Dat maakt toch allemaal niks uit, het gaat om de datum toelating op de weg . Je hebt geen recht op enige vergoeding , je betaald immers ook nog niet voor de auto.quote:Op maandag 19 mei 2008 11:57 schreef Troel het volgende:
Toevoeging:
dat het niet een kenteken uit de nieuwe reeks is, maakt ons niet uit. Het gaat er puur om dat de levering zo lang duurt en dat we de auto dus pas erg laat krijgen en hij dus al wel lang op kenteken staat!
APK gaat ook over datum op de weg? En wat is datum op de weg? Waar kan ik dat terugzoeken?quote:Op maandag 19 mei 2008 12:02 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat maakt toch allemaal niks uit, het gaat om de datum toelating op de weg . Je hebt geen recht op enige vergoeding , je betaald immers ook nog niet voor de auto.
Waardevermindering halve maand / 1 maand in deze periode is ook minimaal , stel het gebeurd je in december en je krijgt hem pas in januari heb je wel recht op vergoeding dan is er namelijk een ander jaartal wat voor waardevermindering zorgt.
Je moet even googlen op datum eerste toelatingquote:Op maandag 19 mei 2008 12:05 schreef Troel het volgende:
[..]
APK gaat ook over datum op de weg? En wat is datum op de weg? Waar kan ik dat terugzoeken?
Die toelating is dan nog niet geweest, want ik kan de gegevens nog niet opvragen.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:13 schreef HugoBaas het volgende:
Op de site van de rdw kan je van elk kenteken opvragen wanneer de eerste toelating op de weg is geweest.
Sowieso dom om al particulier een nieuwe auto te kopen vind ik, maar dat is een andere discussie.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Die toelating is dan nog niet geweest, want ik kan de gegevens nog niet opvragen.
Ik heb net al mijn man gebeld, die gaat contact opnemen met de garage. Ik koop een nieuwe auto, leg daar duizenden euro's voor neer en uiteindelijk krijg ik een auto waarvan ik niet eens het gevoel heb dat ie nieuw is.
Dat het een kenteken uit de oude reeks is, zal me aan mijn kont roesten. Als ik een nieuw kenteken had willen hebben, dan had ik gewacht tot ze daadwerkelijk uitgegeven werden.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:22 schreef DroogDok het volgende:
Mensen die zich druk maken over een "oud" kentekenWacht dan tot de nieuwe 3-letterige reeks.
Als het puur om de (te) lange levertijd gaat heb je opzich een punt, maar als er geen harde datum is afgesproken heb je denk ik geen poot om op de staan.
Nee, maar ik weet ook dat als ik de dealer ga bellen dat ik eerder de neiging heb om hem zijn huid vol te schelden en dan gaat er helemaal niets meer gebeuren. Mijn man is wat handiger daarinquote:Op maandag 19 mei 2008 12:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Sowieso dom om al particulier een nieuwe auto te kopen vind ik, maar dat is een andere discussie.
En je hebt je man gebeld en die gaat wel even de garage bellen, bel dan zelf.....
Grote bek op een forumpje, maar als het puntje bij paaltje komt toch een bange muis? Emancipatie in optima forma.
Een van de duurste dingen die je in het leven kunt doen : met een nieuw gekochte auto over de drempel van de dealer heenrijden. Je auto is daarmee onmiddelijk 10-20% minder waard geworden (tenzij je een auto hebt gekocht waarvoor een absurde wachtlijst bestond, zoals Ferrari's en sommige Porsches).quote:Op maandag 19 mei 2008 12:28 schreef Troel het volgende:
Waarom is het dom om een nieuwe auto te kopen?
Jeetje Scorpie, lezen is ook een vak. Volgens mij had ik het topic beter gisteren kunnen openen ofzoquote:Op maandag 19 mei 2008 12:35 schreef Scorpie het volgende:
Iemand de huid vol willen schelden omdat je geen 'nieuw' kenteken bij je nieuwe auto krijgt
Tering, waar gaat het heen met deze wereld
Ik denk dat je ook niet helemaal snapt hoe de wereld in elkaar zit.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Jeetje Scorpie, lezen is ook een vak. Volgens mij had ik het topic beter gisteren kunnen openen ofzo
Het gaat mij erom dat ik straks een auto heb die al anderhalve maand in Nederland gestaan heeft met een anderhalve maand oud kenteken. Dat is in mijn ogen niet nieuw. Als ie een ZS kenteken zou hebben, dan zou ik wel zeggen, dat is nieuw.
Ik snap gewoon niet hoe een dealer met deze omvang het voor elkaar kan krijgen om dit zo te verkloten. We hadden de auto al lang en breed kunnen hebben, dan was hij wel nieuw geweest toen we hem kregen.
De auto is begin maart besteld, eind april was hij al een tijdje in Nederland en zou hij al vervoerd worden naar de dealer volgens de dealer. Alleen is dat nooit gebeurd.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat je ook niet helemaal snapt hoe de wereld in elkaar zit.
Hoe lang denk je dat het duurt voordat die auto uberhaupt hier is? Geloof me, je auto is al 2 maanden oud voordat hij uberhaupt in Nederland is.
Dat er dan een kentekenplaat op komt wil niet zeggen dat hij dan pas begint te leven ofzo, of dat hij dan net nieuw is.
Wat een onzin, die auto is gewoon nieuw. Dat gevoel van jou kan ik al helemaal niet plaatsenquote:Op maandag 19 mei 2008 12:38 schreef Troel het volgende:
[..]
Jeetje Scorpie, lezen is ook een vak. Volgens mij had ik het topic beter gisteren kunnen openen ofzo
Het gaat mij erom dat ik straks een auto heb die al anderhalve maand in Nederland gestaan heeft met een anderhalve maand oud kenteken. Dat is in mijn ogen niet nieuw. Als ie een ZS kenteken zou hebben, dan zou ik wel zeggen, dat is nieuw.
Ik snap gewoon niet hoe een dealer met deze omvang het voor elkaar kan krijgen om dit zo te verkloten. We hadden de auto al lang en breed kunnen hebben, dan was hij wel nieuw geweest toen we hem kregen.
Nee (alhoewel het misschien deels is). Ik baal ervan dat die auto zo lang op zich laat wachten terwijl ik weet dat hij er allang is en dat hij er allang had kunnen zijn. Maar tegen de tijd dat ik eindelijk mijn auto krijg, zit er een kenteken op wat al anderhalve maand oud is. Dat zou ik prima vinden, als ik de auto al een maand zou hebben, niet als ik hem net nieuw krijg. Ik vind dat als een nieuwe auto afgeleverd wordt, het kenteken ongeveer gelijk moet zijn aan de ander kentekens van de andere afgeleverde auto's. Dus als er nu auto's afgeleverd worden met ZS, dan is het raar dat er over anderhalve week nog een ZP afgeleverd wordt. Dat is niet nieuw. Dat geeft mij gewoon een vervelend gevoel.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:47 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap ook eigenlijk de hele heisa niet Troel. Ontleen jij de status van je auto aan het kenteken wat erop zit?
Wat is nou het hele probleem eigenlijk? Want je draait er nogal omheen. Eerst ben je aan het zeuren over het kenteken, daarna post je een nieuw bericht waarin je wel heel graag duidelijk wil maken dat het niet om het kenteken gaat, en daarna begin je weer te zeiken over datzelfde kenteken, omdat ie nu niet meer 'nieuw' is.quote:Op maandag 19 mei 2008 12:55 schreef Troel het volgende:
[..]
De auto is begin maart besteld, eind april was hij al een tijdje in Nederland en zou hij al vervoerd worden naar de dealer volgens de dealer. Alleen is dat nooit gebeurd.
Toen wij de auto kochten werd er verteld dat de verwachte levertijd dan en dan was. Hij zou dan met de trein vanuit Frankrijk naar Oosterhout komen (en nee, het is geen citroen) en daar zou hij schoongewassen worden (op de trein zit er een laagje overheen om te voorkomen dat hij vies wordt en de roest van de bovenleiding op de auto komt). Daarna zou hij binnen een week vervoerd worden naar Utrecht en dan had hij drie werkdagen nodig om de auto rijklaar te maken.
Dat was de afspraak en daar heeft hij zich aan te houden. Als hij dan een mailtje stuurt van "hey, de auto is al eerder in Nederland dan verwacht", dan mag je toch OP ZIJN MINST verwachten dat de levering van de auto niet LATER zal zijn dan eerst gemeld.
Als ik op zijn minst een bosje bloemen krijg van de dealer, zal ik je vertellen waar het om gaatquote:Op maandag 19 mei 2008 13:00 schreef Impala-neuker het volgende:
TS, IK HEB GVD HET RECHT OM TE WETEN OM WELKE AUTO HET GAAT (MERK + TYPE)!!
quote:Op maandag 19 mei 2008 13:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee (alhoewel het misschien deels is). Ik baal ervan dat die auto zo lang op zich laat wachten terwijl ik weet dat hij er allang is en dat hij er allang had kunnen zijn. Maar tegen de tijd dat ik eindelijk mijn auto krijg, zit er een kenteken op wat al anderhalve maand oud is. Dat zou ik prima vinden, als ik de auto al een maand zou hebben, niet als ik hem net nieuw krijg. Ik vind dat als een nieuwe auto afgeleverd wordt, het kenteken ongeveer gelijk moet zijn aan de ander kentekens van de andere afgeleverde auto's. Dus als er nu auto's afgeleverd worden met ZS, dan is het raar dat er over anderhalve week nog een ZP afgeleverd wordt. Dat is niet nieuw. Dat geeft mij gewoon een vervelend gevoel.
Ik vond het als klein kind al heerlijk om te kijken naar kentekenplaten. Met de hele familie waren we bezig met proberen de nieuwste gezien te hebben. Dan heb ik straks een auto die wel nieuw is (want nog niet door een ander gebruikt enzo), maar de kentekenrange is al lang en breed niet meer de nieuwste. Dus ik betaal tig k voor een auto, terwijl ik er niet eens volledig kan van genieten.
Ik snap de verwarring: het gaat mij niet zozeer om het "nieuwe" kenteken, als zijnde het drieletter kenteken, dus de nieuwe range. Dat probeerde ik duidelijk te maken, maar daar werd het volgens mij onduidelijker doorquote:Op maandag 19 mei 2008 13:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat is nou het hele probleem eigenlijk? Want je draait er nogal omheen. Eerst ben je aan het zeuren over het kenteken, daarna post je een nieuw bericht waarin je wel heel graag duidelijk wil maken dat het niet om het kenteken gaat, en daarna begin je weer te zeiken over datzelfde kenteken, omdat ie nu niet meer 'nieuw' is.
Nee hoor. Maar als ik dat ga noemen dan is het wel heel makkelijk uit te vogelen bij welke dealer het vandaan komtquote:
Sorry, ik hoef er geen lening voor af te sluitenquote:Op maandag 19 mei 2008 13:13 schreef Artbij het volgende:
Whehe, zielig doen omdat je een 'oud' kenteken krijgt. Want dan kan de buurman niet meer zien dat jij wel een lening gekregen hebt voor een nieuwe auto.
Soms vraag ik me af hoe mensen het verzinnen....
Overigens dealers kopen op grootte schaal vantevoren kentekens in hoorquote:Op maandag 19 mei 2008 13:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik snap de verwarring: het gaat mij niet zozeer om het "nieuwe" kenteken, als zijnde het drieletter kenteken, dus de nieuwe range. Dat probeerde ik duidelijk te maken, maar daar werd het volgens mij onduidelijker door
Ik wil dus wel een nieuw kenteken, maar ik hoef niet het nieuwste kenteken. Ik wil gewoon niet een kenteken wat al anderhalve maand oud is. Oja en ook geen auto die al dezelfde tijd in Nederland staat. Ik wil een nieuwe auto. Onder nieuw versta ik een auto waarvan het kenteken aangevraagd wordt als hij in Nederland is, vervolgens op de truck naar de dealer komt en dan afgeleverd wordt binnen 2 weken nadat hij in Nederland kwam en niet 2 maanden.
Worden die tegenwoordig ook al in Frankrijk gemaakt dan?quote:
Dan had de dealer mij niet moeten vertellen dat het kenteken pas bij RDW aangevraagd zou worden als de auto aan zou komen.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:19 schreef Joene het volgende:
[..]
Overigens dealers kopen op grootte schaal vantevoren kentekens in hoor
quote:
quote:
Ja, in Les Usines Opčl.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Worden die tegenwoordig ook al in Frankrijk gemaakt dan?
Dat wordt hij ook ,alleen waarschijnlijk wel uit een reeds gereserveerde range.quote:Op maandag 19 mei 2008 13:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan had de dealer mij niet moeten vertellen dat het kenteken pas bij RDW aangevraagd zou worden als de auto aan zou komen.
quote:Op maandag 19 mei 2008 13:42 schreef Rosbief het volgende:
Whaha. ik snap wel wat het punt is voor TS, ze is natuurlijk bang dat over een jaar of 2 iedereen met een nieuwe plaat rondrijdt en dat ze dan bijv. in de file wordt uitgelachen door complete gezinnen die haar oude plaat opmerken.![]()
![]()
Dan rij je wel voor lul.En dat ze haar allemaal gaan nawijzen omdat ze zo'n ouwe bak heeft!
![]()
![]()
De enige autoproducent waar ik van dat die in Oosterhout zit is Citroėnquote:
In Oosterhout heb je Gelco ofzo zitten? Die levert auto'squote:Op maandag 19 mei 2008 14:18 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
De enige autoproducent waar ik van dat die in Oosterhout zit is Citroėn![]()
naaistreekquote:Op maandag 19 mei 2008 14:39 schreef Impala-neuker het volgende:
TS probeert Emerpark Oosterhout in een kwaad daglicht te stellen, ik heb ze dit topic gemaild want volgens mij zijn ze hier niet van gediend, en is een discussieforum hier überhaupt niet voor bedoeld.
Uhm, de dealer probeert het op Oosterhout te schuiven, ik denk dat het bij de dealer ligtquote:
mits waarquote:Op maandag 19 mei 2008 14:39 schreef Impala-neuker het volgende:
TS probeert Emerpark Oosterhout in een kwaad daglicht te stellen, ik heb ze dit topic gemaild want volgens mij zijn ze hier niet van gediend, en is een discussieforum hier überhaupt niet voor bedoeld.
LOL, dat park is van Citroenquote:Op maandag 19 mei 2008 15:00 schreef Impala-neuker het volgende:
Neen natuurlijk heb ik niemand gemaild, maar ik weet nu wel zeker over welke dealer/ automerk het gaat.![]()
Als TS het niet wil vertellen dan maar zo.
Ten 1e: Als je in april je auto al had gekregen, was 'ie nu ook al bijna 2 maanden oudquote:Op maandag 19 mei 2008 13:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee (alhoewel het misschien deels is). Ik baal ervan dat die auto zo lang op zich laat wachten terwijl ik weet dat hij er allang is en dat hij er allang had kunnen zijn. Maar tegen de tijd dat ik eindelijk mijn auto krijg, zit er een kenteken op wat al anderhalve maand oud is. Dat zou ik prima vinden, als ik de auto al een maand zou hebben, niet als ik hem net nieuw krijg. Ik vind dat als een nieuwe auto afgeleverd wordt, het kenteken ongeveer gelijk moet zijn aan de ander kentekens van de andere afgeleverde auto's. Dus als er nu auto's afgeleverd worden met ZS, dan is het raar dat er over anderhalve week nog een ZP afgeleverd wordt. Dat is niet nieuw. Dat geeft mij gewoon een vervelend gevoel.
Ik vond het als klein kind al heerlijk om te kijken naar kentekenplaten. Met de hele familie waren we bezig met proberen de nieuwste gezien te hebben. Dan heb ik straks een auto die wel nieuw is (want nog niet door een ander gebruikt enzo), maar de kentekenrange is al lang en breed niet meer de nieuwste. Dus ik betaal tig k voor een auto, terwijl ik er niet eens volledig kan van genieten.
Precies.quote:Op maandag 19 mei 2008 14:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Jezus hoe kakkerig kan je zijn dat je per se een nieuw kenteken wil. 80% procent van de mensen op de weg kijkt niet eens naar het kenteken en nog eens 80% van de 20% die wel kijkt kan geen "kenteken lezen".
je druk maken over een letter verschil op je nummerbordquote:
Er zijn ook mensen die zich druk maken over het merk auto, noem maar op. Ik heb jaren in een auto uit 1990 gereden die voor mij door tig andere mensen was afgeragd, ik wil nu gewoon mijn eigen, nieuwe autoquote:Op maandag 19 mei 2008 16:13 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
je druk maken over een letter verschil op je nummerbord
Mijn schoonpa heeft een hele mooie slk, 10 jaar oud maar wel op nieuw kenteken... Da's leuk aan zelf importerenquote:Op maandag 19 mei 2008 16:20 schreef Gluckskafer het volgende:
Alsof nieuwheid van een kenteken af hangt.
Je bent gewoon fucking zielig.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die zich druk maken over het merk auto, noem maar op. Ik heb jaren in een auto uit 1990 gereden die voor mij door tig andere mensen was afgeragd, ik wil nu gewoon mijn eigen, nieuwe auto
Met een dito kenteken
Ik wist niet dat kappers zo goed verdiendequote:Op maandag 19 mei 2008 16:50 schreef DroogDok het volgende:
Wel een beeeeeetje een dameskapper auto.
[ afbeelding ]
Die uitdrukking heb ik al eens eerder gehoord... Maar hee, wel een nieuw kentekenquote:
quote:ondanks dat de auto voor ons straks nieuw is, eind mei, is de auto niet nieuw meer en ziet een omstander ook niet meer dat hij nieuw is, hetgeen nou juist leuk is aan een nieuwe auto.
Zo'n ding is nog maar 15.000 euro waard hoor.quote:Op maandag 19 mei 2008 16:54 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Ik wist niet dat kappers zo goed verdiende
Zal best wel, ze heeft hem al zo vaak ingevoerd op de site van de RDW dat ze daar is geblokeerd.quote:Op maandag 19 mei 2008 17:03 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Zo'n ding is nog maar 15.000 euro waard hoor.
En TS, spannend he zo'n nieuw kenteken, heb je hem al uit je hoofd geleerd?![]()
Zelfs als zou je een 2e hands kopen, voor jou is het dan een "nieuwe".quote:Op maandag 19 mei 2008 16:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die zich druk maken over het merk auto, noem maar op. Ik heb jaren in een auto uit 1990 gereden die voor mij door tig andere mensen was afgeragd, ik wil nu gewoon mijn eigen, nieuwe auto
Met een dito kenteken
Mogelijk nog niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:54 schreef Scorpie het volgende:
Nou TS, ben je al uitgelachen door de dealer?
Dus straks rij je een nieuwe wagen maar mensen denken dat hij al 1.5 maand oud is gezien het kenteken....quote:Op dinsdag 20 mei 2008 02:17 schreef Pumatje het volgende:
Dit gaat echt te ver
heb nog nooit zoiets zieligs meegemaakt..
lol
wouw dan moet ik mijn mercedes verkopen want die is uit 2001 met blauwe platenquote:Op woensdag 21 mei 2008 17:56 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Dus straks rij je een nieuwe wagen maar mensen denken dat hij al 1.5 maand oud is gezien het kenteken....
Serieus meid waar maak jij je druk om, de gemiddelde persoon kijkt naar de wagen en niet naar het kenteken. En alsof 1,5 maand oud niet gloednieuw is![]()
Je had beter een auto kunnen invoeren, veel goedkoper en dan krijg je ook een nieuw kenteken en iedereen denkt dan dat je een nieuwe auto hebt, wel vreemd dat het model al 15 jaar niet meer gemaakt wordt maar kentekens liegen niet!
te triest zeg....
Heb niet gelezen over welke auto het gaat, maar bij inruil over een aantal jaar kan dit honderden/duizenden euro's schelen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 17:56 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Dus straks rij je een nieuwe wagen maar mensen denken dat hij al 1.5 maand oud is gezien het kenteken....
Serieus meid waar maak jij je druk om, de gemiddelde persoon kijkt naar de wagen en niet naar het kenteken. En alsof 1,5 maand oud niet gloednieuw is![]()
daarom moet je ook geen nieuwe auto kopen die schrijven enorm afquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Heb niet gelezen over welke auto het gaat, maar bij inruil over een aantal jaar kan dit honderden/duizenden euro's schelen.
Een auto met een oud kenteken nog net even harder. De overheid wil je iets anders laten geloven, maar het verschil is duidelijk merkbaar.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:05 schreef T42 het volgende:
[..]
daarom moet je ook geen nieuwe auto kopen die schrijven enorm af
1,5 maandquote:Op donderdag 22 mei 2008 12:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Een auto met een oud kenteken nog net even harder. De overheid wil je iets anders laten geloven, maar het verschil is duidelijk merkbaar.
Waar je mee omgaat wordt je mee besmet.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:10 schreef Troel het volgende:
grappig trouwens dat ik dezelfde vraag in mijn omgeving gesteld heb en dat ik daar wel goede tips kreeg en dat men daar wel snapt dat ik ervan baal.
En ja, dat zijn mensen die het rustig zouden zeggen als ze vinden dat ik me aanstel
Wat voor tips heb je gekregen dan?quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:10 schreef Troel het volgende:
grappig trouwens dat ik dezelfde vraag in mijn omgeving gesteld heb en dat ik daar wel goede tips kreeg en dat men daar wel snapt dat ik ervan baal.
En ja, dat zijn mensen die het rustig zouden zeggen als ze vinden dat ik me aanstel
Kennelijk zijn dat dus dezelfde op status gefixeerde personen.quote:Op donderdag 22 mei 2008 13:10 schreef Troel het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |