abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2008 @ 12:19:50 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_58759331
Fok Dieetclub deel 250

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
disclaimer
pi_58759375
Ja hoi
pi_58759378
Nieuw topic. En natuurlijk niets te melden, heb ik net in het vorige topic gedaan.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_58759390
Maar SQ, verklaar je nader: OUD-trekjes? Omdat we lopen te hoera-en voor luiwammessen zoals ik?
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 12:24:10 #5
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58759405
teeveepeeeeeeee
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  maandag 19 mei 2008 @ 12:24:22 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_58759412
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:23 schreef Levitation het volgende:
Maar SQ, verklaar je nader: OUD-trekjes? Omdat we lopen te hoera-en voor luiwammessen zoals ik?
Nee, omdat er steeds meer mensen berichten posten waarin ze op alle voorgaande posters in het topic reageren
disclaimer
  maandag 19 mei 2008 @ 12:25:20 #7
30252 Soempie
Procreating
pi_58759427
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:22 schreef Levitation het volgende:
Nieuw topic. En natuurlijk niets te melden, heb ik net in het vorige topic gedaan.
Goeie plannen. Ik ga na m'n verhuizing ook weer zwemmen en hardlopen.

Heb een broek gekocht die ik net niet pas. Als aanmoediging. Had me voorgenomen om nooit zoiets te doen, maar ik vond de broek echt tof.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2008 @ 12:26:04 #8
43556 miss_dynastie
pi_58759439
Duidelijk, levi. Al klinkt de maandag al als een sport op zich

Iemand die mij gerust kan stellen m.b.t. pijn bij het sporten? Hoort dat nu zo'n beetje over te zijn (dag 25 geloof ik) of vraag ik te weinig van mezelf?
pi_58759456
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:25 schreef Soempie het volgende:

[..]

Goeie plannen. Ik ga na m'n verhuizing ook weer zwemmen en hardlopen.

Heb een broek gekocht die ik net niet pas. Als aanmoediging. Had me voorgenomen om nooit zoiets te doen, maar ik vond de broek echt tof.
Ik heb die broeken gewoon nog liggen... liggen al 7 jaar te wachten tot mijn kont er weer inpast.
Als ik nu inderdaad de 84kg haal, moet alles weer passen.

Lijstje geüpdate... nu weer wekelijks bijhouden en hopelijk nu weer wekelijks omlaag.
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 12:30:20 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_58759513
Ik pas eindelijk de spijkerbroek die ik tijden geleden gekocht had. De maat die ik nodig had, was uitverkocht dus ik had er een te groot en een te klein gekocht. En de te kleine past dus

Had hem van armoede al op zolder gegooid onder het motto van, die gaat nooit passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 mei 2008 @ 12:34:36 #11
30252 Soempie
Procreating
pi_58759592
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:27 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik heb die broeken gewoon nog liggen... liggen al 7 jaar te wachten tot mijn kont er weer inpast.
Als ik nu inderdaad de 84kg haal, moet alles weer passen.
Ik ben van 55 kg naar 85 gegaan ooit. Heb nog een hele tijd m'n oude kleding bewaard, maar dat gaat toch echt nooit meer lukken. Was wel schrikken om een nieuwe en een oude broek naast elkaar te houden.

Vorig jaar in de herfst al m'n zomerkleding weggedaan, omdat ik was afgevallen. Heel positief ingesteld toen. Nu zit dat er grotendeels weer aan en had ik het makkelijk weer aangekund.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 19 mei 2008 @ 12:41:33 #12
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_58759717
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Iemand die mij gerust kan stellen m.b.t. pijn bij het sporten? Hoort dat nu zo'n beetje over te zijn (dag 25 geloof ik) of vraag ik te weinig van mezelf?
Wat voor pijn had je en wat voor sport doe je?
In principe moet sporten geen pijn doen. Dat is namelijk niet belasten, maar over belasten.

Owja, ik pas dan wel in mijn te strakke broeken van 10 jaar geleden bij mn benen, maar kennelijk is mijn figuur veranderd, want bij mn taille zitten ze niet lekker meer. Niet lekker als in strak. En niet lekker als in een veel te hoge taille.
pi_58759772
Zo heb ik nog wel wat oude broeken die ik nu weer pas, maar die helemaal niet mooi meer zitten... Mijn lijf is nu denk ik toch weer heel anders dan dat het bij dit gewicht was bij de weg omhoog...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_58759902
Goed idee Levi! Ik doe mee met je actieplan om af te vallen door meer te bewegen
Elkaar iedere dag maar een schop onder de kont geven dan?

Op maandag en za/zo: sportief wandelen of skaten.
Op di / do: spierverstevigende sporten zoals poweryoga + bodyshape
Op woe / vrij: cardio zoals bodyattack of spinning
Daartussendoor wil ik thuis voor het slapen gaan 4 / 5 keer in de week nog een half uurtje te poweryogaen en knieoefeningen doen. Ik merk dat als ik veel beweeg en meer aan yoga doe, ik beter in mijn vel zit (en waarom doe ik dat dan niet )

Ook ga ik flink op mijn eetpatroon letten. Ik ben nu op mijn werk bezig met iets nieuws. Ik ga om de 3 uur wat eten. Om 9 uur ontbijt, 12 uur lunch, 3 uur 2 stuks fruit, 5 uur (als ik sport na werk) een yoghurtje + ontbijtkoek en rond 1900 avondeten. Ik merk dat ik in de middag de meeste snoepbehoefte heb en daar moet ik echt vanaf . Hopelijk kan ik de snoepzucht van mijn collega's op die manier weerstaan.

Dusss... vandaag heb ik als lunch lekkere aardbeien en een salade voor op brood meegenomen
En vanavond ga ik na kantoor bodybalance doen (verwisselt van donderdag omdat ik dan niet kan, begint goed )
  † In Memoriam † maandag 19 mei 2008 @ 12:52:43 #15
43556 miss_dynastie
pi_58759909
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Wat voor pijn had je en wat voor sport doe je?
In principe moet sporten geen pijn doen. Dat is namelijk niet belasten, maar over belasten.
De pijn was naar mijn idee gewoon het gaan gebruiken van spieren die tot op dat moment een lui leventje hebben gehad Dus geen overbelasting, maar gewoon gebruik, althans, naar mijn idee. Maar om de een of andere reden ben ik sporten met pijn gaan associeren, ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit zo lang zo braaf doorgezet , dus nu ik zonder pijn het uur vol kan maken baart me zorgen...
pi_58760035
Och miss_d, ik had de eerste paar Evy lessen ook behoorlijke spierpijn. Daarna niet meer. je spieren moeten gewoon wennen aan flinke activiteit. Spierpijn is zoals Lianne zei een teken van overbelasting, dus zo goed is het helemaal niet.

Fysio zei dat je spieren de eerste 10 weken van training eerst de bestaande cellen gaan oppompen en daarna worden er pas nieuwe spiercellen aangemaakt.

Ik heb het hardlopen trouwens een beetje laten versloffen Ben de laatste paar weken eigenlijk behoorlijk druk geweest met van alles en nog wat en om elf uur 's avonds gaan lopen doe ik liever niet. Wel leuk dat mijn schoonzusje ook is begonnen met Evy en ik moet dus nu wel zorgen dat we een beetje gelijk gaan lopen
pi_58760096
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De pijn was naar mijn idee gewoon het gaan gebruiken van spieren die tot op dat moment een lui leventje hebben gehad Dus geen overbelasting, maar gewoon gebruik, althans, naar mijn idee. Maar om de een of andere reden ben ik sporten met pijn gaan associeren, ik heb eerlijk gezegd ook nog nooit zo lang zo braaf doorgezet , dus nu ik zonder pijn het uur vol kan maken baart me zorgen...
Je zorgen maken omdat sporten géén pijn doet lijkt me niet erg zinnig
Als je wel gewoon moe bent na die tijd of zweet tijdens het sporten, dan doe je echt wel genoeg.
Als je tijdens het sporten nog zonder enige moeite het wilhelmus kan fluiten, moet je iets harder werken denk ik
  maandag 19 mei 2008 @ 13:08:11 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_58760173
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Als het spierpijn is, en je voelt nu niks meer, dan is het m.i. tijd om een tandje zwaarder te gaan trainen!
disclaimer
  maandag 19 mei 2008 @ 13:11:15 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_58760228
Naja, dan hierbij ook mijn plan
Ik fiets elke dag heen en weer naar station en loop naar kantoor, dat is in totaal 20 minuten fietsen en 15 minuten lopen. Dan ga ik in de pauze nog eens 20 minuten flink stappen. Verder wil ik 3 keer per week gaan "hardlopen" en natuurlijk woensdag zwemdag met Levi

Levi, woensdag heb ik een werkding in Baarle-Nassau tot 18:00, dus dan ben ik pas erg laat thuis, gaat me dus niet lukken
disclaimer
  maandag 19 mei 2008 @ 13:19:29 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58760379
quote:
Op maandag 19 mei 2008 12:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, omdat er steeds meer mensen berichten posten waarin ze op alle voorgaande posters in het topic reageren
Lijstjes!
Ik ben er ook niet van hoor, maar je voelt je zo lullig als iedereen wel op iedereen reageert enzo.

Mijn plan? Gewoon minder eten dan voorheen, zo veel mogelijk proberen te wandelen met Sasha, hoewel dat er op mijn 2 lange werkdagen meestal bij inschiet.
1 keer in de week zwemmen, 1 keer softbaltraining en dan nog de wedstrijden ook.

Het hoeft niet snel, als het maar gaat.
  maandag 19 mei 2008 @ 13:24:47 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_58760481
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:03 schreef freecell het volgende:

[..]

Je zorgen maken omdat sporten géén pijn doet lijkt me niet erg zinnig
Als je wel gewoon moe bent na die tijd of zweet tijdens het sporten, dan doe je echt wel genoeg.
Als je tijdens het sporten nog zonder enige moeite het wilhelmus kan fluiten, moet je iets harder werken denk ik

Lol, ik denk dan het grootste gedeelte van de profsporters dat al niet eens zou kunnen omdat ze simpelweg het Wilhelmus niet kennen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58760721
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Lol, ik denk dan het grootste gedeelte van de profsporters dat al niet eens zou kunnen omdat ze simpelweg het Wilhelmus niet kennen
Fluiten moet lukken toch? Heb je de tekst niet bij nodig.

(wist je trouwens dat je de woorden van 'het Wilhelmus' op de melodie van 'de kerk van alle tijden' kan zingen en andersom? Ja, ik verveelde me )
  maandag 19 mei 2008 @ 13:45:17 #23
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58760924
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:11 schreef Stormqueen het volgende:
Naja, dan hierbij ook mijn plan
Ik fiets elke dag heen en weer naar station en loop naar kantoor, dat is in totaal 20 minuten fietsen en 15 minuten lopen. Dan ga ik in de pauze nog eens 20 minuten flink stappen. Verder wil ik 3 keer per week gaan "hardlopen" en natuurlijk woensdag zwemdag met Levi

Levi, woensdag heb ik een werkding in Baarle-Nassau tot 18:00, dus dan ben ik pas erg laat thuis, gaat me dus niet lukken
Begint meteen weer goed dus. Ik ga wel (zei ze dapper)... volgende week weer samen!
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 13:48:12 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_58760987
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:45 schreef Levitation het volgende:

[..]

Begint meteen weer goed dus. Ik ga wel (zei ze dapper)... volgende week weer samen!
Ik zal ze zeggen dat ze die acties voorts niet meer op de woensdag gooien
disclaimer
  Licht Ontvlambaar maandag 19 mei 2008 @ 13:49:05 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58761003
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Fluiten moet lukken toch? Heb je de tekst niet bij nodig.

(wist je trouwens dat je de woorden van 'het Wilhelmus' op de melodie van 'de kerk van alle tijden' kan zingen en andersom? Ja, ik verveelde me )
Zoiets heb ik wel ontdekt bij 'Altijd is Kortjakje ziek' en 'Op een klein stationnetje' Om even in de OUD modus te blijven

Over versloffen gesproken, ik heb sinds ik mijn pink gebroken heb, eigenlijk zo'n beetje alles laten versloffen. Komisch hoe zoiets effect kan hebben op je mood... Tijd om er iets aan te gaan doen in elk geval
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 19 mei 2008 @ 13:52:51 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58761048
Nee joh, 'op een klein stationnetje' is juist weer uitwisselbaar met 'op een grote paddestoel'.

Hoe is het nu met je pink? Nog in het gips?
  maandag 19 mei 2008 @ 13:53:56 #27
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58761065
Er staat vlaai op het bureau voor me... een collega van me heeft vandaag zijn laatste dag en vond het handig om de vlaai bij mij op de kamer te zetten. Blegh... straks kan ik de verleiding niet weerstaan omdat het voor me neus staat, terwijl ik het helemaal niet zo lekker vind.

* Levitation oefent nieuw mantra..."ik lust geen vlaai, ik lust geen vlaai, ik lust geen vlaai".

***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 13:57:21 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_58761119
Nee, vlaai is het niet waard om voor te zondigen
disclaimer
  Licht Ontvlambaar maandag 19 mei 2008 @ 14:02:22 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58761212
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:52 schreef Brighteyes het volgende:
Nee joh, 'op een klein stationnetje' is juist weer uitwisselbaar met 'op een grote paddestoel'.

Hoe is het nu met je pink? Nog in het gips?
Ow ja... Ik kon hier niet gaan zingen om te controleren Maar er is echt ook eentje die op de melodie van Kortjakje gaat.

Pink is gipsloos gelukkig, maar nog steeds behoorlijk gevoelig. Schijnt heel lang te kunnen duren, heb ik me laten vertellen. Ik mag ik augustus(!) weer beginnen met volleybaltraining... Kijken of ik dat dan nog wel durf
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
Mee eens! Alleen eten als je het echt lekker vindt en anders (eventueel stiekem) verwijderen van je bureau. Heb ik een tijdje terug gedaan met appeltaart, ik gruwel van de rozijnen erin. Stiekem in een plastic zakje in een vuilnisbak gefrommeld
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 19 mei 2008 @ 14:03:04 #30
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58761220
quote:
Op maandag 19 mei 2008 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
De rijstevlaai is makkelijk af te slaan, maar die andere is appelkruimel, da's al lastiger.
***Levi was here***
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 mei 2008 @ 14:09:29 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58761326
Even melden dat ik niks te melden heb

Nou ja, we hebben wel zelfgebakken appeltaart thuis Ga ik vanavond lekker een stukje van eten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_58761400
bah taart: bonk vet met bonk suiker

pi_58761422
Ik herken het Sjeen, als je wat versloft dan verloft gelijk alles. Ik had van de winter weer last van winterdepressie. Daarna 6 weken op vakantie. Daarna bijkomen, en zo verder.... Dus mijn grote plan: schop onder den kont en actief zijn

Beterschap trouwens met je pink!

O, ik wil ook voortaan (bijna, moet wel leuk blijven) alles doen met de trap. Dan kan ik gelijk oefenen voor toekomstige wandelingen in de bergen . Het fietsen van 30 min en de lunchwandeling van 30 minuten was hier al standaard.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:15:19 #34
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58761424
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:14 schreef octopussy het volgende:
bah taart: bonk vet met bonk suiker

Wil je het niet zo lekker laten klinken?
***Levi was here***
pi_58761448
O en Levi: gewoon weggooien / weggeven die taart. Moeten ze het maar niet op je bureau leggen
pi_58761520
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:15 schreef Levitation het volgende:

[..]

Wil je het niet zo lekker laten klinken?
Beetje last van hormonen?
pi_58761562
Vlaai is het voor mij inderdaad ook niet waard.
Appelkruimeltaart of kokostaart van mijn moeder, dát is pas eten

Ik kan binnenkort wel een kokostaart maken voor de kleine groep als toetje.
*goed idee*
  maandag 19 mei 2008 @ 14:29:58 #38
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58761673
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:16 schreef Pandorah het volgende:
O en Levi: gewoon weggooien / weggeven die taart. Moeten ze het maar niet op je bureau leggen
Er liggen 2 complete vlaaien op het bureau tegenover me. Denk niet dat ik vrienden maak als ik ze weggooi.
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 14:31:39 #39
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58761703
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:20 schreef octopussy het volgende:

[..]

Beetje last van hormonen?
Heel erg!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
***Levi was here***
pi_58761704
Misschien ergens anders neerleggen?
Ik heb laatst een pauze tegen bonbons aangekeken van een jarige collega.. Niets genomen, en komt hij mij later bij een leswissel nog even 2 van die celebrationsdingen in mijn tas stoppen... Die heb ik dus ook maar doorgeschoven naar
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  maandag 19 mei 2008 @ 14:41:29 #41
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58761878
hormonennnnn hmmmm

ik vergeet te eten en heb enrgens behoefte aan (dat heet verliefd zijn geloof ik...)
maar ik denk wel de hele dag aan chips en chocola omdat ik zo hormonaal als de pest ben van de tijd van de maand.

is t verantwoord om al je maaltijden over te slaan en dan je calorieën in te nemen in de vorm van bossche bollen en kaas-en-uien-chips? nee zeker
  maandag 19 mei 2008 @ 14:44:22 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_58761945
nou heb ik honger
disclaimer
  maandag 19 mei 2008 @ 14:45:50 #43
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58761968
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:44 schreef Stormqueen het volgende:
nou heb ik honger
sorry
  maandag 19 mei 2008 @ 14:47:13 #44
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58761985
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:41 schreef kwakveense het volgende:
hormonennnnn hmmmm

ik vergeet te eten en heb enrgens behoefte aan (dat heet verliefd zijn geloof ik...)
maar ik denk wel de hele dag aan chips en chocola omdat ik zo hormonaal als de pest ben van de tijd van de maand.

is t verantwoord om al je maaltijden over te slaan en dan je calorieën in te nemen in de vorm van bossche bollen en kaas-en-uien-chips? nee zeker
Echt gezonder zul je er niet van worden, maar puur theoretisch telt alleen het totaal aantal kcal dat je binnenkrijgt.
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 14:47:49 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_58761992
never mind, ik ga wel roken
disclaimer
  maandag 19 mei 2008 @ 14:48:56 #46
149959 SQ
snelle trees
pi_58762025
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Echt gezonder zul je er niet van worden, maar puur theoretisch telt alleen het totaal aantal kcal dat je binnenkrijgt.
Ik denk dat het zeker wel helpt, temeer omdat je van de combi kaasuienchips en bossche bollen binnen no time je maaginhoud weer kwijt bent
disclaimer
  maandag 19 mei 2008 @ 14:49:54 #47
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58762042
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik denk dat het zeker wel helpt, temeer omdat je van de combi kaasuienchips en bossche bollen binnen no time je maaginhoud weer kwijt bent
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 14:52:35 #48
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_58762088
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

niet tegelijk!!

bovendien, je wilt niet weten wat voor ranzige combi's mijn maag kan hebben zonder een spoortje misselijkheid...

maar ik ga t ook neit doen hoor! heb net keurig geluncht en vanavond eet ik een gemarineerd gegrild karbonaadje met sla. zo.
pi_58762915
tvp
pi_58764119
Hoe gaat het met je medicijnen Riann? Merk je al verschil?
  maandag 19 mei 2008 @ 17:13:41 #51
159662 J1981
Supermama!
pi_58764421
Hoi allemaal,

Ik zie dat jullie allemaal weer goede voornemens hebben gemaakt. Dat maken lukt me meestal wel, maar me er aan houden.....
Is weer een tijdje geleden dat ik me hier heb laten zien. Heb de afgelopen 3 weken voor mijn werk in Groningen gezeten. Niet veel internet gezien helaas. Bovendien is het nogal lastig om gezond te eten als je niet gewoon thuis in je eigen ritme zit. Maar... er is gelukkig toch weer een paar ons vanaf. Hier dus ook goede voornemens om voorlopig weer gezond te koken elke avond. En dit keer ga ik me er aan houden!

Oh, ennuh vlaai.. BAH!
(behalve appel-kruimel, zelfgemaakte appel, abrikozen, chocolade, banaan, aardbeien, etc, etc... )
  maandag 19 mei 2008 @ 17:20:22 #52
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58764530
Iemand een idee wat ik kan eten voor ik naar school ga? Ik word eigenlijk al misselijk bij de gedachte aan voedsel. Ik wil eigenlijk helemaal niet naar school, maar ik moet wel, het is zo technisch wat we nu doen, zelfs mét uitleg snap ik er geen hout van, laat staan zonder uitleg.
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 17:22:26 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_58764569
Special K

Misschien gewoon een sultanaverpakking meenemen in je tas?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 mei 2008 @ 17:29:03 #54
159662 J1981
Supermama!
pi_58764693
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:20 schreef Levitation het volgende:
Iemand een idee wat ik kan eten voor ik naar school ga? Ik word eigenlijk al misselijk bij de gedachte aan voedsel. Ik wil eigenlijk helemaal niet naar school, maar ik moet wel, het is zo technisch wat we nu doen, zelfs mét uitleg snap ik er geen hout van, laat staan zonder uitleg.
Als je nog thuis bent?
Koude pasta salade? Macaroni koken, afkoelen. Zilveruitje erdoor, augurkje, wat erwtjes, komkommer, andere rommel die je lekker vindt. Hmmm.....

Als je al ergens anders bent en iets moet halen;
Broodje gezond
  maandag 19 mei 2008 @ 17:30:52 #55
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58764730
quote:
Op maandag 19 mei 2008 17:29 schreef J1981 het volgende:

[..]

Als je nog thuis bent?
Koude pasta salade? Macaroni koken, afkoelen. Zilveruitje erdoor, augurkje, wat erwtjes, komkommer, andere rommel die je lekker vindt. Hmmm.....

Als je al ergens anders bent en iets moet halen;
Broodje gezond
Zit nog op mijn werk, les begint over een half uur. Kan mezelf er gewoon niet toe zetten er heen te gaan... Tijd voor een schop onder mijn kont... ik móet gaan. Misschien dat ik een broodje kan kopen in de pauze.
Het is weer bonje op mijn werk en ben een tikje van slag. Heb geen zin om nu te eten.
***Levi was here***
pi_58764766
Een maaltijdsalade (van de Appie)? Of een sandwich van de Boterhamexpress oid?
  maandag 19 mei 2008 @ 17:39:06 #57
159662 J1981
Supermama!
pi_58764912
Hmm... Kan me voorstellen dat je dan geen zin hebt om te eten. Maar probeer het van de positieve kant te bekijken. Een klein beetje licht verteerbaar voedsel houdt de spijsvertering op gang
Succes met de les, komt vast ook weer goed!
  maandag 19 mei 2008 @ 17:52:20 #58
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58765167
quote:
Op maandag 19 mei 2008 14:02 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ow ja... Ik kon hier niet gaan zingen om te controleren Maar er is echt ook eentje die op de melodie van Kortjakje gaat.
"Olifantje in het bos.."

Levi Wat een rotsituatie Heb helaas geen oplossing voor je, alleen maar een knuffel
pi_58765583
Hup Levi, eten jij!
Maaltijdsalade oid misschien?

Ik heb vanavond gebakken komkommer met doperwtjes, een beetje ham ham, wat kaas en nog wat zooi gehad, heel lekker en best slank

Als toetje zelfgemaakte warme rabarber
Morgen als ontbijt de afgekoelde rest
pi_58767013
gebakken komkommer? Is dat lekker?

ik heb net lopen collecteren, dus ik heb even een maaltijdsalade opgehaald... En dan valt me weer eens op hoe duur die dingen eigenlijk zijn...

Maarja, voor die ene keer kan het wel..
  maandag 19 mei 2008 @ 19:56:30 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58767167
Ik heb een recept van komkommer en/of courgette met spekjes. Erg lekker.

Hier niet zwemmen vanavond... het kwam net niet lekker uit en dus was ik zwak...
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 mei 2008 @ 20:01:24 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_58767260
Ik ga morgen weer naar Delft voor mijn ijzerinfuus. Hoef deze keer geen bloed te prikken of bij Schweitzer op bezoek dus met een beetje geluk ben ik eens bijtijds thuis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 19 mei 2008 @ 20:09:10 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_58767357
Succes morgen Rewimo. Het lijkt me geen pretje zo'n infuus.

Ik moet nodig mijn bloed weer eens laten testen en mijn vitamine B en D spuiten. Heb de formulieren al tijden klaar liggen, maar ben er op dit moment een beetje laks mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58767713
merk je dan anders wat als je tekorten hebt Troel? Of kan je daar ook mee rondlopen zonder er echt last van te hebben?
pi_58768037
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:48 schreef teigan het volgende:
gebakken komkommer? Is dat lekker?
erg lekker!
Mits je er lekkere andere dingen bijgooit natuurlijk
  maandag 19 mei 2008 @ 20:59:48 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_58768075
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:31 schreef teigan het volgende:
merk je dan anders wat als je tekorten hebt Troel? Of kan je daar ook mee rondlopen zonder er echt last van te hebben?
Je voelt je een stuk fitter als je de tekorten niet hebt en volgens mij bij een tekort aan vitamine B heb je meer kans op blauwe plekken (ik geloof tenminste dat dat die vitamine is )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 mei 2008 @ 22:34:45 #67
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58769873
Heb uiteindelijk in mijn pauze een broodje gegeten. Ging wat moeizaam, maar ben wel blij dat ik wat op heb.
Nu gaat 't trouwens wel weer, was vanavond een beetje van slag, maar mijn lieve man heeft me weer aardig opgevrolijkt.
***Levi was here***
  maandag 19 mei 2008 @ 22:59:58 #68
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_58770501
Even een snelle terugvindpost, nu even geen tijd om uitgebreid te reageren
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_58770856
Pff Levi, met die toestand op werk zou ik ook echt wel van slag raken. Een frisse start bij een ander bedrijf zou je denk ik ook echt wel goed doen.

Over die tekorten: ik merk wanneer mijn vit. B12 te laag wordt door tintelingen en extreem snel slapende ledematen. Ik moet nu om de maand een injectie hebben, maar volgens mij is dat te weinig. Vermoeidheid is ook een symptoom, maar dat ben ik sowieso wel heel vaak. Mijn energielevel is sowieso nooit meer goed geweest na de ziekte van Pfeiffer een jaar of 4 geleden.
En zo leuk detail: het uitgebreide bloedonderzoek wat aangevraagd is door mijn arts in Brugge is afgewezen voor vergoeding door mijn verzekering. Is toch weer 120 euro Ze nemen het nu weer in overweging met de notitie erbij dat het bij de behandeling hoort die in juli wel vergoed is.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 06:54:31 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_58774246
He? Dat ga je niet menen! Ik heb nog nooit moeite hoeven doen om mijn bloedonderzoek vergoed te krijgen en dat kost inderdaad zo'n 150 euro
Overigens werd ons door Lemmens aangeraden om gewoon de blaadjes bij de huisarts te halen en hem de uitslag door te mailen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:21:19 #71
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_58774713
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 06:54 schreef Troel het volgende:
He? Dat ga je niet menen! Ik heb nog nooit moeite hoeven doen om mijn bloedonderzoek vergoed te krijgen en dat kost inderdaad zo'n 150 euro
Overigens werd ons door Lemmens aangeraden om gewoon de blaadjes bij de huisarts te halen en hem de uitslag door te mailen
Klopt, bloedonderzoeken aangevraagd door je huisarts worden standaard vergoed. Aangevraagd door specialisten doen verzekeraars moeilijk over. Zo zit 't NL systeem helaas in elkaar.
Als je een onderzoek laat doen kun je een kopie aanvrager opgeven, deze krijgt dan een kopie van het rapport. Dat kan wél een specialist zijn, zolang de hoofdaanvrager maar een huisarts is.
(Althans, zo werken we hier op het priklab...)
***Levi was here***
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:02:35 #72
147048 Zeeltje
Nog teveel kilo's
pi_58775140
Goedemorgen iedereen!
Ik voel me goed omdat ik te horen kreeg dat ik om mijn middel slanker was geworden. De kilo's vallen niet af.. wel de cm's!!!
Vandaag weer groen licht. Ik heb gister ook een balans dag gehad ivm dit weekend!

Oh het huisje van mijn moeder is te koop op funda....

Octopussy.. raar dat het niet vergoed word. Ik heb daar ook nooit moeite mee gehad..
The girl that lost her mind
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:10:29 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58775256
Lekker Zeeltje!

Ik was eind vorige week even bang dat ik mijn knopje kwijt was, maar hij lijkt nu toch wel weer definitief om te zijn. Kan weer heel makkelijk nee zeggen tegen slechte dingen enzo.
Liet alleen net helaas mijn meegebrachte bakje brinta uit mijn handen vallen nog voor ik het met wat melk in de magnetron kon stoppen... Mijn ontbijt, wat doe ik!!!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:17:18 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_58775359
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker Zeeltje!

Ik was eind vorige week even bang dat ik mijn knopje kwijt was, maar hij lijkt nu toch wel weer definitief om te zijn. Kan weer heel makkelijk nee zeggen tegen slechte dingen enzo.
Liet alleen net helaas mijn meegebrachte bakje brinta uit mijn handen vallen nog voor ik het met wat melk in de magnetron kon stoppen... Mijn ontbijt, wat doe ik!!!
Brinta
Nu kun je tenminste met iets lekkers ontbijten
disclaimer
pi_58775396
Brinta

pap

gets!!!

yohurt met cruesli is écht mijn ding.. lekker fris, af en toe een banaantje erdoorheen

enneh, yay!!!!

72,0kg

ik ben weer begonnen met bewegen en 't gaat weer hard
Ja doei.
pi_58775405
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:10 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker Zeeltje!

Goed dat je je knopje terug hebt!

En we kunnen elkaar met ontbijt de hand schudden Ik liet mijn bakje yoghurt op de plavuizen stuk vallen toen ik hem nét ingeschonken had.
Enorme zooi in de keuken en ontbijt.

Gelukkig had ik nog genoeg voor een nieuw bakje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')