Go Rita !!quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
En Verdonk roeleert, zowel bijval van D66 als GL.
Pvda-Minister van Onderwijs: hypocriete kutzak.
Het ging om de gebruiker niet om het IP van de website. Dat is wat anders. Jij hebt een IP op dit moment en bv. fok.nl heeft een IP, dat is wat anders. Het ging erom dat bv. het IP-adres van diegene die de plaatjes op de website plakt niet achterhaald kan worden aangezien dat alleen een IP is en niet aan een persoon te koppelen is. Het is aan een adres te koppelen, maar bv. een gezin gebruikt allemaal hetzelfde IP.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:09 schreef Yildiz het volgende:
Eh, Gregorius Nekshot woont niet in de ISP c.q. webhost, zoals ik het interpreteerde. En dat is juist. Verdonk beweerde dat je aan het IP adres van de website kon zien waar een persoon woont. Dat is zeker in dit geval onjuist. Je kunt daarnaast niet zomaar voor een licht vergrijp (het is geen massamoord of iets) als deze NAW gegevens verkrijgen via de ISP / webhost als deze die gegevens al heeft, dat lijkt me wel zo gezond, nietwaar?
En dan heb ik nog niet eens een IT-opleiding gedaan. (of heb ik toch stiekem een flinke foutieve bewering gemaakt?)
De gegevens vorderen voor een klein vergrijp als deze? Sorry? Voor een zwaar misdrijf wat alleen opgelost kan worden via de ISP, dáár kan ik mogelijk nog in komen. Voor een klein vergrijp als deze verwacht ik van de ISP niet dat ze als verlenging van het opsporingsapparaat dienen en zomaar NAW-gegevens gaan geven. Er zijn enkele providers die zonder commentaar op elk verzoek (wat wat anders is dan een vordering) ingaan, vele providers doen dat echter niet. En dat mag. En daar zijn goede redenen voor.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:28 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Kom op zeg, HB draait er om heen, Justitie kan zo gegevens vorderen bij een ISP. Ze wisten ook de woning te vinden, hoe zijn ze aan het adres gekomen???
Wat is de maximale straf voor de zaken waar hij voor is opgepakt? Gezien de inzet van mensen in zijn huis, en de publieke implicaties die reeds voor deze inzet bekend waren zou ik denken dat het geen vergrijp als een gestolen snoepje is.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De gegevens vorderen voor een klein vergrijp als deze?
"Ronald, je eten staat in de magnetron".quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:40 schreef Wokkel het volgende:
Ongelooflijk hoeveel smsjes daar worden gestuurd. Continu die typische gsm storing op de microfoons.
Volgens mij bedoelen we hetzelfde. Het IP van de website is niet hetzelfde als diegene die er bestanden en teksten op uploaden. Verdonk meende dat die IP's hetzelfde zouden zijn. Daar moest ik om gniffelen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het ging om de gebruiker niet om het IP van de website. Dat is wat anders. Jij hebt een IP op dit moment en bv. fok.nl heeft een IP, dat is wat anders. Het ging erom dat bv. het IP-adres van diegene die de plaatjes op de website plakt niet achterhaald kan worden aangezien dat alleen een IP is en niet aan een persoon te koppelen is. Het is aan een adres te koppelen, maar bv. een gezin gebruikt allemaal hetzelfde IP.
HB heeft gewoon toegegeven dat IP niet aan persoon valt te plakken. Dat is ook onmogelijk.
Het verhaal is technisch wat ingewikkelder, maar dit is een beetje de essentie. Er is gewoon geen duidelijke identificatie mogelijk tenzij je er een camera in elk huis zet. Als je meer wil weten hoe het allemaal in elkaar zit leg ik het graag uit. Ik heb regelmatig te maken gehad met juridische zaken rondom onderzoeken, IP's en e-mail.(niet over mijzelf, maar bij mijn banen bij ISP's) Het is allemaal droge technische stof, maargoed.
Tegen die tijd weet niemand meer welk krabbeltje nekschot op papier heeft gezet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
ach, we zien het effect van dit akkefietje wel bij de volgende verkiezingen.
Ik hoop het. Ik zie Ballin echter liever nu meteen aftreden. Het is klaar met die vent. Hij kan we cursussen draaikonterij en slap ouwehoeren voor gevorderden gaan geven, is 'ie een kei in.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
ach, we zien het effect van dit akkefietje wel bij de volgende verkiezingen.
Dan hoeven ze hem ook niet op zo'n manier van zijn bed te lichten, je bent tegenstrijdig in je woorden.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:36 schreef Yildiz het volgende:
[..]
De gegevens vorderen voor een klein vergrijp als deze? Sorry? Voor een zwaar misdrijf wat alleen opgelost kan worden via de ISP, dáár kan ik mogelijk nog in komen. Voor een klein vergrijp als deze verwacht ik van de ISP niet dat ze als verlenging van het opsporingsapparaat dienen en zomaar NAW-gegevens gaan geven. Er zijn enkele providers die zonder commentaar op elk verzoek (wat wat anders is dan een vordering) ingaan, vele providers doen dat echter niet. En dat mag. En daar zijn goede redenen voor.
Hoe ze aan het adres zijn gekomen weet ik niet, maar het lijkt me niet via de ISP.
Dat het technisch gezien eenvoudig zou zijn ben ik met je eens, ik zou het echter als een zeer onwenselijke situatie zien.
Het lijkt me niet dat hij in dezelfde strafcategorie als een moordenaar gaat vallen, of wel?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:42 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat is de maximale straf voor de zaken waar hij voor is opgepakt? Gezien de inzet van mensen in zijn huis, en de publieke implicaties die reeds voor deze inzet bekend waren zou ik denken dat het geen vergrijp als een gestolen snoepje is.
Gek hoe men zich keer op keer blijft vergissen in dat wat er leeft.....quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tegen die tijd weet niemand meer welk krabbeltje nekschot op papier heeft gezet.
Natuurlijk niet. Maar een huis binnenvallen, doorzoeken. De financiele handel en wandel doorzoeken. Nacht in de cel. En als slagroom op de taart drie jaar bezig zijn met onderzoek.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het lijkt me niet dat hij in dezelfde strafcategorie als een moordenaar gaat vallen, of wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |