Gister een productief dagje gehad. Wel een hele vreemde, vroeger deed ik dit ritje wel vaker, maar altijd samen met mijn fotografeerkameraad Auke, die nu ondertussen al meer dan 2 jaar dood is... Veel herinneringen dus, was de eerste keer sinds toen dat ik het ritje weer deed, en ook de eerste keer alleen.
Eerst lekker uitgeslapen, en toen rond half tien in de auto gestapt, de ik eersgsteravond al even af had getankt. De files waren net opgelost, dus het reed lekker door, via Leeuwarden over de afsluitdijk gereden. Was nogal wat legergroen op de afluitdijk, er waren schietoefeningen met tanks. Doorgereden via Amsterdam en Den Haag, en toen in Wateringen de eerste keer McDonalds. Na Wateringen naar Poeldijk gegaan en daar bij de veiling zo rond het middaguur de eerste paar foto's gemaakt. Doorgereden naar de volgende Westland veiling, Honselersdijk. Hier een hele serie foto's gemaakt, en even gekletst met de beveiliging. Deze was wel bekende met de V8-fapppers die met hun fietsen achter Oldenburger aan gaan, maar had nog nooit iemand gezien die een veegmachine op de foto zette. Volgende tussenstop was Hoek van Holland, wilde de zee wel even zien ondertussen. Jammer dat je overal moet betalen om te parkeren als je ook echt op het strand ilt zitten... Via 's-Gravezande (Amerikaanse Ford truck) Monster (industrieterrein) en begraafplaats Ockenburg in Den Haag (lijkwagen; Den Haag stinkt trouwens naar oude lijken, en niet alleen op de begaafplaats) naar Scheveningen gereden. Daar een rondje door de haven gewandeld, en nog even kort gepraat met een typische Hagenees in een Mercedes ML-klasse wiens vuilniswagen ik op de foto had gezet. In Leiderdorp langs de snelweg weer even naar de Mac geweest. Had ik nie hoeven doen, want de volgende stop was het brugrestaurant over de A4 (Den Ruygen Hoek), waar ik ook weer een hele serie foto's heb gemaakt, en een nieuwe fles cola gekocht. Toen het ondertussen al tegen zeven uur liep het veiling terrein van Aalsmeer opgereden en even een rondje gemaakt. het was erg rustig, maar dat zal het tijdstip geweest zijn. Laatste stop was Schiphol, zoals altijd is het daar meer kijken dan foto's maken ivm de vele regeltjes en nog meer mensen die daar op toe kijken, maar onder andere bij de catering service en marechaussee toch wat leuke foto's kunnen maken. Na een laatste McKroket bij de spottersplaats ben ik weer naar huis gereden. Veel bekijks gehad met mijn auto daar in de randstad, zijn niks gewend zeker. En dus in één dag zowel in Amsterdam, Den Haag als (gemeente) Rotteram geweest, en ik heb het overleefd! Meer dan 500 kilometer gereden, 14 uur onderweg geweest, 40 liter Euro 95, 3 Mckrokets, 2 porties patat, 3 liter cola en dik 250 foto's. Goed dagje geweest dus.