Dat is niet zo erg als je denkt. De Britse commando Andy McNab was ook een crimineeltje, kreeg de keuze tussen de nor en het leger. Koos voor het leger, werd een van de meest onderscheiden Britse militairen ooit. (Hij is bekend als commandant van de Bravo Two Zero-patrouille.) Veroordelen hebben sinds de vroege Middeleeuwen deel uitgemaakt van militaire machten. Zie ook Vreemdelingenlegioen.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 17:38 schreef Megumi het volgende:
Ik zou een crimineel niet graag een commando training geven. Of een echt goede training op militair gebied.
Vooral deze zin van je trollpost stoort me ontzettend. Ga je alsjeblieft eens inlezen over die zaak.quote:Op zaterdag 28 juni 2008 03:22 schreef Sai het volgende:
[..]
Ja want mocht er oorlog uitbreken dan is dit wat er meteen in Nederland gebeurd. Belachelijke onzin, maar tuurlijk, je kan beter het leger in gaan en met een biertje toekijken hoe je twee Amerikaanse collega's een Irakees meisje verkrachten en haar familie overhoop schieten terwijl je nog wat moslims in een Servische vrachtwagen laadt. Hele steden worden platgebombardeerd, je gooit nog eens een puppy in een ravijn en laat per ongeluk een bommetje vallen op een bruiloft. Jij bent echt wel verstandiger dan de mensen die liever even nadenken voor ze klakkeloos bevelen opvolgen.
Ik ken een aantal dutchbatters, als iets hun keihard raakt is het wel het onbegrip van zulke mensen over wat er gebeurt is. Daarom stoort het mij.quote:
quote:Op maandag 30 juni 2008 05:29 schreef kraakvandaal het volgende:
Ze hebben me weggestuurd. Te fanatiek.
Mja als het voor DPL was, je kon ook bij DPL afgekeurd worden als je zat dat je alles wel neer zou poffen wat bewoog.quote:
Die post was totaal overtrokken en alles wat erin staat is extreem simplistisch weergegeven, net zoals dat stukje over dat als er oorlog uitbreekt meteen mijn familie wordt uitgemoord, wat ook totale onzin is.quote:Op zondag 29 juni 2008 17:19 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Vooral deze zin van je trollpost stoort me ontzettend. Ga je alsjeblieft eens inlezen over die zaak.
Het eerste stukje geef je weer goed aan wat je bedoelde. Het tweede stukje ben je weer als een echte nukubu aan 't trollen. Heerlijk. Mja, even daargelaten dat het niet persé jouw familie hoeft te zijn die verkracht en afgemaakt word. Zie Irak, Afghanistan, het kan ieders familie zijn. Fijn idee he om dan liever te vluchten dan daar iets aan te doen?quote:Op dinsdag 1 juli 2008 22:53 schreef Sai het volgende:
[..]
Die post was totaal overtrokken en alles wat erin staat is extreem simplistisch weergegeven, net zoals dat stukje over dat als er oorlog uitbreekt meteen mijn familie wordt uitgemoord, wat ook totale onzin is.
Maar als je goed was in begrijpend lezen had je natuurlijk een andere baan gehad, dus sorry dat ik je wat overschatte..
Yes sir! Geweldig ook he, zinniger werk doen met mijn intelligentie xD En een leger met mensen die verplicht moeten vechten tegen een leger van gemotiveerde soldaten. Ik zie niet in waarom een dpl leger niet gemotiveerd kan zijn?quote:Op woensdag 2 juli 2008 00:21 schreef Tangarine het volgende:
Ik zou het weigeren.
1. Een leger met mensen die verpluicht worden te vechten is vrij kansloos tegen gemotiveerde soldaten.
2. Ik denk dat ik zinniger werk kan doen met mijn intelligentie.
3. Ik geloof niet in het agressief omgaan met anderen.
4. Ik weiger naar een of ander hersenloos figuur te luisteren die mij wel eens even gaat vertellen wat ik wel of niet moet/mag doen.
Wellicht omdat mensen die er voor kiezen, er daadwerkelijk voor kiezen, in plaats van ergens te zijn/iets te doen waar ze helemaal geen trek in hebben.quote:Ik zie niet in waarom een dpl leger niet gemotiveerd kan zijn?
Je doet meteen alsof diensplicht alleen maar met oorlog te maken heeft. Volgens mij hebben we in de 40 ish jaar na WOII geen oorlog gehad, maar wel een dienstplicht. Dus met schieten of geschoten worden heeft het niks te maken. En ja, ik weiger om een beetje mensen te gaan lopen neerknallen omdat een of ander figuur zegt dat het moet.quote:Zinniger werk met je intelligentie, om even daar op terug te komen, filosoferen hoe de kogel om je heen zal vliegen terwijl hij op je af geschoten word of filosoferen hoe hij niet op jou afgeschoten word.
Agressief omgaan, tjah. Schiet jij of schiet hij?
Hersenloos figuur. Ja.
Om heel eerlijk te zijn, jij hebt een jaar dpl zou je dan niet beter kunnen doen wat je moet doen en er een goede tijd van maken? Pacifist kan zijn, maar als je dat niet inziet ben je gewoon dom. Dienstplicht heeft bij een mogelijke herinvoering wel degelijk te maken met oorlog. Zie zo ook de vorige postings, hier was eigenlijk al op terug gekomen gezien het feit dat dit haast het enige scenario is waarom de opkomstplicht weer ingesteld gaat worden. En geen oorlog voor dienstplichtigen? Ga jij je toch heel snel inlezen. Er zijn wel degelijk dienstplichtigen uitgezonden.quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:10 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Wellicht omdat mensen die er voor kiezen, er daadwerkelijk voor kiezen, in plaats van ergens te zijn/iets te doen waar ze helemaal geen trek in hebben.
[..]
Je doet meteen alsof diensplicht alleen maar met oorlog te maken heeft. Volgens mij hebben we in de 40 ish jaar na WOII geen oorlog gehad, maar wel een dienstplicht. Dus met schieten of geschoten worden heeft het niks te maken. En ja, ik weiger om een beetje mensen te gaan lopen neerknallen omdat een of ander figuur zegt dat het moet.
En om even op het 'iets nuttigers doen' in te gaan: ja, ik vind dat het een beetje nutteloos is om het leger in te gaan en hersenloze oefeningen te doen als je slim bent. Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor iedereen die slim genoeg is om een wetenschappelijke opleiding te doen. Maar één troost voor jou in tijd van oorlog: ik zal echt niet naast je liggen in je mooie loopgraaf hoor, ik ben dan slim genoeg om naar het buitenland te vertrekken
Yay mensen die een pacifist meteen uitgemaakt voor hersenloos
quote:Op woensdag 2 juli 2008 01:10 schreef Tangarine het volgende:
[..]
Wellicht omdat mensen die er voor kiezen, er daadwerkelijk voor kiezen, in plaats van ergens te zijn/iets te doen waar ze helemaal geen trek in hebben.
[..]
Je doet meteen alsof diensplicht alleen maar met oorlog te maken heeft. Volgens mij hebben we in de 40 ish jaar na WOII geen oorlog gehad, maar wel een dienstplicht. Dus met schieten of geschoten worden heeft het niks te maken. En ja, ik weiger om een beetje mensen te gaan lopen neerknallen omdat een of ander figuur zegt dat het moet.
En om even op het 'iets nuttigers doen' in te gaan: ja, ik vind dat het een beetje nutteloos is om het leger in te gaan en hersenloze oefeningen te doen als je slim bent. Dit geldt niet alleen voor mij, maar voor iedereen die slim genoeg is om een wetenschappelijke opleiding te doen. Maar één troost voor jou in tijd van oorlog: ik zal echt niet naast je liggen in je mooie loopgraaf hoor, ik ben dan slim genoeg om naar het buitenland te vertrekken
Yay mensen die een pacifist meteen uitgemaakt voor hersenloos
maar als nederland aangevallen word dan verwachten we wel weer van amerika/navo dat ze ons komen helpen.quote:Op woensdag 2 juli 2008 03:13 schreef Metalfrost het volgende:
Als mijn land en hoogheid me nodig heeft om te vechten, ja natuurlijk; alleen als Nederland er persoonlijk bij betrokken wordt en niet door om hulp te gaan bieden aan de NAVO dat wordt geleid door Amerika.
Nou ik ben maar wat blij dat wij neutraal waren tijdens de Eerste Wereldoorlog.quote:Op woensdag 2 juli 2008 02:52 schreef Pumatje het volgende:
Goed.. we hebben allemaal gezien waar pacifisme op uit is gedraaid in 1939, en thank god dat Nederland geen Neutraliteitspolitiek meer voert. Pacifisme is achterlijk, maargoed keuze maak jezelf natuurlijk om het realisme op een plekje te stoppen waar het licht niet schijnt.
Daar hebben we hier amper last van, daarom hoor je er nooit overquote:Op woensdag 2 juli 2008 09:16 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
maar als nederland aangevallen word dan verwachten we wel weer van amerika/navo dat ze ons komen helpen.
Vreemd toch dat iedereen zo blijft afgeven op amerika terwijl al de echte boefjes(lees dictators) meestal met rust gelaten worden.
Dat waren we ook tijdens de Tweede Wereldoorlog, maar dat helpt niet altijd. Niks mis met neutraliteitspolitiek maar je moet je wel voorbereiden op oorlog, wat toendertijd niet echt is gebeurd.quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Nou ik ben maar wat blij dat wij neutraal waren tijdens de Eerste Wereldoorlog.![]()
Gisteren werd er verteld in het nieuws waarom mugabe zo weinig commentaar kreeg van andere leiders. Ze (dictators) voelen zich niet geroepen of worden niet gedwongen door us/eu. Waarom niet? Olie. Nu heeft zuid afrika geen olie, staat enorm onder druk, is geen dictatorschap, en heeft vrije verkiezingen. Gigantische druk uit US/EU. Waarom je daar niets van hoort dus? Olie.quote:Op woensdag 2 juli 2008 09:58 schreef Bouke-p het volgende:
net zoals we weinig last hebben van amerika, maar dan nog is het gewoon makkelijk om af te geven op amerika want dat doet iedereen dus als je meedoet dan ben je stoer...
en dat er in afrika mensen verhongeren, dat sadam gifgas gebruikte en dat de taliban iedereen die niet meewerkt aan papaver teelt gewoon om zeep helpt ach tsja.... vervelend maar wij hebben dr geen last van dus lekker belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |