Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het grote verschil is dus dat je datgene wat ik zeg zelf kunt toetsen door het te ervaren (wat makkelijker gezegd is dan gedaan, moet ik eerlijk toegeven). En bij godsdienst is het gebaseerd voornamelijk op geloof en niet op ervaring.
Heeft iemand anders voor hem besloten om moslim te worden dan? Heeft iemand anders voor hem besloten om naar Arabische landen af te reizen om daar kennis te vergaren over de Islam?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom vind je het vreemd als iemand eindelijk voor zichzelf gaat denken? uit het duister naar het licht. kan jouw ook overkomen terwijl je naar de supermarkt loopt. godsdienst is maar een klein schilletje als je inziet dat je ook zelfstandig kan denken.
Om eerlijk te zijn zou het me niet verbazen als die super7fighter zich echt in z'n kloten gepakt voelt, zo maar "out-of-the-blue" verliest hij een denkgenoot, wellicht iemand waar hij ergens nog tegen op keek, iemand die kennelijk veel kennis van en over de Islam had/heeft.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:43 schreef Flashwin het volgende:
[..]
jij ligt nu natuurlijk met je plasser in de hand te genieten van de reacties hierop
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.
En ja...tuurlijk het is allemaal te bewijzen, maar je moet het wel eerst ervaren.![]()
Man, je hangt wellicht geen regulieren godsdienst aan, maar je bent zo als veel andere gelovigen, die beweren de "absolute waarheid" te kennen, enkel heb je gewoon "God" in geruilt voor "het Nu". Je schrijft het nota bene met een Hoofdletter!
Wat een respectvolle manier van omgaan met je (ex-)broeders zeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef Super7fighter het volgende:
Mits het waar is:
Jammer van je move om je lul achterna te gaan. Ik geef toe, met dit lekkere weer is het niet-Islamitische Hollandse vrouwenvleesch erg lekker en appetijtelijk, maar een lekker wijf is geen reden om het Ware geloof en de Heer af te zweren.
volgens mij zeg ik dat niet. maar ik kan me voorstellen dat als je gelovig bent je het zo opvat. daar zal ik geen spotprenten over maken ok? deal?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heeft iemand anders voor hem besloten om moslim te worden dan? Heeft iemand anders voor hem besloten om naar Arabische landen af te reizen om daar kennis te vergaren over de Islam?![]()
Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerders'' zijn.
nou het lijkt me juist het omgekeerdequote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:54 schreef Double-Helix het volgende:
Trigger hulde dat je naar de waarheid durft te zoeken!!!!
Tsja, wie tot de kudde wil behoren, moet schaap durven heten. Zolang mensen hun heilige boeken als absolute, onbetwistbare waarheden beschouwen, zijn het intellectueel onvolwaardige geesten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerders'' zijn.
daarom is het juist extra goed als mensen uit dat keurslijf kunnen springen en inzien dat religie alleen maar een vorm van humaan ongeduld, haat en nijd is.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
nou het lijkt me juist het omgekeerde
hulde dat hij het idee van ' de waarheid' laat varen
religie pretenteerd immers de waarheid te zijn
het niet geloven, is voor mij het omgekeerde.. accepteren om met onzekerheid te leven
en dat de waarheid niet bestaat, alleen aannames
het liefst aannames gestoelt op wetenschappelijke principes, maar wetende dat die wetenschapelijke inzichten elk moment weer kunnen veranderen op grond van nieuwe theorieen en bewijzen
Ik wist dat die opmerking zou komen over die hoofdletterquote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.
En ja...tuurlijk het is allemaal te bewijzen, maar je moet het wel eerst ervaren.![]()
Man, je hangt wellicht geen regulieren godsdienst aan, maar je bent zo als veel andere gelovigen, die beweren de "absolute waarheid" te kennen, enkel heb je gewoon "God" in geruilt voor "het Nu". Je schrijft het nota bene met een Hoofdletter!
Jij bent de eerste, en vooralsnog de enige hier die het onderwerp vrouwen&seks de discussie binnensleept? Hoe rein zijn jouw gedachten eigenlijk, meneer de straathoekheilige?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:00 schreef Super7fighter het volgende:
Wat de lekkere wijven betreft. Ik heb menig Moslim zijn geloof zien afzweren voor een mooie partner, voor een mokkeltje van het aardse leven. Ik geef volmondig toe, in het Oceanië van Nederland zwemmen mooie visjes in de zee, het vlees in de Hollandse kuip is niet te versmaden, maar een lekker wijfje is geen reden om je van het ware geloof af te zweren, terwijl God duidelijk in de Koran zegt dat dit leven een test is, en ook menig mooie vrouwen (of the counterparts) je pad zullen kruisen in dit leven:
De Koran bestaat uit de Woorden van God. Daar is geen enkele twijfel mee gemoeid.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tsja, wie tot de kudde wil behoren, moet schaap durven heten. Zolang mensen hun heilige boeken als absolute, onbetwistbare waarheden beschouwen, zijn het intellectueel onvolwaardige geesten.
Ik ken Triggershot langer dan vandaag. Vrouwen zijn voor hem het meest kwetsbare punt. Met reden natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:05 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jij bent de eerste, en vooralsnog de enige hier die het onderwerp vrouwen&seks de discussie binnensleept? Hoe rein zijn jouw gedachten eigenlijk, meneer de straathoekheilige?
Juist ja, "alleen maar". Nuance ftw!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarom is het juist extra goed als mensen uit dat keurslijf kunnen springen en inzien dat religie alleen maar een vorm van humaan ongeduld, haat en nijd is.
Newsflash: religie is nog altijd hard groeiende.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:01 schreef zoalshetis het volgende:
2012, maya kalender, de laatse paus én natuurlijk dan ook de enfant terrible islam, die er als een inteeltbroertje achte aan kwijlt, openbaart zich als de tijd dat mensen niet meer in religie hóeven te geloven.
wordt nog een flinke dobber voor de niet gelovigen.
daar is dus geen wetenschappelijk bewijs voorquote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De Koran bestaat uit de Woorden van God. Daar is geen enkele twijfel mee gemoeid.
Zwak om het dan in een discussie tegen hem te gebruiken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:08 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik ken Triggershot langer dan vandaag. Vrouwen zijn voor hem het meest kwetsbare punt. Met reden natuurlijk.
lol.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
De Koran bestaat uit de Woorden van God. Daar is geen enkele twijfel mee gemoeid.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:06 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Blind geloven wordt niet aanvaard.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |