Als je 100 uur in de week werkt, heb je sowieso geen tijd voor concertbezoek, want dan heb je de overgebleven 68 uur vrije tijd per week hard nodig om te slapen, te eten en naar je werk te reizen. Een concertbezoekje gaat dan ten koste van je gemiddelde nachtrust van pakweg 5 uur... En als je geen tijd hebt om in de rij te gaan staan, lijkt het me stug dat je wél tijd hebt voor een concert. Verder kun je altijd nog een ander vragen om voor jou die tickets te kopen. En let wel: dat is NIET hetzelfde als een ticketbureau dat laten doen, want die ander die voor jou dat kaartje haalt, heeft een daadwerkelijke vraag, terwijl het ticketbureau gewoon zo veel mogelijk opkoopt om schaarste te creëren en prijzen op te drijven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:54 schreef raptorix het volgende:
Je maakt allemaal aannames die puur persoonlijk zijn, fijn als mensen als jouw wetten er doorheen drukken die gelden voor iedereen, misschien werk ik wel 100 uur in de week, waardoor ik geen tijd heb om in de rij te staan? Daarentegen heb ik wel geld, en dus bereid om wat geld in te leveren om zo tijd te besparen. Daarnaast beweer je dat het ticketbureau geen dienst verleent. Ohnee? Hij regelt een kaartje voor mij, daar ben ik eventueel bereid voor te betalen. Als ik jouw verhaal doortrek, dan kan je de hele postzegel handel ook wel verbieden, want wat is volgens jou de aanvullende dienst van een postzegelzaak?
Ik zie in Amerika geen bedrijven die illegale downloads aanbieden. Dus het lijkt me wel degelijk effectief.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Net als willekeurige mensen in de VS aanklagen vanwege illegaal downloaden van muziek zeker. Reuze effectief. Het zou me niets verbazen als eventuele handhaving met enige effect veel meer belastinggeld kost, dan het aan gedolven inkomsten voor tussenhandelaren oplevert.
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik weiger zwarthandeleren winst te laten maken, dan inderdaad liever de hoge prijs van de organisator betalen. Maar zoals ik ook al zei, die willen die hoge prijzen niet. Die willen dat jan en alleman naar hun concert kan komen en niet alleen maar de yuppen.
Als je geen argumenten van mij hebt gezien, dan moet je maar een beter lezen. Volgens mij heb ik die al meer dan genoeg gegeven.
Niet? Wel eens van gelimiteerde uitgaves gehoord?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je 100 uur in de week werkt, heb je sowieso geen tijd voor concertbezoek, want dan heb je de overgebleven 68 uur vrije tijd per week hard nodig om te slapen, te eten en naar je werk te reizen. Een concertbezoekje gaat dan ten koste van je gemiddelde nachtrust van pakweg 5 uur... En als je geen tijd hebt om in de rij te gaan staan, lijkt het me stug dat je wél tijd hebt voor een concert. Verder kun je altijd nog een ander vragen om voor jou die tickets te kopen. En let wel: dat is NIET hetzelfde als een ticketbureau dat laten doen, want die ander die voor jou dat kaartje haalt, heeft een daadwerkelijke vraag, terwijl het ticketbureau gewoon zo veel mogelijk opkoopt om schaarste te creëren en prijzen op te drijven.
Je vergelijking met postzegels snap ik niet. Het is mij niet bekend dat postzegels in Nederland worden opgekocht tot ze uitverkocht zijn en dat je ze via internetsites tegen hogere tarieven moet aanschaffen.
Bedrijven zijn nog wel aardig aan te pakken, maar ik doelde op individuele handelaren.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:11 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik zie in Amerikaan geen bedrijven die illegale downloads aanbieden. Dus het lijkt me wel degelijk effectief.
Het zal altijd minder zijn dan jouw idee om de prijs standaard omhoog te doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef Pool het volgende:
[..]
En een verdubbeling van administratiekosten, waar concertkaartkopers nu al zo over klagen.
Daarvan heb ik ook al meerdere malen gezegd dat die individuele handelaren lastig aangepakt kunnen worden. Een dergelijke regelgeving zal vooral invloed hebben op de bedrijven die kaarten doorverkopen en voor een deel ook wel 'individuele' handelaren beïnvloeden. Het zal nooit 100% uit te bannen zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bedrijven zijn nog wel aardig aan te pakken, maar ik doelde op individuele handelaren.
Nee door de handel vrij te laten, dan zal er de meest eerlijke prijs uitkomen, namelijk de prijs die die de consument wil betalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:13 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Het zal altijd minder zijn dan jouw idee om de prijs standaard omhoog te doen.
De prijsstelling van een concert is een zaak tussen organisator, artiest/platenlabel en concertlocatie. Jij mag dat als buitenstaander te duur of te goedkoop vinden, maar verder heb je er niks mee te maken. Concertkaarten horen niet onder de marktwerking te vallen. Muziek moet niet iets zijn dat onbetaalbaar wordt naarmate er meer vraag is.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:06 schreef raptorix het volgende:
De schuld ligt bij het feit dat de prijzen te laag zijn, waardoor tussenhandelaren "marge" hebben.
Je zegt het zelf al, je kon het concert niet zien omdat de prijs te duur was. Dus als die zelfde prijs door de organisator werd gevraagt had je wel gegaan? In plaats dat WIJ met argumenten moet komen, moet JIJ met argumenten komen. Oja als je wilt zien wat overheidsregulering op marktwerking heeft, dan zou ik zeggen, kijk naar oude rusland, oude china, cuba, Noor-Korea, etc. Werkt echt goed, en de mensen lachen altijd.
Er zijn ook steeds meer artiesten die een aparte voorverkoop houden voor hun artiesten. Maar daar los je het probleem niet mee op.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is een hoge prijs? Zou jij 20 euro betalen voor een concert van Jannes? Of 50 euro voor Rolling Stones? Of 150 euro voor eenmalig optreden van Nirvana? Het is maar net wat de gek er voor geeft.
Daarnaast als het een artiest ECHT te doen is om de fan, dan zou hij een fan direct een kaartje kunnen verkopen, bijvoorbeeld als hij 2 Albums van hem koopt.
Als de bedrijven wegvallen is er weer meer markt voor individuele handelaren. Zie het als Kazaa aanpakken waarna er gewoon weer andere manieren om bestanden te delen populair worden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:14 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Daarvan heb ik ook al meerdere malen gezegd dat die individuele handelaren lastig aangepakt kunnen worden. Een dergelijke regelgeving zal vooral invloed hebben op de bedrijven die kaarten doorverkopen en voor een deel ook wel 'individuele' handelaren beïnvloeden. Het zal nooit 100% uit te bannen zijn.
De consument is in dat geval diegene met de grootste portomenee.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee door de handel vrij te laten, dan zal er de meest eerlijke prijs uitkomen, namelijk de prijs die die de consument wil betalen.
Ik zou niet weten waarom dat niet kan. Programma's als Opgelicht slagen er probleemloos in om oplichters via sites als Marktplaats te vinden. En agenten in burger kunnen ook prima bij de concertingang controleren of er kaartjesverkopers staan die te veel geld vragen. Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat oplossingen vanuit de concertzalen niet welkom zijn. Dat zijn ook goede maatregelen, maar het één hoeft het ander niet uit te sluiten, wat mij betreft.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:04 schreef Monolith het volgende:
Ach het is een illusie om te denken dat je dergelijke verkoop kunt 'verbieden'. De handhaving is volstrekt onmogelijk. Oplossingen moeten simpelweg vanuit de concertzalen komen. Denk aan kaartjes op naam, maximaal aantal kaarten per persoon e.d. Dat zijn opties die echt effect zouden kunnen sorteren. Denken dat de overheid kan verbieden dat mensen via internet kaartjes boven de reguliere prijs kan verkopen is kinderlijk naief.
Ach, misschien dwingt het mensen tot het ontwikkelen van een fatsoenlijk muzieksmaak.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De prijsstelling van een concert is een zaak tussen organisator, artiest/platenlabel en concertlocatie. Jij mag dat als buitenstaander te duur of te goedkoop vinden, maar verder heb je er niks mee te maken. Concertkaarten horen niet onder de marktwerking te vallen. Muziek moet niet iets zijn dat onbetaalbaar wordt naarmate er meer vraag is.
Hoezo niet? Muziek is juist iets waarvan heel veel is. Toen Hilversum 3 nog niet bestond, had iedereen zijn eigen stem.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De prijsstelling van een concert is een zaak tussen organisator, artiest/platenlabel en concertlocatie. Jij mag dat als buitenstaander te duur of te goedkoop vinden, maar verder heb je er niks mee te maken. Concertkaarten horen niet onder de marktwerking te vallen. Muziek moet niet iets zijn dat onbetaalbaar wordt naarmate er meer vraag is.
Maar het wordt wel minder makkelijk. Bij Kazaa kon je gewoon alles makkelijk vinden een downloaden. Nu moet je goed zoeken, hopen dat er geen virussen inzitten, hopen dat het ergens online staat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als de bedrijven wegvallen is er weer meer markt voor individuele handelaren. Zie het als Kazaa aanpakken waarna er gewoon weer andere manieren om bestanden te delen populair worden.
Ik vind dat voetbalwedstrijden, postzegels, oude munten, meubels, benzine, suiker, patat, hoeren niet onder de marktwerking horen te vallen, gaan we daar ook allerlei wetten voor invoeren? Punt is dat jij JOUW mening door middel van wetten op mij wil toepassen, met andere woorden, je wilt geweld tegen mij inzetten, omdat ik het niet met jouw eens ben. Uiteraard heb je de sympathie van de SP, maar die zijn dan ook in de leer geweest bij Poll Pot.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja tuurlijk... De bakvissen die flauwvallen bij New Kids on the Block gaan dan ineens naar het kleine bovenzaaltje van Paradiso waar een pukkelige tiener uit Scandinavie wat loopt te zingen...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:19 schreef Pool het volgende:
[..]
Hoezo niet? Muziek is juist iets waarvan heel veel is. Toen Hilversum 3 nog niet bestond, had iedereen zijn eigen stem.Ik zie geen grondrecht in het mogen bijwonen van een concert van Britney tegen een lage prijs.
Laat de prijzen van hypetoppers juist maar stijgen, dan gaan mensen vanzelf meer naar concerten van nieuwe talenten, wereldmuziek en andere alternatieven.
Nee, ik ken limited editions alleen vanuit de muziek, waarbij een cd dan vaak in een luxe uitvoering wordt geleverd. Overigens kost zo'n uitvoering meestal een paar euro meer dan de reguliere cd, niet een veelvoud... Bovendien zijn dergelijke collectors-items niet iets van voorbijgaande aard. Koop je de uitvoering vandaag niet, dan kan dat in een later stadium. Naar een concert kun je maar één keer, dus de vergelijking gaat sowieso mank.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:12 schreef raptorix het volgende:
Niet? Wel eens van gelimiteerde uitgaves gehoord?
Nee van sommige munten/postzegels zijn maar beperkte oplages. En trouwens om de vergelijking door te trekken, je kan toch ook een andere keer nog naar het concert?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik ken limited editions alleen vanuit de muziek, waarbij een cd dan vaak in een luxe uitvoering wordt geleverd. Overigens kost zo'n uitvoering meestal een paar euro meer dan de reguliere cd, niet een veelvoud... Bovendien zijn dergelijke collectors-items niet iets van voorbijgaande aard. Koop je de uitvoering vandaag niet, dan kan dat in een later stadium. Naar een concert kun je maar één keer, dus de vergelijking gaat sowieso mank.
Zoals ik al eerder zei, ik weiger zwarthandelaren winst te laten maken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:24 schreef raptorix het volgende:
Houtwork, vraag, zou jij voor een GOED concert graag meer betalen?
Niet altijd. Het gebeurd vaak zat dat een artiest maar 1 of 2 concerten geeft in de zoveel tijd.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee van sommige munten/postzegels zijn maar beperkte oplages. En trouwens om de vergelijking door te trekken, je kan toch ook een andere keer nog naar het concert?
Maar hoe regelen we het dan, als ik maar 20 euro over heb voor een concert, en jij wel 50?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, ik weiger zwarthandelaren winst te laten maken.
Ik wil best wel wat voor een concert betalen, afhankelijk van wie de artiest is.
Ik zie ook geen grondrecht in het mogen bijwonen van een concert van Britney Spears tegen een lage prijs. Ik zie echter wel een recht voor consumenten om voor zo'n concert niet meer te hoeven betalen dan wat het kost. En dat gebeurt wél wanneer speculanten ongestoord hun gang kunnen gaan. Aan een discussie over hype en smaak doe ik niet mee, die voer ik wel in MUZ. Het gaat mij gewoon om het principe, of het nu de Rolling Stones, Röyksopp of Roisin Murphy is die optreedt... een consument betaalt gewoon de prijs die de concertorganisator bepaalt (in samenspraak met artiest en label). ZIJ zijn degene die de dienst leveren, niet de malafide ticketbureaus en speculanten die alleen voor financieel eigengewin bezig zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:19 schreef Pool het volgende:
Hoezo niet? Muziek is juist iets waarvan heel veel is. Toen Hilversum 3 nog niet bestond, had iedereen zijn eigen stem.Ik zie geen grondrecht in het mogen bijwonen van een concert van Britney tegen een lage prijs. Laat de prijzen van hypetoppers juist maar stijgen, dan gaan mensen vanzelf meer naar concerten van nieuwe talenten, wereldmuziek en andere alternatieven.
Je hoeft dat niet via Zwarthandel te regelen, ik zou graag een Transparant bureau opzetten, wat de kaarten verhandeld op een eerlijke manier.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:28 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, ik weiger zwarthandelaren winst te laten maken.
Ik wil best wel wat voor een concert betalen, afhankelijk van wie de artiest is.
De enige eerlijke manier die ik kan verzinnen bij doorverkoop is kostprijs + service kosten. Eventueel nog verzendkosten, maar dan houd het ook echt op.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft dat niet via Zwarthandel te regelen, ik zou graag een Transparant bureau opzetten, wat de kaarten verhandeld op een eerlijke manier.
Maar hoe regelen we het als ik 20 euro wil betalen voor dat concert, en jij wel 100?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:33 schreef Houtworm het volgende:
[..]
De enige eerlijke manier die ik kan verzinnen bij doorverkoop is kostprijs + service kosten. Eventueel nog verzendkosten, maar dan houd het ook echt op.
Eng mannetje ben jij, dus jij gaat vrije ondernemers vertellen wat hun winstmarge is?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie echter wel een recht voor consumenten om voor zo'n concert niet meer te hoeven betalen dan wat het kost.
Jij gooit van alles onder één vlag waar ik heel anders tegenaan kijk. Evenementen van voorbijgaande aard, zoals concerten en voetbalwedstrijden, zijn heel wat anders dan suiker; een standaardproduct dat je in de supermarkt koopt. Meubels zijn ook weer overal te koop, in allerlei soorten en maten en tegen allerlei prijzen. Patat lijkt me geen verzamelobject; oude munten en postzegels wel.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:21 schreef raptorix het volgende:
Ik vind dat voetbalwedstrijden, postzegels, oude munten, meubels, benzine, suiker, patat, hoeren niet onder de marktwerking horen te vallen, gaan we daar ook allerlei wetten voor invoeren? Punt is dat jij JOUW mening door middel van wetten op mij wil toepassen, met andere woorden, je wilt geweld tegen mij inzetten, omdat ik het niet met jouw eens ben. Uiteraard heb je de sympathie van de SP, maar die zijn dan ook in de leer geweest bij Poll Pot.
google naam + torrent, hoe makkelijk wil je het hebben?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:20 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Maar het wordt wel minder makkelijk. Bij Kazaa kon je gewoon alles makkelijk vinden een downloaden. Nu moet je goed zoeken, hopen dat er geen virussen inzitten, hopen dat het ergens online staat.
De drempel is veel hoger geworden. Ik zou niet weten waarom de drempel voor zwarthandelaren niet hoger mogen worden.
Niet. Gewoon de kostprijs betalen en geen veiling houden.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Maar hoe regelen we het als ik 20 euro wil betalen voor dat concert, en jij wel 100?
Nee. Als Madonna 1000 euro vraagt voor een concertkaartje, moet ze dat mooi doen. Mijn punt is dat de concertorganisator, concertlocatie en artiest samen bepalen wat een concertkaartje kost en dat die prijs niet bëïnvloed moet worden door speculanten en andere malafide ticketbureaus. Die reken ik dan ook niet onder de 'ondernemers' zoals jij kennelijk doet. Ze leveren geen aanwijsbare bijdrage of dienst; ze zorgen alleen voor prijsopdrijving en profiteren mee van andermans prestatie. Kartelvorming is bij wet strafbaar in ons land (en ook in de EU, dacht ik), dus ik zie niet in waarom we dit soort vormen van prijsopdrijving niet ook zouden kunnen aanpakken.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:37 schreef raptorix het volgende:
Eng mannetje ben jij, dus jij gaat vrije ondernemers vertellen wat hun winstmarge is?
Ik begrijp ook niet waarom porche onder de marktwerking valt. laten we wetten aannemen die Porche verplichten om het tienvoudige te produceren van wat ze nu maken. Een goedkope porche voor iedereen. Joepie, of toch niet?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind dat voetbalwedstrijden, postzegels, oude munten, meubels, benzine, suiker, patat, hoeren niet onder de marktwerking horen te vallen, gaan we daar ook allerlei wetten voor invoeren? Punt is dat jij JOUW mening door middel van wetten op mij wil toepassen, met andere woorden, je wilt geweld tegen mij inzetten, omdat ik het niet met jouw eens ben. Uiteraard heb je de sympathie van de SP, maar die zijn dan ook in de leer geweest bij Poll Pot.
Ik zou dan ook graag een echt werkende torrent willen. Niet bij een site waar ik me weer moet inloggen of zelfs moet betalen. Dan wil ik ook niet uitkomen bij een site die vol zit met banners waarvan mijn virus programma op tilt slaat.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
google naam + torrent, hoe makkelijk wil je het hebben?
Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit een niet werkende torrent tegen gekomen. mischien moet je eens wat betere pagina's zoeken en goed letten op de hoeveelheid seeders en leechersquote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:47 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Ik zou dan ook graag een echt werkende torrent willen. Niet bij een site waar ik me weer moet inloggen of zelfs moet betalen. Dan wil ik ook niet uitkomen bij een site die vol zit met banners waarvan mijn virus programma op tilt slaat.
De aanpak tegen illegale downloads is niet helemaal perfect, maar het wordt de aanbieders en afnemers wel lastig gemaakt. Dat zou in mijn ogen ook bij handel in kaartes moeten gebeuren.
Ze stellen tijd beschikbaar, zij waren er opo tijd bij. Zodat jij niet je vrije zaterdach ochtend hoeft te besteden aan het halen van kaartjes.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Als Madonna 1000 euro vraagt voor een concertkaartje, moet ze dat mooi doen. Mijn punt is dat de concertorganisator, concertlocatie en artiest samen bepalen wat een concertkaartje kost en dat die prijs niet bëïnvloed moet worden door speculanten en andere malafide ticketbureaus. Die reken ik dan ook niet onder de 'ondernemers' zoals jij kennelijk doet. Ze leveren geen aanwijsbare bijdrage of dienst; ze zorgen alleen voor prijsopdrijving en profiteren mee van andermans prestatie. Kartelvorming is bij wet strafbaar in ons land (en ook in de EU, dacht ik), dus ik zie niet in waarom we dit soort vormen van prijsopdrijving niet ook zouden kunnen aanpakken.
Organiseer zelf je concerten dan joh, mag je het volgens jouw regels en prijzen doen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Als Madonna 1000 euro vraagt voor een concertkaartje, moet ze dat mooi doen. Mijn punt is dat de concertorganisator, concertlocatie en artiest samen bepalen wat een concertkaartje kost en dat die prijs niet bëïnvloed moet worden door speculanten en andere malafide ticketbureaus. Die reken ik dan ook niet onder de 'ondernemers' zoals jij kennelijk doet. Ze leveren geen aanwijsbare bijdrage of dienst; ze zorgen alleen voor prijsopdrijving en profiteren mee van andermans prestatie. Kartelvorming is bij wet strafbaar in ons land (en ook in de EU, dacht ik), dus ik zie niet in waarom we dit soort vormen van prijsopdrijving niet ook zouden kunnen aanpakken.
En wat dan als je wel je vrije zaterdag ochtend hebt besteed aan kaartjes te halen maar dat niet lukte omdat een zwarthandelaar net voor jou neus de laatste kaartjes koopt?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ze stellen tijd beschikbaar, zij waren er opo tijd bij. Zodat jij niet je vrije zaterdach ochtend hoeft te besteden aan het halen van kaartjes.
Dan koop je het kaartje van hem.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:53 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En wat dan als je wel je vrije zaterdag ochtend hebt besteed aan kaartjes te halen maar dat niet lukte omdat een zwarthandelaar net voor jou neus de laatste kaartjes koopt?
Dus omdat je 10 seconden te laat was moet je maar 25 euro per kaartjes meer betalen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan koop je het kaartje van hem.
Dan was je te laat en hechtte je blijkbaar meer waarde aan het in je nest blijven liggen, dan aan het kaartje.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:53 schreef Houtworm het volgende:
[..]
En wat dan als je wel je vrije zaterdag ochtend hebt besteed aan kaartjes te halen maar dat niet lukte omdat een zwarthandelaar net voor jou neus de laatste kaartjes koopt?
Het verschil tussen Phelps en Cavic was nog niet eens 0,01 seconde en dat verschil tussen zilver en goud is wel meer waard dan 25 euro. Welkom in het leven, jongeman.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:00 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Dus omdat je 10 seconden te laat was moet je maar 25 euro per kaartjes meer betalen?
Een Porsch is ook status, een concertkaartje niet. Of loop jij wel altijd trots over straat met je ticket?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 14:47 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom porche onder de marktwerking valt. laten we wetten aannemen die Porche verplichten om het tienvoudige te produceren van wat ze nu maken. Een goedkope porche voor iedereen. Joepie, of toch niet?
Jij bent echt een meester in kromme vergelijking zeggen... Een olympische gouden medaille gaan vergelijken met een concertkaartje?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Het verschil tussen Phelps en Cavic was nog niet eens 0,01 seconde en dat verschil tussen zilver en goud is wel meer waard dan 25 euro. Welkom in het leven, jongeman.
Jaja. Zo kan ik ook wel dingen blijven verzinnen. Lekke band van de fiets waardoor je 5 minuten na de zwarthandelaar kwam ipv 5 minuten ervoor.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan was je te laat en hechtte je blijkbaar meer waarde aan het in je nest blijven liggen, dan aan het kaartje.
volgens jullie redenatie niet hoor, er zijn immers nog zat wedstrijden waar Cavic kan winnenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:02 schreef Pool het volgende:
Het verschil tussen Phelps en Cavic was nog niet eens 0,01 seconde en dat verschil tussen zilver en goud is wel meer waard dan 25 euro.
Maar Mediamarkt koopt zijn producten niet van dezelfde plek als een consument. Als consumenten voor dezelfde prijs konden winkelen waar de Mediamarkt zijn producten koopt, dan zou niemand naar de Mediamarkt gaan.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:05 schreef Loohcs het volgende:
Op de een of andere manier vind ik het doorverkopen ook niet echt juist. Maar aan de andere kant: wat voegt bv. een Mediamarkt toe aan een product? Zij kopen grote aantallen in en verkopen dezelfde doos weer door voor meer. Natuurlijk kun je naar een andere winkel, maar die doen allemaal hetzelfde, dus dat zijn ook maar marginale verschillen.
Maar hoe kan iemand weten dat ie altijd eerder is dan de handelaar die de kaartjes opkoopt?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 15:01 schreef Pool het volgende:
Dan was je te laat en hechtte je blijkbaar meer waarde aan het in je nest blijven liggen, dan aan het kaartje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |