abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61193880
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ze stellen tijd beschikbaar, zij waren er opo tijd bij. Zodat jij niet je vrije zaterdach ochtend hoeft te besteden aan het halen van kaartjes.
Tientallen andere mensen, die door het toedoen van deze speculanten achter het net vissen, waren er ook op tijd bij. Zij hebben ook hun vrije zaterdagochtend besteed aan het halen van tickets, maar gaan met lege handen naar huis. Het feit dat de échte fans door toedoen van speculanten achter het net vissen, vind ik onwenselijk en daarom wil ik dat er iets aan gebeurt.
pi_61193919
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:44 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Niet. Gewoon de kostprijs betalen en geen veiling houden.
Definieer kostprijs, immers in een kostprijs zit ook ondernemingsvergoeding, misschien wil mijn onderneming wel heel veel ondernemersvergoeding. Ohnee, dat ga jij natuurlijk met je Maoistische vrienden bepalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61193936
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:12 schreef Herald het volgende:

[..]

Maar Mediamarkt koopt zijn producten niet van dezelfde plek als een consument. Als consumenten voor dezelfde prijs konden winkelen waar de Mediamarkt zijn producten koopt, dan zou niemand naar de Mediamarkt gaan.
Dan is de Mediamarkt dus nog erger...bij concertkaartjes geven ze je nog een kans om niet de hoofdprijs te hoeven betalen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:22:31 #204
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61193937
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:06 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jij bent echt een meester in kromme vergelijking zeggen... Een olympische gouden medaille gaan vergelijken met een concertkaartje?

Probeer je serieus een discussie te voeren of kun je er niet tegen dat iemand een andere mening heeft?
Het gaat niet om de medaille of het kaartje, het gaat erom dat jij heel verongelijkt gaat doen, omdat iemand die éérder was meer krijgt. Dat is nu eenmaal het unfaire aan wachtrijen. Dat er mensen allemaal hun tijd staan te verdoen en vervolgens alsnog de helft teleurgesteld is. Allemaal inproductiviteit, die voorkomen kan worden als een marktconforme prijs wordt gehanteerd.
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:08 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Jaja. Zo kan ik ook wel dingen blijven verzinnen. Lekke band van de fiets waardoor je 5 minuten na de zwarthandelaar kwam ipv 5 minuten ervoor.
Dan heb je toch gewoon pech? Kom jij op sollicitaties ook met dit soort huilverhalen?
quote:
Maar goed, wat jij ook allemaal verzint, ik zie van jou nog steeds geen enkel degelijk argument waarom de overheid zich hier niet mee zou mogen bemoeien.
! Eh, volgens mij heb ik er volop gegeven, maar ik wil nog wel even het een en ander samenvatten hoor:

-Concerten van popsterren zijn luxegoederen, geen basisbehoeften, dus de overheid hoeft daar geen grondrechten te waarborgen.
-In de handel is het normaal dat te laag geprijsde producten leiden tot wachtrijen en speculatie. Ons land is zelfs groot geworden met speculatie.
-Regulering kost geld, veel geld. Weet je hoeveel één wetsvoorstel kost? En dan hebben we het nog niet eens over handhaving ervan. En over wat precies handel is en wat niet. En over welke activiteiten er onder vallen en welke niet. Dat mijn neefje zijn plaats verkoopt in de rij voor de Wii's, valt dat ook onder het verbod?
-Door de handel vrij te laten, komt het kaartje uiteindelijk bij degenen die er het meest voor over hebben (combinatie van wachttijd / geld). Handelaren spelen dus een rol bij de efficiënte allocatie van middelen.
-Als artiesten de huidige praktijk niet leuk vinden, dan kunnen ze de prijs verhogen. Zij hebben dus een efficiënter en effectiever instrument voor handen dan de overheid.
-Wachtrijen leiden tot inproductiviteit en de overheid heeft er dan ook geen baat bij om die te stimuleren.
pi_61193954
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:47 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Ik zou dan ook graag een echt werkende torrent willen. Niet bij een site waar ik me weer moet inloggen of zelfs moet betalen. Dan wil ik ook niet uitkomen bij een site die vol zit met banners waarvan mijn virus programma op tilt slaat.
Daar zijn er legio van. Piratebay e.d.
quote:
De aanpak tegen illegale downloads is niet helemaal perfect, maar het wordt de aanbieders en afnemers wel lastig gemaakt. Dat zou in mijn ogen ook bij handel in kaartes moeten gebeuren.
Met nauwelijks effect. Leuk en aardig dat het 'lastig wordt gemaakt', maar het effect is minimaal en de kosten hoog.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:23:15 #206
3767 Herald
Come get some
pi_61193959
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:03 schreef Pool het volgende:
Ja, dat is de hele wet van vraag en aanbod. Maar gegeven het beperkte aanbod en de hoge vraag (exogene variabelen), hoort er een hoge prijs bij om marktevenwicht te krijgen. Zonder marktevenwicht krijg je wachtrijen en speculatie.
Ik kan hier eigenlijk niks op inbrengen

maar toch is een concertkaartje een apart product. Het is exclusief, maar geen statussysmbool zoals een dure auto. Een concertkaartje is daarom niet bedoeld voor alleen rijke mensen. Het is bedoeld voor fans. En niet alle fans passen in één gebouw en de artiest kan niet genoeg concerten geven voor alle fans. Logisch dat er dan een vraag/aanbod verschil komt. Maar een handelaar maakt daar nog eens extra misbruik van door het aanbod nog schaarser te maken.

En ondanks alle vergelijkingen met melk, wii's, porsches of olympische zwemmers, het is allemaal niet hetzelfde. Want als het wél hetzelfde was, dan zouden er veel vaker handelaren zijn.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_61194013
Gelukkig leed prima organisatie in het communistische oostblok helemaal niet tot zwarthandel
pi_61194070
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:23 schreef Herald het volgende:

[..]

Ik kan hier eigenlijk niks op inbrengen

maar toch is een concertkaartje een apart product. Het is exclusief, maar geen statussysmbool zoals een dure auto. Een concertkaartje is daarom niet bedoeld voor alleen rijke mensen. Het is bedoeld voor fans. En niet alle fans passen in één gebouw en de artiest kan niet genoeg concerten geven voor alle fans. Logisch dat er dan een vraag/aanbod verschil komt. Maar een handelaar maakt daar nog eens extra misbruik van door het aanbod nog schaarser te maken.

En ondanks alle vergelijkingen met melk, wii's, porsches of olympische zwemmers, het is allemaal niet hetzelfde. Want als het wél hetzelfde was, dan zouden er veel vaker handelaren zijn.
Ah, en dus moet de overheid hier regels voor instellen? Je zou toch verwachten dat de artiest die al veel geld via bijvoorbeeld Muziekinkomsten binnen haalt, dat ie dan ze fans tracteerd op een gratis optreden, helaas zijn er maar weinig artiesten begaan met fans.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:26:50 #209
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61194095
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:24 schreef raptorix het volgende:
Gelukkig leed prima organisatie in het communistische oostblok helemaal niet tot zwarthandel
Nee, daar stond iedereen twee uur heel nuttig te zijn in de rij voor het brood van de bakker. Want het brood dat er was moest goedkoop verdeeld worden. (Dat die mensen in de rij in de tussentijd ook graan hadden kunnen verbouwen en brood bakken doet niet ter zaken )
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:28:36 #210
3767 Herald
Come get some
pi_61194170
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:22 schreef Loohcs het volgende:
Dan is de Mediamarkt dus nog erger...bij concertkaartjes geven ze je nog een kans om niet de hoofdprijs te hoeven betalen.
Oh jij mag ook wel bij de groothandel je TV halen voor dezelfde prijs als de Mediamarkt, alleen moet je er dan meer dan 1 kopen
pi_61194191
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:26 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, daar stond iedereen twee uur heel nuttig te zijn in de rij voor het brood van de bakker. Want het brood dat er was moest goedkoop verdeeld worden. (Dat die mensen in de rij in de tussentijd ook graan hadden kunnen verbouwen en brood bakken doet niet ter zaken )
Nee, want dan hadden ze 2 uur in de rij gestaan voor graan.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:33:54 #212
3767 Herald
Come get some
pi_61194341
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:26 schreef raptorix het volgende:
Ah, en dus moet de overheid hier regels voor instellen? Je zou toch verwachten dat de artiest die al veel geld via bijvoorbeeld Muziekinkomsten binnen haalt, dat ie dan ze fans tracteerd op een gratis optreden, helaas zijn er maar weinig artiesten begaan met fans.
als je zo gaat beginnen kun je voorverkoop net zo goed afschaffen en kaartjes alleen verkrijgbaar maken aan de kassa

Want als de artiest gratis optreed, moet het concert gebouw alsnog kaarten gaan verkopen, omdat ze maar een bepaalde capaciteit hebben. Je blijft hoe dan ook met kaartverkoop zitten.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:39:34 #213
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_61194525
Pool
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_61194649
Waarom zijn er toch zoveel mensen die verwachten dat de overheid ze te hulp moet komen als ze niet krijgen wat ze verwachten? Waar is de zelfredzaamheid van mensen gebleven? Die overregulering is om gek van te worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61194831
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:28 schreef Herald het volgende:

[..]

Oh jij mag ook wel bij de groothandel je TV halen voor dezelfde prijs als de Mediamarkt, alleen moet je er dan meer dan 1 kopen
Dat mag zo geregeld zijn, maar blijft overeind dat de Mediamarkt net als doorverkopers van kaartjes niets toevoegt aan 't product. Enkel wat risico van prijsdaling, maar dat hebben doorverkopers ook. Verschil is dat de inkoopprijs van kaartjes voor doorverkopers en echte fans hetzelfde is. Dus eigenlijk worden de doorverkopers benadeeld.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:52:40 #216
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61194915
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:39 schreef Xtreem het volgende:
Pool
Ja, daar was ik al bang voor. Zo klassiek-liberaal heb ik me nog nooit in een topic opgesteld.

Betrapt
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:00:05 #217
3767 Herald
Come get some
pi_61195135
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:50 schreef Loohcs het volgende:
Dat mag zo geregeld zijn, maar blijft overeind dat de Mediamarkt net als doorverkopers van kaartjes niets toevoegt aan 't product. Enkel wat risico van prijsdaling, maar dat hebben doorverkopers ook. Verschil is dat de inkoopprijs van kaartjes voor doorverkopers en echte fans hetzelfde is. Dus eigenlijk worden de doorverkopers benadeeld.
Dus eigenlijk vind jij alle winkels overbodig en koop jij daarom al je spullen bij de groothandel?
pi_61195284
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Definieer kostprijs, immers in een kostprijs zit ook ondernemingsvergoeding, misschien wil mijn onderneming wel heel veel ondernemersvergoeding. Ohnee, dat ga jij natuurlijk met je Maoistische vrienden bepalen.
Prijs kaartje + servicekosten. Staan beide duidelijk op het kaartjes.
Als jouw onderneming een grote vergoeding wilt, doe ik persoonlijk geen zaken met jouw onderneming.
pi_61195437
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:22 schreef Pool het volgende:

[..]

Het gaat niet om de medaille of het kaartje, het gaat erom dat jij heel verongelijkt gaat doen, omdat iemand die éérder was meer krijgt. Dat is nu eenmaal het unfaire aan wachtrijen. Dat er mensen allemaal hun tijd staan te verdoen en vervolgens alsnog de helft teleurgesteld is. Allemaal inproductiviteit, die voorkomen kan worden als een marktconforme prijs wordt gehanteerd.
[..]

Dan heb je toch gewoon pech? Kom jij op sollicitaties ook met dit soort huilverhalen?
[..]

! Eh, volgens mij heb ik er volop gegeven, maar ik wil nog wel even het een en ander samenvatten hoor:

-Concerten van popsterren zijn luxegoederen, geen basisbehoeften, dus de overheid hoeft daar geen grondrechten te waarborgen.
-In de handel is het normaal dat te laag geprijsde producten leiden tot wachtrijen en speculatie. Ons land is zelfs groot geworden met speculatie.
-Regulering kost geld, veel geld. Weet je hoeveel één wetsvoorstel kost? En dan hebben we het nog niet eens over handhaving ervan. En over wat precies handel is en wat niet. En over welke activiteiten er onder vallen en welke niet. Dat mijn neefje zijn plaats verkoopt in de rij voor de Wii's, valt dat ook onder het verbod?
-Door de handel vrij te laten, komt het kaartje uiteindelijk bij degenen die er het meest voor over hebben (combinatie van wachttijd / geld). Handelaren spelen dus een rol bij de efficiënte allocatie van middelen.
-Als artiesten de huidige praktijk niet leuk vinden, dan kunnen ze de prijs verhogen. Zij hebben dus een efficiënter en effectiever instrument voor handen dan de overheid.
-Wachtrijen leiden tot inproductiviteit en de overheid heeft er dan ook geen baat bij om die te stimuleren.
Oftewel, de grootste portomenee wint.
Gelukkig willen artiesten en organisatoren zo niet werken.
Met het systeem wat jij voorstaat worden wachtrijen eerder langer dan korter. Bij regulering zouden de rijen juist korter worden omdar er minder zwarthandelaren tussen staan.
Grondrechten? Toe maar! Overdrijven is ook een vak. De overheid houd zich al bezig met oneerlijke handel in tal van andere sectoren. Er zijn regels over aandelen verkeer etc. Ook geen basisbehoeften.
Het is duidelijk te definieren wat zwarthandel is. Kaarten doorverkopen met winst. Eventueel kan daar een percentage aan worgen gehangen max 110 procent van de kostprijs. Ik denk ook niet dat het zoveel extra moeite kost om het te handhaven. Niet meer dan andere domme regels.

Naar een sollicitatie gesprek gaan is wel wat anders dan in de rij gaan staan ergens. Weer zo'n domme vergelijking van je.

Oftewel, weer geen enkel overtuigend argument.
pi_61195476
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zijn er toch zoveel mensen die verwachten dat de overheid ze te hulp moet komen als ze niet krijgen wat ze verwachten? Waar is de zelfredzaamheid van mensen gebleven? Die overregulering is om gek van te worden.
Die zelfredzaamheid is verdwenen op het moment dat er oplichters ten tonele kwamen.
Ik wil in deze ook best wel mezelf redden en de zwarthandel aanpakken, maar dan vrees ik dat ik illegale dingen ga doen.
pi_61195494
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:00 schreef Herald het volgende:

[..]

Dus eigenlijk vind jij alle winkels overbodig en koop jij daarom al je spullen bij de groothandel?
Nou ja als je ¤200 kan besparen door 50km te rijden ofzo kan dat best interessant zijn lijkt mij. En qua productkennis heb je ook niet veel aan verkopertjes, dus daarvoor hoef je 't ook niet echt naar de winkel. Maar dit gaat een beetje offtopic.
pi_61195513
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar zijn er legio van. Piratebay e.d.
[..]

Met nauwelijks effect. Leuk en aardig dat het 'lastig wordt gemaakt', maar het effect is minimaal en de kosten hoog.
Nogmaals, er zijn geen bedrijven die zich bezig houden met het illegaal downloaden van zaken, dus het is wel degelijk effectief.
pi_61195584
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:12 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Die zelfredzaamheid is verdwenen op het moment dat er oplichters ten tonele kwamen.
Ik wil in deze ook best wel mezelf redden en de zwarthandel aanpakken, maar dan vrees ik dat ik illegale dingen ga doen.
Oplichters? Verkopen ze nepkaartjes? Hoe lichten ze je precies op? Alleen door jou teveel te laten betalen voor een kaartje? Dan kunnen we beter naar de benzineprijs gaan kijken. Daar word je dan echt opgelicht.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:21:00 #224
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61195715
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:11 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Gelukkig willen artiesten en organisatoren zo niet werken.
Met het systeem wat jij voorstaat worden wachtrijen eerder langer dan korter. Bij regulering zouden de rijen juist korter worden omdar er minder zwarthandelaren tussen staan.
Grondrechten? Toe maar! Overdrijven is ook een vak. De overheid houd zich al bezig met oneerlijke handel in tal van andere sectoren. Er zijn regels over aandelen verkeer etc. Ook geen basisbehoeften.
Het is duidelijk te definieren wat zwarthandel is. Kaarten doorverkopen met winst. Eventueel kan daar een percentage aan worgen gehangen max 110 procent van de kostprijs. Ik denk ook niet dat het zoveel extra moeite kost om het te handhaven. Niet meer dan andere domme regels.

Naar een sollicitatie gesprek gaan is wel wat anders dan in de rij gaan staan ergens. Weer zo'n domme vergelijking van je.

Oftewel, weer geen enkel overtuigend argument.
Dat jij het geen overtuigende argumenten vindt, ligt meer aan de mate waarin je overtuigd wil worden. Maar goed, hierover kunnen we van mening verschillen en als ik er weer op inga, dan draaien we cirkeltjes.

Alleen wat betreft dat sollicitatiegesprek: als jij bij een sollicitatie een ruimere tijdsmarge neemt dan voor de rij voor een concert van Madonna, dan verdient die zwarthandelaar gewoon het kaartje in plaats van jou. Blijkbaar heeft het kaartje dan toch te weinig prioriteit.
pi_61195731
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:13 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nogmaals, er zijn geen bedrijven die zich bezig houden met het illegaal downloaden van zaken, dus het is wel degelijk effectief.
Dat mag je m'n baas vertellen.
pi_61195809
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:21 schreef Pool het volgende:

[..]

Dat jij het geen overtuigende argumenten vindt, ligt meer aan de mate waarin je overtuigd wil worden. Maar goed, hierover kunnen we van mening verschillen en als ik er weer op inga, dan draaien we cirkeltjes.

Alleen wat betreft dat sollicitatiegesprek: als jij bij een sollicitatie een ruimere tijdsmarge neemt dan voor de rij voor een concert van Madonna, dan verdient die zwarthandelaar gewoon het kaartje in plaats van jou. Blijkbaar heeft het kaartje dan toch te weinig prioriteit.
Bij een sollicitatie gesprek weet ik hoe laat ik moet komen.
Ik weet niet van de zwarthandelaren hoe laat zij in de rij gaan staan.

Dus hoe moet ik daar rekening mee houden? Nog eerder in de rij gaan staan? Dan wordt ik nog minder productief en dat wil jij toch ook niet.
pi_61195911
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:12 schreef Houtworm het volgende:
Ga bij een fanclub, dan kun je meestal van te voren al kaarten bestellen. Waarom moet het meteen illegaal?
pi_61195995
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:11 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Tjsa, is het eerlijk dat mensen die wél tijd hebben om in de rij te gaan staan voorrang hebben?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:34:15 #229
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61196141
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:23 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Bij een sollicitatie gesprek weet ik hoe laat ik moet komen.
Ik weet niet van de zwarthandelaren hoe laat zij in de rij gaan staan.

Dus hoe moet ik daar rekening mee houden? Nog eerder in de rij gaan staan? Dan wordt ik nog minder productief en dat wil jij toch ook niet.
Nee, het is het efficiëntst (gegeven de te lage verkoopprijs) als je een bijstandstrekker voor jou in die rij laat staan en zelf die uurtjes hard werkt.
pi_61196448
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tjsa, is het eerlijk dat mensen die wél tijd hebben om in de rij te gaan staan voorrang hebben?
Was het net niet een kwestie van prioriteiten stellen? Als je perse naar een concert wilt, dan moet je maar op tijd in de rij gaan staan en anders niet janken.
pi_61196506
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ga bij een fanclub, dan kun je meestal van te voren al kaarten bestellen. Waarom moet het meteen illegaal?
Het aantal fanclubs dat kaarten verkoopt is minimaal.
Er werdt gesteld dat iedereen zichzelf maar moest zien te redden. Als ik er zelf voor zou willen zorgen dat zwarthandelaren ermee ophouden, dan zou dat wel eens op een illegale manier moeten gebeurren.
pi_61196528
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:34 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, het is het efficiëntst (gegeven de te lage verkoopprijs) als je een bijstandstrekker voor jou in die rij laat staan en zelf die uurtjes hard werkt.
Totdat die wordt weggekocht door een zwarthandelaar...
pi_61196675
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:46 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Was het net niet een kwestie van prioriteiten stellen? Als je perse naar een concert wilt, dan moet je maar op tijd in de rij gaan staan en anders niet janken.
Klopt, ik ben ook niet degene die erover klaagt. Maar het is een beetje vreemd dat tussenhandelaren die een hogere prijs vragen (en dus in weze mensen met geld,maar zonder tijd de mogelijkheid bieden kaartjes te bemachtinge) oneerlijk te noemen, maar anderzijds zeggen dat als je per sé ergens naar toe wilt, je maar in de rij moet gaan staan.
pi_61196778
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:
Overregulering en betutteling zijn de modewoorden van 2008. Ik doe niet mee aan die hype. Ik wil gewoon malafide praktijken aanpakken en voorkomen dat ze zich verrijken over de rug van muziekliefhebbers.
pi_61196909
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook niet degene die erover klaagt. Maar het is een beetje vreemd dat tussenhandelaren die een hogere prijs vragen (en dus in weze mensen met geld,maar zonder tijd de mogelijkheid bieden kaartjes te bemachtinge) oneerlijk te noemen, maar anderzijds zeggen dat als je per sé ergens naar toe wilt, je maar in de rij moet gaan staan.
Zoals al eerder gezegd, voor de mensen die wel geld hebben zijn er tegenwoordig meestal wel VIP arrangementen. Daar hoeft een zwarthandelaar zich niet ongevraagd mee te bemoeien.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:05:45 #236
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61196958
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:03 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd, voor de mensen die wel geld hebben zijn er tegenwoordig meestal wel VIP arrangementen. Daar hoeft een zwarthandelaar zich niet ongevraagd mee te bemoeien.
Nee hoor, die zijn er bij heel veel concerten niet.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 28 augustus 2008 @ 17:14:26 #237
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_61197117
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:58 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Overregulering en betutteling zijn de modewoorden van 2008. Ik doe niet mee aan die hype. Ik wil gewoon malafide praktijken aanpakken en voorkomen dat ze zich verrijken over de rug van muziekliefhebbers.
Je zegt dat je een liefhebber bent. Prima. Hoe lief is het je? Zo lief dat je tegen elke prijs gaat? Zo lief dat je wel de tijd maakt om een kaartje te kopen? Ga je bij 100 wel, en bij 200 euro niet? En wat als de handelaar het kaartje, vlak voor het concert tegen dumpprijzen verkoopt, koop je het dan wel bij hem?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_61197682
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Nee hoor, die zijn er bij heel veel concerten niet.
Wie wil er bovendien nou bij Slayer een VIP arrangement?
pi_61197826
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:14 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Je zegt dat je een liefhebber bent. Prima. Hoe lief is het je? Zo lief dat je tegen elke prijs gaat? Zo lief dat je wel de tijd maakt om een kaartje te kopen? Ga je bij 100 wel, en bij 200 euro niet? En wat als de handelaar het kaartje, vlak voor het concert tegen dumpprijzen verkoopt, koop je het dan wel bij hem?
Ligt aan de artiest en de show die ik daarbij verwacht. Is niet te zeggen zo in het algemeen.
En als de handelaar met zijn kaartjes blijft zitten, dan hebben de officiele kanalen ook kaarten over. Ga ik het liever daar halen dan de zwarthandel stimuleren.
pi_61198920
quote:
Internettickets voor U2-concert dat niet bestaat
AMSTERDAM - Verschillende websites bieden kaarten aan voor optredens van U2 in 2009, terwijl nog allerminst zeker is of de Ierse band volgend jaar op tournee gaat. Zo zijn tickets te bestellen voor het concert dat de band op 9 juli geeft in De Kuip in Rotterdam.
De band en het stadion benadrukken echter dat er helemaal geen sprake is van een optreden in Nederland danwel een Europese tournee in 2009.
Op www.worldticketshop.nl kosten de Nederlandese concertkaarten tussen de 159 en 179 euro. Een medewerker van de online ticketshop meldde donderdag dat de informatie over de optredens van een ,,zeer betrouwbare bron'' komt.
Fanclub
Ook de U2 Fanclub Nederland waarschuwt voor kaarten voor optredens die niet gaan plaatsvinden. ,,U2 heeft verklaard dat er nog geen concerten zijn gepland en waarschuwt dan ook om vooral nog geen tickets aan te kopen.''
Begin augustus meldde de Ierse band al op zijn eigen website dat er nog geen tourdata bekend zijn voor volgend jaar. ,,Dus koop alsjeblieft geen kaarten voor U2-shows die te koop worden aangeboden.''
Volgens een marketingmedewerkster van Kuip Concerts is het online aanbieden van tickets voor concerten die niet bestaan een bekend fenomeen. ,,Die sites vangen ergens een gerucht op, prikken een datum en gooien 'kaarten' in de verkoop. Helaas zijn er altijd fanatieke fans die daar op ingaan.'' Bij De Kuip zijn inmiddels al enkele telefoontjes binnengekomen van muziekliefhebbers die willen weten of de informatie op internet klopt. ,,Een iemand die ik sprak had al kaartjes voor U2 gekocht.''
Kaarten verkopen voor een concert dat niet bestaat, moet dat zomaar mogen?
pi_61199184
Als ik een kaartje koop van een zwarthandelaar voor mij in de rij die net de laatste kaartjes opkocht; wat voor toegevoegde waarde heeft het voor mij dat die persoon bestaat? Of was ik beter afgeweest zónder hem voor mij in de rij?

Natúúrlijk zijn zwarthandelaren die kaartjes opkopen om zodoende mensen die wél naar een concert willen op extra kosten te jagen gewoonweg onnodige parasieten.

Al moet daarbij wel aangetekend worden dat ik liever heb dat de consument zélf tegen dit soort figuren optreedt door ze de tyfus te laten krijgen met hun kaartjes. Een paar keer zo'n zeperd en de zwarthandelaar is failliet, dan ben je als consument ook van hem af. Het is net als met spam, doordat er idioten zijn die erop reageren, blijft het bestaan.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_61199498
Tegen spam treed de overheid ook op.
pi_61199903
Klopt, maar dat was ff om aan te geven dat ook de consument niet vrijuit gaat bij die prijsopdrijving (omdat er malloten zijn die tot het tienvoudige willen betalen bestaat de zwarthandel waar de gemiddelde consument last van heeft).

Overigens zou ik het totaal niet erg vinden als er wordt opgetreden tegen dit soort woekerhandel. Tussenhandelaren zijn m.i. niet-nodig handelaren; Iemand die 400 euro overheeft voor een concert, gaat natuurlijk ook liever voor 100. Als jij daar dan als zwarthandelaar tussenspringt, niks toevoegt, en die persoon vervolgens de volle 400 laat betalen ben je simpelweg een asociale nutteloze parasiet, klaar. Vergelijkingen als dat je dan maar eerder op had moeten staan etc slaan nergens op; Zonder tussenhandelaar was ik in eerste instantie al niet genoodzaakt om vroeger m'n bed uit te stappen. Ergo; die lui zijn de consument altijd tot last en voegen niks toe. Weg ermee dus lijkt mij . De schuld van de hoge prijzen ligt echter niet alleen bij hen.

Misschien wel toepasselijk trouwens;
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_61200500
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:46 schreef Houtworm het volgende:
Tegen spam treed de overheid ook op.
1. Omdat ik er ongewenst partij in ben. Ik kan niet kiezen of ik het ontvang of niet.
2. Omdat het versturen van spam veelal gebeurt via botnets. Het inbreken op andermans PC wordt steeds beter strafbaar gemaakt.

Hele andere wereld dus. Ik mis overigens nog steeds het praktische voorstel wat het gemak voor de consument gelijk houdt, wat houdbaar is en die het verkopen voor een hogere prijs gaat uitbannen. Ik zie voornamelijk rare voorstellen of de eeuwige dooddoener dat regulering door de overheid het probleem op zal lossen.
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:21 schreef Houtworm het volgende:
Prima, jij vind het onzin, ik niet.

Ik heb niet het idee dat we het eens zullen worden.
Dooddoener eerste klas. Als je ergens geen antwoord op hebt dan kun je dat ook gewoon zeggen
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 23:29 schreef Houtworm het volgende:
Je vergeet dat deze mensen voor jouw neus kaarten wegkapen. Het is niet zo dat ze kaarten uit een ander land halen, een extra verpakking eromheen doen, iets in elkaar zetten of dat die mensen echt nodig zijn om jou die kaarten te kunnen verkopen.

Het is geen fiets die in elkaar gezet hoeft te worden of die van de fabriek naar de fietsenwinkel moet worden gebracht. De enige service die hun bieden is dat kaartje dat jij ook had kunnen kopen, duurder maken.
Ik hoef je het verschil tussen een product en een dienst toch niet uit te leggen? Deze mensen zorgen ervoor dat ik geen vrije dag hoef te nemen en ook niet zenuwachtig moet gaan zitten F5en. Dat is een dienst en blijkbaar zijn er mensen die daarvoor willen betalen. Ik ben er niet 1 van maar so be it.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61200789
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:24 schreef FJD het volgende:

[..]

1. Omdat ik er ongewenst partij in ben. Ik kan niet kiezen of ik het ontvang of niet.
2. Omdat het versturen van spam veelal gebeurt via botnets. Het inbreken op andermans PC wordt steeds beter strafbaar gemaakt.

Hele andere wereld dus. Ik mis overigens nog steeds het praktische voorstel wat het gemak voor de consument gelijk houdt, wat houdbaar is en die het verkopen voor een hogere prijs gaat uitbannen. Ik zie voornamelijk rare voorstellen of de eeuwige dooddoener dat regulering door de overheid het probleem op zal lossen.
[..]

Dooddoener eerste klas. Als je ergens geen antwoord op hebt dan kun je dat ook gewoon zeggen
[..]

Ik hoef je het verschil tussen een product en een dienst toch niet uit te leggen? Deze mensen zorgen ervoor dat ik geen vrije dag hoef te nemen en ook niet zenuwachtig moet gaan zitten F5en. Dat is een dienst en blijkbaar zijn er mensen die daarvoor willen betalen. Ik ben er niet 1 van maar so be it.
Spam bestaat ook alleen maar bij de gratie van de idioten die er in trappen, net als bij zwarthandel. Dat mensen zichzelf moeten redden is 1 van de argumenten geweest dat de overheid er niks mee moet doen. Tegen spam kan iedereen zich ook makkelijk beschermen. Zorgen dat je PC goed beveiligd is, er niet op reageren.

Er is niemand die zegt dat het probleem compleet opgelost kan worden. Ik heb al verschillende malen aangegeven dat de drempel voor zwarthandel simpel verhoogd kan worden. Gewoon strafbaar stellen dat er winst wordt gemaakt op dergelijke kaartjes.
Ik zie daar echt geen praktische problemen voor. Net zoals illegaal software aanbieden verboden is en dat effect heeft, zal het hier ook effect hebben namelijk dat grote bedrijven zich daar niet mee bezig gaan houden.

Waarom mag ik niet constateren dat een discussie niks gaat opleveren? Op dat moment had ik zat antwoorden. Maar dat was vooral ook herhaling van zetten. Waarom dan in cirkeltjes blijven draaien?

Als er niet voor de populaire concerten een bulk kaarten verdwijnen naar de zwarthandel, hoef jij ook niet zenuwachtig te F5'en of kun je gewoon om 10 uur even langs het postkantoor lopen.
pi_61201245
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:37 schreef Houtworm het volgende:
Dat mensen zichzelf moeten redden is 1 van de argumenten geweest dat de overheid er niks mee moet doen. Tegen spam kan iedereen zich ook makkelijk beschermen. Zorgen dat je PC goed beveiligd is, er niet op reageren.
Ik moet mezelf beschermen tegen inbraak van buitenaf maar als ik dat niet, of beperkt, doe dan ben ik niet opeens schuldig aan de inbraak zelf. Net zoals je met een kort rokje ook niet schuldig bent aan een verkrachting.

Zwarthandel is een compleet andere casus.

Als je verder wat op Google kijkt naar spammers die veroordeeld zijn dan kom je terecht bij spammers die een bedrijfsnetwerk gebruiken om spam te versturen (=inbraak) of die producten verkopen die van alles beloofden maar niets waar maakten (=misleiding) of met mailtjes waarbij je voor thuiswerk naar een dure telefoonlijn moest bellen om daar in de wacht te belanden (=oplichting). Hele andere zaken dus.
quote:
Gewoon strafbaar stellen dat er winst wordt gemaakt op dergelijke kaartjes.
Waarom mag er geen winst gemaakt worden op concertkaartjes en wel op andere luxe consumentengoederen
quote:
Ik zie daar echt geen praktische problemen voor. Net zoals illegaal software aanbieden verboden is en dat effect heeft, zal het hier ook effect hebben namelijk dat grote bedrijven zich daar niet mee bezig gaan houden.
De politie heeft de mankracht niet om individuele zwarthandelaren aan te pakken want die moeten op heterdaad worden betrapt.

Bedrijven zullen in de toekomst het kaartje tegen de normale prijs verkopen en daarbij een product/dienst verzinnen die je extra moet betalen. De enige reden dat dit bij software niet gebeurd is omdat het product an sich al illegaal is. Een koppeling maakt het dus niet legaal. Het concertkaartje is legaal alleen wil de overheid dan de prijs bepalen. Nou ja goed, dan maken ze de dienst om het kaartje te bestellen duurder. Niets illegaals aan. Moet je bv. betalen om op de website te kunnen waar je kaartjes kunt kopen.
quote:
Als er niet voor de populaire concerten een bulk kaarten verdwijnen naar de zwarthandel, hoef jij ook niet zenuwachtig te F5'en of kun je gewoon om 10 uur even langs het postkantoor lopen.
Je denkt echt dat zwarthandelaren de oorzaak zijn dat het bij een langverwacht concert als toen van de Stones of Led Zeppeling zo moeizaam gaat? Die 2 of 3% extra maakt echt het verschil niet.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_61201789
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 19:55 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik moet mezelf beschermen tegen inbraak van buitenaf maar als ik dat niet, of beperkt, doe dan ben ik niet opeens schuldig aan de inbraak zelf. Net zoals je met een kort rokje ook niet schuldig bent aan een verkrachting.

Zwarthandel is een compleet andere casus.

Als je verder wat op Google kijkt naar spammers die veroordeeld zijn dan kom je terecht bij spammers die een bedrijfsnetwerk gebruiken om spam te versturen (=inbraak) of die producten verkopen die van alles beloofden maar niets waar maakten (=misleiding) of met mailtjes waarbij je voor thuiswerk naar een dure telefoonlijn moest bellen om daar in de wacht te belanden (=oplichting). Hele andere zaken dus.
[..]

Waarom mag er geen winst gemaakt worden op concertkaartjes en wel op andere luxe consumentengoederen
[..]

De politie heeft de mankracht niet om individuele zwarthandelaren aan te pakken want die moeten op heterdaad worden betrapt.

Bedrijven zullen in de toekomst het kaartje tegen de normale prijs verkopen en daarbij een product/dienst verzinnen die je extra moet betalen. De enige reden dat dit bij software niet gebeurd is omdat het product an sich al illegaal is. Een koppeling maakt het dus niet legaal. Het concertkaartje is legaal alleen wil de overheid dan de prijs bepalen. Nou ja goed, dan maken ze de dienst om het kaartje te bestellen duurder. Niets illegaals aan. Moet je bv. betalen om op de website te kunnen waar je kaartjes kunt kopen.
[..]

Je denkt echt dat zwarthandelaren de oorzaak zijn dat het bij een langverwacht concert als toen van de Stones of Led Zeppeling zo moeizaam gaat? Die 2 of 3% extra maakt echt het verschil niet.
Het is geen dooddoener of uitvlucht, maar reageren op jouw vragen houd ik dat ik mezelf weer moet gaan herhalen. Dus lees het topic nog eens door, daar staan (mijn) antwoorden op jouw vragen al.

Welk concert van de Stones bedoel je precies? En voor Led Zeppelin was ook geen normale voorverkoop als ik me niet vergis.
Ik denk echt dat als zwarthandelaren ophouden iedereen veel meer kans heeft om kaarten te krijgen.
pi_61209431
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 10:53 schreef Monolith het volgende:
Uiteraard. Maar het is altijd een beetje vreemd dat er mensen zijn die enerzijds klagen over woekerprijzen, maar anderzijds wel het geld ervoor neertellen.
Die zijn dan ook net zo fout. Dit soort discussies zijn altijd zo ontzettend vermoeiend. De handelaren hebben leuke argumenten met hun "marktwerking" enzo, maar uiteindelijk zijn het gewoon trieste uitzuigers makkelijk geld proberen te verdienen aan andermans werk. Ze maken een paar mensen blij maar zitten verder iedereen in de weg.

Ik verdien mijn geld liever op een eerlijkere en plezierige manier.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_61210273
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 17:14 schreef Xtreem het volgende:
Wat ik bereid ben om voor een concert te betalen, hangt sterk af van de artiest die optreedt en de locatie waar het evenement plaatsheeft. Ik koop concertkaarten altijd via officiële kanalen en doorgaans ver van te voren. Ik boycot sowieso malafide ticketbureaus. Ze krijgen geen cent van me.
pi_61218205
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 01:25 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Die zijn dan ook net zo fout. Dit soort discussies zijn altijd zo ontzettend vermoeiend. De handelaren hebben leuke argumenten met hun "marktwerking" enzo, maar uiteindelijk zijn het gewoon trieste uitzuigers makkelijk geld proberen te verdienen aan andermans werk. Ze maken een paar mensen blij maar zitten verder iedereen in de weg.

Ik verdien mijn geld liever op een eerlijkere en plezierige manier.
Het is niet de schuld van deze handelaren, je kan idd een andere opvatting hebben of dit al dan niet eerlijk is, punt is dat het grootste probleem de ticketbureaus zelf zijn, als ze daadwerkelijk wat willen doen aan het probleem heb ik wel aantal ideetjes:

-Verkoop op naam
-Via een veiling, danwel samenwerking met fanorganisaties, men zou bijvoorbeeld fanclubleden voorrang kunnen geven op aankoop van kaartjes, dit doen bijvoorbeeld voetbalclubs bij CL wedstrijden, daar mag iedereen met een een seizoenskaart een CL ticket kopen, op die manier hebben alle fans 100% recht op 1 ticket, op die manier zal een echte fan nooit meer hoeven te betalen als de normale verkoopprijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')