Ik vond dit wel een heel mooi stukje.
Waarom is mijn favoriete bewoner Huub? Dat is wat vele fans van andere bewoners zich zullen afvragen. Want oh wat is Huub een irritant kolere ventje (om het maar even zo uit te drukken).
Huub mag graag teasen, echt uitlokken noem ik het niet. Laat het nu eigenlijk Huub zijn die keer op keer wordt uitgelokt, maar daarover straks meer. Ik kan het wel waarderen dat Huub mensen met de waarheid om hun oren slaat. Dat hij zijn ongezouten mening geeft op de maatschappij waarin wij leven en de zogenaamde afspiegeling daarvan wat in de gouden kooi rondloopt/hangt. Ze kunnen hem daarom nooit pakken op leugens en dat maakt hem sterk en hun enorm gefrustreerd.
Wat ik nu ga schrijven zal misschien bepaalde Huub-fans een beetje kwaad maken, maar ik zou Huub vergelijken met een Jack Russel: grote bek, denkt dat hij net zo groot is als iedereen, de hele wereld aan kan, met zijn middelvinger omhoog, maar als het erop aan komt heeft hij een klein hartje van goud en komt hij graag even bij je knuffelen (hij rijdt zo af en toe eens tegen een been van het andere geslacht, maarja, hij is niet voor niets een jong reutje).
Ja, hij gebruikt grove woorden die niet bepaald politiek correct zijn en die hij niet even in een discotheek kan uiten want dan ligt hij in no time met een kapotgeslagen glas tussen zijn ogen. Maar als je 1,5 jaar lang zo bent vernederd, op je ziel bent getrapt en gebackstabbed bent/wordt kan IK me voorstellen dat al die opgekropte woede er een keer uit komt. Maar Huubje is wel het mannetje wat de volgende dag zijn excuses aan kan bieden en een knuffel of kus geeft en noemt Amanda, die zoooo het bloed onder zijn nagels vandaan haalt nogsteeds Amy en Brian nogsteeds Braa. En geloofd er nog steeds heilig in (als hij is afgekoeld van een woede aanval) dat ze na de kooi gezellig een biertje met z'n allen kunnen drinken. DAT is Huub, toch altijd ergens het goede van de mens willen blijven zien terwijl hij daarmee juist elke keer weer op zijn bek gaat. Hoe vaak heeft Huub het niet voor zijn tegenstanders opgenomen als een fan, gastspeler of nieuwe miljonair binnen kwam met een grote mond over hun? Daar hoor je nooit iemand over.
Maar kom niet aan bij Huub met leugens, achterklap en onwaarheden want dan staat hij machteloos en weet hij van ellende niet meer wat hij moet doen en als je dan met mensen zit opgescheept die je niet (willen) begrijpen, waarmee je niet mag of kan praten dan barst de bom, wat heel jammer is maar wel heel begrijpelijk voor veel van zijn fans.
Het TV maken en het spel spelen heeft hem eigenlijk nooit dát gegeven wat hij verdiende, het is eigenlijk altijd tegen hem gebruikt. Zoals nu zijn fans tegen hem worden gebruikt door de andere "spelers". Kan Huub er ook maar iets aan doen dat juist hij, van alle bewoners, de meeste fans heeft? Nee.
Zou iemand met ook maar een beetje gezond verstand dan niet ook maar een beetje kunnen invoelen wat Huub, Huub maakt in dit programma? Want zeg nu zelf, dit Jack Russeltje heeft dan een hele grote bek gehad, maar wat heeft hij dan werkelijk uitgespookt bij mensen wat bijv. erge trauma's zou hebben veroorzaakt? Is een emmer stront hetzelfde als een hand grint, een kop hete koffie of een scherf van een bord of glas, een gekneusde rib, blauwe plekken, gebroken vinger, striemen om zijn hals, krabben over zijn lichaam en ga zo maar door? Trek zelf de conclusie maar.
Ik zeg: Ik "hou" van deze jongen! Hij wordt afgefikt op de waarheden die hij verteld en hij wordt afgefikt op de eerlijkheid en de uitleg die hij geeft bij zijn daden. Net als zijn fans worden afgefikt door de regie, sommige andere fans en de overige bewoners, omdat zij open en bloot hun mening durven geven en open en bloot durven te vertellen wat zij allemaal voor hun favoriet doen om hem naar de overwinning te helpen, maar krijgen zij nu wel ongezouten op hun brood wat een aso's ze zijn, dat ze sites hacken en worden zelfs in de villa en door de regie nu gestraft omdat Huub nu waarschijnlijk op de schopstoel zit, wat allemaal de schuld zou zijn van de fans zelf? Nee, dit laat ik me als Huub fan niet in mijn schoenen schuiven. We gaan door, net als Huub, tot het (zeker) bittere einde.
bron . NL
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik zeg, niet voor wat jij verstaat.