abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 11:56:06 #1
178990 Burghardt
Gent-Wevelgem
pi_58702915
http://www.telegraaf.nl/b(...)rijgt_een_NUL__.html

Islamschool krijgt een NUL
rotterdam - De Rotterdamse islamitische school Ibn Ghaldoun is afgegleden tot het laagste kwaliteitsniveau dat ons land kent.
quote:
In een nieuwe beoordeling door de Inspectie van het Onderwijs komt de school nog slechter uit de bus dan in alle voorgaande rapporten. Daarin werd de school al beticht van fraude en het organiseren van bedevaartsreizen naar Mekka op kosten van de overheid.

In het nieuwste rapport, dat vandaag verschijnt, is de middelbare school gezakt naar de laagste gradatie van ’zeer zwakke school’. De inspectie gaat de Ibn Ghaldoun onder intensief toezicht stellen. De school moet binnen een week een verbeterplan indienen.

Volgens de inspectie is de situatie op de school, ondanks eerdere kritische rapporten, alleen maar verslechterd. Er staan onbevoegde docenten voor de klas en daarnaast is de kwaliteit van de examens en van de leerlingenzorg ver onder de maat.

Absurd

De Rotterdamse onderwijswethouder Leonard Geluk (CDA) spreekt van een absurde situatie en wil dat aanhoudend slecht presterende scholen gesloten kunnen worden.

„Ik vind het onacceptabel dat kinderen onderwijs krijgen op zeer zwakke scholen. Het kabinet moet dergelijke scholen per direct kunnen sluiten, maar daarvoor is een verruiming van de wet nodig.”

Hoewel de druk van alle kanten op de school wordt gelegd, vreest voorzitter Belgacem Naas de toekomst niet: „Als ze de school sluiten, start ik gewoon een privéschool.”

Het nieuwste rapport slaat volgens Naas nergens op: „De opbrengsten van het vmbo zijn gewoon voldoende. We erkennen wel dat de leerlingenzorg moet verbeteren: meer individuele aandacht en begeleiding zijn nodig.”

Reizen

Eind vorig jaar kwam Ibn Ghaldoun voor het eerst in opspraak.

De inspectie constateerde toen dat de school voor ruim 200.000 euro aan overheidsgeld bedevaartsreizen naar Mekka had georganiseerd. Ook waren er touringcars van gekocht. Het rijk vorderde 1,2 miljoen euro terug van de school, maar het schoolbestuur vertikte het om het geld terug te betalen. Het heeft beroep aangetekend. Die procedure loopt nog.
Die snoepreisjes zijn al lang geen incident meer te noemen, dat is wat mij betreft ook niet het belangrijkste punt. De fraude en eerdere kritische rapporten hebben blijkbaar tot niets geleid. En uit het bericht maak ik ook op dat de ouders van de leerlingen alles wel prima vonden.

Rest toch de vraag: hoe lang kan zo'n school maar door blijven gaan voor een leerinstelling?

[ Bericht 0% gewijzigd door Burghardt op 16-05-2008 12:08:48 ]
Yeasayer - Wait for the Summer
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:07:00 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58703124
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 11:56 schreef Burghardt het volgende:
Rest toch de vraag: hoe lang kan zo'n school maar door blijven gaan voor een leerinstelling?
Tot de confessionele partijen - en daarmee artikel 23 - het veld hebben geruimd en kinderen niet langer op overheidskosten vergiftigd kunnen worden met het geloof

Voorlopig keep dreaming..
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:15:53 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58703341
Het is de schuld van de ouders.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:22:12 #4
3542 Gia
User under construction
pi_58703495
Het bijzonder onderwijs mag wmb helemaal weg. Op grond van welke overtuiging dan ook. Dus ook weg met Iederwijs, weg met montesorry, weg met jenaplan, weg met christelijke/islamitische/joodse of wat voor religieuze schooltjes ook.

Eén soort onderwijs voor alle 'gezonde' kinderen in Nederland. Waar wel les gegeven mag worden over verschillende godsdiensten, maar geen godsdienstonderwijs op zich. Ook uitingen van bepaalde religieuze of andere ideologische grondslagen mogen er geen plaats hebben.
Gelijkheid voor alle kinderen.
pi_58703509
Ik word zo moe van bijzonder onderwijs. We willen toch één samenleving zijn, één maatschappij? Nou, vertel mij dan maar waarom we kinderen allemaal een andere basis meegeven zodat we van jongsafaan verdeeld zijn.

Integratie is dweilen met de kraan open als we 'toelaten' dat deze mensen nooit iets te maken hoeven te hebben met de Nederlandse maatschappij op het aanvragen van subsidie en wat heb je niet na.
pi_58703532

[ Bericht 100% gewijzigd door Hamilcar op 16-05-2008 12:24:08 ]
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:24:05 #7
3542 Gia
User under construction
pi_58703541
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 12:22 schreef Hamilcar het volgende:
Ik word zo moe van speciaal onderwijs. We willen toch één samenleving zijn, één maatschappij? Nou, vertel mij dan maar waarom we kinderen allemaal een andere basis meegeven zodat we van jongsafaan verdeeld zijn.

Integratie is dweilen met de kraan open als we 'toelaten' dat deze mensen nooit iets te maken hoeven te hebben met de Nederlandse maatschappij op het aanvragen van subsidie en wat heb je niet na.
Speciaal onderwijs moet blijven bestaan, hoor.
Het bijzondere onderwijs moet verdwijnen.

Is niet hetzelfde.
pi_58703573
Het is verdomde vroeg en grieperige ik is nog niet helemaal helder. Ik probeerde het net te wijzigen en plaatste ipv een gewijzigd bericht een quote. My bad

en ik ben het met je eens, het bijzondere onderwijs moet verdwijnen.
pi_58703815
Nouja sluiten dan maar
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_58704004
Sluiten die school. Prima als ze vanalles over de islam willen leren, maar er zijn belangrijker dingen op school die voor moeten gaan.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:44:28 #11
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_58704025
Is dat nog nieuws, dan?
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 12:59:28 #12
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_58704382
Cruise control for cool!
pi_58704497
Als momenteel een school slecht presteert, hoeft men alleen maar verbeteringen te beloven?
En wordt er geen deurwaarder op afgestuurd voor het bedrag waarvoor gefraudeerd was, zoals wel gebeurt bij personen?
Het mooi kotsende meisje.
pi_58704989
quote:
Ik word zo moe van bijzonder onderwijs. We willen toch één samenleving zijn, één maatschappij? Nou, vertel mij dan maar waarom we kinderen allemaal een andere basis meegeven zodat we van jongsafaan verdeeld zijn.

Allemaal hetzelfde, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg?

Al moet deze school gewoon dicht natuurlijk, een vieze restaurant wordt ook gesloten.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:33:00 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58705072
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 13:28 schreef Xith het volgende:

[..]

Allemaal hetzelfde, doe maar normaal dan doe je al gek genoeg?
Alle kinderen het beste onderwijs dat mogelijk is ja. Wat een schrikbeeld!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 16 mei 2008 @ 13:45:51 #16
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58705364
Wat natuurlijk niet hetzelfde is als : We willen toch één samenleving zijn, één maatschappij?
pi_58705432
Het is van het grootste belang dat dergelijke scholen onmiddellijk gesloten kunnen worden en dat verantwoordelijke schoolbestuurders die geld op deze manier verkwanselen, de wacht wordt aangezegd. Stel ze maar persoonlijk aansprakelijk en start maar civiele procedures tegen dit soort idioten.
pi_58705469
quote:
Omdat er een religieuze school slecht scoort trek je het gehele bijzondere onderwijs in twijfel? Beetje generaliserend. Waarom zouden we één samenleving, één maatschappij moeten zijn? Dat klinkt nogal eng als je het mij vraagt en onwenselijk.
quote:
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Zo'n religieuze school werkt de integratie niet in de hand zeker niet als de kwaliteit van het onderwijs verder beneden peil is. Sluiten die school.
  Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 14:27:58 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58706318
quote:
mwah die andere basis krijgen ze van thuis af toch wel mee of er nu op school eerst een uur uit de bijbel of de koran wordt gelezen veranderd daar weinig aan ... dan moeten ze maar een uur langer op school blijven
in principe werkt het gewoon beter voor gelovigen om op een gelovige school te zitten omdat er dan rekening met vanalles en nog wat gehouden wordt ... de heel erg streng gereformeerden mogen bv geen tv kijken omdat dat afgoden aanbidden is ofzo, die moeten dan de klas uit als er een tv aan te pas komt en dan missen ze die les.

gewoon die school dichttimmeren als het beneden de maat is en evt afbranden maar verbieden vind ik niet zo nodig

de regering moet is wat regels gaan naleven ipv heel hard foei roepen en iedere keer weer verbaasd doen als niemand zich er wat van aantrekt
quote:
nu ja nooit ... ik neem aan dat ze meer dingen doen dan thuiszitten en naar school/moskee gaan

bovendien is niet elke gelovige een allochtoon dus dat is een beetje een flauw argument tegen bijzondere scholen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:42:13 #21
132379 Stew
Heldenzeit
pi_58706615
quote:
Zoals in "Ein Volk, Ein Reich, ein Führer"?
(Oeps, nazi-vergelijking..)

Ik ben blij dat in een democratie mensen, ook ouders, hun eigen keuze mogen maken.
Hat irgendwer gesagt es wäre Zeit für Helden?
pi_58706642
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:42 schreef Stew het volgende:

Ik ben blij dat in een democratie mensen, ook ouders, hun eigen keuze mogen maken.
En fuck de kinderen. Die bekijken het maar en zadelen we op met 6 jaar geloofs-indoctrinatie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 14:56:05 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_58706886
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

En fuck de kinderen. Die bekijken het maar en zadelen we op met 6 jaar geloofs-indoctrinatie.
mjah ... maar wat kan jouw dat nou eigenlijk schelen?

zolang ze gewoon op een normaal niveau les krigjen naast die 'indoctrinatie' is het jouw/ons probleem helemaal niet. In dit geval is het ver beneden peil dus dan wordt het een zaak van de overheid om daar verbetering in te brengen of die school te sluiten.

verbetering is er duidelijk nog niet gekomen dus moet het dicht en kunnen (moeten) die kinderen naar een betere school
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 15:06:43 #24
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_58707090
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je wordt als kind altijd in meer of mindere mate opgevoed in de geest van de levensovertuiging van de ouders. Daar kan een religie in centraal staan, maar ook een sterke politieke voorkeur of een bepaalde levensfilosofie. Daar is niets mis mee, zolang het kind ruimte genoeg heeft voor eigen ontwikkeling.

De school is slechts een verlengstuk daarvan. Het afschaffen van onderwijs op verschillende grondslagen is het kind met het badwater weggooien, bovendien helpt het het kind zeker niet om aan de huiselijke beperkingen te ontsnappen. De inspectie zou simpelweg beter toezicht moeten houden en strenger moeten optreden, op basis van duidelijke regels en met voldoende daadkracht, zodat scholen waar de boel zo duidelijk verneukt wordt meteen onder extern toezicht worden geplaatst/de stekker eruit gaat.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_58707293
Ik woon toevallig naast een islamitische basisschool en er zitten zero 'witte Nederlandse' kinderen op. De ouders van de kinderen brengen hun kroost van heinde en verre met de wagen naar school. Ik durf te stellen dat dit funest is voor de integratie en de samenleving. Noem het generaliseren maar met laffe uitspraken en laf beleid los je niks op.

Dan nog wat. Mensen die bang zijn voor één maatschappij - de scholen zijn bedoeld om kinderen klaar te stomen voor hun toekomstige carrière. Je wilt ze dus allemaal dezelfde basis normen en waarden meegeven. Kinderen op bijv. islamitische scholen krijgen geheel andere normen en waarden mee met als gevolg, je raadt het al, frictie in de maatschappij. Sla de geschiedenisboeken er eens op na, het bijzonder onderwijs is toentertijd een concessie geweest van de overheid aan de religieuze partijen en na dik 100 en nog wat jaar hebben we die concessie nog steeds niet weggepoetst. Sterker nog, als het aan dit kabinet ligt worden er nog meer religieuze zaken doorgedrukt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')