abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58853972
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:05 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, weet je wat een goeie maatregel zou zijn? Bouwen!
That just might work! !
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_58854252
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

That just might work! !

"Holy cow Cap'n, that moight jast wurrrk!"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 23 mei 2008 @ 13:23:20 #28
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_58854425
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:47 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mileudefensie doet bijna alleen maar dingen tegen wegen en bedrijven ed. Flat en huizen wordt meestal omheen gezet dus dat moet toch prima zijn?

Je woont niet in een hoogoven?
Nee hoor die stoppen ook woningbouw projecten omdat die te dicht naast een bestaande snelweg zou liggen. Want ook huizenbouwen is slecht voor het milieu. Immers er stonden bomen en grans en vogels etc op de plaats waar nu huizen komen.

Hoogovens... Uitzending vorige week van Zembla.. Hoogovens (Nederlandse staal fabrikant) stoot van sommige schadelijke stoffen meer uit dan de rest van Nederland samen.. Dus je zou zeggen geen huizen meer bouwen in een straal van 50 km van Hoogovens....
  † In Memoriam † vrijdag 23 mei 2008 @ 13:31:27 #29
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58854658
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 13:23 schreef HarryP het volgende:
Nee hoor die stoppen ook woningbouw projecten omdat die te dicht naast een bestaande snelweg zou liggen. Want ook huizenbouwen is slecht voor het milieu. Immers er stonden bomen en grans en vogels etc op de plaats waar nu huizen komen.
Ok, dat wist ik niet. Ik dacht dat ze huizen meestal wel met rust lieten.
quote:
Hoogovens... Uitzending vorige week van Zembla.. Hoogovens (Nederlandse staal fabrikant) stoot van sommige schadelijke stoffen meer uit dan de rest van Nederland samen.. Dus je zou zeggen geen huizen meer bouwen in een straal van 50 km van Hoogovens....
Nee, dan zou je zeggen dat je Hoogovens verantwoordelijk maakt voor haar uitstoot.
Carpe Libertatem
pi_58858639
liberaliseer die markt alsjeblieft zo snel mogelijk
  vrijdag 23 mei 2008 @ 17:28:29 #31
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_58861214
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:17 schreef Pool het volgende:
Ook als de staat ineens alle welstandscommissies, milieuregels en EU-landbouwsubsidies zou afschaffen, dan nog zakt de grondprijs niet plotseling naar 10 euro.
Maar wel als je alle bestemmingsplannen over boord gooit. Dan verdwijnt in een klap het grootste deel van de schaarste.
pi_58864097
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 08:24 schreef RemcoDelft het volgende:
, en ook niet meer een vergunning aanvragen om een boom om te zagen in je tuin,
Dat mag binnenkort .
quote:
en als je een stukje grond koopt mag je gewoon een huis neerzetten! Wedden dat de woningnood opeens weg is?
Nonsens, er mag nu al zoveel meer gebouwd worden dan er wordt neergezet. Dus met een hoop regels minder zal er niet plotseling veel meer gebouwd worden.
quote:
Let wel dat nog geen 10% van Nederland nu bebouwd is, als daar 1% bijkomt is alles opgelost!
En ook dat is baarlijke nonsens .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_58864195
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:57 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Van 1000 naar 10 zal niet zo snel gebeuren. Maar het feit is dat de grondprijzen in geen verhouding staan met dat wat een boer ervoor krijgt en de kosten van het bouwrijp maken. Het is HET middel tegen de files: meer bouwen rond de grote steden.
Dat is juist het middel om meer files te krijgen. Kijk eens naar Los Angeles het schoolvoorbeeld van Urban Sprawl en fileproblemen. Als iedereen namelijk overal mag bouwen dan is het nogal de vraag of de infrastructuur zich meeontwikkelt. Want veel ontsluitingen worden nu juist gebouwd van een deel van de winst op bouwgrond.
quote:
Het grote probleem daarbij is dat het de huizenprijzen sterk drukt en als je dus te snel gaat bouwen de huizenmarkt op slot gooit door de hoge hypotheken die reeds zijn afgesloten. En de overheden die niet meer zo belachelijk veel kunnen verdienen aan grond en dus genoodzaakt zijn efficienter te gaan werken. (Of via een andere achterdeur geld binnen te harken.)
Wat er dus voor zorgt dat binnenstedelijke herstructureringsprojecten op b.v. vervuilde fabriekslocaties er niet meer inzitten. Veel extra verpaupering in de steden als bijeffect dus.
pi_58864238
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:28 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Maar wel als je alle bestemmingsplannen over boord gooit. Dan verdwijnt in een klap het grootste deel van de schaarste.
Waarna mensen weer bij de gemeente gaan klagen dat hun kind niet kan slapen en astma heeft omdat dat nieuwe goedkope huis toch wel dicht op die fabriek en drukke weg is gebouwd .
Je ontkomt gewoon niet aan een stuk functiescheiding als je een land min of meer gezond wilt houden.
pi_58865304
Grappig! ik zit hier het woonkrantje te lezen. Een eengezinswoning moet hier minimaal 500 Euro aan huur opbrengen. Dan heb je het over een woning gebouwd begin jaren 50. Een nieuwbouwwoning begint bij 650 Euro. Volgens het krantje krijg voor de laatstgenoemde woning geen huursubsidie.

Als alleenstaande krijg je pas huursubsidie als je inkomen lager is dan 20.600 Euro bruto.
Dus ik vraag mij af: Wat is nu een lage huur? En wat bedoelen zij met hoge inkomens?

Is een modaal inkomen een hoog inkomen? Kopen kan je niet! Huursubsidie krijg je ook niet. Wat dan als de huren omhoog gaan? Waarvan moeten de mensen het betalen?
pi_58865712
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:49 schreef du_ke het volgende:
Dat is juist het middel om meer files te krijgen. Kijk eens naar Los Angeles het schoolvoorbeeld van Urban Sprawl en fileproblemen. Als iedereen namelijk overal mag bouwen dan is het nogal de vraag of de infrastructuur zich meeontwikkelt. Want veel ontsluitingen worden nu juist gebouwd van een deel van de winst op bouwgrond.
Waar zeg ik dat je maar wat raak moet bouwen? Ik zeg dat je vrije kavels uit moet geven, dicht bij grote steden en niet er 15 km vanaf.
quote:
Wat er dus voor zorgt dat binnenstedelijke herstructureringsprojecten op b.v. vervuilde fabriekslocaties er niet meer inzitten. Veel extra verpaupering in de steden als bijeffect dus.
Dat zal niet meer of minder zijn dan nu het geval is. Juist omdat het zo lucratief is om maar uit te waaieren, blijven grote vlakten als oud industrieterrein liggen. (Dat is hier in het oosten zowel het geval in Almelo, Hengelo als Enschede.) Het wordt niet erger, omdat het bij de keuze inbreiden of uitbreiden gaat om het verschil in waarde/kosten tussen deze opties. En dat verschil verandert niet.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:13:43 #37
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_58866050
Bij elke maatregel die genomen gaat worden is er iig 1 partij die er op achteruitgaat. Ik voorspel dat er de komende jaren niks zal veranderen, behalve de hoeveelheid subsidies.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_58867487
ik woon nu in een flatje van 350 euro, en als student zou ik echt niet meer kunnen betalen.

Krijg overigens gewoon huursubsidie, maar omdat ik onder de 23 ben krijg ik een stuk minder, en bovendien mag ik niks duurders dan ca. 340 euro (kale huur) huren.
pi_58868137
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Waarna mensen weer bij de gemeente gaan klagen dat hun kind niet kan slapen en astma heeft omdat dat nieuwe goedkope huis toch wel dicht op die fabriek en drukke weg is gebouwd .
Je ontkomt gewoon niet aan een stuk functiescheiding als je een land min of meer gezond wilt houden.
Ah, is dat waarom de overheid in de jaren '60 en '70 het fenomeen slaapsteden heeft geintroduceerd?
  zaterdag 24 mei 2008 @ 08:43:32 #40
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_58873051
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:51 schreef du_ke het volgende:
Dat is een kwestie van verantwoordelijkheid dragen voor je eigen keuzes.
quote:
Waarom zou je een land gezond willen houden? Gezondheid is iets wat hoort bij het individu en waar het individu voor verantwoordelijk is. Dat 'wij weten wat goed voor u is' moet maar eens afgelopen zijn.
pi_58873103
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:43 schreef NewOrder het volgende:

Waarom zou je een land gezond willen houden? Gezondheid is iets wat hoort bij het individu en waar het individu voor verantwoordelijk is.
Een land is niet gezond, een in een land wonende verzameling individuen is gezond (of niet).
quote:
Dat 'wij weten wat goed voor u is' moet maar eens afgelopen zijn.
De losse individuen hebben belang bij gezondheid van anderen, en worden bedreigd door ongezondheid van anderen, en hebben belang bij toezicht op hun eigen gezondheidstoestand. Het is ieders verantwoordelijkheid mede toe te zien op gezondheid van anderen. De mate waarin en de wijze waarop is de vraag.
Maar het idee dat individuele gezondheid alleen een zaak is van betrokken individu is absurd - tenzij je in je uppie op een eiland woont misschien.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58873111
Het zou eens tijd worden. Maar ik moet het allemaal nog zien. De PvdA zal wel weer dwars gaan liggen, of er duizend en één andere regeltjes voor in de plaats willen. Zogenaamd om de 'zwakkeren (lees: 'de eigen baantjes') te beschermen'.
pi_58873118
laten ze maar eens wat grond (strontweilanden) vrijgeven voor woningbouw dan is de schaarste zo opgelost

De huidige huurwoningen zijn meest rond 1970 gebouwd voor 30.000 gulden
geef 10.000 ha vrij in het groene hart en het is klaar
pi_58873125
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:55 schreef henkway het volgende:
laten ze maar eens wat grond (strontweilanden) vrijgeven voor woningbouw dan is de schaarste zo opgelost
Nee, dat kan niet, want daar moeten wegen en kantoren komen. Da's veul belangrijker.
pi_58873172
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:54 schreef RonaldRegen het volgende:
Het zou eens tijd worden. Maar ik moet het allemaal nog zien. De PvdA zal wel weer dwars gaan liggen, of er duizend en één andere regeltjes voor in de plaats willen. Zogenaamd om de 'zwakkeren (lees: 'de eigen baantjes') te beschermen'.
Het CPB bekijkt de komende maanden hoe de huurmarkt het beste kan worden aangepast. Het planbureau onderzoekt daarnaast alternatieve manieren waarop de overheid de woningcorporaties moet aansturen..

Huurmarkt 'aanpassen'. Overheid woningcoorperatie 'aansturen'.
Hoe & wat wordt 'bestudeerd' door het Centrale PlanBureau.

Hoe kom je erbij dat er een optie zou zijn zonder 1001 regeltjes?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58873223
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:06 schreef sigme het volgende:

[..]

Het CPB bekijkt de komende maanden hoe de huurmarkt het beste kan worden aangepast. Het planbureau onderzoekt daarnaast alternatieve manieren waarop de overheid de woningcorporaties moet aansturen..

Huurmarkt 'aanpassen'. Overheid woningcoorperatie 'aansturen'.
Hoe & wat wordt 'bestudeerd' door het Centrale PlanBureau.

Hoe kom je erbij dat er een optie zou zijn zonder 1001 regeltjes?
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het een politieke keuze is om die optie niet te laten bestaan.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:25:37 #47
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_58873296
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 05:26 schreef sigme het volgende:Dat zorgt ervoor dat mensen die eenmaal een huurwoning hebben bemachtigd, nauwelijks verhuizen. Op die manier blijven huizen die eigenlijk bedoeld zijn voor minderbedeelden bezet door mensen door een hoog inkomen. Dit verschijnsel heet ‘scheef wonen’.
Ik woon hardstikke scheef
Stom systeem puur omdat de overheid zich er weer mee bemoeit. Maar waarom zou ik meer voor een woning moeten betalen dan Harry de straatveger? Ik hoef toch ook niet meer te betalen bij de bakker?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_58873314
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 09:25 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik woon hardstikke scheef
Stom systeem puur omdat de overheid zich er weer mee bemoeit. Maar waarom zou ik meer voor een woning moeten betalen dan Harry de straatveger? Ik hoef toch ook niet meer te betalen bij de bakker?
omdat men het vertikt grond vrij te geven voor woningbouw
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:40:52 #49
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_58873399
Of omdat men weer jaarlijks vele tienduizenden binenlaat via gezinherenigingen, generaal pardon, asiel en arbeidsimmigratie. DIe mensen moeten natuurlijk wel ergens wonen..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 09:55:58 #50
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_58873518
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 08:53 schreef sigme het volgende:
Een land is niet gezond, een in een land wonende verzameling individuen is gezond (of niet).
Waarom is een verzameling individuen gezond of niet gezond? Dat is toch niet meer dan het plakken van labels volgens een bepaalde methodiek?
quote:
De losse individuen hebben belang bij gezondheid van anderen, en worden bedreigd door ongezondheid van anderen, en hebben belang bij toezicht op hun eigen gezondheidstoestand. Het is ieders verantwoordelijkheid mede toe te zien op gezondheid van anderen.
Het is ieders verantwoordelijkheid om toe te zien op de eigen gezondheid. Als die eigen gezondheid in gevaar komt door het handelen van anderen, pas dan is het tijd om daar iets aan te doen.
quote:
Maar het idee dat individuele gezondheid alleen een zaak is van betrokken individu is absurd - tenzij je in je uppie op een eiland woont misschien.
Dat zei ik dan ook niet. Het is een verschil van perspectief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')