Ten eerste betaalt hij dus niet voor de studie, maar voor mijn kleren, eten, inwoning enz.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:16 schreef Kekaa het volgende:
Je ouders moeten toch altijd zowiezo bijdragen in je studie, als ze dat kunnen? Volgens mij is het zoiets 1/3 IBgroep, 1/3 jezelf en 1/3 je ouders. Maakt dan volgens mij niet echt uit hoeveel je verdient.
Maar zekerweten doe ik dit niet.
Hoe het zit met gescheiden ouders weet ik ook niet. Als je vader alimentatie moet betalen zijn daar vast ook regels/een contract voor opgesteld.
Betaalt ie voor jou? Of eigenlijk voor je moeder? In dat laatste geval staat je vader misschien wel in z'n recht.
Hij vindt het juist van mijn kant zwak dat ik hem dat wil aandoen en het geld blijf eisenquote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:13 schreef baNEEL het volgende:
kun je niet tegen je pa zeggen van: dude, echt aardig voor je kinderen ben je niet.. je zou juist moeten willen dat je mij bij kunt staan in mijn opgroeien, je heb t me niet zomaar gemaakt..
of heb je al niet zo een goede relatie met je pa?
Maar je blieft nog wel geld van hem?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:26 schreef TriPa het volgende:
En de band was niet super maar nu issie best naar de klote :p
Voor 200 extra per maand kun je leuke dingen doenquote:Op woensdag 21 mei 2008 00:13 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Maar je blieft nog wel geld van hem?
Dus moeder had haar leven eenzaam moeten doorbrengen tot zoonlief 21 is oid?quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:15 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Het lijkt er op dat hij het niet zo leuk vond dat jij het geld aan je ma en haar vriend geeft. Kan ik me na een scheiding indenken.
Ik ben zelfs 20quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:07 schreef Daniel1976 het volgende:
dude je bent 18. Ga zelf wat regelen ofzo ipv van je papa te pesten.
Ik dopte mijn eigen boontjes toen ik 18 was. En zeker als je bij je moeder inwoont.
Lijkt me dat goed te doen.
Ik zeg dat ik me iets in kan denken en jij haalt dat allemaal uit mijn bericht?quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:19 schreef Druuna het volgende:
[..]
Dus moeder had haar leven eenzaam moeten doorbrengen tot zoonlief 21 is oid?
De vader heeft ook zijn verantwoording toch? Alsof een kind opvoeden niets kost![]()
Mams zal er wel niet van uit eten gaan met vriendje denk ik zo.
Nu je het zegt... best briljant he?quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:58 schreef heiden6 het volgende:
Wat een triest figuur ben je TS, om op deze manier je vader uit te melken voorzover dat kan, om lekker te kunnen sparen, terwijl je nota bene gewoon een baantje hebt en op je twintigste nog bij je moeder woont.
O ja, die TT is echt briljant.
Dat had ik niet uit de OP gehaald hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:15 schreef TriPa het volgende:
[..]
Nu je het zegt... best briljant he?
Ik dank je voor je mening. Je kent echter niet de situatie![]()
Enige waar ik hier om vraag is of ik er recht op heb of niet![]()
Ik ben niet de gene die met de advocaat komt he? welke vader klaagt zijn zoon aan?
Hij klaagt je niet aan. Nog niet.quote:Op woensdag 21 mei 2008 01:15 schreef TriPa het volgende:
[..]
Nu je het zegt... best briljant he?
Ik dank je voor je mening. Je kent echter niet de situatie![]()
Enige waar ik hier om vraag is of ik er recht op heb of niet![]()
Ik ben niet de gene die met de advocaat komt he? welke vader klaagt zijn zoon aan?
dat dus.quote:Op woensdag 21 mei 200800:34 schreef Dutch_Nelson het volgende:
dude je bent 20 en papa moet nog steeds betalen?
Gelukkig heeft ie dat welquote:Op woensdag 21 mei 2008 01:43 schreef cultheld het volgende:
Ik hoop dat jullie juridisch geen poot hebben om op te staan.
Ja maar lees de OP nog 's goed door. TS is al dan niet tijdelijk gestopt met z'n studie, en is 20 jaar. Voor zover ik weet, en ook voor zover jouw redenatie in je vorige post, heeft hij dan geen recht meer hoor.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:11 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Gelukkig heeft ie dat wel
Gezien jouw behoorlijk trieste opmerkingen kan ik alleen maar zeggen: Stop met de betutteling!!
Thuis wonen kost ook geld. Het wil toch niet zeggen dat alleen mijn moeder moet dokken nu?quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:32 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja maar lees de OP nog 's goed door. TS is al dan niet tijdelijk gestopt met z'n studie, en is 20 jaar. Voor zover ik weet, en ook voor zover jouw redenatie in je vorige post, heeft hij dan geen recht meer hoor.
Nog afgezien van het feit dat hij dus meer dan 20 uur per week werkt, laten we zeggen 25 uur tegen het minimumloon: ongeveer 460 euro per maand netto. Als je thuis woont, moet je echt ruim rond kunnen komen van dat geld.
Dankje, jij snapt wat ik wilquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:51 schreef ElizabethR het volgende:
Dat klopt CC, daar hebje helemaal gelijk in. Als ie werkt en niet studeert is het over met de KA aangezien TS de 18 al is gepasseerd.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ie geen info in mag winnen wat al dan niet mogelijk is zonder gelijk een hoop gevit over zich heen te krijgen. Vaders hebben nu eenmaal verplichtingen ten opzichte van hun kinderen, zelfs al zijn ze gescheiden.
Zodra TS weer gaat studeren heeft ie recht op KA tot zijn 21e. Werk of geen werk doet er niet toe. Vader is onderhoudsplichtig.
Ben ik het absoluut mee eens, maar de redenatie dat vader gescheiden is en daarom maar per definitie, ten allen tijde moet dokken, is ook erg krom, en dat is waar TS mee aankomt. Dan mag hij daar best op gewezen worden, vind ik.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:51 schreef ElizabethR het volgende:
Dat klopt CC, daar hebje helemaal gelijk in. Als ie werkt en niet studeert is het over met de KA aangezien TS de 18 al is gepasseerd.
Maar dat wil nog niet zeggen dat ie geen info in mag winnen wat al dan niet mogelijk is zonder gelijk een hoop gevit over zich heen te krijgen. Vaders hebben nu eenmaal verplichtingen ten opzichte van hun kinderen, zelfs al zijn ze gescheiden.
Het geld wat je normaal aan je moeder betaalt dmv de alimentatie, verdien je nu met je werk. Geen goede reden dus.quote:Op woensdag 21 mei 2008 11:56 schreef TriPa het volgende:
[..]
Thuis wonen kost ook geld. Het wil toch niet zeggen dat alleen mijn moeder moet dokken nu?
Je zou het kunnen zien dat ik geld betaal om thuis in te wonen. Vind ik wel zo fair aangezien ze alles voor me doen.
Ow, dat lees ik er niet direct uit eerlijk gezegd. Maar goed, ik kan het ook misinterpreteren hoorquote:Op woensdag 21 mei 2008 11:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ben ik het absoluut mee eens, maar de redenatie dat vader gescheiden is en daarom maar per definitie, ten allen tijde moet dokken, is ook erg krom, en dat is waar TS mee aankomt. Dan mag hij daar best op gewezen worden, vind ik.
Da's mooi klote. Als kind krijg je dan nog eens extra het gevoel dat je geen fluit waard bent, want pa gaf niet voldoende om je blijkbaar. Althans, zo denken mijn kids die hetzelfde hebben ervaren, wat ik ook deed om ze dat uit het hoofd te praten.quote:Overigens heb ik zelf een vader die geen cent betaald, helaas, dus het is niet zo dat ik iets tegen alimentatie heb.
x2quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:34 schreef Dutch_Nelson het volgende:
dude je bent 20 en papa moet nog steeds betalen?
quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:25 schreef Rinzzie het volgende:
een betalingsplichtige ouder (je vader dus) is altijd verplicht tot je 21ste jou in onderhoud te voorzien. ongeacht of je werkt, samenwoont, getrouwd bent, studeert of thuis woont.
het feit dat je een inkomen hebt neemt dus niet weg dat jou vader een zorgplicht naar jou toe heeft. Ongeacht wat jij met dat geld doet.
quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:01 schreef TriPa het volgende:
Dat hij volgens artikel I:397 lid I BW geen onderhoudsgelden hoeft te betalen als ik in mijn eigen levensonderhoud kan voorzien. Hierdoor hebben wij contact opgenomen met een advocaat over dit. De advocaat zegt dat ik in totaal (onderhoudsgeld + salaris) meer verdien dan 881 euro en dus boven de bijstand zit. Hierdoor zou ik geen recht op dat geld hebben.
Wat een vreemd stukske trouwens. Omdat jij met onderhoudsgeld + salaris boven de norm zit hoeft je vader het onderhoudsgeld niet te betalen? Dan zit je weer onder de norm en moet hij het weer wel betalen ofzo?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:01 schreef TriPa het volgende:
De advocaat zegt dat ik in totaal (onderhoudsgeld + salaris) meer verdien dan 881 euro en dus boven de bijstand zit. Hierdoor zou ik geen recht op dat geld hebben
Zo lang dat iemand studeert horen de ouders (als ze dat kunnen) bij te dragen. Maar als iemand werkt is dat inderdaad een ander verhaal.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
Los van alle regels, vind ik het volstrekt immoreel dat mensen die prima in hun eigen onderhoud kunnen voorzien toch recht menen te hebben op geld van iemand anders.
Je vader heeft je altijd onderhouden, je moeder heeft een nieuwe vriend en jij verdient je geld zelf. Waarom moet hij dan nog de portemonnee blijven trekken voor jou? Vind je dat niet een beetje schandalig?
No offence, just mijn persoonlijke mening.
En die nieuwe vriend van mams draagt natuurlijk ook helemaal niets bij aan het gezin? Riiiiight...quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zo lang dat iemand studeert horen de ouders (als ze dat kunnen) bij te dragen. Maar als iemand werkt is dat inderdaad een ander verhaal.
Het valt me op dat vooral vrouwen "gaan voor het geld". Het maakt daarbij kennelijk niet uit of de band goed of slecht is, vooral vrouwen praten als het hun uitkomt al heel snel over hun "recht" op het geld dat door iemand anders verdiend wordt, dat soms ook nog eens linea recta aan mams wordt overgemaakt. Vind je het dan gek dat je vader dat geld liever voor zichzelf houdt?quote:Op dinsdag 3 juni 2008 15:25 schreef Rinzzie het volgende:
Hoi,
ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik zit momenteel in een soort gelijke situatie en heb het een en ander voor mezelf uitgezocht.
een betalingsplichtige ouder (je vader dus) is altijd verplicht tot je 21ste jou in onderhoud te voorzien. ongeacht of je werkt, samenwoont, getrouwd bent, studeert of thuis woont.
het feit dat je een inkomen hebt neemt dus niet weg dat jou vader een zorgplicht naar jou toe heeft. Ongeacht wat jij met dat geld doet.
Nu is het wel zo dat als je het tot een rechtzaak laat komen de rechter jou inkomen mee zal nemen en waarschijnlijk een lager maandbedrag zal toewijzen, maar betalen zou hij sowieso moeten tenzij jij er mee akkoord gaat dat dit niet meer hoeft.
Ik ben erg benieuwd hoe jij de situatie oplost omdat ik zelf ook in een soorgelijke situatie zit, mijn vader is vorige maand opgehouden met betalen van alimentatie (ik ben bijna 20) en ik ben nu aan het twijfelen of ik wel of niet dit geld bij hem wil halen. Band was bij mij ook al slecht, en nu al helemaal, heb dus weinig te verliezen lijkt me nu. ben waar jij voor gekozen hebt.
hopelijk heb je wat aan de informatie.
groetjes,
Rinske
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |