quote:
Iemand in het vorig topic meldde dat hij/zij bij L&R zat. Misschien weet hij/zij hier meer van? Alhoewel, als het ontruimd wordt zal diegene daar wel niet meer zitten...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:13 schreef goeiemoggel het volgende:
Hoorde dat L&R ook langzaamaan ontruimd wordt omdat de wind die kant op draait
Het gaat om de rook, die waait precies de kant van L&R op.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:17 schreef Dirrrrk het volgende:
Lijkt me sterk, dan moet de brand wel heel erg ver overwaaien.
Kan me voorstellen dat L&R ontruimd wordt, gebouw was daarnet gehuld in rook.. Van de vleugel die nog niet gebrand had is in 10 minuten een complete verdieping weggebrand.. Stond echt in lichterlaaiequote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:14 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Iemand in het vorig topic meldde dat hij/zij bij L&R zat. Misschien weet hij/zij hier meer van? Alhoewel, als het ontruimd wordt zal diegene daar wel niet meer zitten...
Er is waarschijnlijk asbest vrijgekomen, dus in de rook staan is niet zo verstandigquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:17 schreef Dirrrrk het volgende:
Lijkt me sterk, dan moet de brand wel heel erg ver overwaaien. Of het is puur voor de rook.
Kun je dat laatste toelichtenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:12 schreef Dirrrrk het volgende:
Zonde... Het gebouw was dan wel gruwelijk lelijk, maar al het werk van de studenten gaat nu ook allemaal verloren.
Denk het wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:21 schreef waht het volgende:
En hoe zit het nu met het instortingsgevaar? M.a.w., staat het gebouw nog?
Rotterdam helemaal? Dat ligt toch in Zuid Holland?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:22 schreef ScudRaket het volgende:
De rook heeft ook Rotterdam bereikt zo te zien.
Hoe moeilijk is het om zelf te bedenken dat er sowieso tentamens van studenten liggen, dat er maquettes van studenten staan en dat er ander werk van studenten waarschijnlijk nog op iemands bureau lag?quote:
En de eerder genoemde berichten over de bieb en die tentoonstelling met 'schatten' die de 15de zou worden geopend niet te vergeten...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is het om zelf te bedenken dat er sowieso tentamens van studenten liggen, dat er maquettes van studenten staan en dat er ander werk van studenten waarschijnlijk nog op iemands bureau lag?
Waar denk je dat Delft ligt....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef GiantWorm het volgende:
[..]
Rotterdam helemaal? Dat ligt toch in Zuid Holland?
Mensen die hun werk op een USB stick en/of laptop hadden staan en deze niet mee hebben kunnen nemen bijvoorbeeld. Kan je dat nou zelf niet bedenken ?quote:
Ehm... je weet dat Delft óók in zuid holland ligt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef GiantWorm het volgende:
quote:van hulpverleningsforum:
"Ik ben blij dat er geen slachtoffers gevallen zijn, maar erg jammer van het gebouw dat ik goed kende. Mijn broer studeert en werkt er ook. Hij vertelde me dat er een lekkage was op 7e verdieping en dat deze helemaal blank stond. Doordat de waterdruk helemaal weg was gevallen in het gebouw is de boiler van een kofiieautomaat op de 6e etage drooggekookt. Kennelijk zat er geen thermische beveiliging in, of functioneerde het niet. De brand begon eigenlijk klein, maar door de grote rookontwikkeling konden ze niet in de buurt van de koffieautomaat komen. En dit is het resultaat"
Je weet waar Delf ongeveer ligt?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef GiantWorm het volgende:
[..]
speculaties gaan, dat rotterdam tegenwoordig ook in Limburg ligt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef GiantWorm het volgende:
[..]
Waarom doet de brandweer daar niks tegen? Of is het hele gebouw al verloren verklaard?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef NoComment het volgende:
Updateje weer.. van de vleugel die lang gespaard bleef is de verdieping onder de verdieping die net in 10 minuten zowat uitbrandde ook begonnen met fikken. Vlammen slaan er uit, dat zal weer 10 minuten werk zijn voor die verdieping weg is.. Ook hevige rookontwikkeling weer.
Helaas geen camera bij
Houd ons op de hoogte en dat van die camera is je vergevenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:24 schreef NoComment het volgende:
Updateje weer.. van de vleugel die lang gespaard bleef is de verdieping onder de verdieping die net in 10 minuten zowat uitbrandde ook begonnen met fikken. Vlammen slaan er uit, dat zal weer 10 minuten werk zijn voor die verdieping weg is.. Ook hevige rookontwikkeling weer.
Helaas geen camera bij
Oops. Delft ligt er naast dus. Waarom daar dan een TU bouwen als je naast Rotterdam zit? Maar goed, da's offtopic.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:28 schreef Cothen het volgende:
[..]
Ehm... je weet dat Delft óók in zuid holland ligt?
Brandweer laat de brand gecontroleerd uitbranden. Veel te gevaarlijk om te blussen ivm instortingsgevaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:29 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom doet de brandweer daar niks tegen? Of is het hele gebouw al verloren verklaard?
Ligt een gracht rond het pand, met 1 smal weggetje waar die crashtender uit Rotterdam staat. Voor de rest is het te hoog voor hoogwerkers, en te gevaarlijk om dichtbij te komen ivm instortingsgevaarquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:29 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom doet de brandweer daar niks tegen? Of is het hele gebouw al verloren verklaard?
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:29 schreef waht het volgende:
[..]
Echt gek hoor, een koffieautomaat kan een heel gebouw tot de grond af laten fikken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://gathering.tweakers(...)ge/30061297#30061297
[..]
Rotterdam heeft geen TU.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:30 schreef GiantWorm het volgende:
[..]
Oops. Delft ligt er naast dus. Waarom daar dan een TU bouwen als je naast Rotterdam zit? Maar goed, da's offtopic.
Haha, ja lache!!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:31 schreef NoelGallagher het volgende:
tvp.
Je zal er maar je afstudeeropdracht hebben liggen oid.
In Rotterdam Centrum is het nu ook duidelijk te zienquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:31 schreef dennus2006 het volgende:
Brand laait op, hier in vlaardingen komen opeens grote wolken boven de huizen uit!
Die is nu uit m`n kluisje in de kelder gedreven ben ik bang.....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:31 schreef NoelGallagher het volgende:
tvp.
Je zal er maar je afstudeeropdracht hebben liggen oid.
En dat in een Technische Universiteit, dat is een beetje hetzelfde als een vuurwerkfabriek die in de brand kan vliegenquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:32 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Echt gek hoor, een koffieautomaat kan een heel gebouw tot de grond af laten fikken.
Boeken zijn het probleem niet, die kan je zo weer bestellen bij de uitgever. Verslagen, maquettes en andere projecten zijn een stuk minder goed vervangbaar.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:20 schreef GiantWorm het volgende:
Wel erg hoor die brand. Zonde van al die boeken.
Hahahahahahahaquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Boeken zijn het probleem niet, die kan je zo weer bestellen bij de uitgever. Verslagen, maquettes en andere projecten zijn een stuk minder goed vervangbaar.
Dat zou je denken. Er staat een hele hoop oud(er) spul wat volgens mij niet zomaar opnieuw te bestellen is. Erg jammer, want die bieb was een schat aan informatiequote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Boeken zijn het probleem niet, die kan je zo weer bestellen bij de uitgever. Verslagen, maquettes en andere projecten zijn een stuk minder goed vervangbaar.
dommere reacties dan dit bestaan bijna niet...alhoewel...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:33 schreef danos het volgende:
[..]
En dat in een Technische Universiteit, dat is een beetje hetzelfde als een vuurwerkfabriek die in de brand kan vliegen
Omdat ze er niet goed bij kunnen komen door de aanleg van het Mekelpark. Vanuit het gebouw zelf kan ook niet omdat 't op instorten staat en er ook al een explosie geweest is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:29 schreef waht het volgende:
[..]
Een faculteitsbibliotheek heeft juist ook veel boeken die je juist NIET bij de uitgever kunt bestellen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Boeken zijn het probleem niet, die kan je zo weer bestellen bij de uitgever.
Grapje zekerquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:30 schreef GiantWorm het volgende:
[..]
Oops. Delft ligt er naast dus. Waarom daar dan een TU bouwen als je naast Rotterdam zit? Maar goed, da's offtopic.
Soms heb je het niet in de handquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:32 schreef Laniboekje het volgende:
[..]
Echt gek hoor, een koffieautomaat kan een heel gebouw tot de grond af laten fikken.
kijk maar uit.. als je huis afbrand heb je helemaal nix meer..quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:33 schreef PhonyRules het volgende:
[..]
Die is nu uit m`n kluisje in de kelder gedreven ben ik bang.....
En ik maar denken dat ik back ups van thuis veilig op bouwkunde kon bewaren![]()
Het lijkt mij dat ze dat in de bibliotheek stallen, daar zijn die dingen voor bedoeld. En die staat toch echt ergens anders op het TU terrein.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hahahahahahaha
Boeken van 100 jaar oud ff opnieuw bestellen....
Tuurlijk......
Valt wel mee hoor, hij bedoelt dat koffieautomaten zo'n beetje de basis van een TU zijn, dus daar moet je absoluut op kunnen vertrouwen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:36 schreef Norrage het volgende:
[..]
dommere reacties dan dit bestaan bijna niet...alhoewel...
Muwoa alle belangrijke architect boek dingen zooi van waarde uit heel Nederland liggen daar ongeveer. Lijkt me dat het niet allemaal even vervangbaar is hequote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
ZOMG!!! IK ZIE HEM IN ARNHEM!!!!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:38 schreef Scorpie het volgende:
ZOMG IK ZIE DE BRAND HIER OOK IN ROTTERDAM !
Leuk, maar niet indrukwekkendquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:37 schreef dennus2006 het volgende:
http://brouwernetwork.net/brand/
Live picture stream uit mijn raam
http://brouwernetwork.net/brand/quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:38 schreef Stephan123 het volgende:
Bedankt dennus2006 we wachten smart op de stream
Die "boeken" zijn dus vooral historische boeken en tekeningen. De "normale" boeken liggen in de centrale bibliotheek.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bouwkunde heeft ook een eigen bibliotheek (dat geldt voor meer faculteiten).quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze dat in de bibliotheek stallen, daar zijn die dingen voor bedoeld. En die staat toch echt ergens anders op het TU terrein.
weet je zeker dat het niet je aansteker is?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:38 schreef Scorpie het volgende:
ZOMG IK ZIE DE BRAND HIER OOK IN ROTTERDAM !
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat ze dat in de bibliotheek stallen, daar zijn die dingen voor bedoeld. En die staat toch echt ergens anders op het TU terrein.
Aha, het leek mij juist logisch dat de oude boeken en tekeningen in de centrale bibliotheek zouden liggen omdat je daar makkelijker gunstige atmosferische conditie kan creëren om goede opslag mogelijk te maken. Andersom is het inderdaad wel erg.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:39 schreef GateWayX het volgende:
Die "boeken" zijn dus vooral historische boeken en tekeningen. De "normale" boeken liggen in de centrale bibliotheek.
Ik hoop toch echt dat dat niet het nieuwe Stylospaviljoen is, wat 2 jaar geleden in de fik is gestoken......quote:[b]
De brand laait weer op en inmiddels is het vuur ook overgeslagen naar een aangrenzend pand.
ZOMG!!!1!sH1Ft3iNsZ IK NIET!!!!quote:
Hmmm, misschien moet de brandweer het minder op z'n beloop laten, als het pand moeilijk bereikbaar is dan had daar toch wel wat aan kunnen worden gedaan in de afgelopen uren.quote:De brandweer is de brand in de faculteit Bouwkunde van de TU Delft nog steeds niet meester. Het terrein rond het gebouw blijft afgesloten, evenals een deel van de omgeving.
De brand laait weer op en inmiddels is het vuur ook overgeslagen naar een aangrenzend pand.
Probleem ook is, alleen weet ik niet of het bij dat gebouw het is, dat de halve TU-wijk op de schop ligt. Dus open gebroken straten ectquote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmm, misschien moet de brandweer het minder op z'n beloop laten, als het pand moeilijk bereikbaar is dan had daar toch wel wat aan kunnen worden gedaan in de afgelopen uren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |