Ja, dan kan ik me goed voorstellen dat je niet zo blij bent to say the least.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:29 schreef maril het volgende:
[..]
Ha daar heel haar levenswerk staan, dus toen hij instorten stortte ook haar wereld in.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Disorder het volgende:
A second plane just hit the other tower!!!!!!!
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:35 schreef denthemen het volgende:
En maar zeuren in China, wij hebben het erger hoor
Als zo'n kasthoge koffiezetter (1x1x2m) in de fik gaat, hou je volgens mij een aardige plens plastic over. Dat wil wel een tijdje branden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dat zo'n gebouw na een kortsluiting in de koffiezetter echt compleet afbrand?
Ik zal maar geen opmerkingen maken over het feit dat het faculteit bouwkunde betreft, want die zullen alw el genoeg gemaakt zijn
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:35 schreef denthemen het volgende:
En maar zeuren in China, wij hebben het erger hoor
De vrouw waarvan haar verzameling aan waardevolle antieke stoelen etc. net ingestort/ in vlammen op is gegaanquote:
Voor haar is het sneuquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:40 schreef Serellyn het volgende:
[..]
De vrouw waarvan haar verzameling aan waardevolle antieke stoelen etc. net ingestort/ in vlammen op is gegaan
er was toch geen waterdruk? omdat er zon unit was geknapt en het ergens volliep met water, opzich wel vreemd want je zou verwachten -als er sprinklers zijn- dat die op een apart 'kanaal' aangesloten zitten juist om dit soort dingen te voorkomenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat ik dus echt niet snap, geen sprinkler installatie en de brand was te hoog voor de hulpdiensten, mede door de grote waterpartij voor de deur
Ik denk dat het in dit geval om zo'n grote koffieautomaat ging (formaat frisdrankautomaat)quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:41 schreef Sport_Life het volgende:
Koffiezetapparaat staat op een kleedje op een tafeltje, kleedje fikt af, koffieapparaat flikkert van tafel, op de vloerbedekking en zo vliegt al snel de hele koffiekamer in de fik. Vervolgens slaat het over naar deuren, kozijnen, plaffond en aan het eind van het liedje stort het hele gebouw in..
Inderdaad. Apparaat wordt aangezet, maar er is geen water. Apparaat vliegt in de fik, waarschijnlijk aan de achterkant zodat niemand het op tijd in de gaten heeft. Tegen de tijd dat het ontdekt wordt zal het een vuurhaard zijn met vlammen van 1,5 meter. Dan blus je het al niet meer zo gauw. Als het dan ook nog eens over slaat op meubilair, gordijnen of kozijnen is meteen het eind zoek.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:45 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit geval om zo'n grote koffieautomaat ging (formaat frisdrankautomaat)
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar laten ze het gebouw nou gewoon affikken of wat?
Denk het ook idd, maar om even aan te geven dat een klein brandje makkelijk zo groot kan worden.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:45 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Ik denk dat het in dit geval om zo'n grote koffieautomaat ging (formaat frisdrankautomaat)
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus deze uni en studenten ontwerpen dus brand(veilige) moderne gebouwen? Hebben zelf geen sprinklerinstallatie, brandweer die er neit bij komt omdat het te hoog is en er een grote waterplas voor ligt????kom op, vertel mij de ironie van dit verhaal eens
Een mokkel dat een pad verkeerd om in de Senseo propt, de beelden van de brand en: "Even Apeldoorn bellen".Briljantquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:50 schreef gronk het volgende:
Als die jongens van centraal beheer een beetje snel zijn maken ze d'r morgen al een aardig spotje over...
Sterker nog: het gebouw is gebouwd in de tijd dat de ingenieurs van tegenwoordig nog student waren... Maw: als je het zo beredeneert dan zou je dus kunnen twijfelen aan alle nieuwbouw flats in Nederland.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dus deze uni en studenten ontwerpen dus brand(veilige) moderne gebouwen? Hebben zelf geen sprinklerinstallatie, brandweer die er neit bij komt omdat het te hoog is en er een grote waterplas voor ligt????kom op, vertel mij de ironie van dit verhaal eens
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
*Flashback naar 9/11*
Fik in hoge toren, heb je dan geen kans op instortingsgevaar???
WOWWWWWWWWWWWquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:57 schreef Saekerhett het volgende:
Ben net terug van school dus ik heb wat topics gemist, maar AHUM:
[..]![]()
Dat kun je ook. Let maar op hoe die Vinex wijken er over 25 jaar bij staanquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Sterker nog: het gebouw is gebouwd in de tijd dat de ingenieurs van tegenwoordig nog student waren... Maw: als je het zo beredeneert dan zou je dus kunnen twijfelen aan alle nieuwbouw flats in Nederland.
![]()
Hoge toren?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:57 schreef Saekerhett het volgende:
Ben net terug van school dus ik heb wat topics gemist, maar AHUM:
[..]![]()
Je bedoelt naast balkons die spontaan naar beneden lazeren, ook een gebouw wat door een beetje hitte spontaan opvouwt? Goeie reputatie zijn ze aan het opbouwen danquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:55 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Sterker nog: het gebouw is gebouwd in de tijd dat de ingenieurs van tegenwoordig nog student waren... Maw: als je het zo beredeneert dan zou je dus kunnen twijfelen aan alle nieuwbouw flats in Nederland.
![]()
Ik zou weleens weten op grond van welke autoriteit ik jou zou moeten geloven.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:58 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat kun je ook. Let maar op hoe die Vinex wijken er over 25 jaar bij staan
Wij in Twente vinden alles boven de 7 verdiepingen al erg hoog worden, BOEREN MET HOOGTEVREES!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wij in Twente vinden nogal snel iets hoog
hier staat een samenvattingquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:13 schreef TheSorrow het volgende:
Mn pa zegt dat het vuur ontstaan is door een koffieautomaat?
Ik heb inderdaad hoogtevrees. Maar dat komt omdat ik altijd op mijn lul voorover steun.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:07 schreef Curri het volgende:
[..]
Wij in Twente vinden alles boven de 7 verdiepingen al erg hoog worden, BOEREN MET HOOGTEVREES!
Ten eerste is de constructie anders en ten tweede stort dit gebouw dus op een hele andere manier in.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:35 schreef kalinho het volgende:
[..]
![]()
Doet me wel weer denken aan dicussies over 9/11 en het instorten van die torens. "Ja een toren of gebouw kan niet instoren door vuur, dat moeten bommen geweest zijn!" De Tu lag denk ik ook vol met bommen
Nou ja, bij dat nieuwe ministerie gebouw in Den Haag vliegen de dakdelen je ook om de oren bij een beetje wind. Ik bedoel, wie bouwt er nou een toren van >100m in het enige gedeelte van Nederland waar altijd wind staat.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:01 schreef TagForce het volgende:
[..]
Je bedoelt naast balkons die spontaan naar beneden lazeren, ook een gebouw wat door een beetje hitte spontaan opvouwt? Goeie reputatie zijn ze aan het opbouwen dan
Er zijn anders zat josti's in TRU die beweren dat de fik minstens 1500 graden Celcius moet zijn om een constructie in te laten storten, 400 tot 500 graden Celcius is echter genoeg en wordt door vrijwel iedere brand gehaald. De gebeurtenissen op de TU onderstrepen dat nog eens. Niet dat ik er over in zit dat dit ook over komt bij de gelovigen, zelfs de uitgevers van technische literatuur zitten volgens hen in het complot.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:09 schreef Sp00k13 het volgende:
Ten eerste is de constructie anders en ten tweede stort dit gebouw dus op een hele andere manier in.
Maar goed.
Mja, geen hulp van een vliegtuig (of twee) en wat kerosine dit keer.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:09 schreef Sp00k13 het volgende:
[..]
Ten eerste is de constructie anders en ten tweede stort dit gebouw dus op een hele andere manier in.
Maar goed.
Dat ligt er dus maar aan hoe de constructie bezwijkt. Om het staal te laten smelten heb je niet genoeg aan 400 tot 500 graden. En als daarnaast de constructie op stalen balken rust, zie WTC model dan stort zo'n gebouw niet in. Je vergelijking gaat niet helemaal op.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zijn anders zat josti's in TRU die beweren dat de fik minstens 1500 graden Celcius moet zijn om een constructie in te laten storten, 400 tot 500 graden Celcius is echter genoeg en wordt door vrijwel iedere brand gehaald. De gebeurtenissen op de TU onderstrepen dat nog eens. Niet dat ik er over in zit dat dit ook over komt bij de gelovigen, zelfs de uitgevers van technische literatuur zitten volgens hen in het complot.
Beton verliest nou eenmaal zijn structuur als het blootgesteld is aan hoge temperaturen. Heel bijzonder is dit nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:16 schreef Pek het volgende:
[..]
Mja, geen hulp van een vliegtuig (of twee) en wat kerosine dit keer.
TU Delft is geheel op eigen houtje ingestort, goede reclame weer![]()
quote:
Ohquote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:17 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
[..]
Heel bijzonder is dit nou ook weer niet.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:12 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou ja, bij dat nieuwe ministerie gebouw in Den Haag vliegen de dakdelen je ook om de oren bij een beetje wind. Ik bedoel, wie bouwt er nou een toren van >100m in het enige gedeelte van Nederland waar altijd wind staat.Ze waren zeker bang voor een nieuwe watersnoodramp...
![]()
. Heel het parlement in de toren met bovenop die bak ellende.
Het staal hoeft dan ook in het geheel niet te smelten. Staal heeft een vloeigrens, bij een bepaalde temperatuur zal het staal plastisch gaan vervormen (er treedt dus een vervorming op waarbij niet meer spanning op wordt genomen, iets wat volgens de wet van Hooke wel zou moeten) en zal door deze vervorming en door het verlies aan dragend vermogen de constructie instorten. De vloeigrens wordt meestal bereikt bij 400 tot 500 graden Celcius.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:16 schreef rottweilersfromcameroon het volgende:
Dat ligt er dus maar aan hoe de constructie bezwijkt. Om het staal te laten smelten heb je niet genoeg aan 400 tot 500 graden.
Nonsense, als hetzelfde staal gebruikt is zal dit dezelfde fysische en constructieve eigenschappen hebben.quote:En als daarnaast de constructie op stalen balken rust, zie WTC model dan stort zo'n gebouw niet in.
Je hebt geen flauw benul van waar je over praat, zoals als de meeste believers.quote:Je vergelijking gaat niet helemaal op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |