abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58959008
quote:
Op dinsdag 27 mei 2008 21:18 schreef nachtdier2 het volgende:
Zo voelt het gewoon..zo handelen ze. Snap ook wel dat het uiteindelijk de bedoeling is dat er betaald wordt, maar dat kunnen ze ook anders doen.

Ik heb mn poten uitgestoken, heb brieven geschreven, mn verhaal uitgelegd. Heeft geen zin, zowel jegens IBg als deurwaarder niet. Ik zie het daarom als onrecht, gewoon omdat je volkomen machteloos staat en het volkomen overbodig is allemaal.
Hou eens op met je gejank joh. Je hebt het op aan te laten komen. Klaar. Blaren, billen, er op zitten.

En nu je kop laten hangen heeft al helemaal geen effect. Neem zo snel mogelijk contact op en probeer gelijk wat te regelen. Hoe langer je wacht, hoe groter de ellende. En dat zou je nu moeten weten.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_63052108
Ach ja... de IB Groep heeft gewoon een choas administratie...

Had 2 maanden niet betaald (maanden mei en juni), mijn fout... prima... wel netjes doorbetaald, dus verder niks aan de hand... Werd netjes voor de laatste maal geattendeerd door de IBG dat ik de betreffende maanden achterstond, dus netjes en "optijd" betaald door middel van een overboeking (geen acceptgiro) met de vermeldingen over welke maanden... mei en juni dus.... Wat doet de IBG groep... boekt dit weg op juni en oktober... De maand oktober had ik al betaald... en kreeg toen te horen dat ze een deurwaarder sturen voor de maanden mei en juni...

Heb met de deurwaarder gesproken dat ik wel degelijk "optijd" was met betalingen en dat bij de IB groep een fikse boekingsfout hadden gemaakt... tja niks mee te maken en ze konden niks aan doen...

Rechtsbijstand ingeschakeld en gaven me gelijk in de zaak, maar om torenhoge kosten te voorkomen hebben ze dit met protest betaald... M.a.w. ik had 2 maanden betaald en de rechtsbijstand had nog eens 2 maanden betaald incl. deurwaarders kosten...

Nu komt het mooie... De IB Groep heeft deze teveel betalingen nooit verder verwerkt... en ze weten niet waar de centen zijn... cq. of het wel binnen is gekomen... Wat een prutsers...

Ik ben van mening dat als je echt te laat bent ook (helaas) op de blaren moet zitten, maar dan wel als het terecht is !
pi_63496484
Zo, ook hier maar eens een update geven.

-Er is beslag gelegd op mn inkomen
-Er is beslag gelegd op mn spullen

Maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 25 november 2008 @ 07:17:44 #104
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_63497248
Die deurwaarder heeft gewoon zijn werk gedaan en daarvoor wordt ie betaald. Dat hij achteraf ten onrechte is ingeschakeld, kan hij ook niet helpen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_63499608
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:17 schreef Rewimo het volgende:
Die deurwaarder heeft gewoon zijn werk gedaan en daarvoor wordt ie betaald. Dat hij achteraf ten onrechte is ingeschakeld, kan hij ook niet helpen.
Een deurwaarder/incassobureau kan - bij het aannemen van de zaak - natuurlijk wel kijken of de vordering terecht is ? Een rijtje onterechte incasso ´s is ook niet echt goed voor zijn naam ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_63499924
Never Mind
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:15:10 #107
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_63501247
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 01:44 schreef nachtdier2 het volgende:
Zo, ook hier maar eens een update geven.

-Er is beslag gelegd op mn inkomen
-Er is beslag gelegd op mn spullen

Maar...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat het in ieder geval alsnog rechtgezet en opgelost is!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_63509338
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 07:17 schreef Rewimo het volgende:
Bij gerede twijfel, zou zo'n deurwaarder moeten stoppen met zijn activiteiten. Deurwaarder verwijst naar IB-g voor vragen, de IB-g verwijst naar de deurwaarder.

Bovendien moet zo;n deurwaarder ook fatsoen in zn bol moeten hebben, om als iemand aangeeft een boze brief te gaan sturen op zijn minste de schuldenaar te laten wachten op een reactie daarop. Die reactie kwam dus iets van 2 dagen NA de beslaglegging op mn bankrekening. Ook iets waarom ik boos ben. Per mail kan de IB-g binnen 1-2 dagen reageren, maar als je dezelfde mail in een briefvorm stuurt, krijg je pas 3-4 weken later een reactie. En dan is het dus al te laat...

Maar goed, het is gelukkig opgelost.
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
pi_63511184
Voor je gemoedsrust: de deurwaarder krijgt zijn geld niet. Kwestie van contract met IBG. Ze krijgen EUR 20,00 vooruit per zaak en de rest is pech voor hun als het niet meer geind mag worden.

Voor wat betreft betalingsregelingen met IBG: is afhankelijk van schuldsoort en hoever je het laat komen. Schuld al bij deurwaarder: nooit. OV-schuld: altijd, minimaal ¤ 45,00 pm. Achterstallige termijnen rentedragende lening: eenmalig, aflossen in max 12 maanden. Lesgeld: nooit.
  dinsdag 25 november 2008 @ 18:35:01 #110
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_63513967
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een deurwaarder/incassobureau kan - bij het aannemen van de zaak - natuurlijk wel kijken of de vordering terecht is ? Een rijtje onterechte incasso ´s is ook niet echt goed voor zijn naam ?
Of een vordering terecht is is een vraag voor een rechter, niet voor een deurwaarder. Wanneer er een geldige titel is, dan is de deurwaarder gerechtigd om beslag te leggen. De vraag of de vordering terecht is is dan ofwel door de rechter behandeld, ofwel kan behandeld worden door in verzet te gaan (dat laatste bij overheidsinstanties).
pi_73145192
Ik wil toch even laten weten dat ik het in principe eens ben met gedachte waar deze discussie mee begon. Inbeslag name door een deurwaarder kan gebeuren. Echter als het tot dat droevige moment komt zie ik geen reden om deuren open te gaan breken terwijl de schuldenaar best bereid is om thuis te zijn en de deur open te doen als hij maar weet waneer en hoe laat de deurwaarder langs wil komen.

Ik heb ook een dreigbrief van van den Berg de Rie & Uyterlinde (gerechts deurwaarder IBG) gekregen.
(Ik ben het niet eens met de kosten die de deurwaarder in rekening brengt. Volgens mij strookt die niet met het raport voorwerkII.maar daar gaat dit niet om.)

Zij dreigen er mee op een willekeurig tijdstip langs te komen mijn deur open te breken en spullen te gaan mee nemen. Zelfs als dit nodig zou zijn. Ik zie geen enkele reden waarom men niet kan aankondigen waneer men langs wil komen, zo dat ik er ben en de deur open kan doen.

"We trappen de deur in en nemen mee wat we willen als je niet betaald." Dat verwacht je van de Mafia niet van de overheid.
Er is tot mijn verbazing kennelijk niet veel voor nodig om het IBG je voordeur te laten forceren zonder dat er ook maar een rechter aan te pas is gekomen. Wetende wat ik nu weet was ik die studieschuld nooit aangegaan.
pi_73151361
Toevallig stuit ik net op dit punt:

Het komt regelmatig voor dat de deurwaarder in een brief een concrete datum noemt waarop hij beslag op de inboedel komt leggen en vervolgens zonder bericht niet komt opdagen. Kennelijk was de deurwaarder helemaal niet van plan beslag op de inboedel te leggen. Volgens de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders (tuchtrechter) dient de deurwaarder te melden wanneer het beslag op de inboedel niet doorgaat.

Op adres: http://www.rijnstad.nl/schulden/beslag/inboedel.html#ONEIGEN

Nachtdier heeft gelijk met zijn orginele punt in deze discussie.
  zondag 27 september 2009 @ 17:21:55 #113
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73152861
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 01:30 schreef nachtdier2 het volgende:

[..]

Hoezo? Leg me dat eens uit?
Als je meteen betaald had, hadden ze niet langs hoeven komen en had je geen vrij hoeven nemen om ze op te wachten.

Ik heb een bloedhekel aan mensen die allerlei smoesjes verzinnen om onder een rekening uit te komen en dan ook nog denken dat ze benadeeld worden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 27 september 2009 @ 19:49:09 #114
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_73157366
Leuke reactie KAR-1

Maar, als je een brief van een deurwaarder krijgt dat ze langskomen voor inbeslagname, dan mag je ook wel verwachten dat ze langskomen. Dat was mijn punt.

Stel, ik zou diep in de shit hebben gezeten, maar werk me te pletter om daaruit te komen. Op die en die dag komt dus die deurwaarder langs en ik moet aanwezig zijn omdat er anders nog kosten bijkomen voor een slotenmaker, enz dan MOET ik dus vrijnemen.

Komen die centengraaiers dan dus niet langs, heb ik voor Jan L*l een dag vrijgenomen. Feitelijk kom je daarmee nog verder in de problemen want die dag vrij kost je dus gewoon een dag inkomsten. Inkomsten die je hard nodig zou hebben gehad om schuldeisers te betalen! Dat is dus mijn punt! Jij maakt dus onnodig kosten omdat die @(%# niet op komen dagen, terwijl je je die kosten niet kunt veroorloven.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_73157442
hoezo betaal je niet gewoon als je blijkbaar inkomen hebt.
  zondag 27 september 2009 @ 20:01:03 #116
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_73157761
Allereerst: dit gezeik is allang opgelost. IB-groep heeft de deurwaarder teruggefloten.

Waarom ik niet betaald heb? Omdat ik weiger voor een onterechte incasso op te draaien. Die deurwaarder had nergens voor nodig geweest.

Daarnaast zijn er zelfs met inkomsten lang niet altijd mogelijkheden om te kunnen betalen. Maar dat is weer afhankelijk van de hoogte van de bedragen die met dit soort zaken gemoeid zijn.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:05:02 #117
251196 nachtdier5
1...2...3...4...
pi_73866311
quote:
Op zondag 27 september 2009 20:01 schreef nachtdier3 het volgende:
Allereerst: dit gezeik is allang opgelost. IB-groep heeft de deurwaarder teruggefloten.

Waarom ik niet betaald heb? Omdat ik weiger voor een onterechte incasso op te draaien. Die deurwaarder had nergens voor nodig geweest.

Daarnaast zijn er zelfs met inkomsten lang niet altijd mogelijkheden om te kunnen betalen. Maar dat is weer afhankelijk van de hoogte van de bedragen die met dit soort zaken gemoeid zijn.
Maar het blijft natuurlijk wel allemaal erg vaag.
Ik heb ook nog een topic lopen betreffende een vriend die me wat schuldig is, dat geld krijg ik ook maar niet binnen.
Misschien moet ik de IB groep anders voor hem inhuren, die halen zelfs mijn geld onterecht weg.

Vriend die geld maar niet terugbetaalt

[ Bericht 2% gewijzigd door nachtdier5 op 20-10-2009 00:10:47 ]
pi_73875994
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:05 schreef nachtdier5 het volgende:

[..]

Maar het blijft natuurlijk wel allemaal erg vaag.
Ik heb ook nog een topic lopen betreffende een vriend die me wat schuldig is, dat geld krijg ik ook maar niet binnen.
Misschien moet ik de IB groep anders voor hem inhuren, die halen zelfs mijn geld onterecht weg.

Vriend die geld maar niet terugbetaalt

Pfff nu weer nummer 5? En daarmee een topic kicken door jezelf te quoten? Met een link naar je topic waar men om een update blijft vragen?
Mafketel.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')