Steunberen! Laatst nog een dagvaarding gemaakt waarin het woord een keer of 348908 voorkwam, dus ik heb er wel juridisch associaties bij hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2008 17:47 schreef Sessy het volgende:
Hmm microsoft word weet altijd weer aan de ondraaglijkheid van het schrijven een zekere lichtheid toe te voegen:
[ link | afbeelding ]
Ik hoor dat je me miste ?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:18 schreef GlowMouse het volgende:
Als je niet vanaf r.o. 3.1 een stukje wilt lezen, kun je kijken of je wat kunt met het korte stukje dat erboven staat (maar vaak net te kort is) of de noot. Alternatieven zijn korte weergaven van de rechtsregel in je studieboek met jurisprudentieregister of behandeling van het arrest in het college. Maar echt websites, nee, gewoon per arrest googlen is het beste.
Ja, het valt wel op als je een tijd weg bent. Hoiquote:
quote:Voor de liefhebbers van mijn soap: ik heb weer een muis, de bovenbuurman heeft hier zojuist met mijn hockeystick jacht gemaakt, maar uiteraard liet het kreng zich weer niet zien. Wordt vervolgd.
Ik ga voor de wat rigoureuzere oplossing en heb de gifdozen weer tevoorschijn gehaaldquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:45 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Ja, het valt wel op als je een tijd weg bent. Hoi![]()
[..]
[ afbeelding ]
al geprobeerd? Iemand die met een hockeystick door je huis rent lijkt me niet echt fijn, zeker als je buurman ook nog een exoneratiebeding heeft opgenomen.
Komt genoeg leesvoer in de AT langsquote:
Ik doe de hele dag niets anders dan verbintenissenrecht, zeg het eens, wat wil je weten?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:02 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Komt genoeg leesvoer in de AT langs![]()
doe jij nog wat met verbintenissenrecht?
Heb antwoord gehad van de universiteit over de eerdergenoemde zaak, en zij stellen dat de regeling voor de Excellence Scholarship niet moet worden gezien als een contractuele verplichting omdat hij gebaseerd op de autonome bestuurs- en beheersbevoegdheid van het College van Bestuur op grond van artikel 5 van de structuurregeling. Waarom regelingen om die reden geen contractuele verplichting kunnen vormen zie ik niet, maar zij vinden dat ze rechtmatig de regeling hebben gewijzigd door alle procedures te volgen en daarbij voldoende rekening hebben gehouden met onbillijkheden. Hoe zie jij dit?quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:12 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ik doe de hele dag niets anders dan verbintenissenrecht, zeg het eens, wat wil je weten?
En ik ben PerezH. aan het lezen totdat ik zo moe ben dat ik in slaap val..
Pffft ik zie het nu nog niet zo, als ik morgen tijd heb wil ik er wel even naar kijken, maar ik moet echt even terug/inlezen voordat ik er een biet van begrijp, sorry!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Heb antwoord gehad van de universiteit over de eerdergenoemde zaak, en zij stellen dat de regeling voor de Excellence Scholarship niet moet worden gezien als een contractuele verplichting omdat hij gebaseerd op de autonome bestuurs- en beheersbevoegdheid van het College van Bestuur op grond van artikel 5 van de structuurregeling. Waarom regelingen om die reden geen contractuele verplichting kunnen vormen zie ik niet, maar zij vinden dat ze rechtmatig de regeling hebben gewijzigd door alle procedures te volgen en daarbij voldoende rekening hebben gehouden met onbillijkheden. Hoe zie jij dit?
Ik ga ook nog maar eens een episode afkijken en dan slapenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:25 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Nu even GossipGirlafkijken en dan slaaaaaaaaapen...
Rood is bijna roze, zoveel heeft het dus uiteindelijk niet gescheeld.quote:
Mentormams of -paps zijn.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
Daar past ie ook echt doorheen
Ik ben benieuwd of we ze een beetje snel krijgen, ik word namelijk mentor mama dit jaar en kan dan ook voor 22 euro er 1 aanschaffen, en die heb ik dus aan een vriendinnetje beloofd
Maar wel onder de voorwaarde dat ik dees gratisch kreeg
Ik was vorig jaar mentor mama in Utrecht (waar zit jij ook alweer?) en toen kregen we vet leuke rode polo's! Match je dus helemaal met je nieuwe Kluwerquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:09 schreef Yashaaaaa het volgende:
ik word namelijk mentor mama dit jaar
Kregen jullie die van die universiteit ja? Bij ons moest je ze als mentoren zelf regelen. Je kon ze zelf kopen en dan de eerste dag doorverkopen aan je kindjes of je kon ze gratis regelen bij een sponsorkroeg.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:48 schreef Smash-it het volgende:
[..]
Ik was vorig jaar mentor mama in Utrecht (waar zit jij ook alweer?) en toen kregen we vet leuke rode polo's! Match je dus helemaal met je nieuwe Kluwer
Ja, ik kreeg ze van de uni. Maar was introweek van faculteit rechten, niet van utrecht zelf ofzo.quote:Op woensdag 11 juni 2008 16:56 schreef Pool het volgende:
Kregen jullie die van die universiteit ja? Bij ons moest je ze als mentoren zelf regelen. Je kon ze zelf kopen en dan de eerste dag doorverkopen aan je kindjes of je kon ze gratis regelen bij een sponsorkroeg.
In Tilburg gebeurt dat de afgelopen jaren al: een flink aantal mentorgroepjes loopt rond met uberprachtige polo's met daarop het Magister-logo en achterop het logo van de Kluwer Collegebundelquote:Op woensdag 11 juni 2008 16:37 schreef Pool het volgende:
Zou het trouwens niet mogelijk zijn om voor je groepje kindjes gratis T-shirts van Kluwer of SDU te krijgen met een grote foto van de betreffende wettenbundel? Dat is voor een rechtengroepje natuurlijk het ultieme shirt en voor die uitgevers de ultieme reclame op de eerstejaarskampen en introductieweken.![]()
Dus daarom hebben alle eerstejaars een Kluwerquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:48 schreef bladibladibla het volgende:
In Tilburg gebeurt dat de afgelopen jaren al: een flink aantal mentorgroepjes loopt rond met uberprachtige polo's met daarop het Magister-logo en achterop het logo van de Kluwer Collegebundel
Hint: kunstig he? Maar wel beperkt.quote:Op woensdag 11 juni 2008 11:10 schreef GlowMouse het volgende:
Nog even een arrest tussendoor:
[ afbeelding ]
Echt? Helemaal niet gezien, maar ik was er de laatste TIKs en FIKs dan ok niet bij.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:48 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
In Tilburg gebeurt dat de afgelopen jaren al: een flink aantal mentorgroepjes loopt rond met uberprachtige polo's met daarop het Magister-logo en achterop het logo van de Kluwer Collegebundel
Waarschijnlijk wel jaquote:Op woensdag 11 juni 2008 17:54 schreef GlowMouse het volgende:
Dus daarom hebben alle eerstejaars een Kluwer![]()
Hint: kunstig he? Maar wel beperkt.
Maar deze FIK wél weerquote:Op woensdag 11 juni 2008 18:16 schreef Pool het volgende:
[..]
Echt? Helemaal niet gezien, maar ik was er de laatste TIKs en FIKs dan ok niet bij.
Incorporatieleer / leer van de feitelijke zetel. Jaja, IPR.quote:Op woensdag 11 juni 2008 21:18 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja
Het arrest is Inspire Art. In dit arrest werd bevestigd dat het toegestaan is om als Nederlandse ondernemer een Engelse Limited te gebruiken als rechtsvorm in plaats van de gebruikelijke BV. Heel erg interessant arrest!
Nee, omdat hij 60 cent goedkoper is.quote:Op woensdag 11 juni 2008 17:54 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dus daarom hebben alle eerstejaars een Kluwer![]()
Soms vind je via google wel documenten met samenvattingen, al moet je er wel erg veel moeite voor doen. Ik zocht ooit op 'HR Dronken soldaat', maar de rechtsvraag vond ik pas nadat ik 'HR Spirtituele sergeant' intikte. Wanneer je een handboek leert en een arrest tegenkomt, is het inderdaad verstandig om meteen de rechtsvraag samen te vatten in je dictaat.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:18 schreef GlowMouse het volgende:
Als je niet vanaf r.o. 3.1 een stukje wilt lezen, kun je kijken of je wat kunt met het korte stukje dat erboven staat (maar vaak net te kort is) of de noot. Alternatieven zijn korte weergaven van de rechtsregel in je studieboek met jurisprudentieregister of behandeling van het arrest in het college. Maar echt websites, nee, gewoon per arrest googlen is het beste.
Afgelopen jaar was in Gianotten de Vermande juist goedkoper: 47,25 om 48 euro.quote:
En jij begint volgend jaar pasquote:Op vrijdag 13 juni 2008 13:45 schreef Nautilus het volgende:
Soms vind je via google wel documenten met samenvattingen, al moet je er wel erg veel moeite voor doen. Ik zocht ooit op 'HR Dronken soldaat', maar de rechtsvraag vond ik pas nadat ik 'HR Spirtituele sergeant' intikte. Wanneer je een handboek leert en een arrest tegenkomt, is het inderdaad verstandig om meteen de rechtsvraag samen te vatten in je dictaat.
quote:
quote:Op donderdag 12 juni 2008 15:06 schreef Nautilus het volgende:
Ik zal vanaf september mijn studie in Rotterdam gaan vervolgen, dus deze reeks mag op mijn interesse rekenen. Zet me alvast maar in de OP.
Dát heb ik me nou al zoooo vaak afgevraagd! Of al die mensen uberhaupt weten dat ze 'beroemd' zijn. Niet dus! Ben ook erg benieuwd naar die docu!!quote:Op maandag 16 juni 2008 20:22 schreef Leonoor het volgende:
ik zat zaterdagavond/nacht op het terras met een mede WO-rechten-sc'er, en die bedacht zich dat er ooit een VPRO (?) documentaire is gemaakt (een jaar of 5 geleden?) waarin de makers op bezoek gingen bij de mensen achter vijf standaardarresten van de Hoge Raad. Die mensen hadden er geen flauw benul van dat zij onder de rechtenstudenten nogal bekend waren, juridische BN'ers zogezegd.
Iemand enig idee hoe die documentaire heet?
http://www.managementboek(...)deren_freek_bruinsmaquote:Samenvatting
Een goed gemotiveerde en belangwekkende uitspraak van de civiele kamer van de Hoge Raad is voor juristen het summum van recht, maar voor de meeste procespartijen mandarijnentaal waarin geen recht wordt gedaan aan de feitelijke toedracht. Veel rechtzoekenden ondervinden dat rechtspraak geen recht doet aan de echte feiten, maar slechts aan juridische reconstructies. De basis ligt in het feit dat in het eerste gesprek met een advocaat het eigenlijke probleem al tot een juridisch geschil wordt gemaakt.
Het boek 'De Hoge Raad van onderen' bevat een verzameling schrijnende, ontroerende en vermakelijke verhalen van mensen die op zoek waren naar recht in de paleizen van justitie.
Hee jij weer, had jij niet wat beloofdquote:Op maandag 16 juni 2008 20:22 schreef Leonoor het volgende:
ik zat zaterdagavond/nacht op het terras met een mede WO-rechten-sc'er, en die bedacht zich dat er ooit een VPRO (?) documentaire is gemaakt (een jaar of 5 geleden?) waarin de makers op bezoek gingen bij de mensen achter vijf standaardarresten van de Hoge Raad. Die mensen hadden er geen flauw benul van dat zij onder de rechtenstudenten nogal bekend waren, juridische BN'ers zogezegd.
Ik ken iemand, hoewel kennen een groot woord is, die met een SDU een hoger cijfer haalde. Kijken of ze zo nog langskomt in het topicquote:Op maandag 16 juni 2008 20:22 schreef Leonoor het volgende:
Oh, en gefeliciteerd met de 7 voor strafproces bladibla, en ik heb verder maar 1 woord: Kluwer![]()
Ook in de fiscale rechtspraak worden namen om begrijpelijke redenen niet genoemd. Hoewel een bedrijf zijn naam nog wel eens wil laten uitlekken wanneer het gewonnen heeftzoals Marks & Spencer.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:52 schreef Nautilus het volgende:
Kunnen beide partijen er eigenlijk voor kiezen om niet met naam en toenaam in het arrest genoemd te worden? Ik weet dat die constructie bestaat in de strafrechtspraak, maar bestaat ze ook in de civiele rechtspraak? In het uiterste geval zou dat tot het arrest 'X/X' leiden.
en lid 4:quote:Onverminderd de artikelen 231, eerste lid, en 290, derde lid, verstrekt de griffier aan een ieder die dat verlangt afschrift van vonnissen, arresten en beschikkingen, tenzij verstrekking naar het oordeel van de griffier ter bescherming van zwaarwegende belangen van anderen, waaronder die van partijen, geheel of gedeeltelijk dient te worden geweigerd. In het laatste geval kan de griffier volstaan met verstrekking van een geanonimiseerd afschrift of uittreksel van het vonnis, het arrest of de beschikking.
quote:Van vonnissen, arresten en beschikkingen in zaken die met gesloten deuren zijn behandeld, wordt uitsluitend een geanonimiseerd afschrift of uittreksel verstrekt.
Ik heb echt even zitten kijken hoor lieverdquote:Op maandag 16 juni 2008 20:47 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Hee jij weer, had jij niet wat beloofd![]()
![]()
Er is wel een professor die tijdens de colleges foto's liet zien die hij zelf had gemaakt van plaatsen van arresten, maar dat telt zeker niet?
[..]
Ik ken iemand, hoewel kennen een groot woord is, die met een SDU een hoger cijfer haalde. Kijken of ze zo nog langskomt in het topic
Nee dan krijg je X/Yquote:Op maandag 16 juni 2008 20:52 schreef Nautilus het volgende:
Kunnen beide partijen er eigenlijk voor kiezen om niet met naam en toenaam in het arrest genoemd te worden? Ik weet dat die constructie bestaat in de strafrechtspraak, maar bestaat ze ook in de civiele rechtspraak? In het uiterste geval zou dat tot het arrest 'X/X' leiden.
Dat laatste is voor zover ik mij kan herinneren van bestuursrecht wel het geval, omdat je als burger geen last hebt van de Windmill-doctrine.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:08 schreef Leonoor het volgende:
Ik heb echt even zitten kijken hoor lieverd. Alleen onderwijsrecht (want dat is het natuurlijk eigenlijk) is zo'n specifiek gebied, daar weet ik eigenlijk niets van af
. Maar je hebt in principe de "bestuursrechtelijke weg" helemaal uitgeput, of je dan ook nog de burgerlijke weg kan volgen weet ik eigenlijk niet. Hier heb je niets aan, ik weet het, sorry
.
Pffft, dagvaarden, inschrijven, stellen, conclusie van antwoord, comparitie na antwoord, vonnis, ik zeg, minimaal half jaar... Niet het antwoord wat je wilde horen vrees ik.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:18 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dat laatste is voor zover ik mij kan herinneren van bestuursrecht wel het geval, omdat je als burger geen last hebt van de Windmill-doctrine.
Ik ben alleen bang dat niemand er wat zinnigs over kan zeggen tot de rechter een uitspraak doet. Hoeveel tijd gaat er eigenlijk overheen als je een uitspraak van een kantonrechter wilt?
Weet ik tenminste waar ik aan toe benquote:Op maandag 16 juni 2008 21:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Pffft, dagvaarden, inschrijven, stellen, conclusie van antwoord, comparitie na antwoord, vonnis, ik zeg, minimaal half jaar... Niet het antwoord wat je wilde horen vrees ik.
Bovendien verwachten we van een vast WO Rechtenlid ook wel een beetje gallery play. Dus conclusies van re- en dupliek, uitstelverzoeken om klemmende redenen, getuigen, deskundigen en minstens één incident.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Pffft, dagvaarden, inschrijven, stellen, conclusie van antwoord, comparitie na antwoord, vonnis, ik zeg, minimaal half jaar... Niet het antwoord wat je wilde horen vrees ik.
Re- en dupliek alleen als er geen comparitie is he, of 't 1of 't ander in principe natuurlijk. Maar vooruit, verzoek een 2e schriftelijke ronde, vraag daarna of je getuigen mag horen, dan kun je weer een conclusie na enquete nemen, daarna kun je nog om pleidooi verzoeken en zo kun je 't geheel nog wat oprekken. Wellicht kun je nog een incidentje opwerpen ergens tussendoor, gewoon voor de leukquote:Op maandag 16 juni 2008 22:12 schreef Pool het volgende:
[..]
Bovendien verwachten we van een vast WO Rechtenlid ook wel een beetje gallery play. Dus conclusies van re- en dupliek, uitstelverzoeken om klemmende redenen, getuigen, deskundigen en minstens één incident.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |