abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58641359
Hoi, ik vroeg me af he,

Stel ik word de baas van m'n eigen bedrijf.

Kan ik dan in de arbeidsovereenkomst laten opstellen dat iedereen 'Meneer voetballeh' zegt en als bv. 1 van m'n personeelsleden een rapport komt brengen, dat ie me dan salueert, zoals in't leger bv.

En voor vrouwelijke personeelsleden, als ze met me willen overleggen dat ze dan een klein buigingkje maken (door de knieen gaan) zoals bv. vroeger in de middeleeuwen aan't Engels hof?

Sowieso ljkt het me logisch dat iedereen al 'Meneer voetballeh' zegt omdat ik de baas ben, maar dat salueren lijkt me wel tof om te kunnen verplichten/eisen.

IS dit mogelijk?

mvg.
pi_58641390
Tuurlijk is dit mogelijk, de vraag is echter of jouw personeel je dan nog serieus neemt.
Danmark: more usefull every day!
pi_58641404
Pas maar op dan voor al die klachtencommissies e.d. tegenwoordig.
Vivre
pi_58641728
Tuurlijk kan dat, ik zou er echter wel vanuit gaan dat het bij een eenmanszaak blijft.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:57:54 #5
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_58641793
Respect moet men verdienen....
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
pi_58641838
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:57 schreef DJ_Scuff het volgende:
Respect moet men verdienen....

In't leger is het gewoon protocol.

Ik denk dat het ongever hetzelfde is als gewoon etiquette is en protocol, zoals ene uniform of net pak dragen.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:02:01 #7
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_58641869
Denk dat jouw bedrijf een enorm succes gaat worden zo
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_58641877
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:53 schreef ruud.nl het volgende:
Tuurlijk kan dat, ik zou er echter wel vanuit gaan dat het bij een eenmanszaak blijft.
Dat dus
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:02:36 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58641883
Het is niet verboden.

*gniffel
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58641904
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:00 schreef voetballeh het volgende:
Sja, het leger
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 12:06:22 #11
127981 Misstique
11-07-2014
pi_58641944
Die eis zou voor mij een reden zijn om ergens anders te gaan werken.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_58642209
"Meneer" omdat je de baas bent? Kan ik maar één ding op zeggen: Té klein geschapen.
pi_58642317
Ik vind het wel humor.

Ergens geldt natuurlijk: Werknemers tekenen ergens voor en ze weten vooraf waar ze aan beginnen.

Waar zou de grens liggen?

Het anders behandelen van vrouwelijk personeel (buigen) is al een andere behandeling.
En tegelijkertijd hebben de TNT postbodes nog steeds een uniform gebaseerd op geslacht - elk jaar zijn er weer klachten van de mannen die geen korte broek aanmogen terwijl de vrouwen een rok kunnen dragen.

Dus ik denk dat je vrij ver kunt gaan; zolang je niet discrimineert en het van tevoren bericht.
pi_58642399
Als je vantevoren duidelijk maakt dat je elke dag sexuele diensten verlangt, en men ondertekent dat, dan is het hun eigen schuld dat ze genaaid worden (no pun intended).
pi_58642824
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:00 schreef voetballeh het volgende:

[..]

Ik denk dat het ongever hetzelfde is als gewoon etiquette is en protocol, zoals ene uniform of net pak dragen.
In het NL leger niet, alleen nog bij ceremonies enzo. Salueren is niet meer verplicht op kazernes enzo.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:30:50 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_58643408
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:19 schreef Tja... het volgende:
"Meneer" omdat je de baas bent? Kan ik maar één ding op zeggen: Té klein geschapen.
Verder commentaar geheel overbodig
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 13:41:35 #17
33189 RM-rf
1/998001
pi_58643620
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:26 schreef mgerben het volgende:

Het anders behandelen van vrouwelijk personeel (buigen) is al een andere behandeling.
'gelijke behandeling' als wettelijke vereistte betekent niet dat iedereen 'precies hetzelfde behandelt zou moeten worden en een 'andere behandeling' verboden zou zijn...

het betekent echter wel een 'gelijkwaardige' behandeling in de zin dat je individueen niet specifiek 'minder zou mogen behandelen ... je dus andere meer rechten toedeelt en een gedeelte deze gelijkwaardige rechten ontkent.

hiertussen moet je dus een verschil zien, je mag best specifieke andere regels voor vrouwen stellen, zolang deze andere regels maar wel 'gelijkwaardig' zijn en ze niet erdoor 'achtergesteld' worden..

In het voorbeeld van bepaalde gedragsregels die als 'verplicht' gesteld worden door de werkgever zou het niet zo mogen zijn dat deze voor vrouwen expliciet veel strenger zijn dan voor mannen... dus enkel voor vrouwelijk personeel een extra kniebuiging instellen, waar mannen zouden kunnen voldoen met een veel eenvoudigere 'groet'...

Of daadwerkelijk zulk een gedragsregel die zo ver gaat is toegestaan en mogelijk zelfs als legitieme grond bij bv arbeidsconflicten kan gelden weet ik niet, ik vermoed echter dat er niks wettelijks op tegen is, als dit op voorhand al in arbeidscontracten is vastgelegd en idd 'non-discrimnatoir' is toegepast, dus voor alle werknemers gelijkwaardig toegepast is (waarbij zoals in het leger de groetplicht geldt voor bepaalde 'rangorden' geen schending is van het gelijkwaarigheids-principe, zolang voor bepaalde rangorden en promotie ook niemand bij voorbaat is 'buitengesloten' )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_58657014
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:32 schreef voetballeh het volgende:
(...) omdat ik de baas ben (...)
Bijna goed; je bent de werkgever.
Een hond heeft namelijk een baas.
pi_58658617
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 12:26 schreef mgerben het volgende:

En tegelijkertijd hebben de TNT postbodes nog steeds een uniform gebaseerd op geslacht - elk jaar zijn er weer klachten van de mannen die geen korte broek aanmogen terwijl de vrouwen een rok kunnen dragen.

Dus ik denk dat je vrij ver kunt gaan; zolang je niet discrimineert en het van tevoren bericht.
Als sinds een jaar of 5 zijn er korte broeken voor mannelijke postbodes. Je hebt wel gelijk dat de vrouwen een ander uniform dragen, maar mannen willen nog steeds geen rokje aan. Overigens mogen de dames ook een korte broek dragen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 09:29:26 #20
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_58659527
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 11:53 schreef ruud.nl het volgende:
die kan ook personeel hebben.. je bedoelt zeker zzp.
Where's my fear???
pi_58662953
Waarschijnlijk wordt je gesalueerd met twee gestrekte middelvingers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')