FOK!forum / Klaagbaak / De cholera voor Ziggo!
RicoRabbitdonderdag 22 mei 2008 @ 17:20
Ik heb het helemaal gehad! Ik heb jaren lang Casema gehad, ik had nooit problemen, per jaar mischien mischien 2x een modemreboot moeten doen.

Nu is casema, multikabel en @Home samen gegaan enzo, en nu heet het Ziggo
Vanaf het moment dat dat is gebeurd heb ik elke dag problemen
Elke keer wanneer ik moe van me werk thuis kom, moet ik eerst me modem rebooten, daarna me router, en daarna weer me modem om weer internetverbinding te krijgen

Ziggo
mstrdonderdag 22 mei 2008 @ 17:20
Tijdklok?
Isegrimdonderdag 22 mei 2008 @ 17:21
Ik vond die reclames al zo pretentieus.
FooLsKidonderdag 22 mei 2008 @ 17:25
Ik dacht al dat mijn modem z'n beste tijd had gehad, maar er zijn dus meerderen met ditzelfde probleem... Matig...
#ANONIEMdonderdag 22 mei 2008 @ 17:26
hier ook ziggo geen last. Zeur niet... trouwens je vergeet ook multikabel op te noemen.... en misschien nog wel meer.
RicoRabbitdonderdag 22 mei 2008 @ 17:28
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:26 schreef TheFrankey het volgende:
hier ook ziggo geen last. Zeur niet... trouwens je vergeet ook multikabel op te noemen.... en misschien nog wel meer.
Wikipedia:
quote:
Ziggo is een Nederlandse kabelaanbieder, die ontstaan is door een fusie tussen de aanbieders Casema, @Home en Multikabel.


Mn tekst:
quote:
Nu is casema, multikabel en @Home samen gegaan enzo, en nu heet het Ziggo
Bdijkdonderdag 22 mei 2008 @ 17:29
I-net gaat gelukkig nog goed.. alleen TV kapt er regelmatig mee (niet dat er wat op te zien is)
zatoichidonderdag 22 mei 2008 @ 17:38
Ziggo is kut, ik kreeg een kaartje thuis dat ze gingen voor duidelijk taal en begrijpelijk Nederlands enz... Maar ik heb nog nooit zulke vage advertenties in de kranten zien staan als die voor Ziggo
Lakitudonderdag 22 mei 2008 @ 17:42
Ik haat die kutreclames van Ziggo.
sungaMsunitraMdonderdag 22 mei 2008 @ 17:48
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:42 schreef Lakitu het volgende:
Ik haat die kutreclames van Ziggo.
Slappe wannabe-diepzinnige mix van Ben en Orange.

Come on zeg, het gaat maar om fokking internet en tv.


en

dus.

Weinig verheffend en diepzinnig of wel?
DANILXLdonderdag 22 mei 2008 @ 17:56
idd kankerreclame van die kut ziggo. totaal niet grappig. zit ben of orange hierachter met hun kutmarketingbureau?
Salvad0Rdonderdag 22 mei 2008 @ 18:02
Het was eerst ook allemaal dezelfde shit, maar met andere naam.

*flext zn campusverbinding.
#ANONIEMdonderdag 22 mei 2008 @ 20:55
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:28 schreef RicoRabbit het volgende:

[..]

Wikipedia:
[..]



Mn tekst:
[..]
Jonge... je hebt je tekst aangepast. Hou je moeder voor de gek.

En wat een taal trouwens....
Vincenskidonderdag 22 mei 2008 @ 21:03
Mn tv kapt er nu ook regelmatig mee jah, baggerzooi Casema FTW
tuxepuxdonderdag 22 mei 2008 @ 21:08
Ja. Ziggo moet weg, alleen al om de naam.
Misstiquedonderdag 22 mei 2008 @ 21:13
Ik heb nog geen tv gekeken sinds dat Ziggo gedoe. Dit weekend maar ff doen dus.
Swetseneggerdonderdag 22 mei 2008 @ 21:14
Ik heb géén bericht gekregen van Casema over de wijzigingen. Ik heb wél 10Mbps lagere snelheid terwijl de abonnementskosten gelijk blijven.

Ik hoop dat een en ander snel recht getrokken wordt, tot die tijd... ziggo
elfzesendertigdonderdag 22 mei 2008 @ 21:59
Geen enkele last hier. Had je maar geen Casema moeten hebben.
Swetseneggerdonderdag 22 mei 2008 @ 22:00
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 21:59 schreef elfzesendertig het volgende:
Geen enkele last hier. Had je maar geen Casema moeten hebben.
Ja dat zal het zijn
BlueMagedonderdag 22 mei 2008 @ 22:53
Tot nog toe geen last gehad (was eerst @Home) maar ja wat niet is kan nog komen... En tv heb ik ook niet gekeken nog sinds dat Ziggo gedoe.

M.
Tismdonderdag 22 mei 2008 @ 23:22
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:20 schreef RicoRabbit het volgende:
Ik heb het helemaal gehad! Ik heb jaren lang Casema gehad, ik had nooit problemen, per jaar mischien mischien 2x een modemreboot moeten doen.

Nu is casema, multikabel en @Home samen gegaan enzo, en nu heet het Ziggo
Vanaf het moment dat dat is gebeurd heb ik elke dag problemen
Elke keer wanneer ik moe van me werk thuis kom, moet ik eerst me modem rebooten, daarna me router, en daarna weer me modem om weer internetverbinding te krijgen

Ziggo
IK OOK!!!!!..

GODV^%*^%*^%_(*%##$# ^%(*&*^%#MME!!1!..
Koewamdonderdag 22 mei 2008 @ 23:32
Hey jongens, ik werk vor de ziggo klantenservice, en als je een storing hebt, geef dat dan even door. Wellicht is er sprake van een blokstoring en kunnen we het verhelpen.

En wat betreft dit:
ziggo
casema

alleen de naam is gewijzigd hoor. we hebben niet opeens nieuwe computers of personeel.
KUS
Dengamanvrijdag 23 mei 2008 @ 15:43
Mag je meteen dat gezeik oplossen met de mail !

Wij @home klanten krijgen ineens mailtjes die we vesturen aan Hotmail terug met de melding dat de ip adressen van de mailserver op de spam lijst staan van Hotmail en dat we de tyfus kunnen krijgen...

Dus regel dat eerst effe, dan zou ik een reboot van een modem nog op de koop toe nemen... (geen last van trouwens)
TheClown1vrijdag 23 mei 2008 @ 15:48
heb jaren @home gehad.nooit een probleem mee gehad. nu met de overgang nog steeds de topper die het altijd al geweest is. sinds 1998 al bij @home.nog nooit een enkel probleem. 2 dagen zonder internet gezetten door onderhoud aan kabels buiten. verder altijd prima.
wisevrijdag 23 mei 2008 @ 16:12
nog geen problemen hier. (heb casema)

van mij mogen ze de prijzen flink naar beneden gooien.
Hijackingvrijdag 23 mei 2008 @ 16:24
Ik vind die autistische reclame´s kk irritant
neluz19vrijdag 23 mei 2008 @ 16:35
Ik snap echt geen hol van die reclames in de krant.
Vaag dagboekverhaal
Gluckskafervrijdag 23 mei 2008 @ 17:18
Je moet ook op je werk internetten.
En thuis ga je maar eten koken, stofzuigen, de was doen, etc.
T3rr0rvrijdag 23 mei 2008 @ 23:40
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 16:24 schreef Hijacking het volgende:
Ik vind die autistische reclame´s kk irritant
Eensch!

Ze zijn te debiel voor woorden!

Irritante ouwe kankertjappie!
Hukkiezaterdag 24 mei 2008 @ 01:07
Ze hebben vorige week mijn tv signaal afgesloten, geen idee waarom.
Tuinboonzaterdag 24 mei 2008 @ 01:22
Dat ziggo is schraal inderdaad. Mijn internet heeft er gister en eergister 2 dagen uitgelegen!
MissHobjezaterdag 24 mei 2008 @ 01:27
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:32 schreef Koewam het volgende:
Hey jongens, ik werk vor de ziggo klantenservice, en als je een storing hebt, geef dat dan even door. Wellicht is er sprake van een blokstoring en kunnen we het verhelpen.

En wat betreft dit:
ziggo
casema

alleen de naam is gewijzigd hoor. we hebben niet opeens nieuwe computers of personeel.
KUS
Jij gaat het zo druk krijgen alleen al van de fokkers
Mare wrom pleuren ze snachts digitaal down??
Ik heb thankgod nog analoog beeld maar toch he?
Thanks
Fred2zaterdag 24 mei 2008 @ 02:45
My Ziggo is over the ocean, my Ziggo is over the sea,
My Ziggo is over the ocean,don't bring back my Ziggo to me.

Don't brihing, don't brihing, don't bring back my Ziggo to mehe,
Don't brihing, don't brihing, don't bring back my Ziggo to me!
HenkieVdVzaterdag 24 mei 2008 @ 02:59
LOL p0wned enzo, ik niet.

Fred2zaterdag 24 mei 2008 @ 03:52
Tis nu wel duidelijk waar Ziggo zijn geld aan uitgeeft:



En ja, je bent een Nederlands bedrijf, dus laat je je filmpjes vooral NIET in Nederland maken:



(Ja, er staat een Nederlandse bushalte, maar das dan ook wel het enige, als je goed kijkt zijn de kentekens op de auto;s namelijk wit en ik zou niet weten waar bussen rijden met plastic stoeltjes (en dan ook nog eens geel/wit van buiten zijn))
Biogardezaterdag 24 mei 2008 @ 04:08
Stuurde ze een dag of 4 geleden een mail. Geen antwoord.

Ik bellen -->> 14 minuten in de wacht. Hufters zijn het.
T3rr0rzaterdag 24 mei 2008 @ 12:48
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 04:08 schreef Biogarde het volgende:
Stuurde ze een dag of 4 geleden een mail. Geen antwoord.

Ik bellen -->> 14 minuten in de wacht. Hufters zijn het.
Ziggo is een oude seniele man die de hele dag een beetje foto's maakt van gare hondjes en mensen die op een schip aan het golfen zijn. Dan kan je verwachten dat hij geen tijd heeft voor je mailtjes of telefoontjes
Farenjizaterdag 24 mei 2008 @ 13:02
Ik dacht dat dat bedrijf Sicko heette. "Hallo, ik ben Sicko. U kent me nog niet." Ja en dat wil ik zo houden ook!
DANILXLzaterdag 24 mei 2008 @ 13:19
welke randdebiel is in hemelsnaam op die naam gekomen?
ID-Tweakzaterdag 24 mei 2008 @ 13:28
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 15:43 schreef Dengaman het volgende:
Mag je meteen dat gezeik oplossen met de mail !

Wij @home klanten krijgen ineens mailtjes die we vesturen aan Hotmail terug met de melding dat de ip adressen van de mailserver op de spam lijst staan van Hotmail en dat we de tyfus kunnen krijgen...

Dus regel dat eerst effe, dan zou ik een reboot van een modem nog op de koop toe nemen... (geen last van trouwens)
je kunt ook direct communiceren met Ziggo zelf, ipv hier je gal te spuien

Dat hotmailprobleem is geen probleem wat wordt veroorzaakt door Ziggo, maar door microsoft. veel Voormalig @Home gebruikers staan op een blacklist van hotmail, het punt is nu dat hotmail Home van de blacklist af moet halen, en daar gaat schijnbaar veel tijd overheen. Reboot van je modem zal hier geen enkel effect op hebben. Maar als je het toch wilt:

meneer, kunt u uw modem even loskoppelen van de stroom, en over 10 seconden weer insteken? Oh? u belt met telefonie? Dan geef ik u een referentienummer, kunt u even terugbellen als het niet werkt.
RicoRabbitdonderdag 29 mei 2008 @ 22:13
Dit is de klap op de vuurpijl...

Ik heb zojuist een XS4ALL lijntje aangevraagd, en wilde dus meteen dat Ziggo afzeggen, nu dacht ik dat te kunnen doen via http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggen
Aangezien ik ook gebruik maak van andere diensten van Ziggo, moest ik dus naar dat linkje Wijzigingen Waar ik dood leuk op een 404 stuit

Ziggo
Agiathdonderdag 29 mei 2008 @ 22:17
Zolang ze maar Ned 1,2,3 HD aan me geven voordat het EK begint, anders volgen er klappen
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 01:19
Jullie weten niet hoe blij ik ben eindelijk van dat @homo verlost te zijn. Wat een kloteclub...

- met hun kk verplichte computernamen
- hun supernetten waar ook .255 adressen in uitgedeeld worden en je dus de helft van de websites niet meer kan bezoeken omdat die geen broadcast adressen accepteren
- ebola helpdesk

Kortom: kk @home
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 01:22
O ja, voor ik het vergeet: ze hadden ziggo beter sicko kunnen noemen
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 01:25
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:13 schreef RicoRabbit het volgende:
Dit is de klap op de vuurpijl...

Ik heb zojuist een XS4ALL lijntje aangevraagd, en wilde dus meteen dat Ziggo afzeggen, nu dacht ik dat te kunnen doen via http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggen
Aangezien ik ook gebruik maak van andere diensten van Ziggo, moest ik dus naar dat linkje Wijzigingen Waar ik dood leuk op een 404 stuit

Ziggo
Dat werkt nu wel, zie http://www.ziggo.nl/wijzigingen#416
Ofyles2vrijdag 30 mei 2008 @ 02:19
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 04:08 schreef Biogarde het volgende:
Stuurde ze een dag of 4 geleden een mail. Geen antwoord.

Ik bellen -->> 14 minuten in de wacht. Hufters zijn het.
Tja, welk bedrijf nou niet?
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 10:55
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 02:19 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Tja, welk bedrijf nou niet?
De ANWB.
Yurzinhovrijdag 30 mei 2008 @ 11:04
Zelfde probleem hier! En bij Casema ging het inderdaad een stuk beter....De laatste 4 dagen heb ik 4 keer de boel moeten rebooten
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 11:04
Is TS nu echt zo dom om te denken dat wanneer een bedrijf zijn naam veranderd dat dan ook ineens het gehele netwerk veranderd wordt ?
Sjeezz....
Alles blijft precies hetzelfde... het netwerk..de hardware..de servers.....alleen er komt een andere naam op de rekening.
Tuurlijk..jouw modem gaat ineens hikken omdat een of ander reclame buro een filmpje heeft gemaakt..lutser
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 11:07
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 01:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Jullie weten niet hoe blij ik ben eindelijk van dat @homo verlost te zijn. Wat een kloteclub...


- hun supernetten waar ook .255 adressen in uitgedeeld worden en je dus de helft van de websites niet meer kan bezoeken omdat die geen broadcast adressen accepteren

Kortom: kk @home
Wat is dat nu voor een bull ?
Vrijwel elke kabelprovider deelt .255 uit.
Weet je wat voor een operatie het zou worden als je op elke CMTS een
hele rij van /24 moest gaan plakken ?
Dan wordt je gek ....
Gewoon hup ../19 erop..
borbitvrijdag 30 mei 2008 @ 11:09
xms
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 11:19
Mijn postcode kan die xms pagina niet vinden..en de bijbehorende steden informatie pagina bestaat niet..nee echt..dat straalt vertrouwen uit ..
Ik blijf wel lekker bij UPC..gaat al 10 jaar goed
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 11:52
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:07 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor een bull ?
Vrijwel elke kabelprovider deelt .255 uit.
Weet je wat voor een operatie het zou worden als je op elke CMTS een
hele rij van /24 moest gaan plakken ?
Dan wordt je gek ....
Gewoon hup ../19 erop..
Dan exclude je die 255 toch!

Weet je hoeveel gezeik ik heb gehad met bezoeken van volkomen legale websites? En hoe irritant het is dat je niet meer kan internetbankieren omdat de postbank site geen 255 adressen accepteert?

Heel topic aan gewijd. Ik heb een ander IP adres uit dezelfde range als vast in mijn router moeten instellen om die sites wel normaal te kunnen bezoeken
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 11:54
En ondanks af en toe moeten wijzigen van dat adres heeft dat goed gewerkt voor de periode die ik nog had te gaan voordat ik ADSL kreeg. Kk @home.

Klacht: Talpa
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 13:26
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:52 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Dan exclude je die 255 toch!

Weet je hoeveel gezeik ik heb gehad met bezoeken van volkomen legale websites? En hoe irritant het is dat je niet meer kan internetbankieren omdat de postbank site geen 255 adressen accepteert?

Heel topic aan gewijd. Ik heb een ander IP adres uit dezelfde range als vast in mijn router moeten instellen om die sites wel normaal te kunnen bezoeken
Huh..dat gaat echt tegen alles in wat ik ooit heb geleerd :S
Gebruiken ze geen VLSM met IP-subnet zero dan ?
Volgens alle RFC's ( RFC 1812 om precies te zijn ) moeten .255 gewoon geacepteerd worden..
Anders zou je nooit grotere subnetten dan /24 kunnen gebruiken...
en de 255 excluden..ja dat kan maar das lastig...

Kun je me dit eens grondig uitleggen..want dit volg ik echt niet...
Tenzij er iets heel grondig mis zit in de routers moet het geen enkel probleem opleveren.

[ Bericht 1% gewijzigd door helldeskr op 30-05-2008 13:33:32 ]
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 15:36
Geen idee wie wat met VSLM doet. Maar hoe lastig kan het nou zijn om een 255 adres te excluden uit een scope? Dat geef je gewoon aan in de range van uit te delen adressen.

Verder gaat het niet om een router, maar om het feit dat bepaalde websites (zoals b.v. de postbank) geen IP adressen toelaat die op 255 eindigen. Kan je als @home wel doen alsof je dat niet weet, maar een 255 heeft in veel gevallen te maken met een broadcast adres. En daarom blokkeren sommige websites dat.

Ik heb dat vier of vijf keer aangegeven bij de "help"desk van @home, maar die weten dus helemaal niet wat een broadcast adres is Het enige advies dat je daar krijgt is dat je je modem maar een uurtje uit moet zetten (ik heb hem hele nachten uit gehad, ik bleef hetzelfde adres houden).

Kortom: @home is kut, ik ben heel gelukkig met de concurrent en ik zeg het tegen iedereen die het wil horen.
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 15:55
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geen idee wie wat met VSLM doet. Maar hoe lastig kan het nou zijn om een 255 adres te excluden uit een scope? Dat geef je gewoon aan in de range van uit te delen adressen.

Verder gaat het niet om een router, maar om het feit dat bepaalde websites (zoals b.v. de postbank) geen IP adressen toelaat die op 255 eindigen. Kan je als @home wel doen alsof je dat niet weet, maar een 255 heeft in veel gevallen te maken met een broadcast adres. En daarom blokkeren sommige websites dat.

Ik heb dat vier of vijf keer aangegeven bij de "help"desk van @home, maar die weten dus helemaal niet wat een broadcast adres is Het enige advies dat je daar krijgt is dat je je modem maar een uurtje uit moet zetten (ik heb hem hele nachten uit gehad, ik bleef hetzelfde adres houden).

Kortom: @home is kut, ik ben heel gelukkig met de concurrent en ik zeg het tegen iedereen die het wil horen.
VLSM = Variable lenght subnet masking is een standaard die zorgt dat je grotere subnets dan een class C kan gebruiken.
Voorbeeld
82.168.15.0 /24
cLass C 82.168.15.0 tm 82.168.15.255 subnet 255.255.255.0
253 ip adressen te gebruiken ... 1 = network 255= broadcast
eigenlijk is het 256 ( immers je rekend in octets ) maar dat laat er men er voor het gemak buiten )
82.168.15.0 /23
82.168.15.0 tm 82.168.16.255 subnet 255.255.254.0
1024-2 = 1022 ip adressen te gebruiken
82.168.15.255 is gewoon in gebruik immers 82.168.16.255 is het broadcast IP.
Dit kan alleen fout gaan als in in de CMTS/router een fout subnetmask staat gedefinieerd.
En dan heb ik het niet over jouw routertje maar de router van de provider.
Als de DHCP jouw een ip geeft uit een scope met subnet /23 maar op de router staat een /24 dan krijg je inderdaad gekke dingen.
Dit ligt dus niet aan het feit dat je een x.x.x.255 ip hebt , maar dat het subnet mask op de router fout staat.

Het zijn dus inderdaad prutsers bij @Home..daar heb je gelijk in.
.maar om een andere reden dan jij denkt

De reden waarom ik dit weet ?
Ik ben jarenlang IP engineer geweest bij UPC..en toen wij overgingen van /24 naar /23 of hoger kreeg ik wekelijks paniekerige Helpdesk agents aan de lijn die de klant vertelden dat ze een " ongeldig ip adres" hadden

[ Bericht 1% gewijzigd door helldeskr op 30-05-2008 16:05:35 ]
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 16:26
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 15:55 schreef helldeskr het volgende:
VLSM = Variable lenght subnet masking is een standaard die zorgt dat je grotere subnets dan een class C kan gebruiken.
Ah, een soort supernet dus.
quote:
Dit ligt dus niet aan het feit dat je een x.x.x.255 ip hebt , maar dat het subnet mask op de router fout staat.
Nee, want dan zou ik helemaal niet kunnen internetten. Ik kon alleen bepaalde sites niet benaderen omdat deze geen 255 adressen toelaten (ik zeg het voor de derde keer ftw)
quote:
Het zijn dus inderdaad prutsers bij @Home..daar heb je gelijk in.
Dat dus.
quote:
.maar om een andere reden dan jij denkt
Nee. Om de reden die ik zei. Hoe ik dat weet? Omdat me precies dat bevestigd werd door een dame die opzegklanten nabelde. Ik schetste het probleem en zij gaf meteen aan dat het lag aan het feit dat ik dan een 255 adres had.
quote:
De reden waarom ik dit weet ?
Ik ben jarenlang IP engineer geweest bij UPC..en toen wij overgingen van /24 naar /23 of hoger kreeg ik wekelijks paniekerige Helpdesk agents aan de lijn die de klant vertelden dat ze een " ongeldig ip adres" hadden
En ik ben al meer dan 7 jaar senior support medewerker/systeembeheerder geweest, waarbij ik de nodige statussen en certificeringen heb gehaald. Zonder afbreuk te doen aan jouw kennis, denk ik dat ik ook heel wat van netwerken, routers, dhcp scopes en de hele meuk af weet.

inmiddels doe ik er nog maar weinig mee omdat ik nu teamleider tweedelijns servicedesk ben.
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 16:33
Jij denkt dat die callcenter muts verstand heeft van ip routing

Magoed... hier zullen we het wel niet overeens worden.
Bij " mij" werken we al jaren met /23 en groter en werkt ook het .255 adres prima.
IK kan met niet herinneren dat ik ooit klachten heb gehad over websites die niet te bereiken zijn door een .255 adres.
Wel sites die niet te bereiken waren maar dan stond er vaak iets fout in onze routingstabellen.
Scope niet goed toegevoegd in de OSPF tabel ofzo ....
vogeltjesdansvrijdag 30 mei 2008 @ 17:22
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 16:33 schreef helldeskr het volgende:
Jij denkt dat die callcenter muts verstand heeft van ip routing
Nee, maar als ik het probleem schets zonder de achterliggende techniek te vertellen en zij me dan inderdaad dan spontaan weet te vertellen dat ik dan een 255 adres heb, is het een bekend probleem.
quote:
Magoed... hier zullen we het wel niet overeens worden.
Bij " mij" werken we al jaren met /23 en groter en werkt ook het .255 adres prima.
IK kan met niet herinneren dat ik ooit klachten heb gehad over websites die niet te bereiken zijn door een .255 adres.
De postbank is er zo eentje.
quote:
Wel sites die niet te bereiken waren maar dan stond er vaak iets fout in onze routingstabellen.
Scope niet goed toegevoegd in de OSPF tabel ofzo ....
Mijn vader (ook @home, geen 255 adres) kan wel www.postbank.nl benaderen. Ik kan met 255 adres geen www.postbank.nl benaderen. Als ik een ander IP adres uit dezelfde range in mijn router instel, kan ik ineens wel op de site van de postbank.
helldeskrvrijdag 30 mei 2008 @ 17:45
Wel grappig dat werkelijk het enige dat ik kan vinden over dit fenomeen jouw andere Fok topic is

Als dit werkelijk een issue zou zijn dan zou 1 op de 1022 klanten van @Home daar last van hebben.
En het percentage dat Postbank gebruikt is best groot.
Dus dat zou toch wel KASSA! waardig zijn .
Ik denk nog steeds dat het toeval is
stokbroodvrijdag 30 mei 2008 @ 18:11
Vage shizzle. Ik zit ook ineens met het erg irritante fenomeen dat ik iedere keer als ik mijn laptop aanzet geen verbinding met internet heb. Moet dus telkens modem + router resetten en dan gaat het weer goed. In de @home tijd nooit problemen gehad. Terechte klacht dus, de cholera voor Ziggo.
pberendszaterdag 14 juni 2008 @ 15:33
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 22:13 schreef RicoRabbit het volgende:
Dit is de klap op de vuurpijl...

Ik heb zojuist een XS4ALL lijntje aangevraagd, en wilde dus meteen dat Ziggo afzeggen, nu dacht ik dat te kunnen doen via http://www.ziggo.nl/klantenservice/opzeggen
Aangezien ik ook gebruik maak van andere diensten van Ziggo, moest ik dus naar dat linkje Wijzigingen Waar ik dood leuk op een 404 stuit

Ziggo
Die Mijn Ziggo ligt er bij mij al dagen uit. Elke keer foutmeldingen inderdaad, of : Klantnummer: nummertje 0

wtf?
Koewamzaterdag 14 juni 2008 @ 16:03
Ziggo!
Je kan veel over ze zeggen maar ze zorgen wel goed voor hun werknemers!
Mag ook wel want de werkdruk bij de klantenservice/ technische helpdesk is enorm hoog.
Pregozaterdag 14 juni 2008 @ 16:30
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 10:55 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

De ANWB.
bel in het hoogseizoen maar eens naar het Steunpunt bij Lyon
Denniswebzaterdag 14 juni 2008 @ 17:16
De mensen die klagen over te lage snelheid, traagheid, en uitvallendheid:

Leg de schuld bij fusiekandidaat @home.. ik heb @home en er is een reden waarom ik er weg wil
Suga_Mamazaterdag 14 juni 2008 @ 17:26
Swetseneggerzaterdag 14 juni 2008 @ 21:10
Vandaag alweer de hele dag geen telefonie en geen internet (thank god for UMTS van KPN). Ziggo.nl meldt nu dat de internetstoring sinds vanavond 19:48 is opgelost. Gek genoeg krijgt mijn modem al anderhalf uur geen DHCP blijkbaar.

Ook niet naar een reboot
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Time     Priority     Code     Message
1970-01-01 00:04:30   7-Information      Trying to register through CMTS...
1970-01-01 00:04:30   7-Information      SYNCHRONIZED - 250000000 Hz , ucd 5
1970-01-01 00:04:29   3-Critical   R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:29   3-Critical   R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:28   5-Warning      SYNC: US Gain in cache is invalid: 0.00
1970-01-01 00:04:28   7-Information      Starting Ranging On Channel 5
1970-01-01 00:04:27   3-Critical   R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:27   3-Critical   R02.0   No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:26   5-Warning      SYNC: US Gain in cache is invalid: 0.00
1970-01-01 00:04:25   7-Information      Starting Ranging On Channel 2
1970-01-01 00:04:25   7-Information      Scanning Upstream 6 (mode 8) in Current Downstream frequency 250000000Hz
1970-01-01 00:04:25   7-Information      Trying to synchronize ...
1970-01-01 00:04:25   5-Warning      DHCP - FAILED
1970-01-01 00:04:25   3-Critical   D01.0   DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-01-01 00:04:25   5-Warning      DHCP: (DISCOVER) waitChkReXmitMsg FAILED
1970-01-01 00:03:09   7-Information      Trying to register through CMTS...
veldmuiszaterdag 14 juni 2008 @ 21:12
quote:
[b]Op zaterdag 14 juni 2008 21:10
Ook niet naar een reboot
Naar? .
Swetseneggerzaterdag 14 juni 2008 @ 21:14
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:12 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Naar? .
Ja, kinderwagens aan de kant, schoenen op zij, in een onmogelijke hoek de meterkast open, stekkers lostrekken (want dat modem was zelfs regelmatig op 192.168.100.1 niet bereikbaar), stekkers er weer in, in een onmogelijk hoek controleren of de juiste lampjes weer aangaan..... heel naar allemaal.
BertVzaterdag 14 juni 2008 @ 21:20
hm, ik begin Casema achteraf te waarderen.
Nooit problemen, altijd de beloofde snelheid.

Op het moment dat het labeltje "Ziggo" er aan hangt problemen met het maken van de verbinding en de snelheid.
Laerteszaterdag 14 juni 2008 @ 21:24
Kan iemand mij vertellen wat dan wél goed is?
veldmuiszaterdag 14 juni 2008 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, kinderwagens aan de kant, schoenen op zij, in een onmogelijke hoek de meterkast open, stekkers lostrekken (want dat modem was zelfs regelmatig op 192.168.100.1 niet bereikbaar), stekkers er weer in, in een onmogelijk hoek controleren of de juiste lampjes weer aangaan..... heel naar allemaal.
Inderdaad érg naar. Het is trouwens verboden om te weten dat je daar moet inloggen met -edit- . Streng verboden, zelfs.
veldmuiszaterdag 14 juni 2008 @ 21:37
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:24 schreef Laertes het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat dan wél goed is?
"Correct" is over het algemeen érg goed.
Swetseneggerzaterdag 14 juni 2008 @ 21:41
Ah, de helpdesk was ook onbereikbaar, maar ook die storing is opgelost volgens ziggo.nl. Als ik me eindelijk door 16 keuze menu's heen heb gewerkt krijg ik na doorschakelen de ingesprektoon

Samenvattend, ziggo meldt dat alle problemen met televisie, telefonie, internet EN de bereikbaarheid van hun helpdesk zijn opgelost. Tot op heden heb ik alleen analoge tv en telefonie. De rest ligt ondertussen 10 uur down.
Laerteszaterdag 14 juni 2008 @ 21:43
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:37 schreef veldmuis het volgende:

[..]

"Correct" is over het algemeen érg goed.
Dank.

En qua provider van internet, digitale televisie e.d?
Swetseneggerzaterdag 14 juni 2008 @ 22:10
Nou ik heb iemand aan de lijn gehad. Er was vandaag een 'ziggo brede storing' en nu 'gaan alle modems tegelijk opnieuw aanmelden' en daardoor 'heb je nog steeds geen internet en .alt st..ds de telef..n uit... HALLO!?!!'

Het is me dus een raadsel waarom er staat dat de problemen zijn opgelost
veldmuiszaterdag 14 juni 2008 @ 22:11
Typisch dat het hier dan probleemloos werkt tot nu toe.
Swetseneggerzaterdag 14 juni 2008 @ 22:27
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:11 schreef veldmuis het volgende:
Typisch dat het hier dan probleemloos werkt tot nu toe.
Zal wel alleen de casema footprint zijn met het probleem. Die hadden namelijk een DHCP issue na de fusie.
veldmuiszaterdag 14 juni 2008 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zal wel alleen de casema footprint zijn met het probleem. Die hadden namelijk een DHCP issue na de fusie.
Geen idee wat een footprint is, maar ik had vroegah ook Casema.
Roizaterdag 14 juni 2008 @ 22:57
De consumentenbond heeft zelfs een speciale site voor Ziggo klachten !
Kramerica-Industrieszaterdag 14 juni 2008 @ 23:09
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 11:04 schreef helldeskr het volgende:
Is TS nu echt zo dom om te denken dat wanneer een bedrijf zijn naam veranderd dat dan ook ineens het gehele netwerk veranderd wordt ?
Sjeezz....
Alles blijft precies hetzelfde... het netwerk..de hardware..de servers.....alleen er komt een andere naam op de rekening.
Tuurlijk..jouw modem gaat ineens hikken omdat een of ander reclame buro een filmpje heeft gemaakt..lutser
Dat was dezelfde vraag die ik mij stelde. Aan de andere kant, hoe verklaar je dan dat binnen 1 dag 2500 mensen klagen bij de Consumentenbond over Ziggo, en dan vooral over niet of zeer traag werkend internet? Toch wel een hoop hikkende modems zo ineens.......

Ik heb hier trouwens (ex-Casema) geen probleem. M´n internet doet het nog steeds het grootste deel van de tijd, soms doet hij het niet, maar dan is het opnieuw opstarten van mijn computer afdoende. Modem resetten heb ik pas 1x hoeven doen het afgelopen jaar. Maar wellicht heb ik gewoon mazzel.
DjinNzaterdag 14 juni 2008 @ 23:11
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 17:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Slappe wannabe-diepzinnige mix van Ben en Orange.

Come on zeg, het gaat maar om fokking internet en tv.

[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
dus.

Weinig verheffend en diepzinnig of wel?
Swetseneggerzaterdag 14 juni 2008 @ 23:18
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:33 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Geen idee wat een footprint is, maar ik had vroegah ook Casema.
Dan was het een bullshit verhaal van die helpdesk medewerker. Ik had hem natuurlijk ook om 22:05 aan de lijn terwijl ze om 22:00 sluiten. Dus waarschijnlijk wilde hij snel zijn queue afwerken .

Gokje... morgen nog steeds geen internet
Laerteszaterdag 14 juni 2008 @ 23:27
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:11 schreef veldmuis het volgende:
Typisch dat het hier dan probleemloos werkt tot nu toe.
Antwoord dan ook op mijn gecorrigeerde vraag! Dakduif!
PDOAzondag 15 juni 2008 @ 00:44
Hier (Utrecht) ook alleen maar ellende sinds Casema Ziggo is geworden. Om de haverklap geen verbinding danwel slechte ontvangst. Vanmorgen en een gedeelte van de middag geen internet en telefonie vanwege een storing, paar dagen geleden en tijdens de start van het EK hetzelfde gezeik. Ik heb nooit problemen ondervonden met Casema, maar dit is echt van de gekken. En als je dan al eens belt naar de klantenservice moet je een half uur wachten, 10x je postcode intoetsen en als je langer dan 10 minuten in de wacht staat wordt soms automatisch de verbinding verbroken. Het zou me niks verbazen als dat kankerziggo er morgen ook weer de halve dag uitligt door een onverklaarbare storing. Alleen als ik die reclame al zie met die wannabe Forrest Gump word ik agressief, want tot nu toe hebben ze niks waargemaakt waar ze zo graag mee adverteren.
wisezondag 15 juni 2008 @ 00:47
kut servicelijn indd. Maar wel lekker 0,10 cent per minuut rekenen he
Anoniemoszondag 15 juni 2008 @ 00:50
binnen 3 weken 2 dagen storing! Goed bezig die gasten!

Wij gaan in ieder geval over... nu alleen nog een betere aanbieder zoeken... Telfort?
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 08:28
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 23:18 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan was het een bullshit verhaal van die helpdesk medewerker. Ik had hem natuurlijk ook om 22:05 aan de lijn terwijl ze om 22:00 sluiten. Dus waarschijnlijk wilde hij snel zijn queue afwerken .

Gokje... morgen nog steeds geen internet
3 keer raden
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 08:41
Nou, je hebt internet, anders kon je dat niet posten.
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 08:42
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:41 schreef Isegrim het volgende:
Nou, je hebt internet, anders kon je dat niet posten.
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
(thank god for UMTS van KPN).
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 08:44
Dat wordt een dure grap dan, of niet? Of heb je onbeperkt of zoiets?
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 09:01
quote:
Op zondag 15 juni 2008 08:44 schreef Isegrim het volgende:
Dat wordt een dure grap dan, of niet? Of heb je onbeperkt of zoiets?
flatfee en de baas betaalt
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 09:04
Dat scheelt.

Ik denk dat Ziggo in elk geval maar eens die debiel pretentieuze reclames van de buis moet halen tot ze de chaos hebben opgeruimd. Het ene topic na het andere over Ziggo verschijnt in KLB...
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 09:07
Ah telefonie is er ook weer mee gekapt
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 09:08
Mobiel gebeld (betaalt de baas ook ) weer door die keuze menu's heen... 'Op dit moment is er een storing in uw regio.

Vreemd dat het tussendoor zogezegd gewerkt zou moeten hebben.
wisezondag 15 juni 2008 @ 09:27
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Mobiel gebeld (betaalt de baas ook ) weer door die keuze menu's heen... 'Op dit moment is er een storing in uw regio.

Vreemd dat het tussendoor zogezegd gewerkt zou moeten hebben.
als je na die melding nog even aan de lijn blijft, krijg je te horen dat de wachttijd meer dan 10min, en dat het beter is als je op een later moment terug belt


langer dan 10min my ass. Ik had nog gebeld tijdens de ek wedstrijd van Nederland. Kreeg nog steeds dat bericht
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 09:33
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:27 schreef wise het volgende:

[..]

als je na die melding nog even aan de lijn blijft, krijg je te horen dat de wachttijd meer dan 10min, en dat het beter is als je op een later moment terug belt


langer dan 10min my ass. Ik had nog gebeld tijdens de ek wedstrijd van Nederland. Kreeg nog steeds dat bericht
Klopt, gisteren ook ruim 10 minuten gehangen. Maar ja, kan nu wel blijven hangen maar dan zegt die gozer waarschijnlijk precies hetzelfde 'we hebben een storing en proberen het zo snel mogelijk op te lossen'
wikwakka2zondag 15 juni 2008 @ 09:43
Godver, als ik over 2 dagen in Nederland ben hoop ik maar dat internet werkt

Las ik nou ergens dat je een nieuw modem moet installeren en zo? Ik had @home.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 09:52
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag alweer de hele dag geen telefonie en geen internet (thank god for UMTS van KPN). Ziggo.nl meldt nu dat de internetstoring sinds vanavond 19:48 is opgelost. Gek genoeg krijgt mijn modem al anderhalf uur geen DHCP blijkbaar.

Ook niet naar een reboot
[ code verwijderd ]
Same here, al 24 uur gekut, zit nu op het open netwerk van de buren. Ook Ziggo maar dat werkt blijkbaar wel. Zo nog maar eens wat apparaten resetten. WEER. Ik ga die troep echt opzeggen.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:00
Ik ga ADSL nemen want ik heb er geen vertrouwen in dat dit ooit goed gaat komen. Suggesties?
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 10:02
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:52 schreef Q. het volgende:

[..]

Same here, al 24 uur gekut, zit nu op het open netwerk van de buren. Ook Ziggo maar dat werkt blijkbaar wel. Zo nog maar eens wat apparaten resetten. WEER. Ik ga die troep echt opzeggen.
Ik heb dat modem echt al 50 keer gereset

Direct na de reset kan ik erop op 192.168.100.1 Ik zie in de log dat hij gaat broadcasten voor een IP. Die krijgt hij nu ook, maar een 10.x.x.x adres op de WAN kant, dus blijkbaar een intern ziggo subnet. Vervolgens gaat hij zijn config file ophalen. Daarna gaan alle lampjes naar behoren branden, maar wordt er geen enkele IP meer aan de LAN kant uitgedeeld. En is het dus einde oefening.
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 10:02
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef Q. het volgende:
Ik ga ADSL nemen want ik heb er geen vertrouwen in dat dit ooit goed gaat komen. Suggesties?
XS4all. De enige echt goeie wmb. En nu een gratis Wii, als die actie nog geldt.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:04
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 22:57 schreef Roi het volgende:
De consumentenbond heeft zelfs een speciale site voor Ziggo klachten !
Hoe moet je daar als Ziggo-klant ooit opkomen? .
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:05
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

XS4all. De enige echt goeie wmb. En nu een gratis Wii, als die actie nog geldt.
Te duur.
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 10:06
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:05 schreef Q. het volgende:

[..]

Te duur.
Dat is het waard, geloof me. Alle waar is naar z'n geld.
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 10:07
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef Q. het volgende:
Ik ga ADSL nemen want ik heb er geen vertrouwen in dat dit ooit goed gaat komen. Suggesties?
Ik had ooit wirehub in mijn 56K tijd. Een jaar of 2. Nooit problemen.
Toen 6 jaar KPN adsl gehad, als ik 1 dag downtime heb gehad is het veel.
Overgestapt naar Versatel (voetbal en ADSL2+). Dat netwerk lag vaker plat dan dat je internet had. Afgedwongen dat ik voor het einde van de contract periode mocht vertrekken.
Vervolgens naar Wanadoo/Orange (adsl 2+). Helemaal fantastisch. Goede snelheid voor de line attenuation.
Over gestapt naar Casema om zakelijke redenen. Best goed, snel maar rete duur. Toch wel vaak (aangekondigde) werkzaamheden en dus downtime.
Na de fusie met @home helemaal dramatisch. Geen aankondiging gehad over de fusie, veel storingen en downtime, onbereikbare helpdesk. Helemaal kut dus.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:08
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is het waard, geloof me. Alle waar is naar z'n geld.
Ik kan het gewoon echt niet missen, mn geld is al op genoeg.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:10
Hun hoofdkantoor zit in Utrecht, op Lage Weide. Wie heeft er nog wat bakstenen over en gaat er mee?
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 10:11
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:08 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik kan het gewoon echt niet missen, mn geld is al op genoeg.
Dan eet je maar wat minder.

Nee, dan zou ik het niet weten. Ik heb in het verleden goede ervaringen met Tiscali gehad, maar da's jaren terug.
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 10:11
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:10 schreef Q. het volgende:
Hun hoofdkantoor zit in Utrecht, op Lage Weide. Wie heeft er nog wat bakstenen over en gaat er mee?
Ik ben er nog niet zo gek lang geleden geweest Kleine kutraampjes.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:12
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet zo gek lang geleden geweest Kleine kutraampjes.
Goed mikken dus.
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 10:14
Maar ik was dus erg tevreden over: http://www.orange.nl/adsl/orange_adsl_extra/
Isegrimzondag 15 juni 2008 @ 10:18
Hier juist ontzettend slechte ervaringen met Orange, we hebben al meer dan een jaar een conflict met ze...
Q.zondag 15 juni 2008 @ 10:33
Telfort aangevraagd.
veldmuiszondag 15 juni 2008 @ 10:34
Sterkte alvast, Q.
Cosworthzondag 15 juni 2008 @ 10:37
TS, wees blij. Jouw internet werkt tenminste nog als je je modem reboot. Hier doet 'ie al 2 dagen helemaal niets meer.

Gelukkig hebben de buren een onbeveiligd draadloos netwerk en géén Ziggo.
StarGazerzondag 15 juni 2008 @ 10:37
Nergens last van.
D_Azondag 15 juni 2008 @ 10:41
De telefoon knalt er standaard na 10min uit. Ziggo

Ohja en de internetverbinding is brak.
Cosworthzondag 15 juni 2008 @ 10:43
quote:
Op zondag 15 juni 2008 09:08 schreef Swetsenegger het volgende:
Vreemd dat het tussendoor zogezegd gewerkt zou moeten hebben.
Vanmorgen héél vroeg, werkte het even. Een minuut of 10, toen stopte 'ie er weer mee.
Q.zondag 15 juni 2008 @ 11:01
Het werkt hier nu ook weer een heel klein beetje. Eventjes. Maar goed dat ik vanmiddag niet thuis ben, dan was ik echt met wat molotov-cocktails langs Ziggo gegaan.
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 11:27
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:43 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Vanmorgen héél vroeg, werkte het even. Een minuut of 10, toen stopte 'ie er weer mee.
Hoe vroeg dan? Gisterenavond om 20:48 had het weer moeten werken. Tot 0:10 werkte het hier in ieder geval niet, en om 7:30 ook nog niet.
Cosworthzondag 15 juni 2008 @ 11:28
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe vroeg dan? Gisterenavond om 20:48 had het weer moeten werken. Tot 0:10 werkte het hier in ieder geval niet, en om 7:30 ook nog niet.
Ja, rond een uur of 6. Toen was ik ongewenst wakker en heb ik snel even de tussenstand van de 24H van Le Mans kunnen kijken. Maar dat was ook alles.
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 11:29
Op de Ziggo website wordt nog steeds niet gemeld over die storing. Lekker handig, zo blijft die helpdesk wel overbelast.
Martijn_77zondag 15 juni 2008 @ 11:48
quote:
Op zondag 15 juni 2008 11:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Op de Ziggo website wordt nog steeds niet gemeld over die storing. Lekker handig, zo blijft die helpdesk wel overbelast.
Idd, ook kun je als oud @home abonnee niets doen op de site omdat je abo nog niet is overgezet. Maar op de @home zite werkt ook niets meer
Cosworthzondag 15 juni 2008 @ 12:08
De gemiddelde Ziggo gebruiker (met name degenen zonder buren-met-een-onbeveiligd-draadloos-netwerk) kan toch niet op de site.
pberendszondag 15 juni 2008 @ 13:09
quote:
Op zaterdag 14 juni 2008 21:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Vandaag alweer de hele dag geen telefonie en geen internet (thank god for UMTS van KPN). Ziggo.nl meldt nu dat de internetstoring sinds vanavond 19:48 is opgelost. Gek genoeg krijgt mijn modem al anderhalf uur geen DHCP blijkbaar.

Ook niet naar een reboot
[ code verwijderd ]


Ik word echt helemaal krank van die vuile kankerlijers van Ziggo.

Ik had sinds gister rond het middaguur geen internet en telefonie meer, en nu doet alleen internet het alleen weer. Gister de halve fucking dag zonder internet en telefoon gezeten. Halve dag bezig geweest met resetten van de kankerzooi, enzovoorts. En ze zeggen inderdaad doodleuk dat het gister om 8 uur al opgelost was, mooi niet dus, vuile gore kankerlijers.
Cosworthzondag 15 juni 2008 @ 14:55
Groepsstoring
van zondag 15 juni 14.29 uur tot zondag 15 juni 22.29 uur
Er is een Internetstoring in uw gebied


Ze weten nu al hoe laat ze klaar zijn met het verhelpen van het probleem...
JKzondag 15 juni 2008 @ 15:15
Ja dat dachten ze gister ook... bij m'n schoonouders ligt het er ook uit. Zat gister al te kutten om te zien wat het was, geen DHCP...

Ach, vanavond om 22.30u werkt het nog niet hoor.....
Ben ik even blij dat ik Casema/Ziggo heb opgezegd sinds afgelopen maart! Net op tijd dus.
Heb alleen nog TV van ze, maar in de beginperiode ook wat problemen gehad dat het soms wegviel. Tijd voor digitenne ofzo
pberendszondag 15 juni 2008 @ 15:21
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:55 schreef Cosworth het volgende:
Groepsstoring
van zondag 15 juni 14.29 uur tot zondag 15 juni 22.29 uur
Er is een Internetstoring in uw gebied


Ze weten nu al hoe laat ze klaar zijn met het verhelpen van het probleem...
Ja, dat vond ik ook al raar... precies op de minuut na!

.
pberendszondag 15 juni 2008 @ 15:27
Ze hebben sinds gister een nieuw logo geintroduceerd....

MissHobjezondag 15 juni 2008 @ 16:15
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef Q. het volgende:
Ik ga ADSL nemen want ik heb er geen vertrouwen in dat dit ooit goed gaat komen. Suggesties?
InterNl.net erg tevreden over
wisezondag 15 juni 2008 @ 16:16
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:27 schreef pberends het volgende:
Ze hebben sinds gister een nieuw logo geintroduceerd....

[ afbeelding ]
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 17:36
quote:
Op zondag 15 juni 2008 14:55 schreef Cosworth het volgende:
Groepsstoring
van zondag 15 juni 14.29 uur tot zondag 15 juni 22.29 uur
Er is een Internetstoring in uw gebied


Ze weten nu al hoe laat ze klaar zijn met het verhelpen van het probleem...
Oh, maar dat weet ik ook al. Morgenochtend om een uurtje of 10. Het hele weekend zijn er problemen en de echte techneuten hebben weekend. De oproepkrachtjes kunnen het niet oplossen en ziggo heeft waarschijnlijk een kutregeling voor weekend diensten waardoor het verhelpen duurt totdat de echte knappe koppen weer aan het werk gaan.

ow en 22:29 is natuurlijk ook niet random gekozen. 22:00 gaat de helpdesk dicht, half uurtje om de queue leeg te werken. Klootjesvolk wacht netjes tot half 11 voordat ze gaan controleren... hee nog steeds geen internet verbinding.... Hee, helpdesk is dicht....
icecreamfarmer_NLzondag 15 juni 2008 @ 17:58
quote:
Op zondag 15 juni 2008 17:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Oh, maar dat weet ik ook al. Morgenochtend om een uurtje of 10. Het hele weekend zijn er problemen en de echte techneuten hebben weekend. De oproepkrachtjes kunnen het niet oplossen en ziggo heeft waarschijnlijk een kutregeling voor weekend diensten waardoor het verhelpen duurt totdat de echte knappe koppen weer aan het werk gaan.

ow en 22:29 is natuurlijk ook niet random gekozen. 22:00 gaat de helpdesk dicht, half uurtje om de queue leeg te werken. Klootjesvolk wacht netjes tot half 11 voordat ze gaan controleren... hee nog steeds geen internet verbinding.... Hee, helpdesk is dicht....
wat een smerige streken misschien kun je beter de baas uit zijn bed bellen
pberendszondag 15 juni 2008 @ 18:10
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:00 schreef Q. het volgende:
Ik ga ADSL nemen want ik heb er geen vertrouwen in dat dit ooit goed gaat komen. Suggesties?
http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html

Erg goedkoop. In praktijk haalt het overigens maar 1 MegaByte per seconde.
pberendszondag 15 juni 2008 @ 18:37
In de media:

Storing op netwerk van Ziggo

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8CEFEB554485A.html

http://www.trouw.nl/laats(...)j_kabelbedrijf_Ziggo
Cosworthzondag 15 juni 2008 @ 20:50
Ze hebben 22.29 veranderd in 'onbekend'.
pberendszondag 15 juni 2008 @ 21:13
quote:
Op zondag 15 juni 2008 20:50 schreef Cosworth het volgende:
Ze hebben 22.29 veranderd in 'onbekend'.
Goh. Hebben ze Jomanda ontslagen?
Q.zondag 15 juni 2008 @ 21:54
Kankerhoeren. .
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 22:03
Ik heb internet!
Loedertjezondag 15 juni 2008 @ 22:33
quote:
Op zondag 15 juni 2008 10:33 schreef Q. het volgende:
Telfort aangevraagd.
Ach ook bij telfort zijn er klachten
Swetseneggerzondag 15 juni 2008 @ 22:37
Ja dat is natuurlijk ook zo dat bij elke provider problemen kunnen optreden. Blijkbaar is er bij de overgang iets niet onderkent
Biogardezondag 15 juni 2008 @ 23:05
MAM

IK BEN WEER OP HET INTERNET
pberendszondag 15 juni 2008 @ 23:23
http://life.tweakers.net/(...)ternetstoringen.html
quote:
Kabelbedrijf Ziggo kampt met telefonie- en internetstoringen

Door Dimitri Reijerman, zondag 15 juni 2008 18:32, views: 14.382

Kabelbedrijf Ziggo heeft dit weekeinde te kampen gehad met diverse storingen. Hierdoor ondervonden klanten problemen met zowel hun telefonie- als internetverbinding.

In totaal zouden ongeveer driehonderdduizend klanten in het westen van het land zijn getroffen. Een aantal Ziggo-abonnees in Utrecht en omgeving zouden zondagavond nog steeds geen werkende verbinding hebben. Een woordvoerder laat echter weten dat de verbindingsproblemen in de loop van de avond zouden zijn verholpen.

De storingen op het kabelnetwerk van Ziggo begonnen zaterdag nadat een apparaat die het telefonieverkeer regelt defect raakte. Na de herstelwerkzaamheden moest de apparatuur opnieuw worden opgestart en aan klanten een nieuw ip-adres uitgegeven worden. In Utrecht en omgeving ging dit echter niet goed, zo meldt Trouw.

De storing komt voor Ziggo op een uiterst slecht moment. De kabelaar heeft toegezegd om deze week met de Consumentenbond om tafel te gaan zitten, nadat een klachtenregen neerdaalde bij een speciaal meldpunt. Grief nummer één in de klachten-top-tien: 'problemen met de internetverbinding'.
Hier meer uitleg...
Maikuuulzondag 15 juni 2008 @ 23:25
Ik werk bij ziggo

Trouwens, al 8 jaar internet bij @home, een x 1 weekje offline geweest, verder nooit iets gehad.

En nee das geen verkooppraatje alsof ik daar meer door verdien
Biogardezondag 15 juni 2008 @ 23:36
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:25 schreef Maikuuul het volgende:
Ik werk bij ziggo

Trouwens, al 8 jaar internet bij @home, een x 1 weekje offline geweest, verder nooit iets gehad.

En nee das geen verkooppraatje alsof ik daar meer door verdien
'Een weekje'

Ik had serieus een aantal moorden gepleegd
helldeskrzondag 15 juni 2008 @ 23:49
quote:
Op zondag 15 juni 2008 13:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik word echt helemaal krank van die vuile kankerlijers van Ziggo.

Ik had sinds gister rond het middaguur geen internet en telefonie meer, en nu doet alleen internet het alleen weer. Gister de halve fucking dag zonder internet en telefoon gezeten. Halve dag bezig geweest met resetten van de kankerzooi, enzovoorts. En ze zeggen inderdaad doodleuk dat het gister om 8 uur al opgelost was, mooi niet dus, vuile gore kankerlijers.
Hey, berends..let jij eens een beetje op je woorden....
Anders kom ik ff je tanden deruit tremmen.
Je mag best boos zijn..maar dat gekanker de hele tijd wordt ik wel zo godsgruwelijk zat...
Nergens voor nodig...
Biogardezondag 15 juni 2008 @ 23:52
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:49 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Hey, berends..let jij eens een beetje op je woorden....
Anders kom ik ff je tanden deruit tremmen.
Je mag best boos zijn..maar dat gekanker de hele tijd wordt ik wel zo godsgruwelijk zat...
Nergens voor nodig...
Uitlokken op een forum is ook nergens goed voor. Stuur de man een PM of ga bij 'm op de koffie.
BlueMagezondag 15 juni 2008 @ 23:54
Net ontdekt dat m'n internet nog niet naar Ziggo is overgezet geen wonder dat 't nog steeds goed werkt.

M.
helldeskrzondag 15 juni 2008 @ 23:56
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:52 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Uitlokken op een forum is ook nergens goed voor. Stuur de man een PM of ga bij 'm op de koffie.
Je zal vast gelijk hebben..
Maar van een mod verwacht ik beter...
Biogardezondag 15 juni 2008 @ 23:57
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:56 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Je zal vast gelijk hebben..
Maar van een mod verwacht ik beter...
Wat verwacht je van een mod dan?
D_Azondag 15 juni 2008 @ 23:58
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:57 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Wat verwacht je van een mod dan?
Bier en tieten!
helldeskrmaandag 16 juni 2008 @ 00:00
Das een goed begin...

Maar ff on-topic..ik verwacht van een mod dat hij/zij zich realiseerd dat alles wat er geschreven wordt impact heeft op mensen.
Ik als " ex-kankerlijer" vind dat ik het recht heb om mensen hier op aan te spreken.
Mensen die dergelijke taal IRL bezigen bij mij in de buurt krijgen voor 7 stuivers....
en dit is het laatste wat ik hier over zeg..laat hem maar eens gaan nadenken wat hij eigenlijk roept en waarom...
Maikuuulmaandag 16 juni 2008 @ 00:32
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:36 schreef Biogarde het volgende:

[..]

'Een weekje'

Ik had serieus een aantal moorden gepleegd
Het geval was wel dat dat 6 jaar geleden gebeurd is he
Bravebartmaandag 16 juni 2008 @ 00:50
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:00 schreef helldeskr het volgende:
Das een goed begin...

Maar ff on-topic..ik verwacht van een mod dat hij/zij zich realiseerd dat alles wat er geschreven wordt impact heeft op mensen.
Ik als " ex-kankerlijer" vind dat ik het recht heb om mensen hier op aan te spreken.
Mensen die dergelijke taal IRL bezigen bij mij in de buurt krijgen voor 7 stuivers....
en dit is het laatste wat ik hier over zeg..laat hem maar eens gaan nadenken wat hij eigenlijk roept en waarom...
7 stuivers, best schappelijk
Q.maandag 16 juni 2008 @ 06:45
EINDELIJK werkt het weer fatsoenlijk, jezus hey! Blij dat ik inmiddels ADSL heb aangevraagd, dit zal vast niet de laatste keer zijn geweest.
pberendsmaandag 16 juni 2008 @ 08:49
quote:
Op zondag 15 juni 2008 23:49 schreef helldeskr het volgende:

[..]

Hey, berends..let jij eens een beetje op je woorden....
Anders kom ik ff je tanden deruit tremmen.
Je mag best boos zijn..maar dat gekanker de hele tijd wordt ik wel zo godsgruwelijk zat...
Nergens voor nodig...
Als je 24 uur zonder internet zit ga je vanzelf kankeren.
Biogardemaandag 16 juni 2008 @ 09:25
quote:
Op maandag 16 juni 2008 06:45 schreef Q. het volgende:
EINDELIJK werkt het weer fatsoenlijk, jezus hey! Blij dat ik inmiddels ADSL heb aangevraagd, dit zal vast niet de laatste keer zijn geweest.
Hier gaat het npg steeds traag.

Q.maandag 16 juni 2008 @ 09:32
Hoe vreselijk.
Q.maandag 16 juni 2008 @ 09:32
quote:
Op maandag 16 juni 2008 08:49 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je 24 uur 2 uur zonder internet zit ga je vanzelf kankeren.
pberendsmaandag 16 juni 2008 @ 09:54
quote:
Op maandag 16 juni 2008 00:00 schreef helldeskr het volgende:
Das een goed begin...

Maar ff on-topic..ik verwacht van een mod dat hij/zij zich realiseerd dat alles wat er geschreven wordt impact heeft op mensen.
Ik als " ex-kankerlijer" vind dat ik het recht heb om mensen hier op aan te spreken.
Mensen die dergelijke taal IRL bezigen bij mij in de buurt krijgen voor 7 stuivers....
en dit is het laatste wat ik hier over zeg..laat hem maar eens gaan nadenken wat hij eigenlijk roept en waarom...
Misschien moet je eens verdiepen op welke manier er gescholden wordt in verschillende landen. In Nederland worden ziektes gebruikt omdat het gewoon lekker bekt. In het Engels doen ze dat niet omdat Cancer voor geen meter bekt.
ID-Tweakmaandag 16 juni 2008 @ 10:01
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:25 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Hier gaat het npg steeds traag.

[ link | afbeelding ]
Voormalig casema netwerk ... tja

En echt betrouwbaar oogt die speedtest nie. ik krijg dit:



terwijl als ik met usenet aan de gang gaan gewoon 1500 haal :-)

[ Bericht 10% gewijzigd door ID-Tweak op 16-06-2008 10:06:43 ]
helldeskrmaandag 16 juni 2008 @ 10:57
quote:
Op maandag 16 juni 2008 09:54 schreef pberends het volgende:

[..]

Misschien moet je eens verdiepen op welke manier er gescholden wordt in verschillende landen. In Nederland worden ziektes gebruikt omdat het gewoon lekker bekt. In het Engels doen ze dat niet omdat Cancer voor geen meter bekt.
toch nog...
Mischien moet jij je eens verdiepen in wat voor effect je op mensen hebt, als je dat soort dingen roept.
En kom nu asjeblieft niet aan met het het aloude " iedereen doet het dus dan is het goed..."
Of ben je zo'n autist dat je er werkelijk schijt aan hebt ?

Overigens heb ik een alternatief voor je ..
Vieze vuile gore Ziggolijer !..
Geniet maar lekker van je Ziggo...
Hoop dat je de Ziggo krijgt ...!

Q.maandag 16 juni 2008 @ 11:10
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:57 schreef helldeskr het volgende:

[..]


Overigens heb ik een alternatief voor je ..
Vieze vuile gore Ziggolijer !..
Geniet maar lekker van je Ziggo...
Hoop dat je de Ziggo krijgt ...!
Dat is echt te grof, dan komt de Bond Tegen het Vloeken in actie.
Swetseneggermaandag 16 juni 2008 @ 13:00
wil je overigens een betrouwbare snelheids meting, ga dan naar speedtest.bbned.nl en doe de 100Mbps download
pberendsmaandag 16 juni 2008 @ 13:41
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:57 schreef helldeskr het volgende:

[..]

toch nog...
Mischien moet jij je eens verdiepen in wat voor effect je op mensen hebt, als je dat soort dingen roept.
En kom nu asjeblieft niet aan met het het aloude " iedereen doet het dus dan is het goed..."
Of ben je zo'n autist dat je er werkelijk schijt aan hebt ?

Overigens heb ik een alternatief voor je ..
Vieze vuile gore Ziggolijer !..
Geniet maar lekker van je Ziggo...
Hoop dat je de Ziggo krijgt ...!


Of je bedenkt dat dit maar internet is en dat ik in het echt nooit met kanker scheld .
Q.maandag 16 juni 2008 @ 15:19
pberendsmaandag 16 juni 2008 @ 16:24
quote:
Consumentenbond ontvangt bijna 15.000 klachten over Ziggo

Door Wilbert de Vries, maandag 16 juni 2008 11:19, views: 12.253



De Consumentenbond is overstelpt met klachten van voormalige abonnees van Casema, Multikabel en @Home na de overgang naar Ziggo. In een week tijd ontving de bond bijna 15.000 klachten.

Nadat de Consumentenbond vorige week maandag bekendmaakte een meldpunt te openen om de klachten omtrent Ziggo te inventariseren, kwamen er binnen een dag al 2500 meldingen binnen. Eind vorige week stond de teller al op 10.000, aldus een zegsman van de Consumentenbond tegenover Tweakers.net.

Uitgerekend afgelopen weekeinde kampte Ziggo met een grote storing in zijn netwerk, waardoor ongeveer 300.000 klanten problemen kregen met hun telefonie- en internetverbinding. Als gevolg hiervan is het aantal klachten dat bij de bond is binnengekomen in enkele dagen nog fors gestegen. De bond ontving alleen al in het weekeinde nog bijna vijfduizend meldingen, waardoor het eindtotaal op 14.664 komt.

De Consumentenbond gaat de klachten analyseren om het resultaat dinsdagmiddag met Ziggo te bespreken. Uit een tussentijdse inventarisatie bleek eerder al dat verreweg de meeste klachten betrekking hebben op de internetverbinding, gevolgd door de gebrekkige bereikbaarheid van de klantenservice.

Overigens weet Het Financieele Dagblad maandag te melden dat Ziggo overweegt naar de beurs te gaan. Financieel directeur Walter Blom zou dit eind vorige week op een bijeenkomst van accountant Deloitte in Amsterdam hebben gezegd.
http://life.tweakers.net/(...)hten-over-ziggo.html

Naar de beurs! Ja!
pberendsmaandag 16 juni 2008 @ 16:27
quote:
Op maandag 16 juni 2008 15:19 schreef Q. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap 'm totaal niet .

Wat is sparta-met?
-0-maandag 16 juni 2008 @ 16:53
Eens met ts

Tijd lang @home gehad, nauwelijks problemen dus toen maar internet, tv en telefoon in 1 genomen.
Nu sinds het Ziggo is regelmatig last van tv storingen en vandaag tot een uur geleden zelfs helemaal geen tv, internet en telefoon gehad.
Agiathmaandag 16 juni 2008 @ 16:57
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:27 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik snap 'm totaal niet .

Wat is sparta-met?
Een soort bromfiets dacht ik

edit:



zon ding, fiets met klein motortje
Kramerica-Industriesmaandag 16 juni 2008 @ 17:05
quote:
Op maandag 16 juni 2008 10:57 schreef helldeskr het volgende:

[..]

toch nog...
Mischien moet jij je eens verdiepen in wat voor effect je op mensen hebt, als je dat soort dingen roept.
En kom nu asjeblieft niet aan met het het aloude " iedereen doet het dus dan is het goed..."
Of ben je zo'n autist dat je er werkelijk schijt aan hebt ?

Overigens heb ik een alternatief voor je ..
Vieze vuile gore Ziggolijer !..
Geniet maar lekker van je Ziggo...
Hoop dat je de Ziggo krijgt ...!

Ik ben autistisch, en je hebt mij zojuist ernstig beledigd (Mompelt iets over zwarte potten en ketels....)
pberendsmaandag 16 juni 2008 @ 17:40
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:57 schreef Agiath het volgende:

[..]

Een soort bromfiets dacht ik

edit:

[ afbeelding ]

zon ding, fiets met klein motortje
oh jaaaaaaaaaaa... ik zat aan een voetbalclub te denken .