Om een aantal punten van het lijstje uit het begin van dit topic er maar voor het gemak bij te pakken;
JFK: De magic-bullet theory zou het toch voor iedereen die een beetje nadenkt duidelijk moeten maken dat in ieder geval de officiële verklaring niet klopt. En zodra de officiële verklaring niet klopt, moet je je af gaan vragen waarom niet, en wat dan wel de waarheid is.
911: De vele explosies die te horen zijn voor en tijdens het instorten van het WTC, het gebrek aan brokstukken bij het Pentagon en het gebrek aan überhaupt iets dat doet denken aan een vliegtuig in Shanksville, dat zijn voor mij toch punten waar ik niet omheen kan. Ook het feit dat Larry Silverstein vlak voor 9/11 het WTC opnieuw heeft verzekerd (En er uiteindelijk belachelijk veel geld aan over heeft gehouden), het instorten van gebouw 7 (En het schrijnende, te vroege verslag van de BBC met het betreffende gebouw nog op de achtergrond in beeld), het feit dat daar veel 'staatsgeheimen' in opgeborgen waren... Het is allemaal teveel om nog te geloven dat de 'Conspiracy Movement' paranoïde is, of teveel vrije tijd heeft. Ik heb inmiddels dan ook wel het punt bereikt dat ik er 100% van overtuigd ben dat 9/11 gepland en uitgevoerd is om bepaalde zaken wat betreft het creëren van een nieuwe vijand (En daarmee een hoop angst op straat, een gouden reden voor een oorlog, en een verhoogde 'beveiliging') en het opvoeren van het Defense Budget definitief door te drukken. Via angst controleer je de mensen, dat is een klassieke truc. Maak ze via de oh-zo transparante en onafhankelijke nieuws kanalen wijs dat er een serieuze kans is op een nieuwe aanslag, en stop ze vervolgens vol met miljoenen-kostende reclame spotjes over dingen die mensen niet nodig hebben; de ultieme consumptie maatschappij.
De maanlanding: Hier heb ik nog altijd mijn twijfels bij. Er zijn interessante aanwijzingen, maar het is misschien te lang geleden om het helemaal tot op het bot te onderzoeken en zeker te zijn van bepaalde feiten.
Aliens op aarde/Roswel incident: Ik denk dat ik zelf getuige zou moeten zijn van een UFO/Alien om overtuigd te raken, maar ik denk dat er wel degelijk buitenaards leven is, en dat we ook wel bezocht zijn geweest. Als je kijkt naar de technologische vooruitgang, ten opzichte van de emotionele groei van de mensheid, dan groeit het ergens scheef. Of dat nu komt omdat 'we' kennis gebruiken van een verder ontwikkeld volk, blijft voor mij de vraag.
Hollow Earth: Er zijn nog genoeg plekken op aarde die niet toegangkelijk zijn. Ofwel door extreme weersomstandigheden, ofwel doordat ze extreem goed beveiligd zijn of simpelweg niet toegankelijk voor onbevoegden. Of er zich op deze plekken 'ingangen' naar de binnenkant van de aarde bevinden? Wie weet. Ik zou best zo ver kunnen gaan om te denken dat er bepaalde gangen en complexe ruimten zijn onder het oppervlak van de aarde, maar een inwendige, eigen wereld, dat gaat me iets te ver. Maar wellicht dat ik binnenkort iets tegenkom dat me er heel anders over doet denken.
Illuminati / Schaduwregeringen/ Secret Societies: Extreem interessant, en zeer uitgebreid. Niet iets dat je even snel doorspit om de feiten en 'weetjes' naast elkaar neer te leggen. Ik denk dat het duidelijk is dat er bepaalde individuelen zijn die de wet met gemak kunnen ontlopen, en ik geloof ook wel dat er een groep mensen is die de (met name de Westerse) burgers naar een bijna zombie-achtige comsumptie-maatschapij wil sturen, aan de hand van weinig intelligentie, veel entertainment, weinig zelf-confrontatie, veel 'zelf-verbetering' (Aan de hand van zelf-verwenning)
Global Warming: Opgeblazen 'wij-campagne' om de mensen bezig te houden.
Chippen, Cameras, Internet, Pasjes: Zie eerdere punten
[ Bericht 1% gewijzigd door jamie85 op 27-06-2008 14:33:49 ]