Ik geef het op. Ik wacht wel tot iemand een volledig lijstje heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Een korte vergelijking met mijn handgeschreven lijstje zegt dat Brian 7 punten aan Jaap uitdeelde en 3 aan Claire. Bij jou is dat anders.
ook al een mysterie. Ondoorzichtig en onbetrouwbaar als de netenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:46 schreef Py het volgende:
[..]
Ik begreep dat Claire's punten over de rest verdeeld werden. Ik weet niet hoe ze in de finale de boel bij elkaar op gaan tellen. Maar het lijkt me dat ze met een balkje met het nu verdiende percentage erop, beginnen.
Amanda: 10 punten naar Brian, 7 naar Claire, 3 naar Jaap, 0 naar Huubquote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:48 schreef akveor het volgende:
[..]
Ik geef het op. Ik wacht wel tot iemand een volledig lijstje heeft gemaakt.
Ja oké. Maar toch denk ik dat ze met zo'n balkje met hun verdiende punten beginnen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:48 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Het maakt helemaal geen verschil of ze die punten van Claire wel of niet verdelen. Omdat het in beide gevallen om percentages gaat hoef je alleen maar de huidige punten op te tellen bij het percentage dat iemand aan stemmen binnenkrijgt. Of je daar nu vervolgens bij iedereen nog 7,5 procent van Claire bijtelt of dat je bij iedereen 1,234542352452345642365236346536354 ervan afhaalt omdat je dat toevallig een mooi getal vindt maakt voor de onderlinge verschillen helemaal niets uit.
een financieele donatie naar Huub / Clairquote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:47 schreef avonne het volgende:
Er klopt toch ook helemaal geen ruk aan dit programma
----x< knip >x---
Serieus, hou je geld in je zak of gireer het naar je favoriete kandidaat.
Dat lijkt voor allemaal een haalbaar percentagequote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Heb ook even een kleine berekening gemaakt, maar alles is van alles afhankelijk door die onderlinge percentages, dat maakt het lastig,
Ze komen zo ongeveer gelijk uit (Jaap wint nipt) bij de volgende percentages van de smsjes
Jaap heeft nodig 19,05 procent van alle smsjes
Huub heeft nodig 32,38 procent van alle smsjes
Amanda heeft nodig 20 procent van alle smsjes
Brian heeft nodig 28,58 procent van alle smsjes.
Het is laat, weet dus niet of ik het volledig heb goed gedaan
Kijk is naar mijn berekening, ik weet niet hoe je hieraan komt ...quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:57 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Heb ook even een kleine berekening gemaakt, maar alles is van alles afhankelijk door die onderlinge percentages, dat maakt het lastig,
Ze komen zo ongeveer gelijk uit (Jaap wint nipt) bij de volgende percentages van de smsjes
Jaap heeft nodig 19,05 procent van alle smsjes
Huub heeft nodig 32,38 procent van alle smsjes
Amanda heeft nodig 20 procent van alle smsjes
Brian heeft nodig 28,58 procent van alle smsjes.
Het is laat, weet dus niet of ik het volledig heb goed gedaan
Dat was ons (wij die hier thuis keken) wel helemaal duidelijk hoor. Ofwel er vertrekt iemand met het laagste aantal punten, ofwel er vertrekt iemand met de koffer.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 01:47 schreef avonne het volgende:
- tijdens dat kofferverhaal is het absoluut onduidelijk of er nu 1, 2 of meerdere mensen tegelijk exit kunnen gaan. Hoe kun je dan ergens 60 minuten over nadenken?
Ja op tvquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was ons (wij die hier thuis keken) wel helemaal duidelijk hoor. Ofwel er vertrekt iemand met het laagste aantal punten, ofwel er vertrekt iemand met de koffer.
was mij niet duideiljk op dat momentquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat was ons (wij die hier thuis keken) wel helemaal duidelijk hoor. Ofwel er vertrekt iemand met het laagste aantal punten, ofwel er vertrekt iemand met de koffer.
Haha, nee, het zal ook weer eens nietquote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:06 schreef Py het volgende:
[..]
Ja op tvop de streams was dat absoluut niet duidelijk
Mij was (en is nog steeds) niet goed duidelijk wat er was gebeurd als Amanda ook voor de koffer had gekozen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Misschien maak ik een denkfout, maar het is volgens mij niet lineair. Het gaat namelijk om het percentage van het totaal aantal smsjes. Als er in totaal 500.000 binnenkomen, Jaap heeft er 50.000, dan heeft hij 10 procent. Zodra er meer binnenkomen voor een derde, dan veranderd gelijk zijn percentage 10 in een lager getal. Of reken ik totaal verkeerd?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:01 schreef BarryK het volgende:
[..]
Kijk is naar mijn berekening, ik weet niet hoe je hieraan komt ...
Iedereen die een koffer had gepakt, had op moeten stappen. Maar slechts één van hen had een koffer met een geldbedrag in handen gekregen; anderen hadden een lege koffer gekregen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:07 schreef humberto.tan het volgende:
[..]
Mij was (en is nog steeds) niet goed duidelijk wat er was gebeurd als Amanda ook voor de koffer had gekozen.
Was dan 1 met 25.000 naar huis gegaan en 1 met een lege koffer?
Was dan 1 met 25.000 naar huis gegaan en 1 met een koffer met iets anders (een ander bedrag of bijvoorbeeld een reis) naar huis gegaan?
Was dan 1 met 25.000 naar huis gegaan en had degene met de lege koffer dan gewoon mogen blijven?
Jullie verschil zit erin dat jij gewoon de huidige punten laat staan (lijkt mij het meest logische) en dat hij ervan uitgaat dat eerst alles door 0,7 wordt gedeeld om opnieuw op 100 procent uit te komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Misschien maak ik een denkfout, maar het is volgens mij niet lineair. Het gaat namelijk om het percentage van het totaal aantal smsjes. Als er in totaal 500.000 binnenkomen, Jaap heeft er 50.000, dan heeft hij 10 procent. Zodra er meer binnenkomen voor een derde, dan veranderd gelijk zijn percentage 10 in een lager getal. Of reken ik totaal verkeerd?
Het maakt niet uit hoeveel smsjes er totaal binnen komen, het is abstract, niet absoluut.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 02:08 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Misschien maak ik een denkfout, maar het is volgens mij niet lineair. Het gaat namelijk om het percentage van het totaal aantal smsjes. Als er in totaal 500.000 binnenkomen, Jaap heeft er 50.000, dan heeft hij 10 procent. Zodra er meer binnenkomen voor een derde, dan veranderd gelijk zijn percentage 10 in een lager getal. Of reken ik totaal verkeerd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |