Je punt is?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Péle speelde voor de New York Cosmos omdat ie in het grootste voetballanxd wilde spelen
Reactie op jpuw niet ter zaken doende postquote:
Als je als speler (Heitinga) ziet dat je beste spelers steeds worden verkocht (Sneijder, van der Vaart, Ibrahimovic, Chivu, enzovoort) en je ziet dat de club elk seizoen spelers van het kaliber Rommedahl, Colin en Delorge haalt, dan kan ik wel begrijpen dat je dat niet echt ziet zitten. En tegenwoordig is er van échte clubliefde (als in je hele leven bij één club blijven) geen sprake. Degene die dat wel doen spelen al bij wereldclubs (Maldini, Giggs, Scholes, Totti).quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:37 schreef Breach het volgende:
Als je naar Atletico gaat (en je wilt zelf een stap hogerop) dan vind je dus eigenlijk dat je een hoger niveau aankan. Maar als je dan Ajacied in hart en nieren bent zou je er ook voor kunnen kiezen om met jou hoger niveau, je club weer gelijk te trekken met clubs als HSV en Atletico die nu beter zijn...
Supporters gelul.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:37 schreef Breach het volgende:
Overigens gun ik als geen ander Heitinga zijn transfer. Maar ik zou het zelf (mocht ik zijn kwaliteiten hebben) niet doen.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Reactie op jpuw niet ter zaken doende post
Ja, ach. Spelen voor Feyenoord om Ajax te fucken vind ik not done, net zoals een arbitragezaak aanspannen tegen je club. Kan me dus best voorstellen dat om die redenen iemand niet wordt gekozen, het maakt dan helemaal niet uit hoe een voetbalgrootheid iemand was.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet.
Maar daar het niet om. Het ging eriom dat ze Heitinga boven Cruijff plaatsten
Dat betekent dus dat niet iedereen de stap hoeft te maken. Als je zo emotioneel afscheid neemt (en zijn tranen waren 100% zeker echt, daar twijfel ik niet aan) dan lijkt het me toch dat je het moeilijk krijgt als je bij een andere club gaat spelen, ook al is dat tegen grotere namen en voor meer geld (al zal dat laatste zeker geen reden voor hem zijn geweest).quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:42 schreef VoreG het volgende:
[..]
Supporters gelul.
Op gegeven moment krijg je de kans om in het buitenland te voetballen, tegen wereldsterren, in wereldstadions en je krijgt meer betaald.
Iedereen denkt daar over na.
Tijden waren toen natuurlijk heel anders. Het is heel hard gegaan in de laatste 10/15 jaar.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:46 schreef Breach het volgende:
[..]
Danny Blind bleef wel bij Ajax, ook toen we een minder periode hadden. En die kon ook naar een grotere club en tegen grotere voetballers spelen. Maar hij bleef en in 95 maakte ie de winnende penalty waarmee ie de wereldbeker binnenhaalde...
In die periode werden we in 8 jaar tijd maar 1 keer kampioen hoor...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:48 schreef VoreG het volgende:
[..]
Tijden waren toen natuurlijk heel anders. Het is heel hard gegaan in de laatste 10/15 jaar.
Dat was in zijn nadagen toen ie weer geld moest verdienen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:43 schreef VoreG het volgende:
[..].
Je zegt dat Heitinga en VDV gek zijn omdat ze naar middelmatige ploegjes als HSV en Atletico gaan, maar je grote held Cruijff aanbid je terwijl hij voor ploegjes heeft gespeeld die de WC's van RKC Waalwijk niet eens mogen poetsen
Naar welke club kon Blind dan. Ik vond het maar een beperkte voetballer. Hij had Koeman voor zich in het Nederlands elftal die wel van wereldklasse wasquote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:46 schreef Breach het volgende:
Danny Blind bleef wel bij Ajax, ook toen we een minder periode hadden. En die kon ook naar een grotere club en tegen grotere voetballers spelen. Maar hij bleef en in 95 maakte ie de winnende penalty waarmee ie de wereldbeker binnenhaalde...
Circus of cursus?quote:
Dat is wel heel erg naief. Geld is voor elke voetballer 80% van de motivatie, en zeker als je zoals Heitinga waarschijnlijk minstens twee keer zoveel gaat verdienen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:46 schreef Breach het volgende:
[..]
en voor meer geld (al zal dat laatste zeker geen reden voor hem zijn geweest).
Nah, als je voor geld kiest dan heb je geen clubliefde. En dat heeft hij wel. Bovendien zal ie van zijn salaris bij Ajax ook al voor de rest van zijn leven financieel onafhankelijk zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:28 schreef Friedel_Crafts het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg naief. Geld is voor elke voetballer 80% van de motivatie, en zeker als je zoals Heitinga waarschijnlijk minstens twee keer zoveel gaat verdienen.
In 1995 is er zeer serieuze interesse van Aston Villa geweest. De Engelse competitie was ook toen financieel al veel aantrekkelijker dan de Nederlandse (toen stelde Ajax sportief natuurlijk wel veel meer voor)quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Naar welke club kon Blind dan. Ik vond het maar een beperkte voetballer. Hij had Koeman voor zich in het Nederlands elftal die wel van wereldklasse was
Toen wonnen jullie in 8 jaar tijd wel 3 EC's....quote:Op vrijdag 23 mei 2008 14:50 schreef Breach het volgende:
[..]
In die periode werden we in 8 jaar tijd maar 1 keer kampioen hoor...
Soms zeg je nog best weleens verstandige dingen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 15:37 schreef Zwansen het volgende:
Cruijff is natuurlijk de beste Ajacied by far. En Heitinga zalwss niet eens in de top 30 terecht komen.
Maar is Cruijff altijd wel populair geweest? Volgens mij niet. De laatste jaren is de populariteit van Cruijff sowieso minder geworden. En dat ie ooit eens naar Feyenoord ging, zal niet geholpen hebben.
En Heitinga is nu gewoon Mister Ajax. Meer favoriet dan Huntelaar of Davids. Zegt toch wel iets.
Probeer nu eens in het heden te leven. Een jongen als Heitinga zou achterlijk zijn om een mooie competitie en veel geld mis te lopen omdat Ajax meer dan dertig jaar geleden een Europese grootmacht was.quote:
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:12 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Probeer nu eens in het heden te leven. Een jongen als Heitinga zou achterlijk zijn om een mooie competitie en veel geld mis te lopen omdat Ajax meer dan dertig tien jaar geleden een Europese grootmacht was.
Ajax zou nog steeds een grootmacht zijn als spelers als Heitinga blevenquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:12 schreef Vidacz het volgende:
[..]
Probeer nu eens in het heden te leven. Een jongen als Heitinga zou achterlijk zijn om een mooie competitie en veel geld mis te lopen omdat Ajax meer dan dertig jaar geleden een Europese grootmacht was.
Klopt, maar niet alleen Johnny Heitinga. Hij heeft iedereen om zich heen zien vertrekken, in de eredivisie is hij uitgeleerd en Ajax speelt opnieuw geen CL, logisch toch dat hij vertrekt?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ajax zou nog steeds een grootmacht zijn als spelers als Heitinga bleven
In feite wel maar dan wordt het een vicieueze cirkelquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar niet alleen Johnny Heitinga. Hij heeft iedereen om zich heen zien vertrekken, in de eredivisie is hij uitgeleerd en Ajax speelt opnieuw geen CL, logisch toch dat hij vertrekt?
Alleen financieel al. Of niet mee eens?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
In feite wel maar dan wordt het een vicieueze cirkel
Maar ik blijf erbij dat ie er niks op vooruit gaat
Tuurlijk geld is alles tegenwoordigquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:53 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Alleen financieel al. Of niet mee eens?
Toen gingen de toppers van Ajax naar een nog grotere topper. En niet naar net niet clubs zoals Atletico Madridquote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:57 schreef VoreG het volgende:
En geld was vroeger ook al alles natuurlijk, alleen waren de verschillen niet zo groot als tegenwoordig.
Dat komt omdat Ajax zich toen ook financieel kon meten met die toppers. Tegenwoordig schieten de kleinste clubs uit de grote 3 competitie Ajax gigantisch voorbij qua salarissen.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen gingen de toppers van Ajax naar een nog grotere topper. En niet naar net niet clubs zoals Atletico Madrid
Ajax als club zijnde is natuurlijk groter, maar je speelt natuurlijk liever wekelijks tegen tegenstanders waarbij je voor de volle 100% voor moet gaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:57 schreef tong80 het volgende:
Mar je bent het met me eens dat Ajax veel groter is ondanks de dip van de laatste jaren
Niet alleen het geld, alles is veranderd. De grote 3 competities worden steeds sterker, dat zijn competities geworden waarin Ajax 10e zou worden, omdat ze het niet trekken om elke week er vol voor te gaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:05 schreef tong80 het volgende:
Dat zeg ik het geld doet alles tegtenwoordig helaas
Het is straks al 12 jaar geleden dat Ajax op Europees niveau iets gepresteerd heeft, tong.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 17:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Toen gingen de toppers van Ajax naar een nog grotere topper. En niet naar net niet clubs zoals Atletico Madrid
Ajax heeft daarna nog de finale gespeeld en de halve finale gehaald een jaar later.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:15 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Het is straks al 12 jaar geleden dat Ajax op Europees niveau iets gepresteerd heeft, tong.
Benfica heeft ook niet meer de naam die ze vroeger hadden, laat staan een Nottingham Forrest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |