Je bent werkelijk een walgelijk mannetje.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef Super7fighter het volgende:
Jammer van je move om je lul achterna te gaan. Ik geef toe, met dit lekkere weer is het niet-Islamitische Hollandse vrouwenvleesch erg lekker en appetijtelijk, maar een lekker wijf is geen reden om het Ware geloof en de Heer af te zweren.
mits je waarheid spuugt...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef Super7fighter het volgende:
Mits het waar is:
Jammer van je move om je lul achterna te gaan. Ik geef toe, met dit lekkere weer is het niet-Islamitische Hollandse vrouwenvleesch erg lekker en appetijtelijk, maar een lekker wijf is geen reden om het Ware geloof en de Heer af te zweren.
Och, best handig zo'n post hoor, weer de TS meteen wie hij wel en wie hij niet serieus moet nemen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Wat een draak van een postKerel, zo ongenuanceerd als jij bent, zijn er maar weinig.
www.bordvoordekop.nl
Herkenbaar! Zie Maarten 't Hart.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Toch vreemd hoe iemand een ommekeer van 180o kan maken. Naar aanleiding van de vele gesprekken op MSN en de vele discussies op FOK! zou ik het niet in mijn hoofd hebben durven halen dat dit zou gebeuren.
Ik kan het nog niet echt geloven, maar mocht het toch waar zijn, dan wens ik je nog succes in je verdere leven (bij o.a. het vinden van ''de waarheid'').
Je hebt wel gelijk idd. Dat leven in het Nu waar ik over praat, dat is iets wat ik bij lange na niet constant doe. Je laten leiden door je gedachten, je ego, je verstand, is zo vanzelfsprekend dat ik daar ook niet aan ontsnap. Alleen wanneer ik er echt mn aandacht op vestig lukt dat. In het begin kon ik een paar seconden mn gedachten stopzetten en volop in het Nu leven, nu kan ik dat 10 tot 20 seconden of misschien langer.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:44 schreef Yorrit het volgende:
[..]
je zegt dat alles een is, dat iedereen deel uitmaakt van hetzelfde.
maar je kotst op mensen met bepaalde denkbeelden.
dan kots je toch ook op jezelf?
je spreekt van eenwording maar tegelijkertijd ordeel en verdeel je
wat bedoel je hier precies mee? durven...quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
...zou ik het niet in mijn hoofd hebben durven halen dat dit zou gebeuren.
Een vrij professionele troll toch.quote:
Dat hij in een aantal jaren een hoop kennis heeft weten te vergaren over de Islam. Dat hij daarvoor zelfs is afgereisd naar Arabische landen om er een opleiding te volgen. Dan komen daar nog de vele discussies op FOK! bij en de gesprekken die ik met hem heb gevoerd op MSN, waarin hij mij zelfs, op een 'gepassioneerde' manier, een hoop heeft geleerd over de Islam. Toch vreemd. Mocht zijn OP (en de duidelijke TT) dus waar zijn, dan zal ik nogal ontgoocheld zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat bedoel je hier precies mee? durven...
Het grote verschil is dat datgene wat ik vertel te toetsen is door jezelf. Jij kunt namelijk leven in het Nu en tijdelijk voorbij gaan aan je verstand. Eerst lukt dit je misschien 1 seconde maar later kun je dit veel langer. Die toestand waarbij je je identificatie doorbreekt met je verstand kan een ieder van ons bereiken. Ik besef me dat dit geen bewijs is en dat ieder individu dit alleen kan toetsen door het zelf te ervaren. Daar komt nog bij dat deze theorie van identificatie met het verstand eigenlijk heel goed te onderbouwen is, in tegenstelling tot het geloof in een God.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:09 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo achterlijk dat je niet doorhebt dat je op precies dezelfde manier als (fanatieke) religieuzen bezig bent?Je pretendeert een absolute waarheid in pacht te hebben en probeert deze aan anderen op te dringen.
Jij hebt nog veel te leren.
Het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat je niet tot een waarheid kan komen als je van te voren al het antwoord denkt te weten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:33 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde is dus dat niet ieder mens het afvallen van zijn of haar geloof als verlichting zal ervaren. Nooit. Dat voor sommige mensen alleen het geloven in God werkelijke verlichting is.
Pretenderen alsof de verlichting zoals wij die hier sinds de 18de eeuw kennen de enige echte verlichting is, laat juist blijken dat je eigenlijk niet zo verlicht bent
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef Super7fighter het volgende:
Muwah, ik geloof niks van deze ommezwaai. Twijfel overheerst op dit moment, maar dat is tijdelijk van aard. Het is niet voor te stellen dat iemand zo veel kennis over de Islam vergaart en op een gegeven moment zo'n consistent, logisch, rationeel en natuurlijk geloof afzweert. Zelf neemt mijn kennis van de Islam met de dag toe, en hoe ik meer ik erover lees, zie en hoor, hoe sterker het geloof wordt.
Mits het waar is:
waarom vind je het vreemd als iemand eindelijk voor zichzelf gaat denken? uit het duister naar het licht. kan jou ook overkomen terwijl je naar de supermarkt loopt. godsdienst is maar een klein schilletje als je inziet dat je ook zelfstandig kan denken. en geen zin meer hebt in alle dogma's, indoctrinaties en sektegedrag.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat hij in een aantal jaren een hoop kennis heeft weten te vergaren over de Islam. Dat hij daarvoor zelfs is afgereisd naar Arabische landen om er een opleiding te volgen. Dan komen daar nog de vele discussies op FOK! bij en de gesprekken die ik met hem heb gevoerd op MSN, waarin hij mij zelfs, op een 'gepassioneerde' manier, een hoop heeft geleerd over de Islam. Toch vreemd. Mocht zijn OP (en de duidelijke TT) dus waar zijn, dan zal ik nogal ontgoocheld zijn.
Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Het grote verschil is dus dat je datgene wat ik zeg zelf kunt toetsen door het te ervaren (wat makkelijker gezegd is dan gedaan, moet ik eerlijk toegeven). En bij godsdienst is het gebaseerd voornamelijk op geloof en niet op ervaring.
Heeft iemand anders voor hem besloten om moslim te worden dan? Heeft iemand anders voor hem besloten om naar Arabische landen af te reizen om daar kennis te vergaren over de Islam?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom vind je het vreemd als iemand eindelijk voor zichzelf gaat denken? uit het duister naar het licht. kan jouw ook overkomen terwijl je naar de supermarkt loopt. godsdienst is maar een klein schilletje als je inziet dat je ook zelfstandig kan denken.
Om eerlijk te zijn zou het me niet verbazen als die super7fighter zich echt in z'n kloten gepakt voelt, zo maar "out-of-the-blue" verliest hij een denkgenoot, wellicht iemand waar hij ergens nog tegen op keek, iemand die kennelijk veel kennis van en over de Islam had/heeft.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:43 schreef Flashwin het volgende:
[..]
jij ligt nu natuurlijk met je plasser in de hand te genieten van de reacties hierop
Dit dus.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.
En ja...tuurlijk het is allemaal te bewijzen, maar je moet het wel eerst ervaren.![]()
Man, je hangt wellicht geen regulieren godsdienst aan, maar je bent zo als veel andere gelovigen, die beweren de "absolute waarheid" te kennen, enkel heb je gewoon "God" in geruilt voor "het Nu". Je schrijft het nota bene met een Hoofdletter!
Wat een respectvolle manier van omgaan met je (ex-)broeders zeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef Super7fighter het volgende:
Mits het waar is:
volgens mij zeg ik dat niet. maar ik kan me voorstellen dat als je gelovig bent je het zo opvat. daar zal ik geen spotprenten over maken ok? deal?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heeft iemand anders voor hem besloten om moslim te worden dan? Heeft iemand anders voor hem besloten om naar Arabische landen af te reizen om daar kennis te vergaren over de Islam?![]()
Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerders'' zijn.
nou het lijkt me juist het omgekeerdequote:Op dinsdag 13 mei 2008 16:54 schreef Double-Helix het volgende:
Trigger hulde dat je naar de waarheid durft te zoeken!!!!
Tsja, wie tot de kudde wil behoren, moet schaap durven heten. Zolang mensen hun heilige boeken als absolute, onbetwistbare waarheden beschouwen, zijn het intellectueel onvolwaardige geesten.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerders'' zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |