Bedankt Disana...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:09 schreef BarryK het volgende:
[..]
Het maakt niet uit hoeveel smsjes er totaal binnen komen, het is abstract, niet absoluut.
Totaal is honderd procent,
No offence maar er is geen verschil tussen eerste en tweede optie.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:09 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Jullie verschil zit erin dat jij gewoon de huidige punten laat staan (lijkt mij het meest logische) en dat hij ervan uitgaat dat eerst alles door 0,7 wordt gedeeld om opnieuw op 100 procent uit te komen.
Dan heb je ook nog py die van mening is dat iedereen 7,5 erbij krijgt (de punten van Claire worden eerlijk over alle 4 verdeeld), in dat geval zou er voor de totaalstand niets veranderen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze voor de tweede optie kiezen, want dan is het voor niemand meer te volgen.
quote:
Uit onderste zin uit afbeelding volgt dat:
Totale percentage stemmen final popo = 100%
Huub moet x procent behalen om te winnen
Dan mag Brr max x/1.3
Amanda x/2.3
Jaap x/2.4
dit is een lineaire vergelijking met als oplossing dat Huub minimaal 38.16 procent moet behalen in de popo
*zal het morgen nog wel even narekenen*
Oh 38.16 procent is natuurlijk het absolute minimum waarbij de andere percentages perfect verdeeld moeten zijn zoals de verdeelsleutel (dus /1.3 = brr ... /2.3 Amanda ... /2.4 = Jaap )
Ja en dan klopt er nog geen moer van.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, dit klopt nog niet. Ik heb expres jouw lijstje geëdit (zie boven). Leg ze eens naast elkaar.
Echt? Het ging ook allemaal zo snel. Toch wisten sommigen ook nog aardig wat OP uit de streamloze COSsen te slepen hoorquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:17 schreef BarryK het volgende:
Thanks Disana!
Eerste echte OP na de ruim twee dagen durende SL volgt?
In de uitzending is daar niets over gezegd. Er is helemaal niet gezegd op welke manier deze punten gaan meetellen in de finale. Ik denk dat massa's kijkers er niets van snappen (ik ook niet).quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:18 schreef Py het volgende:
Vinden jullie het erg als ik niet meereken?![]()
En ik dacht begrepen te hebben dat Claire's punten werden verdeeld, maar in feite doet dat er niet echt toehet gaat om de onderlinge verhouding
Nee hoor, drankje erbijquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:18 schreef Py het volgende:
En ik dacht begrepen te hebben dat Claire's punten werden verdeeld, maar in feite doet dat er niet echt toehet gaat om de onderlinge verhouding
Volgens mij doet het er wel toe. De onderlinge verhoudingen veranderen namelijk....quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:18 schreef Py het volgende:
Nou ja, dan geef ik het opquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:19 schreef akveor het volgende:
Thanks Disana.
[..]
Ja en dan klopt er nog geen moer van.
Iedereen heeft een eigen lijstje?![]()
Ik zat al terug te graven. Het kan ook gewoon in een gesprekje van de bewoners geweest zijn, toen ze gehoord hebben hoe de halve finale en finale gingen verlopen. Anywees,quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:21 schreef Disana het volgende:
[..]
In de uitzending is daar niets over gezegd. Er is helemaal niet gezegd op welke manier deze punten gaan meetellen in de finale. Ik denk dat massa's kijkers er niets van snappen (ik ook niet).
Oh hee, betekent dit dat jij het snapt? Elke uitleg is welkom, hoe simplistischer hoe beterquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:24 schreef Py het volgende:
[..]
Ik zat al terug te graven. Het kan ook gewoon in een gesprekje van de bewoners geweest zijn, toen ze gehoord hebben hoe de halve finale en finale gingen verlopen. Anywees,
Huub moet 14% meer stemmen halen als Jaap
Brian moet 11% meer stemmen halen als Jaap
Ja maar ho stop wacht even. ALS ze de punten van Claire gaan verdelen naar verhouding van hun eigen behaalde percentage...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:22 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Volgens mij doet het er wel toe. De onderlinge verhoudingen veranderen namelijk....
Huub 10
Claire 30
Dat is factor 3
Huub wordt 17
Claire wordt 37
Factor 3 voor Huub geeft dan opeens 51
Als ik mijn lijstje met BarryK vergelijk en invul heb ik weer iets anders. Klopt die dan wel?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou ja, dan geef ik het opIk had een lijstje op papier gemaakt tijdens de uitzending, maar ik dacht, als ik jouw lijstje verbeter, dan gaat het je wel dagen: de ene keer heb je iets opgeteld in de horizontale rij, de andere keer juist weer in de vertikale. Maar ik snap het wel hoor, dat je erin kunt 'verzuipen'
Dit kan je sowieso nooit stellen in alle gevallen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:24 schreef Py het volgende:
[..]
Ik zat al terug te graven. Het kan ook gewoon in een gesprekje van de bewoners geweest zijn, toen ze gehoord hebben hoe de halve finale en finale gingen verlopen. Anywees,
Huub moet 14% meer stemmen halen als Jaap
Brian moet 11% meer stemmen halen als Jaap
Nou, als Jaap nu 24% heeft, Brian 13% en Huub 10% .. dan is het verschil 11 en 14quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh hee, betekent dit dat jij het snapt? Elke uitleg is welkom, hoe simplistischer hoe beter
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:26 schreef Py het volgende:
[..]
Ja maar ho stop wacht even. ALS ze de punten van Claire gaan verdelen naar verhouding van hun eigen behaalde percentage...
Ja daaag..... daar geloof ik niets van. Gewoon 30 gedeeld door 4.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:26 schreef Py het volgende:
[..]
Ja maar ho stop wacht even. ALS ze de punten van Claire gaan verdelen naar verhouding van hun eigen behaalde percentage...
Er is wel degelijk een verschil tussen beide opties. Ik ga even uit van de getallen waarmee NMNS kwam, lichtelijk aangepast zodat Huub wint, omdat dat degene is die nu het minste punten heeft.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:15 schreef BarryK het volgende:
No offence maar er is geen verschil tussen eerste en tweede optie.
Ik reken namelijk met factoren van het aantal punten war de andere spelers meer hebben gekregen dan Huub.
Optie 2:quote:Huidige tussenstand:
1. Jaap 24
2. Amanda 23
3. Brian 13
4. Huub 10
Uitslag sms/telefoon/krant:
1. Huub 34
2. Amanda 19
3. Jaap 18
4. Brian 29
Eindstand:
1. Huub 44 (34 + 10)
2. Jaap 42
Amanda 42
Brian 42
quote:Huidige tussenstand: (afgerond op hele percentages)
1. Jaap 34
2. Amanda 33
3. Brian 19
4. Huub 14
Uitslag sms/telefoon/krant:
1. Huub 34
2. Amanda 19
3. Jaap 18
4. Brian 29
Eindstand:
1. Jaap 52 (34 + 18)
Amanda 52