Wat een bullshit verhaal over geen volwassenen willen omdat ze dan stel je voor nee zeggen. Je hebt volgens mij geen idee hoe de dienstplicht loopt he? Tot je 45e! ben je dienstplichtig in dit land, wat een bullshit dus over je zogenaamde 18 jarigen. Ook is een 18 jarige minder beïnvloedbaar dan je denkt, en als je ouder bent, laten we zeggen 25, dan kan je net zo makkelijk het gevang in als je weigert als wanneer je 18 bent. Heeft iets te maken met het niet mogen weigeren.quote:Op zondag 13 juli 2008 05:01 schreef Noin het volgende:
Ik denk dat 90% van de mensen best de dienstplicht wil, maar wel onder 1 voorwaarde:
Dat ze de vrijheid hebben om te kiezen of ze wel of niet worden uitgezonden naar een oorlogsgebied buiten Nederland.
En dat is het hele eieren eten.
Als ik de thread een beetje doorlees, denk ik dat de meerderheid een militaire dienstplicht best goed vindt om bijvoorbeeld discipline en zelfstandigheid te leren aan jongeren. Wat ik ook lees is dat er 2 problemen zijn: de tijdsduur van de dienstplicht, en vooral: de kans om uitgezonden te worden naar een oorlog waar men niks mee te maken wil hebben.
Wat ik hier lees is ongeveer: 99% van de mensen hier wil wel hun eigen land verdedigen in tijd van oorlog, en maar 10% wil een oorlog gaan voeren in het buitenland. (om welke reden dan ook, ik ga niet discussieren of een oorlog in het buitenland een 'verdedigingsoorlog' is of niet)
En dat is de kern van de zaak volgens mij. Mensen zijn wel goed maar niet gek. Mensen zien heus het nut wel, en zelfs ook de noodzaak wel van een militair apparaat. En dat militair apparaat moet bemand worden.
Volgens mij heeft het leger het liefst een stel knapen van 16-18 jaar oud (als het zou mogen van de wet), want die zijn nog makkelijk beinvloedbaar en kunnen vrij simpel gedrilled worden. Zo'n leger kun je in principe van alles laten doen, ook dingen waar je liever niet over praat. Wat ik echter zou willen is een dienstplicht van 6-12 maanden voor mensen die 25 jaar zijn.
De meeste mensen hebben dat de school al afgerond, hebben al een tijdje gewerkt en zijn qua ervaring lichtjaren voor op 16-18 jarigen. Tevens is het zo dat als er een leger gevormd wordt van 25-jarigen, en dat leger wordt uitgezonden naar een of andere achterlijk oorlog waar we niks mee te maken hebben, dat dat leger dan zegt: bekijk het maar dat doen we niet. Helaas is dat dus ook de reden dat het leger geen volwassenen wil.
En daar hebben we dan een dilemma.
Mensen willen best in dienst, maar onder de voorwaarde dat ze in het ultieme geval nog steeds de persoonlijke vrijheid hebben om te zeggen: nee, DIE oorlog wil ik niet voeren.
In het leger is echter geen plaats voor vrijheid van mening of welke vrijheid dan ook. Als het er echt op aan komt, als het echt oorlog is, moet je een leger hebben wat blindelings doet wat er gevraagd wordt en moet je geen mensen hebben die zelf gaan nadenken. (wel op strategisch gebied natuurlijk maar niet op moreel gebied).
Dus ja: ik zou best de dienstplicht terug willen, maar alleen als er een vrijheid van keuze is. Maar doordat ik dat laatste erbij zeg, zeg ik eigenlijk dus dat ik de dienstplicht niet terug wil.
U volgt het nog?
Maar wel lekker profiteren van datzelfde land/multinationalsquote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:36 schreef DAMH het volgende:
Tuurlijk zou ik weigeren, ik vecht niet voor "me land" (lees multinationals), ik vecht alleen voor me familie en vrienden en mensen die het verdienen...
Lol als er iemand profiteert zijn het de rijke elite van die multinationals over de rug van de normale werknemers wel.. dus denk ff na voordat je wat zegt slimboquote:Op vrijdag 18 juli 2008 12:59 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Maar wel lekker profiteren van datzelfde land/multinationals
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 13:23 schreef DAMH het volgende:
[..]
Lol als er iemand profiteert zijn het de rijke elite van die multinationals over de rug van de normale werknemers wel.. dus denk ff na voordat je wat zegt slimbo
Dan stel ik voor dat jij met je vriendjes en familie lekker naar de noordpool verhuist...heb je geen last van die vervelende multinationals.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:36 schreef DAMH het volgende:
Tuurlijk zou ik weigeren, ik vecht niet voor "me land" (lees multinationals), ik vecht alleen voor me familie en vrienden en mensen die het verdienen...
Nee niks hoeft, duhh, maar zo werkt het systeem nou eenmaal niet he... ja en de elite werknemers (als je ze zo al kunt noemen) worden zeker ook normaal betaaltquote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:21 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
pff wat een ontzettend zielige reply zeg. Tering, die normale werknemers worden ook normaal betaald en hebben zeker in nederland weinig te klagen.(daarnaast MOETEN ze niet voor die multinationals werken)
denk jij eerst maar eens na voor je wat zegt.
Maar dan nog, JIJ profiteerd wel van nederland maar hebt dr niks voor over.
Waarom?? ik ben hier toch geboren, wat een gelul,, sowieso dit hele topic is gelul daar niet van,,quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:55 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Dan stel ik voor dat jij met je vriendjes en familie lekker naar de noordpool verhuist...heb je geen last van die vervelende multinationals.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik vind dat je geen recht van klagen hebt hier in Nederland, en al helamaal niet als je niet bereid bent om er iets aan te veranderen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:03 schreef DAMH het volgende:
[..]
Waarom?? ik ben hier toch geboren, wat een gelul,, sowieso dit hele topic is gelul daar niet van,,
ben je zo dom geboren of heb je dr moeite voor gedaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:00 schreef DAMH het volgende:
[..]
Nee niks hoeft, duhh, maar zo werkt het systeem nou eenmaal niet he... ja en de elite werknemers (als je ze zo al kunt noemen) worden zeker ook normaal betaalt,,, enigste wat hun doen, zijn hun eige belangen behartigen en ze geven geen shit om mij of jou (misschien iets meer om jou na dit topic
)
En jij wilt dat ik hun ga verdedigen, fuckin hell jij moet echt het leger inderdaad, lekker bevelen opvolgen van iemand,, waarom? omdat ie he zegt, niks zelf nadenken lekker makkelijk
Ik profiteer van Nederland en heb er niks voor over? inderdaad, zelfde dat als je je trots zou moeten voelen voor het bedrijf waarvoor je werkt
I rest my casequote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:21 schreef Bouke-p het volgende:
ow en ik zit al bij de landmacht, en weet je ik mag(moet zelfs) gewoon zelf nadenken.
met andere woorden, je bent uitgeluld. En jouw belastingcenten? voordat het JOUW belastingcenten zijn moet je toch echt werken, en met jouw instelling zul je dat vast niet doen en een uitkering trekken. Oftewel, op kosten van de staat. Niks jouw centen dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:48 schreef DAMH het volgende:
[..]
I rest my case![]()
ik reageer verder niet meer ciao, suc6 met mijn haggie te verdedigen knul, ben je er eeuwig dankbaar voor
Ps. over profiteren gesproken,, beetje van mijn belastingcenten met een pistooltje spelen
qft.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 10:04 schreef Matje-1989 het volgende:
In oorlogstijd zou ik niet weigeren, nu wel
Misschien moet jij eens wat geschiedenis lesjes nemen, leer je nog eens wat, bijvoorbeeld hoe het huidige systeem waarin we leven tot stand is gekomen..quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:51 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
met andere woorden, je bent uitgeluld. En jouw belastingcenten? voordat het JOUW belastingcenten zijn moet je toch echt werken, en met jouw instelling zul je dat vast niet doen en een uitkering trekken. Oftewel, op kosten van de staat. Niks jouw centen dus.
kneus
Maar op mijn post wilde je liever niet reageren? Ik vond het eigelijk niet zo interessant, maar ik begin wel benieuwd te raken. Ik word altijd wel geboeid door mensen die moralistisch over van alles en nog wat praten en hun argumenten onderbouwen met scheldwoorden.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef DAMH het volgende:
[..]
Misschien moet jij eens wat geschiedenis lesjes nemen, leer je nog eens wat, bijvoorbeeld hoe het huidige systeem waarin we leven tot stand is gekomen..
Ik werk gewoon gast, ja nu niet aangezien ik op jouw posts reageer,, en ja ik zou niet meer reageren maar ik zal nooit in me hele fuckin leven uitgeluld kunnen worden door iemand als jij, dus troost jezelf maar met die gedachte..
En jij bent diegene die ons de staat geld kost, niet ik... dus probeer daar maar niet omheen te lullen,, je zou misschien wel kunnen proberen aan te geven wat wij nu precies aan JOU (en je vriendjes) hebben,, beetje duurbetaalde klant ben je voor iemand, die bij de sporadische dijkdoorbraakjes in NL moet komen helpen vind je ook niet (waarschijnlijk niet nee hahaha)
Buitenlandse politieke en economische belangen beschermen is het huidige nut van de krijgsmacht. Nederland verdedigen tegen vanalles en nog wat blijft daarnaast het primaire doel.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:01 schreef DAMH het volgende:
je zou misschien wel kunnen proberen aan te geven wat wij nu precies aan JOU (en je vriendjes) hebben
Kun jij niet even verder gaan in dat ene topic van je? Met die paintsquote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef Sai het volgende:
[..]
Die post was totaal overtrokken en alles wat erin staat is extreem simplistisch weergegeven, net zoals dat stukje over dat als er oorlog uitbreekt meteen mijn familie wordt uitgemoord, wat ook totale onzin is.
Maar als je goed was in begrijpend lezen had je natuurlijk een andere baan gehad, dus sorry dat ik je wat overschatte..
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:20 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Ik wil alleen maar zeggen dat ik vind dat je geen recht van klagen hebt hier in Nederland, en al helamaal niet als je niet bereid bent om er iets aan te veranderen.
Klinkt hetzelfde als een kantoormedewerker die achter de rug van zijn baas om de mooiste grappen over hem maakt, maar als de baas om de hoek komt kijken, lief naar hem lacht in de hoop dat hij niet ontslagen wordt.
Als je het echt meent dat je het zo verschrikkelijk vindt van die multinationals die geld verdienen over de rug van de zielige arbeider, ga er wat aan doen zou ik zeggen...start een tv campagne, richt een actiegroep op, begin een politieke partij of ga lekker staken. Maar ga niet jammeren op internet hoe oneerlijk het allemaal wel niet is.
Weet je wat oneerlijk is: Mensen wiens kinderen in een badje met kokend water worden gedompeld, omdat ze liever niet op hun knietjes in een papaverveld willen zitten.
Misschien zou je eens geboeid een boek over geschiedenis erbij kunnen pakken, dat zal een hoop verklarenquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:14 schreef mando_diao het volgende:
[..]
Maar op mijn post wilde je liever niet reageren? Ik vond het eigelijk niet zo interessant, maar ik begin wel benieuwd te raken. Ik word altijd wel geboeid door mensen die moralistisch over van alles en nog wat praten en hun argumenten onderbouwen met scheldwoorden.
En de regel wordt dan dat je na je middelbare school en/of studie het leger in moet.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:08 schreef HeavyWeaponsGuy het volgende:
Ik heb mij aan regels te houden en thats it.
misschien krijg ik hier een ban voor maar whatever:quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:52 schreef Pumatje het volgende:
Goed.. we hebben allemaal gezien waar pacifisme op uit is gedraaid in 1939
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |