Apple Developer Connection - Worldwide Developers Conference 2008quote:Op maandag 19 mei 2008 19:38 schreef Guppyfriend het volgende:![]()
misschien heel suf hoor, maar wat is er over 3 weken?
Ik wil ookquote:Op maandag 19 mei 2008 20:58 schreef Dizer het volgende:
Woooooooooooooeiiii!!!! Mijn iMac is binnen!!! Startend en wel!
Heb hier sinds anderhalve week ook een nieuwe 24" iMac naast mijn MacBook staan! Het scherm is echt énorm, maar het went ook énorm snelquote:
Het is 2 dagen enorm daarna is het gewoon. Het went erg snel. Binnen 2 dagen is het alweer te kleinquote:Op maandag 19 mei 2008 22:44 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Heb hier sinds anderhalve week ook een nieuwe 24" iMac naast mijn MacBook staan! Het scherm is echt énorm, maar het went ook énorm snel![]()
Wacht alleen nog op 4GB ram, hoop dat het morgen eindelijk verzonden wordt..
Wennen ok, maar te klein heb ik het tot nog toe nog niet gevonden. Misschien komt dat nog als ik een keer een tijdje met een 30" heb gewerkt.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:50 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het is 2 dagen enorm daarna is het gewoon. Het went erg snel. Binnen 2 dagen is het alweer te klein![]()
Het is ook niet klein , maar de ruimte is zo snel weer 'gewoon' terwijl je aan het begin iets hebt van 'Wow.. wat een ruimte'.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Wennen ok, maar te klein heb ik het tot nog toe nog niet gevonden. Misschien komt dat nog als ik een keer een tijdje met een 30" heb gewerkt.
Ik las het ook net, rare vorm als ik het zo zie. We zien het welquote:Op maandag 19 mei 2008 19:09 schreef De_Hertog het volgende:
iPhone 3G?
[ afbeelding ]
(Dat blauwe ding is een case, voor mensen gaan schreeuwen dat Apple het ontwerpen verleerd is)
Ik heb sowieso meestal wel aardig wat schermen open staan, dus ik had het vrij snel vol.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:10 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het is ook niet klein , maar de ruimte is zo snel weer 'gewoon' terwijl je aan het begin iets hebt van 'Wow.. wat een ruimte'.
Als je goed leest zie je dat ik een punt noem (een van de vele) waarop OS X het beter aanpakt dan Windows. Dat lijkt me hier prima passenquote:Op maandag 19 mei 2008 23:39 schreef skiczukie het volgende:
Wtf is dit nou, we geen het toch niet over Windows hebben?
dat is ook op een Windows pc, bij mn vriend is t ook.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:44 schreef Jarno het volgende:
WTF is er nou weer aan de hand met FOK! onder Safari?
Is de Canadese dollar ook zo geplunged? (oftwel, ga je helemaal los?quote:
Je 16Gb verkocht...? Why?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 10:57 schreef JoMo0 het volgende:
Zo mijn iPhone flink 'gesobchackked' met 100 euro winst ..
?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 13:08 schreef Dizer het volgende:
Ik word alleen een beetje gek van mijn draadloze toetsenbord!
Over een paar weken ? Over 3 weken komt er een nieuwe iPhone en daar zijn de prijzen nog niet bekend , ik zou nu zeker geen oud model meer aanschaffen ...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 18:48 schreef Vagere_Hein het volgende:
Iemand een idee wat het in Dollars kost om het goedkoopste model iPhone in Amerika in een Apple Store te kopen zonder abonnement en wat je daarvoor allemaal bij je moet hebben (rijbewijs? paspoort?) Een goede vriend van mijn ouders (Amerkaan) komt over een paar weken op bezoek en ik zit eraan te denken om hem te vragen een iPhone zonder abbo voor me mee te nemen.
Mja, I know, maar ik hoef eigenlijk geen nieuw model. Mijn iPod is echt helemaal afgeragd en mijn mobiele telefoon ook (met name dat laatste is gewoon erg irritant, want ik hoor mensen heel slecht). Verder heb ik een MBP met een draadloze HSDPA-internetkaart, dus ik kan al overal online mocht ik dat willen en ik kan er meer mee dan met een iPhone.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:00 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Over een paar weken ? Over 3 weken komt er een nieuwe iPhone en daar zijn de prijzen nog niet bekend , ik zou nu zeker geen oud model meer aanschaffen ...
Natuurlijk. Je moet het zelf weten maar ik zou het niet doen ; immers daalt de oude ook flink in waarde als je een nieuwe met betere specs voor dezelfde prijs kunt aanschaffen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:49 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Mja, I know, maar ik hoef eigenlijk geen nieuw model. Mijn iPod is echt helemaal afgeragd en mijn mobiele telefoon ook (met name dat laatste is gewoon erg irritant, want ik hoor mensen heel slecht). Verder heb ik een MBP met een draadloze HSDPA-internetkaart, dus ik kan al overal online mocht ik dat willen en ik kan er meer mee dan met een iPhone.
Ik wil concreet een handige telefoon die lekker werkt en die ik ook als iPod kan gebruiken en verder vind ik het wel best en zie ik dit als een goede kans om zonder veel gedoe zo'n ding relatief goedkoop op de kop te tikken.
Da's een goed punt, maar die overweging is voor mij volledig afhankelijk van de huidige prijs van de laagste klasse iPhone. Vooral mijn tijd en moeite is voor mij kostbaar en een Euro of 50 minder vind ik niet de moeite waard als dat betekent dat ik via de post moet gaan klooien en dat ik er veel tijd in moet gaan steken om dat ding in NL te krijgen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:06 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je moet het zelf weten maar ik zou het niet doen ; immers daalt de oude ook flink in waarde als je een nieuwe met betere specs voor dezelfde prijs kunt aanschaffen.
Ik denk dat er ook een hoop Nederlandse iPhone gebruikers zijn die het ding gaan verkopen als de nieuwe iPhone er is. En dan istie ook meteen gehackt en eventueel voorzien van NL T9, applications en wat al niet meer.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:24 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Da's een goed punt, maar die overweging is voor mij volledig afhankelijk van de huidige prijs van de laagste klasse iPhone. Vooral mijn tijd en moeite is voor mij kostbaar en een Euro of 50 minder vind ik niet de moeite waard als dat betekent dat ik via de post moet gaan klooien en dat ik er veel tijd in moet gaan steken om dat ding in NL te krijgen.
Volgens mij is er niet veel duidelijker op deze wereld dan de Apple store: de 8GB kost 399, de 16GB 499. Dat is wat je betaalt als je 'm in een Amerikaanse Apple store haalt (mits ze nog op voorraad zijn).quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:58 schreef Vagere_Hein het volgende:
Maar over welke prijzen hebben we het eigenlijk? De Apple-site is er niet echt duidelijk over.
Waarbij in kleine letters aangegeven staat dat je er een abbo bij moet afsluiten.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet veel duidelijker op deze wereld dan de Apple store: de 8GB kost 399, de 16GB 499. Dat is wat je betaalt als je 'm in een Amerikaanse Apple store haalt (mits ze nog op voorraad zijn).
Nee, dat doe je thuis via iTunes (anders bij aankoop aangeven dat je dit thuis wilt doen, sommige bijdehande Apple verkopers doen net of je dit gelijk in de winkel moét doen). Als Amerikaan, dus. Als Nederlander neem je 'm gewoon mee naar huis om te pwnen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:12 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Waarbij in kleine letters aangegeven staat dat je er een abbo bij moet afsluiten.
Nou het is best een klein toetsenbord dat wireless ding. Net zo groot als een laptop. Heb dus geen numpadquote:
Had dan de bedraade genomen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:18 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou het is best een klein toetsenbord dat wireless ding. Net zo groot als een laptop. Heb dus geen numpad
quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:18 schreef Dizer het volgende:
[..]
Nou het is best een klein toetsenbord dat wireless ding. Net zo groot als een laptop. Heb dus geen numpad
Toen ik de wireless bestelde wist ik niet dat er geen numpad bij zatquote:
Specs lezen voordat je iets koopt. Het blíjft lastig.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:32 schreef Dizer het volgende:
[..]
Toen ik de wireless bestelde wist ik niet dat er geen numpad bij zat
Soms ga je ergens vanuit heh.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Specs lezen voordat je iets koopt. Het blíjft lastig.
ja jaquote:Op woensdag 21 mei 2008 08:33 schreef Jarno het volgende:
[..]
Specs lezen voordat je iets koopt. Het blíjft lastig.
Nee dank jequote:Op woensdag 21 mei 2008 08:36 schreef skiczukie het volgende:
Voor een tientje koop ik hem wel van je.
Helder, thanks. Een nieuwe iPhone it is.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:17 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nee, dat doe je thuis via iTunes (anders bij aankoop aangeven dat je dit thuis wilt doen, sommige bijdehande Apple verkopers doen net of je dit gelijk in de winkel moét doen). Als Amerikaan, dus. Als Nederlander neem je 'm gewoon mee naar huis om te pwnen.,
.
Mensen die dagelijks met CS2 werken en Excell ookquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:01 schreef Jarno het volgende:
Oh, en een numpad is voor boekhouders. 'Nuff said.
Over de iPhone gesproken, grappig om te zien hoe vaak je hem tegenwoordig ziet opduiken in tv-series etc. , zoals gisteren in de nieuwste aflevering van CSI Miami:quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:03 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Helder, thanks. Een nieuwe iPhone it is.
Excel is óók voor boekhouders, dus.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:04 schreef Dizer het volgende:
[..]
Mensen die dagelijks met CS2 werken en Excell ook
Waarom zou je zo een prachtig ding veranderen van themaquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:11 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Over de iPhone gesproken, grappig om te zien hoe vaak je hem tegenwoordig ziet opduiken in tv-series etc. , zoals gisteren in de nieuwste aflevering van CSI Miami:
[ afbeelding ]
Met een eigen thema
Het moet wel een beetje in de look & feel vd. serie passenquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Waarom zou je zo een prachtig ding veranderen van thema
apple maakt die dingen niet, dus ja...quote:
Tv-series en films gebruiken vaak ook een 'eigen' OS op computers. Nu kan het op telefoons ook, dus meteen doen natuurlijkquote:Op woensdag 21 mei 2008 09:27 schreef Dizer het volgende:
[..]
Waarom zou je zo een prachtig ding veranderen van thema
Ook voor games, VOIP en Calc vind ik het wel hendig.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:01 schreef Jarno het volgende:
Oh, en een numpad is voor boekhouders. 'Nuff said.
Boekhouder dus.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:05 schreef Dizer het volgende:
Voor mijn werk moet ik veel offerte's schrijven. Heeel veel uren berekenen en dergelijken.. daar is een numpad echt handig voor
Hoe ga je dat doen dan?quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:33 schreef Jdijkers het volgende:
Ook al in DIG gevraagd maar hier hebben jullie er misschien nog meer verstand van.
Wat is het risico met een macbook bestellen in Amerika, en hoe groot is dit risico (douane enzo,, hebben mensen hier ervaring ermee?)
Wacht tot de wwdc, daar gaan waarschijnlijk de meeste veranderingen wel aangekondigd worden.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:48 schreef Wootism het volgende:
Hoe zit het trouwens met de het nieuwe design van de macbook pro?
Ik ben namelijk van plan er een te kopen op korte termijn en zie het natuurlijk niet zitten dat Apple 2 weken na mijn aankoop aankomt met een nieuw design.
Er zijn al genoeg rumours over een nieuw design aangezien de huidige al ongerveer 5 jaar meegaat.
Iemant hier meer over?
Opsturen via iemand die daar woont, op vakantie gaat of via een bedrijfje/persoon via internet levert allemaal hetzelfde op. Versturen via UPS en redelijke kans dat je gepakt wordt en alsnog invoerkosten en belasting moet betalen. Al denk ik dat je dan nog goedkoper uit bent trouwens.quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:42 schreef Jdijkers het volgende:
Ik ken iemand die in Amerika woont, en anders weet ik nog wel iemand die daar op vakantie gaat.
Volgende keer even command-shift-4-spatiebalk.quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:11 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Over de iPhone gesproken, grappig om te zien hoe vaak je hem tegenwoordig ziet opduiken in tv-series etc. , zoals gisteren in de nieuwste aflevering van CSI Miami:
[ afbeelding ]
Met een eigen thema
Dat is dit toch ook? Afaik is het enkel de shadow die het hier 'verpest'.quote:Op woensdag 21 mei 2008 12:53 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Volgende keer even command-shift-4-spatiebalk.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 09:11 schreef X-Naut het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Met een eigen thema
Nee hoor, met command shift 4 spatie krijg je alleen de schaduw, geen achtergrond.quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dat is dit toch ook? Afaik is het enkel de shadow die het hier 'verpest'.
De 2,0 GHz?quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:07 schreef Suga_Mama het volgende:
Misschien wisten jullie het niet, maar afgelopen weekend heb ik een iMac gehaald voor 899 euro bij Dynabyte.
Totaly in love!
Hij ziet het verschil niet eens.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:49 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Nee hoor, met command shift 4 spatie krijg je alleen de schaduw, geen achtergrond.
Ja, ik had eerst een 900MB pc, dus dit is snel zatquote:
Een wat?quote:Op woensdag 21 mei 2008 16:46 schreef Suga_Mama het volgende:
[..]
Ja, ik had eerst een 900MB pc, dus dit is snel zat
quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zie niet het verschil tussen CMD + SHIFT + 4 en CMD + SHIFT + 4 - SPACE!
System prefrences - International.quote:Op woensdag 21 mei 2008 18:31 schreef MeneerTim het volgende:
Godverdommme. Mijn levensassistent, rots in de branding, liefde in donkere dagen en steun en toeverlaat, mijn Macbook was overleden.
Nu heeft de plaatselijke (In Berlijn dus) Apple winkel mij opgezadeld met de Duitse Mac OSX Leopold. Ik kan met geen mogelijkheid de instellingen vinden waar ik mijn toetsenbord weer de Nederlandse indeling kan geven. En bovendien wil ik dat alles gewoon in Nederlands of Engels weergegeven wordt. Ik bedoel, Adressbuch, dat klinkt toch niet. Vraagteken.
Best wel.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:08 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb een 9 gekregen op een website voor een opdracht van school die leek op een macintosh 6.0.8 systeem
(mijn leraar heeft ook een apple)
Wat erg
Nederlands zit er wel bij toch?quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:12 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Met handen en voeten. Dank.
Nu nog een language pack vinden.
+ TAX (ongeveer 8% afhankelijk van staat) [USD]quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij is er niet veel duidelijker op deze wereld dan de Apple store: de 8GB kost 399, de 16GB 499. Dat is wat je betaalt als je 'm in een Amerikaanse Apple store haalt (mits ze nog op voorraad zijn).
Why not? De te restoren image word zo wel een stuk kleiner.quote:Op woensdag 21 mei 2008 19:19 schreef nietzman het volgende:
Ja, al die talen zitten standaard aan boord, tenzij iemand ze er uit heeft gesloopt waar ik een applestore niet voor aanzie.
Als je hem aandoet en het erop staatquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:04 schreef dottinator het volgende:
Oh ja: waar kan ik zien wanneer OS X is geïnstalleerd?
En waar zie je dan precies wanneer het geinstalleerd is?quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je hem aandoet en het staat erop![]()
![]()
![]()
![]()
Iemand nog een idee hoe dit zit?quote:En dan iets totaal anders: ik heb geprobeerd om Windows XP SP2 via bootcamp te installeren maar dat ging om de een of andere reden mis. Het werkt allemaal nog wel, maar opnieuw installeren gaat niet meer en hij raadt me aan om die diskutility te gebruiken en Leopoard te herstellen. Loop ik dan een realistische kans op dataverlies (maw moet ik al mijn data eerst back-uppen?) of kan ik de boel gewoon herstellen waarbij al mijn mails en andere profielinstellingen behouden blijven.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:19 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je hem aandoet en het erop staat![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 mei 2008 20:24 schreef dottinator het volgende:
[..]
Niet óf het is geinstalleerd, maar wannéér.
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 21 mei 2008 14:49 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Nee hoor, met command shift 4 spatie krijg je alleen de schaduw, geen achtergrond.
Graag gedaan.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:04 schreef X-Naut het volgende:
[..]
Weer wat geleerd
Ik ben nu al een aantal jaartjes mac-gebruiker, maar deze toets-combo wist ik nog niet
Tof! Ga je een beetje in de grafische kant zitten toevallig?quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:45 schreef Dizer het volgende:![]()
![]()
Ik begin per juni bij een nieuwe werkgever. Ik heb aangegeven dat ik een mac gebruiker ben en nou hebben ze als welkom-entree-kado-achtig-iets in plaats van een dell, een macbook pro voor mij besteld waar ik dus vanuit ga werken!!
Hoe tof is dat
quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:45 schreef Dizer het volgende:![]()
![]()
Ik begin per juni bij een nieuwe werkgever. Ik heb aangegeven dat ik een mac gebruiker ben en nou hebben ze als welkom-entree-kado-achtig-iets in plaats van een dell, een macbook pro voor mij besteld waar ik dus vanuit ga werken!!
Hoe tof is dat
Neuh, weinig mee te maken. Maar het maakte hun niks uit welk systeem, zolang ik word kan gebruikenquote:Op woensdag 21 mei 2008 22:48 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Tof! Ga je een beetje in de grafische kant zitten toevallig?
quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:14 schreef Dizer het volgende:
[..]
Neuh, weinig mee te maken. Maar het maakte hun niks uit welk systeem, zolang ik word kan gebruiken
Stoer, en dan lekker op locatie met je MBP pimpen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:14 schreef Dizer het volgende:
[..]
Neuh, weinig mee te maken. Maar het maakte hun niks uit welk systeem, zolang ik word kan gebruiken
Probeer op je werk anders ook een iMac / Mac Pro te regelen, of eventueel een Cinema Display aan de MBP.quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:25 schreef Dizer het volgende:
Whehe... nu dus een iMac, Macbook Pro en een iPod Touch. Ben best ge'Appled
Welnee. Werk op kantoor vanuit een mbp en thuis vanuit een imac. geen pc shit meer!!!quote:
Dus als vaste workstation voor een 8 uur per dag kantoorbaan? Dan moet er voor de wetgeving toch echt een extern TFT scherm aan. Wink winkquote:Op woensdag 21 mei 2008 23:55 schreef Dizer het volgende:
[..]
Welnee. Werk op kantoor vanuit een mbp en thuis vanuit een imac. geen pc shit meer!!!
iPod touch .. !quote:Op woensdag 21 mei 2008 23:25 schreef Dizer het volgende:
Whehe... nu dus een iMac, Macbook Pro en een iPod Touch. Ben best ge'Appled
Zou je die site met ons kunnen delen? Ik ben wel benieuwdquote:Op woensdag 21 mei 2008 19:08 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik heb een 9 gekregen op een website voor een opdracht van school die leek op een macintosh 6.0.8 systeem
(mijn leraar heeft ook een apple)
Wat erg
Moet hem nog even wat aanpassenquote:Op donderdag 22 mei 2008 02:30 schreef Superhuuper het volgende:
[..]
Zou je die site met ons kunnen delen? Ik ben wel benieuwd
nee joh,quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus als vaste workstation voor een 8 uur per dag kantoorbaan? Dan moet er voor de wetgeving toch echt een extern TFT scherm aan. Wink wink
Doe die muis is weg en tief er een wacom naastquote:Op donderdag 22 mei 2008 08:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee joh,
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
je hebt gelijk, beterquote:Op donderdag 22 mei 2008 08:57 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Doe die muis is weg en tief er een wacom naast
Als mijn baas zou willen dat ik dagelijks achter zo'n opstelling zou moeten zitten zou ik denk ik direct ontslag nemen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 08:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee joh,
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
Dat zijn echt uitspraken van mensen die geen hypotheek of huur hoeven te betalen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als mijn baas zou willen dat ik dagelijks achter zo'n opstelling zou moeten zitten zou ik denk ik direct ontslag nemen.
Het was dan ook bij wijze van. Maar kom op zeg, dagelijks achter een laptop werken? Ik kan zelf niet meer dan 4 uur per dag achter mijn Macbook werken zonder krankzinnig te worden. Het kleine scherm, de hoge DPI en de afstand die je van het scherm zit vind ik persoonlijk niet werkbaar.quote:Op donderdag 22 mei 2008 09:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat zijn echt uitspraken van mensen die geen hypotheek of huur hoeven te betalen.. Tuurlijk joh, jij zegt je baan op omdat je achter een MBP 'moet' zitten.
Als je de mobiliteit niet nodig hebt, waarom geen workstation? Het is in alle vlakken veel en veel beter...quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:11 schreef Sjoewe het volgende:
Op het reclame bureau waar ik werkte zat het hele kader zo te werken. Waarom niet?
Laat ik je even uit de droom helpen dat je bij de meeste werkgevers ook maar iets te zeggen zou hebben over welke werkplek je achter moet gaan zitten. Vaak mag je blij zijn met een afgetrapte P4 met el-cheapo LCD schermpje. Leuk dat sommigen in een tak van sport zitten waarbij het kennelijk hip is om een Mac-watdanook te 'eisen' bij binnenkomst, maar dat is toch écht uitzondering hoor.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Als je de mobiliteit niet nodig hebt, waarom geen workstation? Het is in alle vlakken veel en veel beter...
Gelukkig zit ik binnen de IT.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Laat ik je even uit de droom helpen dat je bij de meeste werkgevers ook maar iets te zeggen zou hebben over welke werkplek je achter moet gaan zitten. Vaak mag je blij zijn met een afgetrapte P4 met el-cheapo LCD schermpje. Leuk dat sommigen in een tak van sport zitten waarbij het kennelijk hip is om een Mac-watdanook te 'eisen' bij binnenkomst, maar dat is toch écht uitzondering hoor.
Ook daar geen garanties hoor. Als jouw bedrijf een policy heeft op een bepaald merk, zit je daar toch vaak aan vast. Zo komt er hier (helaas, helaas) echt niets anders binnen dan HP.quote:
Niks mis met een single-brand policy, niet? Dat is een stuk makkelijker met de garantie. Verder is een Mac ook heel wat lastiger in het netwerk te integreren.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:25 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ook daar geen garanties hoor. Als jouw bedrijf een policy heeft op een bepaald merk, zit je daar toch vaak aan vast. Zo komt er hier (helaas, helaas) echt niets anders binnen dan HP.
Ik weet niet hoe jullie netwerk geregeld is, maar het eerste waar je al snel mee zit zijn natuurlijk de licenties.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:30 schreef Jarno het volgende:
Ik heb niks tegen HP, prima werklaptop hoor, maar ik kon ze hier toch echt niet wijsmaken dat ik met een MBP ook prima mijn werk (desnoods via Fusion) zou kunnen doen. En dan ben ik toch echt geen helpdeskmedewerker hier.
Euh, ja?quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:09 schreef Geqxon het volgende:
Als het om een workstation zou gaan, zou jij het normaal vinden als je baas wenst dat je achter een 15" TFT zou moeten werken?
Lol ik werk de afgelopen anderhalf jaar alleen nog maar achter een 13 inch scherm en ik vind het heerlijkquote:Op donderdag 22 mei 2008 10:04 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het was dan ook bij wijze van. Maar kom op zeg, dagelijks achter een laptop werken? Ik kan zelf niet meer dan 4 uur per dag achter mijn Macbook werken zonder krankzinnig te worden. Het kleine scherm, de hoge DPI en de afstand die je van het scherm zit vind ik persoonlijk niet werkbaar.
Gelukkig zit ik dagelijks achter een 20" TFT met een full-size keyboard + muis.
Ja precies. De hele administratieve afdeling van de hogeschool waar ik zat werkte op iBooks / MacBooks. Allemaal een iCurve op hun bureau, niemand die daarover klaagt. En dat zijn dan nog 12/13" schermen ook.quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:14 schreef Guppyfriend het volgende:
er zijn zelfs héél veel mensen die werken met MB(P)'s of andere laptops op verhogingen hoor. die laptops kunnen dat prima aan, en het is ook makkelijk als je de mobiliteit toch af en toe nodig hebt.
Developen op een 12" scherm.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:00 schreef Maravilla het volgende:
Maar Gexqon heeft dat gewoon liever niet, die werkt liever niet dan.
GUI's zijn voor homo's.quote:Op donderdag 22 mei 2008 16:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Voor een beetje code kloppen heb je niet meer dan 80 karakters in de breedte nodig, toch?
quote:Samsung brengt iPhone-concurrent Touchwiz naar Europa
Samsung zal de SGH-F480, beter bekend als de Touchwiz, vanaf juni in Europese landen gaan aanbieden. De F480 beschikt over een aanraakinterface, 5mp-camera en 8GB ruimte voor opslag.
De gebruikersinterface van de F480, die voor een groot deel uit widgets bestaat, wordt met het touchscreen bediend. Om de gebruiker te laten weten dat een actie voltooid is, beschikt het mobieltje over een feedbacksysteem. Het feedbacksysteem lijkt sterk op de techniek die het Koreaanse bedrijf in de, in maart gepresenteerde, Anycall Haptic Phone toe heeft gepast. Volgens de verwachting die de elektronicagigant tijdens het in februari gehouden Mobile World Congress uitsprak, zal de telefoon 350 tot 400 euro gaan kosten.
De Touchwiz zal in zijn behuizing van ongeveer twaalf millimeter 240MB intern geheugen herbergen, uitbreidbaar tot maximaal 8GB via sdhc-kaartjes, voor de opslag van onder meer muziek en foto's. De foto's worden met een 5mp-camera die over gezichts- en glimlachherkenning, autofocus en stabilisatie beschikt, gemaakt. De glimlachherkenning wordt gebruikt om automatisch een foto te maken wanneer het onderwerp lacht. De communicatiemogelijkheden van de F480 zijn bluetooth 2.0, usb 2.0 en ondersteuning voor gprs, edge en hsdpa. Uiteraard kan met het quadbandtoestel ook gebeld worden. De accu kan bellen ongeveer drie uur volhouden; de standbytijd bedraagt 250 uur.
Ik zou even wachten! kan geen kwaad om het te doen, aangezien er binnenkort nieuwe modellen aan komen. Ik hoorde dat de Macbooks misschien van aluminium gaan worden. Dat is wel erg mooi.quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:26 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
2 vragen:
komt de 64GB iPod Touch er nog snel aan?
en
ik denk er aan om dinsdag een MacBook te kopen. Doen of even wachten tot na de WWDC?
En wederom is Apple trendzettend.quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Het leukste is nog dat iedere zichzelf respecterende fabrikant beweerde totaal geen angst te hebben voor de iphone. Zij hadden immers de ervaring de kennis, etc. En ondertussen hobbelen ze allemaal achter de iphone aan.
True , maar hoe groot is de kans dat die op 9 juni worden aangekondigd?quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:49 schreef Daklem het volgende:
Ik zou even wachten! kan geen kwaad om het te doen, aangezien er binnenkort nieuwe modellen aan komen. Ik hoorde dat de Macbooks misschien van aluminium gaan worden. Dat is wel erg mooi.
Thnx. Dan gaat het toch 32GB worden..quote:64GB iPod Touch, dat zal nog wel ff duren denk ik. Niet binnen korte termijn in ieder geval.
Ik zou sowieso even wachten, zker als je weet dat er een grote dingen gepresenteerd gaan kunnen worden. Dan zou het toch zuur zijn als jij met een laptop zit, die 2 weken later al "oud" is. Ik zou het wel weten, en even wachten.quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
True , maar hoe groot is de kans dat die op 9 juni worden aangekondigd?
Anders ga k namelijk gewoon dinsdag.
Groot..., de geruchten zijn sterk.quote:Op donderdag 22 mei 2008 21:55 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
True , maar hoe groot is de kans dat die op 9 juni worden aangekondigd?
Anders ga k namelijk gewoon dinsdag.
Mmkayquote:Op donderdag 22 mei 2008 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Groot..., de geruchten zijn sterk.
conclusie: ff wachten dus.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Groot..., de geruchten zijn sterk.
Vandaar m'n vraag inderdaad.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:08 schreef super-muffin het volgende:
Voor de MacBooks? Die zijn eind Februari nog vernieuwd.Lijkt me sterk dat die nu al vervangen gaan worden.
eind feb was een kleine performance bump toch? Geruchten gaan dat er een complete restyling aan komt. En Q3 begint Juli al hequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:08 schreef super-muffin het volgende:
Voor de MacBooks? Die zijn eind Februari nog vernieuwd.Lijkt me sterk dat die nu al vervangen gaan worden.
En volgens mij waren de laatste geruchten specifiek voor Q3.
Hij wordt misschien als een iPhone-concurrent in de markt gezet, maar zoveel vind ik hem nou ook weer niet lijken op de iPhone (ik heb extreme klonen gezien).quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:53 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weer iets dat een 'iPhone-concurrent' probeert te zijn. Leren ze het nou nooit ? Sowieso Samsung telefoons ..
Lijkt me niet meer da normaal, dat computers elk half jaar een update krijgen, gezien de snelle ontwikkelingen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:08 schreef super-muffin het volgende:
En volgens mij waren de laatste geruchten specifiek voor Q3.
Wtf. Kan Apple geen rechtzaken aanspannen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:53 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Weer iets dat een 'iPhone-concurrent' probeert te zijn. Leren ze het nou nooit ? Sowieso Samsung telefoons ..
wat willen ze doen dan? Samsung maakt mobiele telefoons, wij ook! Nu ga ik jullie aanklagen?quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:53 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wtf. Kan Apple geen rechtzaken aanspannen.
Design kun je niet zomaar stelen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:55 schreef Daklem het volgende:
[..]
wat willen ze doen dan? Samsung maakt mobiele telefoons, wij ook! Nu ga ik jullie aanklagen?
Okee. Ik wel.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:01 schreef Daklem het volgende:
[..]
wat hebben ze dan gestolen? vind hem totaal niet lijken
Okee. Laten we erover ophouden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 23:05 schreef Daklem het volgende:
Al die telefoonproducenten zijn niet echt innovatief en jatten alles van elkaar. Als ze elkaar overal voor moeten aanklagen, komen ze niet meer aan jatten toe.
En dan nog een subtiele foto bij het artikel:quote:Zune goes down the pan
US video game retailer GameStop has thus applied yet another slap across the face of Microsoft’s attempt to produce an ‘iPod-killer’. Zune has sold two million units since launch, proving itself an unwanted minnow in the sea of Apple competitors.
"'We have decided to exit the Zune category because it just did not have the appeal we had anticipated,' said a GameStop spokesperson," Priya Ganapati reports for TheStreet.com.
The retailer has hundreds of stores across the US. Apple has sold 85 million iPods in the same time period, outselling Microsoft by a factor of 42.5 to 1.
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 16:36 schreef Mr.Noodle het volgende:
Weet misschien nog iemand een site waar ik politieberichten kan nakijken? Er is net iemand bij me in de straat gearresteerd door de recherche, compleet met auto-achtervolging en al. Wil eigenlijk wel weten waar al die ophef nu over was...
Niet voor de politiequote:
Vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:04 schreef Suga_Mama het volgende:
Eigenlijk moet ik nu wel een nieuwe iPod kopen met mijn nieuwe iMac... toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:19 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb vandaag ook weer lekker centjes verbrast, maar dan wel aan twee hele analoge ipods.Oew, tof.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ik aan boeken en cartridgesquote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:19 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb vandaag ook weer lekker centjes verbrast, maar dan wel aan twee hele analoge ipods.
3 uur? wtf.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 22:32 schreef Daklem het volgende:
Mn Time Machine backup wordt teruggezet.
Nog 3 uur, en mn macbook is weer terug als van ouds
Als je voor het grote scherm gaat zou ik voor een iPod Touch gaan. (of een iPhone (wacht nog even tot na de WWDC).quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:08 schreef wolferl het volgende:
Vraagje, ik sta op het punt morgen ochtend een Apple iPod te kopen.
Ik heb nu nog een Archos 504 80gb, maar die ligt al ruim 6 weken in Frankrijk ter reparatie, terwijl ik die net 2 weken had. Ik ben dus allerminst tevreden met Archos.
Daarom ben ik aan het zoeken naar een gelijkend product van betere kwaliteit.
Als snel kom je uit bij de iPod. Ik wil dus morgenochtend een Apple iPod Classic 80gb kopen.
Die Archos verkoop ik wel weer via marktplaats ofzo, om het te compenseren.
Maar wat denken jullie? moet ik het gewoon doen?
\\achteraf bleek het maar 2 uur te duren!quote:
Xenon en Golfjes zijn matig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:21 schreef Daklem het volgende:
[..]
\achteraf bleek het maar 2 uur te duren!
Valt me nog mee, met al die kleine bestandjes.
http://www.appledefects.com/wiki/index.php?title=Magsafequote:Another problem not mentioned above is that for some the Magsafe pins retract and will not return to their normal position. This causes the Magsafe to cease charging the Macbook. Here is a quote from a disatisfied user: I have had my MacBook Pro less than a month and my power cord quit working. It appears that what is happening is the little spring loaded pins wear out, and stay recessed in the plug. That means they no longer come in contact with the female end and thus the computer battery will not charge anymore. There needs to be a redesign to this plug.
Mooi is 'ie hè ..quote:Op zaterdag 24 mei 2008 01:19 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nee.
M'n stagebegeleider kreeg vandaag z'n 30" ACD binnen. Echt, dámn!
Ligt er waarschijnlijk aan of er Euro's of Dollars op die Gift Card staan waarschijnlijk...quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:40 schreef Jarno het volgende:
Ik zag net dat ze bij de Dixons ook iTunes Gift Cards verkopen nu. Zouden die ook werken voor een US iTunes account? Dat zou wel makkelijk zijn, ik haal ze nu op eBay namelijk.
Klopt , dat is inderdaad sinds kort. Ook bij de MediaMarkt e.d. , maar volgens mij is het gewoon voor NL accounts.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:40 schreef Jarno het volgende:
Ik zag net dat ze bij de Dixons ook iTunes Gift Cards verkopen nu. Zouden die ook werken voor een US iTunes account? Dat zou wel makkelijk zijn, ik haal ze nu op eBay namelijk.
Yo Nietz.quote:
Op http://www.apple.com/support/itunes/store/browser/ staat een kopje Downloads missing ,et een subkopje 'hard drive crashed / purchases erased'. Als je dat aanklikt zeggen ze dat je even een mailtje moet sturen, dus waarschijnljk kunnen ze het wel voor je terug zetten. Gewoon even het formuliertje invullen dusquote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:38 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Yo Nietz.
Kun je zo'n album nogmaals gratis downloaden? Is toch stom dat je zomaar een tientje kwijt bent als je het per ongeluk verwijderd.Het album staat nog gewoon in mijn aankoopgeschiedenis.
Okee, thnx, maar hoe bedoel je, ze zetten het voor me terug? Of krijg ik gewoon mijn geld weer op mijn account ofzo zodat ik het weer kan downloaden? Ik heb nu nog maar 6 cent.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:49 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op http://www.apple.com/support/itunes/store/browser/ staat een kopje Downloads missing ,et een subkopje 'hard drive crashed / purchases erased'. Als je dat aanklikt zeggen ze dat je even een mailtje moet sturen, dus waarschijnljk kunnen ze het wel voor je terug zetten. Gewoon even het formuliertje invullen dus
Dat je al je iPods en iPhones hebt nagezocht of het daar niet toevallig nog op stond, en Spotlight hebt gebruikt om te kijken of het niet nog ergens anders opgeslagen was. En dat je beloofd vanaf nu Time Machine te gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 14:23 schreef skiczukie het volgende:
'Please type your message and any steps you have taken to resolve your issue below:'
Wat zal ik hier even schrijven?
Dat is inderdaad niks . Ik gebruik de Creative EP630 dezelfde geluidskwaliteit als de CX300 , alleen dan met 2 gelijke draden in plaats van dat de rechtse langer is en wat goedkoper natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:51 schreef skiczukie het volgende:
Hee, nog even een vraagje, ik gebruik nu al een jaar ofzo de sennheiser cx300 voor mijn iPod, en ze zijn echt heel goed, maar ik begin dat snoertje zo achter om me nek heen toch wel erg irritant te vinden. Als ik dat van tevoren had geweten had ik ze waarschijnlijk ook niet goed gekocht. Nu wil ik dus iets anders, en goed, en gewoon een normaal snoer, niet met een kort en de andere kant langer .. Goed beschreven tekst.In elk geval wil ik geen iPod-oordoppies meer, die gaan me veel te snel kapot. Iemand een goede tip voor een goede in-ear, maar niet van iPod en met ee normaal snoertje?
Over mijn t-shirt heen natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 15:53 schreef Geqxon het volgende:
Maar zonder een snoertje achter je nek, hoe kun je ze dan laten bungelen?
Al een half jaar. Ze houden het lang uit. Langer dan de CX300 die bij mij 3 x in een jaar kapot gingen , gelukkig ging de garantie goed bij Sennheiser.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 17:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Over mijn t-shirt heen natuurlijk.
Bedankt voor de tips, die Creative's lijken me wel wat. Hoe lang heb je ze al? Sony's blaas ik altijd op, dan begint éen oortje altijd te knetteren bij de bass, de iPod-doppies gaan altijd bij de aasnluiting kapot, die Sennheisers die ik nu heb zijn heel erg prima, alleen dat om je nek heen is waardeloos.
Link!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan iemand die tong80 trouwens geen nekschot geven. Godskolere de stupide topics van die eikel....
Wat denk je van deepart en beverton dan.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan iemand die tong80 trouwens geen nekschot geven. Godskolere de stupide topics van die eikel....
Posten die net zo veel als tong?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:23 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wat denk je van deepart en beverton dan.
Ik ben niet zo slim. Ik hield ongeveer twee maanden lang die 200 ppd vol maar hoe lang doet hij dat nou? Hij heeft verdomme bijna 300.000 posts. Mijn god!quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hij heeft 280 stupide posts per dag en jij kan er geen vinden?
quote:On the Rain-Slick Precipice of Darkness, Episode One
On the Rain-Slick Precipice of Darkness is an episodic RPG-adventure game series set in a deranged comic-book meets-pulp-horror 1920s universe. Armed with unconventional weaponry and witty repartee, you join forces with the Gabe and Tycho, the crime-solving team of the Startling Developments Detective Agency to make war on bizarre enemies and solve the mysteries hidden deep in the sinister heart of New Arcadia.
From the hilarious and twisted minds of Penny Arcade creators Mike "Gabe" Krahulik and Jerry "Tycho" Holkins, legendary game designer Ron Gilbert and veteran producers at Hothead Games comes a 100% authentic and hilarious Penny Arcade experience.
quote:System Requirements:
Mac:
* Mac® OS X 10.4/10.5 with latest updates
* PowerPC® G4, G5 or Intel® based Mac 1.0 GHz or better
* ATI RadeonTM 9500 or better, NVIDIA GeForceTM FX 5200 or better, Intel® GMA 950 or better with 64 MB of video memory (shared or dedicated)*
* 512 MB of available system memory
* OS-supported keyboard and mouse
* OS-supported sound card
* 350 MB of available hard drive space
Voor.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo slecht is de GMA 950 ook weer niet hoor.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 23:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
Jeej, HotHead Games heeft een Penny Arcade spelletje op de Markt wat zelfs op Mac OS X werkt met een Intel 950 videochip. Kort uitgelegd, voor de Macbook werkt het ook dus.
[ afbeelding ]
[..]
[..]
zoiets wil je niet evenaren. Die gast heeft gewoon geen leven.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 22:28 schreef Q. het volgende:
[..]
Ik ben niet zo slim. Ik hield ongeveer twee maanden lang die 200 ppd vol maar hoe lang doet hij dat nou? Hij heeft verdomme bijna 300.000 posts. Mijn god!
Je kunt wel via "Network" je thuisnetwerk doorbladeren, maar dat is bij Leopard niet veel anders. Je kunt niet zeggen dat binnen het netwerk naar de share "Recordings" op zoek wilt gaan.quote:Op zondag 25 mei 2008 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:
gekson, jij draait toch weer tiger? Bij tiger kan je in finder bij de shares toch zoeken naar shares?
Ik heb onder leopard geen 'network' in finder?quote:Op zondag 25 mei 2008 15:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je kunt wel via "Network" je thuisnetwerk doorbladeren, maar dat is bij Leopard niet veel anders. Je kunt niet zeggen dat binnen het netwerk naar de share "Recordings" op zoek wilt gaan.
Ik heb geen Leopard bij de hand, maar als je naar "Computer" in de sidebar gaat, heb je dan geen "Network" item?quote:Op zondag 25 mei 2008 17:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb onder leopard geen 'network' in finder?
Klopt. En als je dan 'blader' klikt , kom je in netwerk waar je de gedeelde Macs e.d. kunt vinden.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:29 schreef dottinator het volgende:
In Finder Go > Connect to Server, of zeg ik nu iets heel doms?
En dan smb:// voor Samba-shares en afp:// voor Apple-shares. Als op naam niet werkt kan het ook op ip-adres, als je dan nog geen verbinding krijgt is er iets misquote:Op zondag 25 mei 2008 17:29 schreef dottinator het volgende:
Kun je niet iets op je NAS server instellen dan waardoor 'ie wel zichtbaar wordt?quote:Op zondag 25 mei 2008 17:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah, maar daar vind ik bv mijn NAS server niet. Mapping blijft kut onder OSX
Rechtermuisknop op het bureaublad, 'Toon weergaveopties.' Daar kan je beide opties vinden.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:09 schreef G.Fawkes het volgende:
Ah. Het is gelukt![]()
Weet iemand hoe ik desktop iconen van grote kan veranderen en extra hd info onder mijn hardeschijf icoontje kan krijgen?
Dankuquote:Op zondag 25 mei 2008 19:50 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Rechtermuisknop op het bureaublad, 'Toon weergaveopties.' Daar kan je beide opties vinden.
Wat had je gedaan als gister iemand dat aan je had gevraagd in de Apple Store?quote:Op zondag 25 mei 2008 18:09 schreef G.Fawkes het volgende:
Ah. Het is gelukt![]()
Weet iemand hoe ik desktop iconen van grote kan veranderen en extra hd info onder mijn hardeschijf icoontje kan krijgen?
Ja dat snap ik, of command - K. Maar het blijft omslachtig. Dit is echt een punt waar windows het beter doet.quote:Op zondag 25 mei 2008 17:29 schreef dottinator het volgende:
Zolang OSX de verbinding vast houdt is hij zichtbaar. Router resetten of computer rebooten en je moet weer verbinden.quote:Op zondag 25 mei 2008 18:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kun je niet iets op je NAS server instellen dan waardoor 'ie wel zichtbaar wordt?
Maar is er niet een setting in je NAS waardoor hij altijd zichtbaar wordt? Ik zie in Leopard gewoon al m'n netwerkshares, of ik er nou mee verbonden ben of niet.quote:Op zondag 25 mei 2008 20:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang OSX de verbinding vast houdt is hij zichtbaar. Router resetten of computer rebooten en je moet weer verbinden.
Hoe dan? Want zelfs de laptop van E.T. zie ik niet altijd.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar is er niet een setting in je NAS waardoor hij altijd zichtbaar wordt? Ik zie in Leopard gewoon al m'n netwerkshares, of ik er nou mee verbonden ben of niet.
Geen idee. Maar toen ik een tijd geleden een AFP-share op m'n Linuxbox aan het maken was, verscheen 'ie ook niet in Leopard. Na wat geklooi met een XML-bestandje wat iets met Zeroconf te maken had, verscheen 'ie wel.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe dan? Want zelfs de laptop van E.T. zie ik niet altijd.
CMD + K, je klikt je NAS aan (die uiteraard bij je Favorites staan), en hij is verbonden?quote:Op zondag 25 mei 2008 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, of command - K. Maar het blijft omslachtig. Dit is echt een punt waar windows het beter doet.
Nee, cmd+K, Nas, Share.quote:Op zondag 25 mei 2008 21:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
CMD + K, je klikt je NAS aan (die uiteraard bij je Favorites staan), en hij is verbonden?
Goed, om dit automatisch te doen:
-Ga naar System Preferences
-Ga naar Accounts
-Ga naar Login Items
-Klik op het plusje
-Blader naar de share
-Add
Nu zal de share elke keer als jij je Mac opstart automatisch connecten.
Hoi Alexanderquote:Op zondag 25 mei 2008 22:54 schreef skiczukie het volgende:
Dear Alexander,
I'm sorry to hear that Album "Green" was lost. I have posted the missing item to your account.
Het is een koninklijke naam .. de Creatives komen waarschijnlijk morgen zeker?quote:Op maandag 26 mei 2008 17:34 schreef skiczukie het volgende:
Hoi.Is Alexander een erg rare naam ofzo?
Thnx voor de tip nog JoMo0.
Voor de Creative's bedoel ik.
Yep. En een internationale naam.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Het is een koninklijke naam .. de Creatives komen waarschijnlijk morgen zeker?
Guttegut! Hij ziet er eentje verkeerd staan en meteen klagenquote:Op dinsdag 27 mei 2008 01:57 schreef wietse.cc het volgende:
Leuk die aanbiedingen in de iTunes store!
"Albums onder de ¤7,-"
... Maar niet heus ...
Valt nog wel mee hoor, ik heb het album gewoon gekocht; ik vind het meer "een domme fout"quote:Op dinsdag 27 mei 2008 02:20 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Guttegut! Hij ziet er eentje verkeerd staan en meteen klagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |