![]()
Engeland is een fascinerend land, zeker voor mensen die gek zijn op mysteries, moorden, verdwijningen, schurken en helden. Denk maar eens aan Robin Hood,Koning Arthur, Sherlock Holmes… deze 3 hebben een ding gemeen ze hebben waarschijnlijk niet bestaan, maar toch kennen velen hun naam en daden.
Ook als je de Engelse geschiedenis erop na slaat kom je zaken tegen die op zijn minst merkwaardig te noemen zijn.
![]()
Mijn interesse voor de geschiedenis van the Tower in Londen werd gewekt door een boek van Josephine Tye: “Koninkrijk voor een moord.”
Spannend boek maar ik had op dat moment geen tijd om me er verder in te verdiepen.
Vorig jaar ging ik weer naar Londen en uiteraard ben ik toen naar the Tower geweest.
Uiteraard hebben we de rondleiding gedaan, die geleid werd door 2 Beefeaters, uitermate fascinerend vooral toen de gevangenen van de Tower ter sprake kwamen, en ik opnieuw het verhaal van de 2 prinsen te horen kreeg.
Een verhaal waarvan ik dacht dat het verzonnen was door Josephine Tye bleek waar te zijn..
Als we het over politieke moorden hebben denk ik dat dit toch een van de eerste moet zijn, waar eigenlijk het minste over bekend is. Mogelijke daders genoeg, motieven ook maar; waar, wanneer en door wie is nooit duidelijk geworden.
Nieuwsgierig??
wordt vervolgd.....