Ik zou gewoon voor een simpele 55-200 of 70-300 gaan als ik jou was, dat is prima spul voor de beginnende fotograafquote:Op zondag 18 mei 2008 22:03 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik heb een Nikon D40 met kit lens (18-55)
maar wil nu toch iets meer zoom bereik en zit een beetje te zoeken..
maar zie door de lenzen t bos niet meer...
als ik zeg, 200 euro uit kan geven... wat is dan een beetje leuk lensje...
tja ben ook maar arm...
ik zou dan voor een 70-300 gaan.quote:Op zondag 18 mei 2008 22:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik zou gewoon voor een simpele 55-200 of 70-300 gaan als ik jou was, dat is prima spul voor de beginnende fotograaf
Ja hoor, maar een Tamron of Sigma is ook geen ramp hoorquote:Op zondag 18 mei 2008 23:01 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ok ik had er een op marktplaats gezien, de Nikon AF-G 70-300mm F/4.0-5.6 Black + HB-26 Zonnekap
voor ong 100 euro... is dat een goeie deal?
Nee, bij C&N moet je voor beeldstabilisatie altijd flink bijbetalen per lensquote:Op zondag 18 mei 2008 23:07 schreef mrSPLIFFY het volgende:
en zijn die dan wel met beeldstabilisator?
(kweenie wat de afkorting daarvoor is?)
Heb je al filters in die maat? Hou daar ook rekening mee hequote:Op zondag 18 mei 2008 23:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ja tch wel overdag en ik gebruik mn statief toch ook wel regelmatig...
maar thnx voor de hulp... 119 euro met jaar garantie is toch wel beter dan..
maar ik heb in princiepe 200 euro...
wat zouden jullie kopen?
danku , was niet helemaal wakker toen.quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:06 schreef veldmuis het volgende:
Ik stoor me trouwens wel aan de tt. Objectiefen.
ik heb m gehad, welliswaar voor op de canon maar tochquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ok dus deze http://www.cameranu.nl/ar(...)on_Built-in_AF_.html
is voor zowel én macro fotografie én als goede zoomlens te gebruiken???
Ja en nee, het is een prima zoomlens maar macro? Tamron en Sigma plakken achter alles Macroquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:44 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ok dus deze http://www.cameranu.nl/ar(...)on_Built-in_AF_.html
is voor zowel én macro fotografie én als goede zoomlens te gebruiken???
Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel IIquote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:14 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb 'm en ik vind het een kloteding. Begin steeds meer afkeer van dat stuk plastic te krijgen.
.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 07:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Het grote kleine fotografie ruilhoekje Deel II
Alleen zou ik m dan anders omschrijven
Tamron en Sigma niet alleen. De macrostand van de 70-300's van Sigma en Tamron is wél de meest bruikbare die ik tot op heden op een zoomtoeter heb zien zitten. Ideaal voor vlinders, libellen en ander schuw spul.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 21:52 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ja en nee, het is een prima zoomlens maar macro? Tamron en Sigma plakken achter alles Macro
Mwoah, anderhalve meter met een driehonderd millimeter is absoluut niet verkeerd.quote:Je hebt niet echt veel lichtsterkte aan de lange kant en hij heeft een flinke minimale focusafstand...
ik heb de F4 en ben er heel erg tevreden overquote:Op woensdag 21 mei 2008 15:19 schreef Kamermans het volgende:
Mijn 70-300 van sigma is toevallig net 2 sec geleden overleden, hij zoomde al tijdje redelijk stroef, maar nu zoomt die helemaal niet meer :s, de ring is los van de rest ofzo. Dus je kan er aan draaien wat je wil maar gebeurt niks.
'k zit nu te twijfelen of ik hem ga laten repareren, of dat ik een alternatief ga zoeken. dus als er mensen zijn die goede alternatieven weten, dan hoor ik het graag. de 70-200 F/2.8 IS L van canon lijkt me wel wat, alleen is toch echt wel ff ander prijs klassen,..
Kom eens een keer gezellig langs om de kwaliteit van mijn Sigma te aanschouwen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 08:40 schreef Ouwesok het volgende:
Qua kwaliteit zijn de Sigma en Tamron geen absolute top, maar zo slecht als hier beweerd zijn ze nou ook weer niet. Mijn ervaring met beide merken is dat de kwaliteit vaker verprutst wordt door bewegingsonscherpte als door de kwaliteit van het glas.
je kan ook een sigma 70-200 f/2.8 kopen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:19 schreef Kamermans het volgende:
Mijn 70-300 van sigma is toevallig net 2 sec geleden overleden, hij zoomde al tijdje redelijk stroef, maar nu zoomt die helemaal niet meer, de ring is los van de rest ofzo. Dus je kan er aan draaien wat je wil maar gebeurt niks.
'k zit nu te twijfelen of ik hem ga laten repareren, of dat ik een alternatief ga zoeken. dus als er mensen zijn die goede alternatieven weten, dan hoor ik het graag. de 70-200 F/2.8 IS L van canon lijkt me wel wat, alleen is toch echt wel ff ander prijs klassen,..
![]()
Het liefst wil ik weten welke de mooiste plaatjes maaktquote:Op woensdag 21 mei 2008 20:14 schreef veldmuis het volgende:
Idd vanaf de sensor.
En wat wil je weten?
Wat is dat precies? ik ben niet zo thuis in al die afkortingen.quote:Ik zou absoluut voor de 2e gaan vanwege de IF en AF-S.
Ervaring niet, maar ik hoor en lees er goede dingen over. Volgens mij is het alleen een behoorlijke toeter, dus of ie zo geschikt is voor straatfotografie betwijfel ik. In dat opzicht lijkt me Canon's 35/2 een stuk geschikter.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:40 schreef didotcicero het volgende:
Iemand positieve/negatieve ervaringen met de Sigma 30mm/1.4 prime? Lijkt mij een fijne lens voor straatfotografie...
Volgens mij schoot hij met een Nikon toch?quote:Op donderdag 22 mei 2008 07:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ervaring niet, maar ik hoor en lees er goede dingen over. Volgens mij is het alleen een behoorlijke toeter, dus of ie zo geschikt is voor straatfotografie betwijfel ik. In dat opzicht lijkt me Canon's 35/2 een stuk geschikter.
dat is echt een enorm fijne aankoop geweestquote:Op donderdag 22 mei 2008 07:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ervaring niet, maar ik hoor en lees er goede dingen over. Volgens mij is het alleen een behoorlijke toeter, dus of ie zo geschikt is voor straatfotografie betwijfel ik. In dat opzicht lijkt me Canon's 35/2 een stuk geschikter.
Kijk, klein en liefquote:Op donderdag 22 mei 2008 11:13 schreef didotcicero het volgende:
Hmmm ja, groot ding idd. Maar leek me fijn om een 1.4 lens te hebben, met die brandpuntsafstand. (ik heb al een 50mm/1.8) Maar voorlopig geen aanschafplannen.
Nikon heeft ook een prima (en niet al te grote) 35/2 hoorquote:Op donderdag 22 mei 2008 09:05 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat is echt een enorm fijne aankoop geweest
in theater maar ook voor portretten heerlijk lensje
maar helaas schiet didot idd met nikon.
Tja, echt snelle primes zijn al snel groter, al was het alleen maar omdat de lagere f een groter lensoppervlak met zich meebrengt (en dat gaat kwadratisch want het is een oppervlak). En naarmate je verder afkomt van het normale bereik, moet er ook nog eens meer gecorrigeerd worden, waardoor lenzen nog groter worden. Mijn Sigma 20/1.8 is groter dan mijn 35 en 50 primes samen, met die lens heb ik echt niet meer de illusie dat ik onopvalend foto's loop te maken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 11:13 schreef didotcicero het volgende:
Hmmm ja, groot ding idd. Maar leek me fijn om een 1.4 lens te hebben, met die brandpuntsafstand. (ik heb al een 50mm/1.8) Maar voorlopig geen aanschafplannen.
nonchalant foto's maken van de gebouwen dan respecteren ze je in hun omgeving en dan moet je toeslaan en dan foto's maken.quote:Op donderdag 22 mei 2008 12:48 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Tja, echt snelle primes zijn al snel groter, al was het alleen maar omdat de lagere f een groter lensoppervlak met zich meebrengt (en dat gaat kwadratisch want het is een oppervlak). En naarmate je verder afkomt van het normale bereik, moet er ook nog eens meer gecorrigeerd worden, waardoor lenzen nog groter worden. Mijn Sigma 20/1.8 is groter dan mijn 35 en 50 primes samen, met die lens heb ik echt niet meer de illusie dat ik onopvalend foto's loop te maken.
Prima telelensjequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
vandaag met een leen lens van een maat naar blijdorp geweest en nu heb ik een keus gemaakt
DIT is em geworden!!!!
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=21156
Die heb ik ook. Op zich een fijne lens. Heb er alleen heel wat minder voor betaald.quote:Op donderdag 22 mei 2008 22:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
vandaag met een leen lens van een maat naar blijdorp geweest en nu heb ik een keus gemaakt
DIT is em geworden!!!!
http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=21156
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |