Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 15:48 schreef Maizena het volgende:
Ik denk dat jij het Kameleon museum in Terherne bedoeld.
Op de foto hier http://www.terherne.nu/Me(...)0en%20galleries.html ziet het er alleen heel anders uit...verder nog niks gevonden...
Uhm...nou, niet echt nee...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Is dat niet de erebegraafplaats op de Grebbeberg bij Rhenen?
Is helemaal goed...quote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:52 schreef SpiekerJozef het volgende:
Lijkt meer op Openlucht theater Caprera in Bloemendaal.
[ afbeelding ]
De M staat voor Midden-Oosten.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:03 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ik geloof dat een hintje hier wel op zijn plaats is.
Dan was je al verder dan ik, ik was net klaar met zoeken in Brabantquote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:03 schreef Maizena het volgende:
Ja. zover was ik ook al...was 'm al tegen gekomen maarweet nu natuurlijk niet meer waar...
zelfde probleem hierquote:Op vrijdag 13 juni 2008 01:03 schreef Maizena het volgende:
[..]
Ja. zover was ik ook al...was 'm al tegen gekomen maarweet nu natuurlijk niet meer waar...
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 16:46 schreef Vandaag... het volgende:
De vijver ligt bij een veulen opfokbedrijf aan de Ypeloweg te Wierden, kruising met river de Eksosche Aa, een bovenloop van de rivier de Regge.
Klopt!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 17:44 schreef SpiekerJozef het volgende:
Dat is de Westlandgracht in Amsterdam
[ afbeelding ]
quote:
Ben je het een beetje zat aan het worden?quote:Op zondag 15 juni 2008 23:33 schreef Maizena het volgende:
Tsja....wat en waar...goth wat saai....(bij het kruisje...)
Is weer helemaal goedquote:Op zondag 15 juni 2008 23:58 schreef SpiekerJozef het volgende:
Anti tank ditch (gracht) bij Driehuis
Zoiets als:quote:Op maandag 16 juni 2008 00:10 schreef Maizena het volgende:
[..]
Nee hoor ben het niet zat...wel steeds wat en waar schrijven...zal es creatief worden![]()
quote:Op maandag 16 juni 2008 01:46 schreef Induhskaai het volgende:
Barones van Tuyll van Serooskerken van Limburg Stirum?
Toch ligt het echt ergens in Nederland . . . .quote:
Oke, het ligt wederom in het Oosten van het land tussen vrij grote steden in.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:45 schreef Maizena het volgende:
Dat zal best...maar erg verstopt...doe maar een hintje, please...![]()
en ik zat ondertussen al in brabantquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:55 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Oke, het ligt wederom in het Oosten van het land tussen vrij grote steden in.
Kom maar terug, zo diep hoef je niet te zinken...quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:57 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
en ik zat ondertussen al in brabant
quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:37 schreef Vandaag... het volgende:
het is landgoed het Holthuis aan de Oude Postweg te Weerselo ( bij Oldenzaal)
't Holthuis" werd in 1986 verworven door aankoop van de heer A. Ledeboer, en is sinds 1986 in beheer van Landschap Overijssel
http://www.landschapoverijssel.nl/terreinen/holthuis.htm
Ze zijn helemaal niet makkelijk hoor, en bovendien àl zouden ze eens een keer iets minder moeilijk zijn, ik kan er niet mee zitten, vind ik misschien ook nog eens een keer iets.quote:Op woensdag 18 juni 2008 14:50 schreef Vandaag... het volgende:
...
Ik schijn nogal gemakkelijke opgaven te plaatsen, die van mij worden altijd binnen een paar uur gevonden...
Karolingische Burg Oost-Souburgquote:Op woensdag 18 juni 2008 16:23 schreef Maizena het volgende:
Nee hoor, die jij plaatst zijn niet de makkelijkste. Deze kende ik...de vorige niet
Volgende: Wat en waar en wanneer is het gemaakt en waarvoor...
[ afbeelding ]
Helemaal goed weerquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:26 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Karolingische Burg Oost-Souburg
Deze vroeg-middeleeuwse ringwalburcht (in Zeeland spreekt men over 'burg') is de best bewaard gebleven burg in Zeeland.
Deze burgen had tot doel de plaatselijke bevolking bescherming te bieden tegen de plundertochten van de Noormannen.
Archeologisch onderzoek heeft uitgewezen dat de Karolingische Burg te Oost-Souburg uit het laatste kwart van de 9e eeuw dateert.
In 1994 heeft de 'casco-restauratie' van de burg plaatsgevonden. Hierbij werd de aarden ringwal gecompleteerd, de westelijke toegangspoort gebouwd, de overige poorten zichtbaar gemaakt en de kruispaden over het binnenterrein aangelegd.
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Volgens mij is deze al eens geweest. En als dat zo is ligt deze in Groningen
Volgens mij doel je op de Engelse Schans bij Een. Dit is hem echter nietquote:Op vrijdag 20 juni 2008 06:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Volgens mij is deze al eens geweest. En als dat zo is ligt deze in Groningen
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 09:11 schreef Vandaag... het volgende:
het is de Engelse Schans te Lievelde(gemeente Lichtenvoorde), opgezet in opdracht van Frederik Hendrik tijdens het beleg van Groenlo (1627).
Helemaal goedquote:Op zondag 22 juni 2008 13:36 schreef Maizena het volgende:
Huis ter Wedde/Wedderborg of burcht, te Wedde.
In 1828 besloot het stadsbestuur van Groningen om het Huis voor sloop aan te bieden.
Daarvan werd het gelukkig gered. Notaris Koning te Bellingwolde kocht het perceel in 1829 voor f.6.800,00 en liet de gevangentoren en een deel van het schathuis afbreken waardoor er meer ruimte ontstond.
Ook kreeg het Huis een opknapbeurt. Met een onderbreking van 17 jaar bleef het kasteeltje te Wedde vervolgens in het bezit van de familie Koning, allen notarissen.
Is goedquote:Op zondag 22 juni 2008 17:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
De Citadel.
Den Bosch.
Deze is niet zo heel moeilijk (ik woon er zo ongeveer tegenover)
1 van de vijf punten is dus verwijderd voor de aanleg van de Zuid Willemsvaart
quote:Op zondag 22 juni 2008 18:27 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Het wordt nog erger: ik heb er op nog geen 5 min. loopafstand van gewoond
Helemaal goed.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 22:27 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Kerk van Onze Lieve Vrouwe van Altijddurenden Bijstand
(O.L. Vrouwekerk, Mariakerk, Koepelkerk)
Brinklaan 40, Bussum
Nee, maar ik had wel een vermoedenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 23:44 schreef Maizena het volgende:
[..]
Helemaal goed.![]()
![]()
![]()
Wat snel...kende je het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |