Als er één bevolkingsgroep geprofiteerd heeft van het gratis gasgeld....quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:03 schreef Mutant01 het volgende:
Geef mij maar het armzalige Marokko dat geen olie of gas heeft. En als het echt niet anders kan, Nederland.
Economisch succes is niets zonder vrijheid en democratie maar dat is mijn mening.quote:Op woensdag 14 mei 2008 21:52 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is geen antwoord op mijn vraag. En wat er gebouwd is in Dubai is in veel gevallen geen olie-geld maar pure kapitaal uit het buitenland, dat terwijl dat land eveneens amper Westerse kernwaarden heeft. Ondanks dat is het ongekend populair bij de Westerse mens. Waarom is Noord-Afrika geen Afrika II? Westerse kernwaarden bepalen niet per definitie het succes op economisch gebied, India/China/Rusland/Dubai zijn daar voorbeelden van.
... dan is het de bouwmafia.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Als er één bevolkingsgroep geprofiteerd heeft van het gratis gasgeld....
Als je in een stadscentrum woont hoef je dan dus geen dure parkeervergunning aan te schaffen maar gebruik je in plaats daarvan zo nu en dan een huurauto. Verder zijn dan toch all voorzieningen op loop of fietsafstand.quote:Op woensdag 14 mei 2008 19:55 schreef Picchia het volgende:
[..]
Zowel te hoge parkeertarieven als huur moeten betalen als je je auto geparkeerd achterlaat om te shoppen. Dat klinkt zeer aantrekkelijk.
quote:
In onderstaande tabel kunt u terugvinden hoeveel welke vergunning per vergunningperiode (6 maanden) in uw stadsdeel kost. De kosten voor een parkeervergunning ten behoeve van een sportvereniging, volkstuinvereniging of mantelzorgverleners zijn gelijk aan de kosten voor een bewonersvergunning. Het bedrag voor de parkeervergunning voor maatschappelijke instellingen en Autodeelorganisaties is gelijk aan de kosten van een bedrijfsvergunning. De prijzen zijn in euro's.
Een hulpverlenersvergunning kost voor de hele stad 264,48 euro.
Bewoners Bedrijven
Centrum 165,30 264,48
Oostelijke eilanden (Centrum) 99,30 158,88
Geuzenveld/Slotermeer 16,50 26,40
Oost-Watergraafsmeer 75,- 120,-
Osdorp 47,88 76,56
Oud-West 105,72 169,14
Slotervaart 45,- 72,-
Westerpark 90,- 144,-
Teleport (Westpoort) 47,88 76,56
Minervahaven (Westpoort) 90,- 144,-
Zeeburg 75,- 120,-
Rivierenbuurt (ZuiderAmstel) 65,16 104,22
Buitenveldert (ZuiderAmstel) 47,88 76,56
Dat is best te doen, voor 2 dagen.quote:Ophaallocatie/ Retourlocatie:
Amsterdam, Donauweg 11
Ophaal-/ Retourdatum:
za 17 mei 2008
09:00 uur
ma 19 mei 2008
09:00 uur
Huursom
Opel Corsa 1.4 of gelijkwaardig...... (Keuze B)
Aantal Passagiers: 4
Aantal Deuren: 3
Transmissie: Handgeschakeld
Airconditioning
Bagage: 1 Koffer / 2 Tassen
76,00 EUR
# De huursom is inclusief: Tax (lokale belastingen)
# CDW (aanvullende cascoverzekering op de standaard dekking van de auto met een beperkt eigen risico bij schade)
# TP (gedeeltelijke afkoop van het eigen risico bij diefstal)
# VRF (rijklaarmaakkosten).
# Onbeperkt aantal kilometers
quote:
http://www.engineering360(...)27-b585-ea9081b3d95dquote:Spoortunnel Delft krijgt vier sporen
14 mei 2008 - Bron: ANP
In de nieuwe spoortunnel Delft komen vier sporen. Twee daarvan komen na de oplevering van de tunnel direct in gebruik. Het in een keer bouwen van het casco van de tunnel beperkt de overlast voor de stad. Dat heeft de gemeente Delft woensdag laten weten.
De bedoeling is dat de bouw volgend jaar begint. Vier jaar later kunnen de eerste treinen door de tunnel.
Met het besluit voor de vier sporen is de tunnel voorbereid op de uitbreidingen de komende jaren van het openbaar vervoer. De bouw is onderdeel van het project Spoorzone Delft. In het gebied rond de tunnel komen verder onder meer een nieuw station met een stadsdeelkantoor, woningen, enkele kantoren en een park. Het hele project moet in 2020 klaar zijn.
Dat is inderdaad jouw mening. En Noord-Afrika is heel anders dan sub-sahara Afrika, maar je hebt het mij dus nogsteeds niet uitgelegd hoe jij tot die conclusie kwam. Niets meer dan een leuke oneliner om Arabieren te bashen.quote:Op woensdag 14 mei 2008 23:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Economisch succes is niets zonder vrijheid en democratie maar dat is mijn mening.
Noord-Afrika is gewoon Afrika. Waar ik op doelde is dat het MO veel te danken heeft aan de olie.
Neem de olie weg en wat overblijft is een grote zandbak vol intolerantie, (geestelijke) armoede, haat en religieus fanatisme. Samengevat chronische ellende.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad jouw mening. En Noord-Afrika is heel anders dan sub-sahara Afrika, maar je hebt het mij dus nogsteeds niet uitgelegd hoe jij tot die conclusie kwam. Niets meer dan een leuke oneliner om Arabieren te bashen.
http://www.volkskrant.nl/(...)_corruptie_in_Afrikaquote:‘Hulpgeld leidt tot corruptie in Afrika’
Van onze verslaggever Olav Velthuis
gepubliceerd op 14 mei 2008 21:43, bijgewerkt op 15 mei 2008 08:17
AMSTERDAM - Nederland moet veel selectiever zijn in het geven van ontwikkelingshulp aan arme landen. Want in ontwikkelingslanden die sterk afhankelijk zijn van het westen, holt de democratie achteruit. Dat stelt Simeon Djankov, een prominente ontwikkelingseconoom van de Wereldbank, op basis van langdurig onderzoek.
Ontwikkelingshulp leidt in overheidskringen tot sterke corruptie en minachting voor het volk: het overheidsbudget van vooral Afrikaanse landen bestaat soms voor tientallen procenten uit hulpgeld. Machthebbers en ambtenaren proberen vaak een graantje van dat geld mee te pikken. Ook hebben de autoriteiten door al het hulpgeld ‘geen prikkel om de economie aan de praat te krijgen’ en een fatsoenlijk belastingstelsel op te zetten.
Dat corrumperende effect van hulp kan zo sterk zijn dat na verloop van tijd de democratie helemaal wordt uitgehold, zoals met Zimbabwe is gebeurd.
Djankov ergert zich daarom aan de afspraken die rijke landen in 2005 maakten om de hulp aan Afrika te verdubbelen. Ze zouden de problemen op het continent verergeren in plaats van oplossen.
Ook ziet hij weinig in de manier waarop veel rijke landen, waaronder Nederland, hulp verstrekken: door zogeheten budgetsteun, waarbij geld rechtstreeks ten goede komt van de overheidsbegroting. Er wordt daarbij veel te weinig, op grond van onafhankelijke analyses, gekeken of de gesteunde regeringen wel goede wil tonen en bereid zijn hun economie op de schop te nemen. Tonen ze die bereidheid niet, dan moet de hulp snel worden stopgezet.
Klinkt misschien paranoïde maar volgens mij wordt ontwikkelingshulp (aan overheden) vaak gebruikt voor modern imperialisme. Je geeft ze geld en je vraagt er wat voor terug, men raakt gewend aan het geld en dus kun je dreigen ermee te stoppen als men niet doet wat je wil. Misschien wil men nu ook heel graag Myanmar in om andere redenen dan alleen de mensen eten te geven. Maar misschien is dat paranoïde...Ik zal er eens een rapnummer over schrijven.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)_corruptie_in_Afrika
Zou er dan ooit eindelijk eens een verandering komen in de manier waarop we kijken naar ontwikkelingshulp. De huidige manier werkt toch alleen maar averechts.
Ik had het interview al eens gepost, maar het kan geen kwaad om het nogmaals te plaatsen:quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)_corruptie_in_Afrika
Zou er dan ooit eindelijk eens een verandering komen in de manier waarop we kijken naar ontwikkelingshulp. De huidige manier werkt toch alleen maar averechts.
Het zou me niet verbazen als er een soort van voor wat hoort wat principe uitgaat van ontwikkelingshulp. Afname van diensten en/of producten. Denk bijv. aan wapens.quote:Op donderdag 15 mei 2008 13:31 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Klinkt misschien paranoïde maar volgens mij wordt ontwikkelingshulp (aan overheden) vaak gebruikt voor modern imperialisme. Je geeft ze geld en je vraagt er wat voor terug, men raakt gewend aan het geld en dus kun je dreigen ermee te stoppen als men niet doet wat je wil. Misschien wil men nu ook heel graag Myanmar in om andere redenen dan alleen de mensen eten te geven. Maar misschien is dat paranoïde...Ik zal er eens een rapnummer over schrijven.
En slavernij is 'minder', Mutant? Jezus...
Je herhaalt wat je zegt, maar er zit geen enkele beredenering achter. Nogmaals, veel Noord-Afrikaanse landen hebben geen olie, of gas. En toch zijn juist die gebieden het meest tolerant en hebben een redelijke economie. Je claim is dus niets meer dan gebakken lucht en geeft alsnog geen enkele antwoord op mijn vraag. Het midden-oosten heeft verschillende superieure beschavingen gekend, die ook zonder olie bestonden. Olie is iets van de laatste 100 jaar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 11:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Neem de olie weg en wat overblijft is een grote zandbak vol intolerantie, (geestelijke) armoede, haat en religieus fanatisme. Samengevat chronische ellende.
Kortom zonder de olie was zelfs dat dunne laagje economische welvaart er niet geweest.
Een auto met een fatsoenlijk formaat kost minstens 220,-quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Auto huren bij budget:
[..]
Dat is best te doen, voor 2 dagen.
Wat versta jij onder een superieure beschaving?quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het midden-oosten heeft verschillende superieure beschavingen gekend, die ook zonder olie bestonden. Olie is iets van de laatste 100 jaar.
Wat versta jij eronder? Het is een zeer subjectieve term.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:20 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een superieure beschaving?
Ik weet niet of er een superieure beschaving is, ik weet alleen dat er beschavingen zijn waarin ik niet graag zou willen leven. Jij denkt dat het Midden-Oosten superieure beschavingen heeft gekend, dus vraag ik me af wat jij onder een superieure beschaving verstaat. Ik weet dat het een subjectief begrip is, dus geef maar een korte impressie.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat versta jij eronder? Het is een zeer subjectieve term.
Alle beschavingen waarin ik niet graag zou willen leven, beschouw ik als onderontwikkeld (naar mijn standaard) - daaraan ontlenen de andere beschavingen hun superioriteit. Zo zou ik liever in Amerika wonen dan in Mexico. Ik woon liever in Iran dan Irak. Ik woon liever in Jordanie dan in de Palestijnse gebieden. Daarentegen woon ik liever in Nederland, dan in Polen of Belgie.quote:Op donderdag 15 mei 2008 15:39 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een superieure beschaving is, ik weet alleen dat er beschavingen zijn waarin ik niet graag zou willen leven. Jij denkt dat het Midden-Oosten superieure beschavingen heeft gekend, dus vraag ik me af wat jij onder een superieure beschaving verstaat. Ik weet dat het een subjectief begrip is, dus geef maar een korte impressie.
http://thinkprogress.org/quote:In his speech, Bush said, “As Nazi tanks crossed into Poland in 1939, an American senator declared: ‘Lord, if only I could have talked to Hitler, all of this might have been avoided.’ We have an obligation to call this what it is – the false comfort of appeasement, which has been repeatedly discredited by history.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |