Ik heb rechtstreekse aanwijzingen over een God zelf nodig. Religie gaat ervan uit dat die God er is. Aangezien ik niet in God geloof, geloof ik dus ook religie niet. Ik kan dus niet overtuigd worden door religie. En ook niet door persoonlijke ervaringen van mensen, maar dat heb ik al in meerdere topic's uitgelegd.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Haha.
Wat zou jij nodig hebben om te kunnen geloven denk je? Je vraagt steeds om bewijs, maar in welke richting zou ik het dan moeten zoeken voor je?
Wat mij overtuigde waren de profeties. Maar als ik daar mee aankom zeg je toch 'dat kan nostradamus ook, is geen bewijs' of iets dergelijks. Dan houdt het al snel op he.
Graag gedaan.quote:
Dankjewel trouwens dat je mij gequote hebt in je signature!
Geloof is altijd gebaseerd op een doctrine. Je hebt immers een beschrijving nodig van datgene waar je in gelooft, anders begin je zelf dingen te verzinnen. In het christelijk geloof is dat de bijbel. De bijbel claimt het woord van God te zijn en de dingen die nog moeten gebeuren al uit te kunnen leggen door middel van profeties. Volgens mij is dat het beste bewijs van goddelijkheid, want mensen kunnen geen 1000 jaar of zelfs langer vooruit in de tijd kijken, dat moet dan wel van hogeraf komen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb rechtstreekse aanwijzingen over een God zelf nodig. Religie gaat ervan uit dat die God er is. Aangezien ik niet in God geloof, geloof ik dus ook religie niet. Ik kan dus niet overtuigd worden door religie. En ook niet door persoonlijke ervaringen van mensen, maar dat heb ik al in meerdere topic's uitgelegd.
[..]
Graag gedaan.
Maar de bijbel is helemaal niet vaag en multi-interpretabel geschreven. De bijbel legt haar eigen symboliek uit waardoor het niet multi-interpretabel is, maar juist heel eenduidig. De vraag is of jij bereid bent van jouw visie af te stappen, en de moeite te nemen eens naar een ander geluid te luisteren.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De bijbel is vaag en multi-interpretabel geschreven, net als horoscopen en Nostradamus. Je vind wat je er in zoekt. Je bent er ingetrapt.
Wij van WC-eend adviseren: WC-eend.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De bijbel legt haar eigen symboliek uit waardoor het niet multi-interpretabel is, maar juist heel eenduidig.
Wil je weten waarom ik dat zeg, of wil je me alleen maar voor dom en gek uitmaken omdat ik het zeg?quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wij van WC-eend adviseren: WC-eend.
Echt waar Ali, zo dom ben je toch niet?
Ik heb net gezegd dat je God niet met je religie kan bewijzen, en je blijft het proberen.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoezo hamer ik op mijn religie dan.
Bijbelprofetie is niet hetzelfde als religie. Dat is dus niet waar.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb net gezegd dat je God niet met je religie kan bewijzen, en je blijft het proberen.
Kom nou Ali! De bijbel is gewoon een onderdeel van je religie.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Bijbelprofetie is niet hetzelfde als religie. Dat is dus niet waar.
Wil je weten waarom ik het geloof of niet?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De bijbel is een boek. Jij geloofd dat alles wat daar in staat waar is en dat het bewijst dat God bestaat. Maar dat is alleen maar wat jij geloofd. Een mening en verder niets.
Dat weet ik al. Multi-interpretabel. Een religie is gemaakt om er in te geloven.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wil je weten waarom ik het geloof of niet?
Bewijs dat maar eens.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat weet ik al. Multi-interpretabel.
Iedereen heeft zijn eigen mening over de Bijbel, het aantal bijbel gerelateerde religies bewijst dat. Het feit dat de interpretatie van de bijbel verandert door de eeuwen heen bewijst dat. Hoeveel mensen geloven tegenwoordig nog dat de aarde letterlijk in 6 dagen geschapen is? En vroeger? Multi-interpretabel dus.quote:
Dat komt omdat mensen niet goed lezen. Daardoor begrijpen ze de bijbel niet, of ze hebben iets over het hoofd gezien waardoor ze er zelf iets anders van maken dan bedoeld is. Dat is bewijs voor de gebreken van de mens, niet voor de multi-interpretabiliteit van de bijbel. Je moet met iets beters komen papierversnipperaar. Pak de bijbel er eens bij zou ik zeggen, daar hebben we het ten slotte over.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen mening over de Bijbel, het aantal bijbel gerelateerde religies bewijst dat. Het feit dat de interpretatie van de bijbel verandert door de eeuwen heen bewijst dat. Hoeveel mensen geloven tegenwoordig nog dat de aarde letterlijk in 6 dagen geschapen is? En vroeger? Multi-interpretabel dus.
In de Bijbel staat dat er een God is, maar geeft daar verder geen bewijs van. Als je dus kan bewijzen dat God bestaat, gaan we over de bijbel praten. Eerder niet. Je kan het bestaan van God niet bewijzen met de bijbel omdat de bijbel ervan uit gaat dat God bestaat. Een cirkelredenering. Als God bestaat kan de bijbel waar zijn en kan God bestaan. Het begint allemaal bij God.quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen niet goed lezen. Daardoor begrijpen ze de bijbel niet, of ze hebben iets over het hoofd gezien waardoor ze er zelf iets anders van maken dan bedoeld is. Dat is bewijs van de gebreken van de mens, niet van de multi-interpretabiliteit van de bijbel. Je moet met iets beters komen papierversnipperaar. Pak de bijbel er eens bij zou ik zeggen, daar hebben we het ten slotte over.
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 23:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hoezo hamer ik op mijn religie dan.
Trustenquote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb net gezegd dat je God niet met je religie kan bewijzen, en je blijft het proberen.
Ten eerste geloof ik niet in evolutie. Evolutie is:quote:Op zaterdag 17 mei 2008 00:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
JIj wil bewijs. De bijbel mag niet, want dat is maar een boek. De schepping mag ook niet, want jij gelooft al in evolutie. MIjn ervaringen en die van anderen ook niet, want dat is allemaal placebo. Heb je zelf nog suggesties?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |