abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:18:00 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58703392
quote:
AMSTERDAM - Topbestuurders van Nederlandse multinationals dreigen hun hoofdkantoor naar het buitenland te verplaatsen als de kritiek op hun salaris blijft aanhouden. Ze voelen zich gekrenkt en willen meer waardering voor hun inspanningen. Dat zeggen ze in het zaterdag te verschijnen boek Het grote graaien van Volkskrant-journalist Xander van Uffelen.

Topman Jeroen van der Veer van het olieconcern Shell, die afgelopen jaar 9,4 miljoen euro verdiende, zegt dat ‘we normale mensen zijn die ook normaal respect verdienen’. Bestuursvoorzitter Ad Scheepbouwer van het telecombedrijf KPN, die in het verleden onder vuur lag wegens zijn hoge optiewinsten, zegt dat alle aandacht voor een ‘select groepje bestuurders voelt als een beetje discriminatie’. Topman Michiel Boersma van energiebedrijf Essent noemt de reacties die enkele politici in 2005 over zijn inkomen maakten ‘ronduit beschamend’.

Talent trekt weg
Alle ophef over salarissen zal leiden tot het geruisloos verdwijnen van hoofdkantoren, menen de bestuurders. ‘Door alle ophef zullen bedrijven minder activiteiten in Nederland gaan ontwikkelen en zal het talent wegtrekken’, meent Scheepbouwer.

Van der Veer vindt dat de samenleving zich moet realiseren hoe groot Shell is. ‘Hier in Den Haag staat het hoofdkantoor van een van de grootste vijf bedrijven ter wereld. Niet onbescheiden bedoeld, maar qua winst en omzet is Shell bijvoorbeeld groter dan de optelsom van Unilever, Philips, Akzo Nobel en DSM bij elkaar. De keuze is aan de samenleving. Of je hebt een hoofdkantoor en neemt op de koop toe dat er een groot aantal mensen hier werkzaam is met hoge salarissen. Of niet. Ik merk dat er erg weinig begrip is voor de behoeften van een groot bedrijf. Dat vind ik ontstellend.’

Heel uitgesproken
De oud-bestuursvoorzitter van verzekeraar Aegon, Kees Storm, die tegenwoordig diverse commissariaten heeft, is heel uitgesproken over het vertrek van hoofdkantoren. ‘Als Aegon zijn hoofdkantoor met honderd man naar Baltimore verplaatst, zul je zien hoe snel Nederlandse journalisten het bedrijf vergeten. Vooruit, ze kijken nog twee jaar in het jaarverslag, maar daarna is het over en is er geen gezeur meer over salarissen. Bij Shell is de plaats van het hoofdkantoor heus nog niet uitgekristalliseerd. En zo zijn er meer. Hoofdkantoren, love them or lose them. Ze zeggen dat het niet gaat gebeuren: ik voorspel je dat het wel gaat gebeuren.’

Volgens sommige deskundigen zijn hoofdkantoren lastig te verplaatsen. Storm bestrijdt dat. ‘Ik heb het uitgezocht, je kunt overnight de directie van zes man verplaatsen naar een ander land en de rest van het bedrijf in Nederland laten.’

Fusies en overnames zijn een geschikt moment om hoofdkantoren te verplaatsen. Bij afgeketste fusiebesprekingen tussen ING en Crédit Suisse was besloten het hoofdkantoor te verplaatsen naar Brussel. Een belangrijke reden om Nederland te verlaten, aldus ingewijden, was het Nederlandse gedoe over salarissen.

http://www.volkskrant.nl/(...)plaatst_hoofdkantoor

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58703548
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.
huilies? ze hebben gewoon gelijk. en ga maar lekker weg dan? dat is een hoop geld dat aan de nederlandse economie onttrokken wordt.

die huilies die klagen over zulke salarissen zouden lekker weg moeten gaan
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:25:37 #3
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_58703587
We móeten ze juist houden, als deze bedrijven weg zullen gaan gaat de economie ook erop achteruit. Stoppen met die maatregelen van het kabinet
pi_58703599
quote:

[..]

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.

Wie zijn hier nou de huillies .
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_58703637
quote:

[..]

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.
je snapt er niets van he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_58703679
Je TT klopt niet, er wordt voorlopig nog helemaal niks verplaatst.

Verder mag het bedrijfsleven iemand betalen wat ze willen lijkt me, daar heeft niemand wat mee te maken. Ik moet echter wel zeggen dat ik het bij nuts bedrijven als Essent, die toch een eerste levensbehoefte leveren op een markt met beperkte concurentie, wel weer een beetje twijfelachtig vindt.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58703763
quote:

[..]

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.
Ja!

Dan kunnen arme stakkers als jij nog meer belasting betalen om het gat op te vangen.
Dan ben je nog armer en kan je nog meer schelden op mensen die meer verdienen.

Tof plan.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:47:16 #8
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_58704099
Het gezeik over salarissen moet ook ophouden. Als dat is wat de markt vraagt is dat wat er betaald dient te worden.
stupidity has become as common as common sense was before
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:54:42 #9
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58704281
quote:

[..]

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.
De topmannen hebben groot gelijk.
Ga maar lekker weg?? Enig idee hoeveel arbeidsplaatsen dat kost en wat voor gevolgen dit heeft voor de economie.

Maargoed, typische kortzichtige linkse afgunst, Zonder deze topmannen en hun bedrijven zou de verzorgingstaat waar links Nederland zo voorstander is niet te betalen zijn.

Links = Iedereen even arm
pi_58704289
Een voordeel wel, als hun oprotten, minder mensen die daar werken op dat punt.
Dus weer minder auto's in die ochtend en dus minder files
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:02:22 #11
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_58704450
Dat mensen bij Shell en Unilever veel verdienen is niet zo erg. Van mij mag er wel een belastingschijfje bij of een beperking in hun hypotheekrenteaftrek, maar niet teveel en ze moeten ook zeker het respect krijgen wat ze verdienen.

Ik heb het moeilijker met de salarissen van topmannen bij nutsbedrijven (hierboven al genoemd), ziekenhuizen, HBO-raden en -instellingen, universiteiten en allerlei zelfstandige bestuursorganen.
pi_58704560
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:02 schreef Pool het volgende:
Dat mensen bij Shell en Unilever veel verdienen is niet zo erg. Van mij mag er wel een belastingschijfje bij of een beperking in hun hypotheekrenteaftrek, maar niet teveel en ze moeten ook zeker het respect krijgen wat ze verdienen.

Ik heb het moeilijker met de salarissen van topmannen bij nutsbedrijven (hierboven al genoemd), ziekenhuizen, HBO-raden en -instellingen, universiteiten en allerlei zelfstandige bestuursorganen.
Idd de overheid en aan de overheid gebonden bedrijven moeten eest eens naar zichzelf kijken voor ze zich tegen ondernemingen aan gaan bemoeien waar ze in beginsel niks mee te maken hebben.

Alleen al bij d epublieke omroep werken meer dan 250 mensen die ruim boven de "Balkenende norm" verdienen.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:08:47 #13
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_58704574
quote:

Eens!!
pi_58704932
Alle topbestuurders op laten nokken uit Nederland .

Nederland gaat zo behoorlijk naar de klote .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_58704979
quote:

Helemaal mee eens
pi_58705324
Een beetje discriminatie"
Topbestuurders: stop kritiek op salaris

Topbestuurders van multinationals zijn boos vanwege de aanhoudende kritiek op hun salarissen.

Waardering

In de Volkskrant zegt de leiding van onder meer Shell, KPN en Essent dat ze meer waardering wil voor haar inspanningen.

Respect

Shell-topman Van der Veer, in 2007 goed voor 9,4 miljoen euro, zegt: "We zijn normale mensen die ook normaal respect verdienen." KPN-voorman Scheepbouwer zegt dat alle aandacht voor hun topinkomens 'voelt als een beetje discriminatie'.

Verdwijnen

De bestuurders vinden het logisch dat bij een hoofdkantoor van Nederlandse multinationals mensen werken met hoge salarissen. De ophef over de salarissen kan er toe leiden dat de hoofdkantoren uit Nederland verdwijnen.

Weinig begrip

"De keuze is aan de samenleving", aldus Van der Veer. "Ik merk dat er weinig begrip is voor de behoeften van een groot bedrijf. Dat vind ik ontstellend."

© RTLNieuws.nl

Zijn ze nou werkelijk zo doof en blind voor de kritiek van bijna idereen ?
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_58705431
Hey!

'We' hebben net Bea en co. zo'n 66 mille extra gegeven met z'n allen, hoezo geen waardering?

.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_58705643
Voor Scheepbouwer heb ik wel waardering hoor. Dus Ad, mocht je dit lezen, bij deze.
pi_58705687
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Voor Scheepbouwer heb ik wel waardering hoor. Dus Ad, mocht je dit lezen, bij deze.
Ook voor Groenink ?
pi_58705739
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:01 schreef qonmann het volgende:
Ook voor Groenink ?
Wat geeft hij gepresteerd dan?
pi_58705896
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat geeft hij gepresteerd dan?
26 miljoen opgestreken ...

En daar gaat het over
Het maakt niet uit wat een topbestuurder doet ..cachen doen ze (bijna) allemaal
Bijna onafhankelijk van hun presteren.
pi_58706037
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:09 schreef qonmann het volgende:
26 miljoen opgestreken ...
Je snapt mijn retorische vraag best wel.
quote:
En daar gaat het over
Het maakt niet uit wat een topbestuurder doet ..cachen doen ze (bijna) allemaal
Bijna onafhankelijk van hun presteren.
Geld verdienen is niet erg hoor. Dan moet het bedrijf die lieden niet aannemen tegen dergelijke beloningsvoorwaarden. Ik kijk gewoon naar wat Scheepbouwer heeft gedaan voor KPN en dat is heel veel, dus daarom kan ik dat wel waarderen. Dat er bedrijven zijn die hun topmannen belonen als zij slecht gepresteerd hebben vind ik overigens wel erg dom, zo werk je slecht gedrag in de hand.
pi_58706048
Dat gezeik over die topbestuurders. Destijds die beste man van Essent ook, wat een gezeik, maar helaas, zijn hoge beloning was door de aandeelhouders goedgekeurd. En wie waren dat? Oh ja, gemeenten en provinciën, ja, inderdaad, onze overheid, waarvan we het bestuur zo democratisch mogen kiezen. En nog leuker, in veel gevallen is dat bestuur behoorlijk links gekozen, en toch de goedkeuring. Iets om over na te denken. Of om te laten voor het is. Probeer je eens te verplaatsen in de verantwoordelijkheden van dat soort mensen. Kijk eens naar de bedrijven waar we het over hebben. Maar nee, zeiken, zeiken, zeiken.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:23:07 #24
pi_58706195
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:
TT = Kop van artikel
quote:
Verder mag het bedrijfsleven iemand betalen wat ze willen lijkt me, daar heeft niemand wat mee te maken. Ik moet echter wel zeggen dat ik het bij nuts bedrijven als Essent, die toch een eerste levensbehoefte leveren op een markt met beperkte concurentie, wel weer een beetje twijfelachtig vindt.
Daarnaast schijnen regeringen bedrjiven voordeeltjes te geven om ze in het land te krijgen/houden. Dan mag ik als belasting betaler toch eisen stellen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_58706235
Het is begonnen toen de inkomens van de topbestuurders openbaar moesten worden.
Daarvoor gold wat niet weet wat niet deert.

En sindsdien zijn de beloningen met sprongen omhoog gegaan, elk jaar weer.
En zoals gezegd, bijna onafhankelijk van hun prestaties.

En moest er toch iemand het veld ruimen ...dan was er altijd een gouden handdruk.

Geen wonder dat bijna iedereen het gehad heeft met de verklaringen van de topbestuurders waarom zij zoveel moeten verdienen.

Het cachen staat (bijna) altijd voorop en de code Tabaksblat wordt niet zelden gebroken.

Minder verdienen dan je golfmaatje ...stel je voor

[ Bericht 0% gewijzigd door qonmann op 16-05-2008 14:31:21 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:24:58 #26
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58706243
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

TT = Kop van artikel
[..]
Okay
quote:
Daarnaast schijnen regeringen bedrjiven voordeeltjes te geven om ze in het land te krijgen/houden. Dan mag ik als belasting betaler toch eisen stellen?
Nee, de regering heeft niks te zeggen over de salarissen van private ondernemingen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:29:14 #27
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_58706339
Lekker boeiend die salarissen. De meeste mensen zeiken er enkel over uit afgunst. Kijk, dat ze een dikke gouden handdruk krijgen na falen, snap ik ook niet. Maar als de pief verder goed presteert, wie interesseert dat dan? Als je zelf je best doet kom je daar misschien ook ooit, maar het is makkelijker om anderen daar op aan te vallen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:32:02 #28
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58706403
Kees Storm was vlgns. mij directeur van Aegon toen ze iedereen die Aandelenlease shit aansmeerden.
Bijna een oplichter dus. (Ook al zijn de slachtoffers vnl. slachtoffer van hun eigen hebzucht/kortzichtigheid).

Misschien vindt ie dat recht van spreken heeft; mij lijkt het iemand die al genoeg geprofiteerd heeft van de NL samenleving. Laat 'm maar z'n klep houden en opzouten naar Florida om daar van z'n geld genieten.

on-topic: Als bestuurders geld terug betalen als ze verliezen maken, mogen ze van mij ook geld extra krijgen als het goed gaat. Maar zo werkt het momenteel geloof ik niet.
Voor werknemertjes geldt hetzelfde; als ze mee willen delen in de winsten, dan ook in de verliezen; maar dat begrijpt vast niemand van het FNV-hoofdkantoor.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:42:20 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58706619
Dit illustreert weer wel goed hoe ONVOORSTELBAAR EGOCENTRISCH deze lieden zijn. Voelen zij zich gekrenkt vanwege het commentaar op hun beloning, verplaatsen ze het hele hoofdkwartier toch even!
Net alsof hun eigen welbehagen de enige factor is waarmee rekening gehouden dient te worden bij vestiging. Al die duizenden mensen die dan hun baan kwijtraken, jammer allemaal. Maar ik voel me nu heel erg gekrenkt hoor! Huilies zijn het.
Ze denken werkelijk dat zij deze bedrijven bezitten. Dat zijn echter nog altijd de aandeelhouders. Hun arrogantie begint werkelijk oneindig te worden.
The End Times are wild
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:59:53 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58706961
quote:

[..]

Wat een huilies

Ga maar lekker weg dan.
Die huillies hebben wel groot gelijk. Hoe zou jij het vinden als je een bedrijf opricht, grootmaakt, daarna dik verdiend en dan met de nek aangekeken wordt door die jaloerse linkse kliek in de regerering? Dan ben je ook niet blij.

Stelletje jaloers hippies in de politiek Dalijk vertrekt écht elke boerenlul die nog wil werken en enig talent heeft naar het buitenland en dan zijn we wel met zijn allen gewoon de lul.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:11:47 #31
pi_58707186
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Okay
[..]

Nee, de regering heeft niks te zeggen over de salarissen van private ondernemingen.
Maar ze "moet" wel voordelige omstandigheden scheppen voor die bedrijven. Dat is natuurlijk onzin.
pi_58708000
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:29 schreef DroogDok het volgende:

Verder mag het bedrijfsleven iemand betalen wat ze willen lijkt me, daar heeft niemand wat mee te maken.
Dan moeten ze ook niet zeuren als er mensen zijn die zich uitlaten over de hoogte van hun beloning. Hoge bomen vangen veel wind.

Ze hebben het maar slecht hier, die topbestuurders!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58708075
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ze "moet" wel voordelige omstandigheden scheppen voor die bedrijven. Dat is natuurlijk onzin.
Ze moeten niks.
Jij stelt prive toch ook eisen aan je woon genot? Zoals drinkwater, elektriciteit, openbaar vervoer, geen ratten in je huis, ziekenhuis, politie, brandweer, etc.

Hebben we dan nu ook iets over jou te zeggen als belastingbetaler? Je maakt er mooi wel gebruik van.

Als het je hier niet meer bevalt dan ga jij weg naar een land, gemeente, planeet waar het je beter bevalt en waar ze wel de juiste omstandigheden voor je kunnen scheppen of er in elk geval het dichste bij in de buurt komen. Dat is je recht en dus ook van die bedrijven.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:03:07 #34
126281 Toon_Tetten
En een milkshake banaan
pi_58708208
Voor dat geld kun je toch wel een beetje incasseren?
Die mensen hebben nooit genoeg, krijgen al zat geld, en dan hebben ze weer niet genoeg waardering...
Hier heb je een punt .
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:06:15 #35
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_58708281
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan moeten ze ook niet zeuren als er mensen zijn die zich uitlaten over de hoogte van hun beloning. Hoge bomen vangen veel wind.

Ze hebben het maar slecht hier, die topbestuurders!
Blijkbaar wel als ze overwegen hun hoofdkantoor te verplaatsen. Je kan het huilie gedrag noemen, maar de gevolgen voor bijvoorbeeld het BBP of internationale uitstraling van Nederland zullen er zeker zijn.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:12:29 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58708392
Lekker janken over de gemene grote bedrijven. En dan straks nog harder janken als dezelfde bedrijven naar het buitenland vertrekken. Maar dan kun je natuurlijk altijd nog Bos de schuld geven.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:12:40 #37
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_58708396
Ja maar wat mij gewoon een norm stoort aan die lui, ze blijven maar roepen dat alles maar duurder moet worden om dat ze geen winst kunnen maken.

kijk naar de belastingen , zieken zorg , verzekeringen enz enz ......
Maar wel lees je over all dat dat juist de bedrijven zijn die de top inkomens flink omhoog gooien.

Wel vreemd hoor iemand die voor 1000 Euro per maand moet rond komen betaald 117 euro aan de zorg per maand , maar iemand met een inkomen van 6 miljoen ook.
En hun maar klagen terwijl als ze het op hun functie fout doen dat ze vaak al weten dat ze een zeer grote gouden hand druk mee krijgen.
En dat de gewone werkende man dan alleen maar ontslag kan krijgen zonder extra's en vaak vele euro's er op achter uit gaan

Nee het wordt een tijd dat alles eens in % gedaan gaat worden , niets vaste bedragen , net zo als met een loon verhoging moet het met je vaste lasten ook zo zijn.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:15:15 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58708438
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:12 schreef RAVW het volgende:
Wel vreemd hoor iemand die voor 1000 Euro per maand moet rond komen betaald 117 euro aan de zorg per maand , maar iemand met een inkomen van 6 miljoen ook.
Je liegt. Iedereen betaalt naast de premie ook de inkomensafhankelijke bijdrage. Verder betaalt men ook nog loonbelasting, wat bij DGA's meestal in de hoogste schijf zit, vermogensbelasting, etc etc.
quote:
En dat de gewone werkende man dan alleen maar ontslag kan krijgen zonder extra's en vaak vele euro's er op achter uit gaan
Jouw "gewone werkende man" heeft alle rechten en mogelijkheden om ook directeur te worden. De meeste DGA's zijn feitelijk gewoon mensen, met dezelfde kleur en genetisch materiaal, die meestal zelfs lager begonnen en gaandeweg opgeklommen zijn.
quote:
Nee het wordt een tijd dat alles eens in % gedaan gaat worden , niets vaste bedragen , net zo als met een loon verhoging moet het met je vaste lasten ook zo zijn.
En zo is het dan ook.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_58709105
Sorry Jeroen van der Veer, in Nederland is de rijke man vogelvrij. Rijke mensen

Jaloezie, afgunst en zeiken,zeiken,zeiken&zeiken, daar zijn we de beste in.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_58709209
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Blijkbaar wel als ze overwegen hun hoofdkantoor te verplaatsen. Je kan het huilie gedrag noemen, maar de gevolgen voor bijvoorbeeld het BBP of internationale uitstraling van Nederland zullen er zeker zijn.
Het is ook huilie gedrag, als ze hier al niet tegen kunnen. Alsof ze constant door het slijk gehaald worden .

Grote ego's met lange tenen als je het mij vraagt. Dreigementen als deze doen het ook altijd heel goed bij het publiek trouwens . Het bevestigt maar weer eens dat deze "toppers" in hun eigen wereldje leven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_58709250
Dit soort topbestuurders krijgt buitenproportioneel hoge beloningen. Natuurlijk... ze hebben een belangrijke verantwoordelijkheid en ze nemen moeilijke beslissingen, maar de percentages waarmee hun - toch al hoge - salarissen jaarlijks stijgen, zijn niet op een redelijke manier uit te leggen. Als ze nou eens genoegen zouden nemen met een jaarlijkse loonstijging van pakweg 3 procent (iets wat in hun geval al veel meer zoden aan de dijk zet dan 3 procent voor de gewone man), dan was het nog tot daar aan toe, maar percentages met dubbele cijfers zijn meer regel dan uitzondering. Zoiets heet gewoon zakkenvullen.

Het is trouwens ook schrijnend om te zien dat geld, geld, geld en nog meer geld voor dit soort topbestuurders kennelijk het enige is waaraan ze waardering afmeten. Dat zegt veel over de ontwikkeling die dergelijke personen als mens hebben doorgemaakt.

Zie trouwens ook dit topic: Boze topman verplaatst hoofdkantoor

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2008 17:00:24 ]
pi_58709339
Even een copy-paste van mijn reactie uit een ander topic:"

Dit soort topbestuurders krijgt buitenproportioneel hoge beloningen. Natuurlijk... ze hebben een belangrijke verantwoordelijkheid en ze nemen moeilijke beslissingen, maar de percentages waarmee hun - toch al hoge - salarissen jaarlijks stijgen, zijn niet op een redelijke manier uit te leggen. Als ze nou eens genoegen zouden nemen met een jaarlijkse loonstijging van pakweg 3 procent (iets wat in hun geval al veel meer zoden aan de dijk zet dan 3 procent voor de gewone man), dan was het nog tot daar aan toe, maar percentages met dubbele cijfers zijn meer regel dan uitzondering. Zoiets heet gewoon zakkenvullen.

Het is trouwens ook schrijnend om te zien dat geld, geld, geld en nog meer geld voor dit soort topbestuurders kennelijk het enige is waaraan ze waardering afmeten. Dat zegt veel over de ontwikkeling die dergelijke personen als mens hebben doorgemaakt.

Aanvullend: Het is stuitend om te zien hoe verongelijkt die bestuurders reageren. En hoe persoonlijke rancune kennelijk een belangrijke beslissing als de vestigingsplaats van een hoofdkantoor kan beïnvloeden. Je zou toch denken dat aan zo'n beslissing heel andere argumenten ten grondslag zouden moeten liggen. Hoezo 'top'bestuurders?

En dan laat ik nog even buiten beschouwing dat de topbestuurders zich toch geen zak aantrekken van de kritiek op hun salarissen en ongestoord doorgaan met het jaarlijks verhogen van hun eigen beloning met 10 of 20 procent.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:08:03 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58709383
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:59 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Die huillies hebben wel groot gelijk. Hoe zou jij het vinden als je een bedrijf opricht, grootmaakt, daarna dik verdiend en dan met de nek aangekeken wordt door die jaloerse linkse kliek in de regerering? Dan ben je ook niet blij.

Stelletje jaloers hippies in de politiek Dalijk vertrekt écht elke boerenlul die nog wil werken en enig talent heeft naar het buitenland en dan zijn we wel met zijn allen gewoon de lul.

Die CEO's zijn niet degenen die deze bedrijven opgericht hebben of groot gemaakt hoor! Meestal hebben ze de topfunctie in een bepaald bedrijf voor een aantal jaren. Dat is alles.
The End Times are wild
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:09:57 #44
pi_58709418
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 15:55 schreef Godlike02 het volgende:

[..]

Ze moeten niks.
Dat moet de regering dus stoppen met het bedrijven naar de zin te maken ten koste van de belatingbetaler.
quote:
Jij stelt prive toch ook eisen aan je woon genot? Zoals drinkwater, elektriciteit, openbaar vervoer, geen ratten in je huis, ziekenhuis, politie, brandweer, etc.
Maar ik betaal er zelf voor.
quote:
Hebben we dan nu ook iets over jou te zeggen als belastingbetaler? Je maakt er mooi wel gebruik van.
Maar ik betaal er zelf voor.
quote:

Als het je hier niet meer bevalt dan ga jij weg naar een land, gemeente, planeet waar het je beter bevalt en waar ze wel de juiste omstandigheden voor je kunnen scheppen of er in elk geval het dichste bij in de buurt komen. Dat is je recht en dus ook van die bedrijven.
Die bedrijven worden gelokt met voordeeltjes. Ze betalen dus niet voor hun luxe. Ze profiteren van mijn belastinggeld, en willen daar een steeds hoger salaris bovenop.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:11:54 #45
pi_58709455
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De topmannen hebben groot gelijk.
Ga maar lekker weg?? Enig idee hoeveel arbeidsplaatsen dat kost en wat voor gevolgen dit heeft voor de economie.

Maargoed, typische kortzichtige linkse afgunst, Zonder deze topmannen en hun bedrijven zou de verzorgingstaat waar links Nederland zo voorstander is niet te betalen zijn.

Links = Iedereen even arm
Als alleen de overbetaalde top weg gaat blijft het bedrijf (en dus de arbeidsplaatsen) gewoon hier. Niets aan de hand dus.
pi_58709494
Nederland gaat helemaal failliet.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_58709551
We zijn een belastingparadijs voor hoofdkantoren, als er één groep is die er het afgelopen decennium op vooruit is gegaan dan zijn het wel de topbestuurders en nóg moeten ze janken, dreigen en stampvoeten. Way to go om serieus genomen te worden
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:19:20 #48
181657 LordNemephis
computer says no
pi_58709597
Met veel verdienen is niks mis maar als het butenproportioneel wordt mag dat best worden aangepakt.
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_58709645
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is ook huilie gedrag, als ze hier al niet tegen kunnen. Alsof ze constant door het slijk gehaald worden .

Grote ego's met lange tenen als je het mij vraagt. Dreigementen als deze doen het ook altijd heel goed bij het publiek trouwens . Het bevestigt maar weer eens dat deze "toppers" in hun eigen wereldje leven.
idd stelletje jankers wat denken ze met deze actie te bereiken sympathie of zo
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 17:28:02 #50
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_58709746
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 17:19 schreef LordNemephis het volgende:
Met veel verdienen is niks mis maar als het butenproportioneel wordt mag dat best worden aangepakt.
Die salarissen zijn simpelweg marktconform.
Dat wij het binnen onze maatstaven van Hollandse kneuterigheid een hoop geld vinden... tsja.

Als je topman bent van Shell en je verdient 10milj. per jaar vind ik dat niet gek. Het is idioot veel geld, ja. Maar buitenproportioneel? Nee.

Ik geef ze trouwens groot gelijk. Meneer Philips heeft dit jaren geleden al voorspeld trouwens, dat op den duur grote Nederlandse bedrijven zouden vertrekken vanwege het oerwoud aan regeltjes en de kneuterigheid van volk en overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')