abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:14:33 #101
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58863421
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:33 schreef Elfletterig het volgende:
Zoals al terecht is opgemerkt door anderen, zijn mensenrechten universeel. Een mens in Nederland is net zo veel waard als een mens in Peru, Namibië of Pakistan.
vind je dat de Nederlandse regering naar dit principe dient te handelen?
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:29:16 #102
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58863767
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 22:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Alcohol brengt ook geen schade toe aan anderen. Het zijn mensen die niet tegen alcohol kunnen die de schade veroorzaken.
blijkbaar zijn er dus mensen die niet tegen alcohol kunnen. blijkbaar drinken zij ook alcohol, omdat ze daar de vrijheid voor hebben. blijkbaar brengen ze daardoor schade toe aan anderen. Als zij niet de vrijheid hadden om alcohol te drinken, was die schade voor anderen er ook niet geweest.

bovendien ken ik er dan ook nog wel een paar met die drogredenering van jou:

- wapens brengen geen schade toe aan anderen. Het zijn de mensen die niet met wapens om kunnen gaan die de schade veroorzaken . Dus iedereen maar de vrijheid geven alle wapens ten alle tijde bij zich te mogen hebben? Wat een verlichtte maatschappij zal dat zijn zeg....

Heroïne brengt ook geen schade toe aan anderen. Het zijn mensen die niet tegen heroïne kunnen die de schade veroorzaken....

etc.

kortom: ontkracht.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:42:49 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864061
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:29 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

blijkbaar zijn er dus mensen die niet tegen alcohol kunnen. blijkbaar drinken zij ook alcohol, omdat ze daar de vrijheid voor hebben. blijkbaar brengen ze daardoor schade toe aan anderen. Als zij niet de vrijheid hadden om alcohol te drinken, was die schade voor anderen er ook niet geweest.
Maar met het verbieden van alcohol los je geen problemen op. Ten eerste grijp je dan in op de vrijheid van de grootste groep mensen die geen problemen heeft met alcohol. Ten tweede kunnen e probleem gevallen ook problematisch gedrag vertonen zonder alcohol. Het verbieden van alcohol is een schijnoplossing die vermoedelijk niets oplost maar wel de onvrijheid vergroot.

Het blijft zinniger om het primaire probleem aan te pakken: het gedrag van sommige mensen.
quote:
bovendien ken ik er dan ook nog wel een paar met die drogredenering van jou:

- wapens brengen geen schade toe aan anderen. Het zijn de mensen die niet met wapens om kunnen gaan die de schade veroorzaken . Dus iedereen maar de vrijheid geven alle wapens ten alle tijde bij zich te mogen hebben? Wat een verlichtte maatschappij zal dat zijn zeg....
Correct. In feite heb je gelijk. Kan je je afvragen wat het dragen van een wapen je oplevert, maar dat is dezelfde discussie als met drugs.
quote:
Heroïne brengt ook geen schade toe aan anderen. Het zijn mensen die niet tegen heroïne kunnen die de schade veroorzaken....
Correct. De meeste mensen die heroine gebruiken zijn recreatieve gebruikers, Het is maar een klein groepje dat snel verslaafd raakt en junk word. Net zoals met alcohol en auto's
quote:
etc.

kortom: ontkracht.
Nee, niet ontkracht.

Wat heeft het verbieden van drugs ons opgeleverd: Criminaliteit, corruptie, geweld. Het gebruik is niet afgenomen. Het verbieden van drugs levert dus netto meer problemen op. Ook al zijn drugs slecht voor je (wat je eerst nog moet bewijzen) dan nog is het een slecht idee om het te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:45:00 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58864106
papierversnipperaar is dan ook een logicafoob
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:49:59 #105
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864196
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:45 schreef Aoristus het volgende:
papierversnipperaar is dan ook een logicafoob
Ik redeneer juist heel logisch. De meeste mensen kunnen niet nadenken omdat hun gevoel (drugs are bad, m'kay) in de weg zit.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58864247
En een wereldwijd verbod op folteren!


Even om te laten zien hoeveel zin het heeft.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:52:01 #107
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58864251
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar met het verbieden van alcohol los je geen problemen op. Ten eerste grijp je dan in op de vrijheid van de grootste groep mensen die geen problemen heeft met alcohol. Ten tweede kunnen e probleem gevallen ook problematisch gedrag vertonen zonder alcohol. Het verbieden van alcohol is een schijnoplossing die vermoedelijk niets oplost maar wel de onvrijheid vergroot.

Het blijft zinniger om het primaire probleem aan te pakken: het gedrag van sommige mensen.
[..]

Correct. In feite heb je gelijk. Kan je je afvragen wat het dragen van een wapen je oplevert, maar dat is dezelfde discussie als met drugs.
[..]

Correct. De meeste mensen die heroine gebruiken zijn recreatieve gebruikers, Het is maar een klein groepje dat snel verslaafd raakt en junk word. Net zoals met alcohol en auto's
[..]

Nee, niet ontkracht.

Wat heeft het verbieden van drugs ons opgeleverd: Criminaliteit, corruptie, geweld. Het gebruik is niet afgenomen. Het verbieden van drugs levert dus netto meer problemen op. Ook al zijn drugs slecht voor je (wat je eerst nog moet bewijzen) dan nog is het een slecht idee om het te verbieden.
je gebruikt theorie en praktijk puur hoe het je het beste uitkomt...

bij alcohol zorgt verbieden idd voor meer problemen dan oplossingen, dat is de praktijk.

bij wapens echter heb ik een duidelijke voorkeur voor verbieden dan toestaan. bijv. dat je niet met een uzi over straat mag lopen. mee eens of niet?

Bij heroïne ligt het weer wat moeilijker. de prijs is echter wel een stuk hoger door het verbod, en moeilijker om aan te komen. Vind je dat heroïne verboden moet zijn of niet?
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:52:18 #108
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864258
Als we het toch over logica hebben: Het is veel makkelijker om auto's en wapens te verbieden dan plantjes die je op eet om een prettig gevoel te krijgen. En zeker auto's zijn veel schadelijker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:56:52 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864370
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:52 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

je gebruikt theorie en praktijk puur hoe het je het beste uitkomt...
Nee. Ik redeneer juist heel strak. Ik ben voor persoonlijke vrijheid. Dan is het verbieden van wapens 50/50 omdat wapens meer met het lastig vallen van anderen te maken lijkt te hebben dan met persoonlijke vrijheid. Dus dat is een lastige.
quote:
bij alcohol zorgt verbieden idd voor meer problemen dan oplossingen, dat is de praktijk.
Drugs verbieden is zinloos, zie drooglegging.
quote:
bij wapens echter heb ik een duidelijke voorkeur voor verbieden dan toestaan. bijv. dat je niet met een uzi over straat mag lopen. mee eens of niet?
Ik twijfel. Wapens kunnen een rol spelen in persoonlijke veiligheid. Als je er voor kiest het te verbieden, moet je een alternatief hebben: Een effectieve politie waardoor mensen geen wapens nodig hebben.
quote:
Bij heroïne ligt het weer wat moeilijker. de prijs is echter wel een stuk hoger door het verbod, en moeilijker om aan te komen. Vind je dat heroïne verboden moet zijn of niet?
Drugs verbieden is zinloos. Maakt niet uit welke drug.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:02:42 #110
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58864514
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als we het toch over logica hebben: Het is veel makkelijker om auto's en wapens te verbieden dan plantjes die je op eet om een prettig gevoel te krijgen. En zeker auto's zijn veel schadelijker.
Ik ben het gewoonweg niet eens met je stelling: hoe meer vrijheid een maatschappij heeft, hoe verlichter, verder. Er zit wel iets in: met hoe meer vrijheid een maatschappij kan omgaan, hoe verder, 'verlichter'. Dan neem ik maar aan dat je dat bedoelt, en dan ben ik het met je eens. Ook vind ik het zo dat in de praktijk de landen met de meeste vrijheid verder zijn in hun ontwikkeling dan de landen waarbij veel verboden wordt. ten slotte ook met je eens dat de gevaren van drugs worden overschat ( vooral van paddo's op het moment ). Toch is het niet erg dat de drempel om aan drugs te komen hoog is, en de prijs hoog.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:10:21 #111
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58864672
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 19:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee. Ik redeneer juist heel strak. Ik ben voor persoonlijke vrijheid. Dan is het verbieden van wapens 50/50 omdat wapens meer met het lastig vallen van anderen te maken lijkt te hebben dan met persoonlijke vrijheid. Dus dat is een lastige.
Ik twijfel. Wapens kunnen een rol spelen in persoonlijke veiligheid.
ook dat heeft een averechts effect ( zie wederom de VS)
quote:
Als je er voor kiest het te verbieden, moet je een alternatief hebben: Een effectieve politie waardoor mensen geen wapens nodig hebben.
Drugs verbieden is zinloos. Maakt niet uit welke drug.
Een effectieve politie waardoor mensen geen heroïne kunnen gebruiken dan maar? Dat kan niet. + een effectief amusement waardoor mensen geen behoefte hebben aan heroïne? beiden utopieën.

bovendien zijn en meer redenen waarom mensen een wapen hebben.. om stoer te doen bijv.

ps: een redenatie met praktijk en theorie door elkaar is niet echt strak.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:13:01 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864725
Ik heb in het begin al geroepen dat het om persoonlijke vrijheid gaat. Ik moet voor mezelf kunnen bepalen of ik drugs gebruik MAAR ik blijf zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen (voor anderen)
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:14:12 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864741
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:02 schreef Amokzaaier het volgende:

en de prijs hoog.
De prijs is laag, zeker in Nederland.

Goed of slecht, mee eens of niet, drugs verbieden is zinloos. De geschiedenis bewijst dat.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:20:30 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58864897
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:10 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

ook dat heeft een averechts effect ( zie wederom de VS)
Veel criminelen schieten elkaar af, dat scheelt de politie weer een hoop werk.
quote:
Een effectieve politie waardoor mensen geen heroïne kunnen gebruiken dan maar? Dat kan niet. + een effectief amusement waardoor mensen geen behoefte hebben aan heroïne? beiden utopieën.
Maar waarom heb je een alternatief voor heroine nodig? Heroïne is toch geen probleem? Het gedrag van een klein clubje verslaafden is een probleem. Net als met auto's.
quote:
bovendien zijn en meer redenen waarom mensen een wapen hebben.. om stoer te doen bijv.
Maar dat is op zich niet schadelijk voor anderen. Van stoer doen gaat niemand dood.
quote:
ps: een redenatie met praktijk en theorie door elkaar is niet echt strak.
In de praktijk kan je drugs niet verbieden. In de praktijk zijn de meeste drugsgebruikers geen probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:22:24 #115
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58864949
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb in het begin al geroepen dat het om persoonlijke vrijheid gaat. Ik moet voor mezelf kunnen bepalen of ik drugs gebruik MAAR ik blijf zelf verantwoordelijk en aansprakelijk voor de gevolgen (voor anderen)
Ja bij jou heb ik daar waarschijnlijk geen problemen mee, maar zo zijn er mensen die dat niet zelf kunnen bepalen, moeten wij het ok vinden als zij schade aanrichten oid? voorkomen is beter dan genezen.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:30:49 #116
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58865114
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:22 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

Ja bij jou heb ik daar waarschijnlijk geen problemen mee, maar zo zijn er mensen die dat niet zelf kunnen bepalen, moeten wij het ok vinden als zij schade aanrichten oid?
Nee, dat zeg ik toch. Je kan mensen aanspreken op hun gewelddadige of criminele gedrag. Of ze nu wel of geen drugs gebruiken is helemaal niet belangrijk.

uiteindelijk zullen probleem gebruikers zelf tot het inzicht moeten komen dat ze niet tegen drugs kunnen en er mee moeten stoppen. Je moet dus het accent leggen op hun schadelijke gedrag. Door over drugs te beginnen verleg je de aandacht van het echte probleem.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:43:10 #117
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58865357
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, dat zeg ik toch. Je kan mensen aanspreken op hun gewelddadige of criminele gedrag. Of ze nu wel of geen drugs gebruiken is helemaal niet belangrijk.

uiteindelijk zullen probleem gebruikers zelf tot het inzicht moeten komen dat ze niet tegen drugs kunnen en er mee moeten stoppen. Je moet dus het accent leggen op hun schadelijke gedrag. Door over drugs te beginnen verleg je de aandacht van het echte probleem.
klopt. En het waarom is in deze ook erg belangrijk om onder de mensen te brengen. Al hebben mensen daar wel schijt aan ( zie alcohol gebruik, sigarettengebruik) Miss zorgt een verbod ook wel voor een soort maatschappelijk verbod. En softdrugs zijn in deze geen goed voorbeeld, want daar wordt in NL ook niet veel vrijer tegenaan gekeken dan in andere landen. ( maatschappelijk gezien). een verbod geeft wel duidelijk aan: dit is fout waar je mee bezig bent ( maarja op een gegeven moment nemen veel mensen de regels niet serieus.) lastig vraagstuk.
je oogst wat je zaait
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:52:44 #118
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58865576
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:43 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

klopt. En het waarom is in deze ook erg belangrijk om onder de mensen te brengen. Al hebben mensen daar wel schijt aan ( zie alcohol gebruik, sigarettengebruik) Miss zorgt een verbod ook wel voor een soort maatschappelijk verbod. En softdrugs zijn in deze geen goed voorbeeld, want daar wordt in NL ook niet veel vrijer tegenaan gekeken dan in andere landen. ( maatschappelijk gezien). een verbod geeft wel duidelijk aan: dit is fout waar je mee bezig bent ( maarja op een gegeven moment nemen veel mensen de regels niet serieus.) lastig vraagstuk.
Maar drugs zijn niet slecht. Sommige mensen kunnen er niet mee om gaan, net als met auto's.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:27:15 #119
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_58869201
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar drugs zijn niet slecht. Sommige mensen kunnen er niet mee om gaan, net als met auto's.
Ben jij lid van een of ander instituut wat bepaalt wat wel en wat niet goed is ofzo ?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 23:56:49 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58869855
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 23:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ben jij lid van een of ander instituut wat bepaalt wat wel en wat niet goed is ofzo ?
Ja, ik ben Papierversnipperaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:50:35 #121
200504 Amokzaaier
zonder te ploegen!
pi_58874117
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar drugs zijn niet slecht. Sommige mensen kunnen er niet mee om gaan, net als met auto's.
misschien als je nog een keer het topic leest dat je dan wel snapt wat ik bedoel. ga het niet nog een keer uitleggen.
je oogst wat je zaait
pi_58874766
Parijs wil, Parijs wil, we willen allemaal wel wat. Wat een kinderachtig gedoe.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 15:48:54 #123
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58878356
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:50 schreef Amokzaaier het volgende:

[..]

misschien als je nog een keer het topic leest dat je dan wel snapt wat ik bedoel. ga het niet nog een keer uitleggen.
Ik snap het heel goed, maar ik ben het niet met je eens.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58878442
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 11:43 schreef floris.exe het volgende:

Parijs wil, Parijs wil, we willen allemaal wel wat. Wat een kinderachtig gedoe.
Iets willen is kinderachtig ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')