quote:Op maandag 2 juni 2008 18:15 schreef Merovingian het volgende:
Server is nu versie 0.6.1
Huidge map is weer geladen, passwords zijn echter gereset, dus wie het eerst komt...
Wel erg veel steden dit keer, vond het vorige map wel fijn zo weinigquote:Op maandag 2 juni 2008 21:49 schreef Merovingian het volgende:
Oke, ik zal hem zo wel resetten dan. Kan Danny dan even de Fok-database server resetten, zodat het wat sneller gaat? Niet te doen zo
Instelling is gewoon hetzelfde...quote:Op maandag 2 juni 2008 21:57 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wel erg veel steden dit keer, vond het vorige map wel fijn zo weinig
Ik draai er nu 3. Dus 2 is niet te ver neequote:Op dinsdag 3 juni 2008 06:06 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kan je 2 servers tegelijkertijd laten draaien Mero, of gaat dat te ver??
Ik dacht misschien is het een idee om een fokserver-easy en een fokserver-hard te maken?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:16 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik draai er nu 3. Dus 2 is niet te ver nee
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 11:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ik ben opzich voorAlleen ben ik wel een voorstander van crashes uit, zodat je niet als je na een lange dag werken aanmeld tot de conclusie moet komen dat al je vliegtuigen het loodje hebben gelegd
Goed plan. Als je dan ook meteen de reset op 24 of 36 uur kan zetten is het helemaal feestquote:Op dinsdag 3 juni 2008 09:51 schreef Merovingian het volgende:
Dat is uiteraard mogelijk. Meer mensen voor? Als er maar 1 speler op komt is het ook zo zielig voor AR.
Nee, daar heb je gelijk aan, maar beginnen in 2160 is ook niet leuk..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 12:23 schreef Automatic_Rock het volgende:
Uhmm, ik ben juist tegen een reset
Anders heb je nooit tijd om een groot netwerk op te zetten (tenzij je geen werk/studie/leven hebt)
10 bvb of is dat al teveelquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:09 schreef Automatic_Rock het volgende:
En een limiet op het aantal vliegtuigen per speler geeft ook een grotere uitdagen
Weinig steden zou ik niet doen, anders ben je ook met maar 6 spelers snel uitgespeeld qua personenvervoer.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:03 schreef Proximo het volgende:Ik ben ook wel voor, crashes uit is top
![]()
Als je dan weinig steden en de stedengroei ook nog op minimaal zet is het echt een uitdaging
Wat mij betreft primaquote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:21 schreef Merovingian het volgende:
Ik kan vliegtuigen ook uitzetten, heb je ook geen last van crashes
Helaas is de beste optie ja..quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Merovingian het volgende:
Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
Ja, daar zouden ze van OpenTTD iets op moeten verzinnenquote:
ik hoopte er wel op ja.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:32 schreef Merovingian het volgende:
Alles naar depot sturen, spoor upgraden, maglevs bouwen en orders kopieren. Dat is bij mijn weten het snelste. Je kan niet makkelijk treinen upgraden als je daar op hoopt, je zult echt nieuwe moeten bouwen.
Acht uur in de avond mag ik hopen?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:15 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
10 bvb of is dat al teveel?
en als je niet wil beginnen , spreek een tijd af !!!![]()
bvb woensdag om 8 uur ?dan begin je heel vroeg met zijn allen
![]()
Mwoach, het moet ook weer niet ál te makkelijk worden.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 13:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ja, daar zouden ze van OpenTTD iets op moeten verzinnen
Je kon altijd al kiezen, je kon alleen niet je spoor vervangen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, het moet ook weer niet ál te makkelijk worden.
Vroeger (voor OpenTTD), moest je ook alle treinen handmatig vervangen, en wee je gebeente als je een trein niet naar het depot had gestuurd. Die moest dus blijven staan voor eeuwig, want je kon niet gelijktijdig normaal spoor en monorail aanleggen, maar altijd één van de twee..
Maar het vervangen van treinen is de uitdaging van het spel. Het vervangen is gewoon lopende-band-werk in principequote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mwoach, het moet ook weer niet ál te makkelijk worden.
Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:39 schreef Automatic_Rock het volgende:
Maar het vervangen van treinen is de uitdaging van het spel. Het vervangen is gewoon lopende-band-werk in principe
autorail wtf? ik doe alles handmatig , waar slaat dat op ?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken..
Nu ja, het heet Autorail, is het knopje met het kruispunt, naast de 4 richtingknopjes voor spooraanleg. Kun je langere eindes in 1 keer leggen in alle richtingen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:42 schreef cablegunmaster het volgende:
autorail wtf? ik doe alles handmatig , waar slaat dat op ?![]()
laat eens zien ?
nah, ik dacht iets heel veel ingewikkelder zoals die copy paste patch, waar ik overigens nog niet aan begonnen ben -_-quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nu ja, het heet Autorail, is het knopje met het kruispunt, naast de 4 richtingknopjes voor spooraanleg. Kun je langere eindes in 1 keer leggen in alle richtingen.
Als het zo makkelijk was voor een CPU om een goed netwerk aan te leggen dan had de nieuwe AI ook al lang treinen.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Klopt, maar je bent dan wel meer betrokken bij het spel dan wanneer je alles met één druk op de knop kan vervangen. Anders kun je (met Autorail, Autosignal enz enz) net zo goed naar een potje tussen een paar CPU-spelers kijken..
Ik snap niet wat je hier bedoeldquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:12 schreef cablegunmaster het volgende:
want het meeste blijft alsnog alle bochten/ kanten op gaan (voor al in gemiddelde mappen )
Tropical landscape, ook een mooiequote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:37 schreef Automatic_Rock het volgende:
Mero, als ik alles samenvat voor een eventuele fokserver-hard kom ik op zoiets uit:
max 6 spelers
reset op aanvraag in dit topic
max 20 vliegtuigen
chrashes uit
Aantal steden: normaal
groeisnelheid: laag
Aantal industrieën: laag
primaire industrie: 'onderzoek'
terreintype: bergachtig
gladheid: ruig
max lening 400.000, rente 4%
subsidie 1,5x
bouwkosten: hoog
brandstofkosten: hoog
Wat vind iedereen hiervan?? Sommige dingen zijn nog niet ter sprake gekomen, en heb ik voor nu mijn mening maar opgegeven
kijk in mn save game en je snapt hetquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je hier bedoeld
Te veel stations en te weinig bouwruimte? Ben jij zo'n figuur dat L vormige stations bouwt, en dan maar 1 zijde er van gebruikt en met de rest van het station de halve map blocked?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:51 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
kijk in mn save game en je snapt heteen stukje in dit topic,
iets teveel stationsetc...te weinig bouwruimte ^^
kijk de save game nou maar XD.....quote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Te veel stations en te weinig bouwruimte? Ben jij zo'n figuur dat L vormige stations bouwt, en dan maar 1 zijde er van gebruikt en met de rest van het station de halve map blocked?
Ik heb die savegame bekeken en ik snap ten eerste niet wat het probleem is. En ik snap niet wat eventuele ruimte-tekort met autorail temaken heeftquote:Op dinsdag 3 juni 2008 16:58 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
kijk de save game nou maar XD.....
Openttd 0.6.0 final gebruikt.
http://www.savefile.com/files/1587527
ach laat maar zitten, het gaat erom dat ik altijd teveel stations bouw,quote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:07 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik heb die savegame bekeken en ik snap ten eerste niet wat het probleem is. En ik snap niet wat eventuele ruimte-tekort met autorail temaken heeft![]()
Dat zal dan waarschijnlijk zijn om bv een 2e kolenmijn ook binnen het gebied van het station te laten vallenquote:Op dinsdag 3 juni 2008 17:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, kijk na een uur of wat op de fok server en je ziet ongetwijfeld gigantische stations verschijnen met een "zijvleugel" tegen het station aan, zonder sporen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |