abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2008 @ 21:44:42 #76
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_58768873
Verhuis tijdelijk naar een ander land ! Misschien voor een jaar ofzow.. Laat alleen je familie via brieven weten waar je bent.. Geen telefoongesprekken.. Het is te makkelijk om die af te luisteren..! Klinkt misschien heel rigoreus maar tis wel zo!
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 20 mei 2008 @ 00:58:03 #77
92409 Twinky
Little star.
pi_58773243
hey, goedzo meisje! Even een boel thumbs up voor jou:

Van je afbijten! Die loser krijgt jou lekker niet klein!
pi_58773344
Tja, in Nederland is de dader slachtoffer he, en zodra je de fout inschiet na de zoveelste bedreiging pakken ze je op en word je voor gek verklaard, terwijl de echte gekken vrij spel hebben. Maar het is algemeen bekend dat raamambtenaren die dat soort dingen afhandelen geen greintje inlevingsvermogen hebben en gebonden zijn aan domme regels. Dan klinkt een dealtje sluiten met een paar potige criminelen om die gast eens op te zoeken niet eens zo gek in de oren. Heb je geen kennissen die bij die mafketel langs kunnen gaan?
pi_58774395
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:39 schreef mgerben het volgende:
-verhaal-
Het is dan natuurlijk ook nog mogelijk dat die gek haar vrienden of familie wat aan zal doen, aangezien zij dan wel haar telefoonnummer en andere gegevens hebben, maar deze niet vrij willen geven. Hij is vast in staat tot rare dingen om toch die informatie te bemachtigen. Dat weet je nooit zeker natuurlijk, maar het kan. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Maar daarom denk ik ook dat hij in een inrichting geplaatst moet worden, niet een gevangenis. Ergens waar ze hem zullen helpen met zijn problemen en waar hij niet weer uitkomt zonder dat ze redelijk zeker zijn dat hij is genezen. En als hij dan weer de fout in gaat, dat ze 'm dan meteen weer opnemen. Zoiets moet toch mogelijk zijn?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 08:45:35 #80
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58774963
Verhuizen naar een ander land. mhuhahahahahaha!
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:12:37 #81
103012 Nies
Die hekse
pi_58775283
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 08:45 schreef Armageddon het volgende:
Verhuizen naar een ander land. mhuhahahahahaha!
Kun je wel lachen, maar dat zijn wel doodserieuze opties die de politie je aanraadt hoor.

"Neem dan weer een ander telefoonnummer!"
"Weer?"
"Waarom ga je niet verhuizen?"
"Ik? Hij valt mij lastig?"
"Ja, je mag ook wel een beetje inzet tonen hoor."
"Hoe vaak moet ik dan verhuizen?"
"Zo vaak als nodig is!"

A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_58776107
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:12 schreef Nies het volgende:

[..]

Kun je wel lachen, maar dat zijn wel doodserieuze opties die de politie je aanraadt hoor.

"Weer?"
"Zo vaak als nodig is!"

Politie en slachtofferhulp raden je het verhuizen juist af. Je gaat dan op de vlucht en dat moet niet. Als de situatie erg onhoudbaar wordt dan kun je wel in een blijf-van-mijn-lijfhuis geplaatst worden. Ik zie het verhuizen niet als een optie en ik ben overigens ook niet meer bang. Meneer weet dat als hij aan mijn deur komt, hij de lul is. Ik heb eigen beveiliging, de politie zoekt hem want hij heeft een opsporingsbevel, dus met 1 telefoontje staat het binnen no time blauw in mijn straat.

Inbreken zou hij ook niet meer durven want mijn appartement hangt vol bewegingssensors en die zijn weer verbonden aan een beveiligingsinstallatie. Ik ben erg gelukkig met mijn keus om die installatie te nemen. Het heeft me een rib uit mijn lijf gekost, maar ik kan nu met een gerust hart de deur uit zonder bang te zijn dat hij voor mijn neus staat als ik thuis kom.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 10:27:56 #83
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58776460
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:12 schreef Nies het volgende:

[..]

"Weer?"
"Zo vaak als nodig is!"

Dat is toch godverdomme belachelijk? Gewoon doodslaan die gast en begraven onder 3 meter beton.
pi_58776744
quote:
Op maandag 19 mei 2008 21:39 schreef mgerben het volgende:
He Mango, bedankt voor je antwoord.
(...)

Iedereen weet dan dat het niet over is, ze kennen weer een truuk, en degene die gelekt heeft zal zich lichtelijk schamen

Adressen en telefoonnummers peutert hij ook los van instanties. Ik hoef geen vrienden 'te betrappen' op het doorgeven van mijn gegevens. Ze vertellen het mij eerlijk als het gebeurt en ik neem het ze absoluut niet kwalijk. Het is niet alsof zij dom zijn, hij is gewoon verschrikkelijk gluiperig en doortrapt. Mijn stalker is ontzettend manipulatief en schuwt er absoluut niet voor om te liegen en op iemands emoties in te spelen.

Als hij mijn gegevens niet kan achterhalen via mensen gaat hij wel hacken om er achter te komen. Het veranderen van adres en telefoonnummer zou hem juist motiveren om het te achterhalen, op wat voor manier dan ook.

Verhuizen vind ik dus geen overweging waard. Ik woon er nog maar een jaartje en hij durft er niet meer te komen. Af en toe krijg ik rozen of brieven en daar blijft het ook bij. Vreemd genoeg went het stalken. Ik zou het verontrustend vinden als hij opeens niet meer de hele tijd zou bellen/smsen/mailen/schrijven of wat dan ook. Vooral omdat ik dan geen inschatting meer kan maken waar ik aan toe ben.

Daar heb ik misschien wel hulp bij nodig van een psycholoog. Ik ga dat binnenkort maar eens regelen. Het is moeilijk om de stalking een plek te geven. Soms denk ik dat ik niet beter verdien dan als iemands bezit te worden opgeëist. Volkomen belachelijk als ik deze gedachten weer relativeer. Maar je wordt er vanzelf vreselijk negatief van.

Het is raar om iemands obsessie te zijn. Ik vermoed dat hij andere meiden ook stalkt/ of gestalked heeft. Zeker weten doe ik het niet. Ik heb ze proberen te contacteren maar ik krijg geen enkele reactie. Waarschijnlijk vermoeden ze dat hij er achter zit.
pi_58776831
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 00:58 schreef Twinky het volgende:
hey, goedzo meisje! Even een boel thumbs up voor jou:

Van je afbijten! Die loser krijgt jou lekker niet klein!
Dankjewel voor je reactie (en de vele andere meelevende reacties van alle anderen, te veel om op alle reacties persoonlijk te reageren)! Ik vind het super lief..
pi_58777146
Jezus wat een verhaal.

Is het geen optie om instanties niet je eigen telefoonnummer te geven maar dat van je ouders of een goede vriend(in)? Als hij dan een nummer achterhaalt heeft hij alsnog jouw nummer niet. Mocht er dan iets zijn waarvoor ze jou moeten hebben kan je contactpersoon jou bellen zodat je terug kunt bellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 20-05-2008 11:51:10 (typefoutje) ]
There is no love sincerer than the love of food.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 20 mei 2008 @ 11:45:52 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58777997
Heel veel sterkte gewenst. Denk niet dat ik het zolang vreedzaam had kunnen verdragen. Maar goed, dat komt misschien ook wel omdat er een ploertendoder naast m'n bed ligt. .
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:17:24 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58778628
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 10:42 schreef MangoSplit het volgende:

Verhuizen vind ik dus geen overweging waard. Ik woon er nog maar een jaartje en hij durft er niet meer te komen. Af en toe krijg ik rozen of brieven en daar blijft het ook bij. Vreemd genoeg went het stalken. Ik zou het verontrustend vinden als hij opeens niet meer de hele tijd zou bellen/smsen/mailen/schrijven of wat dan ook. Vooral omdat ik dan geen inschatting meer kan maken waar ik aan toe ben.

Dit klinkt wel heel erg Stockholm Syndrome achtig dus idd gewoon naar een objectief persoon en erover praten...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 20 mei 2008 @ 12:20:42 #89
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_58778693
Zoals al eerder gezegd hou heel nauwkeurig een dossier bij. Iedere stap die hij zet schrijf je op. Inclusief datum + tijd. Doe wekelijks aangifte en neem daarbij elke keer je dossier mee. Voor de rest "gewoon" doorgaan met je leven. Doe veel dingen met vrienden etcetera, ook om je gedachten te kunnen verzetten. Een psycholoog is ook een goed idee. Is ook niet iets om je voor te schamen, je moest eens weten hoeveel mensen er bij een psycholoog lopen.

Kijk ook eens of een gedwongen opname tot de mogelijkheden behoort. Klik hier voor meer informatie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_58781328
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:20 schreef fathank het volgende:
Zoals al eerder gezegd hou heel nauwkeurig een dossier bij. Iedere stap die hij zet schrijf je op. Inclusief datum + tijd. Doe wekelijks aangifte en neem daarbij elke keer je dossier mee. Voor de rest "gewoon" doorgaan met je leven. Doe veel dingen met vrienden etcetera, ook om je gedachten te kunnen verzetten. Een psycholoog is ook een goed idee. Is ook niet iets om je voor te schamen, je moest eens weten hoeveel mensen er bij een psycholoog lopen.

Kijk ook eens of een gedwongen opname tot de mogelijkheden behoort. Klik hier voor meer informatie.
Ik heb gedwongen opname in het begin van de stalking (bijna een jaar geleden) uitgebreid besproken met iemand van de politie. Maar dit is niet mogelijk. Justitie vindt dit een ernstige beperking van iemands vrijheden en dit kunnen ze alleen doen als het wel HEEL erg uit de hand loopt. Heel erg uit de hand lopen wil zeggen: moord of verkrachting - in die orde van grootte. Zelfs als ik tegen hem blijf procederen zal het uiteindelijk slechts resulteren in gevangenisstraf en geldboetes per incident, anders niet.

Het wordt echt tijd dat stalking in een ander perspectief wordt geplaatst door justitie en zal vallen onder zware geestelijke mishandeling.

Als ik er niet mee bezig ga en het negeer gaat het mentaal vrij goed met me. Maar zodra ik me erop ga concentreren om eruit te komen, zoals nu, gaat het mentaal juist erg slecht. Ik had net mijn telefoon tegen de muur kapot gegooid uit frustratie omdat ik alsmaar post blijf krijgen van de Inkasso Unie op mijn adres onder zijn naam omdat hij alle boetes die hij oploopt naar mijn adres laat sturen.

Ik heb de Inkasso Unie gebeld en ze verzocht een aantekening in het systeem te zetten dat ik niet aldoor post van ze hoef te krijgen voor mijn stalker. De telefoniste beweerde dat dit absoluut niet kan en ik ben daar niet tevreden mee, het lijkt mij slechts een kleine administratieve handeling om dit te doen. Uiteindelijk ging ik mijn frustraties uiten door te zeggen dat Inkasso Unie onmenselijk en bureaucratisch is en dat ik een klacht hierover wilde indienen en of ik het adres mocht.. Hing die telefoniste gewoon op.

Het is storend en frustrerend dat bedrijven zich door stalkers zich voor het karretje laten spannen en te belazerd zijn om hier wat aan te doen. Er wordt totaal niet geluisterd en ik ben zeker niet de eerste die dit meemaakt. Er zijn tienduizenden mensen die gestalked worden.
pi_58781374
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 12:17 schreef Re het volgende:

[..]

Dit klinkt wel heel erg Stockholm Syndrome achtig dus idd gewoon naar een objectief persoon en erover praten...
Zat ik ook aan te denken. Ik maak zsm een afspraak en maak een lijstje van de neveneffecten die ik onderga door stalking. Daar moet ik echt aan gaan werken. Kan nooit gezond zijn.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:07:37 #92
150131 MrDice
Decibel 4ever
pi_58781762
Wat een heftig topic zeg. Ergens weet je wel dat dit soort mensen bestaan, maar zolang je er niet direct mee te maken hebt wil het niet echt doordringen.

Wat ik dan niet snap, is dat je je zo druk loopt te maken over die Inkasso brieven. Het staat op zijn naam, dus hij bouwt een lange lijst met schulden op waardoor zijn leven alleen maar uitzichtlozer wordt. Ze staan zelfs op zijn naam... Zodra je dat ziet, lekker aan de kant leggen en niet eens openmaken. Dat je de moeite gaat nemen om met zo'n bedrijf te bellen vind ik dan toch echt teveel moeite.

Snap ook wel dat het voor die mensen lastig is om hiermee om te gaan. Iedereen kan wel een lulverhaal ophangen om dat soort post maar niet te ontvangen. Zolang ze jou niet persoonlijk verantwoordelijk gaan stellen is er toch helemaal niks aan de hand?

Of zie ik nu iets over het hoofd?
And what makes you think you have a choice? What makes you think you will ever be any good at all in this world!
pi_58782203
Staat hij in het GBA nog op jouw adres ingeschreven?
pi_58782244
Er zijn eigenlijk maar twee keuzes die je kan maken.

- Hem kapotnegeren, maar dan ook echt kapotnegeren. Niet meer bang zijn en echt helemaal nergens meer op reageren. Telefoon opnemen en zo laten liggen voor een paar minuten of langer. Hij heeft toch geen geld dus dan is hij daar ook snel klaar mee denk. Anders gewoon op stil ofzo zetten of de provider je verhaal uitleggen zodat hij met de nummers die hij vaak gebruikt altijd geblokkeerd wordt. Nooit meer op hem reageren en gewoon alles waar zijn naam opstaat open laten, zijn email naar ongewenst verplaatsen etc. etc.

- Hem op laten zoeken door wat bekende van je en hem laten merken dat het niet verder kan zo. Gaat hij wel door? Dan hem weer op laten zoeken en niet op een normale manier meer vragen. Gewoon de tyfus in laten slaan en als hij je weer stalkt, weer laten doen. Zorgen dat hij niet kan bewijzen dat het jou vrienden zijn maar wel zorgen dat hij het weet. Dan houdt hij echt wel op.
pi_58782270
Over die incasso-unie: Die kunnen daar inderdaad weinig aan doen.
Morgen belt er een meisje dat nogal veel bij Wehkamp heeft gekocht met de melding dat ze liever geen post meer van de Incasso Unie wil ontvangen. En voor je het weet zegt iedereen met schulden dat.

Wat jij moet doen is het probleem terugsturen zodra het op jouw deurmat valt.
Zet op de envelop "woont hier niet" en stop ze weer in de brievenbus.
Zo leg jij het probleem weer terug bij de Incasso-Unie.

Zet af en toe zijn adres erbij.
En check dat hij in elk geval bij de gemeente niet bij jou ingeschreven staat. Mocht de incasso-unie ooit het pad van de deurwaarder opgaan, dan is het wel fijn als ze zijn jusite adres hebben.

Dus niet verwachten dat anderen n.a.v. een telefoontje jou van jouw stalker gaan afschermen. Het is niet eerlijk, maar zo zit de wereld wel in elkaar.

Hij probeert op diverse manieren om jou te bereiken. Via je vrienden is er één. Via bekeuringen is een ander.
Mijn tip: Ga niet moedeloos zitten wachten op wat er nu weer op je afkomt, maar onderneem op zijn minst preventieve acties om het hem niet makkelijker te maken.
Oefen met het geheimhouden van telefoonnummers en emailadressen.
Verhuis desnoods op papier om je adres bij zoveel mogelijk instanties te wissen.

En plan die stage in het buitenland.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 15:50:54 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58782399
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:43 schreef mgerben het volgende:
En check dat hij in elk geval bij de gemeente niet bij jou ingeschreven staat.
die is wel belangrijk ja!
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58782646
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 14:44 schreef MangoSplit het volgende:

-knip-
Zo, dan ben nu je telefoon ook kwijt.
Voor wat?
Voor een eikel die elke dag van je leven probeert zuur te maken.
En jij laat het toe. (Want het lukt hem aardig, toch?)
Jij laat je mee sleuren in een wereld vol frustratie.

Stop ermee.
Doe alles wat je van hem hebt in een doos/map.
Ben je er wel klaar voor, dan ga je knallen.
Zorg NU voor jezelf.
HIJ kan duidelijk niet stoppen, maar JIJ wel.

Komt hij wel in je buurt, laat je hem oppakken.
Maar doe niks meer naar hem toe. NIKS.
Als hij belt, hou de lijn open, leg de telefoon neer en ga wat anders doen.
Kost hem zijn centen.
DENK niet meer voor hem.
Incasso bureaus daar werken volwassen mensen, OOK NIET voor hen denken.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58782926
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 15:38 schreef MinderMutsig het volgende:
Staat hij in het GBA nog op jouw adres ingeschreven?
Welnee, hij staat niet op mijn adres ingeschreven bij de gemeente, nooit gedaan ook. Er is geen enkel probleem.

Om deze reden heb ik ook geen begrip voor Inkasso Unie (met een 'k' geschreven *kugh* professioneel!), ze horen de officiële gegevens op te vragen van de mensen voor ze brieven sturen. Maar ik ben alweer gekalmeerd. Telefoon rammelt nu een beetje maar doet het gelukkig nog. Vind het oerstom dat ik ermee heb gesmeten uit frustratie.
pi_58783151
ik heb de op gelezen en er zit niks anders op dan toch steeds maar naar de politie stappen...

negeren werkt niet, dat kan ik zeggen uit ervaring (al kan ik mijn stalker al helemaal geen stalker meer noemen nu ik dit allemaal gelezen heb)

iemand hem aan laten pakken, maar dat is voor weinig mensen een optie!
pi_58783181
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 16:20 schreef MangoSplit het volgende:

[..]

Welnee, hij staat niet op mijn adres ingeschreven bij de gemeente, nooit gedaan ook. Er is geen enkel probleem.

Om deze reden heb ik ook geen begrip voor Inkasso Unie (met een 'k' geschreven *kugh* professioneel!), ze horen de officiële gegevens op te vragen van de mensen voor ze brieven sturen. Maar ik ben alweer gekalmeerd. Telefoon rammelt nu een beetje maar doet het gelukkig nog. Vind het oerstom dat ik ermee heb gesmeten uit frustratie.
In dat geval simpelweg retour afzender sturen met de melding dat hij niet op dit adres woont of gewoon weggooien. Ze kunnen je niks maken dus je hoeft je daar helemaal niet mee bezig te houden. Levert alleen maar onnodige stress op en het telefoons groeien ook niet aan bomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')