Dat kan haast niet....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:38 schreef Geerd het volgende:
Zuurstof tekort.
Die lijkt niks te mankeren en eet en zwemt gewoon vrolijk rondquote:
quote:
de bak is schoon, dus daar zal het niet aan liggen....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:05 schreef MPG het volgende:
Even wat leesvoer:
http://www.dierennieuws.nl/vissen/di06004a.htm#gezond
http://nl.wikipedia.org/wiki/Goudvis#Ziekten
http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/index.php
Misschien toch eens zo'n waterwaardentestdinges doen?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:11 schreef Muck het volgende:
[..]
de bak is schoon, dus daar zal het niet aan liggen....
jaquote:wat een bijzonder smerige plaatjes zitten er bij die laatste link trouwens
mja, eens kijken of ze die hebben bij de dierenwinkel.....quote:Op dinsdag 13 mei 2008 12:16 schreef MPG het volgende:
[..]
Misschien toch eens zo'n waterwaardentestdinges doen?
[..]
ja
ieuwquote:
quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:09 schreef Muck het volgende:
[..]
ieuw
Ik was er al bang voor, maar helaas heeft onze vis het niet overleefd
quote:Op woensdag 14 mei 2008 10:09 schreef Muck het volgende:
[..]
ieuw
Ik was er al bang voor, maar helaas heeft onze vis het niet overleefd
het was eigenlijk Melkquote:
quote:Op woensdag 14 mei 200810:24 schreef Muck het volgende:
[..]
het was eigenlijk Melk [afbeelding]
Ik vergiste me [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkte Suiker. RIP Melk.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
Dat heb je als je ze Suiker en Melk noemt, terwijl er maar 1 vis wit is hequote:
liefquote:Op woensdag 14 mei 2008 10:55 schreef Oblivion het volgende:
Och, Muckster toch...
Is nooit leuk als er 1 weg valt.erop...
Ik lees dit nu pasquote:Op donderdag 29 mei 2008 00:30 schreef Arno76 het volgende:
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar het kan stress geweest zijn. Nog een tip: zorg ervoor dat je esha2000 in huis hebt. Helpt tegen veel kwaaltjes en is sowieso niet schadelijk voor gezonde vissen. Ook exit is een goed middeltje voor witte stip. Komt regelmatig voor bij vissen. Let daar op als je een vis koopt!
quote:Op donderdag 5 juni 200812:29 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas [afbeelding]
Nou ja, ik was er al bang voor, maar de andere vis is nu ook dood.
Hij deed al een paar dagen vreemd en gister ontdekte ik wat vlekjes. Hij heeft nog een tijdje wat moeilijk rond gezwommen en we hebben van alles geprobeerd, maar het heeft niks geholpen helaas [afbeelding]
Dan mijn oude ondertitel maar weer terugquote:Op donderdag 5 juni 2008 13:16 schreef Thy... het volgende:
R.I.P.
Je ondertitel verraad het einde van dit topic. Jammer, het begon met een spannende opbouw.
koop plastic vissenquote:Op donderdag 5 juni 200813:26 schreef Muck het volgende:
[..]
Dan mijn oude ondertitel maar weer terug [afbeelding]
Ik wacht even met nieuwe vissen vanwege de zomervakantie, maar daarna komt er weer een nieuw stel. Of het dan weer sluierstaarten worden weet ik niet...
Ik hoop het natuurlijk nooit nodig te gaan hebben, maar ik zal het zeker onthouden. Dank jequote:Op donderdag 5 juni 2008 13:51 schreef Aneurism het volgende:
Je hebt er nu niets aan, maar in geval van zieke vissen doe ik over het algemeen het volgende:
Temp verhogen: 25-30 graden (koudwater dieren kunnen niet tegen 30 graden, daarom is 25-27 beter).
zout toevoegen: 1 theelepeltje per 10 liter. Zonder jodium! en planten uit de bak.
Bak geheel schoon maken met heet water, vis in schoon water zetten.
Grind e.d. eruit.
Dat zijn basis acties die ik doe, daarnaast:Zo min mogelijk stress veroorzaken.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
Zoals de TT al zegt, mijn sluierstaart is ziek![]()
Hij spuugt zijn eten uit en heeft rare, zwarte vlekken bij zijn kieuwen.
[ afbeelding ]
sorry voor de slechte foto, maar ik heb alleen een telefoon bij de hand
Heeft iemand enig idee wat hij heeft en wat ik eraan kan doen?!
Suiker
Dat zeiden wij ook al ja. Net of ie zijn schouders laat hangen ofzoquote:
meer een beetjequote:Op donderdag 5 juni 2008 13:57 schreef Muck het volgende:
[..]
Dat zeiden wij ook al ja. Net of ie zijn schouders laat hangen ofzo
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
Zoals de TT al zegt, mijn sluierstaart is ziek![]()
Hij spuugt zijn eten uit en heeft rare, zwarte vlekken bij zijn kieuwen.
[ afbeelding ]
sorry voor de slechte foto, maar ik heb alleen een telefoon bij de hand
Heeft iemand enig idee wat hij heeft en wat ik eraan kan doen?!
Suiker
Als je de rest had gelezen dan wist je nu dat je advies een beetje aan de late kant is..quote:Op donderdag 5 juni 2008 15:35 schreef FP128 het volgende:
[..]
eeeeh, is dat de camera of gewoon het water dat er zo troebel uitziet? Als dat het laatste is, dan stel ik voor eerst de boel te verversen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |