abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:22:33 #126
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58647937
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:17 schreef Super7fighter het volgende:
Jammer van je move om je lul achterna te gaan. Ik geef toe, met dit lekkere weer is het niet-Islamitische Hollandse vrouwenvleesch erg lekker en appetijtelijk, maar een lekker wijf is geen reden om het Ware geloof en de Heer af te zweren.
Je bent werkelijk een walgelijk mannetje.
Winnaar van de POL Ton Elias Trofee - Beste nieuwkomer in '08
Atheïst - Conservatief - Republikeins - Realist. Duidelijk?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:22:40 #127
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58647939
quote:

Mits het waar is:

Jammer van je move om je lul achterna te gaan. Ik geef toe, met dit lekkere weer is het niet-Islamitische Hollandse vrouwenvleesch erg lekker en appetijtelijk, maar een lekker wijf is geen reden om het Ware geloof en de Heer af te zweren.
mits je waarheid spuugt...

wat ben jij toch een bekrompen lulletje dat geen afstand kan nemen van iets wat vooral en alleen jouw waarheid is. laat anderen in hun waarde. jouw waarheid is er namelijk niet, die bestaat ook niet.

liefde ken je niet. en ik heb nu al medelijden voor het kind dat jij gaat opvoeden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:25:01 #128
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58647986
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:20 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Wat een draak van een post Kerel, zo ongenuanceerd als jij bent, zijn er maar weinig.

www.bordvoordekop.nl
Och, best handig zo'n post hoor, weer de TS meteen wie hij wel en wie hij niet serieus moet nemen.

Ook laat de post van Super7fighter zien wat het met je kan doen, als je zo star in een absolute waarheid gelooft...tja...zegt meer over die Super7fighter dan de TS.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:25:31 #129
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58647997
Ach, het is begrijpelijk. Als ongelovige ben je immers toch een stuk vuil voor de moslim. Leugenachtig, onbetrouwbaar, onrechtvaardig: het is slechts een greep uit de zee van negatieve eigenschappen die ongelovigen toegedicht krijgen in de Koran.
pi_58648038
Toch vreemd hoe iemand een ommekeer van 180o kan maken. Naar aanleiding van de vele gesprekken op MSN en de vele discussies op FOK! zou ik het niet in mijn hoofd hebben durven halen dat dit zou gebeuren.

Ik weet nog niet of ik het echt moet geloven, maar mocht het toch waar zijn, dan wens ik je nog succes in je verdere leven (bij o.a. het vinden van ''de waarheid''). De TT is i.i.g. erg duidelijk.

En kazakx, Triggershot is niet zo onbelezen als je denkt hoor. Ik meen mij te herinneren dat hij vertelde dat hij zelfs een opleiding heeft mogen genieten aan Al-Azhar.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheMagnificent op 13-05-2008 17:35:12 ]
pi_58648078
Ook mooi dat monsieur de keuze van TS gelijk als een irrationele keuze afschildert. 'Je lul achterna lopen'. Alsof alleen je lul tussen jou en Allah in kan komen, en niet je hersens.

Overigens, als ik dergelijke posts lees, vraag ik me af of er niet gewoon een 12-jarig jochie zit te kutten en te trollen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:30:51 #132
185261 Scaurus
Memento mori
pi_58648111
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
Toch vreemd hoe iemand een ommekeer van 180o kan maken. Naar aanleiding van de vele gesprekken op MSN en de vele discussies op FOK! zou ik het niet in mijn hoofd hebben durven halen dat dit zou gebeuren.

Ik kan het nog niet echt geloven, maar mocht het toch waar zijn, dan wens ik je nog succes in je verdere leven (bij o.a. het vinden van ''de waarheid'').
Herkenbaar! Zie Maarten 't Hart.

pi_58648129
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:44 schreef Yorrit het volgende:

[..]

je zegt dat alles een is, dat iedereen deel uitmaakt van hetzelfde.

maar je kotst op mensen met bepaalde denkbeelden.

dan kots je toch ook op jezelf?

je spreekt van eenwording maar tegelijkertijd ordeel en verdeel je

Je hebt wel gelijk idd. Dat leven in het Nu waar ik over praat, dat is iets wat ik bij lange na niet constant doe. Je laten leiden door je gedachten, je ego, je verstand, is zo vanzelfsprekend dat ik daar ook niet aan ontsnap. Alleen wanneer ik er echt mn aandacht op vestig lukt dat. In het begin kon ik een paar seconden mn gedachten stopzetten en volop in het Nu leven, nu kan ik dat 10 tot 20 seconden of misschien langer.

Het is een lange weg om vrij te worden van je ego, maar wanneer dit lukt dan ben ik dus die persoon die die mooie dingen zegt en wanneer ik me met mijn verstand identificeer ben ik die vervelende oordelende persoon die denkt dat zijn ideeen verheven zijn boven die van anderen.

Paradoxaal, maar toch mijn realiteit.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:35:07 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58648202
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:27 schreef TheMagnificent het volgende:
...zou ik het niet in mijn hoofd hebben durven halen dat dit zou gebeuren.
wat bedoel je hier precies mee? durven...
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:39:56 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_58648302
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:22 schreef Scaurus het volgende:
Je bent werkelijk een walgelijk mannetje.
Een vrij professionele troll toch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_58648307
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat bedoel je hier precies mee? durven...
Dat hij in een aantal jaren een hoop kennis heeft weten te vergaren over de Islam. Dat hij daarvoor zelfs is afgereisd naar Arabische landen om er een opleiding te volgen. Dan komen daar nog de vele discussies op FOK! bij en de gesprekken die ik met hem heb gevoerd op MSN, waarin hij mij zelfs, op een 'gepassioneerde' manier, een hoop heeft geleerd over de Islam. Toch vreemd. Mocht zijn OP (en de duidelijke TT) dus waar zijn, dan zal ik nogal ontgoocheld zijn.
pi_58648316
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:09 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo achterlijk dat je niet doorhebt dat je op precies dezelfde manier als (fanatieke) religieuzen bezig bent? Je pretendeert een absolute waarheid in pacht te hebben en probeert deze aan anderen op te dringen.

Jij hebt nog veel te leren.
Het grote verschil is dat datgene wat ik vertel te toetsen is door jezelf. Jij kunt namelijk leven in het Nu en tijdelijk voorbij gaan aan je verstand. Eerst lukt dit je misschien 1 seconde maar later kun je dit veel langer. Die toestand waarbij je je identificatie doorbreekt met je verstand kan een ieder van ons bereiken. Ik besef me dat dit geen bewijs is en dat ieder individu dit alleen kan toetsen door het zelf te ervaren. Daar komt nog bij dat deze theorie van identificatie met het verstand eigenlijk heel goed te onderbouwen is, in tegenstelling tot het geloof in een God.

Deze onderbouwing ga ik nu niet geven, omdat ik dan over 2 uur nog niet klaar ben.

Het grote verschil is dus dat je datgene wat ik zeg zelf kunt toetsen door het te ervaren (wat makkelijker gezegd is dan gedaan, moet ik eerlijk toegeven). En bij godsdienst is het gebaseerd voornamelijk op geloof en niet op ervaring.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_58648342
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:33 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Wat ik bedoelde is dus dat niet ieder mens het afvallen van zijn of haar geloof als verlichting zal ervaren. Nooit. Dat voor sommige mensen alleen het geloven in God werkelijke verlichting is.

Pretenderen alsof de verlichting zoals wij die hier sinds de 18de eeuw kennen de enige echte verlichting is, laat juist blijken dat je eigenlijk niet zo verlicht bent
Het enige wat ik er mee wilde zeggen is dat je niet tot een waarheid kan komen als je van te voren al het antwoord denkt te weten.
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_58648399
quote:
Muwah, ik geloof niks van deze ommezwaai. Twijfel overheerst op dit moment, maar dat is tijdelijk van aard. Het is niet voor te stellen dat iemand zo veel kennis over de Islam vergaart en op een gegeven moment zo'n consistent, logisch, rationeel en natuurlijk geloof afzweert. Zelf neemt mijn kennis van de Islam met de dag toe, en hoe ik meer ik erover lees, zie en hoor, hoe sterker het geloof wordt.

Mits het waar is:

jij ligt nu natuurlijk met je plasser in de hand te genieten van de reacties hierop
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:44:52 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58648419
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dat hij in een aantal jaren een hoop kennis heeft weten te vergaren over de Islam. Dat hij daarvoor zelfs is afgereisd naar Arabische landen om er een opleiding te volgen. Dan komen daar nog de vele discussies op FOK! bij en de gesprekken die ik met hem heb gevoerd op MSN, waarin hij mij zelfs, op een 'gepassioneerde' manier, een hoop heeft geleerd over de Islam. Toch vreemd. Mocht zijn OP (en de duidelijke TT) dus waar zijn, dan zal ik nogal ontgoocheld zijn.
waarom vind je het vreemd als iemand eindelijk voor zichzelf gaat denken? uit het duister naar het licht. kan jou ook overkomen terwijl je naar de supermarkt loopt. godsdienst is maar een klein schilletje als je inziet dat je ook zelfstandig kan denken. en geen zin meer hebt in alle dogma's, indoctrinaties en sektegedrag.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:48:56 #141
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58648523
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:40 schreef Probably_on_pcp het volgende:

Het grote verschil is dus dat je datgene wat ik zeg zelf kunt toetsen door het te ervaren (wat makkelijker gezegd is dan gedaan, moet ik eerlijk toegeven). En bij godsdienst is het gebaseerd voornamelijk op geloof en niet op ervaring.
Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.

En ja...tuurlijk het is allemaal te bewijzen, maar je moet het wel eerst ervaren.

Man, je hangt wellicht geen regulieren godsdienst aan, maar je bent zo als veel andere gelovigen, die beweren de "absolute waarheid" te kennen, enkel heb je gewoon "God" in geruilt voor "het Nu". Je schrijft het nota bene met een Hoofdletter!
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_58648528
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom vind je het vreemd als iemand eindelijk voor zichzelf gaat denken? uit het duister naar het licht. kan jouw ook overkomen terwijl je naar de supermarkt loopt. godsdienst is maar een klein schilletje als je inziet dat je ook zelfstandig kan denken.
Heeft iemand anders voor hem besloten om moslim te worden dan? Heeft iemand anders voor hem besloten om naar Arabische landen af te reizen om daar kennis te vergaren over de Islam?

Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerende'' wezens zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheMagnificent op 13-05-2008 17:57:40 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 13 mei 2008 @ 17:50:23 #143
17893 Forno
pi_58648563
Ik vind het knap van je Triggershot.

En nu alles van Paul Davies, Stephen Hawkin en Richard Dawkins lezen he!?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:54:03 #144
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_58648655
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:43 schreef Flashwin het volgende:

[..]

jij ligt nu natuurlijk met je plasser in de hand te genieten van de reacties hierop
Om eerlijk te zijn zou het me niet verbazen als die super7fighter zich echt in z'n kloten gepakt voelt, zo maar "out-of-the-blue" verliest hij een denkgenoot, wellicht iemand waar hij ergens nog tegen op keek, iemand die kennelijk veel kennis van en over de Islam had/heeft.

Dat kan voelen als verraad, met dit soort "steken onder water" tot gevolg...het zal niet de eerste keer zijn. Daarbij kan hij het als heel bedreigend voelen, want als de TS "zomaar" van zijn geloof afvalt...dan kan het de S7F ook gebeuren...en dat is geen fijne gedachte natuurlijk.
pi_58648663
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:48 schreef Semisane het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar godsdiensten zijn gebaseerd op persoonlijk "gods-ervaringen" van mensen, zonder dat zou geloof niet bestaan en zonder geloof geen godsdienst....wat jij zegt te ervaren klinkt verdacht veel op wat gelovigen wel eens claimen.

En ja...tuurlijk het is allemaal te bewijzen, maar je moet het wel eerst ervaren.

Man, je hangt wellicht geen regulieren godsdienst aan, maar je bent zo als veel andere gelovigen, die beweren de "absolute waarheid" te kennen, enkel heb je gewoon "God" in geruilt voor "het Nu". Je schrijft het nota bene met een Hoofdletter!
Dit dus.

Niet vreemd ook eigenlijk. Vaak zie je dat juist die mensen die de meeste afkeer voor religie tonen (zie zijn taalgebruik ook in eerdere posts betreffende religie en religieuzen) juist in essentie opvallend veel overeenkomsten met fanatieke gelovigen vertonen. In die zin dat ze hun waarheid als absoluut bestempelen en alle andere denkbeelden als fout beschouwen.

Zulke mensen zullen het nooit snappen.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_58648734
quote:
Mits het waar is:

Wat een respectvolle manier van omgaan met je (ex-)broeders zeg.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 13 mei 2008 @ 17:58:39 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_58648751
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Heeft iemand anders voor hem besloten om moslim te worden dan? Heeft iemand anders voor hem besloten om naar Arabische landen af te reizen om daar kennis te vergaren over de Islam?

Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerders'' zijn.
volgens mij zeg ik dat niet. maar ik kan me voorstellen dat als je gelovig bent je het zo opvat. daar zal ik geen spotprenten over maken ok? deal?

ik wil juist dat trigger in alle simpelheid afscheid kan nemen van de islam. het christendom of judisme.
pi_58648757
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:54 schreef Double-Helix het volgende:
Trigger hulde dat je naar de waarheid durft te zoeken !!!!
nou het lijkt me juist het omgekeerde

hulde dat hij het idee van ' de waarheid' laat varen

religie pretenteerd immers de waarheid te zijn

het niet geloven, is voor mij het omgekeerde.. accepteren om met onzekerheid te leven

en dat de waarheid niet bestaat, alleen aannames

het liefst aannames gestoelt op wetenschappelijke principes, maar wetende dat die wetenschapelijke inzichten elk moment weer kunnen veranderen op grond van nieuwe theorieen en bewijzen
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:00:08 #149
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_58648793
Ik ken Triggershot als iemand die zeer belezen is in de Islam, vurig en gepassioneerd de Islam verdedigd heeft tegen de vijanden van Allah die op kwamen draven met hun ongefundeerde beschuldigingen en beledigingen tegen de Islam, de Koran, de profeet en Allah. Iemand die op zoek ging naar een beter begrip van het Ware geloof en zijn kennis verbreedde, en telkens de pracht en praal van de Islam weer terug zag komen, in elk vers en in elk geloofsartikel. Daarom is het (bijna) ondenkbaar dat iemand die de nectar van de ziel heeft geproefd, de weg van de Satan zou inslaan en daarmee zijn eigen ruiten ingooit. Dus ga ik in deze ervan uit dat we de OP met een bakje zout moeten nemen.

Wat de lekkere wijven betreft. Ik heb menig Moslim zijn geloof zien afzweren voor een mooie partner, voor een mokkeltje van het aardse leven. Ik geef volmondig toe, in het Oceanië van Nederland zwemmen mooie visjes in de zee, het vlees in de Hollandse kuip is niet te versmaden, maar een lekker wijfje is geen reden om je van het ware geloof af te zweren, terwijl God duidelijk in de Koran zegt dat dit leven een test is, en ook menig mooie vrouwen (of the counterparts) je pad zal doorkruisen in dit leven:

3 'Imraans mensen 14
Voor de mensen is de liefde tot de begeerlijkheden aantrekkelijk gemaakt, zoals vrouwen, zonen, opgehoopte fortuinen van goud en zilver, gemerkte paarden, vee en bouwland. Dat is het genot van het tegenwoordige leven; maar God, bij Hem is de goede terugkomst.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:01:09 #150
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_58648825
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:49 schreef TheMagnificent het volgende:
Wat een flauwekul zeg. Je doet net of dat moslims nooit voor zichzelf kunnen denken en dat het maar hersenloze ''gebodsuitvoerders'' zijn.
Tsja, wie tot de kudde wil behoren, moet schaap durven heten. Zolang mensen hun heilige boeken als absolute, onbetwistbare waarheden beschouwen, zijn het intellectueel onvolwaardige geesten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')