abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58791258
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En Verdonk roeleert, zowel bijval van D66 als GL.
Pvda-Minister van Onderwijs: hypocriete kutzak.
Go Rita !!
Owjee een kritische vraag aan plasterk, en wat doet ie ?!! hij verhult zich !!!

Kan iemand aub dit kabinet asap laten vallen.
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 22:36:42 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58791264
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:09 schreef Yildiz het volgende:
Eh, Gregorius Nekshot woont niet in de ISP c.q. webhost, zoals ik het interpreteerde. En dat is juist. Verdonk beweerde dat je aan het IP adres van de website kon zien waar een persoon woont. Dat is zeker in dit geval onjuist. Je kunt daarnaast niet zomaar voor een licht vergrijp (het is geen massamoord of iets) als deze NAW gegevens verkrijgen via de ISP / webhost als deze die gegevens al heeft, dat lijkt me wel zo gezond, nietwaar?

En dan heb ik nog niet eens een IT-opleiding gedaan. (of heb ik toch stiekem een flinke foutieve bewering gemaakt?)
Het ging om de gebruiker niet om het IP van de website. Dat is wat anders. Jij hebt een IP op dit moment en bv. fok.nl heeft een IP, dat is wat anders. Het ging erom dat bv. het IP-adres van diegene die de plaatjes op de website plakt niet achterhaald kan worden aangezien dat alleen een IP is en niet aan een persoon te koppelen is. Het is aan een adres te koppelen, maar bv. een gezin gebruikt allemaal hetzelfde IP.

HB heeft gewoon toegegeven dat IP niet aan persoon valt te plakken. Dat is ook onmogelijk.

Het verhaal is technisch wat ingewikkelder, maar dit is een beetje de essentie. Er is gewoon geen duidelijke identificatie mogelijk tenzij je er een camera in elk huis zet. Als je meer wil weten hoe het allemaal in elkaar zit leg ik het graag uit. Ik heb regelmatig te maken gehad met juridische zaken rondom onderzoeken, IP's en e-mail. (niet over mijzelf, maar bij mijn banen bij ISP's) Het is allemaal droge technische stof, maargoed.
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:36:52 #203
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58791273
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Kom op zeg, HB draait er om heen, Justitie kan zo gegevens vorderen bij een ISP. Ze wisten ook de woning te vinden, hoe zijn ze aan het adres gekomen???
De gegevens vorderen voor een klein vergrijp als deze? Sorry? Voor een zwaar misdrijf wat alleen opgelost kan worden via de ISP, dáár kan ik mogelijk nog in komen. Voor een klein vergrijp als deze verwacht ik van de ISP niet dat ze als verlenging van het opsporingsapparaat dienen en zomaar NAW-gegevens gaan geven. Er zijn enkele providers die zonder commentaar op elk verzoek (wat wat anders is dan een vordering) ingaan, vele providers doen dat echter niet. En dat mag. En daar zijn goede redenen voor.

Hoe ze aan het adres zijn gekomen weet ik niet, maar het lijkt me niet via de ISP.

Dat het technisch gezien eenvoudig zou zijn ben ik met je eens, ik zou het echter als een zeer onwenselijke situatie zien.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_58791365
Ongelooflijk hoeveel smsjes daar worden gestuurd. Continu die typische gsm storing op de microfoons.
pi_58791420
De werkelijke reden is toch zonneklaar? Buitenlandse krantenkoppen: "Nederland pakt islam-bespottende cartoonist op". Er moet even een tegengeluid gegeven worden n.a.v. de ophef in het buitenland omtrent Fitna. Het is te bespottelijk om te geloven.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58791423
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De gegevens vorderen voor een klein vergrijp als deze?
Wat is de maximale straf voor de zaken waar hij voor is opgepakt? Gezien de inzet van mensen in zijn huis, en de publieke implicaties die reeds voor deze inzet bekend waren zou ik denken dat het geen vergrijp als een gestolen snoepje is.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:43:10 #207
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58791445
Ferry Mingele legt het straks wel uit. Ik heb geen zin meer in dit debat
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 mei 2008 @ 22:43:21 #208
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58791456
ach, we zien het effect van dit akkefietje wel bij de volgende verkiezingen.
pi_58791476
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:40 schreef Wokkel het volgende:
Ongelooflijk hoeveel smsjes daar worden gestuurd. Continu die typische gsm storing op de microfoons.
"Ronald, je eten staat in de magnetron".
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58791496
hahaha mevr. Lovelace met haar specifieke anatomie
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:45:49 #211
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58791527
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het ging om de gebruiker niet om het IP van de website. Dat is wat anders. Jij hebt een IP op dit moment en bv. fok.nl heeft een IP, dat is wat anders. Het ging erom dat bv. het IP-adres van diegene die de plaatjes op de website plakt niet achterhaald kan worden aangezien dat alleen een IP is en niet aan een persoon te koppelen is. Het is aan een adres te koppelen, maar bv. een gezin gebruikt allemaal hetzelfde IP.

HB heeft gewoon toegegeven dat IP niet aan persoon valt te plakken. Dat is ook onmogelijk.

Het verhaal is technisch wat ingewikkelder, maar dit is een beetje de essentie. Er is gewoon geen duidelijke identificatie mogelijk tenzij je er een camera in elk huis zet. Als je meer wil weten hoe het allemaal in elkaar zit leg ik het graag uit. Ik heb regelmatig te maken gehad met juridische zaken rondom onderzoeken, IP's en e-mail. (niet over mijzelf, maar bij mijn banen bij ISP's) Het is allemaal droge technische stof, maargoed.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Het IP van de website is niet hetzelfde als diegene die er bestanden en teksten op uploaden. Verdonk meende dat die IP's hetzelfde zouden zijn. Daar moest ik om gniffelen.

Van mij mag je er wat dieper op ingaan, al dan niet via pm. Het heeft wel m'n interesse.
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 22:46:29 #212
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_58791544
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Tegen die tijd weet niemand meer welk krabbeltje nekschot op papier heeft gezet.
Carpe Libertatem
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:46:43 #213
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_58791551
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik hoop het. Ik zie Ballin echter liever nu meteen aftreden. Het is klaar met die vent. Hij kan we cursussen draaikonterij en slap ouwehoeren voor gevorderden gaan geven, is 'ie een kei in.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  † In Memoriam † dinsdag 20 mei 2008 @ 22:47:45 #214
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58791583
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

De gegevens vorderen voor een klein vergrijp als deze? Sorry? Voor een zwaar misdrijf wat alleen opgelost kan worden via de ISP, dáár kan ik mogelijk nog in komen. Voor een klein vergrijp als deze verwacht ik van de ISP niet dat ze als verlenging van het opsporingsapparaat dienen en zomaar NAW-gegevens gaan geven. Er zijn enkele providers die zonder commentaar op elk verzoek (wat wat anders is dan een vordering) ingaan, vele providers doen dat echter niet. En dat mag. En daar zijn goede redenen voor.

Hoe ze aan het adres zijn gekomen weet ik niet, maar het lijkt me niet via de ISP.

Dat het technisch gezien eenvoudig zou zijn ben ik met je eens, ik zou het echter als een zeer onwenselijke situatie zien.
Dan hoeven ze hem ook niet op zo'n manier van zijn bed te lichten, je bent tegenstrijdig in je woorden.
Adres bekend, maar niet de naam en dan niet via de ISP? Ben jij soms de sms-ende HB?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:48:08 #215
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_58791598
Verdonk: "Hier 1 maar buiten 25"
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_58791613
Rita Rita !!!
geweldig 1 binnen en 25 buiten ! !!! haahah
pi_58791621
Schitterend . Zelfs Heerts steunt dit.
pi_58791633
hahahaah FH poetst nog ff dr GSM !! ahahahah
  dinsdag 20 mei 2008 @ 22:49:30 #219
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_58791641
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:42 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat is de maximale straf voor de zaken waar hij voor is opgepakt? Gezien de inzet van mensen in zijn huis, en de publieke implicaties die reeds voor deze inzet bekend waren zou ik denken dat het geen vergrijp als een gestolen snoepje is.
Het lijkt me niet dat hij in dezelfde strafcategorie als een moordenaar gaat vallen, of wel?
pi_58791643
okay voorlopig opgeschort, het begon wel net interessant te worden
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 mei 2008 @ 22:49:41 #221
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_58791646
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Tegen die tijd weet niemand meer welk krabbeltje nekschot op papier heeft gezet.
Gek hoe men zich keer op keer blijft vergissen in dat wat er leeft.....
pi_58791661
en toen was het afgelopen.
alleen Ballin moet nog even z'n sms-jes afwerken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_58791671
er gebeurt nu echt van alles, FH die plasterk nog evne wat toezegd. Plasterk die weer wat mompelt naar HB
Dit is nog zeker niet over !!
pi_58791719
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 22:49 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat hij in dezelfde strafcategorie als een moordenaar gaat vallen, of wel?
Natuurlijk niet. Maar een huis binnenvallen, doorzoeken. De financiele handel en wandel doorzoeken. Nacht in de cel. En als slagroom op de taart drie jaar bezig zijn met onderzoek.

Voor 8 tekeningen???? Kom op, dat neemt niemand serieus. Deze arrestatie is gewoon een politieke arrestatie om te laten zien dat in Nederland wel wordt opgetreden tegen vervelende islam pesters.
pi_58791740
Waarom houdt mn geluid er opeens mee op
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')