in mijn tijd noemden we dat spiekbriefjes; het is zeker weer examentijd ?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 18:18 schreef Dayshine het volgende:
Ik las net het gesloten topic onderaan over de grafische rekenmachine en vond het wel handig om een kort stappenplan te geven voor hoe je tekst op je rekenmachine krijgt. Misschien weet iedereen het al en ben ik slechts onnodige info aan het geven, maar ja niet geschoten is altijd mis![]()
Benodigdheden:
-TI84 plus (of iig een TI die aan je computer gehangen kan worden en NoteFolio ondersteund)
-NoteFolio (applicatie voor op je GR)
-TI-connect software + het kabeltje om hem aan de computer te hangen
-Kladblok (hebben we allemaal wel)
Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe "openen met" en dan selecteer je "Ti connect application" (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs -> Notefolio -> open -> "naam van je document"
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de "search" functie, stel je typt in "monopolistische" dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.
PS: ik zie dat ik eigenlijk een omweg gebruik en dat je ook het programma "Note Folio Creator" kan gebruiken om word documenten om te zetten naar de bruikbare documenten, hoe dit werkt kan ik op dit moment nog niet zeggen, denk dat ik mijn methode maar blijf gebruiken
heb ik ook ja, gelukkig heb ik het hele jaar door er al formules in gezetquote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:12 schreef Karammel het volgende:
Opzich wel handig om achter de hand te houden. Jammer dat mijn kabeltje of computer niet meewerkt.
De computer geeft wel aan een TI-84+ gevonden te hebben, maar de verbinding tussen de computer en rekenmachine wil maar niet lukken. Ach, zonder moet het ook te doen zijn.
dat dus..quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Djarum het volgende:
vroegâh toen ze net gr-rekenmachines hadden heb ik nog urenlang handmatig hele formulelijsten zitten invoeren
nee en ongetwijfeld wel, het is bedroevend voor het niveau van scholieren op dit moment, zeker omdat dat onze toekomst moet zijn.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:28 schreef Eva4Evah het volgende:
Is dat wel toegestaan? Bedoel, gaan ze niet controleren ofzo?
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 19:52 schreef Dayshine het volgende:
het is zeker weer examentijd ja,
en tja het is meer als geheugensteuntje, het is niet veel werk om iets van internet te
plukken en het in je GR te zetten, kun je er tijdens het examen toch nog even naar kijken...
Voordat je commentaar gaat geven moet je er wel eerst in verdiepen. Het is gewoon toegestaan:quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.
kansloos, dat is het.
Het is gewoon toegestaan en jij bent gewoon jaloers dat het in jouw tijd niet kon. Dus stfu.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 14:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee en ongetwijfeld wel, het is bedroevend voor het niveau van scholieren op dit moment, zeker omdat dat onze toekomst moet zijn.
kansloos is 't wel, maar het mag gewoon..... Zie 't nut er ook niet echt van in ofzoquote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.
kansloos, dat is het.
Nee. Op examenblad.nl staat aangegeven bij welke vakken wel, bij de andere vakken mag je alleen een gewoon, niet grafisch rekenmachientje hebben.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:23 schreef Rnnz het volgende:
Even voor de duidelijkheid, je mag je grafische rekenmachine bij ELK vak gebruiken op het examen? Dus ik mag hem ook naast m'n GS examen hebben?
Grafische rekenmachine (oftewel geen spiekbriefjesquote:Op zaterdag 17 mei 2008 21:23 schreef Rnnz het volgende:
Even voor de duidelijkheid, je mag je grafische rekenmachine bij ELK vak gebruiken op het examen? Dus ik mag hem ook naast m'n GS examen hebben?
Ik ben er gister de hele dag mee bezig egweest en heb hem aan de praat gekregen.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:08 schreef Karammel het volgende:
Die usb kabel doet het niet bij mij... vreemd. Zal ik het morgen toch even op een andere computer moeten proberen. Deze computer heeft wel vaker moeite om verbinding te maken met andere apparaten ...
Bedankt voor de reactie in ieder geval. Denk dat het dan aan mijn computer ligt in plaats van aan het kabeltje.
Klinkt super ! Mijn computer geeft hetzelfde probleem inderdaad. Hij lijkt hem steeds even te herkennen, maar dan ineens toch maar niet. De computer doet trouwens hetzelfde met mijn Ipod. Misschien moet ik dat ding dan ook maar eens aan een andere computer hangen. Ondanks dat de computer van mijn ouders ontzettend traag is zal ik het zeker gaan proberen. Heb er goede hoop inquote:Op zondag 18 mei 2008 22:44 schreef Placenta het volgende:
[..]
Ik ben er gister de hele dag mee bezig egweest en heb hem aan de praat gekregen.
Op mijn eigen computer kreeg ik steeds het bericht dat hij niet werd herkent en dat het usb apparaat een storing veroorzaakte. Dit was een wolkje dat een seconde voorbij viel, dan weer 5 seconden weg was, en dan weer 1 seconde in beeld kwam.
Veel lopen klooien met drivers maar kreeg hem maar niet aan de praat.
Vervolgens op de computer van mijn ouders geprobeerd en daar accepteerde hij hem wel gewoon. Ti Connect geinstalleerd, drivers geinstalleerd en het loopt nu als een zonnetje
iPod werkt wel gewoon hier, maar veel suc6 dan en kijken of het op die andere wel werkt.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:53 schreef Karammel het volgende:
[..]
Klinkt super ! Mijn computer geeft hetzelfde probleem inderdaad. Hij lijkt hem steeds even te herkennen, maar dan ineens toch maar niet. De computer doet trouwens hetzelfde met mijn Ipod. Misschien moet ik dat ding dan ook maar eens aan een andere computer hangen. Ondanks dat de computer van mijn ouders ontzettend traag is zal ik het zeker gaan proberen. Heb er goede hoop in. Dankjewel
Als ze het niet gewild hadden dat je zo je examens maakt, dan hadden ze niet in het regelement moeten zetten dan het toegestaan is programms's in je GR te zetten en dat deze niet gewist mag worden voor aanvang.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
kansloos, dat is het.
lees je wel goed mijn tutorial?quote:Op dinsdag 20 mei 2008 11:23 schreef nicoo het volgende:
Ik heb nu een tekst in mn rekenmachine gezet, maar waar kan ik hem dan vinden, hij staat niet tussen apps
Kan je die samenvattingen niet hier op zetten?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 09:50 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik heb van elk hoofdstuk van economie een samenvatting erin staan
Inderdaad, Vista hier krijg em maar niet werkend, deed em op andere pc, XP, hoppa in 1x.quote:Op woensdag 21 mei 2008 22:46 schreef Omniej het volgende:
Ik had grote problemen met 't aansluiten van mijn GR (Ti-84+) op m'n PC... Met Windows Vista lijkt het sowieso niet compatible te zijn, Ti Connect installeren ging al nauwelijks maar de GR werd ook totaal niet herkend.
Na nog een aantal andere PC's hier thuis geprobeerd te hebben, lukte het uiteindelijk op de alleroudste PC die ik hier nog heb staan.'t Lijkt er dus op dat hoe ouder de PC, hoe meer compatible hij is met de GR.
Dat sowieso inderdaad, maar dus wel op een XP-systeem en niet op Vista.quote:Op donderdag 22 mei 2008 00:19 schreef luckass het volgende:
Nadat je TI hebt geinstalleerd moet je de Windows wizard gewoon nog ff laten zoeken naar drivers, dan pakt ie de USB poort ipv de COM.
Ik vind niet dat jij kansloos bent, maar ik vind dat de overheid hopeloos faalt.quote:Op donderdag 22 mei 2008 10:25 schreef Wes_FR het volgende:
Ik heb er echt belachelijk veel instaan. Vind het vrij kansloos van mezelf, maarja who cares.
Ja je mag twee GR's meenemen. Een vriend en ik hebben het bij natuurkunde uit geprobeerd en tis makkelijk; 1 GR als boek de ander als rekenapparaatquote:Op donderdag 22 mei 2008 01:03 schreef Rikketik het volgende:
Mag je eigenlijk twee grafische rekenmachines bij je hebben? Standaard gebruik ik de TI, maar ik heb nog een casio waar nog wat programma's uit een ver verleden op staan, die wellicht nog van pas kunnen komen op het examen.
quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:06 schreef Timooon het volgende:
Dit topic en de TS worden genoemd in de Spits van vandaag
Iemand een scan?quote:Op donderdag 22 mei 2008 14:06 schreef Timooon het volgende:
Dit topic en de TS worden genoemd in de Spits van vandaag
Solver? Verklaar je naderquote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef -Tim- het volgende:
Is er trouwens ook een uitgebreidere versie van 'Solver' voor de GR?Dus met alle tussenstappen etc... Of is dat echt te ziek veel werk voor zo'n apparaatje
Voor de ABC formule bestaat iets dergelijks wel namelijk
Ik zou zo snel niet weten of er een dergelijk programmaatje bestaat, maar misschien dat je iets hebt aan deze site: http://www.ticalc.org/pub/83/basic/math/quote:Op dinsdag 27 mei 2008 22:20 schreef -Tim- het volgende:
Is er trouwens ook een uitgebreidere versie van 'Solver' voor de GR?Dus met alle tussenstappen etc... Of is dat echt te ziek veel werk voor zo'n apparaatje
Voor de ABC formule bestaat iets dergelijks wel namelijk
En dt lees ik nu ik net op school zitquote:Advanced solver
This program can solve ANY equatation and not just the ones equal to 0. It has variable detection, so you can use variables A => Z. After calculation, it puts the result into a fraction if possible.
HAHAHAHAHAquote:
quote:Op donderdag 20 mei 2010 11:18 schreef Dayshine het volgende:
Haha leuk om te zien dat een topic dat ik heb gemaakt tijdens mijn examens weer terug naar boven komt.
Hoop dat het veel examenleerlingen van nu zal helpen.
Ik heb gewoon zo'n VGA > jackplug kabeltje besteld via linkkabel.nl , werkt perfect samen met TI - connect (en ja, ik heb ook gewoon een ouwe TI-83+).quote:Op vrijdag 16 mei 2008 20:18 schreef Placenta het volgende:
Ik heb zo'n ouderwetse, daar moet je alles handmatig inzetten, toch maar even bij iemand zo'n nieuwerwets ding regelen
gelukkig zul je met deze praktijken op de uni (en waarschijnlijk ook zelfs hbo) gigantisch door de mand vallen en het dus niet halen.quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:26 schreef ThePianoMan het volgende:
Ik heb er altijd 2 mee omdt het geheugen van die eerste helemaal vol zit.
Komop mensen de tijd tikt...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:21 schreef Neo-Mullen het volgende:
Bij APPs kan ik 'notefolio' niet vinden. Als ik probeer om de applicatie voor de GR in te stellen zegt ie: Er is voor deze bewerking geen opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties van het configuratiescherm.
Wat moet ik doen?
TI CONNECT -> OPENINGSSCHERM -> OPEN HET EERSTE DING(HEET EXPLORE DEVICE OFZO) -> SLEEP NOTEFOLIO CREATER.xxx NAAR HET GEOPENDE VENSTERquote:
drukken op die opening in het midden van je achterwangen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
Thanks 't werkt
Waar vind ik de search functie?
En nu serieusquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
drukken op die opening in het midden van je achterwangen.
Komt uit Almeloquote:Op zondag 25 mei 2008 13:52 schreef Nam_Soldier het volgende:
"Zakjapanner"...
Texas Instruments klinkt niet echt Japans, wel?
Ik denk dat je sowieso niet veel hebt aan een begrippenlijst bij inzicht vragen (wat het examen voornamelijk is).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:31 schreef dmk het volgende:
Heeft iemand een idéé hoe groot een notefolio bestand mag zijn ? Ik probeer namelijk een complete begrippenlijstin mijn ti84 te zetten maar hij zegt dat het bestand het maximum overschrijdt .
JE HEBT TOCH WOORDEBOEKquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat je sowieso niet veel hebt aan een begrippenlijst bij inzicht vragen (wat het examen voornamelijk is).
En je hebt toch een woordenboek...
't Is voor mij al weer een tijdje geleden, maar ik weet nog wel dat ik de bestandjes destijds gewoon in stukken heb gehakt. Is met zo'n begrippenlijst ook makkelijk te doen natuurlijk, aangezien je 't dan gewoon op alfabet kunt splitsen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:31 schreef dmk het volgende:
Heeft iemand een idéé hoe groot een notefolio bestand mag zijn ? Ik probeer namelijk een complete begrippenlijstin mijn ti84 te zetten maar hij zegt dat het bestand het maximum overschrijdt .
Zit niks anders op nachtje door te halen met leren , denk ik:Pquote:Op dinsdag 22 juni 2010 22:10 schreef Trusten het volgende:
Hallooooo
kan iemand mij ALSJEBLIEFT helpen??/
ik heb morgen eindexamen economie ( herexamen..) en ik probeer dus dat bestandje op mijn GR te zetten.. alles lukt, maar als ie dan getransferred is dan opent ie het en dan staat er helemaal niks :S
weet iemand wat ik moet doen??
quote:Op zondag 15 mei 2011 12:38 schreef Prulez het volgende:
Niet in review modus zetten; in de edit modus is er een "Find" optie onder Menu -> Edit -> Find.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |