abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:43:52 #101
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_61188084
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Mojo een grote club boeven bij elkaar bestaat niet. Concerzalen afpersen, dat ze alleen maar artiesten van mojo mogen laten optreden anders kunnen ze het voortaan wel vergeten. Ticketprijzen omhoog laten vliegen met wel 300%...

Mojo
Dus als de organisator zelf de prijzen laat stijgen is het niet ok, maar als een derde dat doet, dan wel?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_61188088
Deze zwarthandel is niet het probleem, maar het probleem is dat bij het EK en WK het merendeel van de kaarten naar de bobo's gaan.

En bij de andere evenementen moeten mensen gewoon op tijd hun kaartjes kopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:47:07 #103
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61188182
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Bij de benzinepomp zie je vooraf wat je moet betalen, net als bij concertkaarten, regulier of via de zwarte markt. Bevalt het je niet dan hoef je het nog altijd niet te kopen.
[..]

Wie gaat dat controleren? Hoe ga jij de handhaving regelen. Zitten we op te wachten, nog meer ambtenaren en regeltjes. Mensen moeten gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen in deze. Als de prijs je niet bevalt ga je niet, of ga je ook eens op zaterdag vroeg je nest uit om op tijd een kaart te bemachtigen.
Precies. Ik zie hier ook geen taak voor de overheid.

Sterker nog, vanuit een economische invalshoek bezien, wordt dit probleem maar door één ding veroorzaakt: de kaartjes van de optredens worden blijkbaar te goedkoop in de markt gezet. Als Madonna nou eens begint met kaartjes voor 500 euro te verkopen en vervolgens elke week 10 euro zakt, dan gaat het geld uiteindelijk allemaal naar de artiest, gokken mensen zelf wanneer ze moeten instappen, en is het gespeculeer voorbij.

Verder vind ik Madonna een luxe-product. We hoeven voor de armen echt geen Madonna-subsidie te geven en we hoeven ook de prijs niet kunstmatig laag te houden. We geven die toch ook geen subsidie om Gucci te dragen? Als je van de bijstand leeft, dan koop je bij de Zeeman en ga je in het weekend naar de volkszanger in het wegrestaurant.
pi_61189521
quote:
Bij de benzinepomp zie je vooraf wat je moet betalen, net als bij concertkaarten, regulier of via de zwarte markt. Bevalt het je niet dan hoef je het nog altijd niet te kopen.
Heb je gelijk in. Ik probeerde alleen even aan te geven wat de gevolgen van jouw gedrag zijn, namelijk dat een ander een kunstmatig hoge prijs betaalt.
quote:
Wie gaat dat controleren? Hoe ga jij de handhaving regelen. Zitten we op te wachten, nog meer ambtenaren en regeltjes. Mensen moeten gewoon eigen verantwoordelijkheid nemen in deze. Als de prijs je niet bevalt ga je niet, of ga je ook eens op zaterdag vroeg je nest uit om op tijd een kaart te bemachtigen.
De afweging of de prijs van een concert mij bevalt, maak ik zelf. Zo ook de afweging om er al dan niet vroeger voor op te staan. Wat ik alleen NIET wil, is dat mensen kunstmatige schaarste creëren. Een concert is wat anders dan een patatje om de hoek of een nieuwe spijkerbroek. Het zijn vaak eenmalige gebeurtenissen om een artiest in een bepaalde setting te zien. Zo'n evenement moet voor bezoekers betaalbaar blijven en het is niet de bedoeling dat mensen die feitelijk geen enkele bijdrage leveren aan dat concert, er winst op maken, over de rug van de muziekliefhebber.

Ik vergelijk dit gewoon met kartelvorming (prijsopdrijvende afspraken tussen bedrijven), wat strafbaar is bij wet. Handhaving lijkt me redelijk simpel: iedereen die kaartjes boven 110 procent van de aanschafprijs verkoopt, is strafbaar. Valt heel makkelijk te controleren op websites als Marktplaats en door agenten in burger bij de ingang van concertzalen.
pi_61189634
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:47 schreef Pool het volgende:
Precies. Ik zie hier ook geen taak voor de overheid.

Sterker nog, vanuit een economische invalshoek bezien, wordt dit probleem maar door één ding veroorzaakt: de kaartjes van de optredens worden blijkbaar te goedkoop in de markt gezet. Als Madonna nou eens begint met kaartjes voor 500 euro te verkopen en vervolgens elke week 10 euro zakt, dan gaat het geld uiteindelijk allemaal naar de artiest, gokken mensen zelf wanneer ze moeten instappen, en is het gespeculeer voorbij.

Verder vind ik Madonna een luxe-product. We hoeven voor de armen echt geen Madonna-subsidie te geven en we hoeven ook de prijs niet kunstmatig laag te houden. We geven die toch ook geen subsidie om Gucci te dragen? Als je van de bijstand leeft, dan koop je bij de Zeeman en ga je in het weekend naar de volkszanger in het wegrestaurant.
Ik zie die taak wel degelijk. Er is sprake van prijsopdrijving; dat is onwenselijk. Temeer omdat de drempel voor mensen om een muziekconcert te bezoeken, hiermee wordt vergroot. Een concertkaartje kost wat het kost; daar gaat de overheid zeker niet over. Mensen bepalen zelf of ze dat geld wel of niet willen betalen. Het punt is dat de overheid tegengaat dat speculanten hier grof geld aan verdienen en de consument wordt benadeeld.
pi_61189712
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie die taak wel degelijk. Er is sprake van prijsopdrijving; dat is onwenselijk. Temeer omdat de drempel voor mensen om een muziekconcert te bezoeken, hiermee wordt vergroot. Een concertkaartje kost wat het kost; daar gaat de overheid zeker niet over. Mensen bepalen zelf of ze dat geld wel of niet willen betalen. Het punt is dat de overheid tegengaat dat speculanten hier grof geld aan verdienen en de consument wordt benadeeld.
Zolang de consument dat geld niet betaalt verliezen de speculanten gewoon grof geld. Bovendien kan men legio concerten bezoeken zonder woekerprijzen te betalen. Het zijn alleen de hele grote artiesten waarbij dit gebeurt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61190002
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:37 schreef Herald het volgende:

[..]

dus jij wil beweren dat als iedereen op exact dezelfde tijd in de rij staat, dan dan wél ineens iedereen een kaartje op normale wijze kan bemachtigen.
Ja....

'Handelaren' krijgen ook gewoon op de legale manier kaarten hoor. Niet via de achterdeur van de free record shop
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_61190048
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:43 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Dus als de organisator zelf de prijzen laat stijgen is het niet ok, maar als een derde dat doet, dan wel?
Als de organisator de prijs niet binnen 1 jaar 300% laat stijgen, dan vragen de ticketbureaus al een minder hoge prijs ja.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  donderdag 28 augustus 2008 @ 12:56:23 #109
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61190129
quote:

[..]

Ik zie die taak wel degelijk. Er is sprake van prijsopdrijving; dat is onwenselijk.
Nee, er is geen prijsopdrijving. Bij de oorspronkelijke prijs is de vraag blijkbaar veel groter dan het aanbod, dus is de oorspronkelijke prijs fout en is de prijs van de speculanten feitelijk marktconform. Dat wordt opgelost als de oorspronkelijke prijs direct marktconform wordt ingezet.
quote:
Temeer omdat de drempel voor mensen om een muziekconcert te bezoeken, hiermee wordt vergroot.
Van bepaalde concerten waar veel vraag naar is, ja. Dan is het logisch dat degene die het meest betaalt, daar dan naartoe gaat.
quote:
Een concertkaartje kost wat het kost; daar gaat de overheid zeker niet over. Mensen bepalen zelf of ze dat geld wel of niet willen betalen. Het punt is dat de overheid tegengaat dat speculanten hier grof geld aan verdienen en de consument wordt benadeeld.
Waarom wordt de consument benadeeld? Een consument kan zelf óf vroeg in de rij gaan staan óf de marktconforme prijs betalen.
pi_61190335
quote:

[..]

Hoe zit het dan met speculanten die kaartjes kopen voor niet uitverkochte concerten. Ik koop/ zie regelmatig kaartjes op marktplaats voor concerten waar je heen kunt voor minder als de gevraagde prijs bij het postkantoor.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61190491
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Mojo een grote club boeven bij elkaar bestaat niet. Concerzalen afpersen, dat ze alleen maar artiesten van mojo mogen laten optreden anders kunnen ze het voortaan wel vergeten. Ticketprijzen omhoog laten vliegen met wel 300%...

Mojo
Heb je ook concrete voorbeelden daarvan? Of is het gewoon gezonde Hollandse achterdocht cq jaloezie?
pi_61190571
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, er is geen prijsopdrijving. Bij de oorspronkelijke prijs is de vraag blijkbaar veel groter dan het aanbod, dus is de oorspronkelijke prijs fout en is de prijs van de speculanten feitelijk marktconform. Dat wordt opgelost als de oorspronkelijke prijs direct marktconform wordt ingezet.
[..]

Van bepaalde concerten waar veel vraag naar is, ja. Dan is het logisch dat degene die het meest betaalt, daar dan naartoe gaat.
[..]

Waarom wordt de consument benadeeld? Een consument kan zelf óf vroeg in de rij gaan staan óf de marktconforme prijs betalen.
In Nederland is er een systeem van gewone kaartverkoop geen veiling. Net zoals je bij de kassa van de Albert Heyn ook geen veiling wordt gehouden van het laatste pak melk.

En wat nu als die consument wel vroeg in de rij gaat staan en die alsnog geen kaarten kan krijgen omdat de zwarthandel 2 minuten eerder in de rij stond?

Jouw oplossing voor zwarthandel is de kaarten veel duurder maken zodat er minder vraag naar is?
Waar gaat al dat geld dan heen?
pi_61190593
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:05 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe zit het dan met speculanten die kaartjes kopen voor niet uitverkochte concerten. Ik koop/ zie regelmatig kaartjes op marktplaats voor concerten waar je heen kunt voor minder als de gevraagde prijs bij het postkantoor.
Die hebben pech.
Dan nog ga ik liever kaartjes halen bij het postkantoor.
pi_61191010
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:12 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Heb je ook concrete voorbeelden daarvan? Of is het gewoon gezonde Hollandse achterdocht cq jaloezie?
Als je in de concert/ muziek wereld zit dan zijn dit feiten/ informatie/ eigen ervaring.
pi_61191054
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:52 schreef tongytongylickylicky het volgende:

'Handelaren' krijgen ook gewoon op de legale manier kaarten hoor. Niet via de achterdeur van de free record shop
Volgens mij heb ik wel eens een krantebericht gelezen waarbij een tickethandelsbureau toch echt samenwerkte met een "ticketservice punt". Verder kun je wel zeggen dat ze ze op een legale manier krijgen, maar door de masale opkoop (waarvan jij zegt dat het maar 0.5% is ) moeten de mensen inderdaad net voor de "legale "opkopers in de rij staan.

Een oplossing is gewoon tickets op naam verkopen, maximaal 2 tickets per naam. Dan hebben de handelaren een probleem om zoveel mensen te ronselen om voor een appel en een ei in de rij te gaan staan.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 13:36:24 #116
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61191091
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:16 schreef Houtworm het volgende:

[..]

In Nederland is er een systeem van gewone kaartverkoop geen veiling. Net zoals je bij de kassa van de Albert Heyn ook geen veiling wordt gehouden van het laatste pak melk.

En wat nu als die consument wel vroeg in de rij gaat staan en die alsnog geen kaarten kan krijgen omdat de zwarthandel 2 minuten eerder in de rij stond?

Jouw oplossing voor zwarthandel is de kaarten veel duurder maken zodat er minder vraag naar is?
Nee, want de melk wordt blijkbaar goed geprijsd. Te hoog prijzen betekent overschot. Te laag prijzen betekent wachtrijen en doorverkoop.

Mijn oplossing is inderdaad om de kaarten duurder te maken. Dat geld gaat dan naar de artiest (en organisatie er omheen) die dat geld blijkbaar waard is.

Blijkt een week voor de tijd de helft van de kaarten nog niet verkocht te zijn, dan gaan de kaarten in de aanbieding. Net zoals de 35%-sticker op producten bij de Appie.
pi_61191150
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Als je in de concert/ muziek wereld zit dan zijn dit feiten/ informatie/ eigen ervaring.
Van wie? Ranconeuze andere organisatoren ofzo?

3 jaar terug is Mojo zijn handel en wandel behoorlijk op de kop gezet door de NMa en daar is tot op heden niks uit gekomen dat ze oneerlijke handel drijven.
Zeker die kaartjes 300% duurder maken is gewoonweg onzin. Als die prijs al zoveel duurder is, dan ligt dat niet aan Mojo maar aan de artiesten.
pi_61191204
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:16 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Nog meer bling bling voor de artiest, ja toch....
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_61191256
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:42 schreef Monolith het volgende:
Zolang de consument dat geld niet betaalt verliezen de speculanten gewoon grof geld. Bovendien kan men legio concerten bezoeken zonder woekerprijzen te betalen. Het zijn alleen de hele grote artiesten waarbij dit gebeurt.
Wat je hier beweert, is pertinent onjuist. Het gebeurt ook bij minder grote artiesten, die optreden in een zaal met minder dan 2.000 plaatsen. Het heeft volgens mij alles te maken met beschikbare capaciteit (aanbod) ten opzichte van vraag. Zo gauw de vraag groter is, hebben speculanten financieel baat bij het creëren van kunstmatige schaarste.
pi_61191274
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:36 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee, want de melk wordt blijkbaar goed geprijsd. Te hoog prijzen betekent overschot. Te laag prijzen betekent wachtrijen en doorverkoop.

Mijn oplossing is inderdaad om de kaarten duurder te maken. Dat geld gaat dan naar de artiest (en organisatie er omheen) die dat geld blijkbaar waard is.
Ik had het over het laatste pak melk in de supermarkt. Niet als er volop voorraad is.

Maar wat nu als de consument wel degelijk vroeg in de rij staat maar de kaartjes voor zijn neus worden weggekaapt door een zwarthandelaar? Daar heb je geen antwoord op.

Er wordt nu al geklaagd over de hoogte van de prijs kaartjes. Het sowieso een onzinnig voorstel want die hoge prijs wordt niet door alle fans bepaald, maar door maar een select groepje.
Ik denk ook niet dat de gemiddelde artiest er op zit te wachten dat die alleen maar oude yuppen in zijn zaal krijgt. Die ziet liever de jongere fans die hun kaartje moeten betalen van een krantenwijk.
pi_61191393
Jeuh we hebben weer een verbod erbij. Flikker op, iemand moet zelf weten wat ie met een kaartje doet, al steekt ie het in de fik, sjonge jonge wat een droeftoeters.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61191423
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:38 schreef Houtworm het volgende:

[..]

Van wie? Ranconeuze andere organisatoren ofzo?

3 jaar terug is Mojo zijn handel en wandel behoorlijk op de kop gezet door de NMa en daar is tot op heden niks uit gekomen dat ze oneerlijke handel drijven.
Zeker die kaartjes 300% duurder maken is gewoonweg onzin. Als die prijs al zoveel duurder is, dan ligt dat niet aan Mojo maar aan de artiesten.
Ik stel voor dat we ze boycotten, doe dat 3 maanden, kijk hoe lang ze het volhouden.
Maarjah hotemetoten die 120 euro voor een concertkaartje betalen, houden de boel in stand.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_61191432
quote:
Het is niet aan derden om te bepalen wat een concertkaartje moet kosten. De prijsstelling is een zaak van de organisator en de optredende artiest. Natuurlijk is er WEL sprake van prijsopdrijving, ik snap niet hoe je dat kunt ontkennen. Een derde partij mengt zich in de verkoop van tickets, zonder een aanwijsbare meerwaarde te leveren, en toch wordt de ticketprijs hoger.
quote:
Dat vind ik helemaal niet logisch. Sterker nog: ik vind dat verwerpelijk. Ik vind: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Het meer betaalde geld komt niet terecht bij de artiest of de organisator, maar komt terecht bij speculanten die geen enkele aanvullende dienst leveren.
quote:
De consument wordt benadeeld omdat kaarten tegen een hogere prijs worden verkocht dan de optredende artiest en de organisator samen hebben bepaald.
pi_61191482
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 13:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat je hier beweert, is pertinent onjuist. Het gebeurt ook bij minder grote artiesten, die optreden in een zaal met minder dan 2.000 plaatsen. Het heeft volgens mij alles te maken met beschikbare capaciteit (aanbod) ten opzichte van vraag. Zo gauw de vraag groter is, hebben speculanten financieel baat bij het creëren van kunstmatige schaarste.
Uiteraard, maar een artiest die een zaal van 1000 personen weet uit te verkopen valt m.i. ook onder 'grotere artiesten'. Ik heb zelf nog nooit last gehad van speculanten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_61191540
quote:

[..]

[..]

[..]

Er is wel sprake van prijsopdrijving want speculanten/tussenhandelaren zijn simpelweg niet nodig voor de verleende dienst (het concert, evenement, etc), maar verkopen slechts kaartjes door met een vette winstmarge. Zónder hun aanwezigheid zou het concert/evenement nog steeds op dezelfde manier doorgegaan zijn, maar tegen een lagere prijs .
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')