abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:08:22 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58714278
En hier weer verder rammelen

Vervolg van Het grote 'rammelaars'topic, deel 18

[/quote]
pi_58714397
Ja ik ben wel blij dat ik nu al weet dat ik dat heb. Lijkt me nog erger als je al heel lang echt bezig bent met proberen enzo...
Maar ja, hoop verder dat dat andere wat ze zagen op die ene eierstok toch niks blijkt te zijn.
En ondertussen rammel ik net zo hard, of eigenlijk harder, gewoon door.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  vrijdag 16 mei 2008 @ 21:31:17 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58714835
Ja, dat hoop ik ook voor je, dat dat gewoon niks blijkt te zijn.
pi_58714996
Jeetje Tessie, had er nog even op gegoogled maar das toch niet niks zeg...
1 ''voordeeltje'' is dan inderdaad wel dat je het nu vantevoren al weet.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_58715618
Wat jammer dat dit het resultaat is geworden tessie
Maar we moeten positief blijven, hé, en onze beurt komt er echt wel eens aan... Moet gewoon

Ik duim met je mee dat wat ze zagen op jouw eierstok niets blijkt te zijn.
  Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 23:03:59 #6
5428 crew  miss_sly
pi_58716944
tessie, wat naar dat er inderdaad geconstateerd is dat er iets niet in orde is. Op zich is het met PCOS heel goed mogelijk om zwanger te worden, hoor. Je hebt er wat hulp bij nodig, maar het is absoluut niet onmogelijk!

Ik hoop dat het andere dat ze zagen niets bijzonders is. Ik heb zelf een 'massa' zoals ze dat in het ziekenhuis telkens noemen, en die zit er al heeeeeel lang. Wat het is, weten ze niet, maar het doet ook niets, groeit niet ofzo, dus het kan gewoon blijven zitten, zeggen ze. Als er weer een nieuwe arts een echo maakt en heel enthousiast bij het zien van dat ding roept: kijk een mooi ei, dan moet ik ze gaan vertellen dat dat het ei niet is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58717059
Thanx allemaal
En ik probeer idd gewoon positief te blijven. Er zijn nog veel ergere dingen die je kan hebben, en je kan idd gewoon nog wel zwanger worden met PCOS, alleen gewoon wat moeilijker.

Wat apart zeg miss_sly, en suf dat je dat dan elke keer zelf moet gaan vertellen!
  donderdag 22 mei 2008 @ 20:53:15 #8
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58834304
Beetje stilletjes hier

Nou noem mij een emo-kip maar ik zag dus vanmorgen toen ik naar mijn werk ging kindertjes op de fiets voor hun fiets-examen. Ik weet niet waarom maar ik werd er een beetje emo van. Moest echt even slikken. Beetje

Verder gaat het wel hier. Het verbouwen van de zolder schiet best aardig op.
Bij tijd en wijlen rammel ik stevig, maar wel op een andere manier. Ik heb het idee dat ik wat rustiger ben.
Ben trouwens wel weer gestopt met de pil. Dit keer defintief en ik zit weer supergoed in mijn vel. Dat noem ik geen toeval meer.

Over een paar dagen word ik 31. Op de een of ander emanier houdt mijn leeftijd me de laatste tijd erg bezig. Zou het door de kinderwens komen?

Nou tot zover de update van mijn kant
pi_58837267
Hai Asyniur, inderdaad beetje erg stil hier, maar ik ben er in ieder geval nog hoor

Ik heb ook wel eens zomaar van die momenten dat ik vertederd kan gaan staan kijken naar een leuk kindertafereeltje!

En denk dat het wel vaak zo is dat als je helemaal vrij bent van hormonen van de pil e.d dat je je dan lekkerder voelt! Gewoon helemaal zonder rotzooi

Ik kan hier volgens mij heel symbolisch afsluiten binnenkort, ik maak hier een deel 20 niet meer mee
Ben zo ontzettend verschrikkelijk blij dat er dan toch echt geprobeerd gaat worden!
Ja, ''waar een mens zich al niet op kan verheugen'' zullen velen nu denken, maar ik had nooit gedacht een partner te treffen die niet net als ik dacht over het krijgen van kinderen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 22 mei 2008 @ 23:39:09 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_58842085
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 20:53 schreef Asyniur het volgende:

Over een paar dagen word ik 31

Een geweldige leeftijd om je te laten bezwangeren!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 08:02:19 #11
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58846946
quote:
Op donderdag 22 mei 2008 23:39 schreef Vivi het volgende:

[..]

Een geweldige leeftijd om je te laten bezwangeren!
Ik weet het, alleen krijg ik mijn vent niet zo dronken dat hij dat ding erin stopt zonder condoom
pi_58847341
Ik kom ook maar weer eens binnen wandelen. Nieuw topic, nieuwe kansen, ik zal proberen nu weer wat meer te blijven posten. Ik heb wel steeds geprobeerd bij te blijven met lezen maar posten komt er steeds niet van.
Hier is het rammelen eigenlijk wel wat rustiger geworden sinds ik weet dat we er voor zijn gegaan. Helaas werkt mijn cyclus nog steeds niet mee en blijft het maar onregelmatig en lang. Maandag heb ik een afspraak bij de huisarts en dan denk ik dat ik meteen maar eens het een en ander er over ga vragen.

@tessie; jeetje wel heftig zeker om dat te horen te krijgen. Ik duim voor je dat dat andere gewoon niks is.
pi_58847407
Ben ik ook weer eens...
Afgelopen woensdag was mijn uitslag nog niet binnen
Dus ik mag volgende week woensdag nog een bellen....

Verder moet ik 12 juni terug komen i.v.m. een antibioitca van 2 maanden...ik loop dus mooi in de piep mand...

Asyniur, dat drukke bezig zijn met je leeftijd herken ik wel. Ik word dit jaar 32...

Ik riep vroeger altijd, ik word moeder voor mij dertigste..het is alleen iets anders gelopen

Flower-Ti-Amo, succes bij de huisarts...
pi_58847426
Poppejans, wat goed zeg...geen deel 20 meer voor jou .
Juni was jullie start maand toch
pi_58847538
Jolene wat duurt dat lang zeg, nog een hele week langer wachten echt stom!
Waarom heb je antibiotica nodig? misschien stond het al wel ergens hier maar ik weet het niet meer.

Volgens mij hebben wel meer vrouwen dat met leeftijd, ik roep ook nog steeds dat ik voor mijn 30e hoop 2 kinderen te krijgen, ben nu 24 dus het zou kunnen, maar helaas heb je dat zelf allemaal niet voor het uitkiezen.

Juni gaat onze startmaand worden, met mezelf afgesproken dat ik op de dag dat ik het ding laat verwijderen ook meteen start met ''Etos Zwanger worden''pillen, dat mag ik dan ''echt'' kopen
  Moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 09:42:30 #16
5428 crew  miss_sly
pi_58848522
Meiden, jullie zijn nog lekker piepjong hoor
Ik had ook gehoop ergens rond mijn 30e een kind te krijgen, nu ben ik al blij als dat rond mijn 40e gaat zijn
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_58848775
Poppejans: wat super dat je deel 20 niet meer zal halen
pi_58848943
Miss_sly als ik het iemand het "allersnelst en wel NU" gun ben jij het wel, wat wordt jouw geduld enorm op de proef gesteld zeg, en dan vind ik je nog wel altijd zo dapper en sterk overkomen!

Dankjewel Leonieke we zijn wel redelijk gelijk opgegaan hier, ik blijf ook zeker weten meelezen/posten hier om op de hoogte te blijven van de paar ''vaste'' dames, heb hier toch een bepaalde verbondenheid met jullie opgebouwd, een fijne uitlaatklep voor mezelf en het meeleven van anderen heeft wel betekenis voor mij.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 12:30:22 #19
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58853086
Wij rammelen gewoon hier verder terwijl we meegluren en juichen in alle andere topics
pi_58856415
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 12:30 schreef Asyniur het volgende:
Wij rammelen gewoon hier verder terwijl we meegluren en juichen in alle andere topics
Zoiets idd

En Poppejans, je blijft hier uiteraard héél erg welkom en stiekem hoop ik gewoon dat we verder gelijk kunnen blijven opgaan
pi_58860007
Ik heb mijn grens maar verschoven naar 35 toen ik las dat Froukje de Both zwanger is, en die is 35.

En dan lees ik weer over uitscheuren en geen sex na de bevalling en ander leed en dan denk ik 36? 37? 40? Toch maar gewoon helemaal niet?

Nou ja, eerst maar eens gaan samenwonen. Nee, eerst een baan voor de boyfriend en dan samenwonen en een andere baan voor mij en dan een huis en spaaaaaaren en en en... Boh.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_58860090
Gewoon de strip de prullenbak insmijten en heeeel dronken worden samen lijkt me af en toe echt ZO'N goed idee he Wodka-Red Bull met foliumzuur
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_58860923
Poppejans wat goed!
pi_58861251
Leonieke, maar dat zou heel goed kunnen hoor, wij gaan gewoon samen zwangeren straks

Syrena hahaha jouw verhalen zijn echt altijd heerlijk om te lezen, krijg er altijd een Bridget Jones gevoel bij.
Bij mij zit die ''compleet uitscheur-aambeien-enz'' angst ook wel hoor, brrrrr

Dankjewel LadyDanae!
pi_58874003
Wat spennend Poppejans! Het is al bijna juni!

Ik ga zo lunchen met een goede vriendin die net zwanger is. Ben benieuwd hoe het gaat. Ben echt wel ontzettend blij voor haar, en ik gun het haar heel erg. Maar ben op het moment zelf gewoon heel verdrietig om dat hele PCOS gedoe. Beetje dubbel dus. Gelukkig is ze ontzettend lief en begrijpt ze het ook wel helemaal.
Rammelen is soms echt wel irritant.
pi_58880014
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 17:31 schreef Poppejans het volgende:
Leonieke, maar dat zou heel goed kunnen hoor, wij gaan gewoon samen zwangeren straks
Zonder zeveren, het lijkt me héérlijk om samen met jou te zwangeren
  zaterdag 24 mei 2008 @ 23:27:44 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58888653
Syrena Wat een waslijst met wensen heb je nog!
Ik zou voor die dronken bui gaan hoor.
  zondag 25 mei 2008 @ 08:49:22 #28
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58892989
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 23:27 schreef Brighteyes het volgende:
Syrena Wat een waslijst met wensen heb je nog!
Ik zou voor die dronken bui gaan hoor.

Gisteren wezen uiteten met voor mijn 31ste verjaardag
Het onderwerp kinderen kwam natuurlijk ook weer ter sprake
ik was tenslotte jarig en dan mag ik kiezen waar we over praten
gaf te kennen dat hij het wel allemaal ziet zitten in zijn algemeen, maar concrete plannen maken vindt hij doodeng. Maar hij is het met me eens dat je redenen kan blijven noemen om het maar weer uit te stellen. Tenslotte weet je pas hoe het wordt als je ook daadwerkelijk zelf kinderen hebt...

wellicht is de vakantie in Frankrijk een goed moment?!?
pi_58893017
quote:
Op zondag 25 mei 2008 08:49 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Gisteren wezen uiteten met voor mijn 31ste verjaardag
Het onderwerp kinderen kwam natuurlijk ook weer ter sprake
ik was tenslotte jarig en dan mag ik kiezen waar we over praten
gaf te kennen dat hij het wel allemaal ziet zitten in zijn algemeen, maar concrete plannen maken vindt hij doodeng. Maar hij is het met me eens dat je redenen kan blijven noemen om het maar weer uit te stellen. Tenslotte weet je pas hoe het wordt als je ook daadwerkelijk zelf kinderen hebt...

wellicht is de vakantie in Frankrijk een goed moment?!?
Gefeliciteerd nog met je verjaardag!!
Mooie gelegenheid wel om het er weer eens over te hebben En dan is het mooi dat hij het ook nog eens met je eens was, dat is in ieder geval een stap in de goede richting
  zondag 25 mei 2008 @ 11:02:28 #30
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58893921
Proficiat met je verjaardag, Asyniur

En wauw! Heerlijk hé als ze zelf zeggen dat je wel redenen kunt blijven vinden, maar dat je het toch pas weet als de kinderen er effectief zijn?

Wanneer ga je zo ongeveer op vakantie?
  zondag 25 mei 2008 @ 12:13:24 #31
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_58895296
quote:
Op zondag 25 mei 2008 11:02 schreef leonieke het volgende:
Wanneer ga je zo ongeveer op vakantie?
augustus/september

Die bouw van jullie schiet al behoorlijk op, is het niet?

Ow en Poppejans: het is bijna juni!!!
pi_58895684
Poppejans, wat leuk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 25 mei 2008 @ 15:56:54 #33
61183 leonieke
Dan toch?
pi_58900073
quote:
Op zondag 25 mei 2008 12:13 schreef Asyniur het volgende:

[..]

augustus/september

Die bouw van jullie schiet al behoorlijk op, is het niet?

Ow en Poppejans: het is bijna juni!!!
Het dak ligt er bijna op, dus we kunnen bijna verhuizen
Nee, het gaat wel vlot idd
pi_58902816
Nog van harte gefeliciteerd Asyniur!!

Vicky, dankjewel! Ik hoop dat ik jouw plekkie in het ''wachten op..'' topic kan innemen, en dat jij gauw een topic verder kan opschuiven met heel goed nieuws!

Wauw Leonieke, het schiet nu al wel op met het huis, ook ik kijk regelmatig op je blog.
pi_58912907
Poppejans vind je het nog niet superspannend? Telkens als ik een post van jou tegenkom, zit ik al bijna te stuiteren
Nog een paar dagen en het is juni (wat er mij doet aan herinneren dat ik dringend op zoek moet achter een verjaardagsgeschenk voor mijn zus... iemand een idee? ) en dan is het (wat leek als het eindeloze) wachten eindelijk gedaan voor jullie.

Ik kijk er al naar uit om jouw verhaal te volgen in het tweede streepjestopic en hopelijk ook heel snel in Z&G

(en de bouw schiet idd op... vanavond misschien nog eens langsgaan om te zien of de elektricien heeft verder gewerkt, want met die stielmannen weet je ook nooit hoor)
pi_58913330
Leonieke wat een leuk mens lijk/ben jij toch! Echt een lieverd hoor!
Als er ooit een kindje hier komt(ja nu ben ik wel erg voorbarig) neem ik contact met je op om een kaart te sturen.

Ik zou als ik jou was even gaan kijken bij het huis ja, enne wat opmerkingen maken daar tegen de werklui wel fijn dat het dan nu eindelijk lijkt op te schieten, dat mag toch ook wel onderhand.

Ik VIND het ook helemaal geweldig, en superrrrblij, loop echt al dagen op wolken, erg he?!
Ik heb het idee dat het soms op mn voorhoofd af te lezen valt waar ik mee bezig ga haha ik kan het ook wel uitgillen EIN-DE-LIJK yesss
En ik ga inderdaad meeposten in wachten op.. , maar niet met data's erin v ongesteldheid hoor, maar ben wel zo enthousiast dat ik daar ook wel veel zal posten denk ik.

Maar ik wou proberen het hier ook weer niet 10x per dag te melden, beetje extra lullig in dit topic, en zeker omdat ik gewoon dondersgoed weet hoe moeilijk het soms is,al ben ik nooit echt jaloers geweest op meiden die hier goed nieuws kwamen melden.
  maandag 26 mei 2008 @ 09:49:52 #37
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58913416
Spannend Poppejans! Hopelijk hoef je niet te lang te wachten op dat tweede streepje

En misschien zijn we dan wel samen zwanger straks

Nu onze datum dichterbij komt rammel ik wat minder hard lijkt wel. Dat wil zeggen, ik heb er minder interesse in er zo mee bezig te zijn omdat me dat leuker lijkt als ik straks echt zwanger ben.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58913663
Tex! Dan heb ik even helemaal iets gemist geloof ik! Wat leuk zeg!
Ik wist helemaal niet dat jullie ook al wel een datum hadden om voor een tweede te gaan, dacht dat je nog erg met je werk en contract zat, hoe is dat gegaan dan, of kreeg je wel contract verlening?
  maandag 26 mei 2008 @ 10:11:43 #39
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58913800
Nou eigenlijk stond die datum al heel lang, tot m'n werkgedoe er dus tussen kwam.
Over een maand moeten ze laten weten hoe het zit met m'n volgende verlenging. Maar ik denk dat we er ongeacht wat gewoon voor gaan. Ik ben het wachten zat.

Maar die 'stomme' manager is binnen een paar weken weg en die andere manager was het duidelijk niet met haar eens. Dus met een beetje geluk...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58919665
quote:
Op maandag 26 mei 2008 10:11 schreef texelonia het volgende:
Nou eigenlijk stond die datum al heel lang, tot m'n werkgedoe er dus tussen kwam.
Over een maand moeten ze laten weten hoe het zit met m'n volgende verlenging. Maar ik denk dat we er ongeacht wat gewoon voor gaan. Ik ben het wachten zat.

Maar die 'stomme' manager is binnen een paar weken weg en die andere manager was het duidelijk niet met haar eens. Dus met een beetje geluk...
Oew, dus er zit toch nog een kansje in, ik hoop het enorm voor je! Zekerheid qua werk is wel heerlijk, al zou het voor mij persoonlijk op een gegeven moment ook niet de belangrijkste factor zijn als 1 van de 2 wel gewoon een baan heeft.
Superrrleuk dat ook jullie binnenkort ervoor gaan!! Ga je ook meeposten in ''wachten op''?
pi_58919938
Een keer is genoeg
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_58919944
Ik ga hier ook maar legaal mee rammelen nu.
Ik wilde er eerst toch nog niet aan maar na het weekend rammel ik (net als ) gewoon hardop. Helaas moeten we nog wachten tot eind van het jaar/ begin volgend jaar. Maar dat is het zo
Liefde
pi_58921073
Durf je dat nog aan, zo kort na je vorige relatie?
pi_58921115
Leuk MeNicole!! rammelen is leuk!! als het maar niet te lang duurt.

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest, was ook meteen de eerste keer dat ik uberhaupt bij mijn nieuwe huisarts kwam. Zij vond het allemaal niet zo zorgelijk en denk dat mijn cyclus gewoon zo ongeveer 7 weken duurt . Apart want mij leek het niet helemaal normaal maar goed, volgens haar hebben wel meer vrouwen dat.
Pas als er over een maand of 9 nog niks is gebeurd moet ik er weer voor terug komen en verder het advies om vaak te klussen
Nou ja dan maar afwachten en verder rammelen.... al moet ik zeggen dat het vooral heel erg rammelt als ik een baby langs zie komen Gelukkig kan ik er wel over praten met dus dat scheelt wel.
pi_58921641
quote:
Op maandag 26 mei 2008 15:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Leuk MeNicole!! rammelen is leuk!! als het maar niet te lang duurt.

Ik ben vandaag bij de huisarts geweest, was ook meteen de eerste keer dat ik uberhaupt bij mijn nieuwe huisarts kwam. Zij vond het allemaal niet zo zorgelijk en denk dat mijn cyclus gewoon zo ongeveer 7 weken duurt . Apart want mij leek het niet helemaal normaal maar goed, volgens haar hebben wel meer vrouwen dat.
Pas als er over een maand of 9 nog niks is gebeurd moet ik er weer voor terug komen en verder het advies om vaak te klussen
Nou ja dan maar afwachten en verder rammelen.... al moet ik zeggen dat het vooral heel erg rammelt als ik een baby langs zie komen Gelukkig kan ik er wel over praten met dus dat scheelt wel.
Ik heb ook zo'n lange cyclus zonder pil. Ik heb dat al aangekaart bij mijn HA en die vond het niet zo normaal en heeft gezegd dat ik, als we willen beginnen, dan langs mag komen.

Vandaar dat ik ook die HA aanhoudt, al woon ik er 10 km vanaf en het met andere dingen niet echt handig is
pi_58922366
menicole ik geloof dat ik niet eens wist van je nieuwe relatie. maar eh gefeliciteerd en leuk dat 't zo goed zit dat je al aan zwanger worden denkt!

tex ik hoop dat die nieuwe manager je beter gezind is.
pi_58922412
quote:
Op maandag 26 mei 2008 16:23 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n lange cyclus zonder pil. Ik heb dat al aangekaart bij mijn HA en die vond het niet zo normaal en heeft gezegd dat ik, als we willen beginnen, dan langs mag komen.

Vandaar dat ik ook die HA aanhoudt, al woon ik er 10 km vanaf en het met andere dingen niet echt handig is
hmm, leuk artsen met tegenstrijdige adviezen
Nou ja ik kijk het gewoon nog een paar maanden aan en anders ga ik gewoon weer terug.
pi_58924143
Irritant zeg Flower, ik wordt altijd zo chagarijnig van dat 'kijk het nog maar even aan' advies bij die huisartsen... Ik zou over een tijdje gewoon terug gaan, misschien als je vaste huisarts een dagje vrij heeft ofzo
pi_58924801
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:08 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

hmm, leuk artsen met tegenstrijdige adviezen
Nou ja ik kijk het gewoon nog een paar maanden aan en anders ga ik gewoon weer terug.
Het zal wel een combinatie van factoren zijn denk ik. Ik ben "al" 31, ik weet niet hoe oud jij bent (vast nog een jong blommeke al vergis ik me hier wel vaker qua leeftijd en mijn huisarts is een vrouw die zelf vier kinderen heeft. Maar voor hetzelfde geld gaat ze ineens zeggen dat ik moet gaan temperaturen ofzo
pi_58925373
quote:
Op maandag 26 mei 2008 17:05 schreef bixister het volgende:
menicole ik geloof dat ik niet eens wist van je nieuwe relatie. maar eh gefeliciteerd en leuk dat 't zo goed zit dat je al aan zwanger worden denkt!
Je kunt ook niet alles weten
Maar tis ook niet zo dat ik nu meteen moet ofzo hoor. Het is ook nog niet eens zeker of het bij hem allemaal wel werkt zoals het moet aangezien hij alles niet helemaal goed heeft daaronder Maar ik ga er vanuit dat we in januari/februari gaan proberen en dat het niet meteen of wel helemaal niet lukt. We willen er graag "op tijd" bij zjn als het idd zo erg is als de dokters hebben gezegd.
Liefde
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')