Weeet ik veel, jij begint er over.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:51 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
Juist niet.Wat is het verschil tussen allochtoon en buitenlander.
Nee zo niet nee.quote:Op zondag 18 mei 2008 11:12 schreef aychelle het volgende:
inderdaad dat ´´woord´´ mag van mij wel de Deur uit! Ik ben donker maar geadopteerd en eigenlijke verder ken ik niks anders dan Nederlands (goed geintegreerd dus) Maar toch word je aangezien als buitenlander, allochtoon etc. etc. je kunt hier nog zo je best doen je word hier toch door de meeste niet geapsepteerd .
Oh zijn allochtonen in het buitenland als ze in Nederland zijn dan?quote:Op zondag 18 mei 2008 11:47 schreef Deliah het volgende:
Ik heb er geen moeite mee om in het buiteland buitenlander genoemd te worden.
Ik vind dit bericht ook hoogstens stigmatiserend. Laten we iedereen die een Nederlands paspoort heeft gewoon Nederlander noemen en geen onderscheid maken tussen mensen met een Nederlands paspoort-die-ouders-hebben-uit-een-ander-land of gewoon nieuwe Nederlanders zeggen als ze hier nog maar een paar jaar zijn genaturaliseerd.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:23 schreef MightyDutchy het volgende:
Is het niet beter als het woord 'allochtoon' wordt afgeschaft en we voortaan spreken over:
- Duits-Nederlandse afkomst.
- Turks-Nederlandse afkomst.
- Marokkaans-Nederlandse afkomst.
- Chinees-Nederlandse afkomst.
Etc.
Noem het beestje bij z'n naam. Hoeveel nationaliteiten leven er ook alweer in Amsterdam? 177? Is het dan niet raar dat we al die mensen op 1 hoop gooien waardoor 1 slechte groep allochtonen het verpesten voor de rest van de allochtonen?![]()
De NL regering en maatschappij heeft nul komma niks geen moeite ondernomen om 'ze' erbij te betrekken?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:47 schreef MangoSplit het volgende:
We willen wel met zijn allen dat nieuwelingen integreren, maar ze erbij betrekken.. Ho maar.
vergeet vooral jezelf nietquote:Op zondag 18 mei 2008 22:43 schreef zquing het volgende:
Als ik 't over allochtoon heb dan heb ik 't vrijwel altijd over onze lieve noordafrikaanse kansjeugd, hoewel ik ze meestal gewoon kutmarrokanen noem.
Maar het woord allochtoon afschaffen is precies 't zelfde als het woord fruit afschaffen. Het is gewoon een verzamelnaam voor verschillende dingen
Dat je dat dan weer zegt snap ik niet. Als iemand een groep marrokanen kutmarrokanen wil noemen moet hij dat zelf weten, maar dat laatste heeft hij zeker wel een punt.quote:
Dat zeg ík niet, dat zegt Van der Breggen zelf.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:16 schreef smoekie het volgende:
en tja dat jij zegt dat het een marketing cq publiciteitsstunt is
Nee.quote:Op zondag 18 mei 2008 10:23 schreef MightyDutchy het volgende:
Is het niet beter als het woord 'allochtoon' wordt afgeschaft en we voortaan spreken over:
- Duits-Nederlandse afkomst.
- Turks-Nederlandse afkomst.
- Marokkaans-Nederlandse afkomst.
- Chinees-Nederlandse afkomst.
Etc.
Onderscheid maken wordt dus wel gedaan door sommige mensen een gewilde nationaliteit af te pakken en anderen weer niet.. Pak dan iedereen een gewenste nationaliteit af of niemand..quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:16 schreef smoekie het volgende:
maar ze waren het er wel mee eens dat men het "beledigend" zou kunnen vinden.{/quote]
Het erkennen van een feit vind je fout?
[quote]
wbt die dubbele nationaliteit, ik begrijp dat jij er geen afstand van zou willen doen, maar van mij mogen ze wel invoeren dat men gewoon 1 paspoort heeft, geen onderscheid maken etc etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |