Dat is goedquote:
Heb ik toch alle bestaande spoorlijnen vanaf Mijdrecht naar boven bekeken, is het een TRAMquote:Op donderdag 29 mei 2008 13:15 schreef Maizena het volgende:
Linksboven in de hoek zie je de spoorlijn en een huis...
Was vroeger wel een trein die er reed...quote:Op donderdag 29 mei 2008 14:29 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Dat ik in die buurt moest zoeken vermoedde ik, omdat je in een veel eerdere editie van GE Nederland een keer gezegd hebt dat je vroeger met je vader vaak langs een bepaald gebouw in Mijdrecht bent gereden.
[..]
Heb ik toch alle bestaande spoorlijnen vanaf Mijdrecht naar boven bekeken, is het een TRAM
de weg klopt, het is echter een andere gemeente. Gemeente Rheden ligt aan de andree kant van de IJssel.quote:
quote:Op donderdag 29 mei 2008 16:21 schreef Maizena het volgende:
Dat was stom van me, had niet goed gekeken...snel, snel, snel...![]()
Is dit 'm?
[ afbeelding ]
aka A Campingflight To Lowlands Paradisequote:Op donderdag 29 mei 2008 18:38 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Festival terrein/ camping Biddinghuizen naast Walibi
Mmmm, ik was weer eens te laat, had alleen de foto gezien en nog niet de al gegeven antwoordenquote:
Nou, dat kon slechter!quote:Op woensdag 28 mei 2008 02:05 schreef Maizena het volgende:
Waar ik geboren ben...![]()
[ afbeelding ]
Huisnummer is niet noodzakelijk.
Er zijn nog meer dorpen ..dus het is wel een flinke hint, hup zoekenquote:Op vrijdag 30 mei 2008 22:29 schreef Maizena het volgende:
Er zij veel niet heel grote steden in Nederland...
Niet dat ik hier zo goed in ben maar wat ik altijd doe is eerst een beetje logica toepassen. De laatste heeft huizen aan weerskanten van een rivier/gracht/kanaal. De kans dat je dat in bijv. de achterhoek tegenkomt is vrij klein. Meer iets voor noord Holland of Friesland. En dan ga je boven die gebieden een beetje vliegen en dan let je op de kleur, scherpte van de foto etc. of dat een beetje overeenkomt. En soms heb je dan mazzel en ben je sneller dan Maizena of Spiekerjozefquote:Op vrijdag 30 mei 2008 23:08 schreef qonmann het volgende:
[..]
Er zijn nog meer dorpen ..dus het is wel een flinke hint, hup zoeken
Ik zou zelf niet weten hoe je zoiets zoekt, tenzij je er bekend bent natuurlijk, maar dat heb ik wel eens vaker gepost [ & tvp
Goed verhaal.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet dat ik hier zo goed in ben maar wat ik altijd doe is eerst een beetje logica toepassen. De laatste heeft huizen aan weerskanten van een rivier/gracht/kanaal. De kans dat je dat in bijv. de achterhoek tegenkomt is vrij klein. Meer iets voor noord Holland of Friesland. En dan ga je boven die gebieden een beetje vliegen en dan let je op de kleur, scherpte van de foto etc. of dat een beetje overeenkomt. En soms heb je dan mazzel en ben je sneller dan Maizena of Spiekerjozef
Inderdaad vaak een kwestie van kijken en nadenken...al ben ik er nu ook nog niet...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet dat ik hier zo goed in ben maar wat ik altijd doe is eerst een beetje logica toepassen. De laatste heeft huizen aan weerskanten van een rivier/gracht/kanaal. De kans dat je dat in bijv. de achterhoek tegenkomt is vrij klein. Meer iets voor noord Holland of Friesland. En dan ga je boven die gebieden een beetje vliegen en dan let je op de kleur, scherpte van de foto etc. of dat een beetje overeenkomt. En soms heb je dan mazzel en ben je sneller dan Maizena of Spiekerjozef
Ik ben ook in Den Helder geweest...ben er glad langs gefietst...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:17 schreef SpiekerJozef het volgende:
Niet echt een dorp inderdaad. Je ziet hier de Spoorgracht en Keizersgracht in Den Helder.
Neen, een plaats geen stad...geen stadsrechten...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 02:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
het is waarschijnlijk een echte stad. Geen dorp.
wist ik al, maar anders zou de hint niet kloppen.quote:Op zaterdag 31 mei 2008 14:53 schreef Maizena het volgende:
[..]
Neen, een plaats geen stad...geen stadsrechten...![]()
http://www.stadsrechten.nl/stedenalfabet.htm
Ook ik heb hem niet gezien in Den Helder.....quote:Ik ben ook in Den Helder geweest...ben er glad langs gefietst...![]()
Is een goede methode. Ik let vooral op schaduwen en idd kleuren en lijnen. In dit geval zie je duidelijk bootjes in het water liggen en dus hoef je niet op de veluwe te zoeken maar meer op plaatsen waarbij men makkelijk op open water kan komen. Daarvoor heeft men denk ik zo'n ding aangeschaft. Het zag er niet uit als nieuwbouw dus die wijken kan je ook skippenquote:Op zaterdag 31 mei 2008 00:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Niet dat ik hier zo goed in ben maar wat ik altijd doe is eerst een beetje logica toepassen. De laatste heeft huizen aan weerskanten van een rivier/gracht/kanaal. De kans dat je dat in bijv. de achterhoek tegenkomt is vrij klein. Meer iets voor noord Holland of Friesland. En dan ga je boven die gebieden een beetje vliegen en dan let je op de kleur, scherpte van de foto etc. of dat een beetje overeenkomt.
quote:En soms heb je dan mazzel en ben je sneller dan Maizena of Spiekerjozef
quote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:06 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Mijn zoekmethode is:
Ik vraag het eerst aan mijn echtgenoot, een geograaf, die weet meestal wel in welk deel van Nederland ik moet zoeken, en dan ga ik "vliegen".
Deze methode "werkt helaas niet als ie niet thuis is...
Soms heeft ie het helemaal mis, maar in dit geval dacht ie meteen aan de Betuwe. Het gestippelde perceel rechts van het meertje is nl een boomgaard. De weg linksboven ligt duidelik op een rivierdijk.
"En dan heb je mazzel en ben je sneller dan Maizena..."
quote:
Ja idd. je methode werkt prima...quote:Op zaterdag 31 mei 2008 23:06 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
"En dan heb je mazzel en ben je sneller dan Maizena..."
Helemaal goed, SpiekerJozef +1quote:
Halve punten?quote:Maizena 7,5
SpiekerJozef 7
Zonnetjeinhuis 5,5
TARAraboemdijee 3
Vandaag... 3
ziggyziggyziggy 1
Sjoerd102 1
Burnett 0,5
Its-Jojo-4you 1
Ik zal ff wat bedenken.quote:
'Valt wel mee als je hem hebt gevonden. . . . .quote:
Helemaal goed . . .quote:Op dinsdag 3 juni 2008 08:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Eitje. Er liggen twee plaatsjes Engeland vlakbij de Vecht, vlakbij eentje ligt "Het gat van Joosten". Maar helaas dat was hem niet. De andere: Dalfsen, en ja hoor
Koesteeg 4, natuurboerderij Lindehoeve
Overigens ben ik de hele dag aan het werk, dus iemand anders mag een nieuwe plaatsen
anders plaats jij er één, kunnen we verder. Ik heb niks in de aanbieding helaas.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:16 schreef Maizena het volgende:
@ [ afbeelding ]
Plaats je even een nieuwe...
Het is geen moeite hoor . . . .quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
ach gut, als het allemaal zoveel moeite is
Waar?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 5 juni 2008 00:51 schreef Vandaag... het volgende:
het is de gemeente Lelystad, Vogelweg
en de stip is een landingsplaats voor parachuisten van de "paraclub Flevo" :
Waar springen we?
Onze weekend springactiviteiten vinden plaats aan de Knarweg en de Vogelweg. De dropzone aan de Vogelweg heeft de oude klassieke grindbak nog. Het veld aan de Knarweg is van de familie Rameijer en ligt op de hoek Knarweg en Vogelweg.
Die is ook goed . . . want als je goed kijkt zie je inderdaad die twee fietsen niet staan . . .quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:11 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Ik kwam niet verder dan deze mop: http://www.speelzolder.com/moppen/belg/1.htm
Zat ik toch in de buurt![]()
Heb ik nou ook een puntje verdiend?quote:Op donderdag 5 juni 2008 07:45 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Die is ook goed . . . want als je goed kijkt zie je inderdaad die twee fietsen niet staan . . .
Ik had aangegeven dat ik aan het werk was. Dinsdagavond was ik tevens weg, woensdag ook weer werken. Nu was het eerste moment geweest dat ik een nieuwe kon plaatsenquote:Op woensdag 4 juni 2008 21:16 schreef Maizena het volgende:
@ [ afbeelding ]
Plaats je even een nieuwe...
Goedquote:
Deze ligt links en die andere rechts...quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:37 schreef zonnetjeinhuis het volgende:
Het wat weet ik, maar het waar?
Als het is wat ik denk dat het is, dan zijn er wel heel veel van.
quote:Het gruwelijke verhaal van het Huis Halsaf begint op een naargeestige winteravond. De kasteelbewoners hebben hun niet zo geriefelijke behuizing tijdelijk verruild voor een genoegelijker omgeving. Niemand is in het ijzige kasteel achtergebleven, behalve een dienstmaagd, aan wie opgedragen is een oogje in het zeil te houden. Zij is gehecht aan het huis en zijn bewoners en niet voor een kleintje vervaard. Haar meester is dus in alle gemoedsrust vertrokken. De stilte in en rond het huis is zo absoluut, dat de indruk wordt gewekt, dat geen levende ziel nabij is. toch sluipen behoedzaam vijf rovers om het kasteel op zoek naar een opening, waardoor zij binnen kunnen komen. Zij hebben geluk. Een van de kelderramen blijkt precies geschikt voor hun infame doel. De dapperste van de vijf steekt onderzoekend zijn hoofd naar binnen. Alles lijkt in orde. Hij verdwijnt in het inwendige van het kasteel. Mogelijk wat horterig, maar dat valt zijn kameraden niet op in de duisternis en door een lafhartige beklemming bevangen. De schorre stem van hun onverschrokken leider moedigt hen aan zijn voorbeeld te volgen. Een voor een steken zij hun hoofd door de kleine opening. Maar dat is dan ook het laatste, wat zij ooit nog in hun leven zullen doen. Want achter het venster staat de manhaftige dienstmaagd opgesteld met een scherpsnijdend zwaard in haar hand, dat zij effectief hanteert. Het eerste hoofd, dat zij ontwaart, slaat zij met een goedgeplaatste slag van het lichaam af. Onbewogen trekt zij daarna het lichaam naar binnen en laat de bloedige resten op de grond belanden. Met hese stem spoort zij vervolgens de tweede rover aan zijn voorganger te volgen. Hij ondergaat hetzelfde pijnlijke lot, evenals de drie anderen. Nadat alle boeven het leven verloren hebben en de dienstmeid bij het flakkerende schijnsel van een miniscuul kaarsje de onaantrekkelijke overblijfselen op de keldervloer bij elkaar geveegd heeft, wordt zij plotseling onwel. Zij valt flauw. Na de stuitende, maar doeltreffende wijze, waarop zij haar territorium verdedigd had, is haar dat van harte gegund! De naam Halsaf, waaronder Huis Babberich bekend is, lijkt dus ontleend aan deze ijzingwekkende gebeurtenis.
Helemaal goedquote:
Oke dan . . .quote:
quote:Op zondag 8 juni 2008 21:25 schreef Maizena het volgende:
Kasteel/Landgoed Weldam bij Diepenheim, gemeente Hof van Twente
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |