abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59830813
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 19:47 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Mocht ik wat cash vrij hebben zal ik dat qua aandelen in ING en daarna RDS stoppen.
Niet eens Tomtom
pi_59830845
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 14:41 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

welk stuk? link svp . Dan lijkt me dit een mooi moment om in te stappen
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_8528.z24
quote:
Waarom is dan toch zoveel vraag naar? Het antwoord is dat de goudmarkt zich voedt met de angst van beleggers. De beste eigenschap van goud is dat het er bijna niet is. Al het goud dat in de afgelopen duizenden jaren boven de grond is gehaald, is bij elkaar niet meer dan een kubus van pakweg 20 meter hoog, breed en diep. Goud is zeer schaars. En goed houdbaar. Dat is precies de combinatie waar bange mensen naar op zoek zijn. Je kunt er heel goed niets mee doen. Je kunt het wegstoppen en wachten op betere tijden.

Daarom is goud de economische dood. Vermogen dat in goud zit kan niet worden gebruikt om te investeren, om te ondernemen, of om te genieten. Het is morsdood kapitaal waar niemand iets aan heeft. Waardeloos.
  dinsdag 1 juli 2008 @ 23:38:24 #203
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59831115
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:26 schreef Fiskus het volgende:

Al het goud dat in de afgelopen duizenden jaren boven de grond is gehaald, is bij elkaar niet meer dan een kubus van pakweg 20 meter hoog, breed en diep.
Mis ik iets?
pi_59834240
quote:
En wat met brandstof? Ook dood kapitaal? Goud is een grondstof die in kleine hoeveelheden in veel producten terugkomt.

HUH? BRK in AH 50% onderuit? Straks staat 't inderdaad nog echt te gebeuren als er een paniekgolf komt...
  woensdag 2 juli 2008 @ 10:40:40 #205
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_59836285
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 23:25 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Niet eens Tomtom
Nee. Ben ik te hard mee op mijn bek gegaan.

Maar T2 is idd ook een aandeel wat kan gaan spurten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_59841152
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:

[..]

'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
Je bedoeld Goud = waardevast.
Waardeloos is het zeker niet
pi_59847248
Goud is zeker niet waardevast. De prijs van goud varandert dagelijks.
pi_59848518
Om het misschien nog even aan te vullen, zo ver ik weet is goud wel waardevast geweest vroeger. Maar nu uiteraard niet.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_59849192
Ja ok, vroeger was de dollar gekoppeld aan de goudprijs en kon je voor $35 altijd een ounce goud krijgen en andersom dus ook. De huidige goudprijs is echter grotendeels speculatie, want met goud kan je niks doen. In die zin is het dus inderdaad waardeloos.
pi_59850191
Och waardeloos... het is heerlijk om voor je te hebben liggen en naar te kijken, in de wetenschap dat het duizenden euro's waard is.
  donderdag 3 juli 2008 @ 14:30:56 #211
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_59866315
Ik heb vorig jaar Intereffekt India Warrants gekocht. Daar toen een hele mooie winst mee behaald en verkocht.
Dat fonds steeg toen in 1 jaar 100% of meer. Net zoals hun China fonds. Er zit een hefboom in, waardoor stijgingen of dalingen vergroot worden. In een stijgende markt maak je dus extra veel winst, vergelijkbaar met turbo's.

Maar op het moment dat de beurs in een dalende trend zit, wordt dit fonds volledig afgemaakt. De onderliggende waardes zijn namelijk geen bedrijven, maar warrants. Deze kunnen waardeloos aflopen, waardoor de fondsbeheerder zijn inleg kwijt is. Dat zorgt ervoor dat zelfs een stijgende beurs later de koers niet meer uit het slop kan trekken.

Een goed voorbeeld hiervan is Intereffekt Japanse Warrants (IJW):
De Nikkei verdubbelde van 2003 tot 2007, maar IJW ging in die periode van 1,52 naar 1,34.

Het bijkopen van de fondsen van Intereffekt op een lagere koers heeft dus ook geen zin, omdat het fonds nooit meer echt zal gaan stijgen. Dit in tegenstelling tot een aandeel van een bedrijf: dat bedrijf maakt omzet en winst, waardoor een koers/winst verhouding van een aandeel laag kan zijn, waardoor je goedkoop kan inkopen.
pi_59866773
TomTom wat doe je
pi_59867272
Ik baal er ZO ontzettend van dat ik straks 2 week op vakantie ga . Zul je net zien dat in die 2 week alles weer gebeurt verdorie.

Maar ja, mooie tijden zijn dit zo
In 4 week tijd, tomtom 37% er af, fortis 36%. Dit zijn zo langzamer hand leuke tijden aan't worden
Olie long en AEX short lol, meer dan dat durf ik niet aan. Durft hier iemand een voorspelling te doen hoever wij gaan zakken voordat wij onze eerste lichte opwaartse beweging weer krijgen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  donderdag 3 juli 2008 @ 19:21:16 #214
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_59872462
Die day low van januari is vandaag gebroken maar de 400 is intact gebleven. Misschien nu een tijdelijke correctie naar de 430? Denk dat de Q2 cijfers belangrijk gaan worden voor de koers de komende tijd.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  donderdag 3 juli 2008 @ 21:03:10 #215
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_59874663
mag nog wel wat dalen, dan heb ik een mooi moment om mijn spaarcentjes te investeren
  donderdag 3 juli 2008 @ 22:50:11 #216
78918 SeLang
Black swans matter
pi_59877067
Het lijkt wel traditie: SeLang is een paar weekjes op vakantie en jullie laten gelijk weer de beurs crashen . Was vorig jaar ook zo. Goed gedaan overigens

Verwacht de komende weken niet teveel posts van mij, want ik ben lekker aan het wandelen/ klimmen/ fietsen in Schotland. Ik zit voor het eerst in 2 weken op een parkeerplaats vanuit m'n auto m'n email (en Fok) te checken, met dank aan McDonalds gratis wireless internet

P.s. Instappunt is nog lang niet bereikt, aandelen zijn nog steeds veel te duur (zie oudere posts van mij ), dus je hoeft je niet te haasten
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_59878765
quote:
Op woensdag 2 juli 2008 08:52 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

En wat met brandstof? Ook dood kapitaal? Goud is een grondstof die in kleine hoeveelheden in veel producten terugkomt.
Dat is precies wat er in die column gezegd wordt, punt is dus ook dat daarmee meteen alles is gezegd. Vergelijking met brandstof is natuurlijk hilarisch, brandstof wordt steeds schaarser en is een fundamentele grondstof voor de economie. De impact van (stijgende) brandstofprijzen is dan ook veel groter.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 01:26:57 #218
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59880064
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 00:00 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Dat is precies wat er in die column gezegd wordt, punt is dus ook dat daarmee meteen alles is gezegd. Vergelijking met brandstof is natuurlijk hilarisch, brandstof wordt steeds schaarser en is een fundamentele grondstof voor de economie. De impact van (stijgende) brandstofprijzen is dan ook veel groter.
door de stijgende vraag wordt goud ook steeds schaarser, de produktie blijft namelijk nagenoeg gelijk, terwijl in landen als India en China de middenklasse groter wordt, en de vraag stijgt.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 4 juli 2008 @ 05:23:13 #219
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_59880932
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 22:50 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt wel traditie: SeLang is een paar weekjes op vakantie en jullie laten gelijk weer de beurs crashen . Was vorig jaar ook zo. Goed gedaan overigens

Verwacht de komende weken niet teveel posts van mij, want ik ben lekker aan het wandelen/ klimmen/ fietsen in Schotland. Ik zit voor het eerst in 2 weken op een parkeerplaats vanuit m'n auto m'n email (en Fok) te checken, met dank aan McDonalds gratis wireless internet

P.s. Instappunt is nog lang niet bereikt, aandelen zijn nog steeds veel te duur (zie oudere posts van mij ), dus je hoeft je niet te haasten
Geniet van je vakantie.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_59881376
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59888659
Geniet van je vakantie. Ik lees graag weer hoe je over de markt denkt als je terug komt.
pi_59896231

[ Bericht 100% gewijzigd door Twijfelaar80 op 04-07-2008 19:58:01 ]
pi_59896364
quote:
Op maandag 2 juni 2008 22:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Net mijn hele boekhouding gedaan en op dit moment +16% ongerealiseerd op aandelen uitgekomen . Niet slecht over drie jaar gezien denk ik .
op de spaarrekening had je 14 gepakt.
pi_59898887
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 01:26 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

door de stijgende vraag wordt goud ook steeds schaarser, de produktie blijft namelijk nagenoeg gelijk, terwijl in landen als India en China de middenklasse groter wordt, en de vraag stijgt.
Met als cruciaal verschil dat goud een luxeprodukt is.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 22:00:02 #225
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_59898937
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Met als cruciaal verschil dat goud een luxeprodukt is.
denk je dat de middenklasse daar geen goud kan veroorloven?
je oogst wat je zaait
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')