Diep gelovigen hebben een verklaring nodig voor het feit dat sommigen nergens in geloven en anderen van hun geloof afstappen. Daar moet een bijzondere (liefst duivelse) reden voor zijn, anders word hun geloof/religie ondergraven.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Super7fighter schijnt mij te kennen en gaat er vanuit dat ik wellicht door een ongelovige meisje of door sexuele lust ben gemotiveerd?
Dat er veel verschillende godsdiensten zijn is hoe precies een teken van God? Het laat mijns inziens enkel zien op hoe veel verschillende manieren de mens door de eeuwen heen God ziet. Niets meer en niets minder.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:17 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Waar jij de aanwezigheid van verschillende godsdiensten ziet als een belemmering om in God te geloven of als een argument tegen het geloof op zich, zie ik dat veelvoud aan religies juist als een teken van God.
Mag René Descartes ook van jou?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:28 schreef Forno het volgende:
[..]
Ik voel een hoop angst voor het ongeloof in je schreeuwerige tekstjes. Misschien is de verlichting zo gek nog niet voor je? Laat die angst varen. Open je hart. Niet alleen voor de grote wereldgodsdiensten, maar ook eens voor Voltaire. Je bent nu een beetje aan het briesen als een losgeslagen stier. Amusant, maar niet echt overtuigend.
Ik zat zijdelings wat te dollen. In tegenstelling tot zoalshetis.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen omdat ik automatisch een gevoel krijg alsof ik dan bij een Ayaan, Elian of Jami hoor, ik ben namelijk niet anti islam, anti monotheïsme ofzo. Of per definitie pro atheisme, ik snap dat mensen niet de ander kunnen zien zonder ze in hokjes te plaatsen, maar toch is het niet aangenaam.
Super7fighter schijnt mij te kennen en gaat er vanuit dat ik wellicht door een ongelovige meisje of door sexuele lust ben gemotiveerd? Van waar precies denk je me te kennen gezien er maar een met een hand te tellen aantal users zijn die me ooit in het echt hebben gezien, heeft absoluut niets met de meisjes of sex te maken, dan had ik wel op de een of andere manier de Soenitische versie van Moeta'ah ( lusthuwelijk van 3 dagen ) gerechtvaardigd voor mezelf.
Want jij weet natuurlijk hoe een diep -- ov wat - gelovige gelooft en wat er in hem omgaat? Net zoals ff een gelovige maar even kan verklaren waarom jij een diepe atheïst bent?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Diep gelovigen hebben een verklaring nodig voor het feit dat sommigen nergens in geloven en anderen van hun geloof afstappen. Daar moet een bijzondere (liefst duivelse) reden voor zijn, anders word hun geloof/religie ondergraven.
Ik ben gelovigen tegengekomen die denken dat niet-gelovigen getraumatiseerd zijn.
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen
Je maakt een topic met de titel: "islam bye", en verteld niet meer in een god te geloven.quote:Geloofsafval of apostasie (ook wel afval of afvalligheid) is het formeel afstand doen van een religie of geloof
Ik praat wel eens met mensen. Als ze dan vertellen dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn dan denk ik dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want jij weet natuurlijk hoe een diep -- ov wat - gelovige gelooft en wat er in hem omgaat?
Kan ik ook een niet-diepe Atheïst zijn? Een beetje niet in God geloven of heel erg niet in God geloven?quote:Net zoals ff een gelovige maar even kan verklaren waarom jij een diepe atheïst bent?
Welke gedeelte van 'zou niet willen noemen' is onduidelijk? Dit zou ik niet willen doen omdat ik het mentaal associeer met de namen die ik eerder heb genaamd wat een nare smaak bij me achterlaat, ben ik toch heel concreet in lijkt me en prima conform inhoud van me OP en TT.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
[..]
Je maakt een topic met de titel: "islam bye", en verteld niet meer in een god te geloven.
Ik wil je echt niet in een hokje stoppen, maar het lijkt toch wel verdacht veel op geloofsafval.![]()
Betekend toch niet dat je nu een Jami bent. Toen je een moslim was, was je toch ook niet automatisch een "super7fighter"?
Je blijft gewoon jezelf.
Iedereen wel lijkt me zo, vind wel wat generalisatie in terug.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik praat wel eens met mensen. Als ze dan vertellen dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn dan denk ik dat ze denken dat ongelovigen getraumatiseerd zijn.
Mag je voor jezelf invullen.quote:Kan ik ook een niet-diepe Atheïst zijn? Een beetje niet in God geloven of heel erg niet in God geloven?
Ik denk dat ik me daarin wel herken.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:40 schreef Triggershot het volgende:
Ik zou mezelf niet afvallig willen noemen omdat ik automatisch een gevoel krijg alsof ik dan bij een Ayaan, Elian of Jami hoor, ik ben namelijk niet anti islam, anti monotheïsme ofzo. Of per definitie pro atheisme, ik snap dat mensen niet de ander kunnen zien zonder ze in hokjes te plaatsen, maar toch is het niet aangenaam.
Nou ja, hoe dan ook, Inhoudelijk en feitelijk gezien, ben je een afvallige.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Welke gedeelte van 'zou niet willen noemen' is onduidelijk? Dit zou ik niet willen doen omdat ik het mentaal associeer met de namen die ik eerder heb genaamd wat een nare smaak bij me achterlaat, ben ik toch heel concreet in lijkt me en prima conform inhoud van me OP en TT.
Het antwoord zit in deze tekst:quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:47 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Dat er veel verschillende godsdiensten zijn is hoe precies een teken van God? Het laat mijns inziens enkel zien op hoe veel verschillende manieren de mens door de eeuwen heen God ziet. Niets meer en niets minder.
De tekst klopt niet. De tekst gaat er van uit dat er een God is en dat is niet bewezen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:08 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Het antwoord zit in deze tekst:
http://www.thewaytotruth.org/prophethood/meaningandfunction.html
Doe maar hoor, ik pik je reactie er wel uit, trolle zal je in het volgende ook wel tegenkomen.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:21 schreef speknek het volgende:
Ik wil, vanavond of morgen, een uitgebreide post aan Triggershot richten, maar in dit verkapte troll topic is het een beetje verspilde moeite. Dus post hem eens snel vol zodat we met een schone lei kunnen beginnen, hop hop..
Mwuah tis innoverend, dus je raakt er niet al snel op uitgekeken, het is beetje rondkijken denk ik zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 22:07 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Voor mijn gevoel, hing jij altijd zoveel op aan de islam. Nu je geen moslim meer bent, lijkt me er wel een gat te vallen. Zowel inhoudlijk als misschien wel in sociaal opzicht.
Een aantal, vrij passief en tolerant tov een verandering.quote:Heb je het al verteld in je naaste omgeving, hoe reageerden moslim vrienden op je coming out?
Descartes was nou niet bepaalt een verlichte ziel. Ze hebben wel in dezelfde eeuw geleefd, dat wel.quote:
Waar halen mensen dit toch vandaan?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 21:08 schreef zoalshetis het volgende:
je mag blij zijn dat het chirstendom de laatste decennia is gekrompen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |