2 juni 2008 @ 21:49:09 #103
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59077499
    Oke, ik zal hem zo wel resetten dan. Kan Danny dan even de Fok-database server resetten, zodat het wat sneller gaat? Niet te doen zo
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      maandag 2 juni 2008 @ 21:57:03 #104
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59077664
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 21:49 schreef Merovingian het volgende:
    Oke, ik zal hem zo wel resetten dan. Kan Danny dan even de Fok-database server resetten, zodat het wat sneller gaat? Niet te doen zo
    Wel erg veel steden dit keer, vond het vorige map wel fijn zo weinig
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      maandag 2 juni 2008 @ 22:04:02 #105
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59077866
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 21:57 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Wel erg veel steden dit keer, vond het vorige map wel fijn zo weinig
    Instelling is gewoon hetzelfde...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 06:06:11 #106
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59082582
    Kan je 2 servers tegelijkertijd laten draaien Mero, of gaat dat te ver??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 08:16:58 #107
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59082949
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 06:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Kan je 2 servers tegelijkertijd laten draaien Mero, of gaat dat te ver??
    Ik draai er nu 3. Dus 2 is niet te ver nee
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 09:46:29 #108
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59083736
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 08:16 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ik draai er nu 3. Dus 2 is niet te ver nee
    Ik dacht misschien is het een idee om een fokserver-easy en een fokserver-hard te maken?
    En met 'hard' bedoel ik dan hoge constructie en brandstofkosten, veel bergen, ruig landschap, etc

    En dan misschien 6 spelers per server, zodat de kaart niet te snel vol raakt, en ik minder kans op kicks??

    Het is maar een ideetje
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 09:51:25 #109
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59083806
    Dat is uiteraard mogelijk. Meer mensen voor? Als er maar 1 speler op komt is het ook zo zielig voor AR.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59085253
    save gamepje van me ^^ waar ik mee bezig was

    simpel, spelletje ^^ maar ik vermaakte me ermee, het is nog een beetje chaotisch wou het nog uitwerken.
    maar alvast een save game.
    Openttd 0.6.0 final gebruikt.

    http://www.savefile.com/files/1587527
    Redacted
    pi_59085722
    Ik ben opzich voor Alleen ben ik wel een voorstander van crashes uit, zodat je niet als je na een lange dag werken aanmeld tot de conclusie moet komen dat al je vliegtuigen het loodje hebben gelegd
    pi_59086302
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 11:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Ik ben opzich voor Alleen ben ik wel een voorstander van crashes uit, zodat je niet als je na een lange dag werken aanmeld tot de conclusie moet komen dat al je vliegtuigen het loodje hebben gelegd


    dat zuigt ja!
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 12:06:58 #113
    164509 Banzaiaap
    Tony Rocky Horror
    pi_59086697
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 09:51 schreef Merovingian het volgende:
    Dat is uiteraard mogelijk. Meer mensen voor? Als er maar 1 speler op komt is het ook zo zielig voor AR.
    Goed plan. Als je dan ook meteen de reset op 24 of 36 uur kan zetten is het helemaal feest
      dinsdag 3 juni 2008 @ 12:23:27 #114
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59087045
    Uhmm, ik ben juist tegen een reset
    Anders heb je nooit tijd om een groot netwerk op te zetten (tenzij je geen werk/studie/leven hebt )
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 12:30:05 #115
    164509 Banzaiaap
    Tony Rocky Horror
    pi_59087185
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 12:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Uhmm, ik ben juist tegen een reset
    Anders heb je nooit tijd om een groot netwerk op te zetten (tenzij je geen werk/studie/leven hebt )
    Nee, daar heb je gelijk aan, maar beginnen in 2160 is ook niet leuk..
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:03:20 #116
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59087873
    Ik ben ook wel voor, crashes uit is top

    Als je dan weinig steden en de stedengroei ook nog op minimaal zet is het echt een uitdaging
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:09:51 #117
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59088013
    En een limiet op het aantal vliegtuigen per speler geeft ook een grotere uitdagen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59088124
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
    En een limiet op het aantal vliegtuigen per speler geeft ook een grotere uitdagen
    10 bvb of is dat al teveel ?

    en als je niet wil beginnen , spreek een tijd af !!!

    bvb woensdag om 8 uur ? dan begin je heel vroeg met zijn allen
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:16:33 #119
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59088167
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:03 schreef Proximo het volgende:
    Ik ben ook wel voor, crashes uit is top

    Als je dan weinig steden en de stedengroei ook nog op minimaal zet is het echt een uitdaging
    Weinig steden zou ik niet doen, anders ben je ook met maar 6 spelers snel uitgespeeld qua personenvervoer.
    Maar minder steden dan we normaal hebben kan wel denk ik

    Weinig industrie lijkt me ook wel leuk. Dan kunnen we later zelf bijbouwen als alles bediend is ")
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:21:19 #120
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59088272
    Ik kan vliegtuigen ook uitzetten, heb je ook geen last van crashes
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59088426
    hey Merovingian,

    hoe zit het eigenlijk met Elektrische loco's vervangen door maglevs? hoe kun je 94 treinen zo snel mogelijk vervangen?
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:32:39 #122
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59088537
    Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:35:37 #123
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59088612
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:21 schreef Merovingian het volgende:
    Ik kan vliegtuigen ook uitzetten, heb je ook geen last van crashes
    Wat mij betreft prima
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:44:41 #124
    164509 Banzaiaap
    Tony Rocky Horror
    pi_59088845
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Merovingian het volgende:
    Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
    Helaas is de beste optie ja..
      dinsdag 3 juni 2008 @ 13:48:57 #125
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59088970
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:44 schreef Banzaiaap het volgende:

    [..]

    Helaas is de beste optie ja..
    Ja, daar zouden ze van OpenTTD iets op moeten verzinnen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59089092
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Merovingian het volgende:
    Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
    ik hoopte er wel op ja. helaas, nou dan blijf ik maar elektrische treintjes spelen
    Redacted
    pi_59089349
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:15 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    10 bvb of is dat al teveel ?

    en als je niet wil beginnen , spreek een tijd af !!!

    bvb woensdag om 8 uur ? dan begin je heel vroeg met zijn allen
    Acht uur in de avond mag ik hopen?

    10 vliegtuigen is wel erg weinig. 20 ofzo is wel netjes.
    pi_59089599
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 13:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ja, daar zouden ze van OpenTTD iets op moeten verzinnen
    Mwoach, het moet ook weer niet įl te makkelijk worden.
    Vroeger (voor OpenTTD), moest je ook alle treinen handmatig vervangen, en wee je gebeente als je een trein niet naar het depot had gestuurd. Die moest dus blijven staan voor eeuwig, want je kon niet gelijktijdig normaal spoor en monorail aanleggen, maar altijd één van de twee. .
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_59089922
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Mwoach, het moet ook weer niet įl te makkelijk worden.
    Vroeger (voor OpenTTD), moest je ook alle treinen handmatig vervangen, en wee je gebeente als je een trein niet naar het depot had gestuurd. Die moest dus blijven staan voor eeuwig, want je kon niet gelijktijdig normaal spoor en monorail aanleggen, maar altijd één van de twee. .
    Je kon altijd al kiezen, je kon alleen niet je spoor vervangen.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:39:26 #130
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59090318
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Mwoach, het moet ook weer niet įl te makkelijk worden.
    Maar het vervangen van treinen is de uitdaging van het spel. Het vervangen is gewoon lopende-band-werk in principe
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59091943
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Maar het vervangen van treinen is de uitdaging van het spel. Het vervangen is gewoon lopende-band-werk in principe
    Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken. .
    FOK! verstandig, lees een P.I.
    pi_59092022
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken. .
    autorail wtf? ik doe alles handmatig , waar slaat dat op ?

    laat eens zien ?
    Redacted
    pi_59092456
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 15:42 schreef cablegunmaster het volgende:
    autorail wtf? ik doe alles handmatig , waar slaat dat op ?

    laat eens zien ?
    Nu ja, het heet Autorail, is het knopje met het kruispunt, naast de 4 richtingknopjes voor spooraanleg. Kun je langere eindes in 1 keer leggen in alle richtingen.
    FOK! verstandig, lees een P.I.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 15:59:02 #134
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59092489
    rechterknopje in je balk. je mag ook rechtsklikken op een knop als je niet weet waar ie voor is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59092893
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Nu ja, het heet Autorail, is het knopje met het kruispunt, naast de 4 richtingknopjes voor spooraanleg. Kun je langere eindes in 1 keer leggen in alle richtingen.
    nah, ik dacht iets heel veel ingewikkelder zoals die copy paste patch, waar ik overigens nog niet aan begonnen ben -_-

    bouw alles handmatig met slepen vind ik niet echt dat het makkelijker word want het meeste blijft alsnog alle bochten/ kanten op gaan (voor al in gemiddelde mappen )
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 16:24:18 #136
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59093242
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

    [..]

    Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken. .
    Als het zo makkelijk was voor een CPU om een goed netwerk aan te leggen dan had de nieuwe AI ook al lang treinen.

    De uitdaging is het leggen van netwerken met spoor/monorail/maglev. Dat je na verloop van tijd met 1 klik van spoor naar maglev kan gaan is alleen maar handig. Handmatig kost je alleen een hoop vrije tijd, zonder uitdaging of spelplezier.

    Maargoed, da's mijn mening
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 16:25:21 #137
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59093274
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 16:12 schreef cablegunmaster het volgende:
    want het meeste blijft alsnog alle bochten/ kanten op gaan (voor al in gemiddelde mappen )
    Ik snap niet wat je hier bedoeld
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 16:37:12 #138
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59093640
    Mero, als ik alles samenvat voor een eventuele fokserver-hard kom ik op zoiets uit:

    max 6 spelers
    reset op aanvraag in dit topic

    max 20 vliegtuigen
    chrashes uit

    Aantal steden: normaal
    groeisnelheid: laag

    Aantal industrieėn: laag
    primaire industrie: 'onderzoek'

    terreintype: bergachtig
    gladheid: ruig

    max lening 400.000, rente 4%
    subsidie 1,5x

    bouwkosten: hoog
    brandstofkosten: hoog


    Wat vind iedereen hiervan?? Sommige dingen zijn nog niet ter sprake gekomen, en heb ik voor nu mijn mening maar opgegeven
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59093869
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 16:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Mero, als ik alles samenvat voor een eventuele fokserver-hard kom ik op zoiets uit:

    max 6 spelers
    reset op aanvraag in dit topic

    max 20 vliegtuigen
    chrashes uit

    Aantal steden: normaal
    groeisnelheid: laag

    Aantal industrieėn: laag
    primaire industrie: 'onderzoek'

    terreintype: bergachtig
    gladheid: ruig

    max lening 400.000, rente 4%
    subsidie 1,5x

    bouwkosten: hoog
    brandstofkosten: hoog


    Wat vind iedereen hiervan?? Sommige dingen zijn nog niet ter sprake gekomen, en heb ik voor nu mijn mening maar opgegeven
    Tropical landscape, ook een mooie
    pi_59094057
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 16:25 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik snap niet wat je hier bedoeld
    kijk in mn save game en je snapt het een stukje in dit topic,

    iets teveel stations etc...te weinig bouwruimte ^^
    Redacted
    pi_59094174
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 16:51 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    kijk in mn save game en je snapt het een stukje in dit topic,

    iets teveel stations etc...te weinig bouwruimte ^^
    Te veel stations en te weinig bouwruimte? Ben jij zo'n figuur dat L vormige stations bouwt, en dan maar 1 zijde er van gebruikt en met de rest van het station de halve map blocked?
    pi_59094220
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 16:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Te veel stations en te weinig bouwruimte? Ben jij zo'n figuur dat L vormige stations bouwt, en dan maar 1 zijde er van gebruikt en met de rest van het station de halve map blocked?
    kijk de save game nou maar XD.....

    Openttd 0.6.0 final gebruikt.

    http://www.savefile.com/files/1587527

    updated na 2 of 3 uurtjes spelen:

    http://www.savefile.com/files/1588109
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 17:07:32 #143
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59094452
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 16:58 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    kijk de save game nou maar XD.....

    Openttd 0.6.0 final gebruikt.

    http://www.savefile.com/files/1587527
    Ik heb die savegame bekeken en ik snap ten eerste niet wat het probleem is. En ik snap niet wat eventuele ruimte-tekort met autorail temaken heeft
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59094544
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ik heb die savegame bekeken en ik snap ten eerste niet wat het probleem is. En ik snap niet wat eventuele ruimte-tekort met autorail temaken heeft
    ach laat maar zitten, het gaat erom dat ik altijd teveel stations bouw,

    en nooit genoeg ruimte heb om ze goed te bouwen.

    laat de rest van je gedachte maar zitten.

    ben btw wel benieuwd naar zo'n fout voorbeeld. L station?
    Redacted
    pi_59094787
    Ja, kijk na een uur of wat op de fok server en je ziet ongetwijfeld gigantische stations verschijnen met een "zijvleugel" tegen het station aan, zonder sporen
      dinsdag 3 juni 2008 @ 17:49:51 #146
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59095433
    Breakdowns aan of uit?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59095731
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 17:49 schreef Merovingian het volgende:
    Breakdowns aan of uit?
    ik prefereer uit
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:31:50 #148
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59096267
    De meeste mensen zullen uit preferen denk ik, dus doe maar uit dan Alhoewel ik persoonlijk voor 'aan' stem
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:32:38 #149
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59096283
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Ja, kijk na een uur of wat op de fok server en je ziet ongetwijfeld gigantische stations verschijnen met een "zijvleugel" tegen het station aan, zonder sporen
    Dat zal dan waarschijnlijk zijn om bv een 2e kolenmijn ook binnen het gebied van het station te laten vallen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:36:27 #150
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59096366
    Mapgrootte?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:37:22 #151
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59096399
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 18:32 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Dat zal dan waarschijnlijk zijn om bv een 2e kolenmijn ook binnen het gebied van het station te laten vallen
    Dan verwijder je dus de rest van het station weer, en laat je alleen een stukje station van 1x1 staan bij die kolenmijn.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:42:47 #152
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59096535
    2048x2048?

    Of trekt de server dat niet
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:44:06 #153
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59096585
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 18:42 schreef Proximo het volgende:
    2048x2048?

    Of trekt de server dat niet
    Server trekt het prima. Alleen zit je een teringtijd te wachten als iemand aan het inloggen is, die maps zijn zo 7 MB
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:45:10 #154
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59096614
    Ik denk gewoon het formaat wat we altijd hadden. Dat was een mooie maat
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:45:44 #155
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59096627
    Of voor de gein een langgerekte, 256x2048 ofzo...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:48:37 #156
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59096700
    Welja, doe eens gek
    Maar dan misschien wel 512x2048?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:48:54 #157
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59096705
    Ga je hem nu online gooien??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59098219
    Voortaan graag in een beetje degelijke tijd beginnen. Het is ERG irritant als de fabrieken falliet gaan terwijl de trein al 2x heen en weer heeft gereden.
    pi_59098312
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Voortaan graag in een beetje degelijke tijd beginnen. Het is ERG irritant als de fabrieken falliet gaan terwijl de trein al 2x heen en weer heeft gereden.
    eigenlijk ook wel handig kijken hoe oud een fabriek is.

    als nieuwe optie?
    Redacted
      dinsdag 3 juni 2008 @ 19:54:43 #160
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59098410
    Ik ga hem niet nu online gooien, morgen staat het in de planning. Discussieer ondertussen lekker verder over de instellingen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 19:56:56 #161
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59098456
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:54 schreef Merovingian het volgende:
    Ik ga hem niet nu online gooien, morgen staat het in de planning. Discussieer ondertussen lekker verder over de instellingen
    prima
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      dinsdag 3 juni 2008 @ 19:57:26 #162
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59098470
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Voortaan graag in een beetje degelijke tijd beginnen. Het is ERG irritant als de fabrieken falliet gaan terwijl de trein al 2x heen en weer heeft gereden.
    Da's onderdeel van het spel, gebeurt ons allemaal wel eens
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59098940
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:57 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Da's onderdeel van het spel, gebeurt ons allemaal wel eens
    Maar als je joined en je kan nog niet eens bussen (5 jaar wachten) en geen treinen (10 jaar wachten) en ondertussen alle industries voor je neus ziet verdwijnen
    pi_59099377
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 20:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Maar als je joined en je kan nog niet eens bussen (5 jaar wachten) en geen treinen (10 jaar wachten) en ondertussen alle industries voor je neus ziet verdwijnen
    that sux!
    Redacted
    pi_59099509
    Anders bouw je per ongeluk een papierfabriek ipv een drukkerij
    pi_59099691
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Anders bouw je per ongeluk een papierfabriek ipv een drukkerij
    Ach ja, we hebben allemaal onze zwakke momenten.

    Ik kom er zojuist, na een paar jaar, achter dat ik de seinen over lange trajecten ook kan zetten door 1 aan te klikken en dan over het spoor te slepen

    Al die miljoenen muisklikjes voor niets
      dinsdag 3 juni 2008 @ 21:37:10 #167
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59101333
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 20:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
    Anders bouw je per ongeluk een papierfabriek ipv een drukkerij
    weheh ik heb net precies hetzelfde gehad
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 3 juni 2008 @ 21:55:54 #168
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59101878
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 20:42 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Ach ja, we hebben allemaal onze zwakke momenten.

    Ik kom er zojuist, na een paar jaar, achter dat ik de seinen over lange trajecten ook kan zetten door 1 aan te klikken en dan over het spoor te slepen

    Al die miljoenen muisklikjes voor niets
    Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:03:51 #169
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59102090
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 21:55 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
    Mero, waarom speel jij eigenlijk niet op de server?

    Of speel je al op een andere...
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
      dinsdag 3 juni 2008 @ 22:46:27 #170
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59103508
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 22:03 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Mero, waarom speel jij eigenlijk niet op de server?

    Of speel je al op een andere...
    Ik speel niet zo veel meer. Zo nu en dan een potje is leuk, maar ik heb het al zo teringveel gespeeld...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59105226
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 21:55 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
    welke versie? ctrl betekent toch verkopen?
    Redacted
      woensdag 4 juni 2008 @ 05:52:18 #172
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59107306
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 23:46 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    welke versie? ctrl betekent toch verkopen?
    Vele versies, ook de laatste

    Je zet 1 sein neer, dan klik je+ctrl indrukken, en dan slepen in de richting waarvan je de seinen wil hebben (2 vvakjes slepen is al genoeg). Als je dan los laat dan worden automatisch alle seinen op dat spoor geplaatst tot de computer een splitsing of een ander sein tegenkomt
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 4 juni 2008 @ 07:59:47 #173
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59107671
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 23:46 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    welke versie? ctrl betekent toch verkopen?
    Anders probeer je het gewoon ff voordat je het gaat vragen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 4 juni 2008 @ 10:03:25 #174
    133786 DeathTrail
    -----------------
    pi_59109329
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 05:52 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Vele versies, ook de laatste

    Je zet 1 sein neer, dan klik je+ctrl indrukken, en dan slepen in de richting waarvan je de seinen wil hebben (2 vvakjes slepen is al genoeg). Als je dan los laat dan worden automatisch alle seinen op dat spoor geplaatst tot de computer een splitsing of een ander sein tegenkomt
    Ahhhhh dat had ik 10 jaar geleden moeten weten!

    Toen zat die functie er trouwens nog niet in gok ik, maar goed:P
    -----------------
    pi_59109502
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 07:59 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Anders probeer je het gewoon ff voordat je het gaat vragen...
    ja daarom zeg ik ook het verkoopt omdat het in 0.6.0 final het zo doet daarom.
    slepen wil wel met seinen dat snapte ik al
    Redacted
      woensdag 4 juni 2008 @ 15:46:19 #176
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59118957


    Veel plezier. Als het te moeilijk is hoor ik het wel.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 4 juni 2008 @ 16:13:16 #177
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59119784
    Voor de duidelijkheid: De fokserver pittige editie is te vinden op 85.144.78.174:3981
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 4 juni 2008 @ 17:01:41 #178
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59121206

    Bedankt Mero!!!
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 4 juni 2008 @ 17:26:12 #179
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59121735
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 10:13 schreef cablegunmaster het volgende:

    [..]

    ja daarom zeg ik ook het verkoopt omdat het in 0.6.0 final het zo doet daarom.
    slepen wil wel met seinen dat snapte ik al
    Gast, probeer het nou gewoon ff, ctrl met seinen verkoopt helemaal niets, dat heeft het ook nooit gedaan.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59121832
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 21:55 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Vergeet niet ctrl ingedrukt te houden, dan gaat ie ook om bochten heen
    Neee
    Dat wist ik niet eens
    Ik moet het echt weer eens gaan spelen
      woensdag 4 juni 2008 @ 18:09:31 #181
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59122732
    Hoop wel dat ik niet de enige ben die speelt op de nieuwe server.. Proxi, kom je ook??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59124311
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoop wel dat ik niet de enige ben die speelt op de nieuwe server.. Proxi, kom je ook??
    Zal ik dan ook maar eens een poging doen
    Uhh, wachtwoord

    En ik zat net in de verkeerde server, dus dat bedrijf mag wel weg (Piles Transport)

    [ Bericht 11% gewijzigd door Piles op 04-06-2008 19:21:47 ]
      woensdag 4 juni 2008 @ 19:28:43 #183
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59124746
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 18:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Hoop wel dat ik niet de enige ben die speelt op de nieuwe server.. Proxi, kom je ook??
    Ik zal snel joinen, de gewone server is niet echt leuk meer


    Tevens Mero, kun je wat doen aan D.Duck transport, die vent koopt overal land op rond mijn stations (bijv gunninhill)
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_59124775
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef Proximo het volgende:
    Ik zal snel joinen, de gewone server is niet echt leuk meer
    Maar waarom zit er een wachtwoord op die pittige? Ik wilde ook wel meedoen
    pi_59125717
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 15:46 schreef Merovingian het volgende:
    [ afbeelding ]

    Veel plezier. Als het te moeilijk is hoor ik het wel.
    Wtf!
    Ik probeer het
    pi_59126293
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:29 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Maar waarom zit er een wachtwoord op die pittige? Ik wilde ook wel meedoen
    Wachtwoord is "fokyou".

    Vliegtuigen over 2048 tegels sturen valt erg tegen
    pi_59127426
    Leuk, om er achter te komen dat ik ipv maglevs godverdomme per ongeluk monorails gekocht heb. Hele traject, vervangen van spoor en alles, niets doorgehad.
      woensdag 4 juni 2008 @ 21:34:09 #188
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59128749
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:29 schreef Piles het volgende:

    [..]

    Maar waarom zit er een wachtwoord op die pittige? Ik wilde ook wel meedoen
    Euh, omdat er op die andere ook een wachtwoord zit die precies hetzelfde is, zodat er alleen fokkers op de fokserver komen?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 4 juni 2008 @ 21:49:00 #189
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59129250
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef Proximo het volgende:
    Tevens Mero, kun je wat doen aan D.Duck transport, die vent koopt overal land op rond mijn stations (bijv gunninhill)
    Is geregeld. Kun je ook zelf aan hem vragen hoor
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      woensdag 4 juni 2008 @ 21:49:06 #190
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59129254
    Gave server mero
    Alleen, is een maximale stationsgrote van 10 niet erg klein??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 4 juni 2008 @ 22:00:26 #191
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59129681
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 21:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Gave server mero
    Alleen, is een maximale stationsgrote van 10 niet erg klein??
    Moet niet te makkelijk worden he

    Treinen met 18 wagons zijn trouwens lang genoeg.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 5 juni 2008 @ 07:42:49 #192
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59135876
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 22:00 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Moet niet te makkelijk worden he

    Treinen met 18 wagons zijn trouwens lang genoeg.
    Ja, ik vind het wel goed bij nader inzien. Ik denk dat dit 1 van de moeilijkste dingen wordt. En ik zag dat je de houding van steden op negatief hebt gezet, en omkopen kan ook niet. Dat gaat ook nog lastig worden

    Verder is het goed te spelen hoor, lekker uitdagend. Al zullen sommige misschien wat problemen hebben (financieel) als je niet gewend bent aan moeilijke instelling
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:21:23 #193
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59136165
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 07:42 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ja, ik vind het wel goed bij nader inzien. Ik denk dat dit 1 van de moeilijkste dingen wordt. En ik zag dat je de houding van steden op negatief hebt gezet, en omkopen kan ook niet. Dat gaat ook nog lastig worden

    Verder is het goed te spelen hoor, lekker uitdagend. Al zullen sommige misschien wat problemen hebben (financieel) als je niet gewend bent aan moeilijke instelling
    Nee, je kunt nu niet meer ongestraft alles doen... Terraforming in de buurt van een stad is zeer onverstandig, kleine kans dat je daarna de komende 10 jaar een station kan bouwen
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 5 juni 2008 @ 08:32:24 #194
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59136295
    Ja, het wordt nu echt puzzelen om een spoorlijn aan te leggen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 09:36:22 #195
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59137360
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 08:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ja, het wordt nu echt puzzelen om een spoorlijn aan te leggen
    Ik vind het wel een leuke map.

    Ik heb inmiddels ook al ruzie met een stad , ik wilde nl. alvast een stukje spoorlijn tot voorbij de stad leggen, maar ik mag inmiddels zijn weg niet meer slopen en nu mis ik 1 vakje
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      donderdag 5 juni 2008 @ 09:56:48 #196
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59137744
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 09:36 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Ik vind het wel een leuke map.

    Ik heb inmiddels ook al ruzie met een stad , ik wilde nl. alvast een stukje spoorlijn tot voorbij de stad leggen, maar ik mag inmiddels zijn weg niet meer slopen en nu mis ik 1 vakje
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 5 juni 2008 @ 10:27:52 #197
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59138418
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 09:36 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Ik vind het wel een leuke map.

    Ik heb inmiddels ook al ruzie met een stad , ik wilde nl. alvast een stukje spoorlijn tot voorbij de stad leggen, maar ik mag inmiddels zijn weg niet meer slopen en nu mis ik 1 vakje
    vraag een andere speler om hulp
    sorry, ik kan nu even niet spelen

    heb je wel al bomen geplant??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:01:50 #198
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59139066
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 10:27 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    vraag een andere speler om hulp
    sorry, ik kan nu even niet spelen

    heb je wel al bomen geplant??
    Helpt vrij weinig als towns intolerant zijn t.o.v. terreinverandering...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:05:59 #199
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59139155
    Nou, ik ben door bomenplanten al een keer van 'teleurstellend' naar 'goed' gegaan

    Daarna heb ik zoveel aangepast aan mijn wensen dat ik waarschijnlijk de komende 10 jaar nog wel teleurstellend zal blijven
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:26:40 #200
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59139615
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:05 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Nou, ik ben door bomenplanten al een keer van 'teleurstellend' naar 'goed' gegaan

    Daarna heb ik zoveel aangepast aan mijn wensen dat ik waarschijnlijk de komende 10 jaar nog wel teleurstellend zal blijven
    Ik heb zoveel geplant dat ik zelfs "very good"'was en nog mag ik niet slopen

    (Ik speel nu zelf ook niet, arbeiten )
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:33:54 #201
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59139812
    Je kunt met bomen planten niet boven very good komen, terwijl je outstanding nodig hebt om zooi te slopen. Gaat je dus alleen lukken door de stad te servicen, dan gaat je score langzaam omhoog tot outstanding.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:57:21 #202
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59140499
    een weg slopen kan wel al met 'goed' geloof ik
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:00:43 #203
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59140590
    Ook met intolerante gemeentes? Ik ken de grenzen ook niet hoor...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:06:44 #204
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59140726
    Ik weet het ook niet uit m'n hoofd. Ik weet alleen dat ik gisteren door bomen te planten m'n waardering zover omhoog kreeg dat ik iets kon slopen. Ik weet alleen niet meer wat
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 12:30:17 #205
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59141284
    Ik vind dit wel een toffe map, echte uitdaging

    Alleen heb ik nog niet veel kunnen spelen
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_59141691
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Ik weet het ook niet uit m'n hoofd. Ik weet alleen dat ik gisteren door bomen te planten m'n waardering zover omhoog kreeg dat ik iets kon slopen. Ik weet alleen niet meer wat
    ik een stukje weg. Ik breng nu met 1 trein fruit naar een food processing plant
      donderdag 5 juni 2008 @ 13:27:26 #207
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59142795
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Proximo het volgende:
    Ik vind dit wel een toffe map, echte uitdaging

    Alleen heb ik nog niet veel kunnen spelen
    Vergeet niet een wachtwoord in te stellen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      donderdag 5 juni 2008 @ 13:40:02 #208
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59143172
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:57 schreef Automatic_Rock het volgende:
    een weg slopen kan wel al met 'goed' geloof ik
    Met intolerante gemeentes gaat dat dus niet

    Maar dat geeft niet, ik verzin er wel wat op
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      donderdag 5 juni 2008 @ 13:52:38 #209
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59143537
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 13:40 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Met intolerante gemeentes gaat dat dus niet
    Nu ja, bij mij gisteren wel
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59145566
    Niks mis met een TVP op pagina 5
      donderdag 5 juni 2008 @ 15:11:03 #211
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59146182
    Beetje laat, ga je schamen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59146687
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 15:11 schreef Merovingian het volgende:
    Beetje laat, ga je schamen.
    Ik had helemaal niet door dat het vorige deel dicht was
      donderdag 5 juni 2008 @ 15:51:18 #213
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59147337
    quote:
    Op woensdag 4 juni 2008 19:28 schreef Proximo het volgende:

    [..]

    Ik zal snel joinen, de gewone server is niet echt leuk meer


    Tevens Mero, kun je wat doen aan D.Duck transport, die vent koopt overal land op rond mijn stations (bijv gunninhill)
    Mijn excuus, was niet de bedoeling om je buiten te sluiten.

    Ik wil alleen voorkomen dat er allemaal stations naast komen als ik weg ben, en het aantal treinen niet kan verminderen en zo dus alles vast loopt.

    Zoals Mero al zei, je had het me ook zelf kunnen vragen, geen probleem.

    Even zo goed had ik de regels moeten lezen

    Ik ben ook wel toe aan de moeilijkere versie, nu is het niet leuk meer. Zie jullie daar misschien straks.
    Wat een onzin, een signature..
      donderdag 5 juni 2008 @ 15:58:17 #214
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59147513
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 15:28 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ik had helemaal niet door dat het vorige deel dicht was
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59153058
    Ik krijg een "te veel voertuigen in het spel" melding in de pittige editie

    edit: oh, alleen bij vliegtuigen

    [ Bericht 29% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-06-2008 20:16:12 ]
    pi_59156051
    Zo te zien ben ik een keer falliet gegaan

    Ik kan gewoon geen industrie vinden waar ik op het moment iets mee kan Om te starten maar een shitload aan trams gebouwd om iig wat zakgeld te creeėren
      donderdag 5 juni 2008 @ 22:24:19 #217
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59156793
    AR, je moet ff naar je station bij Brudingwood kijken, dat loopt niet helemaal lekker.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59159052
    Whoei! Gaat lekker
      vrijdag 6 juni 2008 @ 06:23:21 #219
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59162864
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 22:24 schreef Merovingian het volgende:
    AR, je moet ff naar je station bij Brudingwood kijken, dat loopt niet helemaal lekker.
    Heb je rampen aan staan???
    Da's wel erg pittig op een niet zo leuke manier.., want ik heb niet iedere dag tijd om te spelen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 06:26:17 #220
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59162866
    Is het trouwens niet een beetje de afspraak dat je niet graan van een boerderij gaat vervoeren als je tegenspeler z'n graan daar al vandaan haald?
    Of is dat een soort gentleman gedoe waar ik beter maar snel mee moet stoppen??

    [ Bericht 0% gewijzigd door Automatic_Rock op 06-06-2008 08:59:56 ]
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 10:17:56 #221
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59165492
    Is Mero vandaag niet online??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 10:22:55 #222
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59165604
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 06:26 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Is het trouwens niet een beetje de afspraak dat je niet graan van een boerderij gaat vervoeren als je tegenspeler z'n graan daar al vandaan haald?
    Of is dat een soort gentleman gedoe waar ik beter maar snel mee moet stoppen??
    Dat is een gentlemen's agreement waar ik mij in ieder geval wel aan houd.
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 6 juni 2008 @ 10:45:35 #223
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59166196
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 10:22 schreef SuperWeber het volgende:

    [..]

    Dat is een gentlemen's agreement waar ik mij in ieder geval wel aan houd.
    Ja, ik ook. Wel zo netjes dacht ik. Alleen nu zie ik dat MagNet dat bijvoorbeeld niet doet. En een paar mappen geleden was LeeHarvey met m'n kolen aan de gang.

    Maar het is geen officiėle reden die vermeld staat op de site van Mero. Dus nu vroeg ik mij af wat de afspraak precies is
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:31:46 #224
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59167410
    Het is inderdaad wel zo netjes om er af te blijven. Wat ik zelf vaak doe is wel bijvoorbeeld goederen vervoeren als de andere speler dat niet doet, of vergeten is.

    Al moet ik zeggen dat het aantal industrieen op de moeilijke map zo matig is, dat je er bijna niet aan ontkomt om van elkaar te 'stelen'.
    Wat een onzin, een signature..
    pi_59167684
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ja, ik ook. Wel zo netjes dacht ik. Alleen nu zie ik dat MagNet dat bijvoorbeeld niet doet. En een paar mappen geleden was LeeHarvey met m'n kolen aan de gang.

    Maar het is geen officiėle reden die vermeld staat op de site van Mero. Dus nu vroeg ik mij af wat de afspraak precies is
    Ik heb te lang tegen de computer gespeeld geloof ik. Als dat de afspraak is, hou ik me daar voortaan aan
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:40:53 #226
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59167707
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:31 schreef Racemol het volgende:
    Het is inderdaad wel zo netjes om er af te blijven. Wat ik zelf vaak doe is wel bijvoorbeeld goederen vervoeren als de andere speler dat niet doet, of vergeten is.

    Al moet ik zeggen dat het aantal industrieen op de moeilijke map zo matig is, dat je er bijna niet aan ontkomt om van elkaar te 'stelen'.
    Dat ben ik niet met je eens. Industrie kan je namelijk gewoon bouwen

    Kijk, als iemand grondstoffen naar een fabriek vervoert, maar hij vervoert niet de goederen die van de fabriek afkomen dan heb ik er niet zo'n probleem mee.

    Maar als ik mais van een boerderij vervoert, en ik vervoer ook nog eens minimaal 50% van het mais dan is het niet zo netjes als een ander daar ook gaat beginnen
    Stel dat ik maar 30% ofzo van het mais vervoerde dan heb ik er ook nog wel begrip voor als een anders ook gaat beginnen

    Maar ik vroeg me dus af wat de algemene mening hierover is, en in het bijzonder die van Mero omdat het zijn server is tenslotte
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:42:35 #227
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59167762
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:40 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Ik heb te lang tegen de computer gespeeld geloof ik. Als dat de afspraak is, hou ik me daar voortaan aan
    Nu ja Magnet, zover ik weet is er dus geen officiele afspraak over. Dus het is nog helemaal niet zeker of je iets fout gedaan hebt.
    Tot nu toe is het nog alleen mijn persoonlijke mening dat het niet zo netjes is
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:46:38 #228
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59167830
    Wat ik jammer vind is dat je raw materials alleen kan prospecten. Je weet dus nooit waar deze terecht gaat komen. Gister avond heb ik bijvoorbeeld nog 5 water supplies geprospect, om wat meer industrieen te creeren. Geen idee of iemand ze inmiddels al heeft opgepakt.
    Wat een onzin, een signature..
    pi_59167898
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:46 schreef Racemol het volgende:
    Wat ik jammer vind is dat je raw materials alleen kan prospecten. Je weet dus nooit waar deze terecht gaat komen. Gister avond heb ik bijvoorbeeld nog 5 water supplies geprospect, om wat meer industrieen te creeren. Geen idee of iemand ze inmiddels al heeft opgepakt.
    Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais

    Ik ken inderdaad de situaties waar ik een station heb met daaromheen 10 kopermijnen

    Volgende keer speel ik weer gewoon mee met de "normale" editie. Maar dit gaat verder wel prima.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:51:18 #230
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59167959
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais

    Ik ken inderdaad de situaties waar ik een station heb met daaromheen 10 kopermijnen

    Volgende keer speel ik weer gewoon mee met de "normale" editie. Maar dit gaat verder wel prima.
    Jammer dat ik niet zoveel kan inloggen, zit op mijn werk
    Wat een onzin, een signature..
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:51:43 #231
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59167975
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais

    Ik ken inderdaad de situaties waar ik een station heb met daaromheen 10 kopermijnen

    Volgende keer speel ik weer gewoon mee met de "normale" editie. Maar dit gaat verder wel prima.
    Ik zal als ik thuiskom ook wel even wat miljoentjes spenderen
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 6 juni 2008 @ 11:59:21 #232
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59168195
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:49 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]

    Ik heb zojuist ook 90.000.000 uitgegeven op die manier, als goedmakertje voor het stelen van mais
    In het echt heet dat concurrentie! ;-)
    Wat een onzin, een signature..
    pi_59168407
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 10:45 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ja, ik ook. Wel zo netjes dacht ik. Alleen nu zie ik dat MagNet dat bijvoorbeeld niet doet. En een paar mappen geleden was LeeHarvey met m'n kolen aan de gang.

    Maar het is geen officiėle reden die vermeld staat op de site van Mero. Dus nu vroeg ik mij af wat de afspraak precies is
    Als zo'n mijn een productie van 250 ton heeft, jij er een station bouwt met 1 trein terwijl ik mn haven aan de andere kant van het water al af heb (was die bij de mijn vergeten :$ ), dan heb ik er minder moeite mee dan wanneer jij daar 8 treinen hebt rijden die voor 90% afhaal zorgen
    pi_59168432
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:40 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Dat ben ik niet met je eens. Industrie kan je namelijk gewoon bouwen

    Kijk, als iemand grondstoffen naar een fabriek vervoert, maar hij vervoert niet de goederen die van de fabriek afkomen dan heb ik er niet zo'n probleem mee.

    Maar als ik mais van een boerderij vervoert, en ik vervoer ook nog eens minimaal 50% van het mais dan is het niet zo netjes als een ander daar ook gaat beginnen
    Stel dat ik maar 30% ofzo van het mais vervoerde dan heb ik er ook nog wel begrip voor als een anders ook gaat beginnen

    Maar ik vroeg me dus af wat de algemene mening hierover is, en in het bijzonder die van Mero omdat het zijn server is tenslotte
    dat dus
    pi_59168515
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 11:59 schreef Racemol het volgende:

    [..]

    In het echt heet dat concurrentie! ;-)
    Ik weet het
    Maarja, je wilt het toch gezellig houden
      vrijdag 6 juni 2008 @ 12:26:37 #236
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59168942
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 12:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

    [..]

    Als zo'n mijn een productie van 250 ton heeft, jij er een station bouwt met 1 trein terwijl ik mn haven aan de andere kant van het water al af heb (was die bij de mijn vergeten :$ ), dan heb ik er minder moeite mee dan wanneer jij daar 8 treinen hebt rijden die voor 90% afhaal zorgen
    Als je het goed organiseerd kan je ook met 2 of 3 treinen een score van 90% halen. Ik heb geen enkele industrie dat maar met 1 trein bedient wordt. Er is er altijd 1 onderweg en 1 aan het laden. En net voor die vol is komt de 2e trein weer terug om te gaan laden.
    Dat is efficiėnt een bedrijf runnen
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 12:31:12 #237
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59169037
    Mero, kan je de rampen uitzetten??
    Dat werkt echt niet in een multiplayer. Er is altijd wel iemand online op de server. Dus in de tijd dat ik werk gaan er zo tientalle jaren voorbij. Dat zijn dan tientalle jaren waarbij een spoorlijn onderbroken is door een ufo ofzo
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:51:21 #238
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59171157
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 12:31 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Mero, kan je de rampen uitzetten??
    Dat werkt echt niet in een multiplayer. Er is altijd wel iemand online op de server. Dus in de tijd dat ik werk gaan er zo tientalle jaren voorbij. Dat zijn dan tientalle jaren waarbij een spoorlijn onderbroken is door een ufo ofzo
    Alweer zo'n 'ramp'
    Dit verpest echt spelplezier. 12 treinen hebben 3 jaar lang met verlies rondgereden omdat ik even ging lunchen

    Ik wordt nu trouwens steeds gekickt met een synchonisatiefout
    De vorige map was veel voller, en daar had ik geen enkel probleem. Vanochtend kon ik zelfs nog met m'n PentiumII 733Mhz nog gewoon spelen. Vreemd
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:52:43 #239
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59171198
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 13:51 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Alweer zo'n 'ramp'
    Dit verpest echt spelplezier. 12 treinen hebben 3 jaar lang met verlies rondgereden omdat ik even ging lunchen

    Ik wordt nu trouwens steeds gekickt met een synchonisatiefout
    De vorige map was veel voller, en daar had ik geen enkel probleem. Vanochtend kon ik zelfs nog met m'n PentiumII 733Mhz nog gewoon spelen. Vreemd
    Dan zullen mijn treintjes inmiddels ook wel door diverse rampen getroffen zijn
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_59171208
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 13:51 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Alweer zo'n 'ramp'
    Dit verpest echt spelplezier. 12 treinen hebben 3 jaar lang met verlies rondgereden omdat ik even ging lunchen

    Ik wordt nu trouwens steeds gekickt met een synchonisatiefout
    De vorige map was veel voller, en daar had ik geen enkel probleem. Vanochtend kon ik zelfs nog met m'n PentiumII 733Mhz nog gewoon spelen. Vreemd
    heb jij een speciale pc voor TTD ofzo?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:55:47 #241
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59171299
    Op m'n atelier staat een oude Pentium met windows98. Meestal is ie te traag voor grote netwerkmaps. Maar als een map nog niet zo vol is dan gaat het wel (zoals vanochtend)

    En hier thuis staat m'n goede PC. Met de vorige map (die echt erg vol was) had ik geen desyncs. Raar dus dat ik nu steeds gekickt wordt
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
    pi_59171315
    Deze map is veel groter, misschien dat dat mis gaat?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:57:08 #243
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59171334
    qua oppervlake is deze map net zo groot als de andere toch?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 13:58:13 #244
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59171357
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 13:55 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Op m'n atelier staat een oude Pentium met windows98. Meestal is ie te traag voor grote netwerkmaps. Maar als een map nog niet zo vol is dan gaat het wel (zoals vanochtend)

    En hier thuis staat m'n goede PC. Met de vorige map (die echt erg vol was) had ik geen desyncs. Raar dus dat ik nu steeds gekickt wordt
    Wat zijn de specs van je PC? Mijn laptop trekt het meestal met gemak en dat is niks bijzonders

    (Btw, zet je autosave eens op 1 keer per jaar oid i.p.v. elke maand)
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      vrijdag 6 juni 2008 @ 14:00:15 #245
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59171424
    Pentium dual core 2,1Ghz
    lijkt mij ruim voldoende voor een map die op een PentiumII 733Mhz ook nog werkt
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 14:01:26 #246
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59171452
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 14:00 schreef Automatic_Rock het volgende:
    Pentium dual core 2,1Ghz
    lijkt mij ruim voldoende voor een map die op een PentiumII 733Mhz ook nog werkt
    Ja is meer dan voldoende, ter vergelijking ik speel zonder problemen op een Core2duo 1.6


    Autosave aangepast? En hoe zit het met je internetverbinding?
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
    pi_59171866
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 11:06 schreef cablegunmaster het volgende:
    save gamepje van me ^^ waar ik mee bezig was

    simpel, spelletje ^^ maar ik vermaakte me ermee, het is nog een beetje chaotisch wou het nog uitwerken.
    maar alvast een save game.
    Openttd 0.6.0 final gebruikt.

    http://www.savefile.com/files/1587527
    autosave gooit je uit het spel , echt belabberd :p maarja ^^ waarom saven als je online speelt :3

    mn laatste save file van deze map :3 hij is mooi geworden deze map
    http://www.savefile.com/files/1593692
    Redacted
      vrijdag 6 juni 2008 @ 14:43:13 #248
    84926 WyriHaximus
    Release the hounds smithers!
    pi_59172718
    Nou Merovingian je hebt het voor elkaar ik ben er weer verslaaft aan .
    phluphy for president!
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:06:48 #249
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59173431
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 14:43 schreef WyriHaximus het volgende:
    Nou Merovingian je hebt het voor elkaar ik ben er weer verslaaft aan .
    Weer een slaaf voor de sekte
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:39:45 #250
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59174299
    Maar ik zal rampen uitzetten.

    En wat betreft stelen: dat kan niet, goederen en grondstoffen zijn van iedereen, omdat er niemand eigenaar is van een industrie. Die zijn algemeen bezit. Als jij 80% graan vervoert van een boederij, en een ander maakt er een station naast en gaat ook vervoeren, is dat gewoon concurrentie. Volledig legaal en heeft niets met netheid te maken. Als je rights gaat kopen is het wat anders, maar dat staat dan ook uit.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:42:16 #251
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59174357
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 15:39 schreef Merovingian het volgende:
    Maar ik zal rampen uitzetten.
    quote:
    En wat betreft stelen: dat kan niet, goederen en grondstoffen zijn van iedereen, omdat er niemand eigenaar is van een industrie. Die zijn algemeen bezit. Als jij 80% graan vervoert van een boederij, en een ander maakt er een station naast en gaat ook vervoeren, is dat gewoon concurrentie. Volledig legaal en heeft niets met netheid te maken. Als je rights gaat kopen is het wat anders, maar dat staat dan ook uit.
    Prima, dan is dat duidelijk
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:50:59 #252
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59174654
    Server moets ik resetten om rampen uit te zetten, dus jullie wachtwoorden zijn allemaal weg. Dit is normaal, kan ik niets aan doen. Hopen dat er geen kneuzige fokkers zijn die je company gaan verneuken is het enige dat je kan doen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:53:14 #253
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59174735
    En voor stelen van grondstoffen: datzelfde geldt voor industrieen die je bouwt. Die bouw je namelijk niet, die subsidieer je. Ze worden niet je eigendom. Als anderen gebruik maken van de industrie die jij hebt gesubsidieerd, is dat hun goed recht. Je had die industrie ook niet hoeven bouwen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 15:59:40 #254
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59174988
    Ik kan de server niet meer vinden??
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      vrijdag 6 juni 2008 @ 16:05:36 #255
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59175266
    Vaag bugje, hij meldde zich niet meer aan bij de OTTD-rootserver. Werkt nu wel weer als het goed is.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      vrijdag 6 juni 2008 @ 16:49:30 #256
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59176897
    rampen staan nog steeds aan Mero, ik heb weer een ufo op m'n spoor
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 02:24:24 #257
    155616 Proximo
    For god, king & country
    pi_59191059
    Proximo checkt met een zat hoofd het tt Topique
    Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
    pi_59191331
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 02:24 schreef Proximo het volgende:
    Proximo checkt met een zat hoofd het tt Topique

    En ik met m'n vermoeide hoofd nog even wat rails aangelegd...
    Ruim 100.000.000 euro uitgegeven aan 1 spoorlijn met 78 treinstellen

    Maar dan heb je ook wat
    pi_59191361
    Ik verveelde me

      zaterdag 7 juni 2008 @ 07:38:58 #260
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59191923
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:07 schreef MaGNeT het volgende:

    [..]


    En ik met m'n vermoeide hoofd nog even wat rails aangelegd...
    Ruim 100.000.000 euro uitgegeven aan 1 spoorlijn met 78 treinstellen

    Maar dan heb je ook wat
    Ja, dan heb je treinen die +/-120.000 per jaar verdienen... Ik denk als je de helft van de treinen opdoekt dat de rest +/-500.000 per jaar gaan verdienen, misschien nog meer
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 08:06:44 #261
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59191979
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 16:49 schreef Automatic_Rock het volgende:
    rampen staan nog steeds aan Mero, ik heb weer een ufo op m'n spoor
    Dan wordt die instelling opgeslagen in de savegame. Enige oplossing om het uit te zetten is een reset. Zeg maar wat jullie willen...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59193055
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:13 schreef MaGNeT het volgende:
    Ik verveelde me

    [ afbeelding ]

    yay geld verspilling, leuk idee btw
    Redacted
      zaterdag 7 juni 2008 @ 11:00:06 #263
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59193156
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 08:06 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Dan wordt die instelling opgeslagen in de savegame. Enige oplossing om het uit te zetten is een reset. Zeg maar wat jullie willen...
    Laat maar even zo gaan dan, volgende game zonder ufo's please..
    Wat een onzin, een signature..
    pi_59193883
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 03:13 schreef MaGNeT het volgende:
    Ik verveelde me

    [ afbeelding ]
    Ha, dat is niks

    pi_59194111
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:00 schreef Racemol het volgende:

    [..]

    Laat maar even zo gaan dan, volgende game zonder ufo's please..
    Ik heb de hele dag nog géén ufo gezien
    Lijkt dus toch verholpen...
    Ook geen gecrashte vliegtuigen meer gehad of verdwenen rails...
    pi_59194121
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 11:45 schreef MaxMark het volgende:

    [..]

    Ha, dat is niks

    [ afbeelding ]
    pi_59194610
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 07:38 schreef Automatic_Rock het volgende:

    [..]

    Ja, dan heb je treinen die +/-120.000 per jaar verdienen... Ik denk als je de helft van de treinen opdoekt dat de rest +/-500.000 per jaar gaan verdienen, misschien nog meer
    Dat is wel een goed punt inderdaad, het ziet er alleen zo mooi uit

    Ben al bezig om het wat efficiėnter te maken op de knelpunten en de winst per treinstel omhoog te krijgen.

    Ben er inmiddels ook achter dat als je over een lengte van zo'n 35 tegels géén seinen plaatst, dat je een mooi doseersysteem krijgt zodat de treinen op een vaste afstand van elkaar gaan rijden.
    Voordeel is dat het bij de stations mooier aansluit en er altijd één trein wegrijdt terwijl er een volgende bijkomt.
    Uiteraard vooral geschikt voor personenvervoer.
      zaterdag 7 juni 2008 @ 18:05:00 #268
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59198110
    De fokservers gaan straks offline. Ik ga een tweede HD in mijn server plaatsen, dus hij moet ff uit. Zit nu 180GB iin, komt 750GB bij
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59198714
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 18:05 schreef Merovingian het volgende:
    De fokservers gaan straks offline. Ik ga een tweede HD in mijn server plaatsen, dus hij moet ff uit. Zit nu 180GB iin, komt 750GB bij


    Komt ie weer snel online dan? Gaat net zo lekker
      zaterdag 7 juni 2008 @ 19:30:41 #270
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59200206
    Serverupgrade is uitgesteld naar morgen. Maar als alles goed gaat is ie niet lang offline. PC uitzetten, HD inpluggen, PC aanzetten en alles draait weer... Maargoed, morgen dus.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59200731
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 19:30 schreef Merovingian het volgende:
    Serverupgrade is uitgesteld naar morgen. Maar als alles goed gaat is ie niet lang offline. PC uitzetten, HD inpluggen, PC aanzetten en alles draait weer... Maargoed, morgen dus.
    Oké dan

    Waar is iedereen?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 20:42:16 #272
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59202185
    Na die ene Ufo heb ik niks meer gezien. Dus ik denk dat het opgelost is Mero
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zaterdag 7 juni 2008 @ 23:56:10 #273
    193591 yorP
    (Insert leuke tekst hier)
    pi_59207208
    quote:
    Op vrijdag 6 juni 2008 15:50 schreef Merovingian het volgende:
    Server moets ik resetten om rampen uit te zetten, dus jullie wachtwoorden zijn allemaal weg. Dit is normaal, kan ik niets aan doen. Hopen dat er geen kneuzige fokkers zijn die je company gaan verneuken is het enige dat je kan doen.
    In nightlies hebben ze een console-functie toegevoegd waarmee je difficulty-settings aan kunt passen
    Always remember you're unique, just like everyone else.
    Kijk een signature! :D:D
    pi_59208827
    D.Duck transport in crisis:

    *** klikbaar formaat ***


    Echt een mega opstopping
      zondag 8 juni 2008 @ 08:49:25 #275
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59211596
    quote:
    Op zaterdag 7 juni 2008 23:56 schreef yorP het volgende:

    [..]

    In nightlies hebben ze een console-functie toegevoegd waarmee je difficulty-settings aan kunt passen
    Dan hoop ik dat ze dat dat ook in 0.6.2 stoppen
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 01:11 schreef MaGNeT het volgende:
    D.Duck transport in crisis:

    *** klikbaar formaat ***
    [ afbeelding ]

    Echt een mega opstopping
    Je moet aan en afvoer van stations ook niet over een zelfde spoor of soort rotonde laten lopen, dat geeft gegarandeerd deadlockts. Wegrijdende treinen blokkeren aankomende treinen die de wegrijdende treinen weer blokkeren...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 8 juni 2008 @ 11:00:36 #276
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59212703
    Ik kan ze ook geen minuut alleen laten he! Maargoed de crisis is over

    Probleem met de rotonde oplossing is dat je voldoende buffer nodig heb, daar had ik geen rekening mee gehouden. En omdat de aanvoer uit 4 verschillende richtingen komt, is het lastig om dit goed te laten lopen. Het probleem was dat de aanvoer lijn een aantal uitvoer lijnen kruisde, dit heb ik opgelost en nu zou het goed moeten werken.
    Wat een onzin, een signature..
    pi_59213468
    quote:
    Op zondag 8 juni 2008 11:00 schreef Racemol het volgende:
    Ik kan ze ook geen minuut alleen laten he! Maargoed de crisis is over

    Probleem met de rotonde oplossing is dat je voldoende buffer nodig heb, daar had ik geen rekening mee gehouden. En omdat de aanvoer uit 4 verschillende richtingen komt, is het lastig om dit goed te laten lopen. Het probleem was dat de aanvoer lijn een aantal uitvoer lijnen kruisde, dit heb ik opgelost en nu zou het goed moeten werken.
    zet de omkeer route een heel stuk terug, een stuk makkkelijker mss?
    Redacted
    pi_59218633
    OpenTTD is overigens erg goed voor m'n "Whatpulse" clicks
    pi_59256883


      maandag 9 juni 2008 @ 20:30:04 #280
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59256997
    Voetbalzooi op mijn server? Tsss
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59257310
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 20:30 schreef Merovingian het volgende:
    Voetbalzooi op mijn server? Tsss
    En weinig winstgevend ook nog eens...

    edit: is je server gecrashed? Ik kom er niet meer in
      maandag 9 juni 2008 @ 21:15:25 #282
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59258508
    Zoals ik al zei op de server: ik moest ff resetten in verband met inbouwen nieuwe HD en uitbreiden RAM. Nu is de boel weer online met 750GB extra HD-ruimte en 2 extra GB RAM (waarvan slechts 1,25 zichtbaar, maarja dat wist ik van tevoren).
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59259384
    quote:
    Op maandag 9 juni 2008 21:15 schreef Merovingian het volgende:
    Zoals ik al zei op de server: ik moest ff resetten in verband met inbouwen nieuwe HD en uitbreiden RAM. Nu is de boel weer online met 750GB extra HD-ruimte en 2 extra GB RAM (waarvan slechts 1,25 zichtbaar, maarja dat wist ik van tevoren).
    Tof!
    pi_59296544
    wie is het creatiefst in Openttd ontwerp ?
    Redacted
      woensdag 11 juni 2008 @ 07:39:54 #285
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59296663
    Ik vind het altijd wel leuk om een map te maken
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:54:45 #286
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59297291
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 07:03 schreef cablegunmaster het volgende:
    wie is het creatiefst in Openttd ontwerp ?
    Ontwerp van wat? Maps, junctions, newgrfs?
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59316761
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:54 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Ontwerp van wat? Maps, junctions, newgrfs?
    ontwerp van letters, boodschappen sturen :p / maffigheden.

    geen ongame dingen zoalswat je net noemt :p

    creatieve map in zin van echt rare layout bvb een gezicht? of locomotief kaart.
    Redacted
      vrijdag 13 juni 2008 @ 22:18:03 #288
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59376042
    Zal ik de Pittige editie maar eens resetten? Het is aardig volgebouwd en begint ook rustig te worden qua spelers...
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 01:42:02 #289
    8428 Racemol
    ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ
    pi_59381552
    D. Duck zegt ja
    Wat een onzin, een signature..
    pi_59388458
    Bijna vol, maar toch ff TVPtje plaatsen.



    Zit momenteel met kameraad OpenTTD r13377M (custom build) te spelen. Mét Path Based Signalling!!!
      zaterdag 14 juni 2008 @ 23:17:45 #291
    27167 SuperWeber
    Heeft de afslag gemist...
    pi_59397421
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 22:18 schreef Merovingian het volgende:
    Zal ik de Pittige editie maar eens resetten? Het is aardig volgebouwd en begint ook rustig te worden qua spelers...
    3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
      zaterdag 14 juni 2008 @ 23:26:16 #292
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59397589


    We hebben weer een reset! Wachtwoord is nog steeds fokyou net als de gewone fokserver.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59399025
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 23:26 schreef Merovingian het volgende:
    [ afbeelding ]

    We hebben weer een reset! Wachtwoord is nog steeds fokyou net als de gewone fokserver.
    Mooi!
    Ik ben morgen ook van de partij
    Jammer van de huidige game; ik was in Budel afgelopen 2 dagen. Heb ik "gewonnen"?
    pi_59401027
    Ben je druk met downloads ofzo? Het laden van de kaart duurt 2 a 3 minuten en de verbinding valt iedere keer weg.
    Zodra ik wat wil bouwen is het *** klik ****...
    Verder geen internetklachten hier.

    [ Bericht 16% gewijzigd door TheFreshPrince op 15-06-2008 07:53:19 ]
      zondag 15 juni 2008 @ 10:33:44 #295
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59401804
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 07:37 schreef MaGNeT het volgende:
    Ben je druk met downloads ofzo? Het laden van de kaart duurt 2 a 3 minuten en de verbinding valt iedere keer weg.
    Zodra ik wat wil bouwen is het *** klik ****...
    Verder geen internetklachten hier.
    Euh, tot 8 uur 's ochtends staat utorrent mijn upload dicht te trekken. Na 8 uur nogmaals proberen

    En mijn downloaden staat natuurlijk los van het downloaden door jou, dat is mijn upload
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59406285
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 10:33 schreef Merovingian het volgende:

    [..]

    Euh, tot 8 uur 's ochtends staat utorrent mijn upload dicht te trekken. Na 8 uur nogmaals proberen

    En mijn downloaden staat natuurlijk los van het downloaden door jou, dat is mijn upload
    Had al zo'n vermoeden
    Het werkt inmiddels perfect

    Waar blijft iedereen?
      zondag 15 juni 2008 @ 17:12:56 #297
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59408814
    Ik sla een ronde over
    Staat inflatie nu aan trouwens?
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 15 juni 2008 @ 17:46:44 #298
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59409485
    Ik heb inflatie altijd uit staan op de server, anders is het op een gegeven moment niet meer te spelen.
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
      zondag 15 juni 2008 @ 18:15:52 #299
    36763 Automatic_Rock
    Onaangepast eerlijk..
    pi_59409997
    Vorige week ofzo werd er op de (pittige) server gesproken dat het misschien wel een leuk idee was om de volgende keer inflatie aan te zetten. Om het wat extra pittig te maken zeg maar
    Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
      zondag 15 juni 2008 @ 18:16:59 #300
    65252 Bart
    Slecht voor de gezondheid
    pi_59410006
    Dat wordt dan het volgende potje
    I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
    Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
    Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
    pi_59411556
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 18:16 schreef Merovingian het volgende:
    Dat wordt dan het volgende potje
    Lijkt me ook een leuk plan voor de volgende keer.
    Het is nog niet pittig genoeg

    Maar vermaak me wel weer optimaal
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')