Niet eens Tomtomquote:Op dinsdag 1 juli 2008 19:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Mocht ik wat cash vrij hebben zal ik dat qua aandelen in ING en daarna RDS stoppen.
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_8528.z24quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:41 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
welk stuk? link svp. Dan lijkt me dit een mooi moment om in te stappen
quote:Waarom is dan toch zoveel vraag naar? Het antwoord is dat de goudmarkt zich voedt met de angst van beleggers. De beste eigenschap van goud is dat het er bijna niet is. Al het goud dat in de afgelopen duizenden jaren boven de grond is gehaald, is bij elkaar niet meer dan een kubus van pakweg 20 meter hoog, breed en diep. Goud is zeer schaars. En goed houdbaar. Dat is precies de combinatie waar bange mensen naar op zoek zijn. Je kunt er heel goed niets mee doen. Je kunt het wegstoppen en wachten op betere tijden.
Daarom is goud de economische dood. Vermogen dat in goud zit kan niet worden gebruikt om te investeren, om te ondernemen, of om te genieten. Het is morsdood kapitaal waar niemand iets aan heeft. Waardeloos.
Mis ik iets?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:26 schreef Fiskus het volgende:
Al het goud dat in de afgelopen duizenden jaren boven de grond is gehaald, is bij elkaar niet meer dan een kubus van pakweg 20 meter hoog, breed en diep.
En wat met brandstof? Ook dood kapitaal? Goud is een grondstof die in kleine hoeveelheden in veel producten terugkomt.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 23:26 schreef Fiskus het volgende:
[..]
http://www.z24.nl/z24geld/artikel_8528.z24
[..]
Nee. Ben ik te hard mee op mijn bek gegaan.quote:
Je bedoeld Goud = waardevast.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 13:59 schreef Fiskus het volgende:
[..]
'Investeren in goud' is paradoxaal. Heb je dat stuk van Bouman gelezen? De goudprijs is vergeleken met de jaren 80 niet veranderd, terwijl de DJ in die tijd meer dan vertienvoudigd is. Goud = waardeloos.
Dat is precies wat er in die column gezegd wordt, punt is dus ook dat daarmee meteen alles is gezegd. Vergelijking met brandstof is natuurlijk hilarisch, brandstof wordt steeds schaarser en is een fundamentele grondstof voor de economie. De impact van (stijgende) brandstofprijzen is dan ook veel groter.quote:Op woensdag 2 juli 2008 08:52 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
En wat met brandstof? Ook dood kapitaal? Goud is een grondstof die in kleine hoeveelheden in veel producten terugkomt.
door de stijgende vraag wordt goud ook steeds schaarser, de produktie blijft namelijk nagenoeg gelijk, terwijl in landen als India en China de middenklasse groter wordt, en de vraag stijgt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 00:00 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Dat is precies wat er in die column gezegd wordt, punt is dus ook dat daarmee meteen alles is gezegd. Vergelijking met brandstof is natuurlijk hilarisch, brandstof wordt steeds schaarser en is een fundamentele grondstof voor de economie. De impact van (stijgende) brandstofprijzen is dan ook veel groter.
Geniet van je vakantie.quote:Op donderdag 3 juli 2008 22:50 schreef SeLang het volgende:
Het lijkt wel traditie: SeLang is een paar weekjes op vakantie en jullie laten gelijk weer de beurs crashen. Was vorig jaar ook zo. Goed gedaan overigens
Verwacht de komende weken niet teveel posts van mij, want ik ben lekker aan het wandelen/ klimmen/ fietsen in Schotland. Ik zit voor het eerst in 2 weken op een parkeerplaats vanuit m'n auto m'n email (en Fok) te checken, met dank aan McDonalds gratis wireless internet
P.s. Instappunt is nog lang niet bereikt, aandelen zijn nog steeds veel te duur (zie oudere posts van mij ), dus je hoeft je niet te haasten
op de spaarrekening had je 14 gepakt.quote:Op maandag 2 juni 2008 22:54 schreef tony_clifton- het volgende:
Net mijn hele boekhouding gedaan en op dit moment +16% ongerealiseerd op aandelen uitgekomen. Niet slecht over drie jaar gezien denk ik
.
Met als cruciaal verschil dat goud een luxeprodukt is.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 01:26 schreef Amokzaaier het volgende:
[..]
door de stijgende vraag wordt goud ook steeds schaarser, de produktie blijft namelijk nagenoeg gelijk, terwijl in landen als India en China de middenklasse groter wordt, en de vraag stijgt.
denk je dat de middenklasse daar geen goud kan veroorloven?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 21:57 schreef Fiskus het volgende:
[..]
Met als cruciaal verschil dat goud een luxeprodukt is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |