SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.luciferhout, en niets anders!
hier had uw reclame kunnen staan!
Helaas voor jou is die stelling zo wetenschappelijk als maar zijn kan. Het gebrek aan bewijs voor een hypothese toont niet automatisch de onwaarheid ervan aan.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:12 schreef Wiehoe het volgende:
Ik laat de mensen die er in geloven en dan er ook nog eens openlijk over praten meestal in de waan. Ik spreek ze maar niet tegen.
Toevallig vandaag deze vage stelling van iemand te horen gekregen:
"Er is niet echt bewijs dat het spirituele wel bestaat, maar er is ook geen bewijs dat het niet bestaat. Ik geloof er gewoon wel in."
Niet helaas voor mij hoor.. maar je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 18 mei 2008 13:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Helaas voor jou is die stelling zo wetenschappelijk als maar zijn kan. Het gebrek aan bewijs voor een hypothese toont niet automatisch de onwaarheid ervan aan.
quote:Op zondag 18 mei 2008 15:22 schreef NoelGallagher het volgende:
Mensen die erin geloven, verdienen het op opgelicht te worden.
Oplichting is verboden voor zover ik weet. Hier stel jij dat het oplichting is, dus dan zou je vinden dat het verboden moet worden.quote:Op maandag 19 mei 2008 10:58 schreef l3laster het volgende:
ik vind het een bagger programma dat mensen oplicht. Maar goed de vraag is of mensen met een IQ van een bevroren kropsla tegen dit soort programma's beschermd moeten worden of niet...
Het is echter nogal wat om volwassen mensen te beperken in hun belgedrag, hoe onverantwoord dan ook. Wil je stellen dat bellers van astrotv wilsonbekwaam zijn? Of alleen sommigen, en zo ja, welke?quote:Op maandag 19 mei 2008 11:12 schreef gids20 het volgende:
Je kan het de :labiele : mens niet kwalijk nemen als men belt, daar is het programma op gericht, en dat smoelwerk van die Arllette (belspellen), gaat er nog in mee ook, je moet er heel wat voor doen om perse op tv te komen.Ik vind dat deze mensen tegen zichzelf beschermd moeten worden.
Precies!quote:Op zondag 18 mei 2008 13:35 schreef Seneca het volgende:
[..]
Helaas voor jou is die stelling zo wetenschappelijk als maar zijn kan. Het gebrek aan bewijs voor een hypothese toont niet automatisch de onwaarheid ervan aan.
Dit, en zolang er maar minstens één sappig vrouwtje in beeld is, is het een prima uitbrakactiviteit. Altijd lachen hoe fucking obvious de trucjes van die paragnosten zijnquote:Op zondag 18 mei 2008 15:22 schreef NoelGallagher het volgende:
Mensen die erin geloven, verdienen het op opgelicht te worden.
Je kunt geloven wat je wil. Sterker nog, je moet wel. Op het moment dat er wetenschappelijk bewijs is dat dit soort dingen bestaan, is het namelijk geen geloven meer. Dan WEET je dat het bestaat. Andersom ook. Op het moment dat bewezen is dat het niet bestaat, WEET je dat het niet bestaat.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 12:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Precies!
En er is ook geen bewijs dat er geen roze eenhoorn in jarretels op jazz loopt te dansen ergens, dus geloof ik er in dat het zo is !
Jij hebt 30 keer gebeldquote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:44 schreef gids20 het volgende:
Ja, en voor de mijne ook, hoezo: hoe de wetenschap werkt?, het gaat om de oplichterij bij Astro-tv, voordat je aan bod komt, 30 keer bellen a 1.50 euro, en niet omdat de lijn bezet is, geldklopperij!
De mening dat de maan van kaas is is ook even valide dan als de mening dat ie van stenen en mineralen is,quote:Op dinsdag 20 mei 2008 14:36 schreef Seneca het volgende:
[..]
Je kunt geloven wat je wil. Sterker nog, je moet wel. Op het moment dat er wetenschappelijk bewijs is dat dit soort dingen bestaan, is het namelijk geen geloven meer. Dan WEET je dat het bestaat. Andersom ook. Op het moment dat bewezen is dat het niet bestaat, WEET je dat het niet bestaat.
Echter, DAT bewijs bestaat evenmin, dus je kunt hier niet simpelweg dit topic binnenstorm en roepen: het bestaat niet, en iedereen die denkt van wel is achterlijk! Dan heb je imho geen kaas gegeten van hoe wetenschap werkt, en loop je in feite alleen je eigen domheid ten toon te spreiden.
Je kunt hoogstens zeggen: ik geloof dat het wel bestaat/ik geloof dat het niet bestaat, maar daar houdt het ook bij op. Beide meningen zijn even valide.
Ik ga mijn geld niet te lopen verkloten om een presentator uit te lopen schelden. Dat die gast de boel oplicht was ook wel voor gisternacht bekend, maar omdat mensen steeds blijven bellen blijft die shit op tv. Dus ook door te schelden sponsor je sbs en astro tv.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 18:20 schreef gids20 het volgende:
Om 1.00 uur Edward van Erp op sbs 6 astrologg die voorspelt wanneer iemand uit zijn coma komt, giternacht hebben verschillende mensen gebeld, en hem uitgescholden voor oplichter, of proberen een discussie aan te gaan, ....wie doet ermee vanacht?3 juni...4 juni...
Wat is jouw rol in de belspelletjes dan? Ben jij zo'n astrologische callcentermedewerkster?quote:Naar een psycholoog of counselor is wat ik, en ik neem aan vele anderen, vaak mensen aan raadt, of naar de huisarts.
Dat vind ik nogal erg denigrerend overkomenquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:15 schreef l3laster het volgende:
boeie tis een nutteloos programma voor tokkies
En ik vind jou veel te positief erover. Ik weet wel dat mensen er zelf heen bellen, maar ze geven geen goed advies en zijn vaak niet sympathiek voor de mensen, al praten ze je natuurlijk wel naar de mond. Het kan je wel 1000en euro's kosten en ze zorgen NOOIT voor een constructieve oplossing. Want dan hoef je namelijk niet meer terug te komen.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:19 schreef honda1990 het volgende:
[..]
Dat vind ik nogal erg denigrerend overkomen
Dus daarom zetten we maar een stel huisvrouwen achter een telefoonlijn die beweren een huurlijn te hebben liggen met het hiernamaals en vragen we daar anderhalve euro per minuut voor ?quote:Op woensdag 11 juni 2008 13:49 schreef Hannie54 het volgende:
Beste menen, ik lees 1 kant van het verhaal: astro tv is oplichting.
Ik weet dat er mensen zijn die net even genoeg adem krijgen om weer verder te kunnen, soms brengt het mensen in beweging.
Er zitten niet alleen abracadabra mensen op de lijn maar ook mensen die een serieus gsprek aan willen gaan.
Naar een psycholoog of counselor is wat ik, en ik neem aan vele anderen, vaak mensen aan raadt, of naar de huisarts.
Ik zie als voordeel van deze lijn dat de drempel heel laag is. Mensen zijn vaak bang om hulp te zoeken.
Het idee dat er enkel retarded mensen bellen is niet goed.
Met regelmaat bellen oom managers, doktoren en andere uitstekend geschoolde mensen.
Ja er is ook een landelijke hulplijn en een kindertelefoon en heel veel andere vrijwel gratis nummers,
slachtoffer hulp is er nog een,
ook daar is de drempel hoger.
Creeer een lijn met echte therapeuten, goed geschoold uit het reguliere circuit, en er zullen nog niet 10 procent van de mensen bellen.
Wat voor drugs heb jij gebruikt?quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:10 schreef honda1990 het volgende:
Goede zender, ik denk wel dat het de kwaliteit van de Nederlandse TV omhoog brengtGewoon goed om ook nog eens iets spiritueels in deze gehaaste maatschappij uit te zenden. Ik vind het verschrikkelijk dat er zoveel mensen zijn die niks anders doen dan TMF kijken, waarom? Je kan toch ook gewoon naar een zender als Astro TV kijken. Ik geloof er in, ik ben een trouwe kijker, voornamelijk uit mn werk als ik tot rust moet komen. Zeer interessant om al die levensverhalen te horen, wat ik al zei je komt echt helemaal tot rust. Ik zeg een goed programma met inhoud
Mevrouw hannie heeft zich geregistreerd op woensdag 11 juni 2008 @ 12:32. Ze heeft 1 post geplaatst.quote:Op woensdag 11 juni 2008 14:30 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dus daarom zetten we maar een stel huisvrouwen achter een telefoonlijn die beweren een huurlijn te hebben liggen met het hiernamaals en vragen we daar anderhalve euro per minuut voor ?
Astro-tv afschilderen als sociaal hulpmiddel dat draait om het helpen van mensen en niet om geld, doe toch normaal zeg..
Sarcasmus Ironios goed spul!quote:
Waarom ben je er dan mee gestopt? Ging je geweten opspelen?quote:Op dinsdag 8 juli 2008 11:23 schreef Hannie54 het volgende:
Veiligheidsspeldje je vroeg waarom ik hierop reageer,
ja ik heb op verschillende lijnen megewerkt,
Ik heb begrepen dat je bij astrotv toch tenminste 5 jaar ervaring moet hebben met astrologie, tarot of uitbuiten van paranormale gaven. Hoe kan het dan dat ze jou toch aangenomen hebben als medewerkster?quote:Ben niet paranormaal en zet er ook kanttekeningen bij.
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Wil je zeggen dat als je met de mensen meelult, het vanzelf goed zal komen?quote:Maar heb inderdaad de ervaring dat het niet enkel slecht doet
Vanuit verzet kun je misschien iets bereiken maar van binnen uit kun je veel meer bereiken.
Ik heb begrepen dat de medewerker via astrotv zo'n 15 euro per uur verdient. Dit is inderdaad niet bijzonder veel, de grote winst gaat natuurlijk naar de eigenaar van dit bedrijf. Maar dan nog zal de medewerker er baat bij hebben de beller zo lang mogelijk aan de lijn te hebben, aangezien ze claimen 24 uur per dag beschikbaar te zijn, moet er altijd wel iemand 'over staan' die niets verdient op het moment dat ie niemand aan de lijn heeft. Ook heb ik de ervaring (niet van mezelf) dat er afspraken gemaakt worden over wanneer ze weer een 'therapeutische sessie' kunnen houden.quote:De betaling die de mensen krijgen is niet buiten proporties en er zullen vast mensen zijn die bellers langer dan nodig aan de lijn houden, maar ik ben ook overtuigd dat er veel gewetensvollen mensen zitten die als doel hebben de beller te helpen.
Andere lijnen, zoals korrelatie, worden veel minder gebeld omdat die niet het grote budget hebben om overdag bijna continu op 3 zenders te zien te zijn. Ook wordt het idee gegeven dat een oplossing heel simpel is (met LIEFDE AAN sms-en stuurt een medewerker je een persoonlijk bericht over wat je horoscoop zegt over je liefdesleven) en zullen medewerkers alleen geneigd zijn dingen te zeggen die de beller wil horen, aangezien dat de kans vergroot op nogmaals gebeld te worden. Naar de reguliere zorg verwijzen lijkt me amper te gebeuren en ik zou het me alleen voor kunnen stellen bij somatische problematiek. Over psychische zaken is mijn ervaring met astrotv juist dat de medewerker deze zorg afwijst en zegt dat zoiets averechts werkt.quote:Verwijzen naar de reguliere zorg gebeurd gewoon regelmatig en hopenlijk altijd als dat nodig is.
Ik zie veel kritiek langs komen, terecht of niet maar het is veel zinniger om breder te kijken dan enkel het geroep over oplichting.
Nergens lees ik dat iemand met een alternatief komt of een idee hoe een verbetering gemaakt kan worden.
Dat is een gemiste kans.
De mensen die bellen hebben meestal gewoon een probleem . denken jullie er ook eens over hoe deze mensen een goed alternatief geboden kan worden?
Ja ik weet er zijn allerlei andere hulplijnen, landelijke, veel goedkopere lijnen, waarom worden deze dan niet veel vaker gebeld?
Dat artikel is op zo veel manieren grappig dat het eigenlijk gewoon zielig isquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het gaat ècht om het helpen van mensen hoor!
http://www.demorgen.be/dm(...)chter-Astro-TV.dhtml
Hijglijnen, astrolijnen, het is allemaal een pot nat.
quote:Paragnost Willem heeft een stichting opgericht voor 'betrouwbare paragnosten'. Daarmee gaat hij in België en Nederland ijveren voor een erkend kwaliteitslabel voor helderzienden. "Daar is nood aan, met wat er nu allemaal op ons afkomt." Een goed begin, vindt Willem zelf, zou een link zijn naar zijn eigen mediumwillem4u.be. Via die link kun je per betaallijn bellen met correcte mensen, zoals Willem zelf, Sonja of Sylvia ("Ik heb mijn gave van Jezus gekregen, mijn Spirituele Meester.") Prijs: anderhalve euro per minuut.
quote:"Om helderziende te worden hoef je op de duur helemaal niks meer te kunnen."
ik kijk het nuquote:Op woensdag 30 juli 2008 11:50 schreef gids20 het volgende:
Tuurlijk was het niet live! Je wordt besodemietert, helemaal door die achterlijke Edward van Erp...
quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:16 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Het gaat ècht om het helpen van mensen hoor!
http://www.demorgen.be/dm(...)chter-Astro-TV.dhtml
Hijglijnen, astrolijnen, het is allemaal een pot nat.
Met ze tegenspreken ben ik ook maar opgehouden, volwassen mensen die daar nog in geloven krijg je toch niet met argumenten omgepraat. Maar als ze uitgebreid tegen me aan gaan zitten lullen over het onderwerp zeg ik gewoon meteen dat ik het onzin vind en dat ze me toch niet van het tegendeel kunnen overtuigen. Scheelt mij weer een kwartier gezwets aanhorenquote:Op zondag 18 mei 2008 13:12 schreef Wiehoe het volgende:
Ik laat de mensen die er in geloven en dan er ook nog eens openlijk over praten meestal in de waan. Ik spreek ze maar niet tegen.
Ah, dus jij noemt de mensen die in deze 'hulpvaardige lieden' geloven zwakbegaafd,quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:46 schreef maedel het volgende:
Ik denk dat niemand die "gelooft" in het paranormale dit gezwets bij AstroTV serieus neemt. Het is dan ook uiterst beroerd dat die mensen zich paragnost noemen.
Ik vind het een beetje storend dat er gezegd wordt dat mensen die dit soort lijnen bellen het verdienen om opgelicht te worden.
Wellicht interessant om te kijken wie de mensen waren die vroeger failliet gingen aan de babbelboxlijnen eigenlijk waren.
Er zijn in Nederland ontelbaar veel mensen die eigenlijk als zwakbegaafd bestempeld kunnen worden, die gewoon zelfstandig wonen, en alles zelf doen en beslissen.
Dát zijn de mensen met de hoge telefoonrekeningen. Niet de mensen die zelf de afweging kunnen maken of ze genaaid worden door Edward.
Sommige mensen noemen die mensen Tokkies, anderen noemen het mongolen. Blijft het punt dat dit mensen zijn die misschien wel een beetje geholpen mogen worden.
En liever niet door Edward á 80ct per minuut....![]()
Ik las dat iemand het had over 98% van de mensen die die afweging kan maken en 2% van de bevolking niet. Die cijfers kloppen denk ik echt niet...
Als je zuiver naar intelligentieniveau kijkt, dan zou je een kasplant met het niveau van een baby zijn als je die afweging niet kunt maken. Dat is natuurlijk niet zo (denk ik hoor). Maar een IQ onder de 100 zit al in de gevarenzone.... en dat zijn echt belachelijk veel mensen die dat hebben. Veel meer dat mensen denken.
Probleem is dat je niet alle minder begaafden onder curatele kan stellen.
Dus, wat te doen met dit soort dingen?
Ik geloof best dat mensen die hierin geloven gemiddeld minder intelligent zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:58 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ah, dus jij noemt de mensen die in deze 'hulpvaardige lieden' geloven zwakbegaafd,
en zij moeten eigenlijk geholpen worden ?
Deze sla ik even op voor later gebruik.
Ben ik volledig met je eens.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:04 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dit moet echter niet betekenen dat je minder intelligente/naïevere mensen als een soort 'untermenschen' moet beschouwen voor wie andere regels gelden. (Voor er verkeerd geïnterpreteerd gaat worden: na bepaalde handelingen kan ik vóór interventies zijn, maar als ze het verder financieel rooien, hun kinderen worden goed verzorgd ed. moet je niet zo ver ingrijpen op iemands leven dat ze dingen niet mogen die anderen wel mogen. Buiten hoe moeilijk zoiets gerealiseerd kan worden).
ah ik was dus niet de enige die dat zagquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef Off-ShoRe het volgende:
Waarom wrijft die kneus altijd zo heel nerveus met zijn hand over dat papier en waarom zet hij er zo heel stoer een of andere handtekening op als hij het 'consult' afsluitWat een faker damn.
Da's de kwitantiequote:Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef Off-ShoRe het volgende:
Waarom wrijft die kneus altijd zo heel nerveus met zijn hand over dat papier en waarom zet hij er zo heel stoer een of andere handtekening op als hij het 'consult' afsluitWat een faker damn.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:06 schreef maedel het volgende:
[..]
Da's de kwitantie
Wrijven over papier kan ik me wel iets bij voorstellen, net als bij wrijven over foto's e.d. Dat heeft denk ik te maken met focussen en energieën oppikken.
quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:57 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Energie oppikken van iemand waar je mee beltgeloof je het zelf ?
quote:Op woensdag 30 juli 2008 14:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Nou gids20, het zit je wel het hoogst van ons allemaal zie ik.
Vertel eens, wat drijft je ertoe om zelf er regelmatig heen te bellen om die van erp uit te schelden, zijn adressen op te zoeken en deze op internet te plaatsen?
Ik begin onderhand ook erg benieuwd te worden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Bij deze nogmaals mijn vraag:
[..]
Dat was vanmorgen op, maar dat is toch een ander programma?quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:28 schreef Acyrus het volgende:
Het leukste is nog wel is dat ze zeggen dat je live in de uitzending kan komen, maar dat je zit te kijken naar uitzending met Franscois Boulanger die al 100x herhaald is....
Ja, het was echt toevallig dat ik het zag, maar dat geloof je zeker nietquote:Op donderdag 31 juli 2008 18:01 schreef Acyrus het volgende:
Ja, was idd vanmorgenHou het goed in de gaten dan zie je hoe vaak hij herhaald word...
Het is trouwens Astro TV Vips ofzo, maar is gewoon dezelfde bullshit
Nou ik dus niet, want dan doe ik andere dingen...quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:54 schreef Acyrus het volgende:
Ik kijk er ook elke ochtend "toevallig" naar:P:P
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |