abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59607719
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal . Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin . Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
  zondag 22 juni 2008 @ 19:31:27 #77
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_59608748
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.

speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_59610878
quote:
Op zondag 22 juni 2008 19:31 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb ook last van werkloosheid in mijn stad (nu ong. 50.000 inwoners). Het concentreert zich in bepaalde wijken, met name aan de rand maar soms ook stukken in het midden. Het kromme is dat de WCI-vraag een ander beeld geeft. Er willen veel mensen komen wonen en er is een lichte vraag naar commercie en industrieel, toch blijven veel commerciele en industriele zonnes leeg. De groene zones worden wel aardig opgevuld maar niet overal.
Ik probeer echt om ze goed vervoer aan te bieden, veel bushaltes, redelijke wat treinstations, metro naar de drukste kantoorgebieden, maar het lijkt niet te helpen.

speel gewoon de klassieke sc4 dus zonder RH en andere fratsen.
Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid

En die 25.000 banen voor space center, telt dat ook met quadrupler? Anders is het echt niet te halen
  zondag 22 juni 2008 @ 21:21:49 #79
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_59611165
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 21:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Nog even een vraag, kan je je hele region gebruiken om als 1 speelveld te gebruiken zeg maar, zodat je geen verschillende steden meer heb?
Je PC heeft al moeite zat met een volgebouwde grote stad. De hele regio in 1x is niet te doen.
Niks houdt je overigens tegen om een hele stad met (bijna) alleen Residential, Commercial Of Industrie te maken
I follow you......but not on Twitter
  zondag 22 juni 2008 @ 23:27:30 #80
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59615061
Toen mijn dorpje 10k inwoners had, deden mensen er al ruim een uur over om naar hun werk te komen. Als je dan ongeveer bedenkt hoeveel huizenblokken er tussen staan, kun je je een voorstelling maken van hoe lang het IRL zou moeten duren, ik kwam op 10 minuten
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59642049
Damn ik heb een nieuw probleem, ik krijg in geen mogelijkheid het gele pijltje bij RCI van Industrial omhoog.. What to do?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 02:06:09 #82
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_59642996
Belastingen verlagen. Zijn er wel genoeg werknemers om te vestigen? Afvoerroutes? Industrieel vervuilend wil zich echt overal vestigen (kijk onder aantrekkelijkheid), is die zo slecht? Of is het alleen maar laag omdat één van de 4 industrials het gemiddelde naar beneden haalt?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_59647026
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
pi_59654394
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:24 schreef Chaos-Zero het volgende:
Vervuilde industrie is idd heel slecht, terwijl ik die belasting toch al heel wat lager heb zitten dan het normale 9%.
Ik had eerst wel een stad waar het heel slecht mee ging qua geld, maar deze heb ik opgeblazen en sinds dien is de industrie slecht, terwijl het eerst de commerciële gebieden waren, die nu overigens weer normaal zijn.
je hebt van de vervuilende industry de belasting omlaag gedaan?
als je ze kwijt wilt moet je het 15% of meer maken...
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:20:25 #85
160178 vdvorst
vdvorst dus
pi_59664483
Ook weer eens begonnen, ditmaal zonder cheats

Zit nu rond de 98.000 inwoners, en daarbij de behorende scholen, universiteit, leger etc...
Verdien ongeveer 3000 meer dan er uitgaat...

Ik lees hier ook dat er mensen zo gebouwen neerzetten, en dat een x aantal banen opleverd, hoe zit dat dan? Ik kan wel landmarks neerzetten, maar die hebben verder toch geen functie..
Kom eens langs op #fokwhatpulse op irc! (irc.fok.nl)
  woensdag 25 juni 2008 @ 08:27:52 #86
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59668120
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59676698
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 08:27 schreef MrTorture het volgende:
Landmarks verhogen de aantrekkelijkheid voor commerciële bedrijven in de buurt. Sommige landmarks hebben beperkte radius, maar bijv. de Bank of America zorgt voor verhoogde aantrekkelijkheid in een straal van 80 tiles.
Krijg je daar dan ook hogere kantoorgebouwen van?? Bij mij reiken de rijke woonappartementen hoger dan de rijke commerciële gebouwen. Dit vind ik nogal jammer, omdat ik graag Europees bouw, met een rijk handelscentrum in het midden van de stad.
Wat zijn overigens andere, goedwerkende manieren om rijke mensen naar je stad te lokken? Bij mij zijn verhoudingen arm, modaal, rijk 2/10 7/10 1/ 10. Belastingen eventueel verlagen? Bij de industriesector werkt dat goed, ik heb nu vrijwel alleen maar Hi-tech industrie en hier en daar nog wat Manufacturing. Oh, en nog een probleem is de 'terugval' van rijke woonflats en kantoorpanden waardoor ze verlaten raken.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:00 #88
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59676832
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_59677058
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:41 schreef MrTorture het volgende:
De drie verschillende niveau's van residential zones zijn niet arm, midden of rijk, maar low-, medium- of high density. Als je je gebouwen laag wil houden, moet je licht-groene zones bouwen.
Op wie reageer je ?

In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  woensdag 25 juni 2008 @ 15:08:29 #90
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_59677501
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_59678226
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:08 schreef Zero2Nine het volgende:
Die terugval is bij mij ook een probleem, menig statig flatgebouw heeft nog maar 2$ ipv 3 of is zelfs helemaal verlaten
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:10 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Speel met RH en heb een commute time van onder de 35, tering veel vraag naar woonwijken maar toch verrekte veel werkeloosheid
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
  woensdag 25 juni 2008 @ 16:24:43 #92
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_59679572
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 14:49 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Op wie reageer je ?

In geval op mij: Dat weet ik. Heb je ook een oplossing om meer rijke sims de stad in te lokken?
Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.

Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  woensdag 25 juni 2008 @ 18:17:14 #93
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_59682202
Ik ben ook weer aan het bouwen. Zo'n 270.000 inwoners in de regio, 120.000 in de grootste stad
  woensdag 25 juni 2008 @ 20:06:31 #94
210050 Magpie
Ja, dat mag dus niet!
pi_59684856
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:39 schreef De_Ananas het volgende:
Ik heb echt iets lijps. Mijn $$$ residents zijn in bijna alle gevallen werkeloos en ze kunnen geen werk vinden. Als ze dan zo verpauperen werken ze opeens wel allemaal . Ik zet er een gebouw neer met 3500 $$$ jobs en het heeft nog geen zin . Hoe meer winkels en high tech ik krijg hoe meer werkeloosheid voor de rijke
Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
pi_59688360
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 20:06 schreef Magpie het volgende:

[..]

Kleine tip... Ik had ook wat werkeloosheid bij de modale en rijke inwoners, maar het was vrij plaatselijk. Ik heb toen ontdekt dat jachthavens ook modale en rijke werknemers (123 per stuk) vragen. Toen ik die had geplaatst vulde mijn flat weer met rijke inwoners
Maakt niet uit, kheb 50.000 $$$ banen in de commercial en 30.000 in high tech, dat is dus het probleem niet.
pi_59688825
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:

[..]


[..]

Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
langer dan wanneer het rustig is namelijk
pi_59690834
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:00 schreef mschol het volgende:

[..]

als het voor de rest druk is qua auto;s kan ik me voorstellen dat je er lang over doen...
langer dan wanneer het rustig is namelijk
Als ze naar de overkant moeten lopen?



Gewoon dikke kut bug.
pi_59692126
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 16:24 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat je je woningen dan medium moet maken en je commercial high, net zo lang tot alles op een niveau gegroeid is, of je commercial hoger.

Rijke sims lok je met mooie, ruim opgezette wijken, veel parkjes, etc...
Ok bedankt . Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....

En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten .
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_59692419
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 15:36 schreef De_Ananas het volgende:
Zelfde probleem, klopt echt geen zak van. Ook die commute time slaat nergens op, dan hoeven ze alleen naar de overkant te lopen en staat er ''long''
Dat klopt bij mij ook nooit. Maar misschien is het zo dat je die woonwijk hebt aangelegd tegelijkertijd met de toewijzing van een commercieel gebied elders (ver weg), dan zou het enigszins logisch zijn. De meter van commute time klopt echter geen drol van. Dan leg je een nieuwe snelweg aan van woongebied naar werkgebied, en verwacht je dus een daling van commute time 50 naar 45 ofzo, maar ik kreeg een stijging naar 54, die snelweg er maar weer uitgegooid, bah! Ik kan m'n grond en vooral geld wel beter besteden.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_59692862
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 23:02 schreef Kadafi het volgende:

[..]

Ok bedankt . Het is inderdaad zo dat medium density woonflats met $$$ veel minder snel in verval raken, licht bebouwde woonwijken worden automatisch villa's, en die houden stand. Het zal ook wel goed zijn voor de verkeersdrukte neem ik aan, alles in 'high density' neerplanten bracht wat ik er ook aan deed files met zich mee. Dan maar wat minder inwoners in m'n stad....

En toch, als iemand een geweldige oplossing weet, hoe je dus high density residental zones van $$$ blijft behouden. Please tell me (us), want ik zie dat meerdere simcity4 spelers dit willen weten .
Bij mij zijn ze werkeloos, vervallen ze en dan hebben ze opeens wel allemaal werk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')