quote:Op maandag 22 november 2004 17:15 schreef CloudStrife het volgende:
Ik heb van het weekend de eerste dubbel aflevering van The Amazing Race seizoen 6 gezien en wat een geweldig programma. Ik had wel eens van dit reality programma gehoord, maar nog nooit gezien. Zender CBS was van plan de serie te annuleren, maar de serie heeft afgelopen keer de Emmy gewonnen voor beste reality programma. Amerikanen moeten niet veel meer hebben van reality programma's, want de kijkcijfers dalen. Dit is NIET het geval bij The Amazing Race, die stijgen alleen maar en een seizoen 7 en 8 zitten al in de planning.
In The Amazing Race moeten 11 teams van 2 personen een reis om de wereld maken. Ze komen op vele verschillende plekken. Tijdens het spel zijn er 10 eliminatiepunten, het team dat daar als laatste komt mag niet meer meedoen en valt af. In seizoen 6 begint men in Boston en moet men met het vliegtuig naar Ijsland. Ze krijgen wat geld mee en ieder team krijgt een cameraman en geluidsman mee. Op het vliegveld kon men kiezen uit drie verschillende vluchten, ieder met een ander tijdstip. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Maar achteraf bleek het tweede vliegtuig dat in de planning stond als derde te vertrekken.
Het leuke aan dit programma is het spelelement, de opdrachten die gedaan moeten worden. Het is niet alleen lopen, rijden en vliegen: je moet ook bijvoorbeeld bungee-jumpen, een boei op een heel groot meer met ijsrotsen zien te vinden enzo. En nog leuker zijn de ruzies tussen de twee teamleden. "No, we have to turn right here. "I WILL NOT TALK TO YOU ANYMORE!"
Kortom, meer mensen die dit programma checken?
LINKS:
http://www.cbs.com/primetime/amazing_race6/
http://www.tarflies.com/
http://www.amazingraceguide.com/
ja al 2 keer, seizoen 4 & 12quote:Op maandag 29 september 2008 19:15 schreef DaFrenk het volgende:
Zijn ze eigenlijk al eens in Nederland geweest met dit soort programma's?
Ow leuk!quote:
quote:* Flight: Marseille, France (Marseille Airport) to Amsterdam, Netherlands Flag of the Netherlands (Schiphol Airport)
* Amsterdam (Magere Brug)
* Amsterdam (Scheepvaart Museum) >Detour (500 Kilograms or 15 Feet)<
* Amsterdam (Molen Van Sloten) >Fast Forward (Ride the Windmill)<
* Monnickendam (Smoker Statue) >Roadblock ("Which one of you has a firm grip and likes seafood?")<
* Muiden (Kasteel Muiderslot) >Pit Stop (Leg 5)<
The Detour on this leg was 500 kilograms or 15 feet. In 500 kilograms teams use a wooden stretcher to carry cheese to scale until it weighed in at 500 kilograms. In 15 feet teams searched barehanded through 15 feet of cow manure for the next clue. In the Fast Forward, teams had to ride on a windmill sail for 10 revolutions. The Roadblock was to catch 25 eels and place them in a container.
quote:* Flight: Shannon (Shannon Airport) to Amsterdam, Netherlands Flag of the Netherlands (Amsterdam Schiphol Airport)
* Amsterdam (Amsterdam Centraal railway station – Melkmeisjesbrug Bridge) >Detour (Hoist It or Hunt It)<
* Ransdorp, Amsterdam (Rural Village Field) >Roadblock ("Which of you is the acrobat?")<
* Durgerdam, Amsterdam (Yacht Club) >Pit Stop (Leg 2)<
In the first Detour of the season, teams had to choose between Hoist It or Hunt It. In Hoist It, teams had to use a traditional rope and pulley system to hoist five pieces of furniture up a typical Amsterdam residence. In Hunt It, teams made their way on foot several blocks to a parking lot to search through thousands of bicycles, the most common form of transportation in Amsterdam, and find the two bikes tagged with a specific color designated in their clue. After finding their bikes, teams had to ride them five miles to an attendant who would give them their next clue. In the Roadblock for this leg, one team member had to complete a single vault over a watery, muddy ditch (known as fierljeppen) and successfully touch both feet to the marshy grass on the opposite side in a regional sport known as ditch vaulting in order to receive their next clue.
nee, het was allemaal heel braaf.quote:Op maandag 29 september 2008 21:12 schreef DaFrenk het volgende:
Ow leuk!Of maakten we onszelf belachelijk?
Elke week is weer een beetje voorspelbaar. Het is duidelijk wie er uit gaan elke keer enzo...quote:Op dinsdag 25 november 2008 00:34 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zo te zien ben ik niet de enige die dit een nogal saai seizoen vind?
Het was wel grappig. Dalles is even niet bij zn moeder, en direct raakt hij hun geld en paspoorten kwijtquote:Op dinsdag 2 december 2008 13:09 schreef Vitamine_C het volgende:
Team Dandrew gaat gewoon de race winnen
Eerlijk misschien niet over de hele race gezien, maar Dallas heeft het wel echt aan zichzelf te danken. Verkloot het al zwaar bij de opdracht (heeft geluk dat Tina hem het juiste antwoord geeft) en verliest dan zijn geld/paspoort![]()
Laat Nick en Starr() maar winnen.
Dandrew in de finale is al een grote schande, laat staan als ze winnenquote:Op woensdag 3 december 2008 00:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wel een spannende finale zo, ik ben toch ook wel voor Nick en Starr, maar het lijkt wel of het ze aangewaaid komt. Daarom ben ik stiekem ook een beetje voor team Dandrew.
Jaaa das altijd kut he, dat we het verschil in aankomsttijd nooit te zien krjigen. Waarschijnlijk waren de nummer 3 echt een paar uur achterquote:Op woensdag 10 december 2008 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik lag ook op het puntje van de bank, echt spannend! Geweldige finale en terechte winnaars. Alleen jammer dat we nooi te zien krijgen wat het verschil in aankomsttijd nou was.
Waar waren Toni en Dallas eigenlijk? Die zag ik helemaal niet tussen het welkomstcomite staan. Ik had nog wel een goed zoenmomentje tussen Dallas en Starr verwacht.
Nick&Starr![]()
Ookvoor de winnaars van The Amazing Race Asia! Als had ik liever de nummer 3 zien winnen, maar ok.
Dat was nogal houtje-touwtje inderdaadquote:Op maandag 16 februari 2009 22:05 schreef qxp het volgende:
die kaas opdracht was best gevaarlijk. je moet zo'n ding met 100km/u tegen je aan krijgen.
de makers hadden er waarschijnlijk niet bij stil gestaan dat in de herfst zo'n helling super glad is + die kaasrugzakhoudersdingen die van ellende uit elkaar vielen.
Vond wel mooi dat die hillbillies in de kaasopdracht de enige waren die maar 1 keer liepenquote:Op woensdag 25 februari 2009 18:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, ik was toch wel voor die hilbillies hoor. Ik had liever dat die blondjes eruit gingen.
Ik heb ook nog geen favorieten, ik vind iedereen tot nu toe wel sympathiek eigenlijk.
Viktor is idd een vies strebertjequote:Op maandag 30 maart 2009 13:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Viktor is echt strontirritant inderdaad. Heel vervelend en naar mannetje. Vandaag ook weer
.
Balen van de afvallers.
Ik had op het einde toch wel een 'wtf' momentquote:Op woensdag 29 april 2009 13:44 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Volg het seizoen nog steeds wekelijks.
Wel vet, ik dacht net dat Phil ze wel eens had doorgestuurd, gebeurd het weer. Kans voor de anti-waterratjes om nog terug te komen
Ik ben juist wél voor 1 van de dameskoppelsquote:Op woensdag 29 april 2009 14:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zat er al op te wachten dat een dezer afleveringen de leg nog niet was afgelopen, doen ze de laatste jaren wel meer. Ik ben geloof ik voor Tammy en Victor of anders Luke en zn moeder. In ieder geval niet voor de dameskoppels.
Het is toch al veel vaker voorgekomen dat ze bijv. in een Spaans-sprekend land waren en dat er mensen in de race Spaans spraken? Of dat een koppel een engelssprekende local vond die een paar dagen met hun meereisde? Ik zie de oneerlijkheid niet echt. En ze hebben er ook niet zoveel voordeel aan zolang ze zelf nog domme dingen doen...quote:Op woensdag 29 april 2009 14:09 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ik ben juist wél voor 1 van de dameskoppels![]()
Het is sowieso niet eerlijk dat ze nu in China zitten met Tammy en Victor. Dat slaat toch echt nergens op?!?!
Ja hier net zo.quote:Op woensdag 29 april 2009 16:40 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vond Luke en zn moeder eerst wel tof, maar naar aanleiding van het bitch incidentvan de vorige pit stop ben ik daar ietsje anders over gaan nadenken ....
quote:On the way to the bird’s nest stadium in Beijing, Jen said, “Oh, I’m gonna pee on myself.” She’d completed the Roadblock task by washing down the fried scorpion, starfish, and other delicacies with lots of water, so she stopped at a porta-potty. And they came in fourth because of that, “seconds” behind Jaime and Cara, Phil said. Kisha, ever the supportive big sister, said, “I’m not going to hold this against her at all.” But she should definitely still buy her sister some Depends as a gag gift.
We zijn weer begonnen gisterquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 20:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog geen nieuws over het nieuwe seizoen he?
Heb er toch wel weer zin in; premiere is vrij laat dit keer, eind september pas.
quote:
Eens!quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:27 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Die advocaat, wat een zielig geval is dat zeg
Derde keer dan, toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:04 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Klein teasertje voor de rest van het seizoen: ZE DOEN NEDERLAND AAN
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Inderdaad heel sneu voor Zev en z'n maat, ik begon ze aardig sympathiek te vinden. Wel jammer dat we niet weten wat er met het paspoort is gebeurd, daar ben ik wel benieuwd naar.
http://www.realityblurred(...)_Oct_12_zev_passportquote:Zev’s passport was at the monkey Roadblock
The Amazing Race 15 » October 12, 2009, 12:56 PMZev and Justin were eliminated because of Zev’s lost passport, but his passport wasn’t lost after all.
On Elimination Station, which follows the teams after they’ve been eliminated from the race, Zev and Justin go to the U.S. embassy which has Zev’s passport waiting for him. (It’s a little suspicious that the consulate just has it on the counter and have no problem with the camera crew walking in with Zev and Justin; I think a producer probably pre-visited the embassy.)
Anyway, Justin explains that before doing the Roadblock, they mistakenly went inside a temple “because we misread the clue.” To see where they were going, he pulled out a light from his bag, and Zev’s passport fell out. Justin says, “I’m sick to my stomach. Now I’m pretty sure it’s my fault.”
To see what happened, skip ahead to 2:45 so you don’t have to suffer through the inane footage of the first two eliminated teams:
Juist niet dus.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:16 schreef Arth_NL het volgende:
Tja, helemaal Zev's eigen schuld dat hij de paspoort verloor, dus jammer kan ik het niet vinden.
Die basketballers ook. Eerst dat horloge niet snappen, maar daarna wel heel slim doodleuk om een rekenmachine vragen in die goudshopquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Echt? Tof! Bij mijn rip was er geen voorstuk.
Die ene opmerking ook van Mika: 'do muslim watches work differently?'.
Flight Time & Big Easy ...... you look ridiculous!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 14:54 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Kom er trouwens net achter dat de grote man achter The Amazing Race, Bertram van Munster, een geboren en getogen Nederlander is
Mag ie wel es wat minder oubollige dingen in Nederland uitzoeken
Komt omdat jij een vrouw bent. Ik vind ze liefquote:Op dinsdag 3 november 2009 00:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat zijn die twee pokermeiden dom zeg. Die ene kon die kop van jut nog niet eens een meter omhoog krijgen. Hoe moeilijk kan het nou allemaal zijn?
Ok, motorisch dom danquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:34 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Komt omdat jij een vrouw bent. Ik vind ze liefEn de kop van jut heeft niet erg veel met domheid te maken he, en als je je geld met pokeren kunt verdienen zul je ook wel niet zó dom zijn
Inderdaadquote:Op maandag 30 november 2009 18:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, ik hoef eigenlijk niets meer te zeggen, de post boven me says it all!![]()
Verdiende winnaars natuurlijk over de reeks gezienquote:Op maandag 7 december 2009 13:18 schreef MisterO het volgende:
Wat een ge-ni-ale final episode. Ik zat echt 50 minuten lang bibberend naar het scherm te kijken van de spanningLeuke eindwinnaars, alhoewel ik het team Zebra ook wel had gegund
![]()
quote:Ik zat toch net een potje te huilen zeg, wat ben ik toch een cry baby![]()
Ja, dat frustreert mij ook nog steeds... Wat een dombo's zeg. Terwijl ik de Globetrotters erg sympatiek vond en hun wel een overwinning gunde.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik breek er mijn hoofd nog steeds over hoe je van F---- met ZRNA, geen Franz kunt maken. Ook als je nog nooit van die naam gehoord hebt...![]()
![]()
Ik kan geen website vinden waar je alle oude seizoenen kunt terug zien.. Alleen seizoen 12,13 en 14...quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Hmmm, de opnames zijn/waren in november/december.
Het meest logische is eind februari... maar wie weetop die pagina van jou zie je wel dat seizoen 5-6-7 extreem dicht op elkaar zaten
(ik moet de helft van de seizoenen nog bekijken
)
Terechte winnaars imo.quote:
www.sidereel.comquote:Op zondag 13 december 2009 16:15 schreef Beaudelaire het volgende:
Kun je ook online die episodes kijken?
Dan pas?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Seizoen 16 gaat over zes weken van start, op zondag 14 februari
Seizoen 15, dat het laatst is uitgezonden. Met de meest suffe, oubollige opdrachtenquote:Op maandag 1 februari 2010 17:31 schreef DaFrenk het volgende:
Zijn ze in de recente seizoenen nog in Nederland geweest?
Ik heb er zin inquote:Op zondag 7 februari 2010 00:29 schreef neggix het volgende:
Volgende week al weer een nieuw seizoen![]()
http://www.cbs.com/primetime/amazing_race/#in
Waar kun je die allemaal terugvinden dan?quote:Op zondag 7 februari 2010 00:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik ben nu even tot het nieuwe seizoen begint seizoen 8 aan het kijken (Family Edition)... en dan ooit nog seizoen 1-7(ja ik kijk ze in omgekeerde volgorde
)
Ik ben ook in omgekeerde volgorde aan het kijken. Begonnen met seizoen 1 (op dvd) en daarna ook met terugwerkende kracht de seizoenen binnengehaald. De All Stars-serie hebben we even overgeslagen, omdat we nog niet willen weten wie waarom een All Star is.quote:Op zondag 7 februari 2010 00:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik ben nu even tot het nieuwe seizoen begint seizoen 8 aan het kijken (Family Edition)... en dan ooit nog seizoen 1-7(ja ik kijk ze in omgekeerde volgorde
)
Leuk!quote:Op zondag 7 februari 2010 00:29 schreef neggix het volgende:
Volgende week al weer een nieuw seizoen![]()
http://www.cbs.com/primetime/amazing_race/#in
Pfff alleen maar Amerika? (ben nu bij afl 4) Beetje saaiquote:Op maandag 8 februari 2010 22:42 schreef Michiel72 het volgende:
[..]
Morgen denk ik dat we aan 8 beginnen. Nu alweer zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |